|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Zsoel !!Beagle !!Csimpusz !!
Képzeljétek nagy hír van,meg nem kevés munka. :)Megvan az utód. :))))))))))Azzal kezdem majd hogy rakok bele GPS-t.35.000 -ért sikerült hozzájutnom 73-as egy fiatal srácé volt.Állítása szerint a motor 5 éve volt felujitva azota nem nagyon használta,inkább az elmult 1 évben vette megint elő munkába járás céljából.Aztán kapott egy robogot ez meg ment a sufniba.Előtte a nagypapájáé volt.A fiatalság nyomai több helyen is láthatók rajta.Tudod mire gondolok? Hmmmm....igen arra.Állítolag estek vele egyszer,de nem értem hogyan a váz kicsit eldeformálodott állítása szerint( de jobban átnéztem, semmi jelét nem találtam,tapasztaltam) van egy hegesztésjavítás a hátsó merevvázon.Még jobban nem szedtem szét,elsősorban a kötelezőket néztem át.Üzemképes,pöcre indul,de hagy némi véleményt.A gyujtáson van mit korigálni.ebben mindenképpen szeretném kérni majd a segítségedet, ZSOEL barátom :)és még több apróság vár majd megoldásra.Például a kmóra nem működik a srác azt mondta vett bele másikat de azzal semi sikerült neki életre keltenie.Mikor elinditottam a mutato egyböl remegett(ebből arra következtettem,hogy valoszinü az óra müködöképes),de a spirálnál a bowden képzeld hátrafelé indul el,elég komoly ívben.Nem is csodálom ha nemjó.Szerintem be van veszülve mint állat. :)
Majd alapossan megszakértem ,de előtte a babettát be akarom fejezni.(Már nincs sok hátra.Esetleg ha érdekel benneteket teszek fel majd róla képet.
Ugy terveztem mint ti is csinltátok,szétburitás után kezdődik majd a helyreállítás.Sok munkám lesz vele,de ezt már nem adom könnyen. :)A másik is nagyon a szívemhez nött de sajnos igy alakult.Most már tudom mi miért van és hogyan működik,de azért majd halmozom a kérdéseket ha adodnak.:)))Bizotan lesz.
|
Zsolti9014
Hát a Starok értékelését tekintve egyetérthetünk. :) Magam is úgy vagyok vele, hogy inkább ilyennel motorozom, mint az új, förtelmes műanyag kacatokkal. Azokból 12 egy tucat, de ezt aztán megnézik ám az utcán, ha rendbe teszed és végiggördülsz vele.
Nyugodtan kérdezősködj csak bármiről, ami eszedbe jut, ez a fórum arra van.
A BERU-féle Isolatorok Starhoz egy kalap sz...t sem érnek, nyugodtan felejtsd el, mert a motor rövid úton hazavágja őket. A Brisk inkább Babettákhoz való. Az említett NGK-k viszont jók, stabilak, megbízhatóak, én is azok mellett szavazok. (Azonban a sima B8HS is tökéletes, fölösleges a P-set megvenni.)
|
Közben eszembe jutott még egy kérdés:
Ki milyen gyújtúgyertyát használ a Starba?
Amikor elhoztuk, akkor Brisk N15YC volt benne, keresgéltem a neten, és találtam táblázatot, ami a különböző gyártók jelöléseit veti össze.
A kezelési könyv Isolator 280-ast ír elő (érdekes, hogy a Kadner-féle Kismotorkerékpárok könyv nem), a mostani Beru-féle Isolatorokról jót még nem sokat hallottam (eredeti NDK-s meg csak 225-ös van már itthon).
A táblázat alapján az NGK BP8HS-re esett a választásom.
A Brisk 15YC az NGK számozás szerint 7-es. Találtam viszont egy másik konverziós táblát, amiben ezt a Brisket 6-os NGK-nak megfelelőként tüntetik fel.
Tehát a kérdésem lényege az lenne, hogy ki mit használ, illetve az NGK BP8HS valóban megfelel-e az Isolator 280-nak hőértékben?
|
Na igen, azt a könyvet is átlapoztam itt az oldalon, de nem találtam benne amit kerestem. Most megnéztem megint, természetesen benne van. De legalább nem hagyom elveszni a németemet. :)
A motor előttem egy idős bácsié volt, aki valószínűleg nem a megfelelő szerelőhöz vitte ezek szerint. Én így 21 évesen többre értékelem az ilyen motorokat, mint a legtöbb mai robogót. Persze annak is van pozitívuma, de ez nekem más világ. Két Babettám volt előtte, az első motorom meg Riga 4-es, de persze a Simsonhoz nem fogható egyik sem. :D
Majd ha a téli felújításba belefogok, bizonyosan fogok majd itt kérdezősködni apró részletekről, amik az eredeti állapothoz kellenek.
|
Ennek igazán örülök, szívesen. :) Úgy látszik, még mindig vannak emberek, akik megrögzötten azt hiszik, hogy nagyobb fúvókával jobban megy egy motor (holott, mint látható, ennek pont a fordítottja igaz, megfejelve ráadásul egy kis extra fogyasztással).
Egyébként műszaki jellemzőket itt is találsz, nem kellett volna olyan messzire menned. Oldalt, a Simson Star kézikönyv menüpontban, a beszkennelt főlapra kattintva is végigböngészheted az eredeti gépkönyvet. (Vigyázz, a felette látható "Simson Star kezelési könyv" a te géped évjáratához NEM JÓ, annál jóval korábbi.)
|
Zsoel!
Sikerült kipróbálnom 50-es fúvókával a motort, valamint a benzinszintet is a karburátorhoz megadott gyári értékekre beállítani, és úgy tűnik, megoldódott probléma, köszönöm a segítséget.
Norok
persze neked is köszönöm, a gyújtást is pontosabban sikerült belőni, most minden rendben, remélem ez így is marad. :)
|
Köszi a válaszokat, megvizsgáljuk a problémát.
|
Zsoel
nagyon köszönöm! Beszerzek egy 50-est. A 72-es azért volt benne, mert azzal hoztuk el, aztán arra gondoltunk, hogy sokat kap, 68-asra cseréltük (ne volt hozzá megfelelő szakirodalmam). A neten találtam táblázatokat a 16n1-X karburátor-sorozatról, mindhez 67-72 köztieket írtak gyáriként, viszont a Star eredeti karbija, a 16n1-6 hiányzott a táblázatokból.
Tegnap ráakadtam egy német oldalon erre is, és valóban igazad van, 50-es a gyárija.
Szóval tisztázásképpen, nem az én agyszüleményem volt 72-est belerakni.
Ha valakinek ez a jövőben még segíthet:
http://www.mopedfreunde-oldenburg.de/html/vergaser_16n1_16n3.html
És köszönöm mégegyszer a segítségedet, ha hazaérek, akkor ki is próbálom.
|
Zsolti9014
Túl sokat kap. A gyári főfúvóka 50-es, nem tudom, mit keres benne 68-as, pláne 72-es(???) Ha nincs fönt a légszűrő, több levegőt képes beszívni a motor, vagyis kissé kompenzálni tudja az őrült nagy főfúvóka hátrányait - ellenben, ha ráteszed, a beszívási keresztmetszet lecsökken, és a keverék túldúsul. A problémáról kérdezd ki Norbi barátomat (norok999), az ő (sajnos már csak szép emlékű) motorja is hasonló gondokkal küszködött.
|
Urak!
Létrehoztam nektek egy új fórumot.
Baloldalt a menüben a legalsó link.
Nézegessétek, próbálgassátok, hogy mennyire szimpatikus nektek.
Korlátlan témákat (topikot) lehet létrehozni
Tehát melyik a jobb, a mostani, vagy az új.
|
Üdv.Ti hogy szoktátok összetenni a gyujtókábelt és a tekercs drótját?
|
norok999: köszönöm! megvizsgáljuk.
|
Schon !
Én is a többieket tudom csak idézni,nem tudom mennyire értessz a motorszereléshez,de a kuplungot kéne meglesned.Tegnap szerltem én is a egy babetta kuplungot(persze nagyok az eltérések)de példul ott az egyik feszitőrugó el volt törve a 3-bol.Ott éppenséggel ezért volt hogy indtits utn ,mikor leállítottam a sztenderről fuldoklott.Mert ugye az egyik pofa befogott és menni akart.Ki tudja,lehez nálad is valami hasonlo probléma lépett fel.
Zsolti9014
Nálam is volt kezdetben ilyen probléma,pont mint nálad ahogy leirtad ha rátettem a légszűrőt erőtlen lett,fulladt.A probléma a gyujtásbeállítás után normalizálodott,megszünt.Írtad,hogy valószinű a keverési aránnyal nincs gond igy én erre tudnék tippelni.A beállítás után a motor nálam ujra erőre kapott,Zsoel barátunk a tanuja,hogy még meg is könnyeztem az örömtől :) .Nekem ő segített rendbetenni a gépsárkányt és persze a többiek is.
|
Szép napot mindenkinek!
A napokban megvettem életem első Starját, 1974-es példány. A téli leállásra teljes felújítást tervezek (amennyire egy diák pénztárcája ezt megengedi), a nyáron pedig még így motoroznék vele, ahogy van.
Lenne viszont némi problémám. A motor nagyszerűen megy, könnyen indul, minden jó. Látszólag. Amikor viszont a légszűrőt ráteszem, gázadásra fullad, meg nehezebben is indul, menet közben nem húz, szóval teljesen megöli a légszűrő.
Üzemanyag-ellátási hibára gyanakodtam, mert ha teljesen odacsavarom neki a gázt üresjáratban, akkor fullad-felzúg-fullad-felzúg... De ebben már nem vagyok biztos.
Elvileg a benzinszint rendben van, a hibajelenség 68-as és 72-es fúvókával is fennáll, gyertyát próbáltam háromféle hőértékkel, NGK-t is meg Brisket is.
Még annyit, hogy ha nem a komplett légszűrőt rakom fel házastul mindenestül, csak a betétet teszem a karbihoz, akkor is ugyanez a tünet.
Apával próbáljuk a motort szerelgetni, ő nem egy nem két gépet javított már, de most úgy gondoltam, mégis ide fordulok, mert Simson, különösképp Star még nem sok fordult meg a kezeink közt.
Előre is köszönöm a szíves segítséget!
Ui.: azt szeretném még kérdezni, hogy Star alkatrészeket hol lehet a neten beszerezni nagy választékban, jó minőségben? Mindenből szeretném a legjobbat a motornak, persze elérhető árban. :)
|
schoon
Szia!
Beagle barátom jól mondja, szerintem is először a kuplung kiemelését kéne megvizsgálni, kellően szétkapcsol-e a szerkezet a kar behúzásakor.
|
Beagle
Oké, reméljük, jó lesz. :)
Igen, még egy darabig csak így este fogok ráérni pár percre, de most is hullafáradt vagyok. Majd ha vége a dalnak, akkor válaszolok neked, meg úgyis más kérdésben is szeretnék tanácsot kérni tőled.
Jó munka igenis létezik: a Starom összerakása. :D Már készen vannak a lengéscsillapító-alkatrészek, sőt a henger is fel van fúrva, úgyhogy már csak a hengerfej utánesztergálásának kell megtörténnie, és... ;)
Úgyhogy nagyon türelmetlen vagyok!
Számomra inkább a "jó reggelt" egy borzasztó paradoxon, mert valami vagy jó, vagy reggel. :) Ezt mostanában halmozottan tapasztalom, úgyhogy fekszem is le aludni, jó éjt mindenkinek.
|
Hali!
A kuplung kiemel rendesen?
2011.07.08 20:09 schoon „
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy mitől van az ha berakom egyesbe a gépet és nem engedem ki a kuplungot elkezd fulladni? Ugyan ezt csinálja ha elindulok vele és felváltok másodikba. Mitől lehet?
Válaszokat előre köszönöm.
|
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy mitől van az ha berakom egyesbe a gépet és nem engedem ki a kuplungot elkezd fulladni? Ugyan ezt csinálja ha elindulok vele és felváltok másodikba. Mitől lehet?
Válaszokat előre köszönöm.
|
Zsoel!
A bácsival sikerült közös nevezőre találnunk,már nála a 72-es blokkja,kedden érkezik a henger és a dugó!
Olvastam,hogy mostanában a "szomszédban" dolgozol,természetesen ráérsz a levéllel!
Jó munkát! (bár egy barátom szokta mondani,hogy "jó munka és szép öregasszony nem létezik)
Üdv;Zsolt
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |