|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
Szia Zsoel!
Az a helyzet, hogy ma is egész nap a mocit bütyköltem. Mint írtam, ami kicserélhető volt, azt kicseréltem. Felfúrt henger, dugóval, új gyújtótekercs, kondi, gyújtókábel, és gyertya került a járgányba. Ennek ellenére nem sikerült beröffenteni. Ma addig eljutottam, hogy a gyertya hézagot nagyon kicsire vettem, és így már beindul a régi hengerrel. Viszont ereje nincs, és egyenletes alapjáratot sem sikerült beállítani. Attól tartok, hogy valamiért nem elég nagy a szikra, és lövésem sincs, mi lehet a baj. Ha lenne valami ötletetek, szívesen venném.
Üdv:
Mikulás
2011.05.28 20:01 Zsoel „
Mikulás
Szia!
Tehát azt mondod, a gyertya alsó része benzinessé válik pár rúgás után, ellenőrizve a szikra is átugrik a gyertyahézagon, ennek ellenére a motor még csak egy röffenést sem hajlandó adni?
|
Zsoel
Én is régen jártam itt arany barátom.Szelem a kilométereket meg aprítom a halakat. :) Beindult a pecaszezon és mostanában elég késön érek haza,nem mindig van időm gép elé ülni,és ha mégis akkor is egtöbbször elovasom az itteni fejleményeket ,és irány az ágy.Szerencsére elég jól esznek a halak :) ugyhogy most hajtom őket keményen.Fogtam már süllöt,csukát,keszegeket stb..Pláne ebben a viharos és változatos időben nagyon érdeklődnek a csalim iránt.
A moci is nagyon szépen köszöni jól van,ugyan ugy megy mint mikor beállítottuk,ugyhogy ezt is a te kezed munkája meg persze az enyém dicséri. :)Igaz történt egy kisebb baleset,de szerencsére sem a motornak,sem pedig nekem nem lett bajunk.Röviden elmesélem,mert már most is kacsingatok az ágyam felé,ráadásul holnap,vasárnap reggel 6-ra megyek melozni. :( Mint ahogyan a szokás is tartja kinn voltam áztatni este 10-ig és mikor jöttem hazafelé,beérve Győrbe,ugy döntöttem réfalu felé veszem az irányt.Már közeledett a kerszteződés ahol el akartam kanyarodni mikor egyszer csak valami köcsög(már elnézést a kifejezésért)jött velem szembe reflektorral.ÁÁÁÁ Teljesen elvakított,épp hogy csak láttam az ut szélét nehogy kifussak.Elértem a kereszteződéshez,fordulni akartam amikor egyszer csak egy hatalmas csattanás,durranás ,a motor elsötétült teljesen leállt én meg probáltam magamat egyensulyba tartatni nehogy elvágodjak és igy gurultam tovább.Megáltam,moci sztender és hosszas anyázás követte az eseményeket.Visszasétáltam megnézni mi a mano volt az amibe belementem.Kérlek szépen egy kb 20-25 cm mély gödröt kaptam telibe.Majdnem szivinfartust kaptam mikor utánna ránéztem az elsötétült mocira .Visszatértem és elkezdtem a teljeskörü átvizsgálást.Hatalmas sohajtásal másztam ki a motor alol mikor láttam,hogy nem szakadt le semmi róla.Gondolom el tudod képzelni mit élhettem át abban a pillanatban.Berugokart ovatosan lenyomtam,kompresszio volt.Nyujtáskapcsolo nem hullott szét.Probainditás.A motor pöcre indult.Kiprobáltam rajta mindent,duda ,fényszorok fékek stb. minden stimmelt.Volt ám hála a jó égnek.Nem tudom mitől álhatott le,de szerintem amekkora ütést kapott nem is csodálom.Még bennem is megállt az ütő.Az első teleszkoptól mondjuk furcsa hangok jönnek ki mikor berugozik,ugyhogy ott valami szerintem nem gömbölyű,de érdekes mert csak néha.Nem olyan veszélyes a hang,de akkor sem tetszik.Majd meglesem.Olyan mintha valami lemez elszabadult volna valahol.Lemezhang jön ki de nem lötyög,nem mozog semmi.Még nem tudom.Hát igy történt a nagy eset.
Borzalmas ugyhogy nagyon vigyázzatok este ha szembejön veletek egy autos refivel.Igen nagy meglepetéseket okozhat.Össze teszem a két kezem hogy ennyivel megusztam.
És veled mi a helyzet arany barátom?Építgeted a másik csodát?Meló megy?
Na lépek mert már kezdenek összefolyni a betük.Jó éjt mindnekinek !!!
|
Mikulás
Szia!
Tehát azt mondod, a gyertya alsó része benzinessé válik pár rúgás után, ellenőrizve a szikra is átugrik a gyertyahézagon, ennek ellenére a motor még csak egy röffenést sem hajlandó adni?
|
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni. Felújítottam egy 39 éves Simson Start, de valami nem gömbölyű. Azt gondoltam, hogy a motorjával nem lehet semmi bajom, de lett. Teljesen felújítottam, minden ki lett cserélve (új csapágyak, szimmeringek, gyújtótekercs, kondi, gyújtókábel, pipa), a henger felfúrva, új dugóval, gyűrűkkel. A motor ezek ellenére sem indul be. Szikra akkora van, hogy a lovat is agyonüti. Üzemanyagot kap. Azt vettem észre, hogy a forgattyús ház aljában áll az üzemanyag. Arra gondoltam, hogy nincs elég kompresszió a hengerben. Elvittem beméretni, 7,75 bar nyomást mértek. Nem tudok rájönni, mi lehet a probléma. Ha valakinek lenne ötlete, kérem ossza meg velem.
Üdv:
Mikulás
|
Régen láttalak a fórumon, Norbi. Mi újság?
|
Zsoel barátomhoz csatlakozom csimpusz.
|
Alig hinném. Inkább 4-5000 Ft között szoktam látni.
Vedd meg!
(Persze csak akkor, ha nem zavar, hogy nem azonosak a színjelölései a gyárival, mert ez közönséges egyszínű vezetékekből van összeállítva.)
|
Mit gondoltok találok ettől olcsóbbat?
http://www.vatera.hu/simson_star_kabelkoteg_rajzzal_egyutt_uj_1457390355.html?ep=1&ob=1&p=13#mifss-anchor
|
Mégegyszer köszönöm Zsoel öröm volt veled az üzlet :) kb 5 perce jött meg csomag és azt az 1 hibát leszámítva megvagyok vele teljes mértékben elégedve
|
Oké köszi!
Én is ma adtam fel a pénzt a számládra
|
Robi
Ma postára adtam a lemezt, remélem, holnapután vagy csütörtökön ott is lesz. Mégis inkább légpárnás tasakban küldtem el, mert így olcsóbb volt, ezért óvatosan egy picit hajlítottam rajta, de ezt majd könnyen visszahajtod. Külön is becsomagoltam, úgyhogy bízom benne, hogy nem szakad ki a boríték.
|
OK, megtaláltam: kormányvég betét.
Kormányvég betét
SIMSON kormányvég betét SCHWALBE / KR51 / MZ / TS / ES (453400)
2011.05.22 20:56 zsozsi „
Star!
Ha nem teszek fel eredeti kormányvég tükröket, a helyükre milyen kis elemet kell rakni, hogy a kormánycső ne lógjon túl?
Köszi
|
Star!
Ha nem teszek fel eredeti kormányvég tükröket, a helyükre milyen kis elemet kell rakni, hogy a kormánycső ne lógjon túl?
Köszi
|
Szerintem te elnézted azt a gépkönyvet. Nem mindegy, melyik évjáratot veszed alapul.
62-es főfúvókát ugyanis csak e porlasztósorozat legkezdetlegesebb fejlesztésű darabjába, a 16N1-1-be raktak, ilyennel viszont csak 1965 (más források szerint 1966) és 1968 között szerelték fel az (akkor még) SR4-II-eseket. Ilyen korai évjáratú Star azonban Magyarországon nem sok van, mivel bár a típust már a hatvanas évek közepétől elkezdték értékesíteni nálunk, lassan futott fel az import, a legtöbb eladási darabszám a hetvenes évek elején volt. (Ha mégis ilyened van, akkor becsüld meg.)
Viszont 1968-tól az SR4-2/1-eseket (tehát a motorok túlnyomó részét) már BVF 16N1-6 porlasztóval szerelték fel, amelynek főfúvókája 50-es (részint ezzel is tudtak kedvezőbb fogyasztást elérni). Tehát amelyik Staron ilyen karburátor van, abba gyárilag ez a méretű főfúvóka való. Ha a tiéd mégis /1, és ennek ellenére a 16N1-6 karburátorral, 50-es fúvókával nem megy, akkor ott valami más bibi van.
(Az én motoromban is csak 50-es fúvóka van, mégis húz, mint a gőzmozdony. Egyszer régen kísérletezésből én is beleraktam egy 60-as fúvókát, de csak mázoltan hörgött tőle, menni meg egyáltalán nem akart. Tehát normális körülmények között a 62-es fúvókával nem hogy javulniuk, de romlaniuk kellene a menetteljesítményeknek.)
Persze ha neked így is jó, ám használd, csak így akkor nagy valószínűséggel fölösleges beninzmennyiséget pancsolsz el. Nekem biztos nem lenne mindegy, hogy 400 forintos benzin mellett mennyit hörpöl be a kicsike. :)
A világítás a töltőtekercsről működik, de nem annak töltő-, hanem a féklámpaágáról. (Az akkumulátornak semmi köze sem az első, sem a hátsó világításhoz, az a kürt, a parklámpa, az üresjárásjelző, meg az index működéséért felel.) Ugyanis a féklámpakerecs három kivezetésű (lábú). A cséve egyik vége a testhez van forrasztva, középtájon van rajta egy "megcsapolásos" kivezetés (ez táplálja a töltést, a töltőberendezésen keresztül), valamint a végén lévő kivezetés 18 W tejlesítményű árama működteti a féklámpát. Ugyaninnen megy a hátsó világítás is, de mivel ez az áramerősség gyorsan kinyírná a kis 5 W-os izzót, közbe van iktatva egy fojtótekercs is, ami a hátsó izzó számára is elviselhető mértékűvé korlátozza az áramerősséget.
|
ja nem közvetlenül nincs rákötve de eddig folyamatosaan világított most meg megjavult ...
|
Üdv!
Végre sikerült időt szánnom a motorra, a karbit is beállítani,az 50 es fúvoka kicsi volt nagyon erőtlen lett gépkönyv szerint is 62 es kell és most már jó, benzin szintet is belőttem . Viszont a tanksapka szellözése eldugult és sehogyan sem sikerül kitakarítani. lehet az volt a probléma hogy a tankba a nyomás nyomta bele a sok benzint a karbiba . Plusz még sikerült életre kelteni a gyári kürtöt is.
Kédésem az lenne hogy a hátsó világítás az a töltőtekercsről megy , az-az aksiról?
|
Így van, ez csak postaköltség, már mondtam. A lemezért így nem kérek pénzt, mivel nem tökéletes alkatrészről van szó. És ennyi pénz elég kell hogy legyen, mivel megbeszéltük, hogy jó lesz elsőbbségi és ajánlás nélkül, úgyhogy nyugodtan utalj ennyit.
Sajnos egyéb elfoglaltságaim miatt nem értem rá tegnap föladni, de hétfő reggel az lesz az első dolgom, hogy elmegyek a postára. Üdv!
|
ez az 500ft a postaköltség? mert nem akarok 2X fordulni ha több lesz
(lusta vagyok)
|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
| |