|
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]
Van ezzel az olajjal kapcsolatban valakinek tapasztalata?
MANNOL 2-TAKT Snowpower API TC+
|
Ormossy
Azért nem mállott szét,de amikor felrakraktam az újat nem is túl régen,rendesen feszesen állt ahogyan kell.Persze érintkezett benzinnel de az természetes,és jóval jobban megnyúlt mint ahogyan elvárható lenne.
|
Lfox,
Ez elég érdekes, mert inkább elszakni szokott az a gumicső, mint szétmállani. (Esetleg valamilyen folyadék okozhatta?)
A porlasztót nem lehet rendesen beállítni a gumi összekötő nélkül, az feltétlenül kell.
|
Gondolom a tökéletesen záró gumicsatlakozó előfeltétele a jó karburátor működésnek.
|
Ormossy,Zsoel köszi!
Zsoel, találkoztál már olyannal,hogy a karburátor és a levegőszűrőház közötti csatlakozó gumi néhány hónap után úgy felpuhuljon és deformálódjon hogy használhatatlan legyen?Ma ahogyan vettem le levegőszűrőházat,akkor tűnt fel hogy szinte akár sem lett volna rajta a gumi,csak úgy lógott mind a két végén.Nem hinném hogy véletlenül a régit raktam volna vissza a legutóbb,mert még az sem nézett ki így.
|
Zsoel,
Igen, így van, nekem is gyakran kellett a hollandit utánhúzni, de ez tavaly nyáron megszűnt. Az óta ugyanis nem a Simson-tömítő karikát (gömbölyű forma) használom, hanem az un. robogó tömítő gyűrűt, ami egy picit vastagabb, és szögletes alakú a metszete. Egész nyáron utána sem kellett húzni.
Két hete leszedtem a kipufogót, megtisztítottam kívül-belül, és új tömítést raktam bele. Remélem ismét kibírja egész nyáron.
|
Lfox
Igen, az a rugóacél-karika a kipufogókönyököt rögzítő hollandi anyát hivatott biztosítani lelazulás ellen.
Ahogy Ormossy képén is látható, a lemez peremén lévő két kis felhajtott fül közé megy be a kipufogócsok oldalán lévő felöntött borda, amitől a lemez nem tud körbefordulni. A két szemben lévő V alakú behajtás pedig az anya koronáján lévő fogazásba ül bele, és ez biztosítja az anyát elfordulás ellen. Legalábbis elviekben, mert a gyakorlatban nem sok haszna van, a lemez ellenére egy idő után (mármint a motor üzemeltetése közben eltelt idő után) óhatatlanul lerázódik az anya, különösen, ha új tömítőalátétet tettünk a hollanderhez, és az fokozatosan deformálódik.
|
Lfox,
Az a rugós nagy alátét a kipufogó hollander biztosító rugója. Teszek fel mindjárt képet a saját gépemről, hogy hogyan kell feltenni, és akkor nem lazul meg a hollander a hengeren.
|
Ormossy
Szinte az utolsó csavarig felhasználtam mindent amiket küldtél,nekem is nagyon jól esett a segítséged. Egyedül a nagy méretű rugós lemez (alátétet?) nem tudtam beazonosítani hogy hová való.
|
-95 százaléka eltávozott, a többit elpárologtattam. Vízen kipróbálva a két oldal egy vonalban lebegett, innentől száraznak tekintettem. Aztán ha mégsem lenne jó jöhet a sűrített levegő:)
|
Zsoel
Ez a sűrített levegős megoldás jó ötlet, legközelebb kipróbálom. Az úszódob két oldala szerencsére nagyobb erő alkalmazása nélkül rugózott annyit, hogy kb a folyadék 90
|
Ormossy
Pedig - ahogy a KRESZ előírja - a gumiabroncsok levegőnyomását legalább havonta egyszer ellenőrizni kell.
|
starex
Nem nyomkodni kell az úszódobot, hanem miután mesterséges lyukat ütöttél rajta (lehetőleg a két félrész forrasztási vonalánál), nagynyomású levegőt kell a lyuk szájával párhuzamosan áramoltatni.
Magyarul: odateszed a kompresszor levegőpisztolyának a hegyét a lyukhoz, és "elfújsz" fölötte. Az ezáltal a dobban fellépő légritkulás (a porlasztó működési elvéhez hasonlóan) szint kirobbantja a benzint, amely vastag permet formájában hagyja el a lyukat, függetlenül attól, hogyan tartod az úszót. A beszivárgott benzin mennyiségétől függően 1-2 perc alatt csontszárazra ki lehet takarítani a dob belsejét, amelyet ezután már légmentesen be lehet forrasztani.
|
És most jöjjön egy tanulságos kis történet, ha megengeditek.
Panaszkodtam az elmúlt hetekben, hogy a motorom a partokon nem akar úgy felmenni, mint régebben. Hamarabb vissza kell kapcsolnom, viszont végsebességben semmi nem változott. Csodálkoztam a változáson, mert semmi nem lett (el)állítva a motoron.
Meg van a megoldás...
Elhanyagoltam a gumik nyomását, mindig úgy voltam vele a benzinkútnál tavasz óta, hogy no, majd a következő tankolásnál megnézem...
Aztán egy hete eljött a következő alkalom: a gumikban 0,4 - 0,6 bar nyomás volt.
(És nem vettem észre...)
Most megfelelő nyomás van mind a két keréknél, és a motorom ugyan úgy robog fel a partokon, mint régebben, nem kell már visszakapcsolni!
Tanulság: nem mindig a motor a hibás.
|
Sarilaci,
Nem kell ez a dicshimnusz, nem olyan nagy dolog ez, és nem szeretem ha dicsérgetnek, mert elpirulok.
(Az a helyzet, hogy amikor a Simsonomat kaptam 6 évvel ez előtt, azt követően összevásároltam egy csomó alkatrészt, főleg jófogásról, vateráról régi, eredeti, de használható alkatrészeket. Aztán rendbe raktam a saját motoromat, és rájöttem, hogy kétszer annyi alkatrészem van, mint amennyit koromnál fogva én már el tudok használni. Én kufárkodni nem fogok ezekkel az alkatrészekkel, pár száz,- vagy max. pár ezer forintos tételek ezek. Nekem jó érzés, ha valakinek segíthetek.)
|
sarilaci
Örülök, hogy megoldódott a problémád! Ormossy tényleg nagyon segítőkész márkatárs. Kívánom, hogy még sokáig tartsa meg ezt a jó szokását!
Ha már ennyire szóba kerültek az úszók, nekem volt a polcon kettő lyukas, gondoltam rendbehozom őket, legalábbis megpróbálom. Mivel fél órás forrásban levő vízben úsztatás sem csalogatott ki szinte semmi keveréket az úszókból a kevés buborék megjelenésének helyénél ütöttem egy látható lyukat a lehető legkisebb facsavar segítségével. Így sikerült végül könnyíteni rajta, majd beforrasztani. Rakok fel képet a két úszóról, ha nem tévedek a bal oldali gyári lehet, a másik pedig a manapság kapható utángyártott a kidolgozottsága alapján.
A kép a forró vízből kivétel után készült. A mesterséges lyuknak nem volt szabad a víz alá kerülnie, mivel akkor újra nőtt a úszóban levő folyadék mennyisége, amit én előtte gondosan kinyomkodtam.
|
sarilaci
Nagyon örülök neki.
|
Üdv Zsoel ! Képzeld megoldodott a gondom. Ormossy segitet ill.segit ! Felajánlott egy uszot s egy benzincsapot önzetlenül minden térités nélkül ! Igy ismeretlenül segiteni NEM semmi . Igazi márkatárs igaz ember . Itt az oldalon is köszönöm neki !!! Mindenkinek szép napot ! Csak ezt akartam elmondani hogy mindenki lássa ilyen is van !
|
sarilaci
Az úszó elején (a két úszódob között) lévő nyelv zár és nyit, a másiknak, amely hátul van, csak az alsó úszóállás határolásában van szerepe.
A névleges zárt méret (az úszóház tömítés nélküli felfekvő felülete és az úszódob alsó síkja közt fejre álítva) 28, a névleges nyitott méret (az előbb említett felületek közt, normál állásban) 32,5 méret, oly módon, hogy teljesen zárt állapotban a kis nyelvvel teljesen be kell nyomni a tűszelep rugózott csapocskáját, és ebben a pozícióban a nyelv és a csap merőlegesen álljon egymásra.
De a mindennapi gyakorolatban, főleg az utángyártott, vacak úszókkal ez inkább csak közelítő kiindulási alap, a pontos benzinszintet szintezőcső segítségével kell belőni.
|
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]
| |