|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Csimpusz
Na igen, a kipufogó az ronda is, ki is fúj, meg nem is szivarvégű. De az ára miatt valószínű az új is ilyen formájú lesz...
Rengeteg mókolás van rajta, csak nagyjából sorolom fel:
A csomagtartója gányolva volt, vízszintesbe volt állítva, azt visszaállítottuk ilyenre.
A piros üléshuzat mellett megvan a gyári fehér/szürke vagy milyen, de az is szakadt.
A lámpaburkolatban van az a piros buhera-visszajelző, ugyebár az sem épp eredeti.
A hátsó féknél az a minek is hívják, a kerékagynak a fedele, az is S51-ről lett rátéve már itt nálunk, de nem látszik, mert azt arról az oldalról nem fotóztam. A sajátja törött volt.
Az oldalburkolat csavarjai közül nem tudom melyik lehetett az eredeti (talán a fehér), mert ezen két különböző van.
Aztán az első lámpa foncsor az is S51-es, már nálunk került bele, mert a sajátja vak volt teljesen, az új meg 8 ezer forint körül van.
A szivatókart is mi raktuk rá, S51-esről, mert pótolni kellett az övét, ingyen meg ilyet tudtam műteni egy donorról.
A benzincsap se gyári, az volt rajta amikor elhoztam, de legalább kifogástalanul zár.
A markolatok közül nem tudom eredeti-e valamelyik, a balos az Pannonia-gyanús, a jobbos meg a abettáéra ill. a Schwalbe markolatára emlékeztet.
A két fém kar sajnos törött rajta.
A tükör az Honda Dióról származik, az volt rajta amikor megvettem.
Motorikusan viszont nagyon meg vagyok elégedve vele, bár a főtengely egy nagyon picit már kivan benne. Télen teljes motorfelújítás lesz új főtengellyel, sőt talán hengerszettel is (HF nélkül).
A külső felújítás is be van ütemezve, de sok-sok dolog kell hozzá, és az sok-sok pénz.
A motor egyébként egy idős bácsi tulajdonában volt, de jó két éve már egy ismerős szerelőnél állt, hogy adja el, vagy csináljon vele valamit. Az öreg egyszer az egyik szomszédos faluból jött hazafelé, amikor leállt a motor, nem tudott vele továbbmenni, így hát belökte az árokba, és otthagyta...
Zsoel
Akkor egyben az adatok:
Lendvai Zsolt (Ózd)
Simson SR4-2/1 "Star" 1974
A fordításhoz meg hozzáfogok, egyébként az is nem titkolt szándékom, hogy ezzel gyakorlom a nyelvet. :)
|
csimpusz
Németországból rendeltem ezt is.
Sajnos nem a legtutibb minőség, valahol a Távol-Keleten gányolják ezt is. Elég gyenge az anyagminősége, a krómozása, jóval másabb is vele a motor hangja, mint a gyárival, azonkívül van rajta egy hegesztési varrat, amelynek nem kéne ott lennie, de sajna csak ilyen kapható, a szivarvégű kivitelhez is. De muszáj volt cserélnem, mert a régi már menthetetlen volt: több helyen behorpasztva és kilyuggatva.
|
Zsoel
A kipufogódat hol szerezted be??
|
Hugi 75
Ha csak szívatóval hajlandó menni, akkor valószínűleg el van tömődve a porlasztó valamelyik fúvókája. Szereld szét darabokra, és mindent jó alaposan fúvass ki sűrített levegővel, úgy a fúvókákat, mint a karburátor belső járatait (de vigyázz, semmilyen kemény tárggyal ne nyúlj a kalibrált furatokba!), majd óvatosan szereld össze. Ellenőrizd, hogy megfelelő méretűek-e a fúvókák (mindegyikbe bele van ütve a mérete; hogy melyiknek mekkorának kell lennie, lentebb megtalálod, de a "Simson Star kézikönyv" alatt is tájékozódhatsz), és jó-e a benzinszint (ha teleengeded az úszóházat, majd leveszed (a tömítése legyen a helyén), durván a hátsó falán lévő felöntés (borda) tetejéig kell érnie.
|
Zsoel
Igaz,valóban megbeszéltük.:) ne haragudj.Mostában kicsit kihagy az agyam.Ezalatt a hosszu szabadság alatt kicsit azthiszem elfáradtam.Bevallom őszintén a kisfiam mostanában nagyon kitesz magáért.Még csak 2 éves de olyan eleven,hogy este nem is emlékszem néha-néha mi is történt reggel.Nem is beszélve a tegnaprol. :)
Ugyhogy jegyzetelek szorgalmasan,ezért is van hogy sokszor visszakérdezek ne haragudj. :)
|
kopelosboy
Jól raktátok be azokat a szimeringeket? Nincs eltömődve a kipufogócsatorna vagy a kipufogó?
Különben meg ha a motor melegen nehezen indul, annak 90%-ban két oka van:
- vagy túl szegény az alapjárati keverék (mert rosszul van beállítva a kúpos csavarral, illetőleg mert eltömődött az üresjárati fúvóka és/vagy a hozzá vezető alapjárati furat)
- vagy pedig hamis levegőt szív, az elhúzódott porlasztókarimánál (ez gyakran előfordul, mivel egyes satukezű félemberek imádják úgy meghúzni a felfogató anyákat, hogy víz fakadjon belőlük), esetleg a rosszul berakott szimeringek vagy tömítés és tömítőanyag nélkül összeszerelt, elégtelenül tömítő blokkfelek miatt a forgattyúsházból.
|
Zsoel
Képzeld,ugy néz ki talán sikerül szerezni BVF 16N1 -6 os karbit.Nem még nem kiabálom el egyenlőre.Remélem sikerül.
Csimpusz
Igen,ug yis vehettyük.A kupát mindenestre én vittem . :)) Csak 4-en voltunk.Én fogtam 9,5 kg,vötársam 8,2 kg,egyik kollégája(János)5kg és a másik kollégája(Gyula)8 kg.Jo szoros volt. :)
Gülü
Olvastam mikor probálgattátok a mocid cseréltetek rajta karbit.Megkérdezhetem milyen karbit?Lehet olvastad karbit keresek.Vagy ugy probáltáttok mint én?Én is apukáméval probáltam.
Zsolti9014
Megnyugtatlak az enyémhez képest gyönyörüen néz ki. Szerintem szépen renbe tudod majd hozni.Amugy szépek a képek.
|
norok999
Hát, ezt mondta. Elég cifra helyzet, nem?
A 16 N1-8 porlasztóba 72-es főfúvóka, 215-ös kétfuratos tűsfúvóka, 09-es részterheléstű, 35-ös üresjárati fúvóka, 50-es indítófúvóka, ezen kívül kicsit alacsonyabb benzinszint kell hozzá, mint a 16N1-6-hoz. De ne próbáld ilyenre átalakítani, mert meg fogja fojtani a motorodat, arra az 1-6-os kell, már megbeszéltük.
Én egyébként a kúpostű lemezét felülről a harmadik rovátkába, vagyis középre tettem - a kettős tűtartó lemez ALSÓ lapja számít! -, mivel ott van a helye. (Emlékszel, még reszelgettem meg kalapálgattam is, mert egyengetni kellett őket.) Ha te, amikor szerelted, a másodikban találtad, akkor lejjebb rázódott. Ez nem csoda, mivel rendesen szét van kopva a tű is meg a tartólemez is, de kár újakat venned, mivel inkább rá való porlasztót kéne szerezni.
Egyébként a halat szeretem, még beszélgettünk is róla egy hete, hogy a csuka a kedvencem (neked meg a süllő). Úgyhogy csak akkor értesíts, ha csukát fogtál. :D Ámbár a keszeg is jó, paprikás lisztben kisütve, meg halászléalapnak, áttörni a húsát.
|
Zsolti9014
Ha felkérsz, természetesen nagyon szívesen átnézem a fordításodat. Jó az oldal, amit küldtél, hasznos dolgok vannak rajta.
És köszönjük a képeket a szerzeményedről! Én is azt mondom, mint csimpusz, mármint hogy van rajta egy-két "belenyúlás", de alapvetően elég jól néz ki. Lehetne rosszabb is. :D Remélem, szép lesz majd.
A klub dicsőséges tagjai közé pedig nyomban felemellek, amint tudtomra adod a motorod évjáratát is, mert ezt még nem tudom. :)
|
Norok
Szép teljesítmény 9kg!! Verseny volt??
|
Zsolti9014
Szívesen veszünk bármilyen anyagot ami segít nekünk vagy a többieknek!! Ha tényleg megtudod csinálni nekünk akkor azt megköszönjük!!
Az szkép nem rossz a mocidról bár azért ezen is elkövettek egy két merényletet az idők folyamán!! Viszont nehéz olyant kifogni ami még szűz!!! ami nagyon szembe tünt a kipufogó és a szivató!! Viszont vannak rajt kincsek is !! Szép állapotba van a csomgtartó és megvannak az eredeti oldalburkolat csavarok!! Ja és tanksapka!! Nekem is van egy ilyen nagy becsben tartom!!
|
Xiaxtok...
Segitsen valaki rajtam....
Nem akart menni a mocim csak xivatoval,most meg már ugy el állitgattam a 2 csavart a karburátoron hogy nem birom beinditani sem.
:(
hogy tudom életre kelteni valami támpontot tud adni valaki?
|
Zsoel
Szeretnék még egy dolgot kérdezni.Alapesetben a sibertüt felülről a második rovátkába volt.Mikor átraktam a 3.-ba a gép erősebb lett,gondolom jobb lett a keverési arány.Szerinted meg merjem kockáztatni,hogy átrakom a 4.-be(egyben a legalsóba)vagy ne kisérletezzek.Rontani nem szeretnék rajta de egy csomo killodástol is szeretném magamat megmenteni.Mit tanácsolsz?Mert ha szerinted érdemes megprobálni ,megnézem de ha azt tanácsolod hagyjam,hagyom.Mivel tudom hogy nem oda valo igy csodát nem várhatok és ahogy te is mondtad szarbol várat építni nem lehet.Tanácsodat előre is köszönöm.Szereted a halat ?? :))
Gülü
Akkor szerintem majd egymás mellé állhatunk. :))
u.i:Képzeljét tegnap kaptam egy meghivásos horgászatot ,vötársammal voltunk Maconkán(viztározon).Fejenként fogtunk 9 kg keszeget(dévérkeszeg,compo kárász)Csak azok a pontyok nem akarták az igazságot.Ebből 5kg el is lehetett hozni.:)
|
ÜdV! Lenne egy égető problémám a motorral.Olyan probléma jött elő,hogy nehezen akart beindulni (ez még önmagában nem nagy baj),vagy ha be is indult a gázt teljesen rá kellet húzni,elkezdett alacsonyan járni,utána nagyobb fordulat lett de visszaesett (lehet egy kicsit kacifántosan írtam le elnézést).de ezt mindig megcsinálta! Gyújtásra gyanakodtunk,szakemberrel megnézettük, nem az! Akkor csak a szimering! széthúztuk, a szimeringen nem volt semmi sérülés,de azért csere! Összeraktuk beállítva minden ,könnyen indul,fasza! Próbakör,felmelegedett üzemi hőfokra, leállítottam és ugyancsak azt csinálta alig akart beindulni!PEdig még karbit is cseréltünk! A kérdés miért akar olyan rohadt nehezen beindulni amikor be melegszik?? Előre is köszi (még egyszer bocsi ha kicsit kacifántosan írtam le)
|
Zsoel
MEgprobálom mégegyszer összfoglalni amit irtam,mert az elöbb összehoztam egy szép terjeselmes beirást csupa hasznom és kérdéses informácioval és mielöll elküldtem volna kapott a gépem egy kékhalált.ÁÁÁBölcsességem ellenére wordbe irtam mint régebben amiröl beszéltünk de még reggel van.A wordbe elfelejtettem mentést nyomni.ÁÁ :( Keztem elöről,legalább is megprobálom.
Szóval.Köszönöm a tanácsot ,nem akartam a karbimba fuvokákat cserélgetni meg hasolnó.Csak nem ismerem az eredeti állapotot itt arra gondolok,hogy ha egy a karbi egy s50-en lenne milyen fuvokáknak kellene benne lennie.Ugy értem nem-e lehet benne valami ami nem oda valo.Bár mikor szétszedtük ugy emlékszem megnéztük.Jelenleg mükszik a gépem az oda valo karbit meg vadászom.Azért épp olvasom Gülüvel is jol elbánt a sors.Jól értem hogy Schwalbe motor van a starjában egy star karbival és légszürővel? :))
|
Ja, egyébként ha van rá igény, akkor az oldal tartalmát szívesen segítek átültetni magyarba (persze nem egyik napról a másikra), aztán valaki (pl. Zsoel :D), a fordítást műszaki hitelesség szempontjából lektorálhatja, és itt is elérhetővé lehetne tenni, a forrás feltüntetésével persze. (Bár tudom, hogy Star-könyv az van fenn már az oldalon).
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |