|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
csimpusz
Jól értetted, úgyhogy vigyázz rá. :) Elvileg 80-as főfúvókának kell benne lennie, nézd meg.
Amúgy szabad érdeklődni, begyűjtötted végül a Schwalbét? :)
|
norok999
Elvben elképzelhető, hogy lefojtja a kipufogó a motort, de mivel ez a kipuff a II-es Staromon volt fent eredetileg, és még a felújítás előtt vígan motoroztam vele (na nem olyan vígan, de akkor a motor erőtlensége nem az elkormosodott kipufogóból, hanem a kompresszióhiányból és a helytelenül beszerelt főtengelyszimeringek okán fakadt), jelen esetben kizárt. Különben is, a te Simsonodnál üresjáratban gyönyörűen és egészségesen fel lehet(ett) pörgetni a motort, csak terhelés alatt vacakolt. Ha a kipufogó el lenne tömődve, üresben is durrogna és tüsszögne, mázolt lenne a hangja, a fordulatszám pedig nem menne 2000 fölé. Úgyhogy máshol kell az okot keresni.
Még azt elfelejtettem mondani tegnap, hogy nem győzöm eléggé hangsúlyozni: két egyforma motor nem létezik. Ezek a Starok mikor még a boltban egymás mellett álltak is, már akkor sem voltak egyformák, a gyártástechológiai tűréshatárok miatt, ennyi év és használat után pedig már főleg nem egyformák. Tehát az, hogy ez a motor az apukádénak a porlasztójával nem működött úgy, mint amaz, még nem feltétlenül utal hibára. A karburátor és a gyújtás beállításánál mindig a gyárilag megadott értékeket kell a kiindulási alapnak venni, de ha a motor egyedi tulajdonságai megkívánják, akkor kismértékben el lehet térni tőlük. Majd megpróbáljuk az én motorom porlasztójával is a dolgot. Ha az ember nem talál racionális magyarázatot egy-egy hibajelenségre, sajnos kénytelen kísérletezéssel felderíteni, hol van a gond.
|
Zsoel
Még lenne az előző mail-emhez pár kérdés.
A fúvókák méreteit a 16N-1-6 karburátorhoz légyszíves add meg. Én sehol sem találom ( megjegyzem mindenki mást mond ).
A motoron levő első kis lánckerék hányas fogszámú?
Üdv. rottercsaba
|
Zsoel
Kösz a választ a kérdéseimre,de nem lettem sokkal okosabb.
A porlasztó a motoron eredeti, de az indítás és szerelés során mindent kicseréltünk benne ( sok évig állt a garázsomban ). Csak a ház maradt ( még szerencse hogy a fúvókák, tű, úszó...,nem drága dolgok) . A légszűrőház eredeti, jól tömített, sérülésmentes.
A szimeringekkel nem tudok mit kezdeni, a motort felújítás után vettem a gazdájától ezer éve. Ez lehet ok, de én nem merem szétszerelni mert lehet hogy nagyobb bajt okoznék kellő tapasztalat nélkül. Az már nem pár száz forintba kerülne ha valami nem sikerül. Ha viszonylag egyszerű leellenőrizni vagy kicserélni várom a tanácsodat!
Még egy kérdés. Azt olvastam a Star javítási könyvében, hogy részterhelésig ( kb fél-háromnegyed gáz ) a keverékképzésben csak a tolattyú a súbertű elmozdulásával (együtt) vesz részt. További nagyobb gázadákor pedig már csak a főfúvóka, ami a porlasztó aljában található.Okozhatja a megtorpanást és az erőlködést a nem megfelelő méretű főfúvóka???
|
Norok!
Ha széthúzzátok a blokkot,akkor mindenképp a főtengelyt fel kell újítani,nekem ez 5000.-be került. (nekem is furcsa hangok jöttek a blokkból és a szerelő bácsi szerint a főtengely miatt) A henger fúrás 10 000.-be fájt,dugóval-hengerfej átalakítással-szívó-kipufogó nyílás átalakítással együtt. Most járatom (illetve most nem,mert nyaralunk,csak "nem bírtam ki nélkületek") és egyre jobb,erősebb (100 km.-t mentem eddig).
Igazán nem akarok vészmadárkodni,de sajnos úgy vélem,hogy komolyabb gond lesz a mocidnál,mert nem tudom elképzelni,hogy a Zsolti kezei közül egy olyan motor kerülne ki,amelyik nem megy lábon hazáig! Pláne,ha csak finom beállításokat végzett rajta!
Azért annak örülök,hogy saját kezűleg elértél pozitív változást! Igaz,hogy így sokkal nagyobb a sikerélmény??!! :-)
Üdv;Zsolt
|
Én is meg kösszöném ha elküldenéd.
2011.07.31 16:06 Zsoel „
Beagle
Jelenleg a barátnőméknél tartózkodom, de holnap, ha hazamentem, este elküldöm neked az általam a lengéscsillapító-alkatrészekről készített műszaki rajzokat, amelyek alapján én gyártattam le őket.
|
Norok!!
Örülök hogy kerekedik valami a mocidból!! Mág ha nehezen is de sikerül!! A enyámen 16N1-1 es karbi van azzal megy szépen! De asszem megegyezik a 16N1-6-sal ami neked kéne!!
Zsoel!!
Nem tudom honnét van egyszer csak lett!! De ha jól értem egy igazi ritkaság került hozzám!!
|
A lineketket ahonnan az ötleteket meritettem :
Doc le kell tölteni,vagy helyvől megnyitni :
users1.ml.mindenkilapja.hu/users/tejfel125/uploads/Akarburtorbelltsa.doc
ez pedig általánositva.Szerintem ti is sok hasznosat tanulhattok belőle :
http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=5&fokat
|
Zsoel
Végül is igy már el mernék hozzád menni megint,de gondolom akkor már komolyabb lenne az átnézés.Sajnos csak igy délután(ebéd után tudok menni)család miatt.Attol félek megmondom öszintén ha esetleg sor kerülne a blokk bontására,akkor már komoly összeget is repülni fognak,nem?Sajnos nem vagyok én sem elereszve de agondolom ha már egyszer szétszednénk(csak abban az esetben)akkor gondolom kapna uj szimeringeket meg esetleg csapágyakat?
Ha esetleg valami komoly gondja van a motornak abban az esetben mi lehet a teendő?Ujrafurás?Esetleg gyürüzés?Egyébként ha megkapom a támogatást,gondoltam egy ujrafurásra,gyürüzésre,mit gondolsz?Vagy lehet külön csinálni,hogy szimeringezés,csapágyazás aztán majd késöbb gyürüzés,futás?
Mert ha más nem legalább lesz egy erős szépen felujitott motorblokkom.Számomra ez is sokat ér.Mit gondolsz?NE ismerem az összegeket,de a jelenlegi hangokbol kiindulva lehet nem érdemes sokat tétovázni.Vagy?
|
Ugy olvastam,(majd feldobom ide is a leirásokat,nagyon hasznos szerintem)hogy ha az a tapasztalat,hogy nincs erő a motorban a sibertüt egy rovátkával lejebb kell állítani.Szétszedtem egy rovátkával lejebb tettem,öszzeraktam alaphelyzetbe tettem az állítocsavarokat(potlevegő tökig be majd vissza 2 tekerés a sibert majd ugy középre.Inditás után a tapasztalat azt mutatta kezdetben az alapjáratot meg kelle kicsit emelnem.Persze időközben lehült a motor.MAjd mikor felmelegedett ujra elkezdödött a játék az állítocsavarokaal.
Nem fogjátok elhinni de sikerült egy olyan gyönyörű alapjáratot kihoznom,hogy percekig nem is csináltam semi csak ültem a motor mellett és csak hallgattam,Szép egyenletesen ketyegett persze azért a furcsa hangok jöttek a motorbol még igy is.Azért gondolom,hogy valami majd lehet ott is lesz.(Szoknyaszakadás vagy hasonlo,szimering,amiket említettél Zsoel)Na most ugrott a majom a vizbe.Az még nem jelent semi ugye hogy szép az alapjárat.Utcára ki teszt..1-be szépen elkezdett huzni,2-t kapcsoltam szintén(de most sokkal erőteljesebbnek tünt,majd 3 as hááááát,nagyábol 40-50%.Tapasztalható volt a gyorsulás és az erő de még mindig kevés szerintem.Elértem egy kisebb lejtöhöz és a 3-nál szerintem átléphette a küszöböt,mert szépen elkezdett emelkedni a sebesség.Érezhető volt hogy erő az nincs mert mikor kiegyenesedett az ut egyből kissé visszalassult de éreztem a mocin,hogy akarja a menetet.Nem bőgött,nem hörgött,nem durrogot,csak egyszerüen nem birt többet.Ujabb kérsédek merültek fel bennem.
Elképzelhető,hogy a kipufogo lefolythatja?Ugy értem eddig nem volt belseje,sem hangtompitó mi pedig ugye tettünk bele.A sibertüt nem mertem még egy rovátával lejebb tenni mert ugy olvastam ha már szükséges az utolsó helyre tenni akkor már annyira el lehet kopva a tű,hogy ajánlatos cserélni.
Vagy mi a meglátásod,meglátásotok?Érdemes lenne?Félek most,hogy tök jól megy elrontanám az egészet mert akkor meg átdölne a ló tulsó oldalára az egész.Vag yjavítani?
Mit tegyek?
|
Urak !
Köszönöm szépen mindnekinek a segítséget,utánnajárást és tanácsokat.Én is igyekszem mindent elkövetni és jeleneleg ugy érzem(haláványak kezdek jo felé járni.
Zsoel
Szerintem te tudsz valamit amit én még nem .:)Ma rászántam az egész délelöttöt és be kell vallanom egy hatalmas tényt.Jutottam valamire.A helyzet az,hogy tegnap felforgattam az internetet és minden féle karburátorral kapcsolatos dokumentáciot és leirásokat végigolvastam,ugyhogy most már tisztában vagyok mit hogyan merre kell állítani ha valamit el szeretnék érni.
A motorral kapcsolatban most hogy megoldodni látszik a helyzet(halványan)el kell mondanom,sikerült szép alapjáratot produkálnom és a motorbol furcsa hangok jönnek ki idönként.Nem tartom kizárnak hogy valami nem gömbölyű odabenn.A jelen állás szerint bár hová el tudok vele menni,képzeld még alamennyire az erejét is sikerült visszahoznom.Mondom a tényeket.Elöször is a karburátort szétszedtem és az alapjárati fuvokát kicseréltem arra amit a boltban vettem.Belefujásbol valo tapasztalatom sokrán kiderült hogy az eredeti ami benne volt nagyobbnak tünik a furat mint az utángyártotban.Érdekes.Beletettem a sibert beállítottam felülröl az utolsó előtti rovátkába.Összeraktam az egészet és teszt.Inditás elött a potlevegő csavart kitekertem 2 tekerésnyire a sibert nagyábol beállítottam valahová.(Igy olvastam a két csavar állítgatásával ki kell hozni egy tökéletes keveréket,csak nagyo nehéz)Elinditottam,felbögött a siberállítot visszavettem picit és addig játszottam a két állítoval amig szép egyenletes alapjáratom lett.Időközben felmelegedett a motor is.Utcára ki proba.Pici rángatás után szépen egyenletesen elkezdett gyorsulni,beraktam kettesbe,szintén gyorsulást tapasztaltam majd a 3-as nagyábol 30% és ennyi.Nem volt több erő,akár mit csináltam.Picit feljebb tettem a fordulatot de akkor sem,játszottam a levegővel akkor sem.Visszatettem ugyan oda mint amikor indultam,vissza a műhelybe.Folyt köv.
|
Beagle
Jelenleg a barátnőméknél tartózkodom, de holnap, ha hazamentem, este elküldöm neked az általam a lengéscsillapító-alkatrészekről készített műszaki rajzokat, amelyek alapján én gyártattam le őket.
|
csimpusz
A 16N1-3 porlasztó az SR4-3 'Sperber"-hez való, ilyen motor hivatalosan soha nem is jött be az országba, nem forgalmazták nálunk. Hogy tettél szert ilyen alkatrészre?
|
norok999
Hát akkor ez nem jött be.
El kéne jönnöd megint, és átnéznénk rendesen a gyújtást, megpróbálnánk a motorra fölrakni az én porlasztómat, és ha semmi nem megy, akkor sajnos jön a bontás. Azok alapján, hogy úgy érzed, kifelé jön a légáram a porlasztóból(???), sajnos igencsak gyanakszom valami disznóságra a motoron belül is.
|
norok999
Szóval a srác tényleg nem adja el a karbiját, va neki Star hengere is, azt én próbáltam magam kunyerálni, de az sem eladó. Pedig S51-ese van, így ezek csak elfekvőben lévő kincsek. :)
Viszont: apukád karburátorjában a megfelelő fúvókák vannak?
Nekem is volt olyan gondom, hogy légszűrő nélkül bikamód ment a gép, de ha ráraktam, akkor megölte, és ez végülis a túl nagy főfúvóka volt. Mondjuk neked azért többféle tünet is előjön, amik elég érdekesek.
|
Norok!
Mit mondjak,nem irigyellek! :-( Igazából nekem sem volt valami jó vétel a "járgányom",de ennyit azért nem szívtam vele! Kitartás,előbb-utóbb rájössz minden hibájára (mert a leírtak alapján úgy vélem,hogy több dolog is lesz egyszerre) és végre élvezheted is a motorozást és (igazából én így fogtam fel a dolgot) ha saját kezüleg oldod meg a problémákat,akkor nem kis sikerélmény lesz az egész és még a szerelgetés élvezetéről nem is beszéltem! Persze,ha valami (ideiglenesen) nem jött össze,én is ki voltam akadva és ideig-óráig elment a kedvem tőle,de a rossz dolgok sem tartanak örökké!
Egyszóval fel a fejjel!
Üdv;Zsolt
|
Zsoel!
A lengéscsillapítókra visszatérve,én is szétszedtem az egyiket,persze csak melegítve jött szét a felső része. Igazából elrontottam a dolgot,mert a szilent helyére bedugtam egy csövet és úgy tekertem le,de arra nem gondoltam,hogy a felmelegedett alumínium el fog tekeredni. :-) Íly módon ez már használhatatlan,de legalább tanultam belőle! Szóval,arra szeretnélek kérni,hogy skiccelj le légyszíves egy vázlatot a dörzscsillapítású "bakelitről",mert amit szétszedtem,az apró darabokra van törve. Van egy esztergályos,aki a munkahelyemnek dolgozik (féktárcsákat,lendkereket szabályoz),megkérdeztem tőle,hogy elvállalná-e és azt mondta,hogy vigyek egy pontosan méretezett rajzot és megcsinálja. Ja,és fontos,hogy milyen anyagból legyen! Ha sikerül neki,többet is gyártatok vele és természetesen olcsón áruba bocsájtom! :-)
Előre is köszi;Zsolt
|
Na hali!! Meggnéztem a karbit 16n1-3 Gyanítom nem ez kell neked!! Hát barátom szívsz rendesen ezzel a jószágal!! sajnálom hogy nem kerekedik a történet hanem egyre csak szögletesebb lesz!!
Jut eszembe ha valakit érdekel Ajkán augusztus 6.kai hétvégén veterán találkozó lesz!!
|
Zsoel
Megvolt a nagy teszt.Két szóval le tudom irni mi is történt valójában és ez a két szó :Inkább hagyjuk.Még soha az életben nem okozott nekem ekkora fejtörést egy motor sem mint ez.Olyan dolgokat tapasztalatam láttam amit elég nehéz lesz leirni,ezért is probáltalak meg megint felhivni. :)Sajnos sikertelenül.Azért megprobálom szavakba önteni.Szóval.Gondolkodás nélkül kitoltam gépem feltettem rá apukám karburátorját,a beállításokat hagytam mert végül is elvileg jonak kell lennie.Első proba:motor 2 rugásra szépen indult(hideg volt)és vártam mi fog történni.Szép egyenletesen ketyegett.Tökéletes alapjáratot tapasztalatam.Valami ilyesmire számítottam.A (légszürőház még nem volt rajta),mert szép sorban mindent.
Kis várakozás után(melegedjen kicsit)ekeztem ráhuzni a gázt.Szépen felbögött.Légszűrő rátesz irány probálni.Megtetettem az első 200m-t mikor elkezdett furcsán viselkedni a motor.Olyan erőtlen volt,hogy azt el sem tudom mondani a 3-ba képtelen volt gyorsulni.Abszoludt.Még 100-200m megtétele után teljesen elkezdett gyengülni már a 2-est sem birta.Egyszer csak szintén mint a multkor rágatás következett.Király.Majd pedig a lefulladás.El sem tudtam inditani.Toltam visszafelé,féluton rárugtam egyet,szépen felmordult.Ráültem és csak majdnem full gázon tudtam menni,mert amit kicsit leesett a fordulat abbana pillanatban lefuladt.Nag ynehez visszaértem(Szabadhegyi mühelyemhez.
Légszürőt levettem ujbol proba.Ráhuztam a gázt,és mikor nagyábol 50%-os gázhuzásnál jártam na jöttek a meglepetések.Valami nagyon nem kerek ebben a motorban.Miközben huztam-huzogattam a gázt elkezdett a hangja egyszer csak pulzálni. ???.Hasonloan mint a multkori esetnél csak ott rángatott.Szabályosan olyan volt a hangja mint a szinuszhulám.NA ez mitől lehet?????Életembe ilyen még nem tapasztaltam.
Aztán leengedtem a fordulatot és elkezdtem huzogatni a gázt,de immár magas fordulaton hátha megszünik a pulzálás amikor egy nagy durranás következet a karburátor légbeömlöjénél kicsapot egy szép kék duranó füst.Gondolom visszaéghetett vagy nem tudom.Attól a pillanattol kezdve gyönyörű lett a hangja.Magas fordulaton is szép egyenletes bőgött,semmi ingadozás.Ezt értse meg valaki.Légszürőt visszatettem,ujboli proba megfulladt.Ujbol és ujbol.Légszürőházbol olyan érzés volt mikor odatettem akezem mintha kifelé akana jönni a levegő,nem pedig befelé.???.Levettem és akkor láttam mikor ráadtam a gázt,hogy a karburátor légbeömlönyilásnál benzin párát tol ki.Gyönyörű.Ezek szerint gondolom tul sokat kapot.Apukám kariját levettem enyémet vissza,ráinditottam és meglepetés.Most meg nem nyomott ki semmien párát.
Egyre jobb.Légszürőházat feltettem,probaut mi lesz.Állandoan megfulladt,ha nagy gázzal indultam akkor ment de a rángatozás megszünt egy időután. ??Menet közben a légszürőháznál ahol kapja a levegőt(nem volt benne egy szivacs sem)odatettema kezem ami egybőli fulladáshoz vezettet.Kiváncsiságbol a levegőcsavart kitekertem teljesen és lám csodatörtént.Hatalamas erőre kapott a járgány.Szóval sokat kapott,és kevés levegőt.Probáltam a tün a lemezkét elöszőr az egyik végletbe tenni majd a másikba de annyit váltotzott mikor teljesen fetettem képtelen voltam vele elindulni.Csak magas fordulaton tudtam.A siber-t meg beállítani is kész csodaművelet.Két variácio volt.Vagy üvöltött a motor vagy lefulladt.Semmi átmenet.Ezt sem értem.??Aztán kimentem Abdára apukán karbiját gondoltam visszaviszem,képzeld a végsebességem valamennyire megnött,de a harmadikba most is annyira
erőtlen,hogy sokszor vissza kellett váltanom másodikba.Felfelé meg állandoan.Pont olyan most a helyzet mint a régi staromnál.Annál az volt a gond,hogy gyenge volt mint a fing,és mikor beállítottad a gyujtást,emlékszel?Még meg is könnyeztem olyan erőre kapott.Itt meg pont a forditottja.Ez meg elgyöngült mint a harmat.Én ezt már nem értem.Persze a karbi is sokat számit,de amilyen beállítást most elteláltem rajat szépen lehet vele közlekedni persze magas fordulaton.Sőt mikor a levegőcsavart kiváncsiságbol beljebb csavartam képzeld mégerősebbnek lehett érezni.Egyszóval
én ezt már nem értem.Egyszer sok egyszer meg kevés.Akkor most mi a manot csináljak vele.Egyszerüen tehetetlennek érzem magam.Mit tudsz tanácsolni.LAssan örületbe kerget ez moci.Ugyhogy mérgembe én is betoltam egy tábla csokit és ittam rá egy iki málnaszöroöt. :)))
|
norok999
Én arra gondolok, hogy valószínűleg azért nem volt vele (annyi) gondod idefelé jövet, mert ugye olyan magasra volt állítva az alapjárat, hogy sohasem tudott leesni a fordulat az alsóbb tartományokra, magasabb fordulatszámon (és egyúttal nagyobb levegőbeszívásnál) a "kövérebb" fúvóka nem játszik annyira szerepet. De miután ezt megszüntettük, és lett alapjárat, az alsóbb fordulatokon túlszívja magát, és ez bezavar. Másra nem tudok gondolni, hiszen olyan őrült drasztikus változtatást sem a porlasztó, sem a gyújtásbeállításban nem eszközöltem, inkább csak tisztítás, finombeállítás volt.
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |