|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
gülü
Nincs mit. Ha lenne esztergapadom, komolyan mondom, nyitnék egy dörzscsillapítású Simson-lengéscsillapítók felújítására szakosodott vállalkozást. De sajnos nincsen, és így, hogy magam is egy fémszerelvénygyárban dolgozó, művezető apukám segítségére szorultam (aki a saját fiának is csak jó 2 hónap alatt tudta megcsináltatni ezeket a dolgokat, olyan sok a munka az üzemükben), őt pedig nem szeretném túl sűrűn ilyesmivel terhelni, így erről legnagyobb sajnálatomra le kell tennem.
|
Tanácsot kérnék!
Star SR4-2/1 mocim van ( a képe a klub oldalon látható ). Minden jó rajta, működik minden, jól is megy.
Egy valamit nem tudok megoldani. 50 Km sebességig minden rendben, de ha ott húzok még a gázon akkor egy nagy megtorpanás történik, majd azonnal elindul. A torpanás után már nem fut olyan símán, az az érzésem mintha borzasztóan erőlködne és elkezd füstölni (azért nem nagyon, 50Km-ig egyáltalán nem füstöl ).
Próbáltam lejjebb tenni a súber tűt, hátha sok anyagot kap de nem javult a helyzet. Csak rosszabb lett.
Ha valaki tud jó megoldást várom a válaszát!
Üdv: rottercsaba
|
Zsoel
Oké köszönöm, így lessz.
|
gülü
Ha a dugattyú és a dugattyúszár nem sérült, nincsenek rajtuk mély rozsdanyomok, berágódások, vagy nem kopott el a dugatyú (például a rossz vezetőperselyek miatt), akkor "csak" új vashengereket (csöveket), a végükbe új műanyag dugattyúszár-vezető perselyeket, illetve új ferrodol súrlódóbetéteket kell esztergál(tat)ni. Így garantáltan működni fog, én most újítottam fel mind a négyet. A képeim között ezt is megtalálod.
|
Zsoel
A multkoribol tanulva eszembe sem jutott. :)) Remélhetőleg most nem fogok 3-4 orán keresztül motorozni mint a multkor.Mondjuk a gyujtás viszonylag megfelelőnek mondtható,de majd az i-re te teszed a pontot. :)
|
norok999
Okés, akkor holnap várlak, és megbeszéljük a dolgokat.
Ja, még azt akartam mondani, hogy nehogy megint elmenj ám Héderváron Lipót felé, hanem gyere tovább, egyenesen, Darnózselinek.
|
:))
Így már biztosan nem fogom eltéveszteni.Az utcára halványan emlékeztem de nem voltam benne biztos.Így már biztosan nem fogok eltévedni.
A festésel kapcsolatban megkezeltem feketével és akkor domborodtak ki az összekarostol féliglevakart nyomok.Addig fel sem tünt.Nagyon csunya,neked sem fog tetszeni.Ugy döntöttem mikor szembesültem a tényekkel,hogy már nem lehet visszaforditani,befejezem valahogy kinézzem.A távoliakban a terv hasonlo mint a tied volt.Teljes vetköztetés,tükörrelemzre siszolás,alapozás és ugy a fekete-fehér szin.Ez most igy ha közelröl nézem szörnyű.Télen garázsban szépen meg tudom majd csinálni,de müszakilag addig is legyen rendben.Ezért is szeretném majd veled átbeszélni ezeket a dolgokat mégegyszer.Sok kérdés van még bennem,mivel nem gondoltam a 69-es és a 71-es évjárat között ekkor különbség van.
|
Üdv !
A legéscsillapítóról szeretnék kérdezni. Gondolom sokan üzelmeltetik úgy a simsont hogy nem csillapít csak rugózik.... Ma szédszedtem hogy megnézzem hogyan is miként is, aki ért hozzá vagy tud valamit hogyan lehetne felújítani legalább csilapítás közeli állapotához az segítene?
|
Remek, várjuk a te képedet is! Ha nevet és települést is megadsz, akkor mindjárt felemellek a klub illusztris társaságába is. :)
|
norok999
Pompás! Így kell ezt. De a szélességet állítsd mindig 300-ra, hogy egyformák legyenek a beillesztett képek.
De nem is gondoltam volna, hogy már az "új" Start is megkezelted fekete festékkel. :D Így már nem is különbözik annyira a régitől. :)
|
norok999

A címem: 9228 Halászi, Damjanich utca 21.
Csináltam neked térképet, remélem, most már nem fogod elhágni. :) Csak nagyítsd ki, mert így semmi nem látszik rajta (jobb egérgomb, kép megjelenítése).
Bejössz Győr felől a faluba, a nagy bal kanyarban (NEM ELŐBB!), ahol a Halászit jelölő piros folt van, balra kanyarodsz, és szépen követed a főutat a hídig. Nem is lehet eltéveszteni. A hídnál jobbra lekanyarodsz, és mész egyenesen az első kereszteződésig, ott pedig befordulsz balra, és a következő utcasarkon már ott is van a házunk. Remélem, arra még emlékszel. :)
Üdítő bármi jöhet, rostos, szénsavas egyaránt, narancslé, őszibaracklé, kóla, traubi, Sprite, Fanta, Mirinda stb. Egyvalamit ne hozz: ananászlét, mert annak már az illatától is megvadulok. De nem kell ám ennyire szó szerint venni az üdítő ígéretét. :) Szívességből csináltam meg a motorodat, mivel én örülök, ha segíthetek, és nagyon bosszant, hogy pofán csapták, pedig mennyit dolgoztunk rajta...
Szóval akkor holnap nagy nap lesz! :)
|
Talán sikerül fltennem.Egy kép a gépsárkányról :

Zsoel köszi az infot.Holnap 1 körül indulok.
|
Mindenképpen fotózok majd jelenlegi állapotot, ha holnap normális idő lesz, akkor lehet meg is csinálom. Egy 1974-es SR4-2/1-ről van szó az én esetemben is.
A felújítást meg ősszel-télen kezdem el, ha minden jól megy.
|
Zsolti9014
Egyébként köszönöm szépen a képet, nagyon szépek és kifogástalan állapotúak ezek a Babetták. Most mondhatnám azt, hogy kár volt eladni őket, de nem mondom, mert azért a Star mégiscsak Star, úgyhogy jó döntés volt! :D
Megállapíthatom, hogy neked is voltak/vannak motoros vonatkozásaid családilag. :) Kösz az információkat, nagyon szeretek ilyesmiket olvasni. Amúgy nekünk is volt ám Zsigulunk, '74-es volt, mint a II-es Starom, mégpedig egy igen ritka, citromsárga színű, 1980 óta volt nálunk, és 5 éve vonattuk ki a forgalomból. Sajnos a főtengelye bekrepált, meg már egyébként is oda volt a kasztnija szegénynek, úgyhogy apukám nem akart rá többet költeni, nekem meg szintén nem lett volna annyi pénzem, hogy rendbe tegyen meg pláne fönntartsam. Pedig nagyon szerettem, majdnem sírtam, mikor otthagytuk a bontóban. :( Az öcsémnek meg Rometje volt, ami majdnem Komar. :)
Remélem, hogy segítségedre lesz az a gyűjtemény, amit összeállítottam. Ha meg nem, akkor kérdezősködj itt, remélem, még sokáig meglesz ez az oldal. Azért meg ne kérj bocsánatot, hogy írtál a fórumba. Azért van! Az a jó, ha minél többen minél többet írnak, nemde? :) Nyugodtan írj egymás után 20 bejegyzést is, ha úgy alakul.
Amúgy mikor kezded a felújítást? Milyen állapotú most a géped? Nem dobsz róla te is egy képet nekünk? Vagy már benne vagy a klubban? Elég idegesítő ez a rendszer, hogy a klubon a rendes nevünkön vagyunk fent, itt meg nickekkel. :)
|
Zsolti9014 (illetve norok999)
Hát a képfeltöltés valóban elég nehézkes dolog itt, de sajnos ez van...
Vagy úgy kell csinálni, ahogy neked is sikerült végül is, másodjára, tehát beillesztesz egy hivatkozást, vagy pedig feltöltöd valahová a képet (vagy ha eleve netes a kép, akkor jobb egérgomb->kép címének másolása), kimásolod a rá mutató hivatkozást, itt a szövegablakban megnyomod a kis Kép ikont, utána a Hivatkozás sorba beilleszted a linket, a szélességet kerek 300-ra állítod (hogy elegáns maradjon az oldal, és ne csússzon szét), majd kattintasz a Rendben gombra, és kész. Könnyű megtanulni, csak kissé körülményes a módszer.
Ha nem haragszol, a sikertelen kísérletedet ki is gyomláltam, hogy ne éktelenkedjen ott az a sok / meg [ jel. :)
|
Beagle:
Rád a "legalább egyvalaki" kitétel nem vonatkozott: részedről a letöltést/elmentést magától értetődőnek tartottam, sőt egyenesen elvártam, és csalódtam volna benned, ha nem így teszel. :))
Ma este is tettem vele egy jó nagy bejáratós túrát, úgyhogy most már 150 km-nél tartok. Sarokházban lakunk, és az utcánk túloldalán lévő sarokház üres, szabolcsi vendégmunkások szoktak benne lakni. Most is itt vannak, és mikor hazaértem, ketten közülük (mint kiderült, az egyik szintén nagy veterános) átjöttek megcsodálni a gépet, pedig előtte még soha egy szót nem beszéltem velük. :) Aztán jól kitárgyaltuk a motoros dolgokat. Ja, és a próbakörön szembejött velem egy schwalbés, és már messziről nagyot intett. :)
|
Norok999
A képfeltöltés nekem eddig csak url-lel sikerült sajnos, így ha megmondják a tutit, akkor az nekem is hasznos lesz. :)
A Babettára meg: ha kicsit hamarabb "futunk össze", akkor lett volna egy bika kis blokkom a 207-eshez. Mondjuk az érem másik oldala, hogy ha az meglenne, akkor Starom nem lenne, így én sem találtam volna rá erre a fórumra. :)
|
Urak !!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Szeretnék nektek képet felteni de nem tudom a winyoról hogy lehet feltölteni ide??Vagy csak url-el lehet?Láttam neketek sikerül de nekem csak a linket teszi be mint korábban is probálkoztam.
|
Zsolti9014
A babettalegendához hozzászolva kb 1 hónapja ujitottam én is fel a babettámat(miután ellopták az elöző Starom)MEg kell mondjam nagyon jól sikerült annak ellenére,hogy mint Zsoel is említette kevés költséget érdemes rá költeni.Szerencsére mivel nem tul bonyolult az egész szerkezet és hát én is jó helyen dolgozom :))),a cégem támogatott egy-két apro cseprő cucokkal. :))így hát nem kellett rá sokat költenem a felujítás során.Egyetlen problémája van,hogy a motort ujra kellene furatni,mert erő az 0.Egy hidra valo feljutás nagyon sok hezéségek árán sikerült,többnyire ugy hogy pedálozta,. :))) Viccesen néztem ki hogy egy teljesen fullos babetta nem tud felmenni a hidra.Mivel a kuplunkszerkezet és az inditószerkezet is teljesen renbe lett téve igy hát a felfurás maradt már csak.Állítolag utánnakérdeztem 4000-ért felfurják itt Győrben,de én is inkább a simsonomra gyüjtöttem akkor.MAjd talán egyszer erre is sorkerül.Most pihez,teljesen üzemképes állapotban és talán majd egyszer erre is sorkerül.Használható csak hát számolni kell ezzel a kis kellemetlenséggel. :))
|
Zsoel
Gondolom ti is észrevettétek ,hogy a sok borus nap után végre kisütött a nap,legalább is itt Győrben.Reggel bele vetettem magamat a rengetegbe és hát meg kell hogy modjak valami nagyon furcsán fog hangzani elsőre.Gurul a kocka !!! :) Még jopár megviccelés után sikerült leküzdenem az akadályokat és hát gurul a csodajárgány annak ellenére,hogy még 2 napja nem láttam tul derüsnek a helyzetet.Az alapjáratot még nem igazán lehet belőli,mert mint már korábban említettem össze van törve a légszűrőház(értem ezalatt sok helyen el van repedve).De ugy döntöttem most már hogy igy összeállt a dolog,majd kinn nálad bütykülés közben megragaztom.A motorban nagyon sok erő,kompresszio lakozik aminek megint csak örülök,2-es 3-asban is szépen egyenletesen huz.Sutyiba elmentem vele egy probakörre km-ben számolva kb 20.Időközben rájöttem a karburátor egyik csilása azért volt betömve mert soklevegőt kapott,mégpedig azért amit irtam elöbb több repedés van a házon.Igy kiküszöbölni,az sem volt normális aki ezt csinálta.Nem hogy inkább megjavította volna a házat rendesen vagy kicserélte volna.
Akkor a holnapot megbeszéltük,kora délután robogok.Csak megszeretnélek kérni a cimed ha nem is ide sms-ben elküldhetnéd,mivel a multkor is nagyon elkeverdet és a végén már én sem tudtam holvagyok. :) :)Emlkékszel? :)Az már tudom ,hogy nem a főut felöl fogok jönni,mert ha jol emlékszem te pont a Halászi másik oldalán laksz.Akkor majd légyszi dobd át a címed.Köszönöm.A járgányt fetankoltam,a térképet eltettem,biztositást meg holnap délelött kötök rá nehogy szo érje a ház elejét.
Lényeges és FONTOS kérdés !!!! Zsoel milyen üditőt szeretsz?? :))))
|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
| |