Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6197-6178] [6177-6158] [6157-6138] [6137-6118] [6117-6098] [6097-6078] [6077-6058] [6057-6038] [6037-6018] [6017-5998] [5997-5978] [5977-5958] [5957-5938] [5937-5918] [5917-5898] [5897-5878] [5877-5858] [5857-5838] [5837-5818] [5817-5798] [5797-5778] [5777-5758] [5757-5738] [5737-5718] [5717-5698] [5697-5678] [5677-5658] [5657-5638] [5637-5618] [5617-5598] [5597-5578] [5577-5558] [5557-5538] [5537-5518] [5517-5498] [5497-5478] [5477-5458] [5457-5438] [5437-5418] [5417-5398] [5397-5378] [5377-5358] [5357-5338] [5337-5318] [5317-5298] [5297-5278] [5277-5258] [5257-5238] [Korábbi]

2019.11.28. 19:41 Idézet

Zsoel

 

Igen így van. Van ezekben a motorokban valami szerethető,mindig csodálkozok a formatervezésén a veterán motoroknak,autóknak.Valószínűleg már akkor is "koppintottak" a gyártók egymástól,de mégis megvan az az egyéni stílusa mindegyiknek


2019.11.27. 22:18 Idézet

Lfox

Mindent meg lehet oldani, csak munka és anyagi ráfordítást kérdése. Ezek egyike sem lehetetlen feladat. Ha lelkesedés és kitartás van, akkor minden van.


2019.11.27. 21:07 Idézet

Zsoel

Zsoel

 

Visszatérve a Stárra. Lesz vele munka bőven, az egyik lábtartó letörve, az ülés alja ramaty, a vezetékelés "mókolt" kivan vezetve a kormánykapcsolóra a "leállító" így lehet levenni a gyújtást stb.... A hátsófékbe rugót kell szerezni valahonnan mert nem húzza vissza a féket ami benne van.


2019.11.27. 19:58 Idézet

TopJoe

 

Bontottat tudnék venni itthonról is,de kérdéses hogy jó-e.Elvileg találtam az e-bayen megfelelő méretűt de nem ehhez a típushoz van és nem is akar megjönni(kínai). Tényleg lehet kapni eredetit,de amikor megláttam hogy 44 angol Font....

 


2019.11.27. 19:36 Idézet
Lfox Esetleg alin komplett mikuni vm22 7. ezer Ft. Igaz másolat de jo lehet. ( főleg, hogy mindent kína gyárt )

2019.11.27. 09:42 Idézet

Zsoel

 

Értem,akkor megvárom amíg érkezik,mert ígérték hogy lesz fékbowden. A Suzuki tűszelepet pedig igen, én is néztem az ebayen de sajnos az 1985 évjáratúakhoz már nem jó,ha jól láttam a hossza nem azonos. 


2019.11.27. 09:35 Idézet

Lfox

Ja, látom, közben TopJoe is gondolt arra, amire én. Mérd meg a két alkatrész paramétereit (hosszúság, külső-belső átmérő, az üléknél a váll átmérője), és kérdezd meg az üzletet, ugyanolyan-e, amit kínálnak. Ha normális a bolt, fognak válaszolni. A puszta hasonlóságra alapozva ne vedd meg, azzal nagyon pofára lehet esni.


2019.11.27. 09:27 Idézet

TopJoe

 

Köszi! Nagyon hasonlónak tűnik.


2019.11.27. 09:26 Idézet

Lfox

Nem, az teljesen más kialakítású a belső és a külső fékkulcsosnál is.


2019.11.27. 09:25 Idézet

Lfox

Nem valószínű, hogy Magyarországon találsz ilyesmit. Gondolj bele: idehaza 1990 előtt KGST volt, központilag szabályozott, ún. tervgazdálkodással, ezért a járműpark nagy részét a belső piacról származó s z o c i a l i s t a gyártmányok tették ki. Úgynevezett tőkés országokból (Nyugat-Európa, Amerika, Japán) származó személygépkocsikat és motorkerékpárokat hivatalosan nem forgalmaztak idehaza, tehát a kilencvenes évek eleje előtti időkben gyártott ilyen járművek a rendszerváltásig nem hivatalos, államilag szervezett módon kerültek az országba. Vagy magánimport útján, újonnan, illetve alig használtan hozatták be magánszemélyek, vagy pedig külföldi kinttartózkodás során vásárolták és hazatelepülve hozták magukkal. Ez teszi ki a kisebb részüket, nagyobb részben inkább azzal a dömpinggel kerültek be, amely a rendszerváltást követő időket jellemezte: több évtizednyi sz o c i a l i s t a nyomorgás után végre "igazi" nyugati járművek után áhítoztak az emberek, így az élelmes, idejében észbe kapó új vállalkozók ezrével hoztak be mindent, ami nyugati: személygépkocsit, teherautót, buszt, motorkerékpárt. Szinte elözönlötték a piacot, de azért messze nem került az országba annyi 1990 előtti nyugati jármű, amennyit aztán a későbbi időkben a már idehaza megtelepülő, kiépülő márkahálózatok eladtak, azonkívül ezen járművek közül ma már a legfiatalabbak is a harmincas éveiket tapossák, és egyre fogynak.

Mindebből következik, hogy olyan járműtípusokhoz, amelyek nemcsak hogy öregek, de árusításuk idején nem is létezett márkaképviseletük egy adott országban, nem fognak teljes alkatrészbázist tartani abban az országban, mert nem lesz rá kereslet. Magyarul: nem gazdaságos Suzuki RG 125-höz cuccokat tartani idehaza, ha van belőlük 30 darab. Szerencsére a porlasztók általában tipizált darabok, és egyes alkatrészeiket éveken, sőt évtizedeken át is felhasználják, tehát előfordulhat, hogy egy 7 évvel ezelőtti motor Mikuni tűszelepe pont ugyanolyan, mint 1982-ben.

Ha ez az, amire gondolsz, akkor az Ebayen 7-8 ezer forintért is kapsz, amiben benne van a házhoz szállítás is, és 1-2 hét alatt itt van. De a már említett tipizálás miatt lehet, hogy tök más motorokhoz tartozó Mikunikhoz is ugyanilyen szelep és -ülék való, nem tudom, hogy néz ki.


2019.11.27. 09:24 Idézet

Zsoel

 

A hátsófékbowdent kérdezném még,hogy a Star és a Schwalbe azonos-e?Külső fékkulcsos.


2019.11.27. 09:02 Idézet
Lfox esetleg nézz körül itt : https://robogoalkatresz.hu/karburator-tuszelep-feszek-286

2019.11.26. 22:32 Idézet

Értem és köszi. Tudom hogy ez az oldal kifejezetten csak Starokkal foglalkozik,de gondoltam megkérdezem hátha van valami ötlet erre is. Van egy 1985 évjáratú Suzuki RG-Gammám 125 köbcentis Mikuni VM 22 karburátorral. Nagyon sok helyen próbáltam már tűszelepet és tűszelep házat szerezni bele de nem sikerült eddig.Az lenne a kérdésem hogy tudsz-e vagy tudtok-e ajánlani olyan céget akik foglalkoznak ilyen régi japán motor alkatrészekkel vagy betudják szerezni viszonylag olcsón. Egy brit oldalon találtam végülis,de 17 ezer forint+szállítási költség ezt egy kicsit sok a motor értékét tekintve.


2019.11.25. 22:14 Idézet

Lfox

Igazán nincs mit.

Felületi szépséghibákat, rozsdapöttyös, oxidálódott, kifakult krómot különféle krómtisztító krémekkel, pasztákkal lehet kezelni, például:

Ezek használati módja a dobozon, tubuson rajta van, de általában mogyorónyi mennyiséget szét kell kenni jó kéttenyérnyi felületen, tiszta, puha ronggyal bedörzsölni, pár percig hatni hagyni, majd egy másik tiszta rongydarabbal fényesre törölgetni.

Nagyobb rozsdafoltok esetén először gépi drótkefével kezeljük meg finoman a felületet, hogy a pergő részek leváljanak, és csak utána használjunk pasztát.

Ha azoban a krómbevonat sérülése komolyabb, a rozsdásodás mértéke súlyosabb (foszlányosan felváló krómréteg, kráteresen, rücskösen elrohadt alapfém), akkor már csak az alkatrész újrakrómozása vagy cseréje jöhet szóba.


2019.11.25. 18:38 Idézet

Zsoel

 

Nagyon szépen köszönöm a részletes magyarázatot és segítséget. Azért megkönnyebültem hogy nem csónakmotor karburátor van a motoron...:) A krómozott alkatrészek,kipufogó,csomagtartó tisztítására rozsdátlanítására van valamilyen jó módszer?


2019.11.25. 09:43 Idézet

Lfox

Szia!

Létezik BVF 16N1-2 típusú porlasztó, de csónakmotorokhoz. Simson kismotorkerékpárokra gyárilag nem szerelték, legalábbis szériában biztosan nem. Inkább valami utólagos rámókolás. A főfúvóka, a tűállás meg a keverékcsavar beállítása túl "kövér" egy Starnak, agyonetetné benzinnel, de egyébként a többi paramétere ugyanaz. 50-es főfúvókával használható lenne.

A korai (16N1-1--16N1-6) típusoknál kiálló, nagy hengeres fejű benzin-levegő keverékállító csavar van, a későbbiekben rejtett, hernyócsavar jellegű, de rugó mindegyiken van, az elmozdulás elleni biztosítás végett, csak a hernyócsavaron kisebb átmérőjű, és a kúpos részt fogja körbe, nem a menetet. A beállítása jellemzően 1...1,5 fordulat ütközésig becsavarttól kifelé, de ezt mindig az adott motorhoz kell hozzáállítani, mert nagyon eltérő is lehet, főleg a mai vacak utángyártott alkatrészek (úszó, tűszelep, fúvókák, állítócsavarok) világában.

A gyártás legelején NKJ, később (1966-tól) BVF porlasztókkal szerelték a Start. '66-tól '68-ig az SR4-II 16N1-1 porlasztót kapott, 1968-tól az SR4-2/1 továbbfejlesztett változat pedig 16N1-6-ot. A légszűrőház megváltoztatása és a henger, kipufogó áttervezése miatt 62 helyett 50-es főfúvókát kapott, de alapvetően nincs nagy eltérés a két típus között.

Egy elfogadható állapotú, forgalomban használható Star ma kb. 100 ezer forintnál kezdődik, de a szakszerűen felújított vagy pláne szép eredeti állapotban megmaradt darabokért két-háromszoros árat is elkérnek. Megy föl a Simsonok értéke.

A felsorolt gázmarkolat-alkatrészek kompatibilisek Star és Schwalbe között, viszont az a markolatgumi sosem volt Simsonon, ez TS MZ-éké. A Staré ilyen mintázatú:

Én nem venném meg ezt így, ronda erre a motorra. Vegyél inkább üres markolatcsövet, és hozzá ilyen gumit, az elegánsabb.

A kis csavar, amelyről beszélsz, a markolatcső könnyenjárását hivatott szabályozni. Rugó nincs alatta, fölötte van egy  omega formájú rugóacélcsík, ezt nyomod neki a csavar betekerésével a markolatcsőnek. Aki szereti, megfeszítheti úgy, hogy a markolat akkor is stabilan a helyén maradjon, ha elengedik. De mivel a csúszkás megoldás miatt a Star markolata amúgy is jóval nehezebben jár, mint a későbbi modelleké, szerintem ez a csavar teljesen fölösleges. Akár ki is hagyhatod, a gázmarkolat működését nem befolyásolja. Én is mindig kitekerem ütközésig. Különben így néz ki:

Olyan, mint az S51-é, csak jóval rövidebb.
Egyébként összeszerelt állapotban persze, hogy nem jön ki, ott van a végén a ráperemezett acéllemez. Csak leszerelt markolatcső mellett lehet levenni, befelé tekerve és a házból kibújtatva.

A markolatot ha egyszer alaposan bezsírozva összeszereled, évekig nem kell hozzányúlni, hacsak a gázbovden el nem szakad. (Eredeti bovdennél nem jellemző, általában ez meg a szívatóé marad meg legtovább a járművön mint eredeti bovden, 50 éves motorokon is.) Valószínű, hogy a bovdentámaszt, de még inkább a csúszkát, illetve ennek hornyát a kormánycsőben reszelgetni kell, hogy lazán csússzon, de alapvetően nem nehéz összerakni. A porlasztóból a tolattyút ki kell szerelni, és kivenni a bovdent. A kormányburkolatot le kell szedni, a fékkarkonzolt meg kell lazítani, hogy a támaszt be lehessen bújtatni, aztán visszahúzni, hogy a csúszkát is be lehessen fűzni. Ne sajnáld a zsírt, jusson mindenhová bőven, és a bovdent is kend meg.

A fékkar tartója nem hiszem, hogy annyira ki lenne kopva, inkább az alumínium kar csapágyfurata szokott oválisra kopni, habár tapasztalatom szerint a legtöbben idegenkednek az első fék használatától. Inkább a kuplungkar kopik szét ilyen módon. A fék működésében biztosan nem okoz problémát.

Ebből a fékkarkonzolból is létezik utángyártott, de nem mindegyik fajtából, mert többször is módosítottak az öntőformán a gyártási idő alatt. Nem tudom, a tiéden milyen van, de amit általában kapni lehet, azon már rajta van az a sarkos felöntés, amelyet a Schwalbék esetében (tipizálás!) kifúrtak az M8-as tükörszár rögzítése végett. Igaz, láttam már olyat is, a régebbi fajtát, amelyiken nincs, de hát a fene tudja, éppen mi kapható ténylegesen egy webáruházban és mi nem. Jártam már úgy, hogy lazán megrendeltem valamit, aztán kiderült, hogy majd' egy éve nincs is nekik olyan, és beszerezni se tudják, csak elfelejtették módosítani az oldalt... De ha Magyarországon nem is, Németországban tényleg majdnem minden van, és ma már nem nagy kunszt külföldi webáruházból rendelni.


2019.11.25. 08:23 Idézet

FPJ

Szia! Írtam neked, majd megoldjuk ezt a képfeltöltést. :)


2019.11.24. 22:31 Idézet

A gázházat nem szeretném újra cserélni még az eredeti van rajta,viszont a vilás rész ahová a fékkar illeszkedij kicsit már megvan kopva,tágulva.Nem tudom hogy ez okozhat-e problémát majd a fékkar működésénél,vagy nincs jelentősége? Nem tudom rápróbálni mert nincs meg a fékkar.


2019.11.24. 22:12 Idézet

Köszi a segítséget mégegyszer,mostmár legalább elkezdhetem az alkatrész beszerzést. Egyébként mik a tapasztalatok a Stár gázberendezéssel kapcsolatban,mennyire gyakran kell zsírozni tisztítani hogy megbízhatóan működjön és mire érdemes odafigyelni? Azon is gondolkodtam hogy 51-es Simson gázházat,gázcsövet teszek rá de az mégsem az igazi.


2019.11.24. 18:28 Idézet

Lfox

Ezek az alkatrészek ugyanazok a két motoron, nyugodtan megveheted. Az a csavar valószínüleg a gázkar lötyögését akadályozza meg. Talán rugós lemez van a végén, de nincs előttem a szóban forgó alkatrész, lehet rosszul írtam. Működni enélkül is fog szerintem. A 16N1-5 porlasztó Schwalbéhez való. A benzincsonkon kívül elvileg a fúvókázása tér el, a járatok megegyeznek.


[6197-6178] [6177-6158] [6157-6138] [6137-6118] [6117-6098] [6097-6078] [6077-6058] [6057-6038] [6037-6018] [6017-5998] [5997-5978] [5977-5958] [5957-5938] [5937-5918] [5917-5898] [5897-5878] [5877-5858] [5857-5838] [5837-5818] [5817-5798] [5797-5778] [5777-5758] [5757-5738] [5737-5718] [5717-5698] [5697-5678] [5677-5658] [5657-5638] [5637-5618] [5617-5598] [5597-5578] [5577-5558] [5557-5538] [5537-5518] [5517-5498] [5497-5478] [5477-5458] [5457-5438] [5437-5418] [5417-5398] [5397-5378] [5377-5358] [5357-5338] [5337-5318] [5317-5298] [5297-5278] [5277-5258] [5257-5238] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!