|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Köszönöm a tanácsokat a fékpálcával kapcsolatban,én is ugy döntöttem inkább a bowdenes megoldást választom.
Zsoel
Jövő héten végül is ha valoban ráérsz össze hozhatjuk a találkát,de ami a jelenlegi helyzetet mutatja,nagyon remélem.Lassan következik a festés ugyhogy már nem sokminden van rajta.A Lámpa nem gond ha ennyire veszélyes mert ha más nem majd szerzek rá burát,mert ahogy utánna néztem bura van sok eladó de foglalat nincs.Ahol találtam használt foglalatot a veterán apron is 5000 ft-kért az illető.Szóval nem gond.Akkor viszont ha majd megyek a Rigáét kell visszaraknom mert különben megbüntetnek,de majd ha meglátod rajat max egy jot mosolygunk. :) .A karburátorban ugy döntöttem hogy a alapjárati és a tűsfuvokákat kicserélem mert már abban sem vagyok biztos,hogy az van benne ami belevaló a betömés után.Szerinem a héten ha ilyen idő marad elvileg üzemképes állapotva tudom hozni.A kábelezést nem tudom lehet nem piszkálom egyenlőre mert amig én kisakkozom a kapcsolási rajz alapján mi hova megy te fejből kirázod és ha esetleg van szikra több szem többet lát.Mit szolsz? :)
Beagle
Köszi a jotanácsot mindne erömmel azon leszek,hogy hozzád hasonloan a legjobbat hozzam ki a gépemből.Már eddig sem volt kis munka,meg még ami rám vár.De bizom benne és a motorban is.
|
Beagle
Persze. Erre soha nem is szereltek, sőt, ez a váz már olyan alvázszámú, hogy eleve a felső motortartó nyúlványon lévő, a takarólemez felfogatására szolgáló ovális lyukat sem készítették már el rajta a gyártás folyamán, tehát utólag sem lehet felszerelni (hacsak maradandó beavatkozást nem végez az ember a vázon, de mint tudod, én ettől rettentően ódzkodom).
Nézd csak!
Az 1972-es Starom:
És a '74-es:
Jól látszik, amiről beszélek.
Sőt, igazából már az 1972-esre sem szereltek, bár ezen a lyuk még ott van. Sajnos nem tudom sem azt, hogy a furat készítését mikor hagyták el, sem azt, hogy takarólemezt mikortól nem szereltek fel. Valószínű, hogy ez utóbbi is olyan 1969-1970 körül lehetett. Talán rájöttek, hogy nagyon körülményes emiatt a bovden- és spirálcsere, vagy túl öregesnek gondolták, vagy a fene tudja.
Persze az érdekesség kedvéért beszereztem egy ilyen lemezt, de nem hiszem, hogy fölrakom, a másikra sem, inkább csak azért, hogy elmondhassam, hogy van ilyenem is. :)
|
Zsoel
A tank alatti vezetéktartó lemezt szándékosan nem pótoltad?
|
norok999
Viszont van egy másik, most jut eszembe. :D
Mivel a sárhányón, amit ajándékba kaptam a motor mellé, rajta volt a hátsó lámpa is, össze lehet hozni, hogy a tiédre kerüljön. Csak az a baj, hogy a féklámpafoglalat fölűl és alól hiányzik a kis fém ernyő, amelyik a féklámpaizzó fényét felfogja, azonkívül bura is csak elég vacak van hozzá. A fő-Staromon volt sokáig, de amikor ezt megvettem, áttettem róla a burát az I-es számúra, mivel az volt talán a legjobb állapotban lévő alkatrész rajta. :)
|
norok999
Köszönöm. :)
Persze, hogy elképzelhetőnek tartom a Star "fékpálcásítását", mivel a most elkészült motoromon is az volt.
Igaz, nem menetes szárból, csak egy közönséges 6-os köracéldarabból tákolták, de én semmi esetre sem ajánlom. Ezt a motort nem arra tervezték, hogy pálcás hátsó féke legyen, így hát nem is valami tuti megoldás. Útban van a bovdentámasz, a kipufogótartó, a kipufogó, ráadásul sem az eredeti bovdenhúzó villa (a lábfékkar végén) sem alkalmas egy ilyen pálca felvételére. Az enyémen mondjuk azért volt ilyen gányolás, mert a hátsó bovdentámasz fele letört a féktányérról, de így is nagyon vacak és bizonytalan szerkezet volt, a hideg kiráz, ha visszagondolok, milyen volt fékezni vele. Ha egy módod van rá, inkább eredeti bovdenesre csináld vissza.
Egyébként, mivel a motorom elkészült, és egyelőre nem látom más akadályát sem, a jövő héttől már ráérek arra is, hogy elgyere, feltéve persze, ha te is ráérsz, illetőleg megelőlegezel a motorodnak annyi bizalmat, hogy el merj vele döcögni hozzánk. :D Eljössz, aztán megzabolázzuk egy kicsit azokat a szigszalaghegyeket, meg a többi disznóságot.
A hátsó lámpám pedig már elkelt, holnap lesz két hete, hogy postára adtam, úgyhogy erről sajnos lekéstél, pedig ha ezt előre tudom, természetesen megtartottam volna neked. :(
|
Norok!
Ahogy írod,a te motorod és az én motorom között roppant nagy a hasonlóság!
Azaz,az enyém is fékpálcás volt,bowden helyett,a kábelezését újra kellett csinálnom,nekem még gyújtáskapcsolót is kellett cserélni,a légszűrőházat is ki kellett cserélnem( a régit te vetted meg ),egyszóval van feladatod,regiment!
Kitartást és jó szerencsét hozzá!!
Üdv;Zsolt
|
Zsoel
Gyönyörű,gratulálok,örülök hogy sikerült.Nem kis munkádba került ugyhogy nagyon vigyázz rá.
Épp most találtam a vaterán az egyik hirdetésed ahol a hátsó lámpát árultad,irtad valakinek ha lejárt az aukcio kiteszed neki 2000-ért,nincs meg még véletlenül??Nem tartom valoszinünek hogy még megvan de gondoltam megkérdezem azért.
|
Közben van szerencsém mindenkinek bejelenteni, akit érdekel és érint, hogy II-es számú Simson Staron február eleje óta zajló felújítási munkálatai véget értek, és a héten, Isten áldásával, méltó befejezést nyertek. :)
Ebből indultam ki:
A végeredmény pedig itt látható:
Hamarosan további részletekkel szolgálok, és feltöltöm a teljes anyagot.
|
Beagle
Részvétem a gyetyapipás megrázó élményhez.Jól értettem hogy alaposan helyre tett a szikra? :) Nagy körültekintéssel kell lenni,mert hamar jön a meglepi.
Csimpusz
Zsoel a számból vette ki a szót. 3 mm-es gumilemezből.Abból csináltam én is,csak ez a törött légszűrőházzal kell majd valamit kitalálnom.Ha más nem marad a műanyag ragasztópisztoj.
Ujabb ékménnyel gazdagottam a restaurálás folyamán.Ti eképzelhetőnek tartjátok,hogy a hátsó fék ugy is tud működni,hogy nem fékbowden van hanem egy 6-os menetesszár egyik vége karikába hajtva a hossza bemérve(méretre)levágva és helyrehajlitva is működik ?? Hmm.
Jobban meg kellett volna néznem vásárláskor.Mindegy potolható,kissé letörtem mert sok volt a meglepi.A km óra azért nem működött,mert a fogaskerékre rögzitett lapka töbe el volt törve.De az óra tökéletesen működik.A villamos rész nagy kihivás lesz,mert kivettem a lámpát és egy akkora káosszal szembesültem(szigszalag hegyek,töbe elcspett vezetékek),nem is értem hogyan működött a világítás.Nem merek többet irni mi mindennel találkoztam még
|
Beagle
Ugyan, nincs mit, főleg, hogy sajnos kissé elkéstem a jótanáccsal. :D De hát honnét tudhattam volna, hogy te árnyékolt pipára váltottál, és éppen ma jut eszedbe markolászni? :P
Jól teszed, hogy nem erőlteted meg egyszerre a motort, nem szerencsés. A bejáratáshoz sokkal szerencsésebb a sok rövidebb táv (gyorsítások, lassítások, visszakapcsolások stb.), mint folyamatosan, nagyobb távokon, monoton módon közlekedni, állandó fordulatszám mellett.
|
Zsoel
Még egyszer köszi,egy életre megtanultam a fémházas pipa "veszélyeit"! :-)
Gurultam,délután pár kört és meg kell mondjam,kicsit passzosra fúrták a hüvelyt(erre figyelmeztetett a szerelő bácsi is,aki összerakta),íly módon,csak fokozatosan merem bejáratni,mert félek,hogy megszorul. Ugyanis az volt a tervem,hogy már holnap megyek vele dolgozni (25 km),de nem merek egyszerre ilyen távot megtenni,mert ma kb 2x 5 km-t mentem vele pár perc pihenővel és mire hazaértem eléggé visszaesett a teljesítménye,pedig ésszel mentem vele (tudom,hogy kell bejáratni). :-)
Aztán,mikor kihült,ismét "jól ment"! Egyszóval,egyenlőre maradok a rövid távokon!
Üdv;Zsolt
|
Na ugye, hogy először a porlasztót is meg kell nézni, és nem biztos az sem, hogy a "jó" gyertya tényleg olyan jó. :) Ha nincs ott a gumi, akkor az azt jelenti, hogy a búvárcső szája nincs lezárva, és bár a szívatótolattyú nincs felemelve, mégis rettentően túldúsul a keverék. Amíg hideg a motor, ez nem olyan nagy gond, de utána "megfullad". A fémházas pipával meg vigyázzál: ha azzal ellenőrzöd a szikrát, akkor mindig először dugd be a gyertyát, és tedd rá a hengerfejre, aztán VEDD EL ONNÉT A KEZED! Az árnyékolt pipa ha új, ha 40 éves, mindegyik megráz.
Egyébként örülök, hogy máris megoldódott a dolog! Problémamentes bejáratást kívánok. :)
A dicséretet pedig köszönöm. Épp most írom az "élménybeszámolót" a motoromhoz. :D Ha kész lesz, tömörítem a többi dokumentummal együtt, és megosztom itt, aztán csemegézhet belőle, aki akar. ;)
|
Ja! És CSUDISZÉP A MOTOROD!!!!!!!!
|
Zsoel!
Semmi gond,hogy nem jelentkeztél tegnap,mert már úgysem csináltam vele semmit(elment a kedvem,a sikertelenség okán).
Ma reggel,viszont 6.30 h.-kor kitoltam és szétkaptam,mint foxi a lábtörlőt! :-)
A gyujtással nem volt semmi gond,a megszakító is jónak bizonyult és a kondi is ! Megnéztem a szikrát és úgy letaglózott,hogy percek múlva tértem magamhoz! :-) (lecseréltem,ugyanis a pipát egy zavarszűrősre és sikerült rámarkolnom a fémházra) Ezután szétkaptam a porlasztót,látszólag azzal is minden rendben volt,DE a szivató dugattyú aljáról hiányzott a gumi! Hogy mióta? Azt csak Isten tudja! Találtam egyet,rátettem,összeraktam.....még mindig nem indult! Kerestem egy gyertyát,találtam itthon egy Berut,kicseréltem és egyből beindúlt,persze alaposan pöfékelve a sok üzemanyag miatt,ami a "rugdosás" során belekerült. A "régi" gyertya egy NGK B8 HS tipusú volt és kb 1000 km-t ment. Nem gondoltam volna,hogy ez is rossz!
Egyszóval müxik a gép,ki is megyek vele egy karikát!!!
Köszi mindent,
Üdv;Zsolt
|
csimpusz
Akármilyenből nem lehet, mert a benzingőz és olaj feloldja, ezért elszakad, kitüremkedik stb. Csak benzin- és olajálló, szövettel erősített, ~3 mm-es gumilemezből szabad készíteni.
|
norok999
Úgy látszik, ez gyakori "javítási" módszer volt staros körökben, hogy ha nem kap elég naftát a motor, akkor betömték a torkát, hogy túldúsuljon a keverék...
|
mosquito808
Szia! Ezeket te is átnézheted, amiket Beagle-nek írtam, bár ilyen problémával, mint a tiéd, még nem találkoztam. Megint csak azt mondhatom, hogy látatlanban sajnos csak találgatok.
|
Beagle
Bocs, hogy nem jelentkeztem tegnap, de vacsorameghívásom volt. :)
Egypárszor már kifejtettem, hogy látatlanban nagyon nehéz megmondani a tutit, én is csak találgatni tudok (na meg hát engem is érhet meglepetés, például az a sunyi módon, takart helyen félig berepedt megszakító úgy megszívatott, hogy csak na), de én azt mondom, ne szedd szét újból fölöslegesen a motort.
Abból indulhatunk ki, ugye, hogy a porlasztó tiszta és jól be van állítva, benzinszint, fúvókák stb.? (A felfúrt hengerhez se alkalmazz egyelőre nagyobb főfúvókát, csak 50-es, és a kúpostűt se vedd el a középhelyzetből.) Akkor nézd át még egyszer a gyújtást:
- NÉZD ÁT MECHANIKAI SÉRÜLÉSEK SZEMPONTJÁBÓL a megszakítót, és ha hibátlan, finoman reszeld meg a megszakítóérintkezőket; nagyon fontos a párhuzamos, teljes terjedelemben érintkező, sík felület és a fémtiszta kapcsolat
- tisztísd és csiszold meg a megszakítót és a kondenzátort összekötő vezeték érintkezőit és a kapcsolódási pontjaikat is, hogy ott is kielégítő legyen a kapcsolat (nedves, olajos, piszkos felületen könnyen "elkúszik" a primer áram, és bizonytalanná válik a gyújtás); kísérletképpen a gyújtáskapcsolóhoz felmenő 2-es (barna-fehér csíkozású) vezetéket lekötheted a kondenzátorról, ezzel kiküszöbölheted az esetleges gyújtáskapcsoló-hibát (bár utóbbinak minimális az esélye)
- próbálj ki több kondenzátort is; a leromlott kapacitású kondenzátor is okoz gyújtásgondokat
- vizsgáld meg végig a gyújtásvezetéket: az érintkezéseket, és azt is, hogy nincs-e rajta kopás, olvadás, hogy mikor a helyére rakod, ott esetleg átüthet; a gyertyapipát csavard le, és szabadon tartsd oda a gyertyához, így próbáld indítani a motort, ezzel meg leeht vizsgálni, hogy a gyertyapipa jó-e
- több gyertyát is próbálj ki, de mindegyiknek 0,4 mm legyen a hézaga, és itt is fontos a párhuzamos, sík, tiszta érintkezőfelület (ellenkező esetben akár csöröghet is a motor)
- lehet még egy olyan hiba is, hogy a lendkerék mágneseinek erőssége lecsökkent az idők folyamán, és a gyenge mágneses mező okoz gyújtáselégtelenségeket, de ez is inkább csak elméleti, mert a Simsonok mágneseinek állóképessége kitűnő, még évtizedek múltán is tartják a felmágnesezésükkori erőséggüket
- ha mindezeket átnézted, akkor a kör bezárult, a hiba a gyújtótekercsben van, és mivel nem javítható, ki kell cserélni. Sajnos ez egy idő után elkerülhetetlenné válik, mert a tekercs bizony elöregszik. Ha még az eredeti tekercs van benne, akkor a szigetelőszalagon látható kis fekete pontocskák árulkodhatnak a hibáról.
|
Norok999
Figyelj csak mlyen anyagból vágod a tömitést a légszürőházba?
|
Norok!
Beindulás után,elég sokat ment,még gurultam vele egyet az utcán,de hamar visszajöttem,mert túl sokat kapott és fulladt. Igazából felfúrattam 60 ccm-re és kitágíttattam a réseket,és a hengerfejből is le lett szedve jócskán. Egyszóval,ezért kicsit feljebb tettem a tűt,gondoltam,több benzín kell neki,de nem lett jó. Így szétkaptam a porlasztót és vissza tettem gyári magasságra,majd beindítottam és kb két perc után állt le.
Egyébként van szikra,továbbra is,de mégsem indul!
Holnap átnézem a kábeleket,amit te is javasoltál,de nem túl sanszos,hogy az a baja,hogy letestel,mert akkor szintén nincs szikra.
Ezért nincs ötletem,de valószínűleg holnap szétkapom az egészet és kezdem az alapokról.
Üdv;Zsolt
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |