|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
norok999
Mit szólok? Hülye kérdés... :) Persze, hogy maximálisan támogatom, ha veszel még egy Start. :D
Szívesen segítek, amiben tudok ezzel kapcsolatban, beleértve természetesen az esetleges kiszemeltek véleményezését is. Az biztos, hogy én semmi pénzért nem cserélnék modern, hiper-szuper robogóra egyetlen Simson Start sem, és nemcsak pénzügyi megfontolások miatt... Ennek a motornak lelke van, és akinek a lelkével egyszer megtalálták a közös hangot, az onnantól kezdve nem szabadul. :) Úgy látom, te is kezdesz így érezni és a Star hatása alá kerülni. :) Ez pedig korántsem baj.
Én is mindig figyelgetem a hasonló régi Simsonokat, persze főleg a Starokat, de a Schwalbékat is. Múltkor jött velem szembe egy Star: intettem a vezetőjének, és visszaintett. :) Ez jóleső érzéssel töltött el.
És akkor te is úgy csinálnád a dolgot, mint én? Hogy az egyik gép teljesen pöpec lenne, a másikkal már járnál? Naiv elképzelés. Amikor én megvettem ezt a '74-est tavaly, elkötelezett célom volt, hogy kevés pénzből, "csak úgy nagyjából" összehozom, hogy mégse szégyenkezzek vele az utcán, legyen némi kinézete, aztán esőben-szélben, hóban-sárban-fagyban használni fogom. Hát ehhez képest már több mint 100 munkaórám fekszik benne, és ugyanennyi pénzem, ezresekben számolva (plusz még a vételár - és hol van még a vége!) Mert egyszerűen nem megy nekem a felibe-harmadába felújítás: már olyan aprólékos gonddal végzem, hogy magam is megijedek magamtól... ráadásul én is elkezdtem kacérkodni a gondolattal, hogy inkább úgy csinálom, hogy az apai örökségem, a '72-es főgép lesz a tökéletesen gyári, vitrinbe való, féltett-óvott díszmadár, ezzel a '74-essel járok a műutakon és messzebre, lehetőleg szép időben, aztán veszek egy harmadikat, valami igazi roncsot, amelyikkel aztán tényleg lehet menni sárban is, határba, terepre, meg hasonlók. De végül lebeszéltem magam róla: NEM MEREK VENNI, mert tudom magamról, hogy megint elkapna a gépszíj, azt is helyre pofoznám, megszépíteném, és utána meg sajnálnám terepen kínozni... szóval ez egy igen fertőző agybaj, aminek az első tüneteit most te is tapasztalod magadon. :D
|
kiss tibor
A duda az akkumulátorról működik. Egyenáramra van szüksége, nem váltóáramra, azonkívül a féklámpatekercs töltőágának kis erősségű árama (ugyanis neked innét működik) az akkumulátor töltésére való, nem a duda működtetésére, azzal csak nyöszörög. Az, hogy nálad akksi nélkül is szólt, csak annyit jelent, hogy jó a töltőtekercsed (féklámpatekercs), valamint helyükön vannak a biztosítékok, és a töltőkörön át eljut a kürthöz is az a szufla, amely az akksi feltöltését szolgálná.
Ebből következik, hogy valószínűleg kicsettent valamelyik biztosíték, esetleg csak meglazult, de mindenesetre vagy a biztosítéktáblán, vagy a hozzá csatlakozó vezetékeken valahol kontakhiba van. Nem lesz egyszerű kiküszöbölni, mert ember legyen a talpán, aki azon a kis lámpanyíláson át be tud nyúlni mindkét kézzel a biztosítéktáblához úgy, hogy közben még lát is valamit... Jobban jársz, ha eleve kiszereled a fényszóró rögzítőkeretét is (a belső fémkeretre gondolok, nem a külső műanyagra).
|
csimpusz
Parancsolj.
http://kepfeltoltes.hu/110430/SDC10042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110430/SDC10043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110430/SDC10044_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Egyetlen kis hibája van, mint mondtam, ott a bovdenfelvevő résznél egy kb. 3 mm-es kiszélesedő perem hiányzik, ahová a gumiharang kerül (egyéb szerepe nincs). Sajnos ez elég könnyen letörik, mivel nagyon vékony a fala. Problémát természetesen nem okoz, mert bent, a belső perem, ahová a bovden külső tokja fekszik fel, tökéletes. Csak annyit kell tenni, hogy az alsó bovdenvéget kicsit körbe kell tekerni szigszalaggal, hogy megfeszüljön rajta a gumiharang, és akkor az már nem tud elmozdulni onnét. Vagy rá is lehet ragasztani, eredmény ugyanaz. Valamint a fékkulcs csapján nem eredeti biztosítólemez van, hanem zégergyűrű (eredetileg semmi nem volt rajta, úgyhogy nem az én hibám). De, magunk között szólva, az jobb. A háromorros biztosítólemez nem túl megbízható, nekem már esett le...
Mindezektől eltekintve teljesen hibamentes és gyári az egész, beleértve a fékpofákat és a betéteket is. Utóbbiak még elég vastagok, néhány évig még elfékezgethetsz velük. :) Azonkívül fényképezés előtt szétszedtem, mosóbenzinben lemostam, és újra bezsíroztam a csapokat és a fékkulcsot.
|
Robi
Én, ígéretemhez híven, küldtem volna képeket, de sajnos az e-mail címed nem működik. Tévedés kizárva: kétszer próbáltam elküldeni, mindkétszer hibaüzenetet kaptam vissza. A robika013@citromail.hu címmel valami nem stimmel.
|
norok999
Barátom ne gondolkodj ha adódik lehetőség ragadd meg!!! Én is azt tettem ha másért nem is de van alaktrészem tartalékba de affelé hajlok hogy összerakom mindkettőt!!
|
Üdv! Na már megint van 1 kis problémám a motorral, mégpedig az,hogy elmegyek vele csavarogni és úgy 3-4 km után miután bemelegedett akkor elkezd köhögni(megáll és akkor nincs tovább).Cseréltem gyertyát miután minden ok nélkül leállt,csere után beindul de leáll na jólvan akkor még 1x csere, az se az igazi!Utána néztem benzint, hogy a keverési arány rossz,de nem! De ez legtöbbször bemelegedés után elindulásnál és kis sebességről nagy gyorsításnál.A gyújtó tekerccsel lenne probléma? (bocsi hogy 1 kicsit követhetetlenül írtam le!)Szerintetek is az mert csak megerősítést szeretnék kapni a gyújtó tekercs cserélésére,hogy tényleg aza hiba!Ha nem akkor mi?Előre is köszi!!!
|
Zsoel
Igen,képzeld elkezdtem rajta gondolkodni(számomra is meglepő).Biztosan emlékszel említettem,hogy ezt munkábajárni meg csavarogni akarom használni,és nagyon beleszerettem ebbe a tipusba(Star).Fontolóra vettem a dolgok de nem biztos,hogy össze is tudom hozni,de nyitott szemmel fogok járni és tudod:alkalom szüli a lehetőséget.Ki tudja.Ha belebotlok egy ajánlatba,lehetséges élni fogok a helyzettel,de akkor már ezt nem futárkodási célra szeretném összeállítani.A tudásom hála nektek folyamatosan gyarapítom(de azért a gyujtásbeálítással még mindig nem vagyok kibékülve) :D.Van egy olyan érzésem ha majd meglesz a nagygenerálom és betekintést nyerek a motor lelkébe,magával fog ragadni.:)Mindig is nagy figyelemt forditottam az effajta technikának és most már valahogy ugy vagyok vele a többi fajta simson is simson de a star mint ahogy a schwalbe is ,különleges.Éppen ma voltam vizparti feltérképezésen és láttam egy pecást aki schwalbe-val volt.Nagyon le volt élve szerencsétlen motor,iszonyatosan szarul nézett ki.A gazdája olyan 40-42 nek néztem.Komolyan mondom sajnáltam a motort,úgy nézett ki mint aki sír valamiért.Szörnyű látvány volt és nyomaszto érzés.Nem álltam le beszélgetni mert a tulaja olyan nagyarcuan nézett hogy ugy gondoltam inkább hagyjuk.Sosem fogom megérteni az ilyenfajta embereket akik nem tudják megbecsülni azt amilyük van.Szóval ugy döntöttem megadom magamnak a lehetőség hasonloan mint te vagy csimpusz,nagyon sok fantáziát látok benne.Persze azért hozzáteszem biztosan szükségem lesz némi segítségre,mert nem szeretnék ugy járni mint a multkor,mikor ugy kellett felélesztenünk a gépemem.Nem vagyok vérbeli motorszerelő,(de hála neked,nektek) az alapok nagy részét ugy érzem már elsajátitottam ,hogyan miként kezdjek neki .Nem biztam el magamat,de hobby szinten szeretnék ezzel foglalkozni.Nem tudtam eddig miből maradt ki,meg a pénztárcánkhoz is inkább ez áll közelebb,mint a szuper mocik,robogók.Mit szólsz ?
Csimpusz
Auto téren nekem is van egy retro álmom,nekem az első autom egy 1200-es lada volt ami nagyon a szivemhez nött.Igaz,hogy állandoan volt vele valami,szereltem ismerkedtem vele de már szinte csukott szemmel össze tudtam volna rakni,de mikor anno anyámék eladták(jöttek a nagy szavak-tudod) alolam(pedig nekem adták :( )nagyon fájdalmas volt.Látom egyre kevesebb van már belölük,de nagyon reménykedem egyszer majd össze fog jönni.Ez már egy drágább kategoria a bukszánknak de nem adom fel hátha.Talán ez az elképzelés részben a nagypapámnak is köszönhető mert neki is volt egy 1200-es ladája hofehér gyönyörüen rendbetartotta,szerelgette én meg persze mindig láb alatt voltam és segétkezdtem.Pont mint Zsoel a mocival :) .
|
sziasztok.csak azt kérdezném mellik tekercsrol kap áramot a kurt mert eddig mukodott akku nélkul is de most elnémult és a kormányról kap testet csak áramot nem , mértem koszi,
|
Nekem van egy. Annyi hibája van, hogy a féktányér bovdenfelvevő részéről egy darabka le van törve, az a perem, amelyre a védő gumisapkát kell húzni. Ettől eltekintve hibátlan; ha érdekel, olcsón megszámítom neked. Holnap mutatok róla képet.
|
kiss tibor
Tükröt realtíve olcsó pénzért rendelhetsz az internetről is, és az legalább garantáltan jó.
|
norok999
Ügyes vagy! Na ugye: mindent meg lehet oldani előbb-utóbb. :)
Azt, hogy "összehozni még egyet", úgy érted, hogy még egy Start akarsz szerezni?
|
Robi
Nekem van egy, majd holnap készítek róla fényképet, és elküldöm e-mailben.
|
Norok999
Ez egy teljesen új életérzés amit csak az tud megérteni aki már kipróbálta!! Értem ezt egy régi autóra vagy motorra!! Én szeretnék egy veterán autót is még hozzá egy 100-as skoda rapidot nekem ez régi álmom de még nem vált valóra!!! Az anyagiak nem engedték!! Igy lett a simson ezeket is nagyon szeretem!! Igazából mindent ahol megjelenik a benzingőz!!!
|
Zsoel
Komplett első fék ami a kerékbe van!!! Az kéne egy árban szerintem megtudunk egyezni!!!
|
sziasztok valaki keresett itt egy svable ulést és egy star henger légterelo lemezt , nekem van nem is kérnék érte semmit de mivel szlovákiábol vagyok nemtudom hogy juttatnám el ha érdekelne még , engem egy kormányvégtukor érdekelne ,hiányos torott is jó. az ulés ami nekem van hasznalhato de kis javitás azért référ a huzat majdnem ujj rajta. ha valakit érdekel akkor írjon a: kisstibor@szm.sk email címre,
|
Urak!
Iszom szavaitokat,ámulok a csodaképeken és az irreális árakon.Ahogyan elnéztem a vaterás Starok-at,hát szerintem az eladóknak gőzük sincs mit adnak el csak gondolom annyi,hogy mivel jó öreg biztosan jo sokat el lehet érte kérni.
A gázkart mivel a rögzitője el volt törve(öntvény)bevallom öszintén kicseréltem egy 50-esére amire modjuk nem vagyok tul büszke,erősen gondolkodom rajta kap egy odavalót..Mondjuk elgondolkodtatott a kérdés a korábbi eszmecserék tömkelege kapcsán,hogy lehetséges megprobálok gyüjteni egy kis mellékest és én is megprobálok összehozni mégegyet.Amióta sikerült rendbetenni a gépsárkányomat és minden alkalommal járok vele dolgozni,csavarogni nagyon jó érzéssel tőlt el.Nem kizárolag csak az,hogy motorozok,hanem leginkább az hogy min ülök.Mivel korábban volt(98-ban)egy 50-esem akkoriban sosem gondoltam volna,hogy igy megtudja változtani a gondolatokat egy ilyen veterán motor.Kezdem átlátni a motor szépségét is nem csak azt hogy megy.Megmondom nektek őszintén hihetetlenül büszke vagyok rá,hogy egy ilyen csoda tulajdonosa lehetek,ezért is szeretnék Zsoel-hez hasonloan minél többet megtudni róla,új ismeretket szerezni tanulni.
A légszűrőházprobléma megoldodott a két nagyobb egység közötti gumitömítés volt elcsuszva és ott kapott fals levegőt.Az állítocsavarokhoz nem nyultam mivel már egyszer sikerült jol beállítani. :)köszönet Zsoel-nek :).Érdekes a végsebesség is megváltozott,ugyan olyan körülmények között mint korábban 65-öt mentem nem 90%-os gáznál.
|
köszönöm a válaszokat!
teljes mértékben lebeszéltetek róla. Lenne viszont egy olyan kérdésem hogy nem tudna-e valaki starra a hengerére turbó hűtéshez légelterelő lemezt válaszokat lécci inkább e-mailbe küldjétek.
Köszi!!
|
Részemről nincs mit.
Első fék alatt pontosan mit kell érteni?
|
Köszi szépen skacok!! Igy már látom könnyebb lesz ez a dolog!!! Majd lesz másik szivató kar sebaj!! Viszont első féketek nincs?
|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
| |