|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Sajnálom, hogy három részre szakítva és a középső részt ilyen csúnyán átformázva kellett elküldenem, de másképpen nem fogadta el az oldal. Pedig próbáltam vele mindent, bemásoltam tízszer egymás után a szöveget, így rendezve, úgy rendezve, de sehogy nem ment. Valami gondja lehetett egyes szavakkal vagy kifejezésekkel a programnak.
Egyébként is akkora egy rakás sz*r ez az oldal, hogy az nem igaz. Már természetesen nem maga a "Simson Star veterán motor portál", hanem ez a vacak gportal.hu, ahol el van helyezve. Ez egy sz*r, az internet szégyene. Nemegyszer csinálja meg, hogy nem fogadja el a hozzászólásomat, vagy menet közben kiléptet, és elvész, amit addig írtam (azért mostanában már mindig szövegszerkeszőben írom meg előtte, amit akarok). Meg a szolgáltatásai sem valami kiemelkedőek; röhej, hogy a XXI. század második évtizedében még nincs helyesírás-ellenőrzés, "Válasz erre" gomb, "Tallóz" gomb a képekhez stb. Persze, örülök, hogy legalább ez is van nekünk Starosoknak, de azért mégiscsak bosszantó.
|
Ami még a Simson gyújtásánál izgalmas lehet, az a kondenzátor; ennek a zavarai, a kapacitás leromlása okozhat bizonytalan gyújtást, motorleállást stb. Érdemesebb jó minőségű, német (bár persze drágább) kondenzátort venni bele.
De ismétlem, én a jelenség alapján a helyedben biztos, hogy először a tüzelőanyag útját vizsgálnám felül: csap, tűszelep, fúvókák, porlasztójáratok, minden tiszta legyen, fúvókaméretek, benzinszint stimmeljen, fals levegőt ne szívhasson. És nézd meg azt is, hogy kifogástalan-e a tanksapka szellőzőnyílása. Tipikus jelenség, hogy ez részben vagy egészen eltömődik, emiatt a süllyedő benzinszint vákuumot okoz, ennek hatására pedig egy idő után megszűnik a tüzelőanyag utánfolyása, a motor megáll. A motoros a fejét vakarja, szerel ezt, pucol azt, cserél amazt, pedig valójában csak arról van szó, hogy a benzinnek idő kell, míg újra fel tudja tölteni az úszóházat. Ez egy igen rafinált hiba, amely rossz tréfájával sok kellemetlen percet tud szerezni a gyanútlan motorosnak.
|
Az új isolator gyertyákat pedig én nem ajánlom Simsonba. Sajnos amilyen jó volt hozzá a régi endékás Isolator, annyira vacak lett az új, amióta a beru átvette. Én, miután a régi Isolator (és néhány hosszított középelektródás pal) gyertyáim mind elfogytak, egy darabig küszködtem velük, de miután a motor egy hónap alatt kinyírt belőlük hármat, eluntam, és átváltottam a legmagasabb hőértékű ngkra. Ez, amit most használok, már legalább 7 éve a motorban van, és semmi gond nincs vele. Évente egyszer megpucolom, beállítom a hézagot, és kész (erre, felhívom a figyelmedet, a Simson nagyon érzékeny: a hézag 0,4 mm legyen, és a közép- meg a testelektróda felülete tökéletesen egyenes és egymással párhuzamos legyen - ha ez nem így van, extrém esetben még csöröghet is tőle a motor). A brisk nem valami jó Simsonhoz, az inkább Babettába való.
|
Nem, a gyújtótekercs, mondom, nem nagyon szokott hibajelenségeket produkálni. Az egy erősen túlméretezett alkatrész, ritkán megy tönkre, és akkor véglegesen. Ez lényegében egy kis transzformátor: közös vasmagra feltekert vastagabb huzalú, kisebb menetszámú tekercs belül (primer tekercs), és egy sokkalta vékonyabb huzalból készült, sokszorosan nagyobb menetszámú tekercs kívülről (szekunder tekercs). A vasmagon, a két tekercs között és kívülről vastag szigetelőburkolat van, illetőleg a tekercshuzakok is zománcszigeteléssel vannak ellátva. Mindkét tekercs egyik vége a testre van forrasztva, a másik a primernél a megszakítóhoz, a szekundernél a gyertyakábelhez. A forgó lendkerékre szerelt, váltakozó pólusú (észak-dél) mágneses szegmensek által létrehozott mágneses erővonalak metszik a primer tekercset, és abban feszültséget (elektromágneses mezőt) indukálnak. A gyújtás pillanatában a kinyíló megszakító megszünteti az elektromágneses mezőt, és ez a szekunder tekercselésben egy kis energiájú, de nagyon magas feszültségű (~20.000 V) áramlöketet indukál. Ez ugrik át szikra formájában a gyertya elektródái közt. Na mármost, a kétfajta elektromosság jellemzői sem ugyanazok. A primer feszültségnek tiszta, fémes, jól vezető kapcsolatokra van szüksége, nem hajlamos a kúszásra. Ellenben a gyújtásért felelős szekunder feszültség alattomos; szinte direkt keresi a szigetelési hibákat, és ott ugrik át, ahol a legkisebb ellenállást találja. Ha ilyen hamarabb is akad, akkor nem fog elvándorolni a gyújtókábel vagy a gyertya-középelektróda végére, hanem áthúz (átüt) a hibánál. A gyújtótekercs is elöregszik egy idő után, természetesen, és az állandó magas hőmérséklet, a rezgések, az áramfolyás elöregíti a szigeteléseket, úgy a vezeték zománcát, mint a tekercseket fedő rétegeket. Ha például a gyújtótekercs egyszer túlmelegszik, és a szigetelés elszenesedik, az onnantól kezdve vezetővé válik. Csakhogy ekkor már, ahogy írtam, mindig itt fog átugrani a szekunder feszültség szikrája, és soha többé nem ott, ahol kellene. Ezért van, hogy a gyújtótekercs nem hibásodik meg úgy, hogy gyújt is meg nem is: ha az egyszer átütött valahol, akkor vége, eldobhatod. Még ehhez a témához kapcsolódik, hogy A MOTORT SOHA NEM SZABAD A GYERTYAPIPA LEHÚZÁSÁVAL LEÁLLÍTANI! Ilyenkor ugyanis a keletkező nagyfeszültség nem talál kiutat, és jó eséllyel talál egy olyan, talán még gyártáskor a tekercsbe került szigetelési hibát, amely normál üzemnél elég erős ahhoz, hogy a szigetelést megvalósítsa, ebben az extrém esetben azonban kevésnek bizonyul: a szikra áthúz, a tekercs pedig mehet a kukába.
|
Eléggé kormos volt sajnos! De azóta már nem nagyon amióta rendes Isolator van benne. Amúgy meg a gyújtás is tudja szívatni az embert, fater gépének is ez volt a baja ,nagy sebességnél elkezdett durrogni,gyújtásállítás és jobb lett mint újkorába!
2011.04.30 23:15 norok999 „
Akkor te is megküzdöttél a gyertyákkal látom,és végül a jól bevált hagyomásosat választottad. :)Pont mint én.Viccesek tudnak lenni ezek a gyertyák,bár ember nem is gondolná.
Amit említetél mikor leállt a géped és kicserélted a gyertyát és ujrainditotad,nem említetted milyen volt a gyertya érintkezője amit kivettél.Kormos?Őzbarna?Mert az elkoromoldott gyertya is idővel megadja magát.Ahogya vastagodik a szesenréteg,annál nehezeben adja a szikrát.Mikor meglátogattam Zsoelt mentem 40 km-t és kész csoda,hogy oda tudtam érni.Hozzátenném mondjuk akkor nekem nagyon rosszul volt beállítva a gyujtásom.Mikor kivettük a gyertyát annyira el volt szenesedve,hogy nagyon elszörnyüködtünk rajta.Tényleg surolta a határokat.Beállítás után pedig gyönyörű őzbara lett.
2011.04.30 23:00 kopelosboy „
Velem is előfordult már hasonló eset a briskekkel ! Amúgy meg Isolator van benne csak nem 240-es hanem 225-et! Meg egy eset ami tavaly nyáron fordult elő,hogy vettem NGK 260 as gyertyát,mondom legjobb lessz a motornak hát nem,nehezebben indult hidegen meguntam vissza a régi Isolatort és minden megjavult!(bár ez csak nálam fordult elő,ja és a keverék jó volt meg minden egyéb)
|
zsoel
koszi a tipet megnézem a bisztosítékot,csak ott lehet a hiba mert a gép full ujj kábelezést kapott én huztam be szálanként egytol egyig és nagyon odafigyeltem az érintkezésekre full uj minden. kellene beraknom egy aksit aszthiszem ,majd ha viszem kb 2 honap mulva muszakira akkor kap egy aksit is hadd legyen komplett a gép. szia
|
Köszi Zsoel!
robika013@citromail.hu ha ez nem jó akk légyszi próbáld ezen elemer1971@citromail.hu
|
norok999
Hát sajna időhiányban szenvedek!!! A motor mellett még a lakásfelújítást is csinálom és sokat még szombaton is dolgozom ahogy legyen miből újítgatni!!! De azért valahogy majd megoldjuk!!!!
|
Akkor te is megküzdöttél a gyertyákkal látom,és végül a jól bevált hagyomásosat választottad. :)Pont mint én.Viccesek tudnak lenni ezek a gyertyák,bár ember nem is gondolná.
Amit említetél mikor leállt a géped és kicserélted a gyertyát és ujrainditotad,nem említetted milyen volt a gyertya érintkezője amit kivettél.Kormos?Őzbarna?Mert az elkoromoldott gyertya is idővel megadja magát.Ahogya vastagodik a szesenréteg,annál nehezeben adja a szikrát.Mikor meglátogattam Zsoelt mentem 40 km-t és kész csoda,hogy oda tudtam érni.Hozzátenném mondjuk akkor nekem nagyon rosszul volt beállítva a gyujtásom.Mikor kivettük a gyertyát annyira el volt szenesedve,hogy nagyon elszörnyüködtünk rajta.Tényleg surolta a határokat.Beállítás után pedig gyönyörű őzbara lett.
2011.04.30 23:00 kopelosboy „
Velem is előfordult már hasonló eset a briskekkel ! Amúgy meg Isolator van benne csak nem 240-es hanem 225-et! Meg egy eset ami tavaly nyáron fordult elő,hogy vettem NGK 260 as gyertyát,mondom legjobb lessz a motornak hát nem,nehezebben indult hidegen meguntam vissza a régi Isolatort és minden megjavult!(bár ez csak nálam fordult elő,ja és a keverék jó volt meg minden egyéb)
|
Velem is előfordult már hasonló eset a briskekkel ! Amúgy meg Isolator van benne csak nem 240-es hanem 225-et! Meg egy eset ami tavaly nyáron fordult elő,hogy vettem NGK 260 as gyertyát,mondom legjobb lessz a motornak hát nem,nehezebben indult hidegen meguntam vissza a régi Isolatort és minden megjavult!(bár ez csak nálam fordult elő,ja és a keverék jó volt meg minden egyéb)
|
kopelosboy
Nem tudom hallottál-e róla hogy az sem mindegy milyen gyertyát raksz bele.Például sokat ajánlják a Brisk gyertyát és például engemet nagyon megviccelt meg még pár ismeröst.Kezdetben nem volt vele semmi gond aztán ugy adta a szikrát mikor hogyan gondolta míg nem azt lett a vége hogy telejsen leverte testre.Akkor ajánlottak magas izolált gyertyát a pontos tipusát majd megnézem neked ha szükséges és miután beletettem azota nem minden probléma ezen a téren megszünk.Még esetleg azt tudom hozzáfüzni,hogy a szikra szine is megváltozik például ha a kis kondi ami végül is szűrőként szerepel a tekercsek mellett mondjuk kezdi megadni magát.Hallottam már olyan esetről is ahol például ez a kis kondi mondta fel a szolgálatot és viccelte meg a motor használoját.
Ezt az infot most találtam gyertyával kapcsolatban,lehet hasznát veszed,veszitek:
http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=138&akt=2
"A rosszul megválasztott hőértékű gyújtógyertya motorkárosodást okozhat: a dugattyútető túlmelegszik. Túlzottan kis hőérték esetén maga a gyertya izzik fel."
,
2011.04.30 22:27 kopelosboy „
Zsoel!Köszönöm neked, én is a keverékre gyanakszok/gyanakodtam,amúgy a keverési aránya az 1:33.De mosatnában már kezd beállni csak, aza legnagyobb baja,hogy megkéne járatni! A gyújtótekercset meg mondta 1ik ismerősöm ,nem kéne kicserélni mert elég gyenge a szikra. ( öregecske és kicsit elhasználódott gyertyánál nem csoda sztem). Amúgy meg köszi a megerősítést,hogy nem kell csere!!!!!!!!!!!
|
Nem győzőm kapkodni a szemem. :) Mindenki fertőz mindenkit.Kész keksz. :) Mi lesz még itt ezek után? :)
Zsoel
Igen ugy gondoltam.Egyik lenne a museális érték is egyben a másik pedig a futármotor.MOndjuk bevallom őszintén azért ezzel sem mennék neki a határnak,ahhoz nagyon sajnálnám,sőt már azon is elgondolkodtam hogyan megyek majd vele ki pecázni.Aszfalton,majd kitaposott uton.Nem hiszem hogy észnélkül nekimegyek az erdőnek.Ahhoz tulzottan sajnálom.Nagyon a szivemhez nőtt ha tehetném mindenhova ezzel menék.Elárulok egy vicces történetetHobby szinten szoktam turázni kerékpárral is,de főleg erdei utakat járok,nem szeretem az aszfaltot.Például Győrujbarátin vannak helyek(vadászlesek)melyeket előszeretettel látogatok pihenés céljábol.Hát miért is ne a multkor elmentem az egyikhez motorral.Meg kellett mutatnom a mocinak is azt a szép környéket. :)Szép idő volt,no sár dagonya és mondjuk kitaposott uton mentem.Mikor visszaindultam elgondolkodtam rajta ,ezt miért is csináltam? :)Hmmm :)Majd visszatértem a megszokott aszfalt utakhoz(mármint a mocival)a bicozást pedig továbbra is hagyom az erdei utakra. :)
Mondjuk nagyon szeretek turázni fel is merült bennem egy kérdés.Csimpusz !Szóba került a távolság már korábban közöttünk.Ha jol emlékszem nagyábol 100 km.Ha valamikor ráérsz és benne vagy egy fél utas találkához mit szolnál?
|
Zsoel!Köszönöm neked, én is a keverékre gyanakszok/gyanakodtam,amúgy a keverési aránya az 1:33.De mosatnában már kezd beállni csak, aza legnagyobb baja,hogy megkéne járatni! A gyújtótekercset meg mondta 1ik ismerősöm ,nem kéne kicserélni mert elég gyenge a szikra. ( öregecske és kicsit elhasználódott gyertyánál nem csoda sztem). Amúgy meg köszi a megerősítést,hogy nem kell csere!!!!!!!!!!!
|
csimpusz
Rendben, írtam neked e-mailt.
Szerintem elég valószínű, hogy te is "megfertőződtél". :) Valóban nem fájdalmas, viszont kissé munka-, idő- és pénzigényes kór, ráadásul könnyen továbbfertőz. ;)
De hidd el, a végeredmény mindenért kárpótolja az embert!
|
csimpusz
Rögtön válaszolok, csak előbb megvacsorázom és megfürdöm.
|
1. Nem tudom, milyen keverési arányra gondolsz: ha a tüzelőanyag-kenőolaj keverési arányára, annak vajmi kevés befolyása van a motor működésére. Ha több olajat raksz a benzinbe, a gép füstöl, mint a gyárkémény, és a normálisnál jóval kevesebb üzemóra után is már úgy elkokszosodik a gyertya, kipufogónyílás, kipufogó, hogy nem fog tudni beindulni a motor. Ha kevesebbet, akkor meg hamarosan besül. De menni mindkét esetben kifogástalanul menni fog, ha egyébként a többi körülmény ezt lehetővé teszi.
2. A gyújtótekercsetnem tartom valószínűnek, az általában csak két esetet ismer: vagy tökéletesen ép és szigetelt, és akkor van szikra, vagy pedig összeégett a tekercselés vagy megsérült a szigetelés, akkor meg könyörtelenül átüt, és a motor egyáltalán nem indul be vagy csak egyet-egyet pöffen - de menni semmiképpen sem tudnál vele. Nem tartom valószínűnek... ahhoz meg azért elég drága a gyújtótekercs, hogy fölöslegesen megvedd.
3. Az általad leírt hibajelenség sokkal inkább üzemanyag-ellátási problémákra utal; az, hogy a gyertyacsere után beindul a motor, származhat abból is, hogy amíg szerelsz, a benzinnek van ideje utánafolyni az úszóházba. Bár az, hogy hidegen megy, melegen meg nem, inkább azt feltételezi, hogy túl dús a keveréked, magyarul sokat kap a motor.
|
Zsoel
Akkor lehet engem is ez a kór kapott el mikor megvettem a második start "alkatrésznek" és már elkezdtem drótkorongozni hogy felújitom!!!! :D De nem baj mert ez nem fájdalmas mint a többi kór vagy betegség!!! :D
|
Zsoel
Ok megadom az e-mail címem !!
csimpusz@c2.hu
Itt megtudjuk beszélni a részleteket!!! Várom a leveledet az árról és hogy hogyan tudjuk nyélbe ütni a dolgot!!
|
norok999
Mit szólok? Hülye kérdés... :) Persze, hogy maximálisan támogatom, ha veszel még egy Start. :D
Szívesen segítek, amiben tudok ezzel kapcsolatban, beleértve természetesen az esetleges kiszemeltek véleményezését is. Az biztos, hogy én semmi pénzért nem cserélnék modern, hiper-szuper robogóra egyetlen Simson Start sem, és nemcsak pénzügyi megfontolások miatt... Ennek a motornak lelke van, és akinek a lelkével egyszer megtalálták a közös hangot, az onnantól kezdve nem szabadul. :) Úgy látom, te is kezdesz így érezni és a Star hatása alá kerülni. :) Ez pedig korántsem baj.
Én is mindig figyelgetem a hasonló régi Simsonokat, persze főleg a Starokat, de a Schwalbékat is. Múltkor jött velem szembe egy Star: intettem a vezetőjének, és visszaintett. :) Ez jóleső érzéssel töltött el.
És akkor te is úgy csinálnád a dolgot, mint én? Hogy az egyik gép teljesen pöpec lenne, a másikkal már járnál? Naiv elképzelés. Amikor én megvettem ezt a '74-est tavaly, elkötelezett célom volt, hogy kevés pénzből, "csak úgy nagyjából" összehozom, hogy mégse szégyenkezzek vele az utcán, legyen némi kinézete, aztán esőben-szélben, hóban-sárban-fagyban használni fogom. Hát ehhez képest már több mint 100 munkaórám fekszik benne, és ugyanennyi pénzem, ezresekben számolva (plusz még a vételár - és hol van még a vége!) Mert egyszerűen nem megy nekem a felibe-harmadába felújítás: már olyan aprólékos gonddal végzem, hogy magam is megijedek magamtól... ráadásul én is elkezdtem kacérkodni a gondolattal, hogy inkább úgy csinálom, hogy az apai örökségem, a '72-es főgép lesz a tökéletesen gyári, vitrinbe való, féltett-óvott díszmadár, ezzel a '74-essel járok a műutakon és messzebre, lehetőleg szép időben, aztán veszek egy harmadikat, valami igazi roncsot, amelyikkel aztán tényleg lehet menni sárban is, határba, terepre, meg hasonlók. De végül lebeszéltem magam róla: NEM MEREK VENNI, mert tudom magamról, hogy megint elkapna a gépszíj, azt is helyre pofoznám, megszépíteném, és utána meg sajnálnám terepen kínozni... szóval ez egy igen fertőző agybaj, aminek az első tüneteit most te is tapasztalod magadon. :D
|
kiss tibor
A duda az akkumulátorról működik. Egyenáramra van szüksége, nem váltóáramra, azonkívül a féklámpatekercs töltőágának kis erősségű árama (ugyanis neked innét működik) az akkumulátor töltésére való, nem a duda működtetésére, azzal csak nyöszörög. Az, hogy nálad akksi nélkül is szólt, csak annyit jelent, hogy jó a töltőtekercsed (féklámpatekercs), valamint helyükön vannak a biztosítékok, és a töltőkörön át eljut a kürthöz is az a szufla, amely az akksi feltöltését szolgálná.
Ebből következik, hogy valószínűleg kicsettent valamelyik biztosíték, esetleg csak meglazult, de mindenesetre vagy a biztosítéktáblán, vagy a hozzá csatlakozó vezetékeken valahol kontakhiba van. Nem lesz egyszerű kiküszöbölni, mert ember legyen a talpán, aki azon a kis lámpanyíláson át be tud nyúlni mindkét kézzel a biztosítéktáblához úgy, hogy közben még lát is valamit... Jobban jársz, ha eleve kiszereled a fényszóró rögzítőkeretét is (a belső fémkeretre gondolok, nem a külső műanyagra).
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |