Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [5264-5245] [5244-5225] [Korábbi]

2022.03.26. 21:57 Idézet

Zsoel

Köszi a sgítséget! Megveszem ezt a testelt tekercset. Még jó, hogy nem kezdtem el kísérletezni ezzel a tekerccsel, mert úgy sem lett volna semmi értelme. A másik tekercsnek látom két különböző kivezetése van, gondolom azért, mert nem mindegy mit-hova köt az ember. Melyikre kössem az egyenirányítót és melyikre a világítást?

Ormossy

Gratulálok a nyeregbe való visszatéréshez! Egy szép hosszúságú újrakezdő utat hoztál össze. A májusi túránál már biztos nem lesz probléma a távolság


2022.03.26. 21:26 Idézet

Ormossy

Örömmel halljuk. Köszönjük a jó híreket!


2022.03.26. 18:34 Idézet

Szép napot mindenkinek!

Gyönyörű idő volt felénk, ezért megejtettem a "covid-utáni" első motorozásomat. (Legutóbb 2020. novemberében ültem rajta...)

Nagyszerű érzés volt, az első 50 km.-en barátom is elkisért a Swalbe-val, de én nem értem be ennyivel, a teljes táv 103 km. lett!

Igazán nagyon hiányzott már ez az érzés!

Most már bátrabban szervezem a májusi Eger-túrát.


2022.03.25. 09:07 Idézet

starex

Igen, ez kétlábú, testeletlen. Nem akalmas a régebbi Simsonok 12 V-osításához, mert külön egyenirányító, feszültségszabályozó és villogóautomata tartozik hozzá. Lecsévélni és újratekerni viszont macerás és bizonytalan eredményt ígérő, babra munka. Vegyél inkább újat, azzal jobban jársz. Erre a fajtára van szükséged.

https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-toltotekercs-12v-testelt----6643


2022.03.24. 21:28 Idézet

És ahogy most olvasom, nincs testelve. Továbbra is profi vagy Le kéne testelni a tekercset, vagy vegyek inkább másikat?


2022.03.24. 21:25 Idézet

Zsoel

Már vagy 3-4 éve vettem, de szerintem még mindig ugyanazt árulják. A Mofakerből való, ezt rendeltem: https://mofaker.hu/termek/Tolto-vilagito-tekercs-2-kivezetesssel-12V-S51_Simson__121260


2022.03.23. 21:36 Idézet

starex

Egész véletlenül nem Electronic Simsonokba való töltőtekercs ez? Az kétlábú, tehát nincsen letestelve, hanem szigetelten van a vasmag köré csévélve a huzaltekercs, a két kivezetéssel.


2022.03.22. 19:05 Idézet

Szia Zsoel!

Méregettem egy kicsit a hétvégén, és valójában mindegyik kábelen megjelenik a feszültség, de nem ugyanakkora, és nem ugyanakkor. Egyik kábelen magasabbról indul, és egy hangyányival tovább is emelkedik, jelenleg ez van bekötve az egyenirányítóra. Ami a gyújtáskapcsolóra megy, azon kevesebb a feszültség, alapjáraton 3 és 4 V közötti, de elég hamar felszökik 12-13 V-ra, viszont így sem világít az egyik lámpa sem. Arra jutottam rövid gondolkodás után, hogy az új tekercs világító lábához forrasztottam a szín alapján töltö vezetéket, és fordítva, vagyis a világító vezeték ment a töltés helyére. Te biztos, hogy jobban értesz ezekhez, ezért nem változtattam még semmit, mert lehet, hogy inkább más probléma van. Egyébként a gyújtáskapcsoló is új, bár úgy rémlik MZA, és talán így nem lehet vele baj.


2022.03.19. 21:45 Idézet

Szia Zsoel!

Akadt egy problémám egy Schwalbével. Szerinted befolyásolja a hátsó lámpa/km óra világítás működését, hogy a töltőtekercsre a kettő vezetéket hova kötöttem? Ki lett cserélve az egyébként sérült tekercs egy bolti új 12 V-os darabra, de csak a töltés vezetéken ad áramot, világítani nem világít egyik lámpa se. Ma leszereltem a gyújtás alaplapot, hogy biztosan el van törve a forrasztás, de látszólag lent minden rendben, a szigetelő csövet mondjuk odébb kéne húzni a töréshez. Még megnézhetem szakadás kereső funkcióban multiméterrel, mert elsőre csak a törésre gondoltam, meg az utángyártott tekercsek minőségére. Találkoztál már olyannal, ami újonnan rossz volt?


2022.02.19. 21:39 Idézet

Ormossy

Igazán nincs mit! Nincs sok Simsonos fórum, ahol új hozzászólások vannak, így hamar ráleltem Életem során eddig csak kétszer jártam Egerben, ha úgy alakul jelzek és megyek, mert biztos vagyok benne, hogy jó lesz.


2022.02.19. 09:44 Idézet

Starex,

Valóban elírtam a linket, elnézést és köszönöm a javítást!

Ez a jó link:

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9018778

Természetesen a személyes találkozás a lényeg, de fontosak a jó hangulat és a jó programok is.


2022.02.18. 20:19 Idézet

Ormossy

Megnéztem az indexes Simson fórumon a hozzászólásodat, de a linket szerintem elírtad, mert ez a helyes fórum ha valaki megnézné még: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9018778&la=160727284

Ennek kicsit nagyobb az olvasóközönsége, bár az utóbbi 5-7 évben ott is visszaesett a forgalom. A budapesti indulás amúgy jó ötet. A 3-as úton motoroztam kb 5 éve, elég nyugodtan lehet haladni, a pálya miatt nincs nagy forgalom, mondjuk én egy 175-ös géppel mentem, ami torzítja kicsit a képet egy Simsonos motorozáshoz képest. Nekem még azért hiányzik egy Győr-Pápa túra, amit tervezek kb két éve. Még a régi úton egy csendesebb, hétvégi időszakban. Ez lenne a hosszútávú próbája a motoromnak.

Azt kívánom, hogy aki ott, vagy privátban visszajelzett Neked, az el is menjen a túrára, már csak azért, mert ha G-portál vagy Index fórumot olvas akkor van elég elszánt az illető, hogy bevállal egy hosszú túrát egy veterán kismotorral, és nem ígérget. Sok esetben még az odaút is megfelel egy kiadós túrának. Bár ahogy olvasom a fő mozgatórugó a személyes találkozás, amit nem pótolhat semennyi képernyő előtt töltött idő. A magam részéről szintén ezt az álláspontot képviselem, tehát a valódit helyezem a digitális elé. Én már csak ilyen maradi vagyok. Napi rendszerességgel ránézek az index bizonyos fórumaira. A kevesebb hozzászólás miatt könyebb az áttekintés. Még van olyan is, amit elkezdtem elolvasni az elejétől. Ez tízezer hozzászólás szám felett meglehetősen hosszadalmas,de hát a simsonstar fórumot is legyűrtem bemelegítésképpen.


2022.02.16. 09:52 Idézet

Szia Starex!

Itt is meghirdettem a túrát és vannak is jelentkezők. Természetesen jeleztem, hogy más hasonló kismotorral is részt lehet venni, nem csak Simsonnal.

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9012660

 

Tudom, hogy Neked Eger túl messze van, de az indexen jelentkezett már Szombathely mellől is kollega, aki utánfutóval hozza a gépet Pestig, és innen indul majd. (Sőt, úgy néz ki, hogy ketten együtt jönnek majd a térségből.)


2022.02.15. 23:05 Idézet

Szia Ormossy!

Örülök, hogy jól vagy, hiszen másképp nem terveznél túrát

Nem akarom lebecsülni a simsonstar fórumot, de a biztonság kedvéért azt ajánlom, hogyha eddig nem tetted meg, akkor máshol is hirdesd meg ezt a túralehetőséget, hogy többen értesüljenek róla.

Nekem az Eger távolság igen nagy Simsonnal, így én nem veszek részt a túrán, de azt kívánom, hogy minél többen legyetek rajta! Én úgy tudom elképzelni, hogy vegyes szoci motoros túra lenne, főleg segédmotorokkal, de ha elég sok Simsonos jelezne vissza akkor lehetne szigorítani is a feltételeken


2022.02.13. 20:12 Idézet

Sziasztok!

Május hónapra egy Eger túrát szervezek Simsonos társaim részére. (Persze lehet jönni más motorral is.)

Pontos útiterv nincs, legfőképpen attól is függ, hogy egy, vagy kétnapos túrát terveznénk.

 

Ha egy napos, akkor a következők szerint alakulhatna:

- találkozás Eger előtt, és begurulás a városba, első pont, Dobó u. Görög kávézó,

- minaret megtekintése, fotók,

- Főszékesegyház lépcsőjének tetején közös fotó,

- Dobó tér, kis séta

- Gárdonyi emlékház előtti parkolóban rövid pihenő, rálátás Egerre, (gyönyörű panoráma fotók)

- ebéd a Házisárkány étteremben

- Szépasszony-völgyében egy gurulás,

- Eger-körül 3 lehetséges túra lehet:

- Almár, Szarvaskő

- Várkút, Síkfőkút, Noszvaj,

- vagy Felsőtárkány, Tamás-kút

(Bármelyik meg van úgy cca. 25 km-ből.)

Ha két napos túrát szeretnétek, akkor szállás Bogácson, korrekt ifjúsági szállóban, zárt udvar a motoroknak biztosított.

Másnap délelőtt esetleg a Bogácsi fürdőben kezdhetnénk, majd egy ebéd Egerben a Merengő étteremben, egy süteményezés vagy kávézás a Marján cukrászdában, és du. indulás haza.

Természetesen a program szabadon változtatható, a sorrendek cserélhetőek, ha vannak jelentkezők, akkor közösen döntjük el, hogy mi legyen a végleges, vagy ezeken kívül még ki mit szeretne.

Szívesen megmutatnám nektek szülővárosomat, amelyet igaz, hogy nagyon régen elhagytam, de a mai napig a szivem csücske!

Várom a jelentkezőket.


2022.02.08. 22:57 Idézet

csuti

Jól van, szerintem ezzel a megoldással jársz a legjobban.

A régi kivitelű motorokon valóban alkalmaztak olyan szimeringeket, amelyeknek a külső átmérője kisebb volt, mint a csapágyfurat 47 mm-e, és külön házzal illesztették be a helyére. De ez csak kortörténeti érdekesség, ez is csak azt mutatja, hogy legfőbb ideje volt elvégezni a felújítást. Műszaki szempontból azonban nincs jelentősége, nyugodtan használd a készletben lévő normál 22x47x7-es szimeringeket mindkét oldalon. És ha elfogadsz egy jó tanácsot: a forgattyústengely-szimeringeket úgy szereld be, hogy a rugós tömítőajkuk befelé, a forgattyúház felé nézzen.


2022.02.08. 22:39 Idézet

Zsoel

Ma szétszedtem a blokkot teljesen, sikerült levennem a csapágyakat is a forgattyús tengelyről. A szimeringek helye látható, egyik oldalt minimálisan érezhető is a tengelyen. Az alsó csapszegen függőleges irányban nem érződik lógás, de oldalirányban nem csak mozdul, hanem billen is, ahogy a felső csapszeg is minimálisan. Ezek alapján úgy gondolom veszek egy új tűgörgős főtengelyt és azzal szerelem össze. Nincs sok tapasztalatom blokk szerelésben, így meglepődtem, hogy a főtengely belső szimeringek nem olyanok mint amit szettben vettem. Kisebb a külső átmérője a szimeringnek és van egy fém háza. Úgy látom egyébként, hogy minden rendben van belül, az olló rugót cserélem csak rozsdásodás miatt, illetve ha már szét van szedve kap egy új kuplung tárcsa szettet.

 


2022.02.07. 22:05 Idézet

csuti

Nincs mit. Ha esetleg van hőlégfúvó pisztolyod, akkor meg lehet próbálkozni azzal, hogy függőlegesen befogod a forgattyústengelyt satuba (természetesen megfelelő puhafém, pl. alumínium pofabetétekkel), és melegíted a golyóscsapágy belső gyűrűjét. Amikor már kellően felmelegedett, akkor két vékonyra köszörült laposvágóval vagy két masszív csavarhúzóval alá lehet feszíteni annyira a külső gyűrűnek, hogy a belső egy kissé elmozduljon a tengelyen, egy új fogással pedig fel tudod húzni olyan magasra a csapágyat, hogy már aláfér a lehúzó, sőt, van, hogy már ezzel teljesen le is ugrik a tengelyvállról.


2022.02.07. 19:26 Idézet

Zsoel

Köszi szépen, én is csodálkoztam rajta, hogy Táboriék nem tudtak adni perselyt, ráadásul azt sem mondták, hogy hozzam be, megoldják. Tűgörgős főtengelyen én is gondolkodtam, ugyan nem eredeti megoldás, de számomra elfogadható módosítás, tartósabb és kevésbé füstölös is lenne. Persely csere szakműhelyben nem lesz sokkal olcsóbb, de itthon se lenne ha vennem kell hozzá dörzsárat és kérdéses az is hogyan sikerüne. A blokk szereléshez végül csináltam egy blokk széthúzót, sikerült is ketté venni feszegetés nélkül, azonban még arra nem volt időm, hogy mindent szétszedjek és elmossak, majd talán hvégén, de elsőre nem látok semmi jelentős kopást. A jobb blokkfélből kijött a forgattyús tengely csapággyal együtt (melegítettem a blokkfelet), sajnos az itthon lévő csapágylehúzó hosszátfogása kevés, így vagy csinálok 1lehúzót vagy veszek a csapágy lehúzáshoz. Meglátom milyen lesz a főtengely a szimering alatt, ha kopott, akkor elrakom az eredti főtengeyt lezsírozva és kap egy új tűgörgőst. Nagyon köszönöm véleményed!


2022.02.06. 22:41 Idézet

csuti

Nem tudom, jó-e az a persely, ezt látatatlanban nem lehet megmondani, csak próbálással. Én még nem vettem olyat, az biztos.
Az igazán egzakt módszer az lenne, ha a perselyt elkészítő esztergályos meg tudná mérni a konkrét hajtórúd-kisfej belső átmérőjét, és ahhoz illesztené (megfelelő fedéssel) a persely külső átmérőjét, majd azután jönne, már a helyére sajtolva, a végső megmunkálás, kifúrás (az olajozófurat) és dörzsárazás. Őszintén szólva, én elég problémásnak találom ezt az egész macerát, annál is inkább, mivel a régi siklócsapágyat ki, az újat meg (melegen) be kell sajtolni, és ahhoz még külön célszerszám is kell, mert tüskével ki- meg beütni kész életveszély, azzal csak tönkrenyomorítani lehet. Nagyon furcsállom, hogy egy úgynevezett tunigműhely nem tud egy vacak bronzperselyt elkészíteni, behelyezni és készre munkálni, hanem rálőcsöli az ügyfélre. Ha neked volnék, én nem is erőlködnék ezzel, kicseréltetném a hajtórudat tűgörgős kisfejű változatra, vagy még inkább vennék egy új komplett forgattyústengelyt (aminél a szimeringek is jobban tömítenek, hiszen nincsenek kopásnyomok a tengelyen), és azok már mind tűgörgősek. A Futárnál 22 ezer forint a német gyártmány (igazából a félannyiba kerülő tajvani is használható, de hosszú távon mégiscsak megnyugtatóbb a jobb minőségű német, ha már egyszer felújításra szánta magát az ember). A tűgörgős dugattyúcsapszeg-ágyazásnak pedig megvan az az előnye, hogy ebben az esetben használhatsz 50:1-es benzin-olaj keveréket, amitől kevésb fog füstölni a motor, és kevésbé kokszosodik az égéstér meg a kipufogórendszer.

Az akkumulátortartó ponthegesztve volt, ahogy mondod. Ott, alul a körbefutó perem volt odacsípve a csőhöz, de a rezgéstől könnyen elengedett: amúgy is vékony, alulméretezett lemezből készült, na meg a sav is ette. Simán meg kell hegeszteni alulról középen vagy még inkább két ponton (egymástól 25-30 mm-nyire), és jó lesz. Egyébként komplett új akkutartó rekeszt is lehet kapni hozzá, igaz, azt csak Németországban.


[6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [5264-5245] [5244-5225] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre