|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
safrg
Szívesen. :)
Címem szilagyi.zsolt(kukac)freemail(pont)hu, nyugodtan küldd el a képeket, megnézem. De valószínűleg már csak este jut rá időm, mert most el kell mennem itthonról.
|
Elnézést, hogy tegnap este ígéretem ellenére nem írtam, de sajnos egy hétig németországi vendégek vannak nálunk, és bár három asztali számítógép van a családban, háromból kettő kiesett, mivel olyan helyen vannak, amelyek jelenleg vendégszobaként funkcionálnak, a harmadik gép pedig öcsémé, ahonnét jelenleg is írok, ő viszont egész este és fél éjjel tanult, úgyhogy egész egyszerűen nem jutottam számítógéphez. A laptopot meg rühellem, és azért igazán nincs értelme vennem, hogy csak évi egy vagy két ilyen rendkívüli helyzetben használjam.
Elkezdtem a tanácsadás összeállítását, de mivel kissé nagy lélegzetű lesz, még csak a feléig jutottam. :D Remélem, ma este be tudom jegyezni ide, addig is kérek türelmet.
|
adj majd egy e-mailt és átnyomatom a nagyított képeket igen, elküldtem az sms-t, egyszer élünk. ezt legalább elmondhatom, hogy nem vernek át.
|
Én Székesfehérvár mellett, Magyaralmáson. Ha addig még dumálunk, és a motor is meglesz, 25-e környékén még az is előfordulhat, hogy meglátogatlak és megnézzük együtt, ha ráérsz.
|
safrg, schoon
Most már nincs időm többre, de ha hazaértem, igyekszem időt szakítani, hogy összeálítsak egy kis vásárlási tanácsadót, hogy szerintem mikre célszerű odafigyelni, ha az ember olthatatlan vágyat érez egy Simson Star beszerzésére. :)
|
safrg
Nincs mit, nagyon szívesen: azért van a fórum. :)
Nézd, én tudom, hogy a pénz az pénz, mivel nekem sincs belőle sok, épp ezért nekem is jól meg kell fognom, én is megnézem, mit veszek meg, de éppen azért figyelmeztettelek, mert tudom, hogy milyen buktatói vannak, ha valaki a részben vagy egészen szétszedett, (jó eséllyel) hiányos motorok összeépítésére, felújítására vállalkozik. Mivel az alkatrészek (főleg a ritkák) arányaiban mindig sokkal drágábbak, mint a komplett motorkerékpár, hamar azon veszi észre magát az ember, hogy a (látszólag) kedvező áron vett, (látszólag) csak enyhén hiányos motorba való pénz-, idő- és munkabefektetésnek hatalmas ráfizetés lesz a vége - ami azért nagyon le tudja törni a lelkesedést és az önbizalmat. Szeretném, ha ezt úgy te, mint mindenki más is, aki ezeket a sorokat olvassa, elkerülné.
Ez a motor egyébként egy fokkal jobb, ezen már el lehet gondolkodni, de sajnos teljes körű elemzést négy kép alapján nem tudok adni. Annál is kevésbé, mert meglehetősen fénylenek, és messziről is készültek. Amiért érdemes lenne megvenni, az a térdvédője, mert, bár kissé idomtalanul mutat rajta, de elég ritka darab. Ha nem is tartod meg a gépen, noha téli motorozásnál nyilván jó szolgálatot tesz, elteheted értékes relikviának: elmondhatod magadról, hogy van ilyened (nekem például nincsen, sőt még a valóságban is csak egyetlen egyszer láttam). Vagy eladhatod, mert ha sérülésmentes, szép állapotú, 8-10.000 körüli összegért is meg lehet hirdetni. Azonkívül a festése is eredeti, de még a tankmatrica is, ezt is elmondhatom. Elég nagy a valószínűsége annak, hogy az üléshuzat is az, bár ezt képről nem tudom ezer százalékra megmondani. Készítettek egyszínű szürke huzatot, de akár újra is húzhatták már ennyi idő alatt. Ugyan tökmindegy, mert így már úgysem lehet semmiképpen sem használni: az ülésszivacs megszívja magát vízzel, alatta pedig rohad a fenéklemez. Mindenesetre összességében elég meggyőző, jó formát mutat az ülés, tehát jó esély van arra, hogy még nem rohadt/tört szét, mint az a Staroknál oly gyakori. A láncburát ilyen távolságról én sem tudom megítélni, de nem látszik, hogy el lenne törve (eredetileg egyébként bakelitből készült, nem olyan ócska, puha műanyagból, mint az utángyártottak). A hátsó sárhányón nem látok mókolást, igaz, hátulról a rendszámtáblatartó kitakarja; szerintem egyszerűen csak nagyon előre van tolva a kerék. Sokkal gyanúsabb viszont a hátsó lengővilla, az mintha meg lenne gyalázva. Valahogy a lengéscsillapító bekötési pontjai nem ott vannak, ahol kellene lenniük, lehet, hogy levágták vagy átalakították a rajta lévő lemezbakokat. Az a baj, hogy nem látom rendesen. Ki kéne nagyítani a képet, de hát ezért én nem fogok smst küldeni, csesszék meg! De valahogy a lengéscsillapítók is furcsák. Azonkívül a gázmarkolatot átalakították, csuszkás helyett forgódobos rendeszerűre, egyúttal eltüntették az alumínium kézifékkart, burkolatával együtt: e két alkatrészt nem könnyű beszerezni. Viszont úgy látom, van idexkapcsoló a gépen, ami furcsa, mert a Magyarországra exportált gépekről mindenestől leszedték az indexet. Mindegy: egyelőre azt tanácsolom, nézd meg, és kérj engedélyt a tulajdonostól, hogy néhány (természetesen közeli, részletgazdag és nagy felbontású) fényképet készíthess róla, aztán kérj egy kis gondolkodási időt. Akkor többet tudok mondani.
Én egyébként Mosonmagyaróvár mellett lakom, Halászi nevű faluban. Most nincs is több időm írni, mert indulok haza: ott fogok elmenni Kisbajcs mellett. :) Te hol laksz?
|
kérdeznék is rögtön, erről mi a vélemény:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/simson/simson_star-4845609
ahogy nézem még gyári festése van és gyári ülés? a hátsó sárvédő mókolt, a láncvédő tartó nem látszik, hogy törött-e vagy sem. Kisbajcs még aránylag elérhető távolságban van. Egyébként te hová valósi vagy Zsoel?
|
és persze turbódekli rácsok törve. :D vagy esés vagy gány szétszedés..
|
Zsoel te pedig máris megmentettél egy nagy szívástól. Első ránézésre (aztán nem is firtattam sokat):
1974-es 2/1,
nem tudom mivel van csiszolva a váz, de nem csiszolópapírral, nagyon gány
teló nem az övé,
a többi elemen vagy gyári festék vagy ?fehér alapozó? talán, megfolyatva stb.
kuplerájos helyen, természetesen a srác "haverjáé" volt, nem a saját tulajdona.
köszönöm az építő jellegű elemzést és tanácsot, megpróbálok másik vonalon elindulni, csak hát péz péz péz'.
|
Üdv!
Hasonló helyzetben vagyok azaz vásárlás előtt, és én csak annyit mondhatok, hogy ne kapkodd el. Most jövök, egy "kosaras" mocit néztem, és katasztrófa. Ennyit még én is tudok tanácsolni, hogy ne. :)
2011.06.13 13:36 schoon „
Sziasztok!
Tervezem, hogy vásárlok egy star-t.
Nem nagyon értek hozzá, így olyan kérdésem lenne, hogy vásárlásnál miket nézzek meg feltétlenül rajta?
|
Sziasztok!
Tervezem, hogy vásárlok egy star-t.
Nem nagyon értek hozzá, így olyan kérdésem lenne, hogy vásárlásnál miket nézzek meg feltétlenül rajta?
|
Köszönöm, jól gondoltad, hogy közel van, mindenesetre a megnézés ingyenes. Legalább lesz valami benyomás és tapasztalat. Majd jelentkezem
|
Hát én ezt valahogy nem tudom ajánlani neked...
Először is: 1979-ben nem készülhetett Star, mivel az utolsót '75-ben gyártották. Utána pár évig még legfeljebb alváz készülhetett, de az már csak mint tartalékalkatrész. Márpedig ha ez az egész motor már egy alkatrész vázra épül fel - régen rossz. Persze lehet, hogy elírták, és valójában 1969-ről van szó, de akkor ez elég felületes tulajdonosra vall, ami szintén nem jó. De ezt egyébként nem tartom valószínűnek, mert, ha jól tudom, azt a fajta első lengővillát csak a '70-es években alkalmazták.
Másodszor: megint csak nem vet jó fényt rá, ha valaki darabjaira szed egy motort, félig megnyúzza, utána kitalálja, hogy eladja. Persze, ilyenkor szoktak jönni a mesék, hogy menet közben elfogyott a pénz, megunták stb. Na ja, inkább arról van szó, hogy rájön a delikvens: túl nagy fába vágta a fejszéjét, szét szétszedte, de szakszerűen összerakni nem fogja tudni, ezért gyorsan meghirdeti, hogy legalább egy rész zseton megtérüljön. De közben ki tudja, hogy milyen gányolásokat végzett: nem bontott-e szét valamit flexsszel, nem vert-e agyon kalapáccsal néhány alkatrészt, nem nyalta-e le sima villáskulccsal egy-két csavar hatlapját stb. Mellesleg, szerintem ez csak részben van megcsiszolva. A hátsó sárhányón látszik a lámpa helye, az alváz is elég gyanús, a kosaras alkatrészek meg mintha fehérrel lennének megfújva(??) Túl azon, hogy mi szükség volt arra, még a kilométeróra és az üresjárásjelző sincs kiszedve, amivel megint csak visszakanyarodunk a felületes gazda problémaköréhez.
Na és a harmadik: "kosaras" motort megvenni mindig lutri. Túl azon, hogy (a típust még nem ismerve) nem lesz egyszerű precízen összeraknod, még segítséggel sem, nem lehet tudni, ki és hogyan bontotta szét, mennyire eredetiek az alkatrészek (jól látod, pl. az a rugóstag szerintem is MZ Trophy elsőkerék-felfüggesztéséhez tartozik), illetve egyáltalán: MEGVAN-E HOZZÁ MINDEN? Erről megkérdezheted Zsolt barátomat (itt "beagle" becenéven találod meg), aki nemrég vásárolt meg egy félig szétszerelt, ám amúgy hiánytalannak jellemzett Start, amelyről csak a helyszínen derültek ki a disznóságok: ez sem hozzá tartozó eredeti alkatrész, az sem, emez sincsen meg éppen, az sem kerül elő, hová is tettük, pedig nemrég még itt hentergett...
Szóval én a helyedben nagyon-nagyon meggondolnám ennek az alkatrészhalmaznak a megvásárlását. Ráadásul még csak egyáltalán nem is mondató olcsónak. Én tavaly vettem egy olyan Start, amelyik teljesen egyben volt, nagyjából gyárilag, csak persze korának megfelelően le volt harcolva, de mindezeken túl sem kellett rajta más vázfődarabot cserélnem, csak a szétrohadt hátsó sárhányót meg az elgörbült kormányt. És mindezt 32.000 forintért szereztem meg (az eladó srác a helyszínen kerek 30-ért is odaadta volna, csak mivel előzetesen megállapodtunk a 32-ről, nem akartam s***et csinálni a számból). Szerintem ne kapkodd ezt el. Tudom, hogy ilyenkor türelmetlen az ember, de lehet, hogy érdemesebb lenne még válogatni egy kicsit, figyelni az ajánlatokat, és lecsapni valami jobbra, még ha nincs is olyan közel hozzád, mint (feltételezem) ez.
|
Ma du. elugrok megnézem, s ha tetszik haza is hozom. Remélem nem flex koronggal van csiszolva. Meg hát a teleszkóp biztos mz-é.
|
Róla lenne szó:
http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/hirdetes-26522189/
|
safrg
én kb 2 hetevoltam barátnömnél starommal,ö 50 km re van tölem én is kb 50 es tempoval mentem megálás nélkül elnek és viszának sem volt egy rossz mozdulata semm!!
|
Ja, amúgy ma is a barátnőmhöz jötem a Starommal, itt vagyok nála.
87 km, meglehetős ellenszéllel, emelkedőkkel, átlag 50 km/h-val: motorom 1 és 3/4 óra alatt, egyetlen nyikkanás nélkül maga mögött hagyta a távot. Ennyit a megbízhatatlanságáról. :)
|
Nincs mit. Én nem szeretem a simson.hu-t, szinte teljesen az S51-ekre vannak ráállva, azokért meg nem nagyon rajongok...
Akkor egy kalappal a vizsgákhoz, aztán csak szólj, ha valamiben segíthetünk, akár vásárlási tanácsadásban, akár egyébben.
|
Thanks Zsoel!
Úgy vélem itt több segítséget fogok kapni mint a simson.hu-n
23-án van az uccsó vizsgám addig csak tervezem a vásárlást, igyekszem majd képekkel stb. jelentkezni.
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |