|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Nem akartam az illetőt lehúzni, de én viszont megégettem magam vele, mert egy bő hónapja vettem tőle egy hátsó sárhányót, és... hát nem ez volt életem legtutibb vásárlása, na. De lehet, hogy csak nekem épp nem volt szerencsém, nem akarok erről meditálni. :) Mindenesetre kívánom neki, hogy legyen, aki megveszi tőle, a vevőnek pedig, hogy csapjon jó vásárt a teleszkópokkal.
A "cullangokat" ne nyomozgasd, mert megmondom én neked, hogy kell kinéznie. Így.
http://kepfeltoltes.hu/110428/post-28-1265543364_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110428/post-28-1265543497_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110428/post-28-1265543586_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ilyenforma a két kormányvég, persze rendes markolatokkal. Sajnos éppen '68-ban tértek át a fehér markolatról a feketére, tehát nem tudom megmondani, hogy a tiéden eredetileg milyen lehetett, de nem követsz el vele nagy hibát, ha fekete lesz. Könnyebb beszerezni. A kormánymarkolat-guminak ilyen mintázatúnak kell lennie, mint itt a feketének; ilyet itthon is kapsz párban. A gázmarkolat egy cső, amelyben belül egy spirális lemezcsík van felhegesztve, ez egy csuszkát mozgat ide-oda, amely a kormánycső aljába mart sínben fut, és ez húzza meg a gázbovdent. A kormány bal oldalára bilincses szárú (eredetileg vese alakú, de jó rá a négyszögletes MZ-féle is) visszapillantó és fekete kormányvégdugó dukál, jobb oldalra távtartó gyűrű és kormányvégdugó (hacsak nem raksz indexeket a motorra). A kuplungkartartó még a régi, ráöntött felirat nélküli kell, rövid fajta karokkal, a fékkartartón van felirat (vigyázz, menetes tükörszárhoz való felöntés, pláne abban el is készített furat NEM JÓ, az már jóval későbbi kivitel, a '75 utáni Schwalbéké). A kormányburkolat-lemez alá bézs élvédő kell, mint itt. A szívatókar a fékkartartó konzol rögzítőcsavarja alá van felerősítve, teljesen különálló, nem úgy, mint a későbbi S51-nél.
|
Köszönöm szépen ez nagy segítség lesz!!! Viszont a szivató karról kéne még kép ha nem probléma!!!
|
Igen én is megnéztem ezeket a csemegéket komolyan kettős érzéssel töltött el!!!
SÍRÁS-NEVETÉS
Én nézegetem a swalbe-kat is szeretnék azt is egyet de az is horror!!
|
Igen én is megnéztem ezeket a csemegéket komolyan kettős érzéssel töltött el!!!
SÍRÁS-NEVETÉS
Én nézegetem a swalbe-kat is szeretnék azt is egyet de az horror!!
|
Zsoel!
Igen,ezen a ritkaság dolgon én is jót derültem!!
|
Na hát ez a másik se semmi... :D
Aszongya: "igazi ritkaság".
Hát ebben igaza van: elég ritkán vannak benne az alkatrészek, mert a fele járgány hiányzik.
Ez is biztos legalább húszezret szeretne érte, de hogy mire föl?! Alkatrésznek túl sok, felújításhoz nagyon kevés. "Ritkaság", megőrülök. :) Mi a ritka egy kutyaközönséges '72-es fél-Starban, amelyet szerencsétlent még zöld festékkel is nyakonöntötték? Amúgy nem sokkal az enyém után készülhetett. Annak az alvázszáma 3288154, ezé 3291752. Még 3600 darab eltérés sincs köztük.
|
Zsoel
A teleszkóphoz annyit hogy a link amit beirtál korrekt az eladó most vettem tőle egy km órát teljesen korhű !!!
Az enyém 68-as és azon is ott figyel az aluminium csik szépen sikerült felújítani!!! Viszont nekem a kormányon nem eredetiek a cullangok gázkar szívató markolat!! Ezeket kéne kinyomoznom hogy milyennek kell lenni!!
|
Na erről beszéltem... 26 ezret akar ezért a hiányos förtelemért, ez nem normális! Kapásból minimum a dupláját rákölthetné az ember, míg csak a hiányzó alkatrészeket összeszedegetné hozzá.
