Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]

2020.07.28. 22:24 Idézet

Lfox

A Schwalbe főfúvókája és kúpostűje más, mert a légszűrőedényzet is különbözik.

De a leírt jelenség alapján üresjáratban túlságosan kevés benzint kap a motor. Vagy túl kicsi az üresjárati fúvóka, vagy hamis levegőt szív a porlasztófelfogató karimánál.


2020.07.27. 21:45 Idézet

Régebben kérdeztem a karburátor típusát ami 16N1-5 és ugye ez Schwalbe karburátor.Igen mivel ahogy késöbb kiderült a motor is egy Schwalbe-ból lett átültetve a Starba.Persze a fúvóka és a súbertű is ennek megfelelő,csak a levegőszűrő ház Staré. Régen,ahogy írtam is az elmondás szerint egy kis súberes kölcsön karburátorral tökéletes volt a motor.


2020.07.27. 21:30 Idézet

Zsoel

Sajnos ugyanaz a hiba mint amit már leírtam,a gázbovden feszülést is kizártam.Ha a levegő csavart szinte teljesen betekerem,akkor áll be a normál alapjárat,az alapjárat állítóval csak egy bizonyos szintig megy le aztán lefullad.A levegő csavart kifelé tekerve,elkezd felpörögni a motor.Én "kifogytam" ebből a karburátorból,mi lehet a gond?


2020.07.27. 17:19 Idézet

Zsoel

Köszi.Az biztos hogy a benzin szint teljesen rossz volt.Majd leírom mire jutottam végül a beállítással.


2020.07.25. 09:02 Idézet

Lfox

Hogyne. Az üresjárati fúvókára ugyanaz vonatkozik, mint a tűsfúvókára (a végébe becsavart főfúvókával egyetemben), amit a múltkor leírtam. Mutattam a képet is hozzá; az üresjárati és a tűsfúvóka egymással párhuzamosan merül függőlegesen a benzinbe, és az üresjárati fúvóka nemcsak a levegőszabályozó tolattyú teljesen zárt (alapjárati) állásánál "szól bele" a keverékképzésbe, hanem magasabb fordulatszámoknál is, egészen a közepes tartományokig. Az üresjárati fúvókának ugyanúgy számít, hogy magasabban áll-e benne a benzin (ezáltal könnyebben és többet "ránt fel" belőle a motor szívóhatása, vagyis dúsabb lesz a keverék), vagy pedig alacsonyan (ezáltal a felszívott benzin is kevesebb, a keverék elszegényedik).

A porlasztóban minden mindennel összefügg, a benzinszint, a fúvókák mérete, a kúpostű állása, az egyes alkatrészek esetleges kopottsága, a csatlakozókarima tömítettsége, a légszűrőrendszer előírásszerű kialakítása, zártsága. Egyszóval pont olyan bonyolult, amilyen egyszerűenek gondolják az emberek, pedig a beállítása (különösen elhasznált motornál, szedett-vedett alkatrészekkel) szakértelmet és türelmet igénylő, nehézkes feladat. Sokszor a legjobb akarat mellett sem lehetséges, hogy a teljes fordulatszám-tartományban tökéletes benzin-levegő keverékarányt lehessen elérni, nem beszélve a porlasztó mechanikai felépítéséből következő kiküszöbölhetetlen hátrányokról.
Viszont ha egyszer sikerült jól beállítania az embernek, akkor az nemcsak sikerélményt, de tartós, megbízható működést is jelent, hiszen nem kell attól tartani, hogy egyes elemei meghibásodnak, mint a befecskendezős rendszerek érzékeny, drága elektronikus alkatrészei.


2020.07.23. 21:31 Idézet

Zsoel

Holnap ha lesz időm megnézem újra.Tegnap nagyon lezabáltattam,viszont ma ahogy elindítottam,"normál" másfél-két fordulatra kitekert levegő csavarral is teljesen jó volt az alapjárat amilyennek lennie kell,vagyis beállíthatónak tűnik most már az alapjárati csavarral is.Eltudom képzelni hogy a tank mögött nem tökéletesen elvezetett gáz bovden is bekavarhatott,tényleg nagyon rövid a bovden. Az úszó nagyon el volt állítva,most pontosan 7mm-re állítottam a benzin szintet ahogyan a képen is van. A rossz üzemanyag szint okozhat különben alapjárati problémát?


2020.07.23. 12:41 Idézet

Lfox

"Ha a keverék állító csavar negyed fordulatot van nyitva,csak akkor tökéletes az alapjárat,de így persze el sem lehet vele indulni."

Ha lassan kijjebb tekered, feljebb megy a fordulatszám, vagy lefullad a motor?


2020.07.22. 21:39 Idézet

Zsoel

Az úszó szintet sikerült pontosan beállítani,viszont az alapjárat még mindig nem az igazi.Igazából azt nem értem hogy miért csak a keverék állító csavarral tudom csak levinni  a megfelelőre az alapjáratot.Ha a keverék állító csavar negyed fordulatot van nyitva,csak akkor tökéletes az alapjárat,de így persze el sem lehet vele indulni.A súbertű felülről a harmadik rovátkában van. Annyit tudtam meg még a motorról,hogy régen egy kölcsön karburátorral szuperül működött,de ezzel ami most van rajta nem boldogultak.Most ki van cserélve rajta a gáztolattyú,a súbertű,az állító csavarok és a tömítés.


2020.07.22. 17:41 Idézet

Ormossy

Igen a forgalomba helyezhetőség tényleg nagyon fontos szempont,főleg úgy,hogy ha jól tudom akkor egy papírok nélküli motor újra forgalomba helyezése szinte kifizethetlenül magas összegbe kerül.


2020.07.17. 06:52 Idézet

Lfox,

Nagyon szép motor, nekem mindig is tetszett, bár soha nem ültem ilyenen, és nem ismerem, hogy mennyire jó gép, csak gyanítom, hogy hasonlóan megbízható, mint a kistestvérei.

Szerintem egyáltalán nem drága, tekintettel arra, hogy egy nagyon ritka gép, és látszólag szép állapotban van. Láttam a múltkorában egy 250-es Csepelt oldalkocsival, teljesen felújított állapotban, 5 M forint volt a vételára. Legalább annyira ritka, mint a 250-es Simson.

Ennél a motornál a legfontosabb kérdés az, hogy a papírjai rendben vannak- e, forgalomba lehet- e helyezni?


2020.07.16. 18:47 Idézet

Közben itt egy újabb eladó Simson ritkaság.Nem tudtam hogy 250-es kivitelben is gyártották.Gyönyörű motor,a blokkja külön megér egy misét,persze az ára is.

https://auto.jofogas.hu/baranya/Simson_Awo_250_106483221.htm


2020.07.15. 22:32 Idézet

Zsoel

Köszi! Kipróbálom először a poharas módszert.Én meg elírtam,nem is 37 hanem 27 mm.


2020.07.15. 22:19 Idézet

Lfox

A beépítési méretekre ne adj, utángyártott úszó esetében nem sokat érnek. Jobb módszer, ha veszel egy új úszóházat, kifúrod az alját menetesre, és készítesz rá egy olyan csőkönyököt, amelyre átlátszó tömlőt tudsz húzni oly módon, hogy kívülről, az úszóház fala mentén függőlegesen álljon. Ezen azután könnyen le lehet ellenőrizni a benzinszintet, és szükség esetén korrigálni lehet az úszót.
De az is jó megoldás, ha egy olyan átlátszó üvegedénybe teszed a karburátort, amelynek peremén szépen felfekszik. Így:

Star esetében a teljes zárás elérésekor 7 mm-re legyen a benzinszint a tömítőfelülettől (úszóháztömítés nélkül).
Egyébként a tűszelep zárása természetesen vizsgálható a kérdezett módon.

A tűszelep (az új is) meg tud szorulni egy picit úgy, ahogy mondtad, ez nem ok az aggodalomra, és nem kell kezelni semmivel. (A benzin amúgy is rövid idő alatt lemosná.)


2020.07.15. 21:41 Idézet

Zsoel

Az úszó szint beállítással kapcsolatban az érdekelne,hogy ha a benzincsőbe belefújok,akkor ezzel a módszerrel viszonylag pontosan megtudom-e állapítani hogy melyik ponton zár a tűszelep?Azt tudom hogy 37 mm. a távolság az úszó alsó széle és a karburátor pereme között.Tudom hogy nem szakszerű,de valahol láttam így régen.

A másik kérdésem az lenne hogy vadonat új tűszelepnél azt vettem észre hogy néha a tű "fennragad" a házban,vagy legalábbis nem jön vissza teljesen nyitott állapotba.Ez gyártási hiba miatt van,vagy előszokott ilyen fordulni egyébként is?Lehet kezdeni vele valamit,pl.olaj vagy valamilyen spray?


2020.07.14. 22:24 Idézet

Zsoel

Utánanéztem ennek a seeger dolognak, valóban vastagabb, mint a másik tengelyé, de a furat sem ugyanaz. Megnéztem egy félig szétszedett blokkomban, ott is ugyanígy vannak a seegerek, tehát a kuplung alatt a füles kivitelű, a másik pedig a sima. Felmelegítem a blokkot és megpróbálom beljebb ütni a csapágyat. Hézagolás a lánckeréktengely alá nem kell, mivel a jelen állapotban nincs üres fokozat. A léptetővillát üresbe téve kettesben hajt a tengely. Bár egy kicsit nyugtalanít a dolog, mert csak 1 mm-t van odébb a szerkezet, ennél nagyobb távolságban gondoltam a kettes és üres fokotat közti differenciát.


2020.07.14. 17:34 Idézet

Zsoel

Köszi! A membrán új,és jól van berakva,viszont az eredeti rugó eltörött ezért egy másik hasonló típus rugóját tettem be helyette. Ezek szerint az lehet a hiba akkor.Hosszra pedig teljesen megegyezik az eredeti rugóval,igaz ehhez elkellett vágni belőle.Eddig nem tudtam még eredeti rugót szerezni,de majd utána nézek.


2020.07.13. 23:14 Idézet

Zsoel

Amennyire pontosan tudtam mérni 1,2 mm differencia nagyságokat mértem többször. Próbaképp tettem az egyes fogaskerék alá 1 mm széles távtartó gyűrűt, mivel a csapágyat nem akartam visszább ütni, ettől az egész lánckeréktengely elmozdult jobbra a gyűrű szélességével. A kuplungtengelyt ezzel együtt beljebb ösztökéltem kb 0,2 mm-t. Így most egy szintben vannak. A kuplung csapágya a helyén, alatta természetesen semmi hézagolás, a seeger gyűrűnek ér tehát ott hiba nem lehet. Bár érdekes, hogy a két tengelynél található seegerek eltérnek egymástól. A kuplungnál füles, a lánckeréknél a régi, fül nélküli. Ha az újabbik 1 mm-el szélesebb akkor az viccelt meg... Holnap pontosabban megnézem a kuplung tengely helyzetét, de csak pár tized lehetett a csapágy és a tengely fogazása között, ott szerintem nem találhatok 1 mm-t. Kipróbálom még a sebességeket is a léptetővilla különböző állásaiban. Itt remélem nincs semmi buktató, benyomom teljesen a bal blokkfélbe és forgatom a tengelyeket.


2020.07.13. 22:23 Idézet

starex

Biztos, hogy rendesen a helyén van a hajtó tengely meg a csapágya? Rendellenesen nagy ez a hézag.


2020.07.13. 22:20 Idézet

Lfox

Ez a porlasztó egy régi, bevált és meglehetősen egyszerű, ezért megbízható konstrukciója a Briggs & Stratton cégnek. Különösebb baj nem szokott vele lenni. A leírt hiba vagy membrángond, például rosszul raktad össze (nem közvetlenül a benzintartályra került a membrán, föléje a tömítés, hanem fordítva), netán törött vagy el van gyengülve a membránrugó (esetleg próbáld meg azt is kicserélni), vagy a kiegyenlítő keresztfurat el van tömődve a karburátorban (ennek tisztításához a szívatónyomógombot és rögzítőkeretét ki kell pattintani, és csak nagynyomású levegővel lehet úgy-ahogy átfúvatni), vagy pedig hamis levegő szívása (cseréld ki a porlasztó csatlakozásánál lévő O-gyűrűt; feltételezem, a rögzítőkeret megvan). Egyébként is alapvető elvárás a tartály alsó és felső részének alapos átfúvatása, nemkülönben a szűrők és a fúvóka kitisztítása.


2020.07.12. 21:43 Idézet

Zsoel

Felmerült egy kérdés régi 50-es Simsoon blokknál. Beraktam szépen mindent a bal oldali blokkfélbe ahogy kell, de a 3-as fogaskerékpár nincs egy szintben. Lefényképeztem aztán elraktam a dobozába, mert így nem folytatom az összerakást. Sűrűn találkoztál ilyennel? Én nem emlékszem rá, hogy hézagolni kellett volna a váltótengelyeket balról, de itt úgy néz ki, hogy a lánckeréktengely csapágya alá 1,2 mm hézagoló lemez szükséges. Vagy megpróbálom a kuplung tengelyt behúzatni a saját menetével. Az nem kézzel ment a helyére, pedig olajat kapott, és a csapágy sem hűlt ki teljesen tehát a hőtágulás még segített is egy kicsit. Elvileg a csapágy teljesen bent van a házban, legközelebb azért még erre is ránézek.

Mutatok egy képet a problémáról:

A kisebbik hármas fogaskerékhez még kerítek egy vékony hézagoló lemezt, mert az a jelenlegi állapotában kevés. A gyártás első felében készülhetett a blokk, ezen kívül még egy ilyennel találkoztam, az a Staromban van beépítve. Szerinted elég oda egy 2-3 tized mm-es,  vagy szélesebb kéne?


[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.