|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Hello!
Segítséget szeretnék kérni. Lett egy simson star-om eléggé lelakott állapotban. Most pofoztam helyre, de felmerült egy gond!
Amikor felmelegszik a motor, kb 8- 10 km után leáll a motor. Mintha nem venne fel üzemanyagot és elkez fulladozni. 2 perc mulva 1. rugásra beindul. Reggel ez a probléma eddig még nem jelentkezett!
Volt gyertya csere( új volt benne, de lecséréltük egy elég komolyara). a karburátorba fúvóka csere volt és az úszót is kicseréltük. a tankot tegnap mostuk ki. van üzemanyagszűrű is.
nagyon úgy néz ki, hogy üzemanyag nem kell neki ilyenkor.
Motor melegállapotába a karburátor szétszedése után, viszont egyből indul?
Szerelő mondta hogy a megszakító gyenge benne, ez is lehet a baj? hallottam már hogy új gyújtótekercs stb. de gyertya nélkül melegen is kb 3-4 cm es szikrát ad le!
Várom a segítséget
Üdv Máté
|
Köszönöm, Zsoel!
Bár azt nem tudom, hogy miért nem találtam egyik könyvben sem, amit átnyálaztam... :)
De ezért (is) jó ez a fórum!
|
Zsolti9014
Azokon 15 fogú lánckerék volt.
|
Lenne most egy kérdésem - igaz, nem Star:
A 4 gangos S51-eseket gyárilag milyen első, azaz kislánckerékkel szerelték
Tudom, hogy a Staré 14-es, de ismerősnek ezt kellene megmondanom. :)
|
Zsolti9014
Ma egy kicsit hamarabb értünk haza az erdőzésből, úgyhogy mindjárt nekiesek és csinálom. Csak először is veszek egy jégbilincsbe vert fürdőt, aztán meg elmegyek fagyizni. :D
Én Pesten tanulok, a Műegyetemen, és tanúsíthatom, hogy nem egy könnyű menet, sőt maradjunk inkább a "k...a nehéz" kifejezésnél (bár nem szoktam ilyen trágárságokat mondani vagy írni, de azt a szívatást, amit ott művelnek az emberrel, nehéz európai módon megfogalmazni). :)
|
Zsoel
Nem kell ám igyekezni vele, csak szépen nyugodtan, sorjában mindent! :)
Ettől 100x fontosabb dolgok vannak.
Ami pedig azt illeti, hogy - ahogy te írtad - nem akarsz "rátelepedni" a munkámra, szóval csak nyugodtan, hiszen ezért küldtem el.
Az eredetiből valóban hagytam ki részeket, amelyeket valamiér nem találtam lényegesnek, vagy nem is tudom. Például a Bing-karbit, mert hát nem tudom, hány Simson fut nálunk azzal, de szerintem nem sok. :)
A helyesírásomat pedig nem fényezni akartam, félreértés ne essék. :D
Gépészmérnöknek tanulsz? Az nem egy könnyű menet, egyik legjobb barátom is az lesz, ha nagy lesz. Melyik suliban? Győrben?
|
Zsolti9014
Jól van, majd megpróbálom föltenni valahogy.
Helyesírási hibák alatt csak ilyen kisebb külön- és egybeírási, meg vesszőhibákra gondoltam. :D Semmi komoly, nyugi. Már akkor kiszúrtam, hogy jó helyesíró vagy, amikor a legelső hozzászólásaidat láttam itt a fórumban.
Összességében egészen jó a fordításod, de komolyan. Látni rajta, hogy nem csak úgy összehánytad, a német szavakat egyszerűen magyarra fordítva és egymás mellé szedve, ahogy nagyon sokan csinálják, hanem próbáltad igényesen, igazi szöveggé összerakni.
Az egyetlen problémám vele, hogy hagytál ki részeket, illetve itt-ott nem követted az eredeti oldal koncepcióját az anyag felépítésében; ha nem haragszol, ezeket kiigazítottam, visszarendeztem és pótoltam, és próbálok valami olyan kerek egészet összegyúrni, ami a német eredetit is hűen tükrözi, a te stílusodat is visszaadja, meg hát szakmailag is elfogadható. A két szélsővel nincs is gond, hiszen nyelveken beszélő, félig már gépészmérnökként, magam is gyakran készítek szakfordításokat; a harmadik okoz némi fejtörést, mivel nem akarok "rátelepedni" a munkádra.
Na meg hát az is a baj, hogy kevés az időm. Csak egy szűk hetem ilyen mostanság: péntektől tegnapig itt volt nálunk a barátnőm, meg egy csomó programom volt - akkor azért nem bírtam foglalkozni a cuccal. Tegnap külföldön dolgoztam, 5-kor keltem, fél 8-ra értem haza. Mától csütörtökig erdőn vagyunk nagybátyámékkal: 6-kor megyünk, 7-kor jövünk. (Persze mikor van brutális, 40 fokos kánikula ezen az egész tetves nyáron?! 5 nappal szeptember előtt, ezen a héten! Most nem bírna ám 10 fok lenni, mint július közepén, hogy rohadna meg!) A kezemet is alig bírom mozdítani, lángol a bőröm még mindig, és alig várom, hogy ágyba zuhanjak, szóval egyszerűen nincs időkeret most.
De igyekezni fogok. :)
|
Zsoel
Értem, és köszönöm!
Ha meg tudod oldani, akkor majd tedd közzé itt is valahol az oldalon - persze ha gondolod -, hiszen elméletileg ezért készül. :)
A helyesírási hibák remélem inkább a szakszavak, illetve talán a többszörösen összetett szavak környékén vannak, mert ezeket leszámítva esküszöm, hogy nem voltam suliban rossz helyesíró. :)
A "germanizmusok" meg, hát igen. :) A másik célom ezzel a fordítással, hogy kicsit visszarázódjak a német nyelvbe, mert sajnos mióta érettségiztem belőle, nem túl sokat használtam, elfelejteni meg nem kéne.
|
Zsolti9014
Neem, egyáltalán nem rossz, amit összehoztál, ahogy egyszer már nagy vonalakban átnéztem, alapvetően ügyesen és szöveghűen lefordítottad az oldalt. Különösebben durva fordítási hibával nem is találkoztam eddig, inkább csak egy-két apróbb stilisztikai módosításokat tettem, illetve itt-ott magyarosabbra vettem a kissé "németesen" maradt szószerkezeteket, és felülbíráltam a helyesírásod(ban elkövetett tévedéseket). :) De túlzottan nem akarok "belenyúlni", mert ez a te munkád, a te fordítási nézeteidet kell hogy tükrözze.
Nemsokára visszaküldöm.
|
Zsoel
Egyáltalán nem sürgős, gondoltam, hogy sok dolgod van, azért nem is zaklattalak. Remélem azért nem olyan rossz munkát végeztem, hogy ezzel is sokat kelljen dolgoznod majd. Míg ez ki nem derül, addig nem is folytatom a fordítgatást. :)
|
Csinálom ám közben a dolgot, csak rendkívül zsúfolt az életem az elmúlt 2-3 napban. :)
De igyekszem vele.
|
Zsoel
3 lemezke meg van ugyhogy csak egy kellett meg a pici!! De mát megoldottam!!
|
norok999
Oké, Norbi. Az a helyzet, hogy én szívem szerint már akkor, az elején megléptem volna ezt, mikor itt voltál, mint ahogy meglépném minden hasonló állapotú, lepukkant motornál legszívesebben ezzel kezdeném, mint első lépés... Csak hát nem akarok a te pénztárcáddal gazdálkodni, ugye. Most nem érek már rá, reggel korán kelek, de majd megbeszéljük a részleteket. :)
|
Sziasztok Urak !!
Ne haragudjatok,hogy én is eltüntem mostanában de hiretelen annyi melo jött össze(aminek nagyon örülök,csak ne lenne ilyen fárasztó)hogy este mostanában nem mindig van kedvem bekapcsolni a gépet.Megvagyok és a mocim is és melo melo melo.Eredménye is lesz,mert elkezdtem törni a fejem.
Zsoel
Arra gondoltam szerinted lenne-e értelme,ha csinálnánk egy ujrafuratást és egy szimeringezést csapágyazással egybekötve.Onnan jött az ötlet,hogy a sok melo eredményeképp hozzájutok egy nkis exrahoz és szeretném hasznos dologra költeni a mocival kapcsolatba.Szerintem a furás biztosan csak javítana az állapoton a többiről nem is beszélve és akkor lenne egy rendesen szépen rendbetett blokkom.Az elképzelésem hasonlo mint amit megbeszéltünk,bussza hazajönnék és másnap vissza.Persze a hozzájárulásod is szükséges.6000-ft ért felfurják itt Győrben adnak hozzá dugot meg gyürüket,stb. .Most nem sajnálnám rá akár mi is van a blokk belsejében.Mit szolsz? Jelenleg igen nagy a lelkesedésem ,mert keményen megdolgozom érte.
|
csimpusz
Azon a két lyukon szívja be a levegőt, nincs ott más semmi. Ha lenne eredeti gyári gumitömítés a légszűrőház és a fedél közt, akkor annak a vége ott kilóg, esetleg még annyi. De gondolom, nálad ilyen nincs.
Nem csak egy kapocs kell, hanem négy, meg egy másfajta, kisebb, szimmetrikus kialakítású az elejére, a két lyuk közé.
|
Tehát akkor simson star!
A légszűrőház végén van két luk onnét szívja a levegőt!! ott nem tiszta hogy a két luknál van e valami még vagy az csak szabadon tátong e? Ja és valakinek nincs olyan lemezkéje ami összefogja a két oldalát a légszürőnek??
|
csimpusz
Akkor totál félreértettelek. Előzőleg Babettáról beszéltél, és mindenféle utalás nélkül átáltottál a légszűrőre. Én azt hittem, abban is a Babettára gondolsz. Nem baj, kiszedem a Babettával kapcsolatos bejegyzést.
Most akkor tehát voltaképpen mi is a gond a Star légszűrőjével?
|
gülü
Ha nem haragszol, betettem href-be a hétmérföldes linkedet, mert borzasztóan szétcsúszott tőle az oldal.
|
gülü
Elküldtem neked is. Bár Zsoel még lektorálja, és aztán talán az oldalra is kikerül, de természetesen aki kéri, annak addig is szívesen elküldöm.
|
Köszönöm mindenkinek a segítséget de nem a babetta légszürőház érdekel hanem a staré!! Vagyis tömitést akarok vágni bele de nem tudom hogy az elejéből hiányzik e még valami??
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |