|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Zsoel
Hát az a bizonyos gépszíj már igen korán elkapott ám engem is, de csak most súlyosbodik. :)
Eredetileg autó-vonalon mentem volna, méghozzá Zsigulit szerettem volna felújítani, de a költségek miatt a motor mellett tettem le a voksom, a Star formája pedig egyszerűen magával ragadott.
Az az első Babetta az első ilyen élményem volt, mert bár volt előtte Riga 4-esem, de akkor még nagyon kicsi voltam.
Közben apa megcsinált papámnak egy Schwalbét, jópár éve már, és az extrém igénybevétel ellenére csak most kezd már elkopni, a főtengely kezd hangoskodni.
Aztán volt egy másik Babetta, amelyet sokévi állás után üzemképesre állítottunk, nem újítottuk fel teljesen, aztán a két 207-est eladtam, abból lett a Star.
De van ám a rokonságban Komar is, meg egy 175-ös CZ, utóbbit sajnos meg fogja enni a rozsda, és nemigen tehetek érte semmit - de ez egy bonyolult szál, amibe nem megyek bele. :)
A leírásod és a képeid pedig leginkább abban fognak segíteni, hogy egyes bizonytalan elemeknek az eredeti állapotáról képet kapjak. Persze nem a komplett folyamatot akarom majd kopírozni, mert az én motoromon nagy valószínűséggel más dolgok máshogyan vannak gányolva már, viszont egy nagyon jó iránymutatás lesz a munkámhoz a tiéd.
Persze még csak most körvonalazódnak a célok, hogy "csak" felújítás, vagy egy -noha nem 100%-os, de elszánt - restaurálás veszi majd kezdetét. Nyilván az anyagi vonzata is más a kettőnek, utóbbinál az alkatrész-vadászat, és az árak nagyon elvihetik a dolgot. Majd az idő megmutatja, hogy mi is lesz.
|
Zsoel!
Hali! Ismét van egy kis időm....
...Szóval,már értem a vezetéktartó lemezt,őszintén szólva és azt hittem,hogy mindegyiken kéne lennie,dehát JÓ PAP HOLTIG TANUL! :-)
Egyébként én is letöltöttem már a képeid-videóid,sőt,ha nem haragszol el is mentettem! :-)
Üdv;Zsolt
|
Amúgy a Babetta is jó móka, csak nem érdemes bele annyi pénzt ölni, mint egy Simsonba.
Én is újítottam már fel kettőt, egy sárga 207.100-as nagybátyámnak, meg egy piros 207.300-ast, amelyet szintén nagybátyám kapott, a másikhoz hasonlóan ingyen, de istentelenül lepukkant állapotban. Ezt nekem adta, annak fejében, hogy felújítottam neki még egy Schwalbét is. :D Jó üzlet, mi? Ez a piros aztán anyukámé lett, így ő finanszírozta a felújítást (azóta még boltba is azzal jár, és úgy feszít rajta, mint pók a lucernásban). A Babettákkal két dologban szívtam mocskosul: a felfüggesztéssel meg a benzinszint beállításával. A lengővilla csőtengelyét lehetetlen kiszedni, csak roncsolással: tönkremegy a tengely is meg elhajlik a váz is, utána aztán győzi egyengetni az ember. Az első villa meg egy förtelem, a műanyag perselyek kikopnak, újak kellenek bele, amelyeknek a villacsőben meg kell szorulniuk, viszont a rúdnak mozognia kell bennük. Mivel két egyforma villa nem létezik, természetesen kézzel kell kireszelgetni, hogy jó legyen. A benzinszint beállítása meg aztán kínszenvedés... A Jikov-porlasztó a világ egyik legrosszabb karburátora, az biztos. A benzinszint beállításánál kompromisszumokat kell kötni: vagy szivárog a benzin, de megy a motor, vagy száraz az úszóház környéke, de nem megy a motor. Úgyhogy az ember inkább az első opciót választja, de erre a gyárban is gondoltak, hiszen azért van az úszóház alatt csepegtetőtálca. :)
Amúgy anyukáméról van kép, ilyenből ilyen lett:
Utólag persze újból került egy elegáns biciklikosár is a csomagtartójára, hiszen mint női motor, ez elengedhetetlen kellék. :) De ez közvetlenül a felújítás után készült kép, és akkor még nem vettem rá kosarat.
|
Köszönöm a türelmedet. Nagyon remélem, hogy nem okoztam csalódást, és azzal az érzéssel fejezted be az anyag átböngészését, hogy megérte a dolog; mert nekem mindenképpen öröm és büszkeség dagasztja a keblemet, hogy legalább egyvalaki már megnézte a cuccot, és nem hiába töltöttem fel. ;)
Nézd... a leírásban bevallottam őszintén, hogy eredetileg én sem terveztem sem ennyi pénzt, sem ennyi munkát beleölni a járgányomba, de az öreg motorok felújítgatása, használása (köznapi szóval: a veteránozás) olyan erős hobbivá, mi több, szenvedéllyé tudja kinőni magát, hogy az ember egyszerűen nem bír ellenállni a vonzásának, és szinte "függővé" válik. Engem is "elkapott a gépszíj", és azért csináltam meg ennyire szépre, mert végül már arra hajtottam, hogy közel 100%-ig tökéletes legyen, de ettől függetlenül sokkal kevesebb munkával és jóval szerényebb anyagi ráfordítással is meg lehetett volna generálozni úgy, hogy azért ne kelljen vele szégyenkeznem - és ez másokra is vonatkozik.
Mindenkinek saját magának kell eldönteni, mik az igényei, elképzelései, mit bír el a pénztárcája, mennyire érzi elegendőnek a képességeit a tervek megvalósításához, mennyi időt és munkát tud a az elvégzendőkre fordítani.
Nem kötelező az én irányvonalaimat követni, biztos vagyok benne, hogy ha szívvel-lélekkel csinálod a dolgot, akkor akármilyen szellemben készül is a felújítás, a végeredmény csodálatra méltó lesz. :) Mindenesetre (már csak a kölcsönösség elve miatt is) az biztos, hogy én leszek az első, aki letöltöm és megnézem a dokumentációdat. :D
|
Zsoel
Letöltöttem a felújításról készített doumentációdat, és azt kell mondjam, eddig is tudtam, hogy sok munka vár rám, de a képeket nézegetve ez méginkább tudatosul bennem. :)
Hát nem lesz egy sétagalopp az biztos, de remélem sikerül (ez majd az ösztöndíjam függvénye is lesz nagy részben), és én is csinálok majd róla egy dokumentációt, afféle felújítási naplóval.
4 éve egy 207-es Babettát varázsoltunk újjá itthon, ez most nagyobb kihívás lesz.
|
csimpusz
Persze, hogy meg lehet különböztetni őket, sőt eleve nem is lehet összetéveszteni, mivel egyáltalán nem hasonlítanak. :)
A Staré, KR51/1 Schwalbéé, tehát a "balos" kipufogójú motorok könyöke egyetlen folyamatos ívből áll, és a középvonala durván egy síkba esik (vagyis végig lehet fektetni az asztalon úgy, hogy rásimul).
Az S50, S51, tehát a "jobbos" típusok könyökében ellenben két feltűnő, éles törés van, azonkívül "szögben" van meghajtva, tehát ha az ember végigfekteti sík felületen, a karimarésze biztosan eláll.
Az SR rollerok, Enduro kivitelek könyöke megint más, de azokat aztán már végképp nem lehet a Staréval összekeverni.
|
norok999
Csütörtök nekem jó, de szerintem célszerű minél korábban jönnöd, amint tudsz, hogy ha esetleg elhúzódna a javítás, minél több időnk legyen átnézni a gépet.
|
Norok!!
Öcsémék azt mondják van neki akartam megnézni mi van itthon de nem tudom mi a különbség!! Hát mindegy majd meglássuk!! Zsoel biztos tudja eztet is!!
|
Csimpusz
Feltennék egy amatör kérdést.Van jobbos is és balos is? :) Azt hittem nincs megkülönböztetés és hogy csak egy fajta van.Tegnap azzal is foglalkoztam a kipuvogo komplett összerakásával és hát meg kell mondjam kb 20-be került(letisztitottam hangtompitot raktam bele mert ugye az sem volt,stb)és hát én nem vettem észre semmi furcsaságot.Pedig alaposan letisztitottam a könyököt is és minkét oldalrol egyformának tünt.Ezek szerint lehet ez sem odavaló? Pedig mindnen passzolt rendjén,összeállításkor semmi sem feszült.
Köszi a biztatást dolgozom az ügyön :)
|
Kéne egy kis help! Hogy tudom megkülömböztetni hogy jobbos vagy balos e a kipufogó könyök?? (ránézésre meglehet?)
|
Zsoel!
Gratulálok a 2. számú mocidhoz tényleg gyönyörű lett!!! Ahogy nézem jövőre már egy találkozót is össze tudunk hozni!!
Norok ne csüggedj még énse tartok sehol szinte csak a váz van összerakva! Ez egy kicsit türelem játék!! Van hogy nekem se megy akkor én is inkább abbahagyom!! Ahogy eddig megismertelek lesz még abból star!! A hátsó lámpát megnézem neked én is meg ha vázidom vagy ilyesmi kell szólj bátran!
|
Zsoel
Az remény csillaga még megvan,felcsillant.Már nem látom olyan borusan a dolgokat.Sikerült szereznem egy fékrudat,olyat amit te is mutattál egyik képeden.Egyenlőre felszerelem azzal és majd meglátjuk mi lesz a késöbbiekben.Ha ennyire bonyodalmas az áttalakitás akkor jobban át kell gondolom.Ez még majd kiforja magát.Tegnap nagyon el voltam keseredve azért sikerül úgy a beirásom,,most derüsebbnek látom a helyzetet.Visszavették a fékbowdent is.
Jelenlegi elképzelésem szerint holnap reggel bele vetem magamat és addig haza sem jövök ameggig nem fog gurulni a kocka. :) :)Egyszoval holnap délután szeretném elinditani,de lehet szivás heggyek lesznek, még meg kell küzdenem egy két aprosággal.A hátsó kereket és az első is szét kell még szednem.A hátsóbol semmi jele kivezetésnek ami a féklámpát müködtené,az első pedig azért mert csutin behuzva sem blokkol a fék.Összeségébe véve azért a moci már egyben van.Csak tegnap a karburátorban a siber feletti megfeszitő rugo mikor kettétörött a kezenben az tette be a kaput.Akkor tettem le minden szerszámot és döntöttem ugy hogy most kell abbahagyi mielött még valami rosszabb történik.Rápihentem.
Szóval mindenképp megyek ha másképp nem sikerül viszem a hátamon. :) :).
Elözetesben csütörtökön déután tudnék egy időpontot felemlíteni,vagy jövő héten valamikor keddet kivéve.Te hogy érsz rá?
|
norok999
Igen, láttam, hogy kerestél, de sajnos akkor még lent voltam a pincében. Ott pedig nincs térerő, ezért nem is szoktam magammal levinni a telefont, mivel semmi értelme. Amikor bejöttem, a kezem ügyébe készítettem, hogy hátha keresel, de hát utána már nem.
Most akkor mi lesz? Semmi jót nem tudok kiolvasni a bejegyzésedből... Annyira odavan a gép, hogy nem is tudsz eljönni vele?
|
Zsoel
Gondolom észrevetted késő délután kerestelek telefonon.Tudom,hogy nagyon nehezen veszed fel de gondoltam megprobálom,mert mert nagyon égett a ház.Másfél órát killodtam a hátsófékbowdennel,de nem jutottam nevezőre.Akárhogy variáltam egyszerüen nem tudtam összehozni a tudományt.Egész délután a mocin ügyködtem,és most már be kell látnom semmi sem az aminek látszik.Jobban meg kellett volna néznem a mocit mikor vettem.Kicsit már bánom .Egyik bowden sem passzol.mindegyik hosszabb a kelleténél,A kábelrengeteget egyszerüen nem látom át,bevallom pedig villanyász vagyok.Szoval egyszerüen nagyon szomoru vagyok.Nem is beszélve a karbit mikor raktam össze a rugo kettétörött a kezenben.Majd el sirtam magam.Egyszerüen hihetetlen.Nagyon nehezen akaja az igazságot.Beagle igazad volt.De még kitartok.Lassan örülök ha elindul.:) Igaz hogy ment mikor kiprobáltam,de most hogy látom mi miért van kezdem nem érteni hogyan is.Beruháztam a fuvokákra amiben nem voltam biztos,hát miéret is ne persze hogy nem az volt benne ami belevaló.Kiváncsi leszek mi fog kisülni az egészből ha inditás lesz.Nem is beszélve arrol,hogy minden csavar halálra van tépve,szinte volt olyan amit kisvágoval alig tudtam meginditani.Miért kell halálratépni,nem értem.Azt hiszem tatok egy kis pihenőt.A festésről nem is beszélve.Korábban említettem meg van fojva festés egy csomo helyen.Hát azért volt megfolyva mert mikor lecsiszoltam alatta katasztrofa volt.Nem csiszolta le a srác mielött ujrafujta.Nagy gányolás lett az egész.Ugy döntöttem ebből és a killodásokból kifolyolag,hogy megkapta a feketét de idővel korrigálom majd ezt a rengeteg hibát.Szóval nem könnyű.
|
Zsolti9014
Köszönöm szépen!
Ajánlom is, hogy hasonló legyen, sőt, az enyémnél csak szebbeket szabad összeépíteni. :D :P
|
Zsoel
Gratulálok, nagyon szép lett a motor, remélem, jövő ilyenkor legalábbis hasonló lesz majd az enyém is. :)
|
KISHETYE
Jó napot!
Június 10-én ezt írtam Sáfrán Gábornak, szerintem ide is passzol.
"Sajnos a fényezéshez én nem sokat értek, lévén hogy abszolút műkedvelő vagyok e téren, csak akkor csinálom, amikor felújítok egy-egy komplett motorkerékpárt, annyi azonban biztos, hogy különböző árfekvések között lehet válogatni, mennyit szánsz a jármű festésére.
A legkomolyabb, modern megoldás az, ha vásárolsz rendes, autóhoz való kétkomponensű vastag kittet (pl. Body termékek), kétkomponensű alapozót, hozzá való kétkomponensű töltőalapozóval (pl. Bernardo Eccenaro), illetőleg egykomponensű matt akril báz autófestéket, és kétkomponensű fedőlakkot (mindezeket a Carsystem forgalmazza), majd ebből felépítesz egy komplett bevonatrendszert. Leégeted a régi festést, aztán alaposan leszicsolod (vagy homokfúvatod, de kis nyomáson és kis szemcsékkel!) Utána portalanítasz és zsírtalanítasz. Ezután szárazon kitapaszolod a felületek mély horpadásait, krátereit, szárazon megcsiszolod durva papírral (pl. P150), majd finomabbal (P300-P400), hogy tökéletes legyen. A folyamatot szükség esetén többször megismétled, amíg homogén, sima felületet nem kapsz. Portalanítás, zsírtalanítás. Ezután egy teljesen pormentesített, lefóliázott helyiségben egy legalább közepes árkategóriájú szórópiszollyal felhordod az alapozót (ez el is maradhat), majd megfelelő száradás után a töltőalapozót (1,8-as fúvókával). Hőlégbefúvás alkalmazása szerencsés a gyorsabb száradás érdekében! A töltőalapozót két vékony rétegben kell felhordani, 10 perces száradási idővel, majd 3-4 óra után vizesen meg szabad csiszolni 500-as papírral. Szárítás, portalanítás, zsírtalanítás. Utána 1,4-es fúvókával két vékony rétegben felhordod a bázisfestéket, és 3 órán át szárítod. Végül a fedőlakkot viszed fel, szintén két vékony rétegben (a festőpisztolyt előzőleg szigorúan be kell lőni, nehogy az anyag megfolyjon!), és szárítod. Egy óra után le is veheted a helyéről, és pár napig állni hagyod, hogy a lakk átkeményedjen (a teljes átkeményedés hetekig is eltart, tehát mindig óvatosan kell kezelni az alkatrészeket).
Ennek a módszernek egyetlen hátránya van: mocskosul drága. Egy kis doboz tapasz edzővel: 3000 Ft. Egy doboz töltőalapozó+edző: 5000 Ft. Kétkomponensű alapozó is kb. ennyi. Simsonhoz bázisfesték: bordóból kell úgy 6 dl behigítva, ez kb. 8-9000 Ft, a szürkészöld valamivel olcsóbb, abból kb. 2 dl kell, higítva, ez 2500 Ft. Kell még lakk, edzővel, úgy 6 dl, 3000 Ft. Plusz vagy 2 l nitrohigító mosáshoz, zsítalanításhoz: 1000 Ft. 26-28 000 Ft-ot otthagysz a festékboltban. Ha nem alapozol, csak mindjárt a töltőalapozót fújod a fémre - így is lehet -, akkor is 22-23 rongy. És még nem említettük a járulékos költségeket: takarófólia, szárítás, stb.
Lehet csinálni ugyanígy, csak azzal a különbséggel, hogy nem lakkozol, hanem a fedőfesték is két komponensű, akril fényes zománc, így valamivel olcsóbban jössz ki. Állítólag pl. a Rezakril 2K festékek elég olcsók, és jó minőségűek is, ezt nem tudom.
Aki viszont kis pénzű, egyszerűbben és olcsóbban is megoldhatja. Autófényezéstanilag nem szakszerű, nem kifogástalan, de azért ezzel a módszerrel is szépen meg lehet csinálni a motort. :)
Kikitteli az ember a krátereket, megcsiszolja szárazon, ahogy kell, alapozza valamilyen rozsdagátló cuccal (pl. Budaprimer), ráfúj egy vödör nitro szórókittet, megcsiszolja vizesen, finoman, és felülfújja egykomponensű magasfényű alkidzománccal. Én kikísérleteztem a gyári minta alapján Starhoz való ilyen festéket: van még belőle, 90+ %-ban megegyezik a gyári árnyalattal. Ha érdekel, akár adok is el neked, úgyis azon morfondíroztam, hogy meghirdetem itt, mert így csak a nyakamra szárad. 7 dl bordó, 3 dl szürkészöld; ez bőven elég, és még javítófesték is marad. Kb. 4000 Ft körüli áron számolom. Ezt még utólag felül lehet fújni valamilyen egykomponensű műgyantalakkal, akkor még szebb tükörfényt ad, de vigyázni kell, mert akármilyen lakk nem jó rá, előbb összeférhetőségi próbát kell végezni. Vagy ha nem érdekel, akkor nézz körül a festékboltokban, bizonyosan találsz olyan magasfényű zománcot, amelyik megfelel az ízlésednek. Lehet kevertetni is, bár az sem olcsó.
Egy biztos: mindig csakis dobozos festékeket és anyagokat használj, a vacak spray-ket felejtsd el, a járműfényezésben azok nem jók semmire.
Remélem, azért segítettem valamit.
A festék sűrűségének beállítását pedig higítóval kell végezni, mindig olyannal, amilyen a festék gyártója ajánl. Bázisfestéket, kétkomponensű cuccokat nitrohigítóval, a sima egykomponensű, magasfényű zománcokat általában szintetikus vagy lakkbenzin higítóval.
|
jónapot urak.....olyan problémám lenne hogy nem tudom milyen festéket vegyek a simómhoz kompresszoros pisztollyal szeretném fújni...de nemtom hogy sima zománcfesték vagy valami különleges festék kell...ja és hogy mit kell a festékhez adagolni hogy ki tudjam fújni a tartályból....válaszukat előre is köszönöm tiszt. Tarczal József
|
norok999
Oké. Jelezd majd előre, hogy neked mikor jó.
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |