Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6205-6186] [6185-6166] [6165-6146] [6145-6126] [6125-6106] [6105-6086] [6085-6066] [6065-6046] [6045-6026] [6025-6006] [6005-5986] [5985-5966] [5965-5946] [5945-5926] [5925-5906] [5905-5886] [5885-5866] [5865-5846] [5845-5826] [5825-5806] [5805-5786] [5785-5766] [5765-5746] [5745-5726] [5725-5706] [5705-5686] [5685-5666] [5665-5646] [5645-5626] [5625-5606] [5605-5586] [5585-5566] [5565-5546] [5545-5526] [5525-5506] [5505-5486] [5485-5466] [5465-5446] [5445-5426] [5425-5406] [5405-5386] [5385-5366] [5365-5346] [5345-5326] [5325-5306] [5305-5286] [5285-5266] [5265-5246] [Korábbi]

2023.04.29. 22:53 Idézet

Sverigedemokraterna

Csak azért írtam, mert a régi fajta hengeren nem csak a szívócsonk volt másmilyen(három csavaros felfogatású), hanem a kipufogó nyílás is máshgoy nézett ki. Előbb indult a könyök, hiányzott az a kiugrás szerűség a hengerről, amit a legtöbb Star/Schwalbe blokknál megszoktunk. A két féle hengerhez való könyököt ezért nem is lehet csereberélni egymás között, vagyis a régi hengerhez csak a hosszabb, ívesebb könyök passzol, amit viszont én nem láttam még a webáruházak kínálatában. Majd előbb-utóbb kell vennem egyet próbára, mert van egy 68-as évjáratú Star-om, amihez elvileg ilyen fajta könyök dukál.


2023.04.29. 09:57 Idézet

Starex

Kipufogókönyökkel nincs tapasztalatom,nincs itthon sr2 könyök.Csak egy Star könyök van,ami kissé horpadt volt,rozsdás,azért cseréltem le.

 


2023.04.26. 22:15 Idézet

Sverigedemokraterna

A régi Star kipufogókönyök és az SR2 könyök ránézésre egyezik. Ez ügyben nem tájékozódtál? Ahogy én gondolom több egyezés is lehet a két típus között, mivel közvetlenül az SR-2-t követte a madárszéria, vagyis az SR 4-II is.

Webáruházak közül én szinte csak ezeket a bal felső sarokban láthatókat használom. Talán egy vagy kettő van még, ahonnan rendeltem ezeken kívül. Eddig teljesen lefedték az alkatrész éhségemet. Bővíteni tényleg fölösleges volna szerintem is.

Kb egy hónapja örömmel újságoltam, hogy elindult a motoros szezonom és vele a Star is. Viszont a múlthéten nem voltam ilyen szerencsés, mivel a reggeli indítás nem sikerült. Az S51-el kellett mennem, és nem kerülhettem el az éves porlasztó pucolást sem. Különösebb koszt nem láttam a porlasztóban, de a tisztítás után már újra egy rúgásra indul, ahogy kell. Ha már levettem a hengerről még egy kicsit el is vettem az üzemanyagszintből, hátha élénkebb lesz a motor. Emelkedőkön kicsit erőtlennek érzem, síkon jól megy. Nemsokára kipróbálom hosszabb távon, de még az igazi szép motoros időre várok, na meg egy kis saját szabadidő sem ártana.


2023.04.26. 08:13 Idézet

Ehhez nem tudok hozzászólni. Magyarországon nagyon kevés az SR4-II típus, legalábbis onnantól fogva, hogy én a kilencvenes évek végére 14-15 éves lettem, és érdemben elkezdhettem foglalkozni motorszereléssel, típustörténettel, én nemigen találkoztam vele, de valószínűleg soha nem is lehetett sok. (Jómagam többnyire 1970-1974 közötti példányokat láttam, feltételezem, általánosságban is abban az időszakban hozták a legtöbb Start Magyarországra, vagy akkor volt rá a legnagyobb kereslet, a fene se tudja, hogy működött a szocialista hiánygazdaság.) Nekem életemben két SR4-II-es típuspéldány volt a kezemben, mindkettő 1967-es gyártású volt, de az egyik már eleve át volt alakítva az újabbik - ráöntött szívócsonkos - hengerrel, "normál" forgattyústengellyel (vagy akár az egész motort is kicserélhették volt, nem tudom), a másikat meg én magam alakítottam át, mivel a megrendelő 63 köbcentis, négy átömlőcsatornás hengert kívánt, de a forgattyús tengelye annak is olyan volt, mint amelyiket én ismertem, semmi eltérést nem láttam a kúpszögön, reteszhorony-elhelyezésen.

Ami pedig az alkatrészt illeti: manapság, amikor 10 és 70 éves kor között gyakorlatilag mindenkinek ott van a zsebében az okostelefonnak nevezett, korlátlan internet-hozzáféréssel megtámogatott miniszámítógép, és kb. 10 másodpercbe kerül előrántani, és előkeresni vele egy rakás Simson-alkatrészekkel foglalkozó webáruházat, nem hiszem, hogy sarkalatos kérdés lenne, hogy én még több linket adjak itt meg. Ezeknek egy része is már eleve ott volt, amikor rám maradt az oldal gondozása, mint a rétes vége, és nem piszkáltam, a többit meg csak azért tettem ki, mert az oldalak tulajdonosai kerestek meg a kölcsönös reklámozás végett.


2023.04.25. 21:56 Idézet

Zsoel

Van több webes alkatrészbolt,ahol Star alkatrészeket forgalmaznak.Az árképzés különböző,ezért gondoltam a bővítésre.(nem azért,hogy téged,vagy a többi admint dolgoztassalak).

Más:A régi,64-68közti gyártási években kibocsátott motorok lendkerékkúpja valóban megegyezik a korábbi ,Optima irógépgyári SR2-vel.A különbség az,hogy kilencven fokban előgy.irányba eltolt az ékpálya,és így sem csereként,sem más célból nem jön szóba.


2023.04.23. 21:36 Idézet

sverigedemokraterna

Szia!

Nem igazán értem, mire gondolsz.  Az alkatrészes linkek eleve a bal felső sarokban vannak, és működnek is, kivéve a Ccm Motors, de az az oldal jelenleg éppen karbantartás alatt áll, arra nekem nincs befolyásom.


2023.04.19. 08:02 Idézet

Zsoel

Üdvözlet az adminnak!

A kérdés:Nem lehetne az alkatrészeket forgalmazó webáruházak listája frissítése a bal felső sarokban?

A frissített lista segíti az alkatrész-éhség csillapítását.


2023.04.06. 23:01 Idézet

Zsoel

Köszi a választ és a képeket is! Még nem tudtam eldönteni. Egy-kettőt alszok rá. Méregzöld, vagy ahogy a németek mondják, billiardgrün színmintám van az egyik oldalfedél formájában, de az olympiablau sem rossz. Bár a sötétkék abszolút befutó lett volna, de ahogy írtam nem akarok egy fantáziamotort. Az öcsém 125-ös Ts-éhez adtak egy vázat pár főbb alkatrésszel, azt komplettíroznám, aztán valószínűleg el is adnám, mert papír nélküli motorral nem érek sokat. A papíros gépe forgalmi szerint is piros volt, tehát annál meg volt kötve az ember keze. Bár a Czetkám a forgalmi szerint piros, valójában pedig telt narancssárgának mondható színre lett lefújva, mert éppen olyan volt kéznél, de nem szóltak még egyik műszakin sem érte. Persze ha pl zöld színű lenne már biztos más lenne a helyzet.


2023.04.06. 19:56 Idézet

starex

A gyártás végén az általad említett narancsvörösön kívül volt még a TS 125/150 méregzöld és világoskék színváltozatban. (Ezek eredeti gyári fényezések.)


2023.04.05. 21:42 Idézet

Közben kutakodtam kicsit és meglett egy jó kis összesítés:
Volt kék is zöld is. A gyártmányok között találni amúgy Simson-t is.

https://www.farben-schiessl.de/mz/
 


2023.04.04. 21:38 Idézet

Zsoel

Elkzdtem egyik nap visszakeresni a rovátkolt szeg méreteit, és szerencsére egy 3 évvel ezelőtti hozzászólásnál meg is találtam. Viszont a lényeg, hogy március 16-án kérdeztem, hogy a sztender mivel volt gyárilag rögzítve, a választ erre is hárm ével ezelőtt találtam meg, rovátkolt szeggel Még valamikor, jóval régebben, mint 3 év volt itt szó kis TS színekről. Hogy milyen színek voltak bizonyos években. Arra már nem vállalkoznék, hogy nekiállok és megkeresem, de le tudnád írni, hogy magyar honlapon, vagy német oldalakon járok sikerrel ez ügyben? Esetleg ha fejből vágod, meg tudod írni, hogy 85-ben milyen színeket használhattak Zschopauban? Akarok egy ilyen motort festeni, de nincs kiindulási alapom, mert darabokban van, és elég hiányos is volt. Egy 85-ösről tudok, ami narancs-piros, de azokból Dunát lehetne rekeszteni. Zöld vagy kék lenne a befutó, de ezekből is volt sötét és világos változat is, de sosemvolt példányt nem akarnék.


2023.03.23. 23:29 Idézet

Elkezdődött az idei szezon a Star-om számára. Ma és tegnap eggyütt mentünk munkába. Jövőhétre esős hideg időt jósolnak, talán csak két hét múlva lehet újra menni. Egyébként jó érzés volt, jól ment a gép. Reggel kell egy kis szívató, délután már nem igényli. Lehet kicsit sokat kap, de akkor szorulni nem fog legalább


2023.03.22. 22:15 Idézet

Zsoel

Hallgattam rád,most az eredeti új fékpedál,emelőkar,bowden,külső kulcs és új betétek dolgoznak kiválóan.

Új hátsó fékalaplap is kellett,és akkor már a féklámpa kapcsoló is megújult.

Nagyon jó lett,örülök neki,hogy igazad volt.


2023.03.16. 21:53 Idézet

Zsoel

Még egy kérdés felötlött bennem. Látva a Star fékpádáljának a környékét megakadt a szemem a motorállvány tengelyének a biztosításán. Én mindig egy kúpos tüskét szoktam oda faragni, édeapám elmondásai alapján. Amikor raktam össze az első Simsonomat, a Star-t akkor megkérdeztem, hogy oda mi való, Ő pedig annó tüskét használt. Ez a sas szeges megoldás lehet a gyári? A tüskék nem örök életűek, viszont a tengelyeket mindig megfogta a kipufogó dob, így nem veszettem el sohasem egyetlen alkatrészt sem a tüskék kivételével


2023.03.16. 21:47 Idézet

Zsoel

Akkor én azt már el is felejtettem, pedig ritkán beszélünk telefonon. Na majd ha jobb idő lesz meglátogatlak, úgy is régen motoroztam a Szigetközben.
Érdekes ez a Star, nem emlékszem, hogy láttam volna ilyen változatot. Elég kicsi ott a hely, ahogy a képen is látszik, én nem is alakítanám át. A hegesztést azért írtam, hogy azzal kellene kezdeni, de már ott is gátakba ütközik az ember, tehát nem bátorításnak szántam, bár lehet hogy úgy hangzott. Én a magam részéről az eredetiséget preferálom, még indexet sem rajtam a Starom-ra, pedig a hazájában mindegyikne volt. Csak mi nem Németországban vagyunk, és itt meg éppen nem volt. Hozzáteszem a Schwalbémra viszont tettem, 12 V-os tekercsekkel egyetemben. Azon valahogy az én szememben már elfér az ilyen modernizálás.


2023.03.13. 09:28 Idézet

starex

 

 

A Starnak készült egy prototípus krosszváltozata is. (A képek teljes méretben való megtekintéséhez rajtuk jobb egérgombbal kattintva, új lapon kell megnyitni őket.)

A gyár mérnökei még ennél sem kísérleteztek fékrudas megoldással, mert noha a felhúzott kipufogó lehetővé tette volna a külső fékkulcskar és a fékrúd elhelyezését, attól még a másik általam említett körülmény, vagyis a megfelelő elülső emelőkar elhelyezéséhez szükséges hely hiánya (a váz kialakításának sajátosságából fakadóan) továbbra is fennállt.

Ennek kiküszöbölése csak a teljesen áttervezett, új alvázú S50-nél vált lehetségessé, amelynél a fékpedál végi emelőkar jóval hosszabb lett (valamint más elven is működik, mert nem közvetlenül tengely körül fordul, hanem billen).

És a mérnökök még ezzel sem voltak teljesen elégedettek, mert az S51 megtervezésekor a fékkaráttételen is módosítottak, amennyiben tovább növelték a fékpedál emelőkarja hosszát.

Ne farigcsáljátok otthon a féket, én azt javaslom.


2023.03.13. 08:59 Idézet

starex

Egy jótállási könyv az, és réges-régen, legalább 3 éve megcsináltam már a szkennelését, utána szóltam is neked - úgy emlékszem, telefonon -, hogy készen van, elviheted, de hát nem jöttél érte. Sőt, akkor sem kérdeztél rá, mikor Attilával voltatok itt (igaz, éppen akkor nekem sem jutott eszembe).


2023.03.09. 22:54 Idézet

Zsoel

Szia!

A napokban a jófogáson nézelődve újra eszembe jutott, hogy van nálad szkennelésre egy hatvanas évek végéről származó használati utasítás kiegészítésem. Érdekes módon épp Farmosról, aminek a neve a jófogást Simson alkatrészek után böngészve mindig előkerül. Bár nekem úgy tűnik, hogy már kiárusítás van. De hogy áll a szkennelés?


2023.03.09. 22:46 Idézet

Sverigedemokraterna

Egyik baráton nemrégiben vásárolt egy Star-t, amin szintén rudazatos volt a hátsó fék megoldása. Azon volt lehetőségem áttanulmányozni ezt a megoldást. A leggyengébb pontnak a beakasztását láttam, mivel ellentétben a bowden dióval, ami pont kétszer olyan erős megtámasztással bír, ebből a fékrúd csak az egyik oldalt használja annál a motornál, ahol néztem, de gondolom ez általános megoldás az ilyen esetekben. A görbítés sem válik hasznára a rendszernek, ez tegnap nem is jutott az eszembe. A régi alapjára S50-esről levágott húzókart illene gázzal hegeszteni, hogy biztos legyen, de a méretével gondok lehetnek, szóval nem olyan egyszerű ez az átalakítás.


2023.03.09. 21:23 Idézet

Sverigedemokraterna

A fék nem barkácsjátszótér, még egy egy segédmotor-kerékpáron sem! Nem kell rajta semmit házilag taknyolgatni, mert nemhogy biztonságosabb lesz a működése, hanem épp ellenkezőleg. A gyártómű sem fékrúddal oldotta meg a pedál és a fékkulcs kapcsolatát ezen a típuson, mert a kipufogó és annak tartója útban van az egyenes vonalú erőhatás kifejtéséhez, valamint a fékpedáltengely végén sem olyan az alváz kiképzése, hogy ennek helye legyen. Kókányolás helyett jó minőségű bovdent kell vásárolni, esetleg csináltatni, a gyárival megegyező paraméterekkel (7 mm-es tok, 2-es sodrony), és üzembiztos lesz, sosem megy tönkre. Vastagsága miatt a hátsó féké az egyik legtartósabb bovden volt ezeken a motorokon, én nem egyszer találkoztam 40-50 éves Starral, Schwalbéval, amelyeken még az eredeti szürke bovden volt, szakadással meg soha.


[6205-6186] [6185-6166] [6165-6146] [6145-6126] [6125-6106] [6105-6086] [6085-6066] [6065-6046] [6045-6026] [6025-6006] [6005-5986] [5985-5966] [5965-5946] [5945-5926] [5925-5906] [5905-5886] [5885-5866] [5865-5846] [5845-5826] [5825-5806] [5805-5786] [5785-5766] [5765-5746] [5745-5726] [5725-5706] [5705-5686] [5685-5666] [5665-5646] [5645-5626] [5625-5606] [5605-5586] [5585-5566] [5565-5546] [5545-5526] [5525-5506] [5505-5486] [5485-5466] [5465-5446] [5445-5426] [5425-5406] [5405-5386] [5385-5366] [5365-5346] [5345-5326] [5325-5306] [5305-5286] [5285-5266] [5265-5246] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal