Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[5112-5093] [5092-5073] [5072-5053] [5052-5033] [5032-5013] [5012-4993] [4992-4973] [4972-4953] [4952-4933] [4932-4913] [4912-4893] [4892-4873] [4872-4853] [4852-4833] [4832-4813] [4812-4793] [4792-4773] [4772-4753] [4752-4733] [4732-4713] [4712-4693] [4692-4673] [4672-4653] [4652-4633] [4632-4613] [4612-4593] [4592-4573] [4572-4553] [4552-4533] [4532-4513] [4512-4493] [4492-4473] [4472-4453] [4452-4433] [4432-4413] [4412-4393] [4392-4373] [4372-4353] [4352-4333] [4332-4313] [4312-4293] [4292-4273] [4272-4253] [4252-4233] [4232-4213] [4212-4193] [4192-4173] [4172-4153] [Korábbi]

2018.09.16. 09:52 Idézet

ksonimar

Persze. Ez a lényege a keverékkenésnek. A légnemű formában beszívott olajos benzin-levegő keverék ködje lecsapódik az alkatrészeken, és olajfilmet hoz létre rajtuk: a hengerfalon, a hajtórúd alsó és felső csapágyazásán, valamint egyes típusoknál a főtengely golyóscsapágyait is ez az olajpára keni (a Starnál nem). A beszívott olaj egy része persze elég, fettől füstöl annyira a kétütemű motor a négyüteműhöz képest (ahol a benzin tisztán ég), de ami a dugattyú alatt van, az nem. Az öblítéssel ugyan állandón cserélődik, tehát nem marad ott, de a motor leállítása után az alkatrészeken maradt olajfilm a gravitációnak engedelmeskedve lecsorog, és összegyűlik a forgattyúház aljában. A következő indításkor (amennyiben ez nem évek múlva következik be, hogy az olajnak lenne ideje kiszáradni és összeállni) a friss keverék aztán részben kipucolja onnét, de kerül a helyére új, a fent leírt okok miatt. Egyszóval valamennyi olajat (a benzin elpárolog belőle) mindig lehet találni a forgattyúház alján, ennek mennyisége azonban több mindentől függ. Elsősorban a keverék arányától (az eredeti bronzperselyes dugattyúcsapszeggel ellátott hajtórúd 1:33-as keveréket igényel, a görgőscsapágyasnak elég az 50-es), aztán a bekevert olaj minőségétől, sűrűségétől, az adalékanyagok tartalmától, ezenfelül a motor fizikai állapotától (a hengerbejáratás alatt álló motor is meg a nagyon kopott hengerű is több olajat pusztít el a normálisnál, habár előző esetben ezt nagyjából ellensúlyozza, hogy bejáratáshoz olajban dúsabb keveréket kell készíteni), a motor beindításának gyakoriságától, az üzemeltetés minőségétől. Tehát az a körülmény, hogy a forgattyús tengely alatt összegyűlt az olaj, önmagában semmiféle aggodalomra nem ad okot. Inkább megnyugtató, hogy kenésprobléma biztosan nincsen.


2018.09.15. 21:59 Idézet

Szevasztok!

 

Ma bekukucskáltam a főtengelyházba egy endoszkópkamerával, mivel gyanítottam, h beszivárog a hajtómű olaj. Volt is ott anyag, csakhogy nem a hajtóműolaj, hanem a amit a benzinhez adtam. (mert az piros, csak ezért tudom)
Azt, hogy csak olaj, vagy benzin is van e ott azt így nem tudom, bár csak nem párolog ki onnan olyan könnyen... :D

Nade, hogyan állhat ott ennyi cucc? Normális valamilyen szinten?


2018.09.09. 12:17 Idézet

Zsoel

Köszi szépen az infót! Akkor majd nézek hozzá egy megfelelő darabot.


2018.09.08. 22:06 Idézet

starex

Az még a régi fajta mutatós volt eredetileg.


2018.09.06. 21:20 Idézet

Zsoel

Lenne hozzád egy kilométerórás kérdésem. Szerinted az én 1970-es évjáratú gépem a későbbiekben használt óramutatós kilométeróra volt gyárilag, vagy a régi fajta szélesebb mutatós? Arra emlékszem, hogy a most bennelévő csak esztétikai okokból került bele, mert amivel vettük annak majdnem teljesen bebarnult a számlapja, de az nem szélesmutatós volt, bár lehet, hogy valamikor a múltban már cserélték.


2018.09.06. 08:16 Idézet

vermestibi

"Minden Star ilyen kényes a gyertyára? Mert ez még gondot okozhat - ha elfogynak a 20-30 éves gyertyák, mivel lehet pótolni? Vagy mi lehet a megoldás?"

Igen, de ez régen is így volt. Elmondásokból tudom, hogy 40 évvel ezelőtt, amikor még voltak eredeti, vadiúj Isolatorok, akkor is megcsinálta az (akkor még szintén vadiúj) Simson ugyanezt. Apukám mesélte, hogy számtalanszor előfordult vele, hogy az új Isolator 240-nel ment az új, pár éves motorja mondjuk 500 km-t, aztán egyszer csak a legutolsó leállítás után többé nem indult be. Kivette, betett egy másik ugyanolyan új gyertyát, ezt meg félretette, azzal is ment egy-két száz kilométert, míg egyszer azzal sem indult be a motor. Akkor elővette emezt a félretett gyertyát, visszaszerelte a hengerfejbe, és egy rúgással indult vele a motor, aztán ment vele újabb száz kilométereket. Na? Most akkor erre mit lehet mondani? Még egyszer ismétlem: új (4-5 éves) volt az egész motor, újak voltak az eredeti NDK-s Isolator gyertyák, és mégis produkált a gép ilyen rejtélyes, megmagyarázhatatlan jelenségeket. 
Nem tudok mást mondani: többféle gyertyát végig kell próbálni, mert minden Simson más: a legtöbb szereti az NGK gyertyákat (NGK B8HS), míg a román Isolatort nem, gyorsan kinyírja, de 10-ből 1 meg pont fordítva. Kísérletezni kell, mást nem tudok mondani. Előbb-utóbb biztosan te is találsz megfelelő gyertyát, amit elfogad hosszabb távra a motorod. De ettől eltekintve ez egy masszív, stabil gyújtásrendszer, nem szokott vele különösebb gond lenni. Azért írtam, hogy pusztán az indítási nehézségek miatt vagy mert pillanatnyi alapjárati gyújtáskihagyás miatt  megáll a motor, nem érdemes VAPE gyújtást venni. 6 V-os kivitelben nem létezik, tehát az egész járművet 12 V-osítani kellene, vagyis minden fogyasztót és elektromos berendezést ki kénes cserélni hozzá, ami legkevesebb 70 ezer forintot jelent. Szerintem nem ér ennyit a dolog.
Mellesleg: az ilyen alattomos gyújtáshibákért általában inkább a kondenzátor a felelős, mint a gyertya. A fő probléma az, hogy ebből nincs olyan széles választék, mint különféle márkájú, Simsonba való gyertyákból, és amit a motorosboltokban adnak Simsonhoz, általában silány minőségű, sőt akár gyártási hibás. Sajnos egy idő után a gyári alkatrészek is tönkremennek, meg a valamikori gyári újak is elöregszenek, tehát ebből az alkatrészből nemigen tudja elkerülni az ember, hogy előbb-utóbb újat  vegyen. Szintén több darabot ki kell próbálni, akár használt, de eredeti NDK-s RFT kondenzátort is.

Ami az indexet illeti, a rendőrök piszkosul nem foglalkoznak vele, ha nagy ritkán meg is állítanak. Ha van a motoron, működnie kell, és használd, de hogy most elöl vagy hátul van-e kettő, vagy egy olyan, amelyik előre, hátulra egyformán villog, az mellékes. A te érdeked, hogy látszódjon, és használd. Én, ugyanezek miatt aggódva, kipróbáltam egyszer régen: az öcsémet felültettem a motorra, télen, nagykabátban, és ment előttem, én meg kísértem autóval. Kíváncsi voltam, mennyire látszódik az irányjelző hátulról, de simán lehetett látni, nem takarta ki a keze, pedig nem kis darab (mármint a testvérem). Úgyhogy hacsak nem vagy másfél méter széles, és ugyanannyi mázsa, nem hiszem, hogy annyira eltakarnád a lámpát, hogy ne látszódjon. Inkább az a kellemetlen, hogy a 6 V és a villogóautomata (relé) nagy energiafogyasztása miatt elég gyéren villognak azok a lámpák, így erős fényben nem nagyon látszik. Elektronikus relé beszerelésével, az izzók évenkénti cseréjével, az akkumulátor időnkénti külső feltöltésével lehet javítani ezen.


2018.09.03. 22:14 Idézet

vermestibi

Egy jó gyertyát még nekem is kelllene vadásznom, mert ha a mostani feladja, nem tudom mire kicserélni. Azt hiszem én is felkeresem Ormosy kollégát, korábban már e-maileztünk mással kapcsolatban. Az üléslemezről annyit, hogy tudomásom szerint utángyártott nem létezik belőle, egy jó állapotút kellene szerezni, ha abszolút nem javítható a sajátja. Régebbi Schwalbéken is ilyen szokott lenni, ha tudsz valahol egy bontásban lévőről. Az indexek miatt szerintem nem büntetnek meg, de az biztos hogy nagykabátban kevésbé látszik hátrafelé. Én amúgy integetek, nincs indexem.


2018.09.03. 18:18 Idézet
vermestibi

Ormossy, Zsoel,

köszönöm a tanácsokat. Akkor a VAPE gondolata elvetve.


2018.09.03. 13:16 Idézet

vermestibi

Nem ér annyit a gyakorlati haszna egy ilyen öreg motoron, amennyibe az átalakítás kerül.


2018.09.03. 12:53 Idézet

vermestibi,

Küldtem e-mailt.

Nincs véleményem az elektronikus gyújtásról, mert még olyanom nem volt.

Szerintem, ha az eredeti gyújtása rendesen be van állítva, eredeti, jó alkatrészek vannak benne, semmi baja nem lehet, jól kell működnie.


2018.09.03. 10:03 Idézet
vermestibi

Ormossy,

köszönöm, az jó lenne. vermestibi@gmail.com

Az elektronikus gyújtásról egyébként mik a vélemények? Drága a VAPE de megéri?

Először szerkezetileg  akarom felújítani a gépet, hogy tudjam használni, s ha megbízhatónak és szerethetőnek bizonyul, jöhet a restaurálás-féle. Szóval ha hosszútávú kapcsolat lesz a dologból, akkor lehet, hogy megérné. (?)


2018.09.03. 09:40 Idézet

vermestibi,

Ha adsz egy e- mail címet, megküldöm, hogy hol lehet még kapni EREDETI Isolator gyertyát.

(Évek óta semmi mást nem használok a Staromhoz, és soha semmi gondom nem volt velük.)


2018.09.02. 10:51 Idézet
vermestibi

Nagyjából megoldódott a probléma. A gyertyákra nem nagyon gyanakodtam, mert főleg újakkal próbálkoztam, illetve olyanokkal, amik más (kgst smkp) motorokban beváltak. Kiderült, hogy csak az ősrégi gyertyákkal muzsikál jól a Star.

Persze más probléma is volt. Az eredeti karburátornál van valami gubanc, mert az alapjárati levegő csavart hiába állítgatom, nem változik semmi - az új karburátoron lehet állítani.

Most viszonylag nehezen indul, amig kicsit be nem melegszik nem tartja az alapjáratot, de kb. fél perc után beáll.  Szóval, ez már kiindulási alapnak jó; innen már lehet finomítani. Gondolom, az sem optimális, hogy 30-asra kevert benzin van benne (más motorjaimhoz ilyen kell, csak ilyen volt itthon) -- ha jól tudom, a Star a 40-est szereti.

Minden Star ilyen kényes a gyertyára? Mert ez még gondot okozhat - ha elfogynak a 20-30 éves gyertyák, mivel lehet pótolni? Vagy mi lehet a megoldás? Létezik turbinás blokkra elektronikus gyújtásrendszer?

Most, hogy már nem a blokkal kell küszködnöm, tervezhetem a felújítás következő lépéseit. Itt a következő problémák merültek fel:

Üléslemezt lehet valahol kapni? Az eredeti szétrozsdásodott meg szétrepedezett, viszont a boltokban csak szögletes üléslemezt találtam.

A kormányvég indexekkel van egy elméleti probléma, de nem tudom, hogy a gyakorlati életben találkozott-e már vele valaki. A KÖHÉM rendelet szerint  az index nem kötelező tartozék, de ha van, akkor oldalanként kettőnek kell lenni, egy a motor elején, egy a hátulján. A Star index ugyan hátra is világít, de elöl van. S télen, vastagabb kabát esetén előfordulhat, hogy hátulról nem nagyon látni. Kötöttek már bele valaha valakibe a rend éber őrei emiatt?


2018.08.30. 14:39 Idézet

vermestibi

Igazán nincs mit! Ha tényleg gyertya lenne a gond, az talán megmagyarázná. A dús keverék arány gyengébb szikrával is működik. Alapjáraton ha leveszed a szívatót ehhez képest kevés lesz az üzemanyag a levegővel szemben és nincs is alapjárat. A gyertyahézagod mennyi? 0,4 mm áll a gyári könyvben, de próbából ez alá is mehetsz.

Kedves Laci!

Nem vagyok egy s51-hez értő ember, ez a rugótányér nekem nem is mond semmit (talán eddig nem is találkoztam ennek a típusnak egyetlen egy rugótányérjával sem), de az NDK-s szerelési videót meg tudom mutatni ha nem találtad meg eddig: https://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSyfA8 Ez talán a segítségedre lesz. Jó munkát hozzá!


2018.08.30. 07:25 Idézet
vermestibi

starex,

köszönöm a választ. Csak szivatóval hajlandó indulni. Ha lent hagyom a gázt, 5-6. rúgásra pöffen, utána  túráztatva beindul. Ha korábban húzom neki, nem is pöffen. Morgó hangja van a motoroknak olyankor is, amikor elzártuk a benzincsapot és kijáratjuk a karburátorból a benzint; a leállás előtt, amikor felpörög. Szóval lehet ez túl sok is, túl kevés is. Mindenesetre előszedek egy csomó gyertyát és végigpróbálgatom hétvégén.


2018.08.29. 22:50 Idézet

A legutóbbi börzén sikerült vennem egy gyári spirált, ez a gond letudva. Meg kellett cinezni a meghajtó végét, majd méretre reszelni, mivel kicsit lekopott a használattól. Jól saccoltam meg a méretét, egy köteg spirál mellé volt kötözve. Más Star dolog nem volt benne sajnos, egy fékbowdennek és kuplungnak örültem volna. MZ-hez voltak benne szürke bowdenek. Itt látszik, hogy a padláson talált belső nélküli spirállal megegyezik a hossza. 

vermestibi:

Nekem ez a morgó motorhang dús keveréket jelent. Bár ahogy írod, mintha szegény lenne a keverék. Az indítás hogyan megy? Könnyen vagy nehezen indul, kell-e szívató? Nekem a közepestől dúsabb talán egy picivel az arány, mert nyáron szívató nélkül indítom félgázzal. Általában elsőre vagy másodikra be is indul. A gyertyámmal nem vagyok megelégedve, gyengének látom a szikráját, ha az jó lenne elsőre el tudna indulni. Vettem nemrég éppen ezért két féle új gyertyát is, de az új gyertyával nem lett jobb. Az NGK még csak-csak, de a Brisk N14 még nem is szikrázik. Tehát az új gyetya sem garancia semmire sajnos.


2018.08.29. 00:49 Idézet

Sziasztok.

Valaki leirná pár mondatban hogy s51 nél hogy kell a rugótányért kicserélni?

Tehát az érdekelne hogy a bordázott agy részről hogy kell levenni illetve az újat feltenni.

Esetleg ha valaki videót tudna róla mutatni azt nagyon megköszönném!!!

Szép napot:Laci.


2018.08.26. 09:09 Idézet
vermestibi

Ormossy,

köszönöm a választ. Új megszakítót tettem bele, ez persze nem garancia semmire, ismervén az utángyártottak minőségét, de a régivel is ugyanazt produkálta, mint az újjal. Legjobb tudásom szerint beállítottam a megszakítóhézagot meg az előgyújtást is, aztán mivel nem működött tökéletesen, állítgattam rajtuk erre-arra - rosszabb lett, de jobb nem. Ezek alapján beállítottam a legjobbra és utána nem sokat kísérleteztem vele - a hibajelenség alapján inkább karbulálási gondnak tűnik. Vagy, persze, tömítetlenség, de ezt is kizárnám: tömítőpasztával, dupla papír tömítéseket használva sem lett jobb. A karburátort lecseréltem, vadonat új van rajta de ezzel is ugyanúgy muzsikál, mint a régivel. Az új porlasztóban a fúvókák az előírt méretűek. A régi karburátorban cserélgettem a fúvókákat, kisebbre és (főleg) nagyobbra, de nem lett jobb. A tűt is tettem fentebb, lentebb, a tipikus változások előjönnek (gyorsabb/lassabb felpörgési idő, stb), de az alapjáratot nem szereti tartani. Meg a hangja sem tetszik: nem pattog, hanem inkább morog.

A gyújtásnál egyébként kondit cseréltem, mert a réginek elfordult a közepe, de ez nem hozott semmi változást. Gyújtótekercset másik használtra, meg kábelt, pipát, gyertyát is cseréltem, de nem történt jelentős változás.

Utoljára egy Babettával szívtam ennyit, mert repedt volt a hengerfej és falsot szívott - a hengerfejre nem gyanakodtam, míg egyszcsak ketté nem tört.


2018.08.26. 08:44 Idézet

vermestibi,

"A gyújtás részeit is cserélgettem..."

És be is lett állítva rendesen az előgyújtás és a hézag? A megszakító pofái rendben vannak?

A porlaszót szerintem teljesen ki kellene takarítani, ellenőrizni a fúvókák méretét, és beállítani a súbertűt. A porlasztó és a közdarab talpát, ahol a hengerhez csatlakozik, síkra kellene csiszolni, és új tömítést tenni alá.

De biztosan van, amit kihagytam.


2018.08.25. 19:48 Idézet
vermestibi

Üdv!

Segítségetek szeretném kérni, mert nem boldogulok a Starommal. Majdnem, de mégsem.

Tizenhét évet állt a gép, pár hónapja elkezdtem felújítani. Egy karburátor tisztítás után beindult, de csak szivatóval ment, viszonylag jól tartotta az alapjáratot (szivatóval, anélkül leállt). Szét kellett húzni a blokkot, mert a berúgókar rugóját nem feszítették elő az előző széthúzáskor - berúgás után felgumipókozták és úgy használták.

A főtengely menthetetlen volt, kapott újat, DDR-t, meg persze új csapágyakat, szimeringeket, tömítéseket. Összerakva nem nagyon tudtam beállítani az alapjáratot. Olyan volt, mintha falsot szívott volna. Szétszedtem újra, gondosabban összeraktam, (megint új főtengely szimering) nem sokkal lett jobb. Gyanakodtam a karburátorra is, hátha a 17 éves retket nem tudtam minden rejtett járatból kitakarítani. Kapott újat. A gyújtás részeit is cserélgettem. A kipufogó is új. Annyit alakult a helyzet, hogy már van valami alapjárat (nem szép pattogós a hangja), de nem megbízható. Ha nagy fordulatról engedem le a gázt, nem áll be az alapjárat, kell neki egy-két kisebb gázfröccs.

Nem fúrattam a hengert, mert nem tűnt nagyon kopottnak, de most már ez is gyanús. Okozhat ez ilyesmit?

Ezt a jelenséget, mármint a magas fordulatról leeresztve eltűnő alapjárat, más motoroknál is tapasztaltam, azt gondoltam eddig, egyes karburátorok egyszerűen ilyenek (pl. k35b). De a Simsonnál ennek nem így kéne működnie.

Tudnátok segíteni? Köszönöm.


[5112-5093] [5092-5073] [5072-5053] [5052-5033] [5032-5013] [5012-4993] [4992-4973] [4972-4953] [4952-4933] [4932-4913] [4912-4893] [4892-4873] [4872-4853] [4852-4833] [4832-4813] [4812-4793] [4792-4773] [4772-4753] [4752-4733] [4732-4713] [4712-4693] [4692-4673] [4672-4653] [4652-4633] [4632-4613] [4612-4593] [4592-4573] [4572-4553] [4552-4533] [4532-4513] [4512-4493] [4492-4473] [4472-4453] [4452-4433] [4432-4413] [4412-4393] [4392-4373] [4372-4353] [4352-4333] [4332-4313] [4312-4293] [4292-4273] [4272-4253] [4252-4233] [4232-4213] [4212-4193] [4192-4173] [4172-4153] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Gyere és csatlakozz a -Karstjäger- magyar airsoft csapatába!    *****    Szoba gyerekkel kiadó film meg tekinthetõ gportálon klikk ide!    *****    Simonyi ingatlan Debrecen Eladó luxus lakások, házak, telkek, üzletek, lakóparki ingatlanok. Simonyi ingatlan Debrecen    *****    Ajándékozz Horoszkópot! Lepd meg szeretteidet egy Személyre szóló asztrológiai elemzéssel és 1 éves elõrejelzéssel.    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek bele kell néznie, ehhez adok én,sok segítséget. Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Az asztrológia sok segítséget ad az élet minden területén, de képzett, tapasztalt asztrológus kell hozzá, keress meg!    *****    Születési horoszkóp,3 év elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,konzultáció.Tájékoztatás az oldalon! látogass,meg!!!    *****    | WATTPAD | Egy neves gimnázium, egy gazdag, arrogáns srác és egy ösztöndíjas lány nem mindennapi szerelme | WATTPAD |    *****    Bérkalkulátor    *****    Infrashape Horizontal fitness stúdió Debrecen    *****    Infrashape Horizontal fitness stúdió Debrecen    *****    too young and innocent | an aegyo queen | twice | neo culture technology    *****    LÉGY A MAGAD ASZTROLÓGUSA! Regisztrálj oldalamra és én segítelek elsajátítani az asztrológia tudományát!    *****    Tanuld nálam az asztrológiát teljesen ingyen, vagy kérj részletes asztrológiai elemzést „BECSÜLET KASSZÁS” alapon!    *****    Új lovas szerepjáték! * Új lovas szerepjáték! * Lépj be a lovak csodálatos világába! Nevelj te is nálunk!    *****    Születési horoszkóp,3 év elõrejelzés,párkapcsolati elemzés ingyenes konzultáció,tájékoztatás az oldalon! kattints ide!!!    *****    Bûbájos Boszorkák - Charmed - Hírek - Extrák - Érdekességek - Charmed - Bûbájos boszorkák - Sok - sok infó - Charmed -    *****    Pénzkeresés az Interneten! Csak is kipróbáld, tesztelt módszerekkel, melyek tényleg fizetnek!    *****    Légy te is Farmasi tanácsadó! Kötetlen munka, befektetés nékül, minõségi termékek, jó kereseti lehetõség!    *****    Sztárok/Bulvár: Tudj meg friss pletykákat, híreket. Katt!