Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[5734-5715] [5714-5695] [5694-5675] [5674-5655] [5654-5635] [5634-5615] [5614-5595] [5594-5575] [5574-5555] [5554-5535] [5534-5515] [5514-5495] [5494-5475] [5474-5455] [5454-5435] [5434-5415] [5414-5395] [5394-5375] [5374-5355] [5354-5335] [5334-5315] [5314-5295] [5294-5275] [5274-5255] [5254-5235] [5234-5215] [5214-5195] [5194-5175] [5174-5155] [5154-5135] [5134-5115] [5114-5095] [5094-5075] [5074-5055] [5054-5035] [5034-5015] [5014-4995] [4994-4975] [4974-4955] [4954-4935] [4934-4915] [4914-4895] [4894-4875] [4874-4855] [4854-4835] [4834-4815] [4814-4795] [4794-4775] [Korábbi]

tegnap 22:18 Idézet

Ormossy

Ez kifejezetten motoros szánokba való olaj, eszedbe ne jusson motorkerékpárokhoz használni.


tegnap 22:17 Idézet

Lfox

Persze. Mással se találkozom, csak ilyennel. Röhej (vagy inkább sírni való), de 2020-ban nem tudnak (avagy nem akarnak tudni) olyan minőségű gumi- és műanyag alkatrészeket gyártani, mint fél évszázaddal ezelőtt. Ennek egyik típuspéldája a benzinnek ellen nem álló benzinálló anyagokból készített gumialkatrészek, mint amilyen az úszóháztömítés vagy a szóban forgó összekötőcső. Azzal kéne megetetni, aki ilyen sz@rt gyárt drága pénzért.

Egyébként jól gondolod: muszáj kicserélni vagy valami úton-módon légmentesen összekötni a porlasztó szívótorkát a légszűrőházzal, mert különben fuldokolni fog a motor a kevés tüzelőanyag miatt.


tegnap 18:43 Idézet

Van ezzel az olajjal kapcsolatban valakinek tapasztalata?

MANNOL 2-TAKT Snowpower API TC+

 

 


tegnapelőtt 19:48 Idézet

Ormossy

Azért nem mállott szét,de amikor felrakraktam az újat nem is túl régen,rendesen feszesen állt ahogyan kell.Persze érintkezett benzinnel de az természetes,és jóval jobban megnyúlt mint ahogyan elvárható lenne.


tegnapelőtt 18:34 Idézet

Lfox,

Ez elég érdekes, mert inkább elszakni szokott az a gumicső, mint szétmállani. (Esetleg valamilyen folyadék okozhatta?)

A porlasztót nem lehet rendesen beállítni a gumi összekötő nélkül, az feltétlenül kell.


2020.06.02. 21:41 Idézet

Gondolom a tökéletesen záró gumicsatlakozó előfeltétele a jó karburátor működésnek.


2020.06.02. 21:09 Idézet

Ormossy,Zsoel köszi!

Zsoel, találkoztál már olyannal,hogy a karburátor és a levegőszűrőház közötti csatlakozó gumi néhány hónap után úgy felpuhuljon és deformálódjon hogy használhatatlan legyen?Ma  ahogyan vettem le levegőszűrőházat,akkor tűnt fel hogy szinte akár sem lett volna rajta a gumi,csak úgy lógott mind a két végén.Nem hinném hogy véletlenül a régit raktam volna vissza a legutóbb,mert még az sem nézett ki így.


2020.06.02. 16:46 Idézet

Zsoel,

Igen, így van, nekem is gyakran kellett a hollandit utánhúzni, de ez tavaly nyáron megszűnt. Az óta ugyanis nem a Simson-tömítő karikát (gömbölyű forma) használom, hanem az un. robogó tömítő gyűrűt, ami egy picit vastagabb, és szögletes alakú a metszete. Egész nyáron utána sem kellett húzni.

Két hete leszedtem a kipufogót, megtisztítottam kívül-belül, és új tömítést raktam bele. Remélem ismét kibírja egész nyáron.


2020.06.02. 13:08 Idézet

Lfox

Igen, az a rugóacél-karika a kipufogókönyököt rögzítő hollandi anyát hivatott biztosítani lelazulás ellen.
Ahogy Ormossy képén is látható, a lemez peremén lévő két kis felhajtott fül közé megy be a kipufogócsok oldalán lévő felöntött borda, amitől a lemez nem tud körbefordulni. A két szemben lévő V alakú behajtás pedig az anya koronáján lévő fogazásba ül bele, és ez biztosítja az anyát elfordulás ellen. Legalábbis elviekben, mert a gyakorlatban nem sok haszna van, a lemez ellenére egy idő után (mármint a motor üzemeltetése közben eltelt idő után) óhatatlanul lerázódik az anya, különösen, ha új tömítőalátétet tettünk a hollanderhez, és az fokozatosan deformálódik.


2020.06.01. 08:30 Idézet

Itt lehet megnézni a képet:

http://ofk-ofk.hupont.hu/5/rogzito-alatet

 

Zsoel biztosan jobban el tudja majd magyarázni, hogy hogyan kell ezt szerelni.


2020.06.01. 08:22 Idézet

Lfox,

Az a rugós nagy alátét a kipufogó hollander biztosító rugója. Teszek fel mindjárt képet a saját gépemről, hogy hogyan kell feltenni, és akkor nem lazul meg a hollander a hengeren.


2020.05.31. 20:55 Idézet

Ormossy

Szinte az utolsó csavarig felhasználtam mindent amiket küldtél,nekem is nagyon jól esett a segítséged. Egyedül a nagy méretű rugós lemez (alátétet?) nem tudtam beazonosítani hogy hová való.


2020.05.31. 16:35 Idézet

-95 százaléka eltávozott, a többit elpárologtattam. Vízen kipróbálva a két oldal egy vonalban lebegett, innentől száraznak tekintettem. Aztán ha mégsem lenne jó jöhet a sűrített levegő:)


2020.05.31. 16:33 Idézet

Zsoel

Ez a sűrített levegős megoldás jó ötlet, legközelebb kipróbálom. Az úszódob két oldala szerencsére nagyobb erő alkalmazása nélkül rugózott annyit, hogy kb a folyadék 90


2020.05.31. 13:12 Idézet

Ormossy

Pedig - ahogy a KRESZ előírja - a gumiabroncsok levegőnyomását legalább havonta egyszer ellenőrizni kell.


2020.05.31. 13:10 Idézet

starex

Nem nyomkodni kell az úszódobot, hanem miután mesterséges lyukat ütöttél rajta (lehetőleg a két félrész forrasztási vonalánál), nagynyomású levegőt kell a lyuk szájával párhuzamosan áramoltatni.
Magyarul: odateszed a kompresszor levegőpisztolyának a hegyét a lyukhoz, és "elfújsz" fölötte. Az ezáltal a dobban fellépő légritkulás (a porlasztó működési elvéhez hasonlóan) szint kirobbantja a benzint, amely vastag permet formájában hagyja el a lyukat, függetlenül attól, hogyan tartod az úszót. A beszivárgott benzin mennyiségétől függően 1-2 perc alatt csontszárazra ki lehet takarítani a dob belsejét, amelyet ezután már légmentesen be lehet forrasztani.


2020.05.31. 09:46 Idézet

És most jöjjön egy tanulságos kis történet, ha megengeditek.

Panaszkodtam az elmúlt hetekben, hogy a motorom a partokon nem akar úgy felmenni, mint régebben. Hamarabb vissza kell kapcsolnom, viszont végsebességben semmi nem változott. Csodálkoztam a változáson, mert semmi nem lett (el)állítva a motoron.

Meg van a megoldás...

Elhanyagoltam a gumik nyomását, mindig úgy voltam vele a benzinkútnál tavasz óta, hogy no, majd a következő tankolásnál megnézem...

Aztán egy hete eljött a következő alkalom: a gumikban 0,4 - 0,6 bar nyomás volt.

(És nem vettem észre...)

Most megfelelő nyomás van mind a két keréknél, és a motorom ugyan úgy robog fel a partokon, mint régebben, nem kell már visszakapcsolni! 

Tanulság: nem mindig a motor a hibás.


2020.05.31. 07:38 Idézet

Sarilaci,

Nem kell ez a dicshimnusz, nem olyan nagy dolog ez, és nem szeretem ha dicsérgetnek, mert elpirulok. 

 

(Az a helyzet, hogy amikor a Simsonomat kaptam 6 évvel ez előtt, azt követően összevásároltam egy csomó alkatrészt, főleg jófogásról, vateráról régi, eredeti, de használható alkatrészeket. Aztán rendbe raktam a saját motoromat, és rájöttem, hogy kétszer annyi alkatrészem van, mint amennyit koromnál fogva én már el tudok használni. Én kufárkodni nem fogok ezekkel az alkatrészekkel, pár száz,- vagy max. pár ezer forintos tételek ezek. Nekem jó érzés, ha valakinek segíthetek.)


2020.05.30. 21:45 Idézet

sarilaci

Örülök, hogy megoldódott a problémád! Ormossy tényleg nagyon segítőkész márkatárs. Kívánom, hogy még sokáig tartsa meg ezt a jó szokását!

Ha már ennyire szóba kerültek az úszók, nekem volt a polcon kettő lyukas, gondoltam rendbehozom őket, legalábbis megpróbálom. Mivel fél órás forrásban levő vízben úsztatás sem csalogatott ki szinte semmi keveréket az úszókból a kevés buborék megjelenésének helyénél ütöttem egy látható lyukat a lehető legkisebb facsavar segítségével. Így sikerült végül könnyíteni rajta, majd beforrasztani. Rakok fel képet a két úszóról, ha nem tévedek a bal oldali gyári lehet, a másik pedig a manapság kapható utángyártott a kidolgozottsága alapján.

A kép a forró vízből kivétel után készült. A mesterséges lyuknak nem volt szabad a víz alá kerülnie, mivel akkor újra nőtt a úszóban levő folyadék mennyisége, amit én előtte gondosan kinyomkodtam.


2020.05.30. 21:45 Idézet

sarilaci

Nagyon örülök neki.


[5734-5715] [5714-5695] [5694-5675] [5674-5655] [5654-5635] [5634-5615] [5614-5595] [5594-5575] [5574-5555] [5554-5535] [5534-5515] [5514-5495] [5494-5475] [5474-5455] [5454-5435] [5434-5415] [5414-5395] [5394-5375] [5374-5355] [5354-5335] [5334-5315] [5314-5295] [5294-5275] [5274-5255] [5254-5235] [5234-5215] [5214-5195] [5194-5175] [5174-5155] [5154-5135] [5134-5115] [5114-5095] [5094-5075] [5074-5055] [5054-5035] [5034-5015] [5014-4995] [4994-4975] [4974-4955] [4954-4935] [4934-4915] [4914-4895] [4894-4875] [4874-4855] [4854-4835] [4834-4815] [4814-4795] [4794-4775] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Angolturi Lerakat - Angol használtruha kereskedés. Gyerek és felnõtt ruhák már 350.-Ft/kg-tól Gyors kiszállítás    *****    Egy horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, én segítek értelmezni amit látsz, de a döntés a tiéd!    *****    Születési horoszkóp, elõrejelzés, gyermektervezés,párkapcsolati elemzés,biotérkép készítés diplomás asztrológustól.Itt!    *****    Részletes személyiség és sors analízis diplomás asztrológustól,szóban és írásban, nagyon kedvezõ áron.Ne hagyd ki! Katt!    *****    Szélessávú Honlap Debreceni ingatlanok, még több elérhetõ telefonos egyeztetés után www.simonyiingatlan.gportal.hu    *****    Támogasd adománygyûjtéseinket! Ajánld fel szervezetünknek az adód 1%-kot! Hogyan segíthetsz? Nézd meg a portálon.    *****    Érdekel az egészséges életmód, mozgás és táplálkozás? A Kit Fit oldal megnyitotta kapuit. Életmód, egészség, fitnesz....    *****    Szia! Ismered az mta nevezetû játékot? Biztos unod a folyamatos external módos gazdagrp szervereket. Nálunk a helyed!    *****    Blogom, Új olvasóit keresi. Ha Szereted a a mangákat, filmajánlót, verseket és még sorolohatnám. Akkor itt a helyed.    *****    Költöztetés bútorszállítás    *****    Mysteries of the Night ~ Az éjszaka misztériumai csak arra várnak, hogy felfedezd õket. ~ mysteriesofthenight.hu    *****    Nedves levegõ? Fõzéskor nehéz a levegõ? -- 5 kérdés a páraelszívókról -- FAVI páraelszívók    *****    Párásodik a lakás? Mentesíts okosan - FAVI páraelszívók - 5 kérdés a páraelszívókról    *****    Konyhai páraelszívók kicsit másképp, mint mások - FAVI    *****    Részletes 20-25 oldalas személyiség és sors analízis diplomás asztrológustól,ha érdekel, kattints és nézz körül nálam!!!    *****    A Hundredmoors célja az, hogy hiánycikknek számító LGBTQ+ témákkal színesítse a magyar blogszférát.    *****    A csillagjövõ asztrológia portálon,nagyon sok,asztrológiai, ezoterikus anyag valamint szoftverek találhatóak,mind Neked!    *****    A horoszkóp fontos információk összessége,rendeld meg most és 3 év elõrejelzés és egy Hold horoszkóp lesz az ajándékod!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,fontos,hogy belenézz,ha most rendeled meg,ajándékod + 3 év elõrejelzés és egy Hold horoszkóp!    *****    Pára? Mentesíts okosan - FAVI páraelszívók - 5 kérdés a páraelszívókról - KADD IDE!