Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]

2011.08.01. 12:50 Idézet

Gülü

Este felteszem ide azt a rajzot, csak meg kell találnom (beszkenneltem, és valahol a gépen lesz).


2011.08.01. 12:49 Idézet

Beagle

Köszönöm a megelőlegezett bizalmat. :D Igyekeztem megtenni, ami tőlem telik, de csak egy fél délutánunk meg esténk volt rá, úgyhogy a világot nem sikerült megváltanunk. Ha látnád közelről ezt a motort, tudnád, hogy miért. Nagyon kicseszett Norbival az a mocskos tolvaj.

Szerényen megjegyezném, hogy mivel a főtengely felújíttatása nem két fillér, illetve ebből is a teljesen gyári kivitel a legjobb, ezért csak akkor érdemes hozzányúlni (vagyis szakműhelybe adni), ha már tényleg nagyon csörög. Ennek kivizsgálására a "legparasztibb" módszer az, ha a kiszerelt főtengely hajtórúdját "nyakban" elmarkoljuk, felemeljük úgy, hogy a tengely vízszintesen álljon, és a hajtórúdkisfejre lapos, kinyújtott tenyérrel többször ráütünk. Ha nem hallunk különösebb zajt, azt a főtengelyt még nyugodtan vissza lehet szerelni, mivel kár bántani, ha viszont éles, csengő hangot ad, akkor mindenképpen fel kell újíttatni, mivel kopott.


2011.08.01. 12:37 Idézet

csimpusz

Jól értetted, úgyhogy vigyázz rá. :) Elvileg 80-as főfúvókának kell benne lennie, nézd meg.

Amúgy szabad érdeklődni, begyűjtötted végül a Schwalbét? :)


2011.08.01. 12:35 Idézet

norok999

Elvben elképzelhető, hogy lefojtja a kipufogó a motort, de mivel ez a kipuff a II-es Staromon volt fent eredetileg, és még a felújítás előtt vígan motoroztam vele (na nem olyan vígan, de akkor a motor erőtlensége nem az elkormosodott kipufogóból, hanem a kompresszióhiányból és a helytelenül beszerelt főtengelyszimeringek okán fakadt), jelen esetben kizárt. Különben is, a te Simsonodnál üresjáratban gyönyörűen és egészségesen fel lehet(ett) pörgetni a motort, csak terhelés alatt vacakolt. Ha a kipufogó el lenne tömődve, üresben is durrogna és tüsszögne, mázolt lenne a hangja, a fordulatszám pedig nem menne 2000 fölé. Úgyhogy máshol kell az okot keresni.

Még azt elfelejtettem mondani tegnap, hogy nem győzöm eléggé hangsúlyozni: két egyforma motor nem létezik. Ezek a Starok mikor még a boltban egymás mellett álltak is, már akkor sem voltak egyformák, a gyártástechológiai tűréshatárok miatt, ennyi év és használat után pedig már főleg nem egyformák. Tehát az, hogy ez a motor az apukádénak a porlasztójával nem működött úgy, mint amaz, még nem feltétlenül utal hibára. A karburátor és a gyújtás beállításánál mindig a gyárilag megadott értékeket kell a kiindulási alapnak venni, de ha a motor egyedi tulajdonságai megkívánják, akkor kismértékben el lehet térni tőlük. Majd megpróbáljuk az én motorom porlasztójával is a dolgot. Ha az ember nem talál racionális magyarázatot egy-egy hibajelenségre, sajnos kénytelen kísérletezéssel felderíteni, hol van a gond.


2011.08.01. 10:00 Idézet

Zsoel

Még lenne az előző mail-emhez pár kérdés.

A fúvókák méreteit a 16N-1-6 karburátorhoz légyszíves add meg. Én sehol sem találom ( megjegyzem mindenki mást mond ).

A motoron levő első kis lánckerék hányas fogszámú?

 

Üdv. rottercsaba


2011.08.01. 09:52 Idézet

Zsoel

Kösz a választ a kérdéseimre,de nem lettem sokkal okosabb.

A porlasztó a motoron eredeti, de az indítás és szerelés során mindent kicseréltünk benne ( sok évig állt a garázsomban ). Csak a ház maradt ( még szerencse hogy a fúvókák, tű, úszó...,nem drága dolgok) . A légszűrőház eredeti, jól tömített, sérülésmentes.

A szimeringekkel nem tudok mit kezdeni, a motort felújítás után vettem a gazdájától ezer éve. Ez lehet ok, de én nem merem szétszerelni mert lehet hogy nagyobb  bajt okoznék kellő tapasztalat nélkül. Az már nem pár száz forintba kerülne ha valami nem sikerül. Ha viszonylag egyszerű leellenőrizni vagy kicserélni várom a tanácsodat!

Még egy kérdés. Azt olvastam a Star javítási könyvében, hogy részterhelésig ( kb fél-háromnegyed gáz )  a keverékképzésben csak a tolattyú a súbertű elmozdulásával (együtt) vesz részt. További nagyobb gázadákor pedig már csak a főfúvóka, ami a porlasztó aljában található.Okozhatja a megtorpanást és az erőlködést a nem megfelelő méretű főfúvóka???


2011.08.01. 08:50 Idézet

Norok!

Ha széthúzzátok a blokkot,akkor mindenképp a főtengelyt fel kell újítani,nekem ez 5000.-be került. (nekem is furcsa hangok jöttek a blokkból és a szerelő bácsi szerint a főtengely miatt) A henger fúrás 10 000.-be fájt,dugóval-hengerfej átalakítással-szívó-kipufogó nyílás átalakítással együtt. Most járatom (illetve most nem,mert nyaralunk,csak "nem bírtam ki nélkületek") és egyre jobb,erősebb (100 km.-t mentem eddig).

Igazán nem akarok vészmadárkodni,de sajnos úgy vélem,hogy komolyabb gond lesz a mocidnál,mert nem tudom elképzelni,hogy a Zsolti kezei közül egy olyan motor kerülne ki,amelyik nem megy lábon hazáig! Pláne,ha csak finom beállításokat végzett rajta!

Azért annak örülök,hogy saját kezűleg elértél pozitív változást! Igaz,hogy így sokkal nagyobb a sikerélmény??!! :-)

Üdv;Zsolt


2011.07.31. 22:12 Idézet

Én is meg kösszöném ha elküldenéd.


2011.07.31 16:06
Zsoel

„ Beagle

Jelenleg a barátnőméknél tartózkodom, de holnap, ha hazamentem, este elküldöm neked az általam a lengéscsillapító-alkatrészekről készített műszaki rajzokat, amelyek alapján én gyártattam le őket.


2011.07.31. 20:09 Idézet

Norok!!

Örülök hogy kerekedik valami a mocidból!! Mág ha nehezen is de sikerül!! A enyámen 16N1-1 es karbi van azzal megy szépen! De asszem megegyezik a 16N1-6-sal ami neked kéne!!

Zsoel!!

Nem tudom honnét van  egyszer csak lett!! De ha jól értem egy igazi ritkaság került hozzám!!


2011.07.31. 18:16 Idézet

A lineketket ahonnan az ötleteket meritettem :

Doc le kell tölteni,vagy helyvől megnyitni :

users1.ml.mindenkilapja.hu/users/tejfel125/uploads/Akarburtorbelltsa.doc

ez pedig általánositva.Szerintem ti is sok hasznosat tanulhattok belőle :

http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=5&fokat


2011.07.31. 17:59 Idézet

Zsoel

Végül is igy már el mernék hozzád menni megint,de gondolom akkor már komolyabb lenne az átnézés.Sajnos csak igy délután(ebéd után tudok menni)család miatt.Attol félek megmondom öszintén ha esetleg sor kerülne a blokk bontására,akkor már komoly összeget is repülni fognak,nem?Sajnos nem vagyok én sem elereszve de agondolom ha már egyszer szétszednénk(csak abban az esetben)akkor gondolom kapna uj szimeringeket meg esetleg csapágyakat?

Ha esetleg valami komoly gondja van a motornak abban az esetben mi lehet a teendő?Ujrafurás?Esetleg gyürüzés?Egyébként ha megkapom a támogatást,gondoltam egy ujrafurásra,gyürüzésre,mit gondolsz?Vagy lehet külön csinálni,hogy szimeringezés,csapágyazás aztán majd késöbb gyürüzés,futás?

Mert ha más nem legalább lesz egy erős szépen felujitott motorblokkom.Számomra ez is sokat ér.Mit gondolsz?NE ismerem az összegeket,de a jelenlegi hangokbol kiindulva lehet nem érdemes sokat tétovázni.Vagy?


2011.07.31. 17:00 Idézet

Ugy olvastam,(majd feldobom ide is a leirásokat,nagyon hasznos szerintem)hogy ha az a tapasztalat,hogy nincs erő a motorban a sibertüt egy rovátkával lejebb kell állítani.Szétszedtem egy rovátkával lejebb tettem,öszzeraktam alaphelyzetbe tettem az állítocsavarokat(potlevegő tökig be majd vissza 2 tekerés a sibert majd ugy középre.Inditás után a tapasztalat azt mutatta kezdetben az alapjáratot meg kelle kicsit emelnem.Persze időközben lehült a motor.MAjd mikor felmelegedett ujra elkezdödött a játék az állítocsavarokaal.

Nem fogjátok elhinni de sikerült egy olyan gyönyörű alapjáratot kihoznom,hogy percekig nem is csináltam semi csak ültem a motor mellett és csak hallgattam,Szép egyenletesen ketyegett persze azért a furcsa hangok jöttek a motorbol még igy is.Azért gondolom,hogy valami majd lehet ott is lesz.(Szoknyaszakadás vagy hasonlo,szimering,amiket említettél Zsoel)Na most ugrott a majom a vizbe.Az még nem jelent semi ugye hogy szép az alapjárat.Utcára ki teszt..1-be szépen elkezdett huzni,2-t kapcsoltam szintén(de most sokkal erőteljesebbnek tünt,majd 3 as hááááát,nagyábol 40-50%.Tapasztalható volt a gyorsulás és az erő de még mindig kevés szerintem.Elértem egy kisebb lejtöhöz és a 3-nál szerintem átléphette a küszöböt,mert szépen elkezdett emelkedni a sebesség.Érezhető volt hogy erő az nincs mert mikor kiegyenesedett az ut egyből kissé visszalassult de éreztem a mocin,hogy akarja a menetet.Nem bőgött,nem hörgött,nem durrogot,csak egyszerüen nem birt többet.Ujabb kérsédek merültek fel bennem.

Elképzelhető,hogy a kipufogo lefolythatja?Ugy értem eddig nem volt belseje,sem hangtompitó mi pedig ugye tettünk bele.A sibertüt nem mertem még egy rovátával lejebb tenni mert ugy olvastam ha már szükséges az utolsó helyre tenni akkor már annyira el lehet kopva a tű,hogy ajánlatos cserélni.

Vagy mi a meglátásod,meglátásotok?Érdemes lenne?Félek most,hogy tök jól megy elrontanám az egészet mert akkor meg átdölne a ló tulsó oldalára az egész.Vag yjavítani?

Mit tegyek?


2011.07.31. 16:48 Idézet

Urak !

Köszönöm szépen mindnekinek a segítséget,utánnajárást és tanácsokat.Én is igyekszem mindent elkövetni és jeleneleg ugy érzem(haláványak kezdek jo felé járni.

Zsoel

Szerintem te tudsz valamit amit én még nem .:)Ma rászántam az egész délelöttöt és be kell vallanom egy hatalmas tényt.Jutottam valamire.A helyzet az,hogy tegnap felforgattam az internetet és minden féle karburátorral kapcsolatos dokumentáciot és leirásokat végigolvastam,ugyhogy most már tisztában vagyok mit hogyan merre kell állítani ha valamit el szeretnék érni.

A motorral kapcsolatban most hogy megoldodni látszik a helyzet(halványan)el kell mondanom,sikerült szép alapjáratot produkálnom és a motorbol furcsa hangok jönnek ki idönként.Nem tartom kizárnak hogy valami nem gömbölyű odabenn.A jelen állás szerint bár hová el tudok vele menni,képzeld még alamennyire az erejét is sikerült visszahoznom.Mondom a tényeket.Elöször is a karburátort szétszedtem és az alapjárati fuvokát kicseréltem arra amit a boltban vettem.Belefujásbol valo tapasztalatom sokrán kiderült hogy az eredeti ami benne volt nagyobbnak tünik a furat mint az utángyártotban.Érdekes.Beletettem a sibert beállítottam felülröl az utolsó előtti rovátkába.Összeraktam az egészet és teszt.Inditás elött a potlevegő csavart kitekertem 2 tekerésnyire a sibert nagyábol beállítottam valahová.(Igy olvastam a két csavar állítgatásával ki kell hozni egy tökéletes keveréket,csak nagyo nehéz)Elinditottam,felbögött a siberállítot visszavettem picit és addig játszottam a két állítoval amig szép egyenletes alapjáratom lett.Időközben felmelegedett a motor is.Utcára ki proba.Pici rángatás után szépen egyenletesen elkezdett gyorsulni,beraktam kettesbe,szintén gyorsulást tapasztaltam majd a 3-as nagyábol 30% és ennyi.Nem volt több erő,akár mit csináltam.Picit feljebb tettem a fordulatot de akkor sem,játszottam a levegővel akkor sem.Visszatettem ugyan oda mint amikor indultam,vissza a műhelybe.Folyt köv.


2011.07.31. 16:06 Idézet

Beagle

Jelenleg a barátnőméknél tartózkodom, de holnap, ha hazamentem, este elküldöm neked az általam a lengéscsillapító-alkatrészekről készített műszaki rajzokat, amelyek alapján én gyártattam le őket.


2011.07.31. 16:05 Idézet

csimpusz

A 16N1-3 porlasztó az SR4-3 'Sperber"-hez való, ilyen motor hivatalosan soha nem is jött be az országba, nem forgalmazták nálunk. Hogy tettél szert ilyen alkatrészre?


2011.07.31. 16:03 Idézet

norok999

Hát akkor ez nem jött be.

El kéne jönnöd megint, és átnéznénk rendesen a gyújtást, megpróbálnánk a motorra fölrakni az én porlasztómat, és ha semmi nem megy, akkor sajnos jön a bontás. Azok alapján, hogy úgy érzed, kifelé jön a légáram a porlasztóból(???), sajnos igencsak gyanakszom valami disznóságra a motoron belül is.


2011.07.31. 11:24 Idézet

norok999

 

Szóval a srác tényleg nem adja el a karbiját, va neki Star hengere is, azt én próbáltam magam kunyerálni, de az sem eladó. Pedig S51-ese van, így ezek csak elfekvőben lévő kincsek. :)

 

Viszont: apukád karburátorjában a megfelelő fúvókák vannak?

Nekem is volt olyan gondom, hogy légszűrő nélkül bikamód ment a gép, de ha ráraktam, akkor megölte, és ez végülis a túl nagy főfúvóka volt. Mondjuk neked azért többféle tünet is előjön, amik elég érdekesek.


2011.07.31. 09:13 Idézet

Norok!

Mit mondjak,nem irigyellek! :-( Igazából nekem sem volt valami jó vétel a "járgányom",de ennyit azért nem szívtam vele! Kitartás,előbb-utóbb rájössz minden hibájára (mert a leírtak alapján úgy vélem,hogy több dolog is lesz egyszerre) és végre élvezheted is a motorozást és (igazából én így fogtam fel a dolgot) ha saját kezüleg oldod meg a problémákat,akkor nem kis sikerélmény lesz az egész és még a szerelgetés élvezetéről nem is beszéltem! Persze,ha valami (ideiglenesen) nem jött össze,én is ki voltam akadva és ideig-óráig elment a kedvem tőle,de a rossz dolgok sem tartanak örökké!

Egyszóval fel a fejjel!

Üdv;Zsolt


2011.07.31. 08:59 Idézet

Zsoel!

A lengéscsillapítókra visszatérve,én is szétszedtem az egyiket,persze csak melegítve jött szét a felső része. Igazából elrontottam a dolgot,mert a szilent helyére bedugtam egy csövet és úgy tekertem le,de arra nem gondoltam,hogy a felmelegedett alumínium el fog tekeredni. :-) Íly módon ez már használhatatlan,de legalább tanultam belőle! Szóval,arra szeretnélek kérni,hogy skiccelj le légyszíves egy vázlatot a dörzscsillapítású "bakelitről",mert amit szétszedtem,az apró darabokra van törve. Van egy esztergályos,aki a munkahelyemnek dolgozik (féktárcsákat,lendkereket szabályoz),megkérdeztem tőle,hogy elvállalná-e és azt mondta,hogy vigyek egy pontosan méretezett rajzot és megcsinálja. Ja,és fontos,hogy milyen anyagból legyen! Ha sikerül neki,többet is gyártatok vele és természetesen olcsón áruba bocsájtom! :-) 

Előre is köszi;Zsolt


2011.07.30. 20:58 Idézet

Na hali!! Meggnéztem a karbit 16n1-3 Gyanítom nem ez kell neked!! Hát barátom szívsz rendesen ezzel a jószágal!!  sajnálom hogy nem kerekedik a történet hanem egyre csak szögletesebb lesz!!

Jut eszembe ha valakit érdekel Ajkán augusztus 6.kai hétvégén veterán találkozó lesz!!


[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG