|
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]
Ormossy
Hűha.Nem is tudom mit mondjak. Köszönöm szépen! A bal oldali tényleg olyan kialakítású mint az enyém,ha lehet akkor azt kérném majd.Valahogy akár itt,vagy emailben,telefonon vegyük fel majd a kapcsolatot,ahogy jobban megfelel.Remélem egyszer tudom majd viszonozni valahogy.
|
Zsoel,
Köszönöm, így már nem ráncos a homlokom.
(A lendkereket én delejeztettem kb. 2 éve, egy másikkal együtt, ami most a motoromon van. Érdekelne, hogy miből jöttél rá?)
|
Ormossy
Nem, nem, elnézést kérek, a nagy kapkodásban (ötfelé figyeltem éppen, mert alkatrészeket keresgéltem a neten) véletlenül - jelet írtam + helyett. Már kijavítottam. Tehát nem kell olyan szigorúan venni, 1,5-nél kevesebb ne legyen, de 1-2 tizeddel több lehet. Abból indulok ki, hogy az S51 előgyújtása 1,4, az S70-é 1,8 mm, tehát akkor egy 60(63) köbcentire növelt Star esetében is adhatunk egy kicsivel erősebb előgyújtást. Én is így állítottam be a magamét, de majd az üzemelés, a gyertyakép úgyis megmutatja, jó-e. Utólag is lehet korrigálni.
|
Lfox
Nem, sőt, én még nem is láttam ilyet Staron. Amikkel én "személyesen" találkoztam, azokon ez a fajta volt.
Arra ügyelj, hogy ha szemből ránézel a mágnesek felőli oldalra, akkor a reteszhoronyhoz képest kb. 90 °-kal jobbra kell lennie a megszakító emelését végző bütyöknek.
Erre azért kell figyelni, mert a későbbi modelleknél változtattak az alaplap kialakításán, a tekercsek és a megszakító elhelyezésén, ezzel együtt a lendkerékagy kialakításán is. Ugyan a Star forgattyús tengelyére ezeket is föl lehet tenni (az alapméretek, az agy kúpossága, a reteszhorony szélessége ugyanaz), az anyát meg lehet húzni, sőt, még szikra is lesz, csak éppen a bütyök nem ott nyitja a megszakítót, ahol kéne, hanem valahol az alsó holtpont környékén, így a motor nem fog beindulni.
Szerintem fogadd el Ormossy ajánlatát, az ő lendkerekei jók. Bármelyiket választhatod, habár csak a bal oldali olyan, mint a tiéd. Amúgy is jobb állapotúnak nézem, úgy tűnik, valamikor újra is delejezhették.
|
Zsoel,
Köszönöm, tehát ha nagyobb a cm3 akkor picit kisebb legyen az előgyújtás?
|
Ormossy
Akörül, de egy picit visszább is veheteted. 1,5+0,2 mm között lehet.
|
Zsoel
Hát igen,nem tudtam felmérni pontosan hogy milyen állapotban is van a motor amikor elkezdtem javítgatni.Az viszont biztos hogy régen a környéken még utángyártott alaktrészt sem nagyon lehetett kapni hozzá,és addig hajtották amíg szó szerint szét nem hullott. Őszintén szólva én azon is csodálkozok hogy ezeknek a motoroknak van még ép darabja.Használt lendkerekek egész elfogadható árban is vannak,az lenne a kérdésem hogy csak ez a négy ablakos kivitelű a jó,vagy lehet más fajta is?Mire érdemes figyelni?
|
Zsoel,
A Starnak 1,5 mm az előgyújtása. Igaz ez akkor is, ha 60 cm3 a henger rajta?
|
Lfox
Hát, hallod, úgy néz ki a motorod, mint amint a hulladéktelepi aprítógép torkából húztak vissza. Csupa viharvert, használhatatlan alkatrészből áll.
A kondenzátoron lévő lyukat továbbra sem tudom hová tenni, de olyan nagy és szabályos, hogy azt kell mondanom: úgy tűnik, mintha valaki kifúrta volna. Az okát ne kérdezd, nem tudom. Azonkívül alatta a ház is össze van nyomorgatva, szóval ezt nyugodtan eldobhatod.
A lendkerékben meg össze van törve az egyik mágnesszegmens, és könnyen lehet, hogy ez okozza a súrlódást a tekercs vasmagjával. Nem tudom, mitől képes a mágnes így megsérülni, de az áramtermelésben egészen biztosan zavart okoz, mert ebben az állapotában nem olyan mágneses erőteret képez, mint a másik öt szegmens. Én mindenképpen kicserélném, legalább egy jó állapotú használtra. Így kellene kinéznie.
|
Én magam még sosem láttam lyukas kondenzátort, de az álmoskönyv szerint semmi jót nem jelent, ha kilyukadt, akár belső, akár külső hatás miatt történt.
|
Zsoel
Köszi! Mindenesetre a lyuk a kondi felső peremén azt jelenti hogy biztosan kuka ugye? Hát igen a motor kb. 7-8 éve állt,egy csomó alkatrész kókányolva stb a, létező összes hiba előfordul rajta,és én előtte soha nem szereltem motort szóval eléggé belenyúltam.De akkor is rendbe szeretném tenni. Különben szépen hangja van a motorjának.
|
Lfox
Mivel nem tudhatod, ki mindenki gyepálta már azt a motort előtted, lehet, hogy kapott már az élettől, és ki van verődve a fészek. De látatlanul nem tudom megmondani, mi lehet a baj.
A kondenzátorok jók, bármelyikeket választhatod, bár a minőségük, tartósságuk sajnoi eléggé hullámzó.
Féklámpaizzó: 6 V 18 W Ba15s (eredetileg; azonban ha a féklámpatekercset /töltőtekercs/ 21 W-os teljesítményleadásúra cserélted, akkor az alkalmazandó izzó is teljesítményfelvételűre változik!)
Helyzetjelző izzó: 6 V 5 W Ba15s
|
Egy hátsó lámpa izzó és féklámpa izzó pontos méretet is szeretnék kérni még. Köszi!
|
Zsoel
Köszi! Akkor ezért nem értettem miért nem tudom beakasztani a helyére. Vannak csodák ezen a motoron szó se róla. A lendkerék viszont sajnos továbbra is belesúrol valamelyik tekercsbe.Próbáltam kicsit állítani a tekercseken befelé,de nem igazán tudtam rajtuk,és feszegetni sem akartam őket. Az alaplap egy kicsit feszesen ül a helyén mivel eléggé vastagon szigeteltem a gyújtókábelt amikor összetoldtottam,szigetelőszalaggal és zsigorcsővel is de nem hiszem hogy ez lenne a probléma.Hol az egyik.hol a másik tekercsbe súrol bele a lendkerék,mindig amikor levszem és visszarakom,mintha nem központosan lenne a helyén. Valószínű hogy ennek hozadékaként amikor ma visszaraktam a lendkereket más sokadszorra, nem indult a motor,sőt szikrát sem adott.Próbálkoztam még párszor,átnéztem mindent,de szerintem a kondenzátor pukkanhatott el(egy kis lyuk is van a felső fekete színű részén)bár nem tudom jól gondolom-e.lehet hogy más(is) a hiba.A surlódás hatására a termelődött hőtől gondolom ez előfordulhat.A barna-fehér veztékben sincs áram.Ha vennem kell kondenzátort,akkor ez a fajta megfelel?http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/hu/kondenzátor
|
Lfox
Az a szívatóbovden nem jó. A Star gyári szívatóbovdenjében nincsen közbülső állítócsavar, csak közvetlenül a porlasztón, ami az indítótolattyú zárócsavarjába van belecsavarva. (A gázbovdenben van, annak viszont a levegőszabályozó tolattyú zárósapkájában nincs csavarja, hanem egy sima fészekbe ül bele a bovdenvég.) Tehát a teljes szívatóbovden EGYETLEN tokból és sodronyhuzalból áll, mely utóbbinak kisebbik diója átfér az állítócsavar furatán, tehát az állítócsavart nem gyártáskor teszik rá, alapból nincsen rajta. (Ahogy lemezharang sincs a bovden végén, mint a Magyarországon kapható sz@rok esetében; nem tudom, honnét szedte ezt a kétbalkezes kisiparos gyártója, soha nem is volt a Star bovdenein olyan harang.)
Ilyen:
|
Zsoel
A szívató bovdennel kapcsolatban már kérdeztem régebben.Valamiért nem tudom beakasztani a helyére,akkor sem ha a leghosszabbra van kiengedve az állítócsavarral.Ha az ellentámaszát beakasztom a helyére akkor kb.2 centiméterre tudom tovább húzni és nem éri el a fészket a bovdenvég még zárt kar állásnál sem. Ha tovább húznám erőltetve akkor már emeli a szívató dugattyúját.Nem jó állásba tettem volna vissza a szívatókart?http://keptarhely.eu/view.php?file=20200418v00s6wefh.jpeg
|
Zsoel
Köszönöm szépen,rendes vagy. Ha minden igaz sikerül szerezni majd egy eredeti kapcsolót,de ha mégsem akkor lehet hogy élek a lehetőséggel.
|
[6192-6173] [6172-6153] [6152-6133] [6132-6113] [6112-6093] [6092-6073] [6072-6053] [6052-6033] [6032-6013] [6012-5993] [5992-5973] [5972-5953] [5952-5933] [5932-5913] [5912-5893] [5892-5873] [5872-5853] [5852-5833] [5832-5813] [5812-5793] [5792-5773] [5772-5753] [5752-5733] [5732-5713] [5712-5693] [5692-5673] [5672-5653] [5652-5633] [5632-5613] [5612-5593] [5592-5573] [5572-5553] [5552-5533] [5532-5513] [5512-5493] [5492-5473] [5472-5453] [5452-5433] [5432-5413] [5412-5393] [5392-5373] [5372-5353] [5352-5333] [5332-5313] [5312-5293] [5292-5273] [5272-5253] [5252-5233] [Korábbi]
| |