Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]

2011.08.03. 10:09 Idézet

norok999 és gülü

 

Mellékelek egy német oldalt, amit már tettem is ide be egyszer.

Sok minden van itt, de amit most berakok:

- van táblázat arról, hogy melyik Simsonra milyen porlasztó való

- melyik porlasztóba milyen fúvókák kellenek (itt van némi eltérés a magyar nyelvű forrásokhoz képest, pl. a Star indítófúvókája)

- a karbik (16N1-X és 16N3-X) beállítása

Meg még csomó hasznos információ.

De van itt a gyújtásról, meg sok dologról még, én kifejezetten a karbit rakom be.

Ha valakinek nem megy a német, szívesen segítek.

AZ OLDAL: http://www.mopedfreunde-oldenburg.de/html/vergaser_16n1_16n3.html


2011.08.02. 21:29 Idézet

gülü

Hát ezt mondhattad volna korábban is, hogy Schwalbe-motor van benne, pláne '77-es. Ahhoz ez a porlasztó egyáltalán nem jó, mivel a Schwalbe és a Star hengere, tehát a vezérlése NEM ugyanaz. Ehhez a blokkhoz egy 16N1-5-ös karburátor kéne, 67-es főfúvókával, 40-es üresjárati fúvókával, 08-as részterheléstűvel, nem beszélve arról, hogy ez a szívóedény sem felel meg az eredeti kialakításnak. Ugyanis a KR51/1-es Schwalbékon már nem egy ilyen sima gumiház, hanem jóval bonyolultabb rendszer: a porlasztó után egy nagy gumi összekötőcső, majd egy még nagyobb fém szívászajcsökkentő, valamint a kormány közelében egy kis, műanyag fedelű fém légszűrőház van (ebben van a légszűrőbetét), és ezt a szívászajcsökkentővel egy hosszú gumitömlő köti össze; mindez egészen más körülményeket képez a szívóoldalon, és ezekkel van összehangolva a Schwalbe-motor meg a porlasztója. Mindezek tükrében aztán igazán nincs mit csodálkozni, hogy fuldoklik ez a szerencsétlen gép.

 


2011.08.02. 17:36 Idézet

 

Zsoel

Ma megint nekiláttam átnéztem hogy sehol sem szív falsot plusz szimeringre nem gyanakszom mivel 1 éve lett összerakva jó fajta szimeringgel és akkor elszívná a hajóműolajat is. A szikra is jó az előgyujtása az eredeti jelöléséhez igazítva új megszakítóval jó kondival és új gyertyával. A karburátor nem tudom milyen típus mert a motor 67es és a gépkönyvébe 62es főfúvóka való viszont a blokk az egy 77es schwalbe-ból származik. 

Most az csinálja hogy 50es főfúvókánál teljesen becsavart levegőállító csavarral (mert ha kijjebb csavarom erőtlen lessz és leáll) és ha elzárom a benzincsapot felpörög,ami tudomásom szerint azt jelenti hogy sokat kap ezért legalsó állásba raktam a tűt de nem változott, a benzinszint biztos hogy jó mert jópárszor ellenőríztem a tűszeleppel eggyütt.

Karburátorról pár kép:


2011.08.01. 23:01 Idézet

gülü

Nincs mit, szívesen.

Ha tudnám, mi a tuti megoldás, elmondanám, hidd el. De nagyon nehéz diagnosztizálni egy problémát úgy, hogy én itt, a motorod meg az ország túlsó felén, mikor a gyakorlatban sokszor még akkor is több hibalehetőséget végig kell járni, ha előttem áll a problémás járgány.

Ráadásul pont a lehörgés+erőtlenség egy elég komplex hibajelenség, amely számtalan eredetre vezethető vissza. Én mégis leginkább az üzemanyag-hiányra gondolok, illetőleg arra, hogy a benzin és a levegő útja valahol vagy nem akadálymentes, vagy pedig túlzottan is az. De szóba jöhet nálad is a már többször említett mechanikai hiba is, helytelen összeszerelés, rosszul berakott vagy egyéb okból áteresztő szimeringek, tömítések, akár még a Norbi által említett eltömődött kipufogó is. Amikor mész vele, és megint elkezd hörögni, ha ráhúzod a gázt, próbáld meg befogni a légszűrő két szívónyílását, és figyeld, hogy mi történik. Ha erőre kap, kevés a benzin-levegő keverék. Ha azonnal megáll, akkor meg túl sok.

 


2011.08.01. 22:43 Idézet

Zsoel 

Köszönöm a rajzot ! 

" Ha fuldoklik, dadog, akkor jó eséllyel máshol is baj van."     de nem találom de már sokadjára nézek át mindent ... Nagyon türelmes ember vagyok tényleg de mostmár ha nem lessz kerek a dolog akkor visszatolom a garázsba...  Mert most azt csinálja hogy 50 es fúvókával teljesen becsavart levegőállító csavarnál hörböl és hármas már sok neki azt csináltam kettesben fél gáznál ráadtam a  szivató így jobban ment volt annyi lendület hogy 3masba felrakjam de csak negyed gázzal ment utána ha jobban húzom megin csak hörböl és lassul mi lehet a gond ?


2011.08.01. 20:19 Idézet

Beagle, gülü

Közben megtaláltam a képet. Sajnos a szkennerem kissé korlátolt, és az A/4-es lap széleit nem tudta egészen bemásolni, de mellékelek hozzá magyarázatot.

Az A anyagot, az M mennyiséget jelöl, az nyilván mint egyértelmű.

Az acélcső külső átmérője 18 mm, belső átmérője 15 H7, hossza 155 mm.

A vezetőpersely pereme 18 mm átmérőjű, a nyaknál lévő beszúrás 13 mm. (Anyaga vagy danamid legyen, vagy például apukám zöld színű teflonból készíttette, az is kitűnően beválik. Lényeg, hogy kemény és kopásálló, de szívós műanyagból készüljön, ne törjön el például a cső ráperemezésekor.)

A ferrodolbetét rajza egyértelmű; ezt kívülről nem kell illeszteni, mivel elkészülte után 120°-ban három egyenlő szegmensre kell vágni!

Én 1,6-os felületi érdességet adtam meg a cső és a vezetőpersely belső , illetve a ferrodolbetét külső falára, de lehet finomabbra, 0,8-ra is készíteni, különösen a csövet. Minél finomabbak ezek a felületek, annál egyenletesebb a lengéscsillapító működése.

Ha valami még nem világos, kérdezzetek nyugodtan.

 

 

 

 

 


2011.08.01. 20:07 Idézet

csimpusz

Ez így igaz. 1967-ig NKJ gyártmányú porlasztóval szerelték a Starokat, aztán ezeket felváltotta a jóval a modernebb BVF gyártmányú, 16N1-1-es porlasztó (ebben a sorozatban a legprimitívebb kivitel, és nem pontosan egyezik meg a 6-ossal). Ezekben még kövérebb, 60-as porlasztó volt, viszont nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy akkor még jóval egyszerűbb "légszűrőház" járult ehhez: lényegében két, egymásra merőleges gumihenger, a kisebbik a porlasztóhoz csatlakozott, a nagyobbikba meg bele volt nyomva a légszűrő. A beáramló levegőnek így kevés ellenállást kellett leküzdenie, könnyen beszívta a motor, kellett hát a nagyobb fúvóka, hogy a levegőhöz benzin is kerüljön. Aztán a mérnökök rájöttek arra, hogy a Star nemigen tud gazdaságosan feldolgozni ennyi benzint, ezért terveztek egy sokkal kifinomultabb, háromrészes, műanyag szívóedényt, amelyen nehézkesebben jutott be a levegő, nagyobb volt az ellenállása, tehát kisebb méretű főfúvókát lehetett alkalmazni hozzá. Ezzel együtt a hengeren és egy kicsit a vezérlésen meg a kipufogókönyökön is módosítottak, és ez lett az SR4-2/1-es (mert 1968-ig ugye SR4-II volt a típusnév).


2011.08.01. 19:57 Idézet

Zsoel!

Nem tudom jók e az értesüléseim de a 16N1-6 és a 16N1-1 Karbi megegyezik!! Legalábbis ugy tudom mindkettővel szerelték a starokat!! Az enyémen a 16N1-1 karbi van és jól müködött vele!! viszont aszem a 16N1-6 karbi gazdaságosabb!!


2011.08.01. 19:43 Idézet

norok999

Ami neked most fent van, az egy 16 N1-8-as. Egyszer már írtam, hogy ez az S50 típus porlasztója, és eredetileg 70-es (más források szerint 72-es) főfúvóka van benne. Ehhez képest a tiédben csak 60-as van, ami nem bele való, viszont a Starhoz sem jó, hiszen abba csak 50-es kell. De EBBE a porlasztóba egyébként is hiába teszel 50-es főfúvókát, nem fog vele kielégítően működni, mivel más a belső kialakítása, más a tűsfúvóka, más a részterheléstű stb., úgyhogy ez nem járható út, sajnos muszáj keríteni kell egy 16N1-6-ost.


2011.08.01. 19:10 Idézet

gülü

A zárójelben lévő értékek arra vonatkoztak, hogy olyan méretűnek KELLENE lenniük. Ha mindkettő hatvanas, az nem jó, mert a főfúvóka gyárilag ötvenes kell hogy legyen, és elvileg mennie is kell vele a gépnek. Ha fuldoklik, dadog, akkor jó eséllyel máshol is baj van.


2011.08.01. 18:43 Idézet

Most hogy szó esett a fuvokákról,nem kevés kérdőjel jelent meg felettem.Zsoel

tudnál skiccet késziteni a karburátorrol,vagy fényképen nyilazva hova melyik fuvokát kell tenni??Lehet nálam sem egészen ugy vannak ahogy kellene.Olvastam gülü-nek amit irtál és elbizonytalanodtam.A karburátorban a hosszo tengelyes elem a főfuvoka és a karburátor kádjában lévő kis fuvoka az inditó? Kicsit belekeveredem.Mert ha igen akkor nálam valami nem ok.Mert a hosszu tengelyes elemnek a végbe ami benne van az a 60-as.Éppen tegnep figyelmet meg.Nem oda kéne az 50-es?Huha.Légyszives csinálj nekem egy rakzot hova melyik kell?Lehet itt is hiba lesz.Köszönöm.Azok után amin keresztül mentem ez elég amatör kérés de jó pap is holtig tanul.

Köszönöm


2011.08.01. 18:31 Idézet

Zsoel

Hát sajnos nem gyüjtöttem be mert van más kiadás is!!! :( Sajnos! De lehet elviszik a kistrakimat akkor lehet rácsapok majd ha még meglesz!! :) Ja és kedvet kaptam egy babettához is egy jó barátomnak van kettő és az egyiket átruházza rám!! Még a régi merev vázas!!!


2011.08.01. 15:45 Idézet

Mindeggyik 60-as


2011.08.01 15:39
Zsoel

„ Egyébként szerintem a baloldali a főfúvóka (50-es), a kisebbik meg az indítófúvóka (60-as).


2011.08.01. 15:39 Idézet

Egyébként szerintem a baloldali a főfúvóka (50-es), a kisebbik meg az indítófúvóka (60-as).


2011.08.01. 15:21 Idézet

Gülü

Miféle fúvókákat vettél?

Van bennük egy-egy szám beleütve.


2011.08.01. 15:20 Idézet


2011.08.01 15:14
gülü

„ Üdv! Ma vettem két fúvokát egy méret de melyiket hova kell becsavarni ?

 


2011.08.01. 15:14 Idézet

Üdv! Ma vettem két fúvokát egy méret de melyiket hova kell becsavarni ?

 


2011.08.01. 13:14 Idézet

rottercsaba

Hát azt, hogy az eredeti 16N1-6-os porlasztó van rajta, a megfelelő méretű fúvókákkal, azt én kiindulási alapként feltételeztem... mivel segítségeknél már annyiszor leírtam, hogy rühellem újra és újra megkérdezni. :) De ha ezek szerint nem vagy benne biztos, akkor magától értetődően azzal kell kezdeni, hogy megnézed, minden gömbölyű-e rajta.

(A szimeringek különben valóban okozhatnak ilyen jelenségeket, nemcsak akkor, ha rosszul vannak beszerelve, de akkor is, ha már régiek - a gumi ugyanis elöregszik, mint tudod. Egyébként mivel a főtengelycsapágyak belső oldalán vannak, cseréjüket sajnos egyáltalán nem könnyű elvégezni, és ellenőrzésükhöz is teljesen szét kell bontani a motort, úgyhogy akkor ezt vedd úgy, hogy nem ajánlottam. Amúgy is csak végszükség esetén lehet erre az eshetőségre gondolni.)

BVF 16N1-6 porlasztó

Főfúvóka: 50 (ezeket az értékeket századmilliméterben kell érteni, tehát az 50-es főfúvóka belső furatátmérője fél milliméter)

Tűsfúvóka: 215 (figyelj, hogy olyan legyen benne, amelyiknek a meneten túli palástfelületén NÉGY apró keresztfurat van)

Üresjárati fúvóka: 35

Indítófúvóka: 60 (ez az úszóházba van becsavarozva, de az üzemmeleg állapotú működtetésben nincs szerepe)

Részterheléstű: 04 (ez a szám bele van ütve a tűbe, ha eredeti, és a tűtartó lemez alsó lapjának felülről a harmadik rovátkában kell lennie)

Oda kell még figyelni arra, hogy a porlasztó hátsó torkánál lévő három kis nyílás ne legyen betömve semmivel (a Star porlasztójánál még egyiket sem dugózták le gyárilag), és arra, hogy a szívató tolattyújában lévő kis gumidugó ne legyen megkeményedve, és a szívatókar benyomott helyzetében teljesen befedje az indítóakna búvárcsövének száját (ne feszüljön a bovden).

A tűszelep és az úszó univerzális alkatrészek, tehát mindegyik BVF 16-osé egyforma, itt csak a helyes benzinszintre kell odafigyelni. Nagyjából elmondható, hogy az úszóház üres állapotában intenzíven kell beömlenie a benzinnek (tehát lásd, ahogy a tömlőben bugyog), és hirtelen, egyértelműen kell megtörténnie a tűszelep zárásának, amikor pedig óvatosan leveszed az úszóházat, a benzinszintnek kb. az úszóház hátulján lévő felöntés (egy vékony kis borda, amelyik megakadályozza, hogy kicsússzon az úszó tengelye) magasságáig kell érnie, de inkább 1-2 milliméterrel lejjebb legyen, mint följebb.

Az üzemi keverékképzés egyébként úgy történik, hogy üresjáratban és kissé nagyobb fordulatszámokon az üresjárati fúvóka látja el üzemanyaggal a motort, a közepes és magasabb fordulatszám-tartományokban a főfúvóka, de a fölötte elhelyezkedő tűsfúvóka keresztmetszetét ugye a belógó kúpostű (a gázmarkolat állásától függően) kisebb-nagyobb részben elzárja, és csak a legmagasabb fordulasztámokon, mikor a tolattyú felső véghelyzetben van, képezi teljes mértékben a főfóvóka a keveréket (de egy kicsit még ilyenkor is belelóg a kúpostű a tűsfúvókába, hiszen másként kiakadna a helyéről). Mindezekből következik, hogy természetesen okozhatja a megtorpanást a nem jó főfúvóka, sőt, az a legelső, ami okozza. De ismétlem, azt hittem, hogy alap, hogy minden a megfelelő méretű a porlasztódon.

A Star eredeti első lánckereke pedig 14-es fogszámú.

 


2011.08.01. 12:50 Idézet

Gülü

Este felteszem ide azt a rajzot, csak meg kell találnom (beszkenneltem, és valahol a gépen lesz).


2011.08.01. 12:49 Idézet

Beagle

Köszönöm a megelőlegezett bizalmat. :D Igyekeztem megtenni, ami tőlem telik, de csak egy fél délutánunk meg esténk volt rá, úgyhogy a világot nem sikerült megváltanunk. Ha látnád közelről ezt a motort, tudnád, hogy miért. Nagyon kicseszett Norbival az a mocskos tolvaj.

Szerényen megjegyezném, hogy mivel a főtengely felújíttatása nem két fillér, illetve ebből is a teljesen gyári kivitel a legjobb, ezért csak akkor érdemes hozzányúlni (vagyis szakműhelybe adni), ha már tényleg nagyon csörög. Ennek kivizsgálására a "legparasztibb" módszer az, ha a kiszerelt főtengely hajtórúdját "nyakban" elmarkoljuk, felemeljük úgy, hogy a tengely vízszintesen álljon, és a hajtórúdkisfejre lapos, kinyújtott tenyérrel többször ráütünk. Ha nem hallunk különösebb zajt, azt a főtengelyt még nyugodtan vissza lehet szerelni, mivel kár bántani, ha viszont éles, csengő hangot ad, akkor mindenképpen fel kell újíttatni, mivel kopott.


[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?