Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.) : Új hozzászólás
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Idézett hozzászólás:

Ormossy, Zsoel

 

Köszönöm a részletes választ és a tippet. Az eredeti alkatrészeken semmilyen módosítást nem terveztem, ahogy írtam is, ezért én is O-gyűrűben gondolkoztam volna a külső oldalon, hogy ne is kelljen szétszedni emiatt. Ezek szerint működhet a dolog, valószínűleg kipróbálom.

Bejegyzés:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
  SúgóSúgó
[6200-6181] [6180-6161] [6160-6141] [6140-6121] [6120-6101] [6100-6081] [6080-6061] [6060-6041] [6040-6021] [6020-6001] [6000-5981] [5980-5961] [5960-5941] [5940-5921] [5920-5901] [5900-5881] [5880-5861] [5860-5841] [5840-5821] [5820-5801] [5800-5781] [5780-5761] [5760-5741] [5740-5721] [5720-5701] [5700-5681] [5680-5661] [5660-5641] [5640-5621] [5620-5601] [5600-5581] [5580-5561] [5560-5541] [5540-5521] [5520-5501] [5500-5481] [5480-5461] [5460-5441] [5440-5421] [5420-5401] [5400-5381] [5380-5361] [5360-5341] [5340-5321] [5320-5301] [5300-5281] [5280-5261] [5260-5241] [Korábbi]

ma 21:44

Zsoel

Sajnos én sem tudom pontosan, hogy mi lehet a gond. 12 voltosként raktam össze egy blokkot, ehhez vettem 12 V 35 W-os világítótekercset, és 12 V 21 W-os töltőtekercset. Olyat, amit tegnap linkeltem, tehát nem a tirisztoros gyújtáshoz való egy kivezetésest, amihez egyéb szerelvények is járnak gyárilag. Összerakás után a hátsólámpa nem világított. Sem a helyzet, sem a féklámpa, gondoltam kontakthiba. Szakadáskereső módban végigmentem a vezetékeken, de nem találtam semmi rendellenességet. Utána mértem egy feszültséget váltóáram állásban. Ha nagyon pörgettem a motort akkor felment 6 V köré a feszültség. Be is tettem próbaként 6 V 5W izzót a 12 voltos helyére. Ekkor a 6 voltos halványan világított is. Itt aztán elakadtam. 12 voltos tekercs áramának miért csak a fele jut el a rendeltetési helyére? Talán valamit kihagytam, vagy más biztosíték kell a feszültség korlátozóhoz? De az tudtommal a töltőáramot szabályozza csak, tehát a világításra nincs hatással. Vagy egyszerűen selejtes tekercset kaptam? Az, hogy melyik vezetéket melyik lábára forrasztom a kettő közüül az mindegy ugye? 50 százalék az esélye a cserének, de ha ez is számít lehet, hogy nekem sikerült felcserélnem amilyen szerencsém van.


ma 20:14

FarkasZtny

Szia! A kondenzátor és a megszakító is új?


ma 20:13

starex

Hali! Bocs, nem igazán értem, mi tulajdonképpen a gondod.
Nálam minden villamos egység és a teljes kapcsolási séma eredeti, csak a világító- és töltőtekercset cseréltem ki 12 V 42 W, illetve 12 V 21 W feszültségű és teljesítményű darabra, és persze ennek megfelelően 12 V-os feszültségértékűek lettek az izzók és az akkumulátor. Ezenkívül még beszereltem egy Graetz-hidat a fényszórótekercs árama egyenirányításához, annak érdekében, hogy egy távolságifény-visszajelző ledet beépíthessek a kormánykapcsoló tövébe. Más változtatást nem eszközöltem.


tegnap 22:04

FarkasZtny

Sajnos több probléma is lehet. Nem tudom, hogy mennyire vagytok jártasak a szerelésekben, de egy motorblokkot összerakni kicsit összetettebb és több figyelmet igénylő történet, mint pl egy lapra szerelt bútort. Sokan elkövetnek egy alapvető hibát, amit kb 15 éve én is elkövettem, hogy a főtengely szimmeringeket a sima oldalukkal befelé teszik be, így a rugós részük néz kifelé, ami nem jó, mivel a motor elősűrítésekkor a dugattyú által keltett nyomás a beszívott keverék egy részét kinyomja a váltótérbe. Ha ilyen megoldással került bele a két belső szimmeriing akkor mindenképpen újra szét kell szedni a blokkot, és az új szimmeringeket megfelelően beszerelni.

60 ccm-es hengerrel Star esetében nincs tapasztalatom, de lehetséges, hogy a gyári fúvókázástól ebben az esetben el kell majd térni, de előbb legyen tökéletes a blokk, utána ráértek a finomhangolással. Beindulni szerintem azért így is be kellene a motornak (még ha nem is működne tökéletesen), de ha más probléma is van akkor előbb azzal kell kezdeni.

Remélem sikerült segítenem valamelyest.

Üdv: starex


tegnap 21:53

Zsoel

Szia! Jó, hogy előkerült ez a 12 voltos téma, mert lenne nekem is kérdésem ezzel kapcsolatban. Két tekercs kicserélve mofakeres 12 V-os tekercsere. Az első világítás 12 V 35 W-os izzóval kiváló, hátra viszont csak olyan 6 V jut. Töltőtekercsként a javaslatodra ez a két csapos lett beletéve: https://mofaker.hu/termek/Tolto-vilagito-tekercs-2-kivezetesssel-12V-S51_Simson__121260

Az eredeti bekötéshez képest semmi sem lett megváltoztatva, de olvasgatva az utóbbi írásokat a feszültség korlátozóval lehet, hogy mégis kellene valamit kezdeni. Vagy a biztosítékokat, vagy kompletten az egészet cserélni, de sajnos nem értek ezekhez. A vezetékek jók, szakadás nincs annyi biztos. Az index működik az akkuról, csak a töltés és a hátsó lámpa világítása a probléma.
Te pontosan mit változtattál még az indexrelén kívül a 12 Voltos tekercs beszerelésénél?


tegnap 20:56

Ormossy

Szia Ferenc! A leírtak alapján nem egy kereskedő vette meg, tehát jó helyre került a Starod. Két hete még jó idő volt, szép túrát tett meg vele az új Tulaj. Jól karbantartott motort tudott venni, büszke lehetsz rá. Ahogy Zsoel írta előttem, az emlékek örökösek, még akkor is, ha idővel megfakulnak. Neked ez a második körös élményszerző Simsonod volt ha jól tudom. Klassz dolog lehet újraélni ifjúkori utazásokat, még ha a környezet azóta jócskán meg is változott, ezért természetesen semmi sem ugyanz már. Ha megélem én is ugyanígy cselekednék, bár ha lehet akkor még a jelenlegi Star-ommal. Szóval ne bánkódj, jól döntöttél. A motor megvételével, és az eladásával is. Az új Tulajnak biztosan legalább annyi élményt szerez majd, mint Neked


2024.04.20. 12:32

Sziasztok!

 

Van egy örökségből maradt Starom ami kb. 20 évig állt és nem régiben döntöttünk úgy, hogy felújítjuk. Kompresszió hiány miatt új szimeringeket kapott és egy nagyobb 60ccm-es hengert. Új a gyújtótekercs, gyújtókábel, gyertyapipa, a lendkerék is fel lett mágneseztetve. Szikrát szépen egyenletesen ad, de egyszerűen hosszú próbálkozás után is csak egyszer sikerült működésre bírni viszont akkor is nehezen indult és nem járt szépen egyenletesen. A karburátor gyári 16n1-6, 50-es főfúvókával. Azóta pedig néha ad valamilyen életjelet de nem jár... Teljesen kifogytunk az ötletekből, hogy mi lehet a baja ezért fordulok hozzátok :).

Előre is köszönöm a válaszokat!


2024.04.19. 20:18

Ormossy

Szép. Így azért megnyugtatóbb az elválás, hogy tudod, jó kezekbe került a gép. Valamint a leírtakon túl vigasztaljon az is, hogy a szép motoros emlékek megmaradnak, és azokat már nem veheti el tőled senki.


2024.04.13. 11:21

Zsoel,

Sajnos nem volt más választásom 70+ évesen... :-(

Az új tulajdonosának remélem sok örömöt fog okozni. Tőlem több évvel fiatalabb férfi vette meg, mert már neki is tól nagy a Kawasaki motor, nem bír vele, de motorozni még szeretne. Innen Vácról a lábán vitte el Esztergomba, és amikor hazaért felhívott, hogy a motor kiválóan teljesített, megszerették egymást útközben.

Így könnyebb volt megválnom tőle.


2024.04.12. 13:18

Ormossy

Szia!
Ez szomorú hír, sajnos, de hát te döntöttél így; azt is meg lehet érteni.


2024.04.12. 13:17

Szabó Mátyás

Akkor lehet gyanakodni arra is, hogy a forgattyústengely szimeringjei tönkrementek. Ez az alkatrész  egy belül fémszerkezetű, kívülről gumival bevont tömítőgyűrű, amely a forgó vagy alternáló (körben ide-oda mozgó) tengelyek menti tömítettségét biztosítja, hogy bentről a folyadék, gáz, kívülről pedig a por, piszok, nedvesség ne juthasson ki, illetve be. Mivel azonban a gumi az idő előrehaladtával elöregszik, tönkremegy, hosszabb idő elteltével már számítani lehet arra, hogy kitágul, megkeményedik stb., ezért nem képes már tovább kielégítően ellátni a feladatát. Különösen jellemző eset, hogy a rendszeresen használt, jó műszaki állapotú motorkerékpárt félreteszik, utána hosszú időn (10-20, vagyakár  még több) éven át egyáltalán nem nyúlnak hozzá, az alkatrészek nyugalmi állapotban maradnak, majd ezt követően valaki kitalálja, hogy megpróbálja beindítani a motort. Ekkor a szimeringek tömítőajkainak vékony élei, melyek az évek során gyakorlatilag összeragadtak a tömített tengely felületével, az első megrúgásra gyakorlatilag leszakadnak, és onnantól már egyáltalán nem tömítenek többé. Ilyenkor jön a küzdelem a többszöri porlasztótisztítás, esetleg -csere után is makrancoskodó, (főleg hidegen) nehezen induló, beállíthatatlan üresjárati fordulatszámú (gázadásra hirtelen felpörgő, a fordulatot nehezen visszaengedő, majd utána lefulladó) motorral. De közel 50 év után akkor sem lenne csodálni való a szimeringek tönkremenetele, ha rendszeresen használva volt a motor. Mindenképpen célszerű lenne tehát a ti esetetekben is kicserélni őket, csak sajnos a Starnál ez nem olyan egyszerű, mert itt a szimeringek belül, a forgattyús tengely sonkái felől vannak elhelyezve, ezért nemcsak ki kell szerelni, de teljesen szét is kell bontani a motort. Természetesen ez esetben alapos gondot kell fordítani a tömítőfelületek finom megtisztítására, a régi tömítésmaradványok eltávolítására, zsírtalanításra, valamint a motortömb két felének új, jó minőségű tömítéssel és (a magam részéről ajánlom) tömítőpasztával való összeszerelésre is, mert a rossz blokkféltömítés is ugyanazokat a tüneteket produkálja, mint ha a szimering nem tömít kellőképpen.

A rossz szimeringeken kívül problémás hely lehet még a porlasztókarima is, ami a Starnál annyiban komplikált, hogy a henger szívócsonkja és a porlasztókarima közt egy közdarab (szívócső) van elhelyezve, amelynek a porlasztó felőli oldalán található egy hővédő bakelitlap is. (Ennek az a szerepe, hogy csökkentse a porlasztó irányába való hővezetést, mert ha utóbbi túlzottan felforrósodna, akkor a benne lévő benzinben gőzbuborékok keletkeznének, ami hátrányosan befolyásolná a levegővel való keveredési arányt, és biztonytalanná válna a motor működése.) A bakelitlap mindkét oldalán is van papítömítés, ily módon tehát összesen hat helyen - a hengernél lévő szívócsőtömítés külső és belső oldalán, a bakelitlap szívócső felőli tömítése mindkét oldalán, valamint a bakelitlap porlasztókarima felőli oldalán lévő tömítés mindkét oldalán - lehetséges hamislevegő-beszívás. Sajnos jellemző, hogy mind a szívócsőkarima, mind a porlasztókarima rögzítőanyáit úgy meghúzzák, hogy víz fakadjon belőlük, ezért a karimák hajlamosak a vetemedésre, görbülésre. E komplikáltság miatt én azt szoktam csinálni, hogy a bakelitlapnál (a felületek síkságellenőrzése és alapos zsírtalanítása után) minden tömítőfelületre tömítőpasztát teszek, és az anyák meghúzása után ezt a kötést többé nem bontom meg, hanem porlasztótisztításnál a hengernél szerelem le a szívócsövet, így ott csak egy tömítésre kell ügyelni. (Természetesen ott is pontosan síknak kell lenniük a felületeknek.)

Ami még szóba jöhet, az a hibás légszűrőház-összekötőcső (ez is gumiból lévén, egy idő után szintén megkeményedik, elreped), de már lehet vásárolni (egy időben nem volt kapható), úgyhogy ha bizonytalan vagy, cseréld ki, valamint a légszűrőház mindennemű tömítétetlensége (eredendően a házrészek közt és a fedél alatt is volt gumitömítés), a légszűrőpatron hiánya, sérülése is hátrányosan befolyásolja a motor szívóerejét és ezáltal a keverékképzést. Ma már komplett légszűrőt is lehet kapni; habár nem olcsó, de ha az eredeti repedezett, törött, lyukas (ami elég gyakori eset már 50-55 év után), akkor mégis célszerű beruházni egyre.

 


2024.04.12. 11:37

Sziasztok!

 

Sajnos kiestem a Simsonosok táborából, - pedig szívesen maradtam volna még...

Most már csak autóval tudom járni az országot. :-(

Mevették a Simson Staromat.


2024.04.07. 22:05

Szabó Matyi

Üdv!Egyértelműek a tünetek,fals levegő miatt szegény keverék.Érdekes lehet még a légszűrő is.A részterheléstű( amit a köznyelv súbertűnek hív ) rögzítőjének a fentről második nútban kell lenni,ha minden más ok,akkoregy pozícióval lejjebb kell a rögzítőt tenni.A légszűrő legyen légmentes,a porlasztó összekötő gumija nem lehet elöregedett,vagy szakadt.A gyújtás rendben van?

Utána már csak száz oktános friss benzin,és kezdődhet a száguldás!


2024.04.04. 22:47

Sziasztok! 

Eddigi több nap porlasztó (BVF 16n1-6) állítás után a következőket figyeltük meg testvéremmel:

- alapjárat van, jól szabályozható de kicsit magas és csak szivatóval indul a gép (majdnem minden esetben)

- részterhelés szintén jó, viszont teljes terhelés esetén fulladni kezd, így nem is tudunk vele menni, eddig nem sikerült orvosolni a problémán, mintha kevés benzint kapna (folyamatos szivatóval viszont lehet menni vele teljes terhelésen)

- a motorblokk bontatlan, 1975-ös, 9000 km: lehetséges, hogy valahol fals levegőt szív?

Olvasgattam a korábbi hozzászólásokat, viszont nem sikerült jól beállítani a gépet. Tudnátok ebben segíteni, hogy milyen irányba induljak el?

Előre is nagyon köszönöm a segítséget!

Üdv,

Matyi

 


2024.04.02. 20:35

Kedves Sverigedemokraterna és Zsoel!

Nagyon köszönöm a Válaszaitokat, főleg Zsoel-nek a részletes és nívós műszaki tartalommal bíró magyarázatát! Közben meg is jött a 16n1-6-os karburátor, de még nem volt időm vele sokat foglalkozni. Elsőre nem indult és csak szívatóval tudtam működésre bírni de utána lefulladt. Meglátjuk, holnap meló után mire jutok vele. :)

 


2024.04.01. 10:42

Szabó Mátyás

A BVF 16N1-11 porlasztó a korai (1980-1986) S51 típusokhoz való, amelyeknek már teljesen más a hengerük-hengerfejük, forgattyústengelyük (ezekből következően a vezérlési diagramjuk, a furat:löket arányuk, kompresszióviszonyuk), valamint a légszűrőházuk és a kipufogórendszerük is, mint a Starénak. Ebben - a gyári állapotról beszélve - nemcsak a főfúvóka, a tűfúvóka, a kúpostű (más néven részterheléstű, síbertű), a tűbeállítás, a benzinszint és a levegő-keverék beállító csavar eltérő, de a porlasztó szürkeöntvény háza is másképp van megmunkálva, mint a Star 16N1-5 típusú porlasztójában, ezért a két alkatrész nem csereszabatos, átalakítás nélkül nem lehet egyiket a másikra felszerelni, így amit vettél, az még átszerelés (értsd: a belső alkatrészek cseréje) után sem lesz pontosan olyan, mint a Star gyári karburátora. Azért nem ment légszűrővel a motorod, mert a 11-es típusban 72-es főfúvóka van (vagyis a kalibrált belső furat átmérője 0,72 mm), ami majdnem másfélszerese a Starhoz szükséges 50-es méretnek. Ez egyszerűen túlzabáltatja a motort: túl sok benzint szív be, amit nem bír megfelelően feldolgozni, és "megfullad". A légszűrő levételével azért lett kicsit jobb a helyzet, mert akkor nem áll fenn a légszűrőház és a szűrőpatron jelentette ellenállás, szívóütemben nincs akkora depresszió a porlasztó keverőcsövében, mint amire alapállapotban a 6-os porlasztó optimalizálva van, így a motort kicsit több levegőt és kicsivel kevesebb benzint "szív fel", de utóbbiból még így is a kelleténél jóval többet, és emiatt elmászik a szükséges kb. 1:15,8 benzin:levegő arány a benzin javára, azaz a túldúsulás irányába. A következtetésed tehát helyes, de sajnos szakértelem, gyakorlati tapasztalat és megfelelő cserealkatrészek nélkül nemigen fogod tudni használhatóvá hangolni a vásárolt porlasztót, mert ez még a fentiek birtokában sem egyszerű dolog, a mai utángyártott alkatrészekkel, már nem gyári új állapotában lévő motorral sok munkát igényel. Ne kísérletezz, inkább próbáld meg visszacserélni a boltban, vagy venni egy jó állapotú eredeti gyári 6-ost (habár tudom, ezt ma már egyre nehezebb).


2024.03.26. 21:13

Szabó Matyi

Üdv!

Nekem is SR4-2/1 Simson Starom van,1968-ból.A gyári porlasztó ezeknél a BVF16N1-6.

Ahogy a fórumon már olvashattad,nem véletlenül ragaszkodnak a kommentelők a sok-sok BVF-n belül az eredetihez.Személyes tapasztalatom,hogy tényleg ezzel a legjobb.

Olvashattad,(általában Zsoel mester tollából,a mester itt nem viccelődésből van írva,valóban 

mindent tud a kismotorokról,kár,hogy nem írt még könyvet a Simsonokról)hogy sem a részterhelés-tű,sem a fúvókák,sem a pótlevegő bevezetés nem egyforma,altípusonként változik,azzal kitűnően működik,a többivel nem,vagy nem megfelelően.

Én a saját karburátoromat interneten rendeltem,a Kultmopedtől.Lehet Kínából is,a német ár egynegyedéért,de azzal nem megfelelően megy.

A 16N1-11 az S51B1-4 típushoz való,ezekhez utána az N3-4 porlasztókat alkalmazták.

A boltos nem jól tudta,Neked felesleges költséget,bosszúságot okozott.

Sok balesetmentes kilométert kívánok!


2024.03.26. 20:07
Sziasztok! Van egy, a papámtól örökölt Simson Star-om (SR4-2/I). Eddig egy 16n3-as karbival ment, azonban öcsémmel elgondolkodtunk, hogy veszünk rá egy, a hozzá való, állíthatóbb karbit. A boltban montam is az öregnek, hogy 16n1-6-os karburátort szeretnék, azonban ő esküdött, sőt nem volt hajlandó adni a 16n1-11-en kívül másikat.. Így hát hazajöttünk a 16n1-11-es vadonatúj karbinkkal. Fel is szeretük, be is indult azonban csak max. gáz esetén dadogva, erőtlenül járt. Egy métert sem tudtunk megtenni vele. Amikor lehettük a légszűrőházat, érdekes módon jobb lett de messze nem az igazi. Próbálkoztunk az alapjárati, illetve a pótlevegő-állító csavarral, de sajnos nem lett jobb, sőt még a súberen is állítottunk. Lehet türelmetlenek voltunk és többet kellene vele foglalkozni. Nem tudom, hogy van e bármilyen ötletetek, hogya álljunk hozzá a karbi beállításához? A motorban 8000 km van. Úgy tűnik nekem, mint ha túl sol benzint szívna be, ezért sem tud felpörögni a motor.. Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket! Üdv, Matyi

2024.03.26. 20:07
Sziasztok! Van egy, a papámtól örökölt Simson Star-om (SR4-2/I). Eddig egy 16n3-as karbival ment, azonban öcsémmel elgondolkodtunk, hogy veszünk rá egy, a hozzá való, állíthatóbb karbit. A boltban montam is az öregnek, hogy 16n1-6-os karburátort szeretnék, azonban ő esküdött, sőt nem volt hajlandó adni a 16n1-11-en kívül másikat.. Így hát hazajöttünk a 16n1-11-es vadonatúj karbinkkal. Fel is szeretük, be is indult azonban csak max. gáz esetén dadogva, erőtlenül járt. Egy métert sem tudtunk megtenni vele. Amikor lehettük a légszűrőházat, érdekes módon jobb lett de messze nem az igazi. Próbálkoztunk az alapjárati, illetve a pótlevegő-állító csavarral, de sajnos nem lett jobb, sőt még a súberen is állítottunk. Lehet türelmetlenek voltunk és többet kellene vele foglalkozni. Nem tudom, hogy van e bármilyen ötletetek, hogya álljunk hozzá a karbi beállításához? A motorban 8000 km van. Úgy tűnik nekem, mint ha túl sol benzint szívna be, ezért sem tud felpörögni a motor.. Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket! Üdv, Matyi

2024.03.14. 14:50

Zsoel

Remélem beválik.majd küldöm a beszámolót.Üdv


[6200-6181] [6180-6161] [6160-6141] [6140-6121] [6120-6101] [6100-6081] [6080-6061] [6060-6041] [6040-6021] [6020-6001] [6000-5981] [5980-5961] [5960-5941] [5940-5921] [5920-5901] [5900-5881] [5880-5861] [5860-5841] [5840-5821] [5820-5801] [5800-5781] [5780-5761] [5760-5741] [5740-5721] [5720-5701] [5700-5681] [5680-5661] [5660-5641] [5640-5621] [5620-5601] [5600-5581] [5580-5561] [5560-5541] [5540-5521] [5520-5501] [5500-5481] [5480-5461] [5460-5441] [5440-5421] [5420-5401] [5400-5381] [5380-5361] [5360-5341] [5340-5321] [5320-5301] [5300-5281] [5280-5261] [5260-5241] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!