|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Üzenem a szüleidnek, hogy amihez nem értenek, abba legyenek szívesek nem belebeszélni.
Csak az elmúlt nem egész két évben 12×(85+85) km-t tettem meg egyhuzamban, folyamatosan Starral, anélkül, hogy egyetlen egy ütemnyi gyújtáskihagyása lett volna, és még akkor nem beszélek a rövidebb távú utazgatásokról: 1999 óta (mikor is felújítottam) összesen közel 10000 km-t raktam bele, de ez a motor sehol és semmikor nem hagyott cserben. Ezt egészen komolyan mondom, nem vicc! Ha tisztességesen megcsinálod, olcsóbb fenntarthatóságú és hálásabb motort nemigen találsz, azonkívül szerintem a legjobb Simson (jobb, mint az S51-esek), kifejlesztése után a a prototípus példányait több ezer kilométeren át gyötörték a trópusokon, hogy meggyőződjenek az állóképességéről. Biztos lehetsz benne, hogy egy Star mindenhová elvisz, és mindenhonnét haza is hoz, ráadásul nem műanyagból van és nem Kínában készült, mint a mai robogók.
Nyugodtan vásárolj egyet, mi segítünk az összehozásában. De én személy szerint azt javaslom, hogy próbálj olyat kiválasztani, amit nagyjából eredeti, mert ha olyat veszel, amelyik kosárban van, nagy az esélye, hogy nem tudod elsőre pontosan összerakni, illetve esetleg nem fogod tudni, mi eredeti alkatrész rajta és mi nem.
|
De jók ám!!! Az enyém kb 10 év állás után 3. rugásra beindult!! Na akkor esett le az állam!!!
|
Hálás köszönetem, tökéletesen megadtad az alapokat így már el tudok indulni valamerre. :) Most már csak az a problémám, hogy az ősök részéről tegnap megvolt a hegyibeszéd, hogy én 20.000 forintért simson star-t szeretnék hazahozni. Hiába mondom ugye, hogy restaurálás, stb, hobbi, ha két év múlva lesz kész akkor akkor...azt mondják az már amikor meggyártották is szar volt, nem vinne ki az udvarból sem úgysem. Tulajdonképpen mindent amit az életben tanultam autodidakta módon tettem (pc, photoshop stb stb, műszaki dolgok) de a legjobban a gépeket szeretem, nagyapámtól örököltem a vénát akit nem is ismertem. Érteni akarok hozzá, blokkot is meg tudni javítani, szépen ráérősen eredeti állapotba hozni a motort. Ehhez szerintem elég kell legyen még egy 20000 forintos "kosaras" járgány is, kiindulási alapnak.
Aki ráér öntsön már belém egy kis lelket, hogy jó kis mopedek ezek. :)
|
Sáfrán Gábor
Szia!
Sajnos a fényezéshez én nem sokat értek, lévén hogy abszolút műkedvelő vagyok e téren, csak akkor csinálom, amikor felújítok egy-egy komplett motorkerékpárt, annyi azonban biztos, hogy különböző árfekvések között lehet válogatni, mennyit szánsz a jármű festésére.
A legkomolyabb, modern megoldás az, ha vásárolsz rendes, autóhoz való kétkomponensű vastag kittet (pl. Body termékek), kétkomponensű alapozót, hozzá való kétkomponensű töltőalapozóval (pl. Bernardo Eccenaro), illetőleg egykomponensű matt akril báz autófestéket, és kétkomponensű fedőlakkot (mindezeket a Carsystem forgalmazza), majd ebből felépítesz egy komplett bevonatrendszert. Leégeted a régi festést, aztán alaposan leszicsolod (vagy homokfúvatod, de kis nyomáson és kis szemcsékkel!) Utána portalanítasz és zsírtalanítasz. Ezután szárazon kitapaszolod a felületek mély horpadásait, krátereit, szárazon megcsiszolod durva papírral (pl. P150), majd finomabbal (P300-P400), hogy tökéletes legyen. A folyamatot szükség esetén többször megismétled, amíg homogén, sima felületet nem kapsz. Portalanítás, zsírtalanítás. Ezután egy teljesen pormentesített, lefóliázott helyiségben egy legalább közepes árkategóriájú szórópiszollyal felhordod az alapozót (ez el is maradhat), majd megfelelő száradás után a töltőalapozót (1,8-as fúvókával). Hőlégbefúvás alkalmazása szerencsés a gyorsabb száradás érdekében! A töltőalapozót két vékony rétegben kell felhordani, 10 perces száradási idővel, majd 3-4 óra után vizesen meg szabad csiszolni 500-as papírral. Szárítás, portalanítás, zsírtalanítás. Utána 1,4-es fúvókával két vékony rétegben felhordod a bázisfestéket, és 3 órán át szárítod. Végül a fedőlakkot viszed fel, szintén két vékony rétegben (a festőpisztolyt előzőleg szigorúan be kell lőni, nehogy az anyag megfolyjon!), és szárítod. Egy óra után le is veheted a helyéről, és pár napig állni hagyod, hogy a lakk átkeményedjen (a teljes átkeményedés hetekig is eltart, tehát mindig óvatosan kell kezelni az alkatrészeket).
Ennek a módszernek egyetlen hátránya van: mocskosul drága. Egy kis doboz tapasz edzővel: 3000 Ft. Egy doboz töltőalapozó+edző: 5000 Ft. Kétkomponensű alapozó is kb. ennyi. Simsonhoz bázisfesték: bordóból kell úgy 6 dl behigítva, ez kb. 8-9000 Ft, a szürkészöld valamivel olcsóbb, abból kb. 2 dl kell, higítva, ez 2500 Ft. Kell még lakk, edzővel, úgy 6 dl, 3000 Ft. Plusz vagy 2 l nitrohigító mosáshoz, zsítalanításhoz: 1000 Ft. 26-28 000 Ft-ot otthagysz a festékboltban. Ha nem alapozol, csak mindjárt a töltőalapozót fújod a fémre - így is lehet -, akkor is 22-23 rongy. És még nem említettük a járulékos költségeket: takarófólia, szárítás, stb.
Lehet csinálni ugyanígy, csak azzal a különbséggel, hogy nem lakkozol, hanem a fedőfesték is két komponensű, akril fényes zománc, így valamivel olcsóbban jössz ki. Állítólag pl. a Rezakril 2K festékek elég olcsók, és jó minőségűek is, ezt nem tudom.
Aki viszont kis pénzű, egyszerűbben és olcsóbban is megoldhatja. Autófényezéstanilag nem szakszerű, nem kifogástalan, de azért ezzel a módszerrel is szépen meg lehet csinálni a motort. :)
Kikitteli az ember a krátereket, megcsiszolja szárazon, ahogy kell, alapozza valamilyen rozsdagátló cuccal (pl. Budaprimer), ráfúj egy vödör nitro szórókittet, megcsiszolja vizesen, finoman, és felülfújja egykomponensű magasfényű alkidzománccal. Én kikísérleteztem a gyári minta alapján Starhoz való ilyen festéket: van még belőle, 90+ %-ban megegyezik a gyári árnyalattal. Ha érdekel, akár adok is el neked, úgyis azon morfondíroztam, hogy meghirdetem itt, mert így csak a nyakamra szárad. 7 dl bordó, 3 dl szürkészöld; ez bőven elég, és még javítófesték is marad. Kb. 4000 Ft körüli áron számolom. Ezt még utólag felül lehet fújni valamilyen egykomponensű műgyantalakkal, akkor még szebb tükörfényt ad, de vigyázni kell, mert akármilyen lakk nem jó rá, előbb összeférhetőségi próbát kell végezni. Vagy ha nem érdekel, akkor nézz körül a festékboltokban, bizonyosan találsz olyan magasfényű zománcot, amelyik megfelel az ízlésednek.
Egy biztos: mindig csakis dobozos festékeket és anyagokat használj, a vacak spray-ket felejtsd el, a járműfényezésben azok nem jók semmire.
Remélem, azért segítettem valamit.
|
Üdv!
Pont festést, fényezést tervezek, türelmetlenül várom az információkat. :) Írhatnál egy két teljesen kezdőknek való dolgot festékekről, hogítókról, gittes javításról, csiszolásról, nedves csiszolásról stb. A neten ez egyedülálló iromány lenne, mivel semmit sem találtam róla.
Sok sikert!
2011.06.02 11:31 Zsoel „
norok999
A fényezés... nos, mivel nem szeretném, hogy rólam szóljon ez a fórum, eredetileg úgy gondoltam, hogy minden, a felújítással kapcsolatos dokumentációt, képeket, esetleg videót stb. egy mappába gyűjtök össze, és a végén tömörítve feltöltöm valahová, ahonnét bárki, akit érdekel, szabadon letöltheti és végigböngészheti. Így nem áll fenn annak a veszélye, hogy állandó képfeltöltögetéssel, beszámolókkal szellemi önkielégítést folytassak itt, elnyomva ezzel mások ambícióit és önbizalmát. :)
De ha már így megkértél, ízelítőként felteszek néhány képet.
Itt szárad a bordó fényezés.
http://kepfeltoltes.hu/110602/SDC10042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110602/SDC10054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Itt a zöldesszürke.
http://kepfeltoltes.hu/110602/SDC10056_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110602/SDC10058_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Itt pedig a teljes arzenál, kiegészítve az üléslemezzel (az egyéb apró-cseprő színre fújt elemeket külön tárolom).
http://kepfeltoltes.hu/110602/SDC10015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110602/SDC10026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
|
kopelosboy
Annak a kis alkatrésznek íves retesz a pontos neve (azért mondom, mert az ék egészen más, a tengely-agy ékrögzítés más elven működik), és az a szerepe, hogy egyértelműen meghatározza a forgattyúcsaphoz képest a lendkerék megszakítóemelő bütykének a helyzetét, vagyis magyarul biztosítsa, hogy a lendkereket csak egyféleképpen szerelhesd a helyére. Normális körülmények között, ha a lendkerékmágnest mindig szakszerűen szerelték fel és le, ez a retesz gyakorlatilag örök életű, szóval beláthatod, hogy ilyen szélsőséges esetre (noha találkoztam már vele motorszerelői praxisom folyamán) nem gondolhattam, illetőleg legföljebb csak akkor gondoltam volna, ha már előzőleg gyakorlatilag minden lehetséges szóba jöhető hibalehetőséget végigpróbáltattam volna veled. Szerencse, hogy megtaláltad a hibát. Ez különben olyankor szokott előfordulni, ha a főtengelykúpon vagy a lendkerék agyának belső falán zsiradék, szennyeződés, rozsda van, a lendkereket nem kellő óvatossággal, pontosságal helyezik fel, illetve az anyát rugós biztosító alátét nélkül szerelik fel és/vagy nem kellő nyomatékkal húzzák meg. Ekkor a lendkerékmágnes a rezgésektől lerázódik a kúpról, és a tehetetlenségi nyomatéka miatt könyörtelenül elnyírja a reteszt, amelynek a nyomatékátvitelben csak minimális szerepe van (azt a kúposság végzi; a retesz helyett akár egy sima hengeres helyezőcsap is lehetne ott, csak az ívesség miatt ezt véletlen elnyíródás esetén sokkal könnyebb kivenni a helyéről). Az elnyíródás önmagában nem baj, hiszen a beletört darab könnyen kivehető, illetve fillérekbe kerül a csere, csak az a probléma, hogy egyrészt a motor ilyenkor rögtön leáll, másrészt pedig a tengelyen megforgó lendkerékmágnes alaposan meggyalázhatja a kúpos felületeket, mind a tengelyen, mind az agyban, emiatt azok már soha többé nem fognak olyan pontosan illeszkedni egymáshoz, mint előtte. Viszont azáltal, hogy a meghúzások, berágódások miatt csökken az egymással érintkező felület, csökken a súrlódási erő is, ami összetartja az alkatrészeket, így következő alkalommal már még könnyebben megforog majd a mágnes a helyén. Egy-két ilyen akció, és véglegesen, javíthatatlanul tönkre lehet tenni vele a főtengelyt is meg a mágnest is, szóval nem szabad ezzel játszadozni. Remélem, nálad még nem sok ilyen volt. A történteken okulva igyekezz minél szakszerűbben helyére szerelni a mágnest, ha nem akarsz magadnak még több bosszúságot, munkát és költséget.
Ha a kuplungkart félig behúzod, akkor nem lehet beindítani a motort. Ez azért van, mert a berúgószerkezet kialakítása olyan, hogy a berúgótengely végén lévő indító fogasív közvetett módon a belső kuplungkosarat forgatja meg, és ha a kuplung ki van emelve, akkor bizony (a motor működése esetén) nemcsak a főtengellyel kapcsolatban álló külső kuplungkosár nem adja át a nyomatékot a belső kosárnak, hanem (indításkor) ugyanúgy a belső sem a külsőnek, a Simsonok tehát nem indíthatók behúzott kuplunggal. Az általam ismert KGST-s motorok közül a kis MZ-k (ETZ-k) meg az egyhengeres Pannóniák rúghatók be behúzott kuplung mellett is.
|
Zsoel!
A motornak nem volt karburátor baja se elektronika csak 1 pici ék,ami a lendkeréknél van az tört el!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ez a kis ék úgy megszívatta fejemet,hogy az nem igaz! És csak 35 Ft-ba került! Ilyen kis pici izé ki tud tolni az emberrel!!!
Na azt a kuplungos részt úgy értettem, mint amikor kb a kuplungkart félig behúzná és úgy akarná beindítani,nem sikerülne!Elnézést ha 1 kicsit értelmetlenül írtam le!!!
Kopelosboy!!
|
Üdv!
Tipikusan az az eset, amikor az ember csak azt HISZI, hogy minden oké. :) Pedig valami mégsem az, hogyha egyszer a gép nem indul.
Mit jelent nálad az, hogy "benzint kap"? Egész pontosan mi kap benzint? A csap a tanktól, a porlasztó a csaptól, vagy a henger a porlasztótól? Nálam a legutóbbi. Tehát hogyha hidegen, ráhúzott szívatóval néhány rúgás után nem lesznek benzinpárásak a gyertyakörmök, akkor az a motor nem kap benzint. Valószínű, hogy nálad is erről lesz szó, elvégre írod, hogy gyanakszol a benzinre. Tehát akkor mégsem mindenhol kap benzint a járgány, ahol csak kell. Attól, hogy a főtengelyszimeringek esetleg áteresztenek, még vígan be kell indulnia a Simsonnak, csak éppen eltűnik az alapjárat, a legkisebb gázadásra is felpörög a fordulat, alig akarván visszaesni, és nincs ereje a motornak. Szóval vizsgáld csak át alaposan a benzin útját, különös tekintettel a tűszelepre, a fúvókákra és a helyes benzinszintre. Ha utána sem röffen be, akkor következhet a gyújtás felülvizsgálata.
Felbakolt állapotban, ha a hátsó kerék nem érintkezik a talajjal, megrúgáskor normális, hogy mérsékeltenmeg-megmozdul. A sebességváltómű tengelyei és a fogaskerekei közti súrlódás üresjáratban is előreviszi egy kicsit a hajtó lánckereket, ezzel pedig a hátsó kereket is. Fokozottan fellép ez a jelenség, ha sűrű vagy öreg a hajtóműolaj.
"néha berugnám és a kuplungot is behúznám. Ez nem arra utal,hogy csúszik a kuplung?" Ezt a részt sajnos nem értem: berúgnád, és a kuplungot is behúznád? Ne haragudj, de nem világos a probléma.
|
Üdvözletem az Uraknak!
Az lenne a problémám,hogy az s50-es (jó tudom nem Star de inkább ide írok mint máshova),hogy szikra van, benzint kap,jó a gyertya,karbi jó,gyújtás (elvileg)jó indulni nem indul!NA ne cifrázzuk a dolgot, tanácstalan vagyok,mit is kéne tennem. Főtengely szimeringre tippelek meg a benzinre. Szerintetek mi lehetne a baj? Egy apró momentum még az,amikor berugnám a hátsó kerék elkezd forogni (ez magában nem baj) úgy mintha sebességben lenne,még 1 észrevétel,hogy néha berugnám és a kuplungot is behúznám. Ez nem arra utal,hogy csúszik a kuplung? Mi lehet a baj szerintetek?
Előre is köszönöm Kopelosboy!
|
Vagy úgy, köszönöm a választ. :)
Kérdezz csak, ha tudok, én is válaszolok.
|
Helló!
Csak, hogy jelezzem a Simson Star motor többi tulajdonosának e gép iránti tiszteletemet! Ennyi!
Biztos lesz még kérdésem majd!
Köszi
|
zsozsi
Nincs mit.
Ez van, amit írtam, készülj föl rá. Szerencsés leszel, ha valami olyanhoz jutsz, amit azonnal fel tudsz használni... Én már nem is bosszankodom ezen: amikor bovdent cserélek, kapok az üzletben, amit kapok, aztán azzal kezdem, hogy "hozzáigazítom" az igényekhez. (Bár kuplungbovdenen kívül igazából nem nagyon kell cserélni mást, és annak is csak általában a huzalját cserélem, azt meg úgyis folyóméterben veszek.)
Nyugodtan kérdezz, ha kell valami: ha tudok, segítek.
Egyébként te miért kezded minden beírásodat "Star!" felkiáltással? :) Nem mintha zavarna, csak úgy érdeklődöm.
|
Star!
Köszi Zsoel! Sajnos bowdenek nélkül vettem a gépet. Most néztem megint, úgy látom mindennel gond lesz. Elsőfék, gáz, szívató, talán a kuplung megoldódik.
Majd még jelentkezem, ha nem sikerül valami!
Üdv,
|
El kell hogy keserítselek: a bovdenekkel mindig is gondjaid lesznek majd, mivel Starhoz való pontos, megegyező külsejű, mérethű bovdeneket nem nagyon lehet kapni nálunk. (Németországban igen, mert ott gyártották egykor, és ma is ott van belőle a legtöbb példány.) Van, hogy ritkán érkezik egy-egy olyan beszállítótól valami, amelyik használható bovdent készít, de ritka (és egyre ritkább) eset. Ráadásul legtöbbször a bolti eladóknak sincs fogalmuk róla, mi mihez való, csak adnak valamit, hogy ne távozz tőlük üres kézzel.
Eleve ott kezdődik a dolog, hogy a ténylegesen Star-hoz való szívatóbovdenen nincs semmiféle harang (tehát már ebből is láthatod, hogy nem azt kaptál, amire szükséged lett volna). Ez a bovden az S50/51-hez való kialakítás. A Star szívatókarja teljesen fémből van, egy hosszú ellentámasszal, amelynek a végén úgy van kialakítva a kettős tartószem, mint egy fészek: a külső lyukon átfér az egész bovden, de a belső hasítékon már csak a huzal. Így a bovdenvég jó 5 mm mélységben, biztosan ül a helyén, nincs szükség harangra. Azonkívül a bovdenen közvetlenül a szívatókar csatlakozási pontja után van egy hosszú állítócsavar, amellyel szabályozni tudod a tokozás hosszát.
http://s40205778.shoplite.de/sess/utn;jsessionid=154cbf51b03af20/shopdata/0070_Simson-Ersatzteile/0035_=3Cb=3EE+R+S+A+T+Z+T+E+I+L+E=3C=26amp=3Bslash=3Bb=3E/0160_Bowdenz=FCge+=2B+S=E4tze/0650_Starterz=FCge/images/30607Z-1-G_G_400x313.jpg
Ilyen az eredeti szívatóbovden, azzal a különbséggel, hogy az egykori NDK gyártmányon a gumi védőkupak nem harang, hanem hengeres alakú volt. Mást nem tudok javasolni, mint hogy megpróbálsz felkutatni egy ilyet, vagy újan valahol, vagy használtan szerzel.
Ámbár tulajdonképpn furcsállom az egész kérdésedet, mivel a szívatóé a legutolsó bovden, amelyik tönkremegy, olyan keveset kell használni - a legtöbb Staron ez a legtovább megmaradó, legjobb állapotú bovden, az enyéimen például még mindkettőn eredeti van, ahogy gázbovden is.
Az elsőfék-bovden dettó ez az eset. Mást adnak belőle, mint amilyen kéne, vagyis ilyen:
http://s40205778.shoplite.de/sess/utn;jsessionid=154cbf51b03af20/shopdata/0070_Simson-Ersatzteile/0035_=3Cb=3EE+R+S+A+T+Z+T+E+I+L+E=3C=26amp=3Bslash=3Bb=3E/0160_Bowdenz=FCge+=2B+S=E4tze/0670_Bremsz=FCge/images/30610-G_G_400x300.jpg
(Ez teljesen úgy néz ki, mint az eredeti. Arról lehet megismerni, hogy van rajta egy gumidugó középen, amely az első sárhányón lévő lyukon vezeti át a bovdent, valamint egy gumiharang a végén, amelyiket a fékfedélen lévő csatlakozóperemre kell húzni, és a nedvességtől védi a féket.)
Sajnos csak azt tudom mondani, hogy után kell igazítani a bovdeneket, hogy jók legyenek. Nem tudom, tudsz-e forrasztani, illetve van-e rá lehetőséged, de fékbovdent feltétlenül csak keményforrasztással, láng segítségével ezüsttel vagy rézzel forrassz, és csak akkor, ha értesz hozzá, vagy rá tudod bízni olyanra, aki ért. (A szakszerű házi forrasztás, ha jól csinálják, különben biztonságosabb is; én már egyszer jártam úgy, hogy a nem sokkal korábban az üzletben vett vadiúj elsőfék-bovden gyártáskor felforrasztott vége egy erősebb fékezésnél lerepült, és a fékkar "üresen" a kezemben maradt...) Menj el egy motorosboltba, és kérj 2 m ugyanolyan méretű külön belső huzalt. Forraszd rá a fékszerkezet felőli véget, fűzd be az egészet a tokba, majd a forraszos végét a féktányérba, tedd be a hasított szemet, akaszd a fékkulcsba, és a fékszerkezetet kerekestől tedd be a helyére, a lengővillába (biztosítsd a kerékcsapszeggel). Ezután tedd be a bovdenfeszítő csavart anyástul, tekerd be tövig, dugd bele a bovdent, próbáld meg fogóval meghúzni, ameddig még éppen nem kezd súrlódni a kerék, és ekkor nézd meg, hogy mekkora a távolság a bovdenfeszítő csavar fészkétől a fékkaron lévé szem túlsó feléig, ahová majd a másik végdarab jön. Ott kell elcsípni a bovdent, és ráforrasztani a végdarabot. Ezután, ha jól csináltad, és összeszereled a féket, akkor a bovdenfeszítő csavarral finoman be fogod tudni állítani, hogy fogjon a fék, mikor a kart behúzod.
Tudom, hogy ez így elég meredeken hangzik, és sok gyakorlat kell hozzá, de mást nem tudsz csinálni. Ha hosszabb lenne a bovden a kelleténél, azon még lehet segíteni primitívebb megoldásokkal is, de ha rövidebb, és mást nem kapni, akkor sajnos csak a huzalcsere jöhet szóba. Ez az átka annak, hogy a hazai simsonos alkatrész-ellátási piac szinte kizárólag a koszlott S51-ekre van ráállva (azoknál elöl is külső fékkulcs van, amelyet egy recézett tengelycsonkon a bovden hosszának megfelelőlen tetszés szerint szintén könnyen ide-oda lehet állítani).
|
Star!
Ismét gondjaim vannak, mégpedig a bowdenekkel:
A szívatónál a kormányon lévő karnál rövid a huzal, ha beakasztom a végét, akkor a kis kalapot már nem tudom, mert rövid a huzal, csak ha levágnék a borításból, hogy maga az acélhuzal hosszabb lenne jóval, mint a borítás.
Az elsőféknél szintén, a karban lévő lyukba már nem tudom beletenni azt a kis rögzítő hasított hengert, pedig mindkettőt Starhoz adták?
Van valami megoldásotok?
Köszi
|
csimpusz
Pirosat nem szerencsés feketével sötétíteni, mert undorító sötét téglaszín lesz belőle; sötétkékkel lehet rajta kicsit "bordósítani", de csak egy bizonyos mértékig, mert aztán lilulni kezd.
A szitálás, berezgés 90%-ban legvalószínűbb oka az, hogy centírozatlan és/vagy kiegyensúlyozatlan az első kerék (utóbbit mindig összeszerelve, külsővel-belsővel, menetkészre fújva kell ellenőrizni). Ha a kerékben nyolcas van, meglazultak a küllőanyák, kitört egy vagy több küllő, akkor a motor eleje szitál, a kormány enyhén, de szaporán jobbra-balra forog, ha pedig kiegyensúlyozatlan, akkor "ráz": mindkét jelenség fokozódik a sebesség növelésével együtt. Hasonló tüneteket tud okozni még a kopott, megkeményedett, öreg gumiabroncs, a kiverődött lengővillaperselyek, vagy a teljesen hatástalanná vált lengéscsillapítók, ámbár az utóbbi két eset meglehetősen ritka, inkább csak a nagyon sokat futott gépeknél fordul elő.
|
Szevasztok
Ha valakinek kell starhoz alkatrész az szóljon mert szerintem van mindenem.olcsón adom
|
Hali!
Igazad van az enyém világosabb bár egy kis fekete festéket tettem hozzá mert nagyon rikitónak tünt!! Unoka öcsémnek van egy swalbe-ja és ha elengedi a kormányt ráz az eleje!! Mi lehet a hibakód vagy mi okzhatja ezt a jelenséget?
|
norok999
Neked is köszönöm, nagyon igyekeztem, hogy ne okozzak magamnak csalódást, ha már annyi pénzt és munkát beleöltem az előkészületekbe. (Persze azért nyilvánvalóan nem olyan, mintha autófényező csinálta volna, de ha olyan minőségűre tudnám kivitelezni, mint a szakember, akkor én is autófényező volnék. :) )
Köszönöm a művészeti affinitásomra vonatkozó észrevételeket, de annyira azért nem érdekelnek a művészetek; amennyi ez irányú hajlam belém szorult, azt kiélem a motorok újjávarázsolásában. Én is elképzeltem már, milyen lesz, ha összeáll. ;) Még pár napig hagyom, hadd keményedjen át teljesen a festékréteg és a fedőlakk, aztán lassan nekilátok majd az összeszerelésnek, ha időm is engedi.
A homály azért van, mert nem sokkal a festés után fényképeztem, a szárítás idején, és a nagyteljesítményű hőlégbefúvók felkavarták a festékport, ami visszaverte a vakufényt. De muszáj volt szárítani, mert nem szerettem volna, ha megfolyik valahol az anyag. Ez egy zárt helyiség, ahol hátul hegesztettünk, amikor itt voltál, annak a műhelynek a belső részlege: az ablakokat szigorúan végig csukva tartottam, illetőleg előzetesen feltakarítottam, belocsoltam, lefóliáztam, letakartam, amit lehetett, valamint a legyeket is kiirtottam, hogy lehetőleg makulátlan legyen a fényezés. Nem volt olyan, mint egy fényezőkabin, de tűrhető körülményeket sikerült ily módon teremtenem. Persze nem volt kellemes az 50 fokban bent dögleni, de muszáj volt előmelegíteni is a felületet... úgy jobban tapad a festék. Utána pedig jobban szárad. Védőfelszerelést viseltem, jó minőségű gázálarcot, szemüveget, kesztyűt, úgyhogy remélem, hosszabb távú következmények nélkül megúsztam a produkciót.
Emlékszem a járgányodra, hogy matt fekete, persze. Végül is nem néz ki rosszul, persze, de én elsősorban az eredeti színkombinációt preferálom: úgy gondolom, hogy az eredetinél semmi sem lehet szebb. Mindenesetre abból, hogy követőre akadtál, lemérheted, hogy a tiéd sem egészen elvetemült színösszeállítás. :) Persze, ha vissza akarod alakítani pirosra, én támogatom. :)
A leírást nagyon szívesen küldtem, szólj csak máskor is, ha segíthetek. Aztán majd megbeszélhetünk egy időpontot is, ha ráérsz eltúrázni errefelé. Akkor megnézem a széktartódat. :)
|
Köszönöm. :)
Pedig hidd el, a valóságban ez tényleg bordó, de a mesterséges világítás sajnos nagyon megváltoztatja a színeket, úgy a neonfények, mint a vaku villanása. Ezért is nagyon nehéz színt keverni, mert mást mutat egy szín napfénynél és mesterséges fényforrás által megvilágítva, mást frissen és megszáradva, mást önmagában és mást felüllakkozva, mást kis felületen és mást nagyban, mást közelről, mást távolról... nem egyszerű dolgok ezek.
A te fényezésedben inkább némi korallpiros árnyalatot látok. Arra a színre hasonlít, amilyenre legelőször festették a Starokat.
http://www.ddrmoped.de/simson/star/simson_mokick_star.jpg
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |