Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[4848-4829] [4828-4809] [4808-4789] [4788-4769] [4768-4749] [4748-4729] [4728-4709] [4708-4689] [4688-4669] [4668-4649] [4648-4629] [4628-4609] [4608-4589] [4588-4569] [4568-4549] [4548-4529] [4528-4509] [4508-4489] [4488-4469] [4468-4449] [4448-4429] [4428-4409] [4408-4389] [4388-4369] [4368-4349] [4348-4329] [4328-4309] [4308-4289] [4288-4269] [4268-4249] [4248-4229] [4228-4209] [4208-4189] [4188-4169] [4168-4149] [4148-4129] [4128-4109] [4108-4089] [4088-4069] [4068-4049] [4048-4029] [4028-4009] [4008-3989] [3988-3969] [3968-3949] [3948-3929] [3928-3909] [3908-3889] [Korábbi]

ma 10:15 Idézet

egész pontosan semmit, alapbol kidobja


tegnap 20:06 Idézet

gabekfreehu

Egész pontosan mit állítottál és hová?


tegnapelőtt 22:37 Idézet

szisztok,mér csak 1 komolyabb gondom van  a paripával,kidobál néha 3.-bol,főleg  magasabb fordulaton,próbáltam álítani de nem jó.esetleg ötletek? netalán tudja valaki a gyári mértet hogy hány cm kell belógnia ? köszönöm


2017.08.16. 09:45 Idézet

Iti

Hát nem sok támpontot adtál. Lehet hirtelen fellépett gyújtásprobléma, de tüzelőanyag-ellátási gond is, habár a korábban jól működött motornál nehezen tud csak úgy elromlani bármi is a porlasztóban. Ha úgy nem megy a motor, hogy gázadásra hörög, fulákol, de egyébként sima lenne a járása, akkor benzinprobléma, ha úgy érzed, hogy a motor menne, ha tudna, de ki-kihagy, dadog, mintha menet közben ki-be kapcsolgatnád a gyújtáskapcsolót, akkor szikragond van. Ezen túlmenően csak valami mechanikai sérülést tudok elképzelni, pl. eltörött valamelyik dugattyúgyűrű, letörött a dugattyúból egy darab, elszakadt a szimering rugója, netán kifordult a lendkerékmágnes alatti kis szimering a fészkéből (a többi nem tud, mert nincs hozzá elég hely), de ezek mind nagyon-nagyon extrém, szinte elképzelhetetlen esetek.


2017.08.16. 08:22 Idézet

Iti

"az alkatrészek java gagyi"

Nos itt a baj. A médintávolkelet alkatrészek gyakorlatilag semmire sem jók. Még egy ilyen alkatrész is tud komoly problémákat okozni, de ha a többség ilyen a motorban, abból a motorból rendesen működő szerkezet soha nem lesz.


2017.08.16. 00:16 Idézet
Üdv!
 Hááát.... Széthúztam pár 50-es blokkot, hellyel-közzel tákoltam Simsont. Azt gondoltam nagyjából értek hozzá... A saját 20-on éve nálam lakozó Star készít ki idegileg. Pedig mindíg megbíztam benne. A saját hülyeségem miatt kellett toljam párszor anno ,: benzin elfogyás, több éves ricinussal kevert benzin mert annak jobb az illata.  :-) . 
 Helyzet.: Pár évig állt a gép. Elővettem, jártam vele pár hétig. Szimeringek azt mondták, "ájjfeládin". Kipufogó tele volt váltóolajjal. Blokk szétránt. Moped kft remek terméke után 2 hét múlva ismét, máshol vásárolt szimeringekkel kellett megajándékozzam a gépet. Megint ment. Gondoltam lesz időm, pénzem "felújítsam". Újra bowdenezés, fékek rendbetétele, új megszakító, kondenzátor. Karburátorban is csere: úszó (lyukas volt), súber, súbertű, fúvóka, szivató gumicska... És, ha minden működik szét kapom, lefestem...
Hiba jelenség Terhelés alatt nem pörög ki a gép (nem tudom mikor kezdődött): a vas rugásra indul. Terhelés nélkül szépen kipörög.  Alapjárati csavarra nem sokat reagál. Küzdöttem vele, porlasztó sokszor szét, meguntam, kiraktam a hóra. Szó szerint. Máshol nem volt hely. Kb 2 hónap múlva, újra nekifutottam. Másik bolt, másik gáztű (kicsit más a hossza, kúpossága), a motor életre kelt. Gondoltam megoldottam a problémát. Jártam vele pár hónapot, jól működött a gép. Aztán.. Kuplung bowden elszakadt, két nap múlva megoldottam. Lett kuplungom, de a motor ismét azt produkálja mint előtte. 
Biciklis tempóban tudok haladni. Gyujtótekercsen kívűl mindent cseréltem. (igen, az alkatrészek java gagyi) De??? Pár hónapig működök aztán két nap múlva megint  nem..

2017.08.16. 00:12 Idézet
Iti

?

 


2017.08.15. 20:16 Idézet

gabekfreehu

Használt hengerben nem cserélgetünk csak úgy sem dugattyút, sem gyűrűket. Eredeti <=> utángyártott alkatrészek vonatkozásában különösképpen kerülendő ez.

Simsonnál legfeljebb körülbelül 2000-2500 km-ig lehet újnak tekinteni egy hengert, illetve hengerfuratot. Ha ezen belül történik dugattyú- vagy dugattyúgyűrű-törés, akkor - de csakis ha a hengerfal sérülésmentes maradt - a sérült alkatrészt (alkatrészeket) ki szabad cserélni megfelelő méretű új darab(ok)ra. Ha a futásteljesítmény ennél nagyobb, vagy a hengerfalon olyan súlyos sérülés keletkezett, amelyet csiszolókővel nem lehet elsimítani, akkor a következő túlméretre kell köszörültetni a hengerfuratot, és új komplett dugattyút kell beépíteni.

Mellesleg: szerintem az a legjobb megoldás (én mindig ezt alkalmazom és másnak is ezt ajánlom), hogy ismeretlen előéletű vagy nagyon rossz műszaki állapotú motornál mindig teljes felújítást alkalmazzunk: Csapágy- és szimeringcsere, hengerfúratás, ha szükséges, a főtengely felújítása vagy cseréje, valamint minden sérült, túlzottan elkopott alkatrész cseréje. Ez nem kis egyszeri költség, viszont utána hosszú időre megkímél minket mindenféle macerától, és sok ezer kilométerre hibamentes, kifogástalanul üzemelő motort kapunk.


2017.08.15. 12:57 Idézet

megvan :) én balf...asz nem testeltem le ,kiszedtem a kapcsolót mert izzót cseréltem és úgy teszteltem,de ugye akkor nincs test. :)

köszönöm a válaszokat,elég balga kérdéseim vannak,de ez az első Simsonom,és nem igazén végom a motoros dolgokat,de lassan belejövök,még 1 fontosabb kérdés,vettem belel üzletben dugót,a régi 40.48,az új szintén 40,48 viszont ha belerakom alapjáraton ok,de terhelés alatt 0 az erő,ha a régit visszarakom akkor tökéletes,gondoltam a gyürükre is de az sem lehet mert a régi is új gyürüt kapott így az ovális kopást kizárnám,mi lehet a gond,az üzletben direkt Star-hoz kértem.


2017.08.15. 07:58 Idézet

Ormossy

Ez nagyon sokban függ attól, hogy mennyire volt előzőleg legyengülve a mágneses mező. A Simson lendkereke elég jól tartja az erejét. Én 2008-ban vittem el Pestre, a Fertő utcába delejeztetni két Pannónia-lendkereket, meg a '72-es Simsonomét. A szaki azt mondta, a Simson-lendkerék mágnespólusai gyakorlatilag telítődve voltak, 95 % körül álltak. A pár évvel idősebb Pannónia-lendkerekek sokkal gyatrább állapotban voltak, azoknál valóban érződött a gyújtáson a delejezés hatása; a Simsonomon semmi változást nem éreztem utána. Jellemzően azok a lendkerekek veszítik el jobban a mágnesességüket, amelyeket leszerelve tároltak, anélkül, hogy a vasmagos tekercsekkel ellátott alaplap bennük lett volna.


2017.08.15. 07:50 Idézet

gabekfreehu

Furcsa eset, mert a semmitől nem szoktak elhárulni a bajok, de hát majd meglátod: ha marad minden rendben, akkor csoda történt. :)

A világítást illetően nem tudok hozzászólni, még nem találkoztam ilyennel, hogy helyet cserélnek a gyújtáskulcsállások. Meg olyannal sem, hogy a gyújtáskapcsolóval nem áll le a motor. (Mindenesetre ha az összes vezetéket lehúzod, akkor nem is fog, mert a 2-es, a barna-fehér csíkos vezeték nem a motor működését, hanem a leállítását szolgálja: O állásban ezt a vezetéket testeli a gyújtáskapcsoló, amivel rövidre zárja a gyújtótekercs primer áramkörét, és így nem keletkezik szikra.) Esetleg azt tudom elképzelni, hogy eltörött a gyújtáskapcsoló alsó és felső érintkezőtárcsáját vagy épp a gyújtáskulcsot befogadó legfelső forgótárcsát a felső érintkezőtárcsával összekötő csapocska, így ezek a tárcsák elmozdultak egymáshoz képest. Mindenenestre furcsa egybeesés lenne.


2017.08.15. 07:31 Idézet

Kollegák!

Soha nem gondoltam volna, hogy a lendkerék újra mágnesezése (delejezés) ennyit javít a gépen.

Tegnap ezt történt a lendkerekemmel, és a motor határozottan kellemesebben megy, és persze a világítás is jelentősen javult.

Ajánlom mindenkinek.


2017.08.14. 21:41 Idézet

úgy néz ki most megjavult,századszorra szétszedve a karbis,kitakarítva átnézve ,igazábol semmi komolyat nem csináltam,és láss csodát megjavult :)

a feketeleves ezután kövtkezett , nem tudom leállítani csak szivatőval,gy.kapcsolora nem reagál semmit,vezetékekhez nm nyúltam minden volt ahogy eddig (rendesen mőködött) viszont most semmi a világítás is a 2. állásbol átmeent a 3.-ba,lehúztam az összes gy.alapra menő vezetéket és így sem áll le,csak szivatóval,azt már nem is említem hogy a 3. sebességböl néha kidob,főleg magasabb fordulaton.

kicsinál ez a gép :)

valaki segítsen Facebook-on mert ott egyszerűbb.

Prikler Caracalla Gábor,vagy csörögjön meg visszahívom. 06202488928

köszönöm.


2017.08.14. 21:36 Idézet

gabekfreehu

Féceszen gondoltam. :) Ez az oldal sajnos túl primitív hozzá.

Milyen típusú az a porlasztó?


2017.08.14. 16:22 Idézet

Zsoel bejelőltelek FB-n


2017.08.14. 14:41 Idézet
videót hol tudok feltenni?

2017.08.14. 14:40 Idézet

köszönöm,konkrétan mindent kicseréltem amit lehet,gyári adat szerinti fúvókák,04-es tű,kondi,megszakító,szimeringek,minden kipucolva,kifújatva kompresszorral,durrogás alatt azt értem,mintha lőnének.próbáltam 70es fő fuvokával de ugyanaz a helyzet,elvileg ma lesz másik karbi,ha azzal megjavul akkor ott a gond,ha nem akkor máshol keresem.

 

 


2017.08.14. 08:01 Idézet

gabekfreehu

Az előgyújtás, ahogy már itt megjegyezték, picit sok: 1,5 mm-re kell állítani. (1,8 mm az S51-nél van előírva, mert annak némileg hosszabb a lökete.) 0,3 mm eltérés azonban önmagában ilyen problémákat nem okozhat. Durrogás éppen ellenkezőleg, inkább a túl kicsi előgyújtás miatt léphet fel.

Azonban a durrogás lehet tüzelőanyag-hiány következménye is. (Már amennyiben tényleg durrog az a motor, mert az utóbbi időben azt vettem észre, hogy időnként nem ugyanaz a fogalomtárunk a tőlem segítséget kérőkkel.) Végül is pontosan miket cseréltél ki? Kondenzátor, megszakító, gyújtógyertya? Esetleg gyújtótekercs, -vezeték, -pipa? Milyen méretűek a fúvókák? A levegőcsatornák tiszták, a porlasztóház vagy valamelyik ki nem cserélt alkatrész nem sérült? A részterheléstű (kúpostű) sem mindegy, milyen, mert többféle van belőle, hossza és kúpossága típusonként változik; a Star BVF16N1-6-os karburátorába 04-es jelű tű kell, ennek 39,4 mm a hossza.

Aztán gondoltam arra is, hogy készíthetnél egy kis videót a hibajelenségről (bemelegített, alapjáraton ketyegő motor reakciója gázadásra), de mivel az adatlapodon látom, hogy győri vagy, ha nagyon nem boldogulsz vele, akár el is hozhatod nekem a gépet, és majd kiderítem, mi a gond. Én Halászin élek, már többen jártak nálam győriek-Győr közeliek a fórumról. Ha nem akarod elhozni, akkor viszont tényleg jó lenne a videó, az többet mondana a leírásnál.


2017.08.13. 22:44 Idézet

gabekfreehu

Így van, ahogy Ormossy kolléga is mondja, 1,8 mm az s51-es előgyújtása. Starnál 1,5 mm a helyes ahogy én tudom.


2017.08.13. 20:09 Idézet

gabekfreehu

 

Én mintha 1,5 előgyújtásra emlékeznék, az 1,8 az már az újabb gépeknél van, - de lehet, hogy tévedek.


[4848-4829] [4828-4809] [4808-4789] [4788-4769] [4768-4749] [4748-4729] [4728-4709] [4708-4689] [4688-4669] [4668-4649] [4648-4629] [4628-4609] [4608-4589] [4588-4569] [4568-4549] [4548-4529] [4528-4509] [4508-4489] [4488-4469] [4468-4449] [4448-4429] [4428-4409] [4408-4389] [4388-4369] [4368-4349] [4348-4329] [4328-4309] [4308-4289] [4288-4269] [4268-4249] [4248-4229] [4228-4209] [4208-4189] [4188-4169] [4168-4149] [4148-4129] [4128-4109] [4108-4089] [4088-4069] [4068-4049] [4048-4029] [4028-4009] [4008-3989] [3988-3969] [3968-3949] [3948-3929] [3928-3909] [3908-3889] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Hogyan lett Simson Starod?
Hogyan került a birtokodba a(z első) Starod?

Régóta tetszett a típus, és vettem egyet magamnak.
Nem ismertem korábban a típust, véletlenszerűen esett a választásom a Starra.
Ismerősök, barátok, motoros társak ajánlották / láttam náluk.
Megörököltem (nagyapa, apa, rokon, idősebb testvér stb.)
Megajándékoztak vele / igyen rám sózták, "ha kell, viheted" alapon.
Az interneten olvasottak, pl. a Simson Star veterán motor portál hatására szereztem.
Loptam egyet. :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Az ASZTRO-suli mindenkit Szeretettel vár. Tanuld meg az asztrológiát a saját horoszkópod elemzésével -TELJESEN INGYEN!    *****    A csillagjövõ asztrológia portálon akció! Születési horoszkóp + 3 év elõrejelzés + Párkapcsolati elemzés 2000 Ft. katt!    *****    Szereted a humort, jó zenéket? Szeretnél ilyen mûsorban részt venni? Keress oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT