|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Zsoel!
Persze jó lesz semmi különleges a legegyszerűbb módon küld el.
|
De hát ez teljesen normális dolog, a berúgószerkezet kialakításából következik! A berúgótengely végére hegesztett indító fogasív a hajtott tengelyen (amelyen a lánckerék van, kívülről) egy szabadon elforogni képes kilincskerék-szerkezetet mozgat. Ez lényegében két, egymáshoz simuló fogaserék, amelyeken a szemközti oldalon racsnizás van kialakítva, és rugó szorítja őket egymáshoz. A kívülről lévő fogaskerék fogaiba kapcsolódik az indító fogasív, a belül fekvő fogaskerék (egyben a III. fokozat hajtott fogaskereke) pedig a hajtó (kuplung-) tengelyen lévő, fixen rögzített fogaskereket forgatja el. Mindebből következik, hogy a kuplungszerkezet csak kiengedett (tehát zárt) állapotban adja át az indító forgatónyomatékot, kiemelt állapotban csak a belső kosár forog a rugdalástól. Emellett, mivel a berúgókarral, ahogy írtam, a hajtó tengelyt mozgatod, bármelyik bekapcsolt fokozat esetén a hajtott tengely is forog indításkor, függetlenül a tengelykapcsoló állapotától! Ez normális, és nem is fogod tudni megszüntetni, mivel nem lehet. Behúzott kuplungkarnál csak azok a motorok nem mozdulnak indításkor, ha sebességben vannak, amelyeknél az indítás hajtáslánca a külső kuplungkosáron keresztül valósul meg (ebben az esetben ugye a külső kuplungkosár forog, de a belső áll, ha a kuplung be van húzva, tehát a sebességváltó-szerkezet sem mozdul).
//simsonstar.gportal.hu/portal/simsonstar/image/gallery/1268671346_38.jpg
Ezen az ábrán megnézheted, amit magyaráztam.
A berúgótengelyt felismered, a fölötte lévő a hajtott (lánckerék-) tengely, afölött vannak a hozzá tartozó fogaskerekek sorba rakva, fölötte pedig a hajtó (kuplung-) tengely, jobbról mellette a rajta lévő két hajtó fogaskerék.
|
Igen ez a problémám.régenis mozdult egy kicsit dezmost nemolyan.egyszerüen ha nem sztenderen van akkor iolyan mintha sebességbe rugdalnám
|
Oké, semmi gond, csak azért kérdeztem, mert akkor meghirdetem a Vaterán.
Addig nem akartam feltenni, amíg nem tudtam biztosan, hogy kell-e vagy sem.
|
Ez nem egészen világos előttem...
Akkor most lényegében az a problémád, hogy ha a motor sebességben van, és a kuplungkar behúzva, akkor a berúgókar lefelé taposásával forog a hátsó kerék??
|
Zsoel köszönöm a türelmedet de egyenlőre nem!!! Viszon időm is kevés van most sajna rá ide is csak késő este tudok felkukkantani!!
|
Megnéztem mindent amit az előzőekben irtál de mostse jó.a lamellák ujjak az állítócsavar ujj.megpróbáltam de a régivelis ezt csinálja.a kulung kiemel ha sebességbe van csak a kerék fordul rugásra akkor is ha behuzom a kuplungot.deamugy minden bennt van.de ugy kb 1 hónapja lett felujjítva gyapágyak szimeringek berugótengely és lamella és főtengelycsere.azóta még nem ment
|
Jobb, ha inkább becsomagolom valami tisztességes kartonba, mert a borítékot szerintem kibökné a lemez. Éles sarkai vannak ám. Meg különben sem nagyon hiszem, hogy beleférne borítékba, mivel ugye derékszögű, emiatt elég vastag. Kiegyenesíteni pedig nem szeretném. :)
Ha nem kéred ajánlva és elsőbbségivel, akkor szerintem olyan 500 Ft körüli postaköltégből kijön. Megfelel így?
|
Zsoel!
Úgy néz ki postázni kell ugyanis és Dombóvári vagyok
7200 Dombóvár Ibolya u. 23
én nem vagyok nagy postás de ezt csak csomagban vagy levélbe is el lehet küldeni mert hallottam olyat hogy ha a nagyméretű borítékba belefér akkol elküdik mint levél mert a súlya gondolom nem haladja meg a korlátozást.
|
Akkor ezek szerint nem kell az első fékem?
|
Donornak éppenséggel jó, de mihez? Starra nem sokmindent tudsz hasznosítani Schwalbéról, főleg, ha még csak nem is turbós a motorja. Kerekek, első lengővilla, íves tartó, kormány bizonyos részei, csomagtartó, kipufogó, láncvédő, meg az elektromos részek, aztán kifújt.
A korábbi modelleknek igen. Kb. '73-ig belső fékkulcsos, '80-ig külső fékkulcsos hátsó fék volt. De a KR51/2-eseknek már fékrudas a hátsó fékük.
|
Ha jó áron eltudom hozni esetleg donornak jó lehet szerinted ??
A másik kérdés hogy a swarble nak bowdenes a hátsó féke?
|
Csimpusz
Hogyne. A "turbós" blokkok gyártását 1980-ban beszüntették, innentől még hat éven át már csak három típusváltozat készült, KR51/2 N, KR51/2 E és KR51/2 L néven kizárólag az S51-ből ismert 3 (N), illetve 4 (E, L) sebességes motorokkal (amelyek hengerének kialakításából következik, hogy a kipufogót csak a jobb oldalon lehet vezetni ).
Ezen kívül, még amiről első pillantásra felismersz egy /2-est, az a feketére fényezett és a parkírozó lámpa két oldalán lévő két-két bepréselt díszítő bordával rendelkező kormányburkolat, a feketére fényezett lengővillák, valamint az S51-ről ismert kerek hátsó lámpa. Tehát a váz valószínűleg eredeti, csak hát a motor... Igazából nehéz lenne beletenni egy másik motort, mert a /2-es vázát módosították, az új motorhoz igazítva: nincs benne az a keresztcső, amelyre a hengerfejet tartó fülek vannak felhegesztve, szóval rejtély ez a járgány. Ha viszont a motor mégsincs kicserélve, akkor a kipufogókönyökön követtek el valami orbitális erőszakot, mert a kipuffnak mindenképpen jobb oldalon kéne lennie, ennyit mondhatok. Többet sajnos (plána ilyen gyenge minőségű) képekről nem tudok.
|
Zsoel
Akkor most egy 85-ös swlabenak hogy kell kinéznie?Ezek már talán 51-es blokkal jöttek?
|
Ha ezek vannak felújítva, akkor mi néz ki úgy, mint amit a kutya szájából húztak ki? :)
|
Felejtsd el. Ez egy tákolmány. Túl azon, hogy az ülésétől eltekintve roncs (még ennyi pénzért is), és komoly pénzbe kerülne a kipofozása, holtbiztos, hogy motort cseréltek benne. 1985-ös Schwalbénak nem lehet baloldalt a kipufogója, tuti nem az eredeti motorja van benne. Szerintem már a fényezése sem gyári, 1985-ben már nem készült ilyen atlaszfehér színű jármű.
|
Szia!
Rendben, a tiéd. Elküldöm postán, vagy ha tudsz, el is jöhetsz érte. Halászin lakom (kb. 5 km-re Mosonmagyaróvár mellett).
|
csimpusz
Látom nagyon rákattanál a témára. :) Nem néz ki rosszul annyira,a motorról üzemi állapotról nincs valmi infod?Tudod azon elég sok múlik ha a moci jövőbeli üzemállapotárol van szó.Mondjuk láttam korábban hasonlo swalbe-t 35000-ért teljesen felujitottat.Szoval szerintem gondold meg és nézz körül.Például : Van benne Star is :)
http://www.kepesmotor.hu/simson-segedmotor/p614761&st=Schwalbe
|
Hali!! Kéne egy kis segítség!!! Munkatársamnak van egy swalbe-ja és lehet hozzám kerül!! Belinkelem és kérnék véleményeket!!!
http://www.kepesmotor.hu/simson-segedmotor/p570585&st=simson&mp=25000&o=pa
|
Csá Zsoel!
Mivel mást nem találtam igényt tartanék arra a hűtőköpenyre.
egyébként merre is laksz hátha nem kell postázni.
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |