|
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]
Működhet-e a motor úgy,hogy az alaplapon minden,tehát nem csak a világító,hanem a töltő tekercset is kicseréljük?Világító:12v 43 w,töltő : 12v 21w .Gyújtó meg marad az eredeti belső trafós.
Az nyilvánvaló,hogy tizenkettes kisméretű akkumulátor kell,12voltos izzók,halogén fényszóróizzó H4HS1;halogén foncsor,de az a kérdés,hogy a töltő nem létezik 12voltosban,csak ELBA,ekkor viszont nem kell indexrelé,de vajon kell-e Graetz-kocka?
Az elvárt végeredmény egy halogénes világítás,úgy,mint a S51/1C-H típusoknál,jobb töltés,stb.Tudom,hogy költséges,meg minek,meg nem eredeti és így tovább,de játsszunk a gondolattal!
A teljes elektromos rendszert persze nem lehet egészében olyanra átépíteni,mert azok elektronikus gyújtása nem kompatibilis a Star blokkjával.De van olyan peregyes,amelyik megszakítós gyújtással jött ki,azokban nincs EWR,és természetesen "Steuergeber"sincs.
A töltést és az indexeket az ELBA vezérli.Kell a Graetz kocka,vagy nem,ez a kérdés.
Köszönöm a választ.
|
Mindenkinek boldog újévet kívánok!
|
Sverigedemokraterna
Köszönjük szépen.
Részemről is békés, kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek.
|
Sverigedemokraterna
Igen, ez rendes karácsony lesz
Csatlakozom hozzád és minden Simsonos márkatársamnak továbbá a fórum olvasóinak békés boldog karácsonyt kívánok!
|
Nemsokára itt a Karácsony!(Nem a polgármester:)
Mindannyiótoknak áldott ünnepet,boldog újesztendőt,jó egészséget és olcsó benzint kívánok
a balesetmentes közlekedéshez!
|
Zsoel
Igyekszem életben tartani a márkát az utakon. Az öreg Simsonosok tényleg kihalnak, bár egy Schwalbe (jó hangos kipufogóval) rendületlenül vitte még a kismegyeri CBA-ba tavasztól őszig a 70 plusszos motorosát 2023-ban is, viszont akiket látok ilyen gépeken, jellemzően S51-eseken többnyire mind fiatal srácok. A retró visszahozza ezeket a motorokat a közlekedésbe. Persze nem napi használatba, hanem csak hobby kategória szerint, de boltba, vagy ide-oda a városban azzal közlekednek. Aztán ha lesz pénzük autóra lehet hogy leteszik a szimót, de akkor meg jön a következő évjárat.
Ok, tavasszal mindenképpen betervezem a szigetközi karikát.
|
starex
Kivételek persze vannak. Örülök, hogy legalább te simsonozol néha. Ha erre jársz, majd beszélünk.
|
Sverigedemokraterna
Akkora árrést csak nem alkalmaznak. Ahhoz már elég becstelennek kellene lenni A gyári tűszelepekkel nem szokott bajom lenni. A próbájuk is egyszerű, csak bele kell fújni. Szerintem az úszó beállításával lehetett inkább gond, ha folyt belőle az üzemanyag. Én eddig megúsztam az utángyártott porlasztókat Simsonoknál. MZ-hez viszont rendeltem egy utángyártottat, mert a régi fajta BVF-hez, amin nincs alapjárati állítócsavar nem lehet még síbert sem kapni, pedig mára mindegyik elkopott. ETZ-hez való porlasztót rendeltem újat, majd ki kell próbálom hamarosan. Két TS 125 van a családban és mindegyik ETZ porlasztóval üzemel. Van kb 4-5 gyárilag rávaló is, de egyik sem jó. Össze akarok rakni egy harmadik TS-t, az is jó lenne, ha működne. EZ az utángyártott porlasztó most nem tudom miféle, majd megnézem a dobozát.
|
Starex
Nagyon remélem,hogy a BRD-ből megrendelt harmincezres porlasztó nem azonos az aliexprsszes hatezer forintossal,azaz nem csaptak be vele...
Elvileg,mint tudjuk,a jogutód az MZA,nem lenne lehetséges .A gyakorlatban az új porlasztóval egészen más a teljesítményleadás,símábbak az átmenetek,mint az eddigiekkel.Az is igaz,hogy csak tákolt százéves porlasztóim voltak,1-8 jelzéssel,ami ugyebár az S50 -hez való.Amelyikkel hozzánk érkezett,azzal a fiam s50-e be sem indult,
annak az eredetijéből viszont orrán-száján folyt ki a benzin,tűszelep cserék után is.Szerencsére egy harmadikkal viszont jól indul,és jól megy.Az utángyártott Kentse,meg egyéb karburátorokkal próbálkoztunk,biztosan van köztük jó is,biztosan ki lehet figni olyat is,nekem nem sikerült.1-11 jelűből olyan érkezett,hogy a schieber/"súber" dugattyúja fixen bele volt rögzülve az aknájába,úgy,hogy semmilyen módszerrel sem volt mozgásra bírható!Nos,akkor inkább a német,az legalább működik,egyelőre jól.
|
Még egy kis adalék az előbbi írásomhoz. Egy évre rá volt fent egy beállt blokkú Star a vaterán 5000 Ft kikiáltási áron. Még gondolkodtam rajta, hogy alkatrésznek meg kéne venni, de nem vettem, Sopron felé volt, tehát hozzám képest nem a világ végén. Úgy emlékszem nem érkezett rá licit. Ilyen volt a helyzet akkoriban. Ez nem volt régen, csak olyan 15 éve. Lámpaerőn könnyen lehet segíteni egy 12V-os világítótekerccsel, ha valaki este szeretné használni. Nappal nekem megfelelő a 6V-os erőforrás is
|
Zsoel
Szia!
Kicsit szomorú a Star-ok aktuális közlekedés ihelyzetéről az írásod, részben egyet is értek.
Amikor 19 évesen megvettem az első Star-omat már volt egy Schwalbém, szintén turbós blokkos. A Schwalbét a B kategoriás jogosítvány megszerzése után közlekedésre használtam, mivel akkor nem dolgoztam csak közeli kirándulásokra, de fogorvoshoz is mentem vele egyszer. Egy Csepel 125 és Pannónia volt még mellette, félkész illetve felújítás előtti álllapotban. Azokkal nem terveztem közlekedni, viszont a Schwalbe az bevált, csak a magas termetem miatt nem volt eléggé kénylemes ezért valami másra vágytam. Kínai műanyag motor már akkorban sem tetszett, maga a formaterve sem, meg a silány anyagok sem szóval azok kilőve. Pénztárcabarát megoldásnak mutatkozott a Schwalbe testvére, a Star amit akkoribn vaterán 27 000 Ft-ért licittel meg is nyertem. Nem volt olyan értékes a Ft, most talán olyan 80 000 Ft-nak felelne meg az az összeg, tehát olcsó volt. Ez volt a fő szempont, az olcsóság és a megbízhatóság. Menetteljesítmények tekintetében a városi forgalmat ma is bírja, mivel a megengedett legnagyobb sebesség ugyebár 50 km/h. Fékjei jók, persze ha kopik nem árt megpatkolni. A hátsóval én tudok blokkolni most is. Egy Babettához képest fényévekkel van előrébb, én nem írnám le ma sem. Lámpánál nem lő ki, de manapság az emberek spórolósabban vezetnek, nem nyomja mindenki a zöld lámpámál neki, mert a következő lámpa úgy is megfogná, így még gyorsabb is Star-al az ember, mert az álló kocsik mellett el lehet vele lavírozni. Ha nincs fent index akkor még könnyebben el is fér. Ésszel kell menni, karos indexeléshez kell egy kis bátoság meg gyakorlat is, de ha jó a féklámpa nem lehet baj. Körforgalomból kifelé menet külön jól jön az, hogy csúszkás a gázkar, mert a kormányt elengedve sem esik le a fordulatszám. Én úgy szoktam mondani, hogy tempomatos Lényeg a lényeg, ha jó idő van én csak azér is előveszem a Star-t és azzal megyek Győrbe, mert szinte mindenhol fizetős már a parkolás, továbbá hamarabb be is érek vele, mint kocsival. Megnézik, megdícsérik. Valamikor le sem zártam, mert nem volt nálam lakat, akkor is megvárt, bár egyszer-kétszer kinéztem rá ekkor, mert féltem azért. Ha naponta nem is, de hetente többször előveszem ilyenkor, ez nem tudom napi használatnak minősül-e, de nem is heti az biztos. Sajnálom, hogy nem jött össze az idei Halászi-i utam a jótállási füzetért, de jövőre bepótolom, természetesen Star-al
|
Sverigedemokraterna
Szia! Ez az MZA-s porlasztó tényeg német? Nem tajvani gyártmány? Én nem bízok ezekben az alkatrészekben, mert a csíkszeműek is rá tudák írni, hogy MZA Bár ha jól működik, akkor nem lehet olyan rossz...
|
Zsoel
Ma feladtam a csomagot.Üdv.
|
Sverigedemokraterna
Nem muszáj azért eljönnöd olyan messziről, a motorblokkot postán is el tudod küldeni, én meg vissza, ha elkészült. Csináltam már ilyet is.
|
Zsoel
Ja,itt Vámosmikolán már nem nagyon motoroznivaló idő van.Nem sürget az idő,egy-két hónap nem számít,tavaszra lesz kész a csereblokk,az sem baj.De:nem mindegy,a távolság ellenére sem,hogy mester kezébe adja az ember,vagy csak a környéken összegányolják.Tőlünk Halászi kb 110 km ,Dunaszerdahelyen keresztül persze.
Tavasszal tervezünk egy balatoni túrát(nem Heves megye Balaton községbe)az több mint százhatvan km tőlünk,jó lenne szerelés és tologatás,vagy utánfutózás nélkül teljesíteni.Szíves közreműködésedet ezért előre is köszönöm!
|
Zsoel
Üdv!Köszönöm a választ.Van egy blokkom,van egy pár blokk-közepem,egy főtengelyem,egy csapágygarnitúrám,egy szimmering készletem.Tesnit tömítésgarnitúra még nem jött meg.
Mi kellene még,olyan dolog,amit előre meg lehet venni?
|
Sverigedemokraterna
Köszönöm. Pedig hát nem is én hoztam létre az oldalt, csak véletlenül felfedeztem úgy 12-13 éve; elkezdtem ide írogatni, mivel úgy éreztem, konyítok annyit a staros témához, mint az itt fórumozók, aztán végül az alapító rám ruházta az adminisztrátori jogokat. (Illetőleg két másik taggal együtt vásároltuk meg annak idején, némi jelképes pénzösszegért, de ők sajnos az idők során kikoptak innen, így aztán rajtam maradt az egész.)
Szerelek, hogyne. Azért is írok ide olyan ritkán, mert van, hogy napokig sem bírok felnézni az oldalra. Napközben dolgozom, estére meg sokszor olyan fáradt vagyok, hogy már nincs energiám; ebből a szempontból nem is bánom, hogy nem pörög már úgy a fórum, mint 10-12 évvel ezelőtt, mert nem tudom, hogyan győzném a menedzselését...
Az elérhetőségeim nem változtak:
Szilágyi Zsolt Imre, 9228 Halászi, Damjanich utca 21.
+36 30 407 4825; szilagyi.zsolt.imre@gmail.com
Vállalok természetesen motorblokk-nagyjavítást is, csak előfordulhat, hogy várni kell rá egy kicsit, mert kisgépjavítással is foglalkozom (fűnyíró, motoros kasza, láncfűrész stb.), és mivel sok a munka, időnként (=állandóan) feltorlódik. :)
|
Ormossy Orosz Ferenc
Nagyon sajnálom,hogy abbahagyod a motorozást.Egy színfolttal ésegy kedves klubtarssal kevesebb.Egy Starral?Lehet,hogy a Bundeskalifat-ba kerül,kultmokicknek...
Zsoel
Nélküled ez a közösség már évekkel ezelőtt összeomlott volna!A Te szakértelmed ,tanácsaid vezették ezt a csapatot a Starral való motorozás technikai lehetőségéhez,a még néhány életben tartott negyven-ötven éves veteránmotor ilyen-olyan bajainak megoldásához,
egyáltalán a Star megbecsüléséhez.Van egyébként egy kérdésem:Még mindig szerelsz motorokat Halásziban?Lehet Star blokkot generáloztatni?Az elérhetőség nem változott?
Üdv!
|
Ormossy
"Sajnos életkorom miatt meg kell válnom szeretett motoromtól A jelenlegi őrült forgalomban már nem érzem magam biztonságban az utakon."
Ráerősítettél az egy héttel ezelőtti szavaimra. Sajnálom, de teljesen megértelek. Remélem, hamarosan elkél és jó kezekbe kerül a járgány.
|
Üdv mindenkinek.
Sajnos életkorom miatt eladó szeretett Simson Star-om (1974-es) Kiváló állapotban van, megbízhatóan működik.
ofk.hupont.hu
Itt sok képet, leírást is találsz róla.
Ha valakit érdekel, írjon az ooeeaa@protonmail.com címre, vagy hívjon a +36-30-931-1418-as telefonszámon.
|
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]
| |