|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Norok!
Hali!
Úgy kezdődött,hogy munkába menet megjelent egy randomszerű,csúnya kopogó hang,egy bizonyos,magasabb fordulatszámon.Hazafelé a kopogás mellé társult teljesítmény csökkenés,gyakorlatilag,amikor kopogott (40 km/h felett) olyan érzés volt,mintha erős szembeszél lökést kaptam volna. Ha 40-nel is,de hazahozott!
Igazából,már amióta megvettem,furcsa hangok jöttek a blokkból és iszonyú erőtlen volt.A STAR becsületére szóljon,hogy még így is 1000 km-t tettem bele,azóta!!!! (hiszen ezért szeretjük a Start! vagy nem?!)
Szétszedtem és sajnos nem ért meglepetés..... A gyűrűhézag 4mm!!!,a dugattyúcsapszegnél a tűgörgő kosár széttörve (ez okozhatta a kopogást és a megtorpanásokat),hiányzott két görgő(??)(hogy hová lett,ne kérdezd,mert kiesni nem nagyon tud),a hajtókar lóg,mint állat és ráadásnak a kuplungkosár beleért a blokkházba (bele is mart),persze ez is levehetett a teljesítményéből. Egyszóval egy magas költségvetésű felújítás vár rá! Még szerencse,hogy nem oly rég vettem egy másik Star-t (72-est),amelynek a blokkja lényegesen jobb állapotú,gyakorlatilag kap egy túlméretes hengert,keystone racing dugóval (ezáltal remélhetőleg alacsony fordulaton erősebb lesz) és persze az elengedhetetlen csapágy és szimering cserét. Ha minden igaz kedden már kész lesz a gépmunka és a csapágy csere (az utóbbit hozzáértésem híjján egy motorszerelő végzi),összerakom és tüstént referálok,hogy milyen lett!
Bízom benne,hogy találsz egy jó állapotú utódot,ha már a tied,vélhetően nem lesz meg!
Üdv;Zsolt
2011.07.07 20:19 norok999 „
Beagle
Nem irigyellek :(.Csodálom,hogy haza tudtál vele menni.Hogy történt az eset?Ahogy leirtad nagyon csunya vége lett. :(( Remélem nem lett semmi bajod.
|
Seregély!!
Átment az utalás?? Mert nem kaptam visszajelést!
|
Kiküldtem egy körlevelet, a Danuvia szerelési tanácsokról:)
|
Beagle
Ajjajj... Sajnos a már említett elfoglaltság miatt most egy darabig még nem lesz időm írni neked, de a leveledet tegnap elolvastam, és mindjárt arra gondoltam, hogy remélem, nem valami főtengely-, hajtókar v. dugattyúprobléma áll a háttérben... hát ezek szerint sajnos de. Igazán sajnálom, remélem, a bácsival meg tudsz egyezni mihamarabb. :) Majd igyekszem írni és érdeklődni.
|
Beagle
Nem irigyellek :(.Csodálom,hogy haza tudtál vele menni.Hogy történt az eset?Ahogy leirtad nagyon csunya vége lett. :(( Remélem nem lett semmi bajod.
|
Szia !
Sajnos semmi.Teljes csend és némaság mindnfele.Bár mostanában(napokban kerültek fel starok eladásra melyek hasonlítottak rá,de nagyobb kivesézés eredményeként kiderült,hogy nem azok.Szerintem annak már bottal üthetem a nyomát.
Közben vadászom az utodot(motort).Olyan meglepő gépsárkányokkal találkoztam már,gondoltam rá belinkelem de aztán elmaradt.A nagy szöveg mindnehol :teljesen felujitott motorikusan ,elektromosan és 30000-t kér érte.Kicsit furcsa nem?Irtam is az eladókanak de még nem jött válasz.Ha mindnet felujitott rajta miért adja ilyen olcson?Szerintetek?
2011.07.07 19:39 csimpusz „
Hali !!
Norok van valami hít a mocidról?
|
Hali !!
Norok van valami hít a mocidról?
|
Zsoel!
Szia!
Képzeld,ma végleg meghalt a motorom! :-(
Alig tudtam hazajönni a melóból! Szét is szedtem,hát nem egyszerűen lóg a hajtókar,dugattyú. A csapszegnél tűgörgős kosár volt már belerakva,persze az is szét van törve!
Íly módon most már itt az ideje a felújításának! :)
Üdv;Zsolt
|
Az olajterelő tárcsa a jobb oldali (lendkerékmágnes felőli) főtengelycsapágy és szimering között kell hogy legyen. Azt a célt szolgálja, hogy ezek között bizonyos hézagot tartson, így lehetővé tegye, hogy az olajozócsatornákból jövő olaj ezen az oldalon is bőven érhesse a csapágyat. Ha nincs bent, de egyébként a csapágy helyesen van kihézagolva, akkor nem okozt különösebb problémát a hiánya.
|
Üdv!
Köszönöm a segítséget, a blokkfelek közötti tömítetlenségre én is gondoltam, a szétszedés előtt próbálok tájékozódni, a hibalehetőségeket kizárni. A szimering berakását a robbantott képen néztem http://users3.ml.mindenkilapja.hu/users/simsongarage/uploads/simson_50.jpg. Olajterelő lemezt Bp-en 5 motorsosboltam sem találtam, azt mondták, hogy nagyon ritkán keresik azért nincs, s51 blokkhoz lehet csak kapni, állítólag s50 blokkot kevesen használnak.. A neten találkoztam olyan robbantott képpel ahol nincs is olajterelő lemez. Szétszedem újra és alapos tömítettséggel, új szimeringekkel összerakom a blokkot, köszi mégegyszer.
Szép napot!
|
Ez az olajterelő tárcsa ez hova való ? mert én nem emlékszem hogy az enyémbe lenne ilyen .. Robbantott rajzon sincs vagy mégis ?
|
nubran
Hali!
Miért ne lehetne kapni olajterelő tárcsát, pár száz forint.
http://www.unoautomotor.mainpage.hu/webshop/webshop.php?sid=5764&fid=4&&lang=hu&start=131&list_num=10
A forgattyúsházba valószínűleg inkább azért szivárog be a váltóműtér olaja, mert nincs síkba csiszolva a blokkfelek tömítőfelülete, esetleg szereléskor elmozdult a tömítés, például mert nincsenek a helyükön a helyezőcsapok. Nem árt tömítőpasztát is használni. Az olajterelő tárcsának ehhez semmi köze, az azért van, hogy a lendkerék felőli oldalon a szimering és a csapágy között hézagot tartson, így utat biztosítson a kenőolaj számára (mivel azon az oldalon csak két furaton keresztül van kenőolaj hozzávezetve). Ha ezt nem raktad be, az nem okoz különösebb problémát, ámbár célszerű, ha bent van, és a csapágyakat sem árt rendesen kihézagolni.
A szimeringek mindkét felől rugós oldalukkal a főtengely, vagyis a forgattyúsház felé nézzenek. Ez biztosítja, hogy a dugattyú lefelé haladásakor (elősűrítéskor) a megnövekedett gáznyomás a tömítőélt a tengelyhez szorítsa. Ellenkező esetben ugyanez a tömítélt megemeli, és ezáltal a dugattyú kinyomja az elősűrített keverék nagy részét. Célszerű viszont dupla ajkú szimeringet használni, így ellenkező oldalról pedig nem tud olaj behatolni a forgattyúházba (bár igazából egyébként sem nagyon tud, mivel a beszívott keverékkel ellentétben a kenőolaj nincs nyomás alatt).
|
Sziasztok!
A Staromat darabokra szedtem és gyűjtögetem az alkatrészeket hozzá:D Közben egy kosárban lévő s50 blokkot raktam össze ami be is indult, de a forgattyús házba beszivárgott a váltómű olaj. Rájöttem, hogy a csillag alakú olajterelő lemez nem volt a kosárban így azt nem is raktam be, a blokkot még nem szedtem újra szét. Az lenne a kérdésem, hogy a lemez hiánya okozhatja-e az olajbefolyást, illetve a mögötte lévő főtengely szimering rugós vége melyik irányba nézzen? A szimeringet a rugós végével a lendkerék irányába állással tettem be, robbantott képen is így láttam de lehet, hogy tévedek. Sajnos olajterelő lemezt nem lehet kapni az üzletekben. Köszi a segítséget.
|
Seregély!
Gondoltad volna hogy azért megpróbálunk mindet lehtősegeinkhez mérten hogy megmentsük az aoldalt? Természetesen továbbra is számitunk a segítségedre!!
|
Ha valami nem megy, szóljatok segítek, ha már résztulajdonos maradtam a 2000 Ft - al:)))
Annyit kérek csupán tőletek, hogy bizonyos dolgokat ne töröljetek ki.
Ilyen pl:
- jobboldalt a Danuvia bannert
- baoldalt a vaterán apró simson mozgó bannert, és az ajánló dobozt.
|
Hali!
Én azért nagyjából átbogarásztam a hétvégén, és elég átláthatónak tartom. Már módosítottam is pár dolgot (klubtag hozzáadása, beillesztett kép utólagos kicsinyítése), úgyhogy marha büszke vagyok magamra. :D Azt hittem, ez ilyen bonyolultabb dolog lesz, HTML-nyelv meg hasonló... de szerencsére nem, és ezzel a szinttel azért még elboldogulok, annyira nem vagyok hülye a számítógéphez. :)
De ti is nyugodtan nyúljatok bele, amiről úgy gondoljátok, demokrácia van. :)
P.S.: A héten nem nagyon fogok ráérni ide írogatni, mivel Ausztriába járok munkába, de azért esténként majd igyekezni fogok idenézni.
|
csimpusz!
Hali!
Egyetértek az üzemeltetéssel és nekem is csak az volt a lényeg,hogy megmaradjon az oldal!
|
Nekem az volt a lényeg hogy az oldal talpon maradjon!
|
Sziasztok srácok!!
Beagle-Zsoel!
Javaslom üzemeltessük hárman hétvégén átnézem mi mire való de szerintem változtatni nem nagyonkell semmit!! de ha úgy látjátok igen akkor megbeszéljük és javítunk a dolgon!!
|
Zsoel-csimpusz!
Sziasztok,társak!
Látom,ti is megkaptátok a kódokat,ennek igazán örülök,mert én nem igazán értek a honlap üzemeltetéshez(sem)!
Ha egyikőtök sem vállalja be egyedül,felőlem csinálhatjuk együtt is! Bár én (ahogy már írtam) nem szólnék bele az üzemeltetésbe!
Üdv;Zsolt
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |