|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Zsolti9014
Azért köszönöm szépen,egy kérdést megér.
|
norok999
Bizony a nem megfelelő porlasztó, illetve fúvókák komoly gondokat okozhatnak, ezt én is tapasztaltam, bár nekem a 16n1-6-os karbim volt rosszul fúvókázva.
Egyik ismerős az S51-esre rakott ilyen karbit, ami szintén nem ideális, de nem hajlandó változtatni, viszont egyik barátomnak is van elfekvőben egy ilyenje. Ma délután rákérdezek, de 99%, hogy nem adja el. :(
|
Zsoel
Kedves egészségedre barátom. :D .Csak arra nem tudok rájöbbi akkor hogy a manoba lehet hogy utban feléd ez a probélma nem jelentkezett??Érdekes.Ha más nem a régi fuvokákat eltettem azért vészesetre,de akkor akármi is történik kipucolom őket és visszateszem bele.Egyébként számomra is furcsak hogy amíg ezen 2 furat van(tudod amit mutattál) a starokén 4.Logikusan gondolkodva nem is értem eddig mitől mehetett persze bizonyos ideig ilyen erövel.Na majd este jelentkezem mi történt.
Remélem csimpusznak még meg lesz a karbija amit emlitett,mert ahogy utánnanéztem ez sem lesz könnyü beszerezni.
|
norok999
Ennek örömére eszem egy csokikockát, és iszom egy korty Fantát. :D
|
norok999
Persze, én is azt mondom, hogy először egy rá való porlasztóval és normális légszűrővel kell kísérletezni, a motor szétborítását, de még a gyújtás végigvizsgálását is, ha lehet, szeretném elkerülni, és csak arra az esetre helyeztem kilátásba, ha mindez nem vezetne eredményre.
Látod, ez egy jó ötlet, amit mondtál. A Starokat 1967-től a gyártás befejezéséig egyformán BVF 16N1-6 típusú porlasztóval szerelték, tehát neked is ez kell(ene), ahogy apukádén is ilyen van. Műtsd le róla, a szívászajtompítóval együtt (már amennyiben jobb állapotú, mint a tiéd), és próbáld ki, mit mutat vele a motorod. Ha számottevő javulást tapasztalsz, akkor egyelőre csak annyi lesz a célkitűzés, hogy ezeket beszerezd rá. Bízom benne, hogy a gyújtással valóban nincs nagy gond, és csak a nem rá való karburátor, s az ebből következő üzemanyag-ellátási problémák a ludasak.
Egyébként utánanéztem: a te motorodon lévő 16N1-8-as porlasztóba gyárilag 72-es(!!!) főfúvóka lenne való, míg te 60-asat raktál bele, úgyhogy dupla csavarral állunk szemben: a motorod nem úgy üzemel, ahogy kéne, mivel a 60-as főfúvóka túleteti, viszont a porlasztó sem működik megfelelően, mivel nem bele való fúvóka van benne. :)
Úgyhogy jól nézünk ki.
|
csimpusz
Este kb fél 1-re értem haza,de a lényeg,hogy hazaértem.Köszönöm ha megnézed nekem a karbit ha van,én is nyomozok közben.Nem gond ha fuvokákat kell cserélni meg hasonlokat a lényeg,hogy oda valo legyen.Ne audi motor legyen a golfba. :))
Zsoel
Te nem tehesz semmiről sem az én saram az egész.Kellő odafigyeléssel elkerülhettem volna ezt a kellemetlenséget ami történt.Nem kellett volna igy történnie,nem te tehetsz róla.Mondtam tegnap is én teljesen megbízom benned,és rendkivül tisztelem a hozzáértésedet amit már egyszer be is bizonyitottál.A gépemmel van a probléma szerintem.Te tökéletesen beállítottad nekem,ebben nem is kételkedem mert ma meglestem a gyertyát is kiváncsiságból,és olyan gyönyörű öz barana volt hogy ahhoz nem fér kétség.Tehát szerintem a gyujtással nem lesz semi gond.Legalább is nagyon remélem.Kitaláltam valamit,ezügyben fel akartalak hivni de aztán gondoltam tegnap is sokáig feltartottalak igy ugy döntöttem nem zavarlak.Arra gondoltam megprobálom apukán Star karbijával megprobálni.Neki 16 n 6-os van és moci 74-es évjáratu.Ezt szerettem volna tőled megkérdezni összefér-e a kettő,érdemes-e vele kiprobálnom.Holnap dálután lesz a proba és nagyon kiváncsi leszek rá mi is fog valojában történni.Én ugy gondolom elméleti sikon tökéletesen kellene működnie,mert miután az a karburátor utoljára a kezembe volt tökéletesen működött.(Minden fuvoka +egyéb csere után).Nem tudom mi fog történni,meg elfelejtettem felirni milyen karburátor kell hozzá.Ezt le tudnád nekem irni?MErt nem emlékszem 16 n ?? hányas.Remélem apukán karbiját nem teszem ezzel tönre de ugy vélem ha továbbra sem fog változni a helyzet lehet igazad lesz és bele kell nézni a motorba.De csak nem,végül is jól működött egy darabig.Mi a véleményed?
|
Zsoel Norok!
Hát örüljünk annak hogy hazaért a mocival!! Végülis mikor értél haza Norbi?
|
norok999
Hát, ezen az "élménybeszámolón" kicsit ledöbbentem. Féltem tőle, hogy nem lesz egy sétagalopp, míg hazaérsz, de ekkora szívásokra azért nem számítottam. Meg kell mondjam, elég ideges is voltam már, mikor még fél 12 után sem hívtál (kb. ekkorra saccoltam, míg hazavergődsz). Mégiscsak az én saram is, ha nem ketyeg kielégítően a masina, de hát... mondjuk meg magyarul: sz@rból nem lehet várat építeni. Ha az előző Starodat 100%-nak vesszük, akkor ez a gép műszakilag legfeljebb - nagyon erős jóindulattal - 40%-os állapotú. Én még alkatrésznek is csak erős fenntartással vettem volna meg, és legföljebb 15 ezerért. Meg aztán ne felejtsük el azt sem, hogy 7 óra alatt nem lehet megváltani a világot...
De most már mindegy, próbáljunk meg abból gazdálkodni, ami van. Azt azért nem mondom, hogy dobd ki, viszont nem kevés pénzt és munkát kéne belefektetni. Mindenekelőtt a rá való porlasztó és a jó légszűrőház beszerzése a legfontosabb feladat, és szétszerelni és ellenőrizni a gyújtást is (a megszakító, úgy néztem, új, de például a kondenzátort lehet, hogy cserélni kell, illetve az érintkezéseket is végig kéne pucolni). Ha ezektől nem javul meg, akkor sajnos szét kell szedni a motort, megnézni, hogy a vezérlés ép-e (nincs-e pl letörve a dugattyúszoknya egy darabja; előfordulhat!), illetve milyen állapotúak és jól vannak-e beszerelve a főtengelyszimeringek. Sajnos viszont ezek a dolgok rendkívül időigényesek, tehát ez mindenképpen csak úgy kivitelezhető, hogy egy reggel eljössz hozzám, estig csináljuk, utána busszal hazamész, aztán másnap visszajössz, vagy ha dolgozol, akkor nyomatom egyedül, és amikor elkészül, akkor mész csak haza vele. Így is igénybe fog venni legalább 2-3 napot, de jobb ötletem sajnos nincs, roppant bizonytalan műszaki állapotú ez a járgány, sajnálom.
|
csimpusz
Okés. Sok sikert az (esetleges) vásárláshoz, de alaposan nézd át, nehogy úgy járj, mint szegény Norbi.
|
Hali!
Norok barátom nem irigyellek! Egy élménytúra lehetett !! Megnézem a karbit valamilyen van küldök róla képet bár szerintem felújitani kell azt is fúvóka meg ilyesmi! Ne hergeld magad inkább ha idegesít csinálj mást aztán kis idő múlva ha lehiggattál akkor fuss neki újra!! Könnyen mondom én aki nyugodt gyerek vok!! Azért lassan megoldodnak majd azok a hibák hidd el!!!
Zsoel
Köszönöm ezeket a hibákat vettem észre én is lehet holnap megnézem személyesen és meglátjuk mennyit lehet lecigánykodni belőle!! Nincs messze kb 10km két faluval van arább tőlünk!!
|
Bocs mindnekinek a sok hibáért a kisregényben csak nem olvastam vissza hogy kijavítsam.Kérlek tekintsetel el tőle.Köszi.
|
Zsoel
Kis gondolkodás után inditottam szépen indult.Az alapjárattal mondjuk nem volt semmi gond.Elindultam és képzeld annyira elgyengült,hogy 3-asban nem tudtam betenni.Képtelen voltam mivel kettesbe is csak 50%-os gáz volt és nem birtam vele annyira felgyorsulni,hogy a hármast birja tarta.Csak néha-néha sikerült.Kiértem Győrujfalubol és féluton Győr felé elkezdödött a rémálom.Egyszer csak elkezdett rángatni mint az állat,mint mikor a karburátorban van valami kosz ami ha éppen ugy gondolja utat enged a naftának ha ugy gondolja nem.Össze vissza rángatta magát,de nem mertem éjjel közvilágitás mellett szétkapi a karburátort.Mikor erőre kapott ha 100%-ig huztam a gázt volt erőre kapott fe is tudtam kapcsolni 3-ba de amint jött egy pici emelkezdő,nem lehörgött csak egyszerüen elment az ereje vissztettem 2-ebe aztán akkorákat rántott,hogy az arra sétálok ott nevettek rajtam mikor esek le.Nagyon kinos volt.A Révfalusi hidra képzeld 1-esbe mentem fel mert a kettest annyira rángatta,hogy képtelen volt huzni.Elmentem a fehérvári ut felé az Árkád melletti nagy körforgalom felé,pirossat kaptam.Megáltam vártam a zöldet,A motor szépen ketyegett mintha nem történt volna semmi.Mikor zöldre váltott 1-es gáz-kettes két rántás és a 3-dik zöldön épphogy át tudtam menni majd elsötétült minden.Pont ugy mint mikor mentem felés és meséltem ha levettem a világitás szépen ment és mikor visszalapcsoltam haldoklott.Na nem birtam elinditani.Sétáltam egyet a spear elött,végül is kihalt volt,joidp volt(persze eleredt az eső is).50m után pöcre indult de ugyan az.Elindultam vele össze-vissza rángatott,fehérvári hidra kettesbe full gázon majd lefelé 3-as ami a ccsövön kifér.Nagy nehez elértem az utcánba de itt már az 1-es is ugy rángatott mint mikor a össze-vissza kap benzint és ugy döntöttem inkább hazatolom mert felébred mindneki.Igyhát elöttünk aludt a járgány de azért biztonsági okokbol betettem a lépcsöházva.Ma kipihenten gondoltma kiviszem aposhoz,lámpa ugy sem kell lehet nem lesz gond.Túrót.A helyzet tegnap ota nem változott semmit.NAgy nehez kijutottam Szabadhegyre.Volt fél orám gondoltam utánna nézek a disznoságnak.Szétkaptam a karburátort semmi perc alattés egyszerüen nem találtam semmit.Teljesen zsir volt minden,semmi kosz,semmi tömödés,benzinszint megfelelő fuvokák tiszták.Egyszerüen nem értem,de meg kell mondjam megkönnyeztem a dolgot.Hogya tud valami ennyire megszivatni nem értem.Elkeseritő.Gondolom az elsődleges gond,hogy a karbi nem oda valo,mérgembe majdnem kidobtoam a kukába,de aztán inkább félretettem.Ja majdnem elfelejtetem a fék szuper :)).Igy ház most parkol ki tudja meddig.ÁTgondoltam az egészet és egyszerüen nem fér a fejembe.Mikor kimentem hozzád félelmetes ereje volt,szakított mint állat,el is zsibbadtam rajta DE Ásványrároig.Onnan hozzád meg kész szenvedés volt.Akkor is rángatott meg minden meg a lámpoa amit meséltem.Aztán jol be lett állítva mindnen,helyrekerült az esze és még butább lett.Valami nagyon nem gömbölyü.Most aztán nagyon elkellene a segítség.Hát igy jártam tegnap.
Első körben ha tudsz esetleg,vagy hallassz eladó star karburátort légyszives szólj,vagy valamelyikötöknek akad vevő lennék rá mindneképpen.
|
Zsoel
Nagy nehezen de hazaértem.Első körben szeretném megköszönni azt a rengeteg segítséget amit kaptam tőled és az anyagiakat meg utalom,de ez esetben elfelejtettem felirni a számlaszámodat.Légyszives ad meg és küldöm.Köszi.Megprobálom röviden összefoglalni a hazafeléut eseményeit,de lehet a végére nem lepödnék meg ha azt mondanád dob ki. :( Többé kevésvé ugy toltam haza.Akkor kezdem az elején.Mielött elindultam te is észrevetted,hogy tejesen elment az ereje a motornak valami disznoság árán,és miután szivacsoztunk valamennyire visszajött.Hát elindultam hazafelé,kiértem a főutra Halászi vége tábla és irány hazafelé.A táblát elhagyva mindjárt kezdőtek a meglepetések.Szépen huzott 1-es,2-es és 3-ban mig nem egyszer csak vége szakadt az erejének.A végsebességen ekkor 35-40km/h volt.Akár mennyire és akár mit probáltam egyszerüen nem volt hajlando gyorsabban menni,így hát hagytam az 50 %-os gázadást és kemény kb 40 km/h-val robogtam hazafelé.Elértem Darnózseliig ahol megáltam egy kivilágitot helyen és elöször kivettem a szivacsokat hátha lesz pozitiv változás.Hát nem lett,sőt mégrosszabb lett.Ereje egyenlő lett a nullával 1-es után a kettest már nem birta.Szivacsok vissza akkor meg megfulladt,mig nem csak az egyiket raktam bele és igy azért elértem ugyan azt a helyzetet ami volt mint mikor indultam.Irány tovább.Megint csak elértem a 40 km/h-át és hát mivel nem mertem a sötétben állítgatni,hagytam és robogtam tovább.Közben probálgattam a gázkart milyen reakciok vannak.50%-ig szépen gyorsult és utánna hiába huztam tovább semmi.Teljesen 0.Hallgatoztam a hangja kicsit megváltozott de nem volt érezhető sem fulladás sem más nem oda illő hang.Mondjuk azt hozzátenném mikor teljes gázt huztam neki egy idő után kezdtett lassulni,de gondolom ez egyértelmüen biztos sokat kapott.Ezért nem is eröltettem hagytam a fél gázadást.Hosszas utazás során elértem Ásványrárót.Ahogy beértem egyszer csak 3-asban elment az ereje vissza kettes és kerestem a szintén kiviláhított helyet.Nézem a légszűrőt,szivacsokat és értetlenül álltam mellette.LEvettem a másik oldallemez is,hogy jobban lássak és amit észrevettem nem hittem a szememnek.A karburátor légbeömlönél és a légszűrő közötti gumiösszekötö félrevolt nyomva és egy negyedén tátongott a semmi. ÁÁÁÁÁÁ.Lehet mikor raktuk össze nem vettük észre hogy véletlenül félrenyomodott.Ekkora szivást.Visszaállítottam a helyes állapotba,szivacsokat kivettem és ugy döntötttem egyenlőre megprobálom ott Ásványráron hátha megint lesz valami.Nagy meglepetésre a helyzet nem változott semmit.Szivacs vissza és az állapot olyan lett mint mikor elindultam.NEm értem hogy a fenébe mikor indulástol Ásványig a légbeömlőgumi em is volt rendesen rajta a nyiláson.Vettem a bátorságot és go tovább.Eljutottam Győrujfaluig és egyszer csak megállt a tudomány.Vártam egy kicsit teljesen tanácstalanul.Folyt köv...
|
KISHETYE
Végül is milyen festékkel készült a színre fújás? Mert ha egykomponensű, szintetikus zománccal, akkor azzal az lesz a baj, hogy azt a Very Well lakk very well és very fast felmarja, nemkülönben a nitrolakk is.
Viszont ha kétkomponensű autózománc van rajta, azt nyugodtan felül lehet lakkozni gyakorlatilag bármilyen lakkal, rögtön a fa lakkal is, de jobb lenne hozzá a rendes kétkomponensű autófedőlakk (igaz, ha a festék is, lakk is két komponensű, akkor elég rideg lesz a bevonat, tehát sokkal célszerűbb a matt bázisfesték+kétkomponensű fedőlakk alkalmazása).
Már meglévő rétegre való új, más anyaggal való rétegfújás esetén MINDIG előzetes összeférhetőségi próbát kell végezni!
|
csimpusz
Túlzásba nem vitte az ipse a fényképezkedést, annyi biztos: sikerült három oldalról semmitmondóan körbefényképeznie. :)
Alig egy órája ment el tőlem Rácz Norbi (norok999), 7 és fél órán keresztül a nemrég szerzett új Starját bűvöltük, hogy valamit összehozzunk belőle, mert sorra derültek ki róla a disznóságok, amelyeket Norbi még vásárláskor, a helyszínen átnézve sem vett észre. Akkor mit mondhatok én csupán ezekre a, hm, részletszegény képekre hagyatkozva?
Annyi biztos, hogy a színe már nem eredeti, meg az ülése sem. Én úgy gondolom, hogy mindenestül egy S51 Enduro ülését tették rá, erre utal az, hogy a csomagtartó kapaszkodójának már nem maradt hely, levették (mivel az S51-ek ülése hosszabb, mint a hasonló, tompa végű Schwalbe-ülés). A parkolólámpa meg a duda furcsa még nekem egy kicsit : előbbi túl széles, utóbbi meg olyan, mintha házilag barkácsolták rá. De ezektől eltekintve aránylag jól néz ki, nincs szétgányolva, ennyi pénzért szerintem megvásárolhatod. Ez valószínűleg az utolsó turbóhűtésű Schwalbék egyike.
|
jó napot urak az lenne a problémám hogy majdnem 2500-ért vettem lakkot a festéshez ,de még a boltban észrevettem hogy ez igazándiból fa lakk (Győrlakk kft.-s nitrolakk)úgyhogy rákérdeztem az eladóra és azt mondta hogy másoknak is ezt adta és hogy ez jó mert nem fémre fújom hanem festékre....de nem merem még átfújni ezét gondoltam megkérdem...am arra is gondoltam hogy van itthon very well-es színtelen fújós lakk és azzal először lefújom és arra rá a kompresszoros lakkot....vélemény, tanács?
am. köszönöm szépen az előző kérdésmre adott gyors választ :)
|
Zsoel
Kéne nekem egy szakvélemény erről a mociról!!
Előre is köszi! Hétvégén megnézném ha jó akkor beszákolom!!
http://www.jofogas.hu/veszprem/Uzemkepese_simson_swalbe_elado_2022552.htm
|
rottercsaba
Márpedig ez a tünet szinte 100%, hogy valamilyen üzemanyag-ellátási zavarra utal, de nem feltétlenül "túletetésre". Pontosan be van állítva a benzinszint, a fúvókák tiszták, eredeti légszűrő és sérülésmentes, jól tömített légszűrőház van rajta? Aztán az sem mindegy, hogy mennyit futott a motor, és így milyen állapotban van a porlasztó. Nagyobb futásteljesítmény után a porlasztócső felső részének furata és az ebben mozgó kúpos tű megkopik, kiverődik, így a furat oválissá válik, ami egyenetlen porlasztást és keverékellátást okoz. Esetleg erről is szó lehet, bár az ilyen hibajelenségeket a tű leengedése elvileg mérsékli. Valamint ha nem jól raktad össze a motort, és a főtengelyszimeringek rugós oldala nem befelé, a főtengely felé néz, akkor előfordulhat, hogy bizonyos fordulatszám-tartományokban a lefelé haladó dugattyú az elősűrítendő keverék egy részét kinyomja a szimering (ily módon felemelkedő) tömítőéle mellett, és ez fulladási jelenségeket okoz. Így hirtelenjében ezek jutnak eszembe. Annyira azért nem tökéletes a Star karburátora sem... bár a Jikovoknál vagy pláne a Csepelek, Danuviák, Pannóniák kőkorszaki porlasztóinál mindenképpen fényévekkel modernebb.
Egyébként szép újszerűnek néz ki a motorod; ezek szerint amióta kész lett, azóta küszködsz ezzel a problémával?
|
gülü
Nincs mit. Ha lenne esztergapadom, komolyan mondom, nyitnék egy dörzscsillapítású Simson-lengéscsillapítók felújítására szakosodott vállalkozást. De sajnos nincsen, és így, hogy magam is egy fémszerelvénygyárban dolgozó, művezető apukám segítségére szorultam (aki a saját fiának is csak jó 2 hónap alatt tudta megcsináltatni ezeket a dolgokat, olyan sok a munka az üzemükben), őt pedig nem szeretném túl sűrűn ilyesmivel terhelni, így erről legnagyobb sajnálatomra le kell tennem.
|
Tanácsot kérnék!
Star SR4-2/1 mocim van ( a képe a klub oldalon látható ). Minden jó rajta, működik minden, jól is megy.
Egy valamit nem tudok megoldani. 50 Km sebességig minden rendben, de ha ott húzok még a gázon akkor egy nagy megtorpanás történik, majd azonnal elindul. A torpanás után már nem fut olyan símán, az az érzésem mintha borzasztóan erőlködne és elkezd füstölni (azért nem nagyon, 50Km-ig egyáltalán nem füstöl ).
Próbáltam lejjebb tenni a súber tűt, hátha sok anyagot kap de nem javult a helyzet. Csak rosszabb lett.
Ha valaki tud jó megoldást várom a válaszát!
Üdv: rottercsaba
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |