Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6205-6186] [6185-6166] [6165-6146] [6145-6126] [6125-6106] [6105-6086] [6085-6066] [6065-6046] [6045-6026] [6025-6006] [6005-5986] [5985-5966] [5965-5946] [5945-5926] [5925-5906] [5905-5886] [5885-5866] [5865-5846] [5845-5826] [5825-5806] [5805-5786] [5785-5766] [5765-5746] [5745-5726] [5725-5706] [5705-5686] [5685-5666] [5665-5646] [5645-5626] [5625-5606] [5605-5586] [5585-5566] [5565-5546] [5545-5526] [5525-5506] [5505-5486] [5485-5466] [5465-5446] [5445-5426] [5425-5406] [5405-5386] [5385-5366] [5365-5346] [5345-5326] [5325-5306] [5305-5286] [5285-5266] [5265-5246] [Korábbi]

2020.08.14. 22:16 Idézet

PPisti

Feszültség szempontjából jó, csak sajnos Ba20d-s, a Star eredeti foglalata pedig Ba15d (ami azt jelenti, hogy a foglalat belső átmérője 15 mm-es, nem pedig 20). Tehát az izzó beszereléséhez a fényszórótükröt is ki kell cserélni foglalatostul, akkor meg már bármilyen Ba20d-s izzót be lehet tenni.

Ppisti

Volt már, hogy ilyet küldtek valamelyik webáruházból. Azt hiszem, a Mofaker volt.
Igazából bármelyik 16N1-16N3-hoz készült úszót be lehet szerelni, csak a vacak gyártási minőség (pontatlanság) miatt előfordul, hogy utólag reszelgetni kell, mert hát ugye Csang a tajvani gyári szalag mellett nemigen tudja, hogy mit gyárt és hova. Míg régen minden lényeges alkatrészt  majdhogynem egy gyárban, de legalábbis az NDK-n belül állítottak elő, jó gyártásminőség-biztosítással, ma a Simson-javítási idők igen nagy hányadát teszi ki, hogy az ember egymáshoz alakítgatja a világ különböző részein igen nagy szórással készülő cuccokat...


2020.08.14. 21:16 Idézet
PPisti

Zsoel

 

Láttál már forgalomban ilyen úszót Magyarországon? A lényegi rész a tartónyelv kialakítása a forgási pont felől, ugyanis a 16N1-1-es porlaszóban ilyen úszó van, a mostani utángyártott úszók esetében nem ilyen a nyelv kialakítása és azok nem jók a nevezett porlasztóba. Mint látható az ára nem volna vészes, ha a szállítási költséget nem néznénk.


2020.08.14. 21:00 Idézet
PPisti

Ha szóba jött a halogén izzó téma, a Zsoel által leírtak figyelembe vételével esetleg ilyen kialakítású izzó megfelelő lehet, amennyiben az izzószálak jó pozícióban vannak.

Pl.:

Kép

A kép alapján látszólag jó a helyük, de nyilván ez csak akkor derül ki, ha össze lehet hasonlítani egy hagyományos izzóval.

Én már gondolkoztam rajta, hogy ki kellene próbálni, de csak külföldi oldalakon láttam ilyen izzót és a postaköltség miatt nem foglakoztam vele eddig.

 


2020.08.14. 13:06 Idézet

Lfox

A Star villamos hálózatában nincs semmilyen elektronika.
De sajnos azt az izzót nem bírja el a tekercs. Még a 12 V 42 W-os kivitelű (első + hátsó lámpa + műszervilágítás együtt) tekercs sem, sőt, még egy 45 W-os izzót sem képes kielégítően működtetni.

Létezik viszont, ha már a halogénizzót szóba hoztad, Simsonhoz halogénizzós fényszórótányér is, 12 V 35/35 W H4 izzóhoz, azt is be lehet építeni Starba.


2020.08.14. 12:52 Idézet

starex

Úgy rémlik nekem, a papírtömítés a membrán külső oldala és az alumíniumból készült rácsos fedél között van.


2020.08.13. 22:21 Idézet
Zsoel
 

Egy 12V / 55 wattos izzó működne a 12 voltos tekerccsel és Star elektronikájával? Lenne egy ilyen lámpám ami tökéletes lenne méretben.


2020.08.13. 21:42 Idézet

Zsoel

Köszönöm szépen az instrukciókat! A két érintkezőt és a kürt házát tisztára csiszoltam, tehát az érintkezésnek elvileg semmi akadálya nem lesz. Volt még egy papír karika a membránon. Ennek elvileg mindegy, hogy a membrán melyik oldalára kerül, mivel a burkolat úgy is vezeti az elektromosságot. De mivel fémtiszta lett a kürtház én a burkolat alá fogom tenni. Ha rossz az elméletem akkor kérlek javíts ki. Szétszedtem a másik kürtöt, a membrán miután lesimogattam róla a kék festéket szép fényes, viszont apró horpadások vannak rajta. Ezt még lefényképezem ha számít, de talán ennyi nem befolyásolja negatívan a működését.

Lfox

Örülök, hogy javul a Starod. Ezt a Schwalbe porlasztós szenvedést én is átéltem az elején, de ott még fordított szimmeringek is közrejátszottak, szóval nem volt egyszerű.


2020.08.13. 13:19 Idézet

Hát...


2020.08.13. 08:55 Idézet
Zsoel! Megvan mi volt az üzemanyag hiányos levegő ellátás oka. Csak annyit írok, hogy ha szétszedjük a hengert akkor az alátéteket ne a tőcsavarokon tároljuk, vagy legalábbis a tömítés felhelyezése előtt nézzük már meg rendesen. Szóval pályázok az év balekja címre! András

2020.08.12. 19:53 Idézet

starex

Igazad volt a fúvókával kapcsolatban.


2020.08.12. 19:51 Idézet

Zsoel

Köszi a segítséget és a képet is,nagyon hasznos.


2020.08.11. 13:45 Idézet

Lfox

Nem. Ez amúgy sem ilyen egyszerű, mert nemcsak a fényszóróba szerelendő izzó névleges feszültsége és teljesítményfelvétele számít, hanem az is, hogy mekkorák a fizikai méretei. Azoknak ugyanis illeszkedniük kell a fényszórótükör (parabolatányér) kialakításához, mert úgy a tompítókanalas, mint a távolsági izzószál csak akkor működik megfelelően, ha utóbbi pontosan a parabola gyújtópontjában (más néven fókuszában), előbbi pedig attól meghatározott távolsággal előrébb áll.

Ha ez nem így van, akkor a fényszórótükör nem megfelelően vetíti a fénysugarakat: nemhogy nyalábba gyűjtené, de egyenesen szétszórja őket, és csak még kevesebbet látsz az éjszakában. Ezért minden fényszóróba kizárólag olyan típusú izzót szabad beszerelni, amilyenhez készült.
Ezenfelül arról se feledkezzünk meg, hogy a Starok gyári lámpatükreinek foncsorozott felülete a gyártás óta eltelt 45-50 év után mostanra többnyire már matt, rozsdafoltos, továbbá a fényszórótekercs is elöregedett, lecsökkent a teljesítménye; emiatt is le van már csökkenve a fényerősség még a szerény gyári állapothoz képest is.
Az egyetlen járható út az, ha a fényszórótekercs helyére 12 V 35 W-os tekercset szerelsz be, és ehhez 12 V 35/35 Ba20d izzót alkalmazol, mint ahogy a 12 V-os nem halogén fényszóró S51-eknél van. Ehhez azonban megfelelő komplett fényszóróbetét és az ahhoz tartozó foglalat is szükséges, mert a gyári fényszórótükör nyílása kicsi, nem lehet belehelyezni a Ba20d izzót és foglalatát (éppen azért, amint fentebb írtam a fókusszal kapcsolatban, hiszen úgysem lenne jó).


2020.08.09. 21:43 Idézet

Zsoel

Úgy tűnik megoldotta a problémát az 50-es fúvóka,elsőre legalábbis úgy tűnik.A gyertya kép is azt mutatja.Ha esetleg túl sovány lenne a keverék azt gondolom feltünne a gyertyáról is és arról is hogy nem megy rendesen a motor.Nem mertem rendesen kihúzatni mert a gumik nem éppen a legjobbak,meg egyébként is van még mit rendbe tenni rajta. Az első világítás elég gyenge,esetleg létezik mondjuk olyan 6 V halogén izzó amivel erősebb lenne a világítás?


2020.08.09. 16:02 Idézet
nagy csaba

Köszi Zsoel. Rendelek többet nem árt ha van. Egyébként is akarok venni 2db külsö gumit a fecskére. Üdv Csaba,


2020.08.09. 09:38 Idézet

starex

Eléggé ramaty szegény, de a tekercs alapvetően nem szokott tönkremenni az állásban, ámbár az idő múlása (és az ilyen szakszerűtlen tárolás) nem tesz jót a tekercshuzal zománcszigetelésének sem. Nem tudom, Jani. Meg kell próbálni, egy kísérletet megér.

Arra figyelj oda, hogy a rezgőnyelv és a membrán érintkezője, valamint a kürtház és a membrán illeszkedő felülete mindenhol teljesen fémtiszta legyen, mert ez a típusú kürt a házon keresztül testelődik. A gumiágy állapota nemcsak a hangképződés szempontjából lényeges, hanem azért is, mert az szigeteli el a kürtöt a váz (test) fémes részeitől. Amikor megnyomod a kapcsolón a gombot, letesteled azt a vezetéket, amely a hátlaphoz van erősítve; ekkor az egész kürtház és a memrán is testelődik. Az érintkezőkön keresztül feszültség alá kerül a vasmagos tekercselés, és az elektromágneses mező magához húzza a membrán fegyverzetét. Ekkor azonban az érintkezők szétválnak, az áramkör megszakad, a mágnes tehát elengedi a membránt, amely (rugalmas lévén) visszatér kiindulási helyzetébe. Ez viszont ismételten összezárja az érintkezőket, és a folyamat kezdődik elölről. Tart is mindaddig, amíg nyomod a gombot. Ez a szapora záródás-nyitódás hozza rezgésbe a membránt, ez rezegteti meg a levegőt, vagyis ettől szól a kürt.


2020.08.09. 09:25 Idézet

nagy csaba

http://www.surman-motor.hu/shop/motorkerekpar-alkatreszek/simson/uzemanyag-ellato-rendszer/karburator-alkatreszei/subertu-simson-08-16n1.html

De lehet, hogy még valami mást is kell rendelned, mert nem biztos, hogy elküldenek neked egy 140 forintos alkatrészt tízszeres árú postaköltséggel.
Na meg ez a tű is csak akkor jó, ha minden szempontból (és itt elsősorban a porlasztó típusára és a fúvókaméretekre gondolok) gyári vagy azzal nagyjából megegyező állapotú a szívó- és kipufogórendszer, tömített a forgattyúház meg minden egyéb. Ha valahol hamis levegőt szív be a motor vagy éppen dugulás van, nem jó a benzinszint, akármi, akkor a hiányosságokat előbb ki kell küszöbölni, mert nem lesz megfelelő a motorteljesítmény.


2020.08.08. 22:41 Idézet
nagy csaba

Zsoel tudnál adni oyan helyet ahol tudnék rendelni a schwalbimhoz tűt. Üdv Csaba


2020.08.08. 22:39 Idézet

Zsoel

Ma szétbontottam egy Simson kürtöt, de a membrán porszerű szürke réteggel borított. Szerintem teljesen oxidáldott. Valahol hártyaszerűen el is vált az egyik rétege. Ezzel nem fogok ksérletezni, van egy másik, teljesen összelapított burkolatú kürtöm, abból átteszem ebbe a membránt, ha az nem járt ugyanígy. A belseje ilyen tárolási körülmények után még ugye használható marad a szokásos dolgok megtisztítása után? Ez szerintem egy pincében hentergett évtizedekig. A kürt gumi tartója is elég viseltes(száraz és repedezett), azt befújtam gumiápolóval. Remélem nem fogja a színét megváltoztatni, hanem csak beissza, és újra világosabb lesz.

Ilyen a kürt belseje:


2020.08.08. 22:23 Idézet

nagy csaba

Szia!

Nem tudom biztosra, én még nem csináltam ilyesmit, de ha van egy jó állapotú mintád, valószínűnek tartom, hogy annak alapján akkor át lehet alakítani egy hasonló kiindulási darabot olyanra. Csak nagy türelem és kitartás kell hozzá, mert beletelhet egy kis időbe, amíg az ember a mintadarabot mérőeszközzel "letapogatja" és beméretezi, azután pontosan át is másolja. (Nemcsak a hosszúság, a kúposság is különbözik.)

"Hidraulikus csillapítású,300mm a szemek közötti távolság. Fényévekkel jobb  a motor stabilitása!!!"

Még jó. A hidraulikus lengéscsillapítást nem lehet egy napon említeni a dörzscsillapítással. Utóbbinak alig mérhető hatása van, viszont a gyártása egyszerűbb, karbantartani nemigen kell (nem folyik el belőle a munkafolyadék), ezért olcsóbb. Azért nem rossz a dörzscsillapítású rugóstag sem, főleg első kerekeknél az is kibírt néhány évtizedet. Még így is fényévekkel jobb, mint a sz*o*c*i*alista piacon egyidejűleg létezett, sokkal primitívebb, csillapítás nélküli Babetta- vagy Komar-rugóstagok, hogy a rugózatla,n merev segédmotorkerékpár-vázakról ne is beszéljek.


2020.08.08. 22:15 Idézet
nagy csaba

Szia Zsoel. Újra a tanácsodat szeretném kérni.Pár hozzászólással elöbb részletesen leírtad a különbözö részterhelés tűk közötti méret különbségeket.Mi történne ha pl egy 10-es tűt egyszerüen leröviditenék a 08-as méretére csiszolópapirral? Szerinted ez járható út ha éppen nem kapok csak 10-es tűt? A múltkor kikértem a véleményed a schwalne elsö teleszkóp vásárlásával kapcsolatban ha emlékszel. Vettem egy pár ilyen telót. Brutál drága volt,de a legjobbat akartam.simson-schwalbe-kr51-2-elso-teleszkop-gyari---200523_41. 23000ft volt darabja. Hidraulikus csillapítású,300mm a szemek közötti távolság. Fényévekkel jobb  a motor stabilitása!!! Ezt csak tapasztalat megosztása miatt írtam le.


[6205-6186] [6185-6166] [6165-6146] [6145-6126] [6125-6106] [6105-6086] [6085-6066] [6065-6046] [6045-6026] [6025-6006] [6005-5986] [5985-5966] [5965-5946] [5945-5926] [5925-5906] [5905-5886] [5885-5866] [5865-5846] [5845-5826] [5825-5806] [5805-5786] [5785-5766] [5765-5746] [5745-5726] [5725-5706] [5705-5686] [5685-5666] [5665-5646] [5645-5626] [5625-5606] [5605-5586] [5585-5566] [5565-5546] [5545-5526] [5525-5506] [5505-5486] [5485-5466] [5465-5446] [5445-5426] [5425-5406] [5405-5386] [5385-5366] [5365-5346] [5345-5326] [5325-5306] [5305-5286] [5285-5266] [5265-5246] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal