|
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]
Zsoel
Akkor ezt az elektromos hibát valóban elírtam, de mentségemre legyen szólva, hogy a köznyelv általában nem ragaszkodik a pontossághoz a fogalmak terén. Mindenesetre ebből okulva a jövőben jobban figyelek rá.
Müller Szabolcs nevével már többször találkoztam elektronikus gyújtásokkal kapcsolatban, de hogy indexreléket is gyárt ez meg sem fordult a fejemben, köszönöm az infót! Írok neki.
|
starex
Többször leírtam már itt: az elektromosság meg az elektronika nem ugyanaz! A Simson Staron - meg úgy általában az S51 B2-4 Electronic típust megelőző Simsonokon - nincs semmiféle "elektronika". A villamos hálózata gyárilag holt egyszerű vasmagos tekercsekből, rézvezetékekből, kapcsolókból, izzókból áll össze. (Egyedül a kondenzátornak meg a töltőberendezésben lévő egyenirányító diódának van úgy-ahogy némi érintőleges köze az elektronikához, de ezek nincsenek integrált áramkörbe helyezve, nem alkotnak egyéb félvezetőkkel együtt összetett, magasabb rendű villamos rendszert, tehát nem lehet őket "elektronikusnak" nevezni.) A problémád szimplán elektromos, avagy villamos jellegű.
Kérdésedre a válasz: én a Müller Szabolcs-féle, valóban elektronikus relét ajánlom, amely a gyári palettáról bármilyen névleges feszültségű, bármekkora teljesítményű és számú irányjelzőlámpával ellátott Simsonhoz alkalmas, tehát ugyanúgy jó 6 V 1×18 W-hoz, mint 12 V 2×21 W-hoz, és ezen belül bármilyen kombinációhoz. Én már többször rendeltem ilyet, tényleg jó, megbízható cucc, sokkal jobb, mint a gyári relék, azonkívül nem kell rugalmas ágyazásba és függőlegesen elhelyezni, tehát akárhová fel lehet szerelni. Erről van szó:
http://mullerelectronics.hu/jarmuelektronika/me-0012.html
A rendelést e-mailben lehet leadni, a mullerelectronics@gmail.com címen.
|
PPisti
Tudom. Azért akkor is be lehet hajtogatni úgy, hogy jó legyen, és megfelelően üzemeljen, csak türelemjáték. Ami persze bosszantó, mert ahhoz azért mégiscsak túl drága alkatrész, hogy még utólag alakítgatnia kelljen az embernek, na meg a trehányság is dühítő, mert ugyanazzal az erővel, ahogy pontatlanra készítik, lehetne megfelelőre is csinálni, hogy csak be kelljen szerelni.
|
Simson star alkatrészek ülés zsanér stb 06309234521
|
Zsoel
Újra egy elektronikus problémával ,,zaklatnálak" Simson KR51/1-nél történt az, hogy a töltő és világító tekercsek 12 Voltosra lettek cserélve, így az akku és az izzók is. Indexrelének 6V 1X18W jelzésű lett beszerlve, mivel nem volt más(a 12 Voltosakhoz kettő izzó jár), ezzel viszont túl gyors az index. 6V és 12V feszültségű 18 W-os izzókkal ugyanúgy. Ha netán találkoztál már ilyen körülményekkel mi lenne a legjobb megoldás meglátásod szerint? Nagyobb Wattszámú izzó, bár ilyen nem biztos, hogy létezik ebben a méretben, vagy egy meghatározott ellenállás a relé elé? Vagy valami más ötlet?
|
Zsoel
Mintha valahol láttam volna 15d foglalattal is ilyen izzót.
Az úszó esetében pont az említett cégtől próbáltam beszerezni ilyet, de a képpel ellentétben nem ez a terémk érkezett, hanem az a fajta, ahol a felfüggesztési ponttól azonnal elkezd szélesedni a tartónyelv. Ezzel az a probléma, hogy a ma kapható BVF porlasztókba ez jó, legalábbis nekem lehetőségem volt kipróbálni egyben, tehat abba jó volt, viszont a régi 16N1-1-be nem jó, mert egyszerűen nem lehet beleszerelni, hiszen a szélesedő tartónyelvek miatt nem megy be a helyére. Ráadásul még ha nekiállna is az ember kireszelni a felesleget (ami nem kevés), tengelyirányban is olyan lógása van (nem méretpontos, ráadásul ez nem is korrigálható), hogy az úszók hozzá tudnak érni a főfúvóka tartójához.
|
PPisti
Feszültség szempontjából jó, csak sajnos Ba20d-s, a Star eredeti foglalata pedig Ba15d (ami azt jelenti, hogy a foglalat belső átmérője 15 mm-es, nem pedig 20). Tehát az izzó beszereléséhez a fényszórótükröt is ki kell cserélni foglalatostul, akkor meg már bármilyen Ba20d-s izzót be lehet tenni.
Ppisti
Volt már, hogy ilyet küldtek valamelyik webáruházból. Azt hiszem, a Mofaker volt.
Igazából bármelyik 16N1-16N3-hoz készült úszót be lehet szerelni, csak a vacak gyártási minőség (pontatlanság) miatt előfordul, hogy utólag reszelgetni kell, mert hát ugye Csang a tajvani gyári szalag mellett nemigen tudja, hogy mit gyárt és hova. Míg régen minden lényeges alkatrészt majdhogynem egy gyárban, de legalábbis az NDK-n belül állítottak elő, jó gyártásminőség-biztosítással, ma a Simson-javítási idők igen nagy hányadát teszi ki, hogy az ember egymáshoz alakítgatja a világ különböző részein igen nagy szórással készülő cuccokat...
|
Zsoel
Láttál már forgalomban ilyen úszót Magyarországon? A lényegi rész a tartónyelv kialakítása a forgási pont felől, ugyanis a 16N1-1-es porlaszóban ilyen úszó van, a mostani utángyártott úszók esetében nem ilyen a nyelv kialakítása és azok nem jók a nevezett porlasztóba. Mint látható az ára nem volna vészes, ha a szállítási költséget nem néznénk.
|
Ha szóba jött a halogén izzó téma, a Zsoel által leírtak figyelembe vételével esetleg ilyen kialakítású izzó megfelelő lehet, amennyiben az izzószálak jó pozícióban vannak.
Pl.:
Kép
A kép alapján látszólag jó a helyük, de nyilván ez csak akkor derül ki, ha össze lehet hasonlítani egy hagyományos izzóval.
Én már gondolkoztam rajta, hogy ki kellene próbálni, de csak külföldi oldalakon láttam ilyen izzót és a postaköltség miatt nem foglakoztam vele eddig.
|
Lfox
A Star villamos hálózatában nincs semmilyen elektronika.
De sajnos azt az izzót nem bírja el a tekercs. Még a 12 V 42 W-os kivitelű (első + hátsó lámpa + műszervilágítás együtt) tekercs sem, sőt, még egy 45 W-os izzót sem képes kielégítően működtetni.
Létezik viszont, ha már a halogénizzót szóba hoztad, Simsonhoz halogénizzós fényszórótányér is, 12 V 35/35 W H4 izzóhoz, azt is be lehet építeni Starba.
|
starex
Úgy rémlik nekem, a papírtömítés a membrán külső oldala és az alumíniumból készült rácsos fedél között van.
|
Zsoel
Egy 12V / 55 wattos izzó működne a 12 voltos tekerccsel és Star elektronikájával? Lenne egy ilyen lámpám ami tökéletes lenne méretben.
|
Zsoel
Köszönöm szépen az instrukciókat! A két érintkezőt és a kürt házát tisztára csiszoltam, tehát az érintkezésnek elvileg semmi akadálya nem lesz. Volt még egy papír karika a membránon. Ennek elvileg mindegy, hogy a membrán melyik oldalára kerül, mivel a burkolat úgy is vezeti az elektromosságot. De mivel fémtiszta lett a kürtház én a burkolat alá fogom tenni. Ha rossz az elméletem akkor kérlek javíts ki. Szétszedtem a másik kürtöt, a membrán miután lesimogattam róla a kék festéket szép fényes, viszont apró horpadások vannak rajta. Ezt még lefényképezem ha számít, de talán ennyi nem befolyásolja negatívan a működését.
Lfox
Örülök, hogy javul a Starod. Ezt a Schwalbe porlasztós szenvedést én is átéltem az elején, de ott még fordított szimmeringek is közrejátszottak, szóval nem volt egyszerű.
|
Zsoel!
Megvan mi volt az üzemanyag hiányos levegő ellátás oka.
Csak annyit írok, hogy ha szétszedjük a hengert akkor az alátéteket ne a tőcsavarokon tároljuk, vagy legalábbis a tömítés felhelyezése előtt nézzük már meg rendesen.
Szóval pályázok az év balekja címre!
András |
starex
Igazad volt a fúvókával kapcsolatban.
|
Zsoel
Köszi a segítséget és a képet is,nagyon hasznos.
|
Lfox
Nem. Ez amúgy sem ilyen egyszerű, mert nemcsak a fényszóróba szerelendő izzó névleges feszültsége és teljesítményfelvétele számít, hanem az is, hogy mekkorák a fizikai méretei. Azoknak ugyanis illeszkedniük kell a fényszórótükör (parabolatányér) kialakításához, mert úgy a tompítókanalas, mint a távolsági izzószál csak akkor működik megfelelően, ha utóbbi pontosan a parabola gyújtópontjában (más néven fókuszában), előbbi pedig attól meghatározott távolsággal előrébb áll.
Ha ez nem így van, akkor a fényszórótükör nem megfelelően vetíti a fénysugarakat: nemhogy nyalábba gyűjtené, de egyenesen szétszórja őket, és csak még kevesebbet látsz az éjszakában. Ezért minden fényszóróba kizárólag olyan típusú izzót szabad beszerelni, amilyenhez készült.
Ezenfelül arról se feledkezzünk meg, hogy a Starok gyári lámpatükreinek foncsorozott felülete a gyártás óta eltelt 45-50 év után mostanra többnyire már matt, rozsdafoltos, továbbá a fényszórótekercs is elöregedett, lecsökkent a teljesítménye; emiatt is le van már csökkenve a fényerősség még a szerény gyári állapothoz képest is.
Az egyetlen járható út az, ha a fényszórótekercs helyére 12 V 35 W-os tekercset szerelsz be, és ehhez 12 V 35/35 Ba20d izzót alkalmazol, mint ahogy a 12 V-os nem halogén fényszóró S51-eknél van. Ehhez azonban megfelelő komplett fényszóróbetét és az ahhoz tartozó foglalat is szükséges, mert a gyári fényszórótükör nyílása kicsi, nem lehet belehelyezni a Ba20d izzót és foglalatát (éppen azért, amint fentebb írtam a fókusszal kapcsolatban, hiszen úgysem lenne jó).
|
Zsoel
Úgy tűnik megoldotta a problémát az 50-es fúvóka,elsőre legalábbis úgy tűnik.A gyertya kép is azt mutatja.Ha esetleg túl sovány lenne a keverék azt gondolom feltünne a gyertyáról is és arról is hogy nem megy rendesen a motor.Nem mertem rendesen kihúzatni mert a gumik nem éppen a legjobbak,meg egyébként is van még mit rendbe tenni rajta. Az első világítás elég gyenge,esetleg létezik mondjuk olyan 6 V halogén izzó amivel erősebb lenne a világítás?
|
Köszi Zsoel. Rendelek többet nem árt ha van. Egyébként is akarok venni 2db külsö gumit a fecskére. Üdv Csaba,
|
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]
| |