Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]

2020.05.05. 13:05 Idézet

Medvelac

Nincs mit.

Az akkumulátor negatív kapcsának a vezetékét a bal legalsó sárvédőrögzítő csavar feje alá kell bekötni, így:

Persze nem ilyen mocskosan, hanem szép fémtisztára meg kell pucolni a furat környékét, ahová a kábelsaru megy, és egyébként is mindenhol ügyelni kell a biztonságos, fémes kapcsolatra.


2020.05.05. 10:31 Idézet

Zsoel!

Köszi a segítséget! Te nyertél. Tényleg beszorult alátét volt, mind a két keréknél.

Most viszont elektromos ügyben kérem a segítséget. Az akksi "-"-át hova kössem?

Mivel amikor megvettem nem volt benne aksi, így vezeték se.

Üdv.: András


2020.05.03. 22:06 Idézet

Lfox

Jó kérdéseket teszel föl nekem...

Csavard ki a gyertyát, és fogd be a gyertyanyílást oly módon, hogy az egyik hüvelykujjaddal lefogod a lyukat, a másikat pedig jó erősen rászorítod emerre. (A gyújtást kapcsold ki, és ha a művelet meghaladja artistai képességeidet, akkor inkább kérj meg valakit, hogy a rúgásnál segítsen.) Ha átlagos erősséggel megrúgod a berúgókart, a nyomásnak pöffenő hanggal erősen félre kell löknie az ujjadat. Ha be tudod fogni a gyertyanyílást, akkor alacsony a sűrítési végnyomás.


2020.05.03. 20:21 Idézet

Zsoel

Azt szeretném kérdezni,hogy hogyan lehet meghatározni egy Simsonban lévő kompresszió mértékét hozzávetőlegesen? Vagyis kompresszió mérő nélkül milyen módokon lehet következtetni rá?


2020.05.03. 20:12 Idézet

Ormossy

Ok,köszi.

 

 


2020.05.03. 19:38 Idézet

Lfox,

Küldtem a csomagban rugós, rögzítő alátétet is a kipufogó hollandihoz, ha azt jól rakod fel, nem lazul meg. Nekem tavaly nyár óta még csak meg sem kellett húzni.


2020.05.03. 19:35 Idézet

Köszi Zsoel, majd megnézem mi lehet a baj. Benzinszint eddig rendben volt, de lehet, hogy tényleg egy kicsit meglazult a tűszelep, majd ellenőrzöm.

 


2020.05.02. 22:19 Idézet

Lfox

Tökmindegy, úgyis le fog lazulni. Jó alaposan húzd meg, ameddig csak a puha tömítőgyűrű deformálódik; érzed, amikor már nem enged tovább.


2020.05.02. 22:18 Idézet

Ormossy

Semmilyen szerepe nincs. Az csak egy gyártástechnológiai furat, amelyet a porlasztóház belső csatornáinak a kifúrásához használnak, majd a gyártási folyamat végén szétszedhetetlenül, szorosan ledugóznak. Ott semmiféle benzin nem szivároghat.

Ott folyhat, ami az 1 és a - között van. Az az úszóház szellőző- és túlfolyófurata: ha ott benzin szivárog, az azt jelenti, hogy túlságosan magas a benzinszint, és a fölösleg kifolyik. Ez lehet rosszul beállított, megakadt, kilyukadt úszó, illetve rosszul záró vagy tömítetlen, kilazult tűszelep miatt.


2020.05.02. 20:31 Idézet

Zsoel

Köszi! Még annyit a  kipufogóról,hogy a könyök most már tömítőgyűrűvel van felrakva(ez sem volt rajta előtte) és így nem tudom a felfogató hollandit teljesen egészében feltekerni a kipufogócsonkra. Mennyire kell meghúzni a hollandit hogy tökéletesen zárjon?


2020.05.02. 19:48 Idézet

Zsoel,

Mi a szerepe annak a kis betömött lyuknak, ami ezen a képen a felirattal egy magasságban van?

 

http://ofk-ofk.hupont.hu/4/porlaszto

Nekem ott most elkezdett szivárogni a banzin.

(A kép nem a jelenleg működő porlasztómról készült, hanem egy tartalékról.)


2020.05.01. 22:13 Idézet

Szia Zsoel,

Nagyon köszönöm és nagyon hasznosnak vélem a részletes leírásod!

Holnap nekiesek ismét a karbinak, sajnos tavaly óta áll a moci, akkor megnéztem, de nem volt időm vele többet foglalkozni.

Az általad említett szimering tömítettlenség okozta felpörgés jelenség gondolom a gyujtás oldali tömítettlenség esetén lehet. Kuplunk oldali esetben gondolom megjelenik a fehéres-kékes füst, emlékem szerint ez volt. Beindul szépen a moci, de emlékeim szerint elkezdett fulladni és leállt. Ekkor gyertya ki, henger kiszellőztetés, (szikra ellenőrzés) és után újra indult. A gyertya persze csupa anyag. Megnézem a szivatót is, lehet mégis ott van vmi, mert emlékeim szerint picit is ráhúztam leállt. Általában úgy indítom hidegen, hogy gyujtás nélkül 3 óvatios rúgás szivatóval, majd 4rúgásra szivató nélkül gyujtással indul.

Köszi mégegyszer!

üdv,

csuti


2020.05.01. 17:56 Idézet

Ok, nagyon szívesen, lényeg, hogy odaért rendben! Örülök, hogy segíthettem, majd szólj, ha még esetleg szükséged van valamire.

(Nekem mindig nagy öröm, ha egy öreg motort, szerkezetet valaki megment az utókornak. Főleg ha az Simson Star.) 


2020.05.01. 16:25 Idézet

Ormossy

Éppen az előbb kaptam meg,azt a levelet amit tegnap előtt írtál,amikor feladtad a csomagot,úgy látszik a freemail nem áll a helyzet magaslatán. Tegnap én is írtam egy emailt,remélem hogy megkaptad.

Ahogy az emailben is írtam,nagyon örülök a lendkeréknek,és az izzós dobozban lévő csavaroknak is.(az izzós doboznak is:))A lendkereket tegnap fel is raktam:SZUPER!!! :) nagyon szépen köszönöm ezúton is Neked!  A számlára pedig hétfőn küldöm a postaköltséget.

 


2020.05.01. 14:31 Idézet

Lfox,

írtam Neked e- mailt, de sorra jönnek vissza a levelek... 


2020.05.01. 10:22 Idézet

csuti

Szia!

A leírtak alapján nem szimeringgond van ott, hanem túl sok benzint kap a motor, vagyis a hengerbe kerülő benzin-levegő keverék a normális 1:15...1:16 (mert 1 rész benzin kémiai elméleti tökéletes elégetéséhez körülbelül 15,5 rész levegő szükséges) helyett valahol 1:13...1:15 között van. Tehát azért nem bír felpörögni a motor, mert túl sok a benzin a beszívott levegőhöz (vagy ha megfordítva jobban tetszik, túl kevés a levegő a beszívott benzinhez) képest.
Ez sok mindentől lehet:

  • túl nagy főfúvóka és/vagy túl nagy üresjárati főfúvóka (a főfúvóka mérete 50, az üresjáratié 35 század milliméter, de a pontos ellenőrzéshez furatkaliber, vagy legalábbis szakavatott szem kell, ugyanis sokszor hiába stimmelnek a fúvókába ütött számok, a bennük lévő kalibrált furatot barbár kezek már - akár egy szakszerűtlen tisztítással vagy "hogy jobban menjen a gép" - felbővítették, ezért bár látszólag jó fúvókák vannak a porlasztóban, a motor mégsem akarja az igazságot)
  • túl magas benzinszint (ez nemcsak rossz beállítás, de kilyukadt és emiatt benzinnel feltelő úszódob miatt is lehet)
  • megkopott kúpostű (részterheléstű), illetve tűfúvóka: mivel a szívóhatás üzem közben állandóan ide-oda "rángatja" a tűt, az egy idő után oválisra deformálódik, illetve oválisra veri a tűfúvóka furatát is, és a mivel elvész a megfelelő illeszkedés, a tű és a fúvóka fala között a kelleténél több benzin tud "felslisszolni" a keverőtérbe
  • eltömődött légszűrőbetét: ez a hiba ugyanazt a jelenséget okozza, mint a légtorok elzárásának elvén működő hidegindító keverékdúsítók ("szívatók"), hiszen egyrészt elzárjuk a levegő utánfolyásának útját, másrészt a nagyobb szívóhatás több benzint "ránt fel" az úszóházból
  • rosszul záró szívatótolattyú (ez is több mindentől lehet: fennakad a tolattyú, megszorul a bovden, a kar, meggyengül vagy eltörik a visszanyomó rugó, megkeményedik a gumi záródugó, de a lényeg minden esetben az, hogy üzem közben nem záródik el rendesen az úszóház indítóaknájába nyúló búvárcső szája, ezért melegen is szükségtelen többletbenzint kap a motor

(Amilyen egyszerűnek tűnő szerkezet a porlasztó, pont olyan bonyolult, és alaposan kell ismerni ahhoz, hogy az ember pontosan be tudja állítani. A nagyobb fúvókákkal pedig nem megy jobban a gép, sőt. A porlasztó fúvókaméreteinek megnövelése igencsak összetett kérdéskör.)

Mindez a tökéletlen égés miatt természetesen fokozott füstgázképződéssel is jár, de a szakértő szem megint csak meg tudja különböztetni, hogy a füst levegőhiány miatt erős-e, vagy pedig olaj elégetéséből származik. (A túl dús keverék füstje barnás-feketés, az égő olajé ellenben kékesszürke.)

Ha a forgattyústengely szimeringjei elöregedtek, és tömítetlen a forgattyúház, az szegény keveréket eredményez, azaz ilyenkor a levegőmennyiség 1:16 arány fölé kúszik. Akkor ugyan szintén nehezen indul be a gép (hiszen a szívatóval adagolt többletbenzinnel lesz kb. olyan arányú a keverék, mint normál melegüzemben kellene lennie), viszont ha már beindult, a hamislevegő-szívás tipikus jeleit mutatja. Gázadásra azonnal élénken felpörög a fordulatszám, viszont hiába engedjük vissza a gázmarkolatot, a fordulatszám egy bizonyos pontig csak lassan esik vissza, utána ellenben hirtelen lefullad, tehát nincsen stabil üresjárati fordulatszám, és nem is lehet beállítani azt. Tehát én először inkább a fent leírtak táján kutakodnék.

Ettől függetlenül persze a felújítást megcsinálhatod, és a kérdezett alkatrészek jók. Főleg a golyóscsapágyak legyenek jó minőségűek: ha Koyot nem kapsz, még az SKF, FAG márkákban is meg lehet bízni.

Tömítőanyagnak én ezt a fajtát használom, illete ugyanennek a fekete változatát (a színe közömbös a hatékonyság szempontjából).

Én mindenképpen megnézném a forgattyús tengely állapotát, különös tekintettel a hajtórúdcsapágyazásra, nem zörög-e, nincs-e meg nem engedhető radiális (sugárirányú) és axiális (tengelyirányú) játék a hajtórúd nagyfejénél (vagyis se hossz-, se keresztirányban nem kotyoghat a hajtórúdcsapágy, illetve arra, hogy azon a részen, ahol a szimeringek tömítőéle felfekszik, nincsenek-e korróziós nyomok. (Ha szétszeded a motort, a szimeringeket rugós felükkel a forgattyús tengely felé nézve szereld be!)
A hengerfurat ellenőrzéséhez furatmérő kaliber kell, de szerintem jobban jársz, ha a következő túlméretre fúratod, új komplett dugattyúval. Ha már egyszer szét van szedve, ne szereld vissza a kopott hengert.
Ami még indokolt lehet, az a tengelykapcsoló-szerkezet (kuplung) ellenőrzése, mert a tárcsák adott esetben kopottak lehetnek, illetve a nyomórugók is meggyengülnek egy idő után.
Fordíts nagy gondot a teljes motor ALAPOS megtisztítására, beleértve a furatokat és a tömítőfelületeket is, mert ez a szakszerű motorszerelés alapja.


2020.04.30. 23:50 Idézet

Sziasztok,

Ha jól sejtem, akkor nálam sok-sok év után eljött az ideje a szimering cseréknek. Kuplunk oldalt lehet gond, nehezen indul be, nagyon füstöl, nem pörög fel és le is áll. Karbit átnéztem, kitisztogattam, gyújtást ellenőriztem.

Ha már megbontom, akkor az összes szimering mellett gondoltam, hogy az összes csapágyat is cserélem. A kuplunk nem tudom milyen állapotban lehet, de az biztos, hogy minimum 30éve benne van, igaz nagyon hobbi motor már, nagyon keveset fut.

Tömítés készletnek ezt gondoltam: https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schw-star-tomi-tes-keszlet-nemet----11314

Szimeringnek ezt: https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-s50-schwalbe-star-viton-szimmering-szett----6311

Csapágyak pedig koyo-t.

Az összerakáshoz milyen tömítőt javasoltok?

Mit javasoltok még esetleg cserélni ha már szét van szedve?

A hengert, dugót, gyűrűt, csapszeget megnézem persze, abban bízom, hogy azok rendben lesznek, de majd kiderül.

Köszönöm szépen előre is a javaslatokat!

üdv,csuti


2020.04.28. 21:43 Idézet

Lfox

Nem az újonnan vett könyök hosszabb, hanem ami a motorodon volt, az a túl rövid. Biztos levágtak belőle valamikor. Az új könyök hossza a mérvadó. És ne a dobot nézd, hanem a könyökbilincs dob felé eső éle kb. az olajleeresztő furat középvonalával essék egybe.
Ezt a képet vedd alapul:


2020.04.28. 19:29 Idézet

Köszönöm Zsoel az előgyújtás információkat.

Starex,

A nagyapám Pannijának mindig csillogni-villogni kellett, ez napi rutin volt a tanulók részéről. 

A "Kerecsendi-part" valóban elég húzós, 1971-73 körül is sokszor megmásztam, de a mostani motorom is már vagy tucatszor teljesítette.


2020.04.28. 19:07 Idézet

Zsoel

Teljesen egyetértek veled.Volt 150-es ETZ-m és 125 cm Suzukim,mindkettő 100 felett ment bőven,viszont egyikkel sem volt már komfortos a vezetés ennél a sebességnél.Szerintem is 70-80 az ideális utazó sebesség még ezeknél a motoroknál is,meg úgy általában.

Vettem egy új kipufogó könyököt aminek a dobhoz csatlakozó egyenes része,kb 5-6 cm.-el hosszabb mint ami a motoron volt.Ebből adódóan a kipufogó dob is valamivel hátrébb fog kerülni.Kb.hány cm. a kilógása a dob végének a hátsókerék szélétől eredetileg? Remélem az újonnan vett könyöknek a helyes a mérete.

http://kepkezelo.com/images/21q6we9kxs2i3gsyez7z.jpg


[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon