Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6205-6186] [6185-6166] [6165-6146] [6145-6126] [6125-6106] [6105-6086] [6085-6066] [6065-6046] [6045-6026] [6025-6006] [6005-5986] [5985-5966] [5965-5946] [5945-5926] [5925-5906] [5905-5886] [5885-5866] [5865-5846] [5845-5826] [5825-5806] [5805-5786] [5785-5766] [5765-5746] [5745-5726] [5725-5706] [5705-5686] [5685-5666] [5665-5646] [5645-5626] [5625-5606] [5605-5586] [5585-5566] [5565-5546] [5545-5526] [5525-5506] [5505-5486] [5485-5466] [5465-5446] [5445-5426] [5425-5406] [5405-5386] [5385-5366] [5365-5346] [5345-5326] [5325-5306] [5305-5286] [5285-5266] [5265-5246] [Korábbi]

2020.02.11. 10:54 Idézet
Zsoel! Köszönöm a segítséget. Úgy tűnik, hogy a lábtartó híd gyárilag van hegesztéssel rögzítve a vázhoz. Az enyémnél egy korábbi törést nem a legjobb minőségben javítottak. Ezért ha jól mértem fel a helyzetet, a neten beszerezhető új lábtartó híd beszerelését meg kell, hogy előzze egy karakteres de mégis aprólékos flex használat. Ilyen munkáról van tapasztalatod? Gondolom hasznos lehet hozzá egy Dremel.

2020.02.10. 22:01 Idézet

Lfox

Az a sarka van letörve, ahol a fénykürt 86-os csatlakozója lenne eredetileg (fekete-kék vezeték).

Sajnos csak azon az újfajta, "továbbfejlesztett" (vagyis inkább lebutított) kapcsolón tudom megmutatni, amelyiknek a silány utánzatát manapság kapni lehet a kereskedelemben, de a kapcsai annak is ugyanolyanok.

Az 56a (fényszóróizzó távolsági szála) és az 56b (tompított szál) elhelyezése, ugye, világos, ahogy észrevetted, az eredeti kapcsolón jelölve van. (A németek, még ha keletnémetek voltak is, adtak az ilyen apró részletekre.) A billenőkapcsoló csavarja maga az 56-os kapocs, ez alá kell bekötni a gyújtáskapcsolóról jövő fehér-fekete vezetéket, tehát szó sincs hülyeségről, ezen keresztül van táplálva a fényszóróizzó, és akkor kap áramot, ha a gyújtáskapcsoló világítás állásban van.
A 31b kapocs a bal oldalsó. Ez egy testelőkapocs: amikor megnyomod a kürt gombját, akkor a kapcsolót a kormányon lévő konzolhoz rögzítő csavaron keresztül, a gombot a kapcsolóházhoz rögzítő rugalmas fémnyelven és a további fémesen érintkező részek révén letesteled ezt a kapcsot, rajta keresztül a kürtöt, amely egyébként vastag gumigyűrűvel el van szigetelve a jármű vázától, mert gyújtás és világítás állásban állandóan feszültség alatt van. Amikor testet kap, akkor szólal meg.
Végül a 86-os kapocs: ez a kapocs a fotón látható réz érintkezőnyelv révén az 56a kapoccsal kerül összeköttetésbe akkor, amikor a fénykürt gombját megnyomod. Ha a 86-os vezetékben áram van, akkor gombnyomásra felgyullad az első izzó távolsági szála. A dolog szépséghibája pusztán annyi, hogy a 86-os vezeték csak a gyújtáskapcsoló gyújtás állásában kap áramot. Márpedig a jelenlegi KRESZ-előírások alapján motorkerékpárt, segédmotorkerékpárt MINDIG ki kell világítani (elö tompított főfénnyel, hátul piros helyzetjelzőfénnyel), amikor részt vesz a közúti forgalomban, függetlenül attól, nappal vagy éjszaka, városi vagy országúti motorozás, verőfény vagy jégvihar van-e. Következésképpen, ha a világítás be van kapcsolva a gyújtáskapcsolón (márpedig állandóan bekapcsolva kell lennie), akkor a fénykürt áramköre nem kap áramot, tehát lényegében teljesen szükségtelen. Azzal pedig kár kísérletezni, hogy stabilan rákösd a 86-os kapcsot a világítótekercsre, hogy a tompított szál működése mellett is tudjál a reflektorral villogtatni, mint egy komolyabb motorkerékpárnál vagy gépkocsinál, mert ez itt sajnos nem megy, a tekercs nem bírja el: egyszerre csak az egyik izzószálat képes működtetni, vagy a tompítottat, vagy a távolságit.

A fényváltókapcsoló rögzítő csavaranyája alá egyébként nem volt bekötve gyárilag semmiféle vezeték, az a másik kapcsoló. Az irányjelzőénél van testcsomópont, oda van bekötve a két index meg a parkírozólámpa.


2020.02.10. 20:55 Idézet

Zsoel Kivettem és szétszedtem ma a bilux kapcsolót.Meg lehet ragasztani mivel a lapos talp rész nyakánál van a törés,és a kapcsoló is jól működik.Viszont sajnos a talprész egyik széléből is kivan törve egy darab,remélem nem tört le onnan vezeték csatlakozó.

http://kepkezelo.com/images/eefektsbknii3pc7unhz.jpg

Ahogy írtad,az 56a és 56b vezeték csatlakozója meg van,fel is van tüntetve (tompított,fényszóró). Viszont a másik oldalon lévő csatlakozót(az 56b-vel szemköztit) nem tudom beazonosítani hogy melyik vezeték megy oda és mi a funkciója.Ezt a három vezeték csatlakozót találtam,bár a billenőkapcsoló csavarja alá is volt valamikor bekötve vezeték,de gondolom az hülyeség. Láttam fényképeken hogy van(vannak) vezetékek kötve a kapcsolón kívülre a rögzítő csavar anyája alá is,na azt sem tudom hogy melyik lehet. A kapcsolási rajzon öt bekötési pont van,ebből az 56a,56b ami meg van és ezen kívül ahogy írtam is még egy csavaros csatlakozó van,feltéve ha nem hiányzik róla valahonnan még.Gyanús hogy a duda vezeték csatlakozója hiányzik,az 56b-vel szemközti a fényváltó ha jól emlékszem. Tehát az 56 , 31b , 86 bekötési pontokat nem tudom beazonosítani.

http://kepkezelo.com/images/aw275ku9qri6px96lqpb.jpg


2020.02.10. 20:32 Idézet
PPisti

Zsoel

Valószínűleg a régi is tartalmazhatott etanolt, mert én is hallottam ilyet, de úgy tűnik máshogy volt adalékolva, mert a váltást követően megszűntek a problémáim.  (Az E10-et azért is próbálom kerülni, mert az én gépemben még a szimeringek is eredetiek, vélhetően azok sincsenek felkészítve az etanolra.)

Köszi a tippet, megpróbálomk így mérni.

 

starex

Igen, jól mondod, alumínium burkolatú rugóstagok, a régi fajta turbófedél (az egyémen már nem a kopoltyús megoldás van, mint a korábbiakon, hanem egy különállü, alumíniumból sajtolt rács van a légbeömlő felett), alumínium turbólapát alumínium középkupakkal, a két motorborító lemez felfogatócsavarja is alumínium, más a henger, a porlasztó felfogatása, a porlasztó, a légszűrőház, a kipufogókönyök (és a dob belső része sem olyan, mint amiket ma lehet kapni), kétszínű kárpitú és alumínium díszcsíkkal ellátott a nyereg stb. Elég sok mindenben eltér a későbbi verziótól.

 


2020.02.10. 19:51 Idézet

PPisti

Szervusz!

Igen, egy kicsi zöld is van benne, tennem kellett volna képet róla úgy látszik csak igazán. Ha '67-ben is ilyen szinezetű műanyagokat használtak akkor méginkább gyárthatnák napjainkban is, de erre azthiszem várhatunk... Ritka megoldás az alumínium központozó gyűrű, én még nem is láttam ilyet. Ehhez az alkatrészhez a régebbi a gyújtásfedél és alumínium alsó porvédős rugóstagok dukálnak egyebek mellett ha nem tévedek.

Januárban jártam MOL kúton, a korábban EVO 100 kútfejeknél az E5 felirat szerepel, mellette pedig az új E10 tehát nem elírás. Ha nem tévedek január 1-től a 100-as lett a régi E5 szabványú üzemanyag 5 % etanollal? Idáig etanol helyett mást használtak hozzá, de most talán ez az üzemanyag is megváltozott. Erről nem írtak semmit pedig ezek szerint kellett volna.


2020.02.10. 12:58 Idézet

Medvelac

Szia!

Január 10-én (5400-5381 hozzászólási tömb) írtam Lfox-nak ugyanebben a témakörben, képekkel. Első körben azt tanulmányozd, és ha esetleg még van kérdésed, akkor segítek.


2020.02.10. 07:00 Idézet
Kezdőként van segítségre szükségem! 1971-s Star az amit újítgatok, de most elakadtam. Szükségem lenne a vázról pár használható képre az első lábtartó csatlakozási és rögzítési pontjáról és megoldásáról, mert a bírtokomban lévő gépnél elég katasztrófális módon és minőségben hozzá hegesztették és sajnos cserére szorul.

2020.02.09. 19:47 Idézet

Zsoel

Köszi! Akkor megpróbálom az eredeti kapcsolót megtartani.


2020.02.08. 22:17 Idézet

PPisti

Furcsa, amit mondasz, mert a 100-as benzin is ugyanúgy tartalmazott az E10 bevezetése előtti időkben kb. 5 %-nyi bioteanolt, mint ahogyan az E5-ös benzin. A különbség elsősorban a kompressziótűrést javító adalékokban volt, bár lehet, hogy volt még benne valami további szerkezetstabilizáló adalék is. Én azt javaslom, akármilyen benzin van a motorban, 1-2 hónapnál hosszabb ideig senki ne tartsa benne "darabon", inkább ürítse le a tartály, mielőtt a gépet leteszi. Az a legbiztosabb. Ez az új E10 bevezetésével még inkább igaz, hiszen a nagyobb szervesanyag-tartalom még nagyobb romlandóságot feltételez.

Mivel a dugattyú felső éle a felső holtponton elvileg egybeesik a hengerfurat felső élével, magyarán a kérdezett talpsíkkal (ámbár ez a hengertalptömítés vastagságától is függ), a dugattyútető viszont domború, ezért a távolság negatív. Vagyis a dugattyú legmagasabb pontja a tömítősík fölött van, kb. 3 mm-rel. De simán nyúlj bele tolómérő mélységmérő rúdjával a hengerfuratba, és mérd meg felső holtponton a menetes furat pereme és a dugattyútető közti távolságot, abból már tudsz kalkulálni.


2020.02.08. 22:04 Idézet

Lfox

Régebben lehetett, most már jó ideje nem látom sehol. De azzal se lettél volna előrébb, mint a komplettal, mert ugyanaz volt, csak ház nélkül. Amúgy meg házzal, ház nélkül is egy kalap sz@r az egész.
Az eredeti gyári kapcsoló egy igényes, húzórugós működtetésű szerkezet, amelynél amelyik irányba áll a kar, ahhoz a csatlakozóhoz ad áramot az 56-os vezeték. Vagyis ha felfelé billentetted, akkor a felül lévő 56a kapocshoz (fényszóró) ment a feszültség, ha lefelé, akkor az alul lévő 56b-hez (tompított). Nagyon precíz, megbízhatóan működő, biztos kapcsolást megvalósító konstrukció, jobb, mint némely korabeli nyugati és japán motorkerékpár fényváltó kapcsolója, ezt túlzás nélkül mondhatom.
Amit ma árulnak, az viszont ipari hulladék, filléres, ócska vacak. A műanyag házon még csak túltenné magát az ember, bár nyilván a króm jóval szebb látvány. De a bele is olyan hihetetlenül silány, hogy elképesztő. Egyszerű is, mert egy közönséges libikóka-billenőkar, vagyis ha a kar feléd eső vége lefelé mutat, akkor belül a felső kapocsnak ad áramot, és fordítva. Az elv még nem is lenne baj, csakhogy a kivitelezés is rendkívül gagyi. Puha, rossz minőségű anyagokkal párosuló rossz kidolgozás, emiatt akad, lötyög, bizonytalanul kapcsol. (A fényváltókapcsolónál már csak az irányjelző-kapcsoló rosszabb, azt már, ha ilyen feladatom van, meg sem próbálom felszerelni alapos utánmunkálás nélkül, mert értelmetlen: jobbra vagy balra állásban nem működik valamelyik lámpa, de legalább a középső 0 állásban mindkettő villog... Borzalmas!) Szóval ha csak egy mód van rá, én a helyedben inkább megpróbálnám megmenteni az eredeti kapcsolót, ha pedig ez nem megy, akkor megpróbálni szerezni egy bontott gyárit.


2020.02.08. 20:21 Idézet
PPisti

Sziasztok!

 

Nemrég volt szó az új üzemanyagról. Én megosztanék néhány gondolatot, a régi E5-össel kapcsolatban. Korábban írtam, hogy a motorom hosszú állást követően lett újra beüzemelve. A tank és a teljes üzemanyagrendszer többször át lett mosva, beleértve a porlasztót és annak összes alkatrészét is. A rendszerben három szűrő is van, a tankban és a csapban levő gyári, valamint tettem egy finomszűrőt a porlasztó elé is. Utóbbi finomsága megakadályozza, hogy azon olyan méretű szennyeződés juthasson át, mely a fúvókákban dugulást tudna okozni. Ennek ellenére tavalyelőttig hosszabb leállítások után (1-2 hét, 1 hónap) rendszeresen azt tapasztaltam, hogy nincs alapjárat, vagyis szívatóval történő beindítást követően, ha elvettem a szívatót, a motor azonnal le is állt. A jelenség azért volt furcsa, mert a szűrők tiszták, a porlasztó tiszta, az üresjárati fúvókán át lehetett látni, azonban sűrített levegővel átfújva a lyuk azonnal felbővült eredeti átmérőjére és minden működött rendesen a következő hosszabb leállításig. A benzinre kezdtem gyanakodni,ezért tavaly már nem tankoltam bele 95-öst, hanem 100-ast tettem bele. Semmi más nem változott és tavaly egyetlen alkalommal sem kellett üresjárati fúvókát tisztítani, pedig, voltak hosszú szünetek is két használat között. Mivel én keveset megyek a motorral, maradok ennél az üzemanyagnál, mivel az új E10-es a réginél csak rosszabb lehet. (Arról nem beszélve, hogy sem a csap tömítése, sem a szívató tömítése, sem az úszóház tömítése nem fogja szeretni, több bizonytalansági tényezőt pedig nem szeretnék bevinni a rendszerbe.)

 

starex

Nem tudom, hogy ma árulnak-e szürke kormányvégdugót, de az biztos, hogy 67-ben az én motoromat ilyennel szerelték. Sőt, azt mondanám, hogy ez nem is igazán szürke, hanem zöldesszürke, hasonló a tank és a kormányburkolat színéhez. Ekkor még a gázcső központozó gyűrűje alumíniumból volt. Egyébként amikor tettem jobb oldalra is tükröt a motorra, az alumínium gyűrűt le kellett vennem és a helyére esztergáltatnom kellett egy olyan gyűrűt, amit Zsoel is belinkelt.

 

Zsoel

Nem tudnád véletlenül megmondani, hogy a dugattyú teteje a felső holtponton milyen távolságra helyezkedik el a hengerfej talpsíkjától? Indikátorórával szeretném leellenőrizni az előgyújtásomat, az óra és a felfogatása már megvan, viszont gyártanom kell még egy megfelelő hosszúságú tapogatócsúcsot az órához, mert a sajátja rövid a feladathoz, csak tudnom kellene, hogy milyen legyen a hossza.


2020.02.08. 17:27 Idézet

Zsoel

 

Azt szeretném megtudni,hogy lehet-e kapni szerinted valahol Star bilux kapcsoló betétet csak külön. A krómozott erdeti házat szeretném visszatenni majd rá, a belső csatlakozó betétet viszont ki kell cserélni mivel elvan törve. Láttam hogy lehet kapni komplett kapcsolót,de az már műanyag burkolatú,és nem vagyok biztos benne hogy átlehetne tenni rá a régi gyári külső részt.


2020.02.05. 20:13 Idézet
nagy csaba

Köszi Zsoel!


2020.02.05. 09:09 Idézet

Szerintem nincs hozzá további javítóméret. Valószínű, hogy azt a hengerhüvelyt már nem lehet még nagyobbra fúrni, mert a 45 mm-es átmérő is már pengeélen táncolás, annyira el van vékonyítva ezáltal a hengerfal (2 mm). Ha, ne adj' Isten, megsérül a hengerfurat, akkor azt a hengert csak kicserélni lehet.

Nem tudom, hogy a Keystone gyárt-e ilyen méretben dugattyút ehhez a motortípushoz, én még nem láttam.


2020.02.04. 22:10 Idézet
nagy csaba

Köszi Zsoel! http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/simson-star-schwalbe-63ccm-4-felömlős-tuning-szett-mza.44mm-es ennek a dugattyúja ha fúratni kell mi a következö fúratási méret? és honnan tudok olyan dugattyút venni mert nem láttam pl:44,25-os méretü dugattyút hozzá. És ha megvenném ezt a hengerszettet és keystone dugattyút raknék az MZA helyett? Elöre is thx.


2020.02.04. 21:11 Idézet

Az MZA forgattyústengely a legjobb minőség, amit találhatsz. Ha megfizeted az árát, azzal mellé nem lőhetsz.

A hengerrel szemben már van némi fenntartásom, mivel egyszer egy ügyfelem ilyet kért. Jónak jó, alapvetően, a teljesítményére nem lehet panasz, örült neki a kliens, mert egészen megtáltosodott tőle a gépe. Viszont eléggé csörög, legalábbis az, amit akkor rendeltem (ugyanezt a terméket, ugyaninnét), az csörög. Nem tudom, hogy egyszeri esetről van-e szó, vagy erre a hengerre általánosságban jellemző (az előtte a motorról leszedett henger is új volt, pontosabban fúrt, és annak a dugattyúja cseppet sem csörgött, tehát biztosan a henger okozta a hangot). De ha téged egy kis esetleges csörömpölés nem zavar, akkor vedd meg nyugodtan.
Az eredeti 16 mm-es porlasztóval is működik, én sem cseréltem ki azon a Staron.


2020.02.04. 14:36 Idézet
nagy csaba

Köszi Zsoel a választ. Starhoz milyen fötengelyt ajánlasz? MZA-t néztem ki magamnak:http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/főtengely-komplett-s50. Szerinted megfelelö? Bocsi,de tele vagyok kérdésekkel és úgy látom itt korrekt válaszokat kapok.Zsoel erröl mi a véleményed?http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/simson-star-schwalbe-63ccm-4-felömlős-tuning-szett-mza.Ezzel szemezgetek megéri? 19mm a szívónyilása 16-os karbival is müködne?cazoti??  Elöre vis thx.


2020.02.04. 09:09 Idézet

nagycsaba

Megbízható, jó minőség a Keystone, nyugodtan megveheted, de a magyar Bertával sincs különösebb baj. Vannak, akik szidják, nekem soha nem volt vele gondom, apám S51-ében is az van, és lassan 25 e km-t elment probléma nélkül. (Lekopogom.) Nagyon jó volt a Meteor (olasz) dugattyú is, de azt mostanában nem láttam Simsonhoz, csak robogókhoz. Általános jelleggel elmondható, hogy minél drágább egy dugattyú, annál jobb. A feltűnően olcsó, távol-keleti dugattyúkat jobb inkább elkerülni.

A hullámos feszítőgyűrűt be lehet, de nem szükséges beszerelni, én legalábbis nem szoktam. A jobb minőségű dugattyúkhoz nem is tartozik ilyen. Az alsó kompressziógyűrű alá kell tenni egyébként, és elviekben az a szerepe, hogy amíg a motor hideg, nem érte el az üzemi hőmérsékletet, csökkenti a hézagot a gyűrű és a hengerfal között, amitől hidegen is csöndesebben jár a motor.  De szerintem csak a megragadási hajlamot növeli.


2020.02.03. 22:54 Idézet

Köszi a gyors választ Zsoel! Lenne még egy kérdésem!:-)  Fúratni akarom a hengert a motoromon.Milyen dugattyút vegyek szerinted, Keystone( Sajos féle) néztem ki.Fórumokon arról mondanak jó véleményeket. Ha ilyet veszek az alsó gyürü alá be kell rakni azt a hullámos gyürüt  vagy nagyobb a megragadás veszélye?  Elöre is thx a választ!


2020.02.03. 22:50 Idézet

Zsoel

Köszi a választ! Ha lehetőségem lesz rá esztergáltatok oda egy gyűrűt, vagy keresek egy selejtes jobb oldali távtartót amit nem kár átfaragni.


[6205-6186] [6185-6166] [6165-6146] [6145-6126] [6125-6106] [6105-6086] [6085-6066] [6065-6046] [6045-6026] [6025-6006] [6005-5986] [5985-5966] [5965-5946] [5945-5926] [5925-5906] [5905-5886] [5885-5866] [5865-5846] [5845-5826] [5825-5806] [5805-5786] [5785-5766] [5765-5746] [5745-5726] [5725-5706] [5705-5686] [5685-5666] [5665-5646] [5645-5626] [5625-5606] [5605-5586] [5585-5566] [5565-5546] [5545-5526] [5525-5506] [5505-5486] [5485-5466] [5465-5446] [5445-5426] [5425-5406] [5405-5386] [5385-5366] [5365-5346] [5345-5326] [5325-5306] [5305-5286] [5285-5266] [5265-5246] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal