|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
csipisanyi
Sehová. Egyszerre csak egy vezetéket lehet bekötni.
A 63, 63a és 51 pontok együttesen egy egyenirányító diódával egybekötött, kétfokozatú fojtótekercset képeznek. Ez lényegében egy vasmag, amelyre, persze megfelelő szigeteléssel, vagyis csévestestre, elkezdik feltekerni a zománcozott rézhuzalt. Ez a kiindulási, vagyis a 63-as pont. Miután kb. a tekercs harmadát felcsavarták, egy helyen "megcsapolják" a tekercset, vagyis a huzalról eltávolítják a szigetelő zománcréteget, és egy kivezetéshez kötik. Ez lesz a 63a pont. Ezek után feltekerik a hátralévő 2/3 huzalmennyiséget is, amelynek a másik vége, az egyenirányító dióda közbeiktatásával, képezi majd az 51-es pontot. Ezzel készen van a töltés fojtótekercse. Ennek az a szerepe, hogy a féklámpa- (és egyúttal töltő-)tekercs 59a pontjából érkező elektromos áram erősségét korlátozza. Mivel a korlátozás a vasmagos tekercs által létrehozott elektromágneses tér által történik, ennek erőssége - így a korlátozás mértéke is - pedig egyenesen arányos a felcsévélt vezető hoszzával, magától értetődő, hogy rövidebb tekercshossz esetén kisebb lesz a "lefojtás", vagyis nő a töltőáram erőssége, hosszabb tekercshossz esetén pedig ennek a fordítottja lesz igaz. Tehát ezzel a megoldással két fokozatban lehet variálni az akkumulátor töltőáramának az erősségét (ez amúgy a gépkönyvben is le van írva). Ha valaki sokat indexel, dudál, használja a parklámpát stb., ezzel pedig meríti az akkumulátort, vagy esetleg csak annyi, hogy sík terepen lakik, és ritkán pörgeti a motort, az a 63a vezetéket kösse be a biztosítéktáblába. Ha azonban ritkán használja valaki az akksit igénylő funkciókat, vagy dombos tájékon lakik, netán szereti jól kihúzatni a motort, az inkább a 63-as vezetéket kapcsolja be az áramkörbe, mert különben könnyen túltöltődik az akkumulátor, ami a sav felforrásához, túlfolyáshoz, és ezzel károsodásokhoz vezet.
Gyárilag mindkét bekötés előfordul, de a bekötetlen vezetéken mindig van egy vastagabb cső, és a tűzősarut abba kell visszahajtani, tehát alaposan szigetelni kell, mert ha valamihez hozzáér, csúnya zárlatot csinálhat. Te is így járj el, tehát döntsd el, hogy a fent leírtak szerint melyik töltési fokozatra van szükséged, azt a vezetéket kösd be, a másikat pedig szigeteld.
|
Schwalbin szeretnénk töltő tekercset bekötni az lenne a kérdésünk, hogy a bekeretezett zöld vezetéket ami a 63-asból indul ki hová kell bekötni.
Válaszotokat előre is köszönjük!
http://www.abload.de/img/bekotes5cz1.jpg
|
kopelosboy
Valószínűleg rossz a gyertyád, nem megfelelő a hézag beállítása, illetőleg a gyújtószikra útvonalában van valami disznóság.
|
norok999
Hát, alapvetően Star formája van... :)
Én nem vettem volna meg, mivel túl sok rajta az otromba gányolás, hiányosság, amelyeket csak sok munkával, utánajárással, na meg persze pénzzel lehet javítani, pótolni. De szépen helyre lehet majd tenni, addig meg, gondolom, jó lesz így is. :)
Ja, és úgy látszik, neked a kormányburkolat nélküli Starok a végzeteid, merthogy ezen sincs. A kartartó konzolok S50-ről valók, a karok meg S51 enduróról.
|
kopelosboy
Igen jól tudod a megszakító hézag 0,4 mm kell,hogy legyen.A durrogás,csattogás véleményem szerint a rossz keverékképzés és a nem megfelelő szikraképzés miatt lehetséges.Gyujtásod jól van beállítva?Előgyujtás?
2011.07.18 14:05 kopelosboy „
Üdv! az lenne a kérdésem,hogy a motoron megszakítót cseréltem, és a megszakító hézagnak 0.4mm kell lenni ugye? És még 1 kérdés, az miért van ha másik Starral alacsony fordulaton megyek és elkezdenék gyorsítani pöfög és durrog? Nagyon sokat kapna? Vagy a gyújtásban lenne hiba? De magas fodulaton semmi baja! ELőre is köszönöm!
|
Üdv! az lenne a kérdésem,hogy a motoron megszakítót cseréltem, és a megszakító hézagnak 0.4mm kell lenni ugye? És még 1 kérdés, az miért van ha másik Starral alacsony fordulaton megyek és elkezdenék gyorsítani pöfög és durrog? Nagyon sokat kapna? Vagy a gyújtásban lenne hiba? De magas fodulaton semmi baja! ELőre is köszönöm!
|
Sziasztok Urak !
Tegnap nem sikerült gép elé ülnöm,de pótolom az elmaradásomat :
http://kepfeltoltes.hu/110718/DSCN3852_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110718/DSCN3851_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Várom a kritikákat,észrevételeket.Kissé humoros ,ert képen sokkal jobban néz ki mint a valóságban.
|
norok999!
Igen! Igen! Kíváncsiak vagyunk!
Egyébként az enyém sem a szépek közé tartozik,de idővel szép lesz ez is! :-)
|
norok999
Még szép, hogy kíváncsiak vagyunk.
Mutasd csak meg, nem baj, ha kicsit szakadt, majd lesz jobb is. :)
|
Sziasztok !
Már gondolkodtam rajta,csak nem akartam elhamarkodni.A mostani állapotáról csinálok majd nektek 1-2 képet de mégegyszer megemlítem nem tul szép látvány.Lesz rajta mit csinálni.Vasárnap tudok majd képet késziteni ugyhogy akoriban várható majd. :)HA minden jol megy estére már fennlesz.
Eredetileg ugy terveztem majd akkor fotozok ha már átfestettem,de ha már ennyire kiváncsiak vagytok ám legyen. :) :).
2011.07.14 22:10 Beagle „
norok999!
Szia!
Őszintén örülök,hogy máris sikerült pótolnod az óriási űrt,melyet a Star-od elvesztése okozott!!!! :-)
Gratula!
Zsoel barátomhoz hasonlóan én is szívesen látnék képeket az új szerzeményről!
Legyen sok örömöd az új motorodban és vigyázz rá!
Üdv;Zsolt
|
norok999!
Szia!
Őszintén örülök,hogy máris sikerült pótolnod az óriási űrt,melyet a Star-od elvesztése okozott!!!! :-)
Gratula!
Zsoel barátomhoz hasonlóan én is szívesen látnék képeket az új szerzeményről!
Legyen sok örömöd az új motorodban és vigyázz rá!
Üdv;Zsolt
|
norok999
Én az NGK B8HS-t ajánlom, szerintem az általánosan kapható olcsó gyertyák közül ez passzol hozzá leginkább. A többit hamar tönkreteszi, de ez bírja; az én motoromban már vagy öt éve ugyanaz a gyertya van.
Amúgy majd egy-két képet nem akarsz földobni az új szerzeményedről? :)
|
Zsoel :) .Akartam mondani dl.Bocsi mindenkinek elirás volt a hajtóműolajnál megadott mértékegység..Soryyyy.Gyertyával kapcsolatban valamilyen tipus tipp?
2011.07.13 21:41 Zsoel „
norok999
Minden stimmel, csak én a motor- és hajtóműolaj-mennyiségeket inkább deciliterben adnám meg. :)
|
norok999
Minden stimmel, csak én a motor- és hajtóműolaj-mennyiségeket inkább deciliterben adnám meg. :)
|
Na hali!
Norok Remélem én is hogy jó választás volt és jó egészséget kívánok hozzá barátom!! Mostanában Kevés időm van pörgetem a fuvarokat itthon és nemzetközibe is !! Nem tüntem el csak hátkell a zsé is!! 
Az én mocim is még a habokba van!! Jövő héten szabin leszek akkor majd többször fel látogatok! Viszont lehet idén elkezdem a nagymotor jogsit !! Mert én néha ilyen sebesség mámorba égek!!! Néha meg nagyon jó a retró filing!!
Na sziasztok !
|
Bocsi a kérdést .... Elöbb olvass utána kérzz...
2011.07.12 23:22 gülü „
Üdv!
Milyen gyertya jó a staarba a mostani kínáltból ? Most hogy jött ez meleg (bár nem feltétlenül erre fogom) és a gyertyagondok nem akar indul ha indul is nem valami jól megy, viszont ha kicserélem jó lessz de mégis kellene egy másik jó gyertya is...
|
Üdv!
Milyen gyertya jó a staarba a mostani kínáltból ? Most hogy jött ez meleg (bár nem feltétlenül erre fogom) és a gyertyagondok nem akar indul ha indul is nem valami jól megy, viszont ha kicserélem jó lessz de mégis kellene egy másik jó gyertya is...
|
Zsoel
Nyugodtan csináld,szerintem még nem a héten,vagy a jövő héten lesz a probaut.Nem sok időm van mostanában nekem,sem,azért is tart ilyen sokáig a babetta összerakási is.Pedig nem nagy munka de időigényes,és mivel itthon a panelba nem tudom csinálni,eljárkálni aposomékhoz(ott bütykülök),nem 2 perc az ut.Julius végén szabadságon leszek kb 1 hétig,akkor majd a kiscsaládom mellett szeretnék egy kis időt a mocira is szánni.Szerintem majd akkoriban várható a találka ha ugy haladok ahogy elképzeltem.De tudod asszony tervez ember végez.De igyekszem majd. :)Egy kérdés igy hogy átgondoltam mindent(adatot,ismeretet)egy kérdésem mindjárt lenne.Azt tudom,hogy NGK-s gyetyát a legcélszerübb bele tenni de nem tudom melyik tipusut.Most néztem több fajta van.Mikor probáltuk a mocit és probálgattam véletlenül beköpte a gyertyát és a srác kivette belerakott valami másikat,Tök ismeretlen neve van az életbe nem halottam róla,majd leirom ha megnéztem,de biztos nem Ngk-s.
Frissités gyanánt szeretném leirni az ismereteimet minden stimmel-e,megkérnélek benneteket javítsaatok ha tévesek valamiben.(Nem könyvböl másolom ide ne legyen tévedés.[fejből ]-ezzel másoknak is lehet sokat segítek majd :Simosn star
fényszoró 6V/15 W
féklámpa 6V/18W
hátsó lámpa 6V/5W
kilométer óra világítás 6V/0,6W
gyújtógyertya hézag : 0,4 mm
gyertya tipus: NGK isolator ?????(nem tudom a pontos tipust)
Főfúvóka:50
Tűsfuvóka:215
Alapjárati fúvóka:35
Inditófuvóka:60
Váltóba :4 ;4,5 l hajtóműolaj
keverék: 8,5 l benzinhez 2,5 l 2T olaj(kétütemű olaj) -én így keverem
alaphelyzetben az üresjárati benzin-levegő 1,5-2 tekerés kifelé.
Remélem jól emlékszem,légyszives javítsatok ha mégsem,vagy ha valamit elfelejtetttem.Köszönöm.
|
Zsolti9014
Szívesen. Természetesen a P-s is jó, mert igazából csak a 8-as helyén álló karakter (vagyis a hőérték) a valódi mérvadó.
|
Gratulálok! :)
Remélem, alaposan átnézted a járgányt vásárlás előtt, és nem "választottál bele" valami disznóságba. Az utólag hegesztett váz engem azért elgondolkoztatott, de nem tudom, melyik helyre céloztál, úgyhogy inkább nem vészmadárkodom (ha például csak kis, esztétikai jellegű javításról van szó). Mindenesetre az nagyon fontos, hogy a vázon, lengővillákon ne legyenek elhajlások, mert ebben az esetben előfordulhat, hogy a két kerék nem fog egy nyomvonalon futni, és az kellemetlen következményeket okoz a motor "egyenesfutásában" és vezethetőségében.
Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok rá, remélem, mielőbb elhozod megmutatni; természetesen ennek is megpróbáljuk majd helyrebillenteni az esze kerekét. ;) Azért, ha neked nem olyan egetverően sürgős a dolog, akkor jó lenne úgy összeegyeztetni, hogy akkor gyere, amikor már az enyém is készen van, mert nem akarom félkész állapotban mutogatni, meg amúgy is, meglehetősen szét vagyok most pakolva a műhelyben. Nem sok híja van már amúgy; ma például, mivel ezen a napon nem dolgozom, tervezem összeszerelni a lengéscsillapítókat, csak egyedül nem tudom, mivel a menetes csövek végét rá kell peremezni a dugattyúrúd-vezető perselyekre, és ehhez minimum hat kezem kéne, hogy legyen, annyi meg nincs. Nagyon nehézkesen elkészült, egyedileg esztergáltatott cuccokról van szó, tehát nem szeretném türelmetlenség miatt elk...ni őket. Megvárom apukámat, ha hazajött, majd segít.
Aztán holnaptól hétvégéig még dolgozom, utána nekiállok a többinek is, mert már a hengerem is megvan, illetve addigra remélhetőleg a hengerfej is meglesz, tehát lényegében összerakhatom az egészet. :) Akkor már csak akkumulátort kell beszereznem, és kész lesz a nagy mű. Szóval majd akkor szólok, addig pedig jó munkát és sikeres szerelést. Szükség esetén meg persze nyugodtan kérdezz, ha tudok, természetesen válaszolok. :)
És persze VIGYÁZZ A MOTORRA! Ez a GPS-es nyomkövetési technológia engem is érdekelne (bár remélem, sosem lesz rá szükség), úgyhogy erről majd beszélünk.
|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
| |