Egy érdeklődő 7500 ajánlott érte, hát az úgy kb. reális.
|
csimpusz
Köszi, de irigyelni fölösleges: járj nyitott szemmel, olvass, tanulj másoktól, szerelj sokat, és hamarosan te is kenni-vágni fogod a dolgokat, ebben biztos vagyok. :)
Nekem annyi szerencsém van, hogy amióta a szememet kinyitottam (1983-ban történt mindez), van Starunk, Starom (édesapámé volt eredetileg, én pedig megörököltem tőle), így mihelyst kinyílt valamennyire az értelmem, azóta szívtam magamba a vele kapcsolatos dolgokat: állandóan rajta mászkáltam, "motoroztam" vele, "szereltem" stb., így alaposan előkészített és örökké tartó táptalajt nyert a Star iránti rajongásom. Idősödvén pedig mind több és több tapasztalatra tettem szert, valamint rengeteg anyagot elolvastam Star-témában, amihez csak hozzáfértem. Ezzel persze nem hencegni akarok, mert nyilván sokan vannak, akik nálam jóval többet tudnak erről a típusról, csak azt szeretném megvilágítani, mennyire központi szerepet tölt be az életemben ez az imádnivaló kis jármű. :)
Sajnos olyan képet nem tudok neked mutatni, hogy "így kell kinéznie egy Star-nak", már csak azért sem, mert a 11 gyártási év alatt folyamatosan fejlesztették, és hol ezt változtattak meg rajta, hol azt. Hogy mi ordítóan típusidegen egy Staron, arra hamarosan te is első blikkre rá fogsz jönni, ha kicsit jobban beleásod magad a témába, ez nem kunszt. A felújítás során pedig mindig arra kell törekedni, hogy nem általában véve a típus, hanem csakis az adott motor egykori gyári állapotát minél jobban megközelítő külsőt érjünk el.
Ha tudsz németül, ezt az oldalt mindenképpen a figyelembe ajánlom:
http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showforum=28
Itt a német kolléga urak beszélik meg egymással ügyes-bajos dolgaikat, és szúrnak be szebbnél szebb (bár nem mindig tökéletesen restaurált) motorokról készült képeket, nemcsak a Starról, de az SR4 sorozat többi tagjáról is.
Itt van például egy gyönyörű, kifogástanul helyreállított, bár még kissé hiányos ős-Star, egy SR4-II, 1964-ből.
http://www.ddrmoped.de/forum/uploads/big/post-28-1296402779_big.jpg
Igazi csemege: szürke üléshuzat, alu szegélyléccel (a kapaszkodószíj még hiányzik, nemkülönben a berúgókar és a kipufogó - utóbbit nyilván újrakrómoztatja a tulajdonos, hogy eredeti kerüljön rá), alumínium-elefántcsontszín rugóstagok, kétszínű hátsólámpa-bura, elefántcsontszín csomagtartó-borítás és markolatok, alumínium oldallemez-felfogató anyák, régebbi, nagyméretű indexek, rövid karok, borvörös fényezés és régebbi "Star" tankmatrica. Igazi csemege. Na mármost: ugyanezek a jellemzők már nem állnának meg egy 1975-ös, utolsó szériás példányon, hiszen azon az imént felsoroltak már szinte mind megváltoztak - mégis, ha ugyanilyen szépen helyre lenne állítva, a maga nemében az is kifogástalan lenne.
|
Na itt egy másik.....
Tíz ezerrel nem érték el a minimálárat..........
Én nem tudom.........De én két hónapja vettem az én '69-esem 20 000-ért és klasszisokkal jobb ezeknél!
Még így is sokba lesz a végére,de kb egy órás tisztogatás,szerelgetés után már motoroztam is vele és a mai napig munkába járunk együtt.
Ezekkel meg hetekig,hónapokig lehetne foglalkozni,hogy üzemképesek legyenek.
http://www.vatera.hu/simson_star_elado_1972_evjarat_igazi_ritkasag_1453766568.html
|
Komolyan mondom irigyellek tieteket!!! Ez a sok tudás csak árad belölletek!!! És ez jó!!! De azért azt is látom az idő nállatok is probléma!!! Sajnos!! És ez hogy vágjátok hogy mi nem redeti a motoron ! Csak ámulok! Viszont nekem tehetnétek fel egy képet hogy is kell ki nézni egy starnak!!!
Köszi előre is!!! És örülök hogy itt lehetek!!
|
norok999
Oké, majd szólok, ha alkalmas lesz az idő!
Addig pedig kísérletezz csak azzal a szívászajtompítóval. Gyárilag, mondom, teljesen le van tömítve, tehát a szívászajtompító edény és a légszűrőház, plusz a légszűrőház és a fedele közt is kell lennie tömítésnek, esetleg valami tömítőanyagot is tehetsz oda, valamint a szívócső alá sem árt valami cucc. Tömítőpasztát nyugodtan tehetsz alá, és ráragaszthatod vele, a szívócső úgyis a légszűrőházon kell hogy maradjon, amikor szereléskor kiveszed azt. Tudom, hogy te is lefényképezted, de azért én is készítettem pár közelit.
http://kepfeltoltes.hu/110428/l_gsz_r_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110428/l_gsz_r_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110428/l_gsz_r_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Csak dühödj vele. :) Most már láthattad, hogy tud menni a motorod, ha akar, szóval próbáld elérni a korábbi állapotot. Az üresjárati keveréket állító csavart viszont ne tekergesd, fölösleges, mert annak terhelés alatt nem sok szerepe van. Azt kell elérni, hogy az új légszűrőháznak olyan ellenállása legyen, mint a réginek, és akkor az alapjárat is visszatér a normál értékre.
|
Igen, én is ezt láttam, ha jól emlékszem, csak nekem nem volt annyi eszem, hogy elmentsem. :)
Ez egy S50-henger. Onnét lehet őket könnyen megkülönböztetni külsőre, hogy az S50-é hét hűtőbordás, így a bordák sűrűbben helyezkednek el, és csak a közepük van mindkét oldalon átfúrva a rezgéscsillapító gumi részére. Ezzel szemben az S51 hengere hatbordás, és mind a négy sarkán van egy-egy lyuk, a hengeres rezgéscsillapító gumik számára. Rezgéscsillapító gumira pedig azért van szükség ezeknél a hengereknél, mert a Staréval ellentétben ezek a menetszél által vannak hűtve, tehát jóval nagyobb hűtőbordákra van szükség, hogy megnőjön a hőleadó felület. A nagyobb borda viszont jobban átveszi a motor káros rezgéseit, maga is lengésbe jön, és egy idő után az anyag kifáradna: a hűtőbordák szép sorban letöredeznének a tövükről. Ezért a rezgéscsillapító gumik segítségével csökkentik némileg ezt a jelenséget, azok ugyanis némileg csillapítják, elvezetik, kiegyenlítik ezeket a rezgéseket. Viszont ahhoz, hogy hatékonyan működjenek, a hengerfej felhelyezésével elő kéne feszíteni őket, ami itt nem megoldható (sőt eleve gumik sincsenek). Tehát ez a megoldás nem lesz hosszú életű, mert azt a problémát, amelyet vázoltam (motorfelfüggesztés), itt úgy küszöbölték ki, hogy az eredeti rögzítőszemes hengerfejet szerelték fel (mivel a Star vázán hátul csak egy motorfelfüggesztő csavar van, tehát képtelenség első felfüggesztés nélkül berakni a motort). Ha meg valaki felteszi az S50 hengerfejét, és mondjuk keresztülfúrja a bordákat csavarnak, az a megoldás nem lesz hosszú életű. Ahogy ez sem, itt, mivel ez a henger nem a turbóhűtésre van kitalálva, akadályozza a hűtőlevegő odavezetését mind saját maga, mind főleg a hengerfej számára, és hűtőköpenyt sem lehet rá szerelni, szóval ez egy halva született ötlet.
Ezt mondtam neked múltkor... az S50-nel a jó megoldások egyik felét: turbóhűtés, két távol eső, szilentperselyes motorfelfüggesztési pont, az S51-gyel másik felét: főtengelycsapágyak hajtóműolaj általi kenése, kapcsolószerkezet átvariálása - szüntették meg. De hogy minek?! Ja, mert olyan ósdi volt a burkolt, kényszerléghűtéses motor... nem volt már divatos. :) Hülyék.
Amúgy ez a motor is egy iskolapélda, szó se róla. S51 lengővilla és lámpatest hátul, típusidegen teleszkópok, nem rá való gumiabroncsozás, nem rá való (késői Schwalbe) kormánykarok és tartókonzolok, kifúrt lámpaház, típusidegen ülés szétseggelt szivaccsal, nem rá való benzincsap, utángyártott sztender, és még a hiányzó alkatrészekről nem is beszéltünk... ehh! Aztán figyeld meg, az ilyen eladók taksálják minimum 30 ezerre a romhalmazukat. Arra nem emlékszel, mennyit akart kapni érte a tulajdonosa? Én tízezret sem adnék érte, ez biztos.
|
Zsoel
Értem,akkor megnézem,leellenőrzőm a tömítéseket mégegyszer.Elöbb-utobb kiderül az oka abban biztos vagyok.
A találka ráér,csináld csak nyugodtan a dolgodat,de inkább a mocidat(abban szeritem nagyobb örömödet leled) :) és majd valamikor összehozzuk.Ha ugy alakul szivesen elmegyek nézőnek is :) ha éppen ugy áll a mocid.Mindig tanulhat valami ujjat az ember.De ha mennék előtte biztosan felhivnálak ég ha nehezen is veszedfel.
Alakul a kromozásos dolog is(ügyezem),biztosan betudok majd állni a sorba affelől nincs kétségem.Szép lesz :)
|
norok999
Hát ha te azon az úton (Győr-Csesznek odafele) tudtad tartani a géppel akár az 50-et is, akkor le a kalappal előtte... akkor ahhoz nem kell hozzányúlni, mert úgy jó, ahogy van. Ott azért elég komolyan emelkedik az út, emlékeim szerint, szóval ha így ment a gép, akkor semmi gond nincs.
A nagygenerált illetően annyit mondhatok, hogy csapágy-, szimering-, tömítéscsere után, frissen fúrt hengerrel, tiszta kipufogóval, jól beállított porlasztóval és gyújtással a bejáratás után simán fogsz tudni 70-et menni vele, ezt garantálhatom. Az enyém is ment akkor annyit, csak már azóta megkopott szegénykém. Az 55 km/h-t azért tartom irányadónak, mert a fogyasztási diagram szerint ennél az értéknél ugrik meg jelentősen a "Kraftstoffverbrauch". :) Így hát ezt ajánlatos nem vagy csak ritkán túllépni.
Nem tudom, miért csökkent az ereje a gyári légszűrővel. Valószínű, hogy valahol falsot szív. Ugyanis igazából ezt a műanyag házat szinte hermetikusan le kéne tömíteni, hogy tényleg csak a két első furaton kaphasson levegőt, máshol ne. Ha kap, az nem jó. De majd megnézzük, ha eljössz, bár mostanában... hát nem tudom, mikor lesz időm ilyesmire. Sok a munkám minden téren, azonkívül most már a magam motorjával is szeretnék előrelépni. A németországi rendelést feladtam, most a fényezésben kéne előrébb mozdulni: leégetni a zománcot, lefújni homokkal, aztán alapozni, festeni, lakkozni, ezeknek mind száradási időt biztosítani... hajaj! De majd valahogy összehozzuk a találkozót. Visszatérve a légszűrőházra: valamit félreértettél, ugyanis az a suber, amire te gondolsz, nem azért volt, hogy üzem közben lehessen állítani a levegő-hozzávezetést, hanem addig szerelték be, amíg a Spatzokon (a Star kistestvére, illetve elődje) és 1968-ig a Starokon is az NKJ porlasztóit alkalmazták. Ezeken nem volt külön indítóberendezés, hanem az úszóházban megnövelt benzinszint és a suberral lezárt légszűrő miatt megnövekedett erősebb szívóhatás révén érték el a keverék túldúsulását.
Itt van pár kép róla:
http://kepfeltoltes.hu/110427/post-28-1230819133_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110427/post-28-1230819327_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110427/post-28-1230819636_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Jobbakat sajnos nem találtam, de az elv talán látszik. Viszont ezt utólag nem tudod kialakítani. A később fröccsöntött házakon már csak a súber helye van meg, de nincs kimunkálva, szóval ez nem kivitelezhető és nem is szükséges. Ismétlem, inkább a fals levegő szívásával lesz a gond, amitől a keveréked elszegényedik.
|
Itt az én elrettentő példám... :-)
http://kepfeltoltes.hu/110427/star_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |