|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
Itt az én elrettentő példám... :-)
http://kepfeltoltes.hu/110427/star_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
|
Mindjárt válaszolok a te leveledre is, legalábbis elkezdem, csak tegnap és ma megint sűrű volt a napom, és nem nagyon értem rá netezni... hamar írok választ Norbinak is, aztán megvizsgálom az ügyet.
Egyébként, ahogy lent olvashatod, S51 hengerét nem lehet Starra tenni. Amit te láttál, az S50-é volt (hasonlítanak, mert mindkettő nagy és szögletes). Én is találkoztam már ilyennel a neten, valóban elég förmedvény.
|
Robi
Nem gyártottak hozzá nagyobb hengert. Az AWO-któl eltekintve, a Simson kizárólag 49,6 ccm-es hengerűrtartalmú motorokat gyártott szériában, az 1980-as évek első felében megjelent S70-ig (azt is nyugatnémet megrendelésre fejlesztette ki). Az NDK-s pártvezetés ezt törvényileg írta elő, szóval ne is reménykedj ilyenben.
S51hengert Starra NEM lehet rátenni, mert a hozzá tartozó főtengelynek 44 mm a lökethossza, szemben a Star 39,5 mm-es löketével, és ez vezérlési problémákat okozna: lehet, hogy be sem indulna a motor, de ha beindulna is, erőtlen lenne; nem beszélve arról, hogy el kell hozzá fűrészelni a légterelő deknit (brr), meg hát S51 hengerével hogyan függeszed föl a motort? Az S50-ét rá lehet szerelni úgy, hogy kifogástalanul működik vele a motor, de minek? Túl azon, hogy a vezérlési gondoktól eltekintve a többi probléma ennél is fennállna, változni nem fog semmi, az a henger belülről ugyanolyan, mint a Staré, viszont a hűtésed sokkal vacakabb lesz (a turbóhűtésnél jobbat még nem találtak föl a léghűtéses kivitelben). Ellenben a Star hengerét fel lehet bővíteni, belül 45 mm átmérőig, amivel 63 köbcentis hengerűrtartalmat kapsz, azonkívül a vezérlési diagrammal (rések alakítgatásával) és további felömlőnyílások készítésével is lehet manipulálni. Persze ez hozzáértést igényel, ezért ne te csináld, hanem olyannal konzultálj, aki ért hozzá. Ennél nagyobb méretű hengert már csak a blokköntvény kimaratásával, illetve egy henger átalakíttatásával (nagyobb persely besajtolása) tudnál ráhúzni - ez azonban költséges mulatság lenne, és úgy gondolom, nem is érné meg. A főtengely egészen biztosan "nem örülne" neki.
Több tanácsot adni ez ügyben nem tudok, mert ilyen jellegű tapasztalataim még nincsenek.
|
Zsoel!
Hali!
Privátba már írtam neked,hogy gyenge a mocim,találtam egy új henger-dugattyú készletet és nagyon érdekelne a véleményed,hogy megvehető-e!!!
http://www.mofaker.hu/termek/Henger_STAR_SW_kpl-_Simson__132080
Miután nyilván utángyártott termékről van szó nem vagyok biztos a dolgomban! Mindenesetre,nekem annyiból jobb lenne egy csere darab,a felfuratás helyett,mert mindennapos használatban van a moci,így pedig pár óra alatt kész lennék vele és mehetne tovább! Ráadásul ez alap méretes,nem felfúrt.
Előre is köszi;Zsolt
|
Hello!
A Star-hoz nincs nagyobb henger,felfuratni lehet,esetleg átalakíttatni négy felömlősre!
A Vaterán találsz ilyen "átalakítóművészt",ha komolyan érdekel!
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/motorikus_alkatresz/motorikus_tuning/simson_henger_tuning_1454593655.html
Az S51-es hengert,pedig felejtsd el,mert teljesen máshogy néz ki kívülről,bár egyszer láttam valahol,hogy egy elvetemült rárakta a Star-ra,persze a felfogatás miatt az eredeti Star hengerfejjel,de mondanom sem kell,úgy nézett ki,mint tehénen a gatya! :-)
Üdv;Zsolt
2011.04.27 15:03 Robi „
Csáó!
Az lenne akérdésem hogy lehet-e starba 50-esnél nagyobb hengert berakni illetve hogy gyártottak-e vagy gyártanak-e starhoz nagyobb hengert az említettnél vagy ha nem akkor ha netán mégis belehetne akkor s51-esnek a 60 as hengere beférne-e vagy a turbóhűtés miatt nem fér el?
|
Teljesen egyetértek veled barátom,én is így gondolom.Az enyém 39 éves és szintén vidáman szalad most már.Eszem ágában sincs rontani az állapotán,teljesítményén,ez nálam is igy tökéletes ahogy van.Csak tudod szeretem törni a fejem,spekulálni.
2011.04.27 20:25 csimpusz „
Norok999
Olvastam a fogaskerékcserés hozzászólásodat!! Haverom próbálta bár SR 50-be de neki nem vált be annyival nem lett több a végsebessége viszont lomhább lett neki!!! Nem tudom hogy a turbóhütéses blokkba hogy viselkedik!! Szerintem a gyárinál nincs jobb igy lett meg tervezve ennek igy jónak kell lenni!! De ez az én véleményem!!! Akkoriba mikor ezeket a motorokat tervezték csinálták még adtak a minőségre!!! Ennek ékes bizonyitéka hogy az enyém 43 évesen is vidáman szalad!!!!! :)
|
Norok999
Olvastam a fogaskerékcserés hozzászólásodat!! Haverom próbálta bár SR 50-be de neki nem vált be annyival nem lett több a végsebessége viszont lomhább lett neki!!! Nem tudom hogy a turbóhütéses blokkba hogy viselkedik!! Szerintem a gyárinál nincs jobb igy lett meg tervezve ennek igy jónak kell lenni!! De ez az én véleményem!!! Akkoriba mikor ezeket a motorokat tervezték csinálták még adtak a minőségre!!! Ennek ékes bizonyitéka hogy az enyém 43 évesen is vidáman szalad!!!!! :)
|
Robi
Miért akarsz nagyobb hengert tenni bele?Pláne most mikor keményen büntetnek minden ilyenért?Én nem tanácsolom neked,de ha mégis megteszed majd 120-al akarsz száguldozni?Ez szerintem életveszélyes,de te tudod.Arra gondoltál ha megváltoztatod a motor teljesítményét milyen következményekkel jár?Nem is beszélve arrol,hogy a motor karakterisztikája is teljesen megváltozik.Ez nem 125-ös. :) Hiába teszel be nagyobb hengert,ha a főtengelyed, és a többi alkatrész nem birja majd a terhelést.Ugy el fog rottyani a dugattyurudad,főtengelyed ,hogy aztán dobhatod az egészet a kukában.Jól meggondoltad?
Bocs de ami a szívemen az a számon,nem apuci szerepét akartam játszani.Semmi sértő szándékom nem volt.
2011.04.27 15:03 Robi „
Csáó!
Az lenne akérdésem hogy lehet-e starba 50-esnél nagyobb hengert berakni illetve hogy gyártottak-e vagy gyártanak-e starhoz nagyobb hengert az említettnél vagy ha nem akkor ha netán mégis belehetne akkor s51-esnek a 60 as hengere beférne-e vagy a turbóhűtés miatt nem fér el?
|
Csáó!
Az lenne akérdésem hogy lehet-e starba 50-esnél nagyobb hengert berakni illetve hogy gyártottak-e vagy gyártanak-e starhoz nagyobb hengert az említettnél vagy ha nem akkor ha netán mégis belehetne akkor s51-esnek a 60 as hengere beférne-e vagy a turbóhűtés miatt nem fér el?
|
Zsoel
Köszönöm szépen a tanácsadást,átgondoltam amit mondtál és teljesen igazad van.Én is belátom,hogy a gépsárkányom nem éppen mai gyerek,és teljes logikus hogy ami régen volt az nem tegnap volt.Az alkatrészek kopnak,tömítések engednek és szerintem sem azért megy lasabban a gépem mert igy gyártották.Gondolom ezért szokták ujra furni,gyürüzni,tömítések csapágyakat cserélni idővel.A multkor ha jol emlékszem még erről is beszélgettünk.Ettől függetlenül ha majd megérik nálam is a nagygenerál nem fogok akkor sem letörni,hogy eseleg nem megy 70-75km/h .Két személyel 70-75-el motorozni azért nem lehetett akkoriban sem kis teljesítmény egy 50 cm3-s mocival,nem?Akkor azért biztosan volt benn kraft. :D.Én ezt már nem várom el egy 39 éves motortol,de akkoriban mekkor buli lehetett.
A meghajtással kapcsolatban volt egy hasonlo elképzelésem de szükségem volt egy alátámasztásra,köszönöm.Egyébként én is az emelkedő kérdésén akadtam fel elsösorban,ami miatt nem tetsztett annyira a dolog.Csesznekről mikor jöttünk haza 63-66km/h val jöttem közepes hátszéllel kényelmesen minden motormegerőltetés nélkül,míg odafele a kényelmes 50-54-et választottam.Nálam is ez lett az átlagsebesség amit használok most már.Más áttétellel lehet halott ügy lenne,meg állandoan váltogatni kellene fel-le,ami szerintem sem kifizetödő hosszutávon.
Tegnap beszereltem a beagle-től kapott légszürőházat,teljesen mindnehol leszigeteltem és ma voltam el egy rövidebb probakörön.A tapasztalat nem lett túl megnyerő.Úgy vettem észre kicsit mitha vesztett volna a gépsárkányom az erejéből.A levegő állító csavaron állítottam egy negyedet befelé de nem lett nagy változás.Azt mondjuk nem probáltam,hogy menet köben mikor huzom lefogjam az egyik 13-as furatot ,hogy vajon mi történik.Eszembe jutot mikor mondtad,hogy régebben volt ezeken egy "zsalu"(aminek ugye ott a helye) melyel lehetett állítani pluszban a fojtást.Lehet szükséges lenne?Majd meglesem.
Arra gondoltam,hogy szívesen meglátogatnálak megint ha szabad leszel valamikor,bevallom nagyon bejött ez a turázás és örömömre a fogyasztás is kedvezően alakult.Így ki is használom a lehetőséget.Azért is irtam korábban ha összejön a találka levezetném a 100 km-t is ha szükséges.Csak ugye idő.Mo problem kb 3-3 és fél óra,de ha megéri miért ne. :D Már ugye egyszer mentem 3 órát.Emlékszel Zsoel? :)
Apropó találkozo!Ahogy elhallgatom itt a többieket nagyon jo eséjel indulunk a célért.Ha jól olvasom akkor már lennénk 4-en?Beagle,Zsoel,Csimpusz és jómagam?Kiss tibor te nem tudod megoldani a távolságot valahogyan errefelére tervezve???
A végén még összejön a találkozó.Én nagyon örülnék neki megmondom nektek öszintén.Ilyet biztosan nem hagynák ki.Asszonyal már leegyeztettem,bár a távolságot ő is sokalta de a pontos hely még ugye terv alatt van.Csimpusz ötletét vettem viszonyitási alapnak. :)
|
Elméletileg kivitelezhető, csak egy z=15 fogszámú lánckerék beszerzésén múlik a dolog (~1500 Ft), sőt ha a láncod kellően nyúlott, akkor még plusz lánctagot sem kell belefűznöd (ha viszon a lánc még aránylag új, akkor elképzelhető, hogy a +1 fogú lánckerék miatt már nem fogod tudni összepatentolni a láncot, ezért bele kell toldani még egy szemet). Viszont ez egy tipikusan olyan dolog, hogy amit megnyesz a réven, elveszted a vámon. Ha eggyel nagyobb lánckerék lesz elöl, azzal megváltozik a szekunder hajtás (első lánckerék-hátsó lánckerék) áttétele. Ez azt jelenti, hogy egységnyi főtengely-fordulatszám mellett a hátsó kerék úgy tíz százalékkal többet fog fordulni, elvileg tehát gyorsabbá válna tőle a motor, viszont a vonóerőt szolgáltató forgatónyomaték ugyenennyivel csökkenni fog a hátsókeréken, és egy ilyen kis hengerűrtartalmú motor ezt nagyon-nagyon "észre fogja venni". Magyarul a két hatás jórészt kiüti egymást, és induláskor nehezebben, "kelletlenebbül" fog nekilódulni a motor, az olyan emelkedőket, amelyeket eddig hármasban lazán teljesített, majd csak kettesben fogod tudni leküzdeni, már közepes ellenszélnél is megcsünsz majd hármasban és így tovább - ráadásul a megváltozott áttétel miatt a kilométeróra is csalni fog, kevesebbet mutat majd a valós értéknél (pontosabban szólva: annál az értéknél, amelyet a 14-es lánckerékkel mutatna). Ezzel a városban is szívni fogsz, hidd el nekem. Némi haszna ennek csak akkor lesz, ha sík úton haladsz, legalább közepes erejű hátszéllel, vagy lejtőnek mész lefelé. Ekkor észrevehetsz majd némi sebességnövekedést, de ki kell hogy ábrándítsalak: 10-15 km/h többletről ne is álmodj. 7000-es fordulaton kb. 5 km/h sebességtöbbletre számíthatsz, ennél magasabbra pedig nem nagyon fog kúszni 3.-ban a fordulatszám. Hogy gyorsabban mehess vele, ahhoz a henger réseinek "megigazítására" lenne szükség, esetleg hengerűrtartalom-növelésre. Ebben viszont nem tudok tanácsot adni, mert az "vak vezet világtalant" jellegű lenne. :) A lánckerékcserét viszont én nem ajánlom, mert nem kifizetődő, ha az anyagi és munkaráfordítást veszed a csekélyke előnnyel szemben. Megpróbálhatod, de kirobbanó változást nem fogsz elérni vele.
Egyébként az akkori használók, akiknek még lehetőségük volt újonnani állapotukban motorozni ezekkel a járgányokal, egyöntetűen állítják, hogy a Starok új korukban minden további nélkül elérték a 70-75 km/h-s végsebességet, kedvező körülmények mellett még akár két személlyel is. Többek között apukám is azt mondja, hogy hátszél mellett többször ment 70-nel a Starral úgy, hogy anyukám ott ült mögötte. Tehát szépen helyre kell állítani a gépet, jól bejáratni, és akkor menni fog.
Hátszéllel én is mentem már a gépemmel 70-et, de az már igazából nem neki való tempó, inkább 50-55 körül érzi jól magát (akárcsak az üzemanyag-fogyasztás...)
|
Urak!
Sziasztok!
Ha lesz egyszer találkozó,bárhol az országban,mindenképpen szeretnék ott lenni!!
Természetesen,ha messze lesz tőlem,akkor berakom a mocit az autómba,így minden megoldható!
Üdv mindenkinek,határon innen s túl!!
S.Zsolt
|
Urak !!
Ennek nagyon örülök.A végén még összejön a találkozó. :)A távolságok igaz nem kicsik,de a biztatás az mindenkiben(hajtoerő)látom megvan és szerintem ezen múlik mindnen .Megmondom öszintén nektek ha ugy alakul a dolog beválalom a 100 km-t,bár kemény távolságnak tunik . :)
Csimpusz az ötleted szerintem nagyon jó lenne,csak ebben az esetben nekem 100 km -t Zsoel-nel 140 km-t kéne utaznia,ha beagle-nek is van kedve Gyömröről azt kisem tudom mondani mennyi,kiss tibor barátunknak meg aztán húúúúú. :D Szóval ezt a helyszint jol át kell rágni,meg kell beszélni azért nem kis távolságok vannak.
Zsoel
Felmerült bennem egy elképzelés a végsebesség emelésével kapcsolatban,melyben mindenképpen szeretném kikérni a véleményedet,tanácsodat.Mivel a felfúrás vagy bármi hasonlo ötlet nálam szóba sem jöhet,arra gondoltam(persze ugy hallottam),hogy van egy olyan lehetőség ha a motorban még van erő(kompresszio),hogy egy számmal nagyobb láncfogaskereket lehetne előre feltenni.Sokat igaz állítolag nem dob a végsebességen de már 10-15km/h is bőven elég lenne ahhoz ha hosszu útra mennék,például a staros találkozora.Itthon városban vagy melöhelyre a mostani maradna,csak ha hosszu utra mennék akkor tenném fel.Mit szolsz az elképzelésemhez? Szerinted rossz ötlet?Nagyon örülnék neki ha ez jo megoldásnak minösülne,de mindenképp adok a véleményedre.
|
Egyser biztos lesz!!! Nekem is van kettő starom az egyik kosárba!!! a másik egyben van korához képest ragyog is(1968) de egy festést elbirna!! A másik az 1971es!!
|
Köszönjük!
Én már jártam arra, ahol te laksz: tavaly szeptember 4-én, szombaton, amikor megvettem azt a Start (1974), amelyet most éppen felújítok, és amellyel majd elmegyek egy ilyen találkozóra, már amennyiben egyszer tényleg lesz. :D
Egy Celldömölk melletti faluban, Tokorcson vásároltam, aztán az utánfutóra feltett Starral együtt Jánosházánál felhajtottunk a 8-as főútra, és Kislőd érintésével elmentünk Várpalotára, ahol az öcsém megvett egy MZ TS 250/1-est is. Ezután a 82-esen elmentünk Győrig, és a Szigetközön át haza (én Halászin lakom). Szóval ha akkor pont lested volna az utat, láthattad volna a frissen szerzett gépemet, természetesen még kissé lerobbant állapotban (még mindig abban van, de most már nem sokáig). :)
|
Sziasztok!!!
Én is kellemes ünnepeket kivánok nektek és a családotoknak is!
Norok999
Én Kislödi vagyok Ajka és Veszprém között található!!
Cirka 100 Km van köztünk!! Van itt nálunk egy Kalandpark ahol lehet jó néven vennék ha lenne itt egy ilyen találkozó!!! Nálunk a kis falunkban évente szokott lenni kerékpáros fesztivál illetve verseny is!! Sőt veterán túra is erre szokott áthaladni!! Ezt csak egy ötletként vetettem fel hogy nálunk elég fogékonyak szoktak lenni az ilyen megmozdulásokra!!
|
szia norok 999 szlovakiában Rimaszombat mellett lakom , ha nemtudnád merre van akkor igy konnyebb beazonosítani, Ózd tol kb 4O km Bánréva i határátkelotol 30 perc kb
|
Majd elfelejtettem : Mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket !!!!!
|
Mindenkinek kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!
|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
| |