|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
norok999
Köszönöm neked is. :) Az az egész motorra jellemző, hogy összerakva másképp fest, mint szétszedve. Remélem, hogy lassan a többivel is alakulok most már. Tegnap megjött a fényezőpisztolyom, úgyhogy nemsokára nekiállok az érdemi munkának. Örülök, hogy kedvet kaptál a csomagtartó megszépítéséhez, bízom benne, hogy sikerrel jársz. Őszintén szólva, nem is tudtam megfigyelni, milyen, mert most jut eszembe, hogy rá volt kötözve a táskád. De biztos legalább olyan szép lesz, mint az enyém. :)
Azt megbeszéltük, hogy az úszó néha fennakad. Még kérdezted is, miért, én meg mondtam. Én is jártam így, ámbár főleg csak az első időkben, 13-14 éve, mikor még nem sokkal voltam a motor ismételt használatba helyezése után (előtte madj' 15 évet állt), azóta már régen nem. De elvileg bármikor előfordulhat. Ha megkocogtatod és elmúlik, akkor nincs nagy baj, csak pillanatnyi fennakadás. Várj, és ha nem ismétlődik meg 2-3 napon belül újra, akkor ne bántsd. Ha igen, akkor kapd le a porlasztót, és nézd meg az úszóházat, nincsenek-e ott valami "illetéktelen" anyagok. Mondom, sajnos apránként a legfinomabb szűrő is enged át zaccot, ami aztán a porlasztóban szépen összeáll.
|
zsozsi
Az egy igen-igen kényes dolog, amit nem szerencsés piszkálni...
Jó esélyed van rá, hogy ha megpróbálod lehúzni a mutatót a tengelyről, inkább az (a tengely) fog kiszakadni tőben a hajtásból, és vele együtt eltéped a rendkívül érzékeny spirálrugót is, mivel olyan hirtelen indul meg a kezed, hogy nem tudsz ez ellen mit tenni. Akkor pedig kukába dobhatod az egészet, vagy legfeljebb alkatrésznek lesz jó. Én már jártam így; hát mit mondjak, majdnem elbőgtem magam. Az a baj ugyanis, hogy a tengely annyira szűk helyen van, hogy nem tudsz benyúlni oda semmilyen szerszámmal, pl. lapos- vagy kerekcsőrű fogóval, hogy megfogd. És ha fogod is, az is elég bizonytalan. Nem tudom, milyen kivitelű órád van. Ha újabb, amelyiken alul van a megvilágító izzó foglalata (ez nem gyári, de jó a Starba, Schwalbéba, és sokat tettek beléjük utólag ilyet), azon már nincs olyan erősen a tengelyre sajtolva a mutató, ennél óvatosan le lehet húzni (de előtte emeld át a mutatót az ütközőn, játszasd ki, és jegyezd meg, hol állt, majd ugyanoda is tedd vissza!), de ha olyan, amelyiknek a házán csak egy hasíték van elöl, akkor inkább ne kísérletezz vele, mert valószínűleg tönkremenetel lesz a vége. És jobb egy sárga számlapú, de működő óra, mint egy fehér számlapú hasznavehetetlen.
|
Bocs, BALOLDALI fedelet, tehát amelyiken az olajbetöltő nyílás van.
|
Nincs mit. Ami azt illeti, én a magam tapasztalatai alapján még hátszéllel együtt is kételkedem, hogy az a sebesség valós lett volna, mivel ahhoz, hogy II. fokozatban 55 km/h-val haladhass, a főtengelynek ideális esetben (tehát ha a menetellenállásokat nem számoljuk, ami ugye nem létezhet) is közel 9000-es fordulattal kéne forognia, ami, ha azt vesszük, hogy ez a motor 5000 1/n-nél adja le a legnagyobb teljesítményt, és 5750 1/n-nél a legnagyobb forgatónyomatékot, eléggé valóságtól elrugaszkodott adat.
De végül is... már többször mondtam, hogy a gépgyártás-technológia bizonyos tűrésekkel dolgozik, szóval lehet, hogy a tiéd egy különlegesen jól sikerült példány.
Jobboldali fedelet lehet szerezni viszonylag olcsón, többnyire 1000 és 2000 forint közötti összegért kínálják az átlagos darabokat.
A lengéscsillapítókat fel tudod újítani, ha csak a rugók vannak kilágyulva, mert azt lehet kapni újonnan, 1500-2000 körüli összegért, elsőhöz is, hátsóhoz is. De én ezt nagyon furcsállom, ilyen esettel még nem találkoztam, sőt, többnyire a rugókat szokta legkevésbé megviselni az idő. Inkább a műanyag burkolatok mennek tönkre, szétrepedeznek (főleg a hátsók), kinyúlnak a csatlakozófejek gumi szilentperselyei, valamint szintén jellemző hiba, hogy oválissá kopnak a dugattyúszárak vezetőperselyei (amitől a teleszkóp alsó és felső része szöget zár be egymással). Ezeket viszont nem kapsz a kereskedelemben. Ráadásul még gyakorlattal sem egyszerű dolog szétszedni a rugóstagokat, főleg nem a csillapító részüket, úgyhogy inkább ne kísérletezz ezzel, mert valószínű, hogy nagyobb kárt csinálsz vele, mint hasznot. Amit én ajánlok, az az, hogy szerezz jó állapotú, használt lengéscsillapítókat. Általában 4-5 ezer forintért lehet kapni egy jó párt, tehát 8-10.000 forintból meg lehet úszni a cserét (ami, ha azt veszed, hogy új lengéscsillapítóból EGY darab kerül ennyibe, nem is olyan rossz vétel).
|
Beagle
Küldtél képet ?Mert nem kaptam még semmit.
|
Zsoel
Fogadd elismerésem.Nagyon pöpec lett.Ahhoz képest mikor láttam nálad darabokban,igy egészben teljesen másképpen fest.Szép,látva ezt a képet magam is elkodolkodtam fel kéne ujjitanom.Nem is beszélve ami ma történt.Lefujtam a tankot és a bokavédő lemezeket ezüst-re(horgany) és gyönyörű lett.Annyira megdobta a gépsárkányom respect-jét hogy az csak na.Most nem birom néz a csomagtartot hogy olyan amilyen.Ez nem maradhat igy.Ha már ilyen stilusos lett muszáj lesz megcsináltatnom a csomagtartot is.Ugy lenne tökéletes.Majd küldök róla képet,kiváncsi vagyok a véleményedre,meg adok is rá. :) .
Mikor összeraktam az egészet,visszatöltöttem a benzint(miért is ne kapott egyet a friss festét itt,hogy a rosseb egye meg)De sikerült azért kijavítanom a hibát.Gondolhatod mekkora volt a fejem. :)Gondoltam akkor már kerülök is fele egyet.Rányitottam a csapot és csak annyit láttam a karburátorbol csöpög a benzin.ÁÁÁÁ.Ovatosan megkocogtattam a kád-at és a csepegés abba maradt.Majd értetlenül néztem. ? Elképzelhető,hogy kosz ment valahova és nem engedte elzárodni a átfolyoszelepet?Nem a tulfolyonál jött a nafta,hanem a tömitésnél lehetett látni valamit.Még sosem volt rá példa,a szürö meg egyáltalán nem koszos.Nem tudom mi lehetett de most bosszant lehet szétkapom.Igazándiból most teljesen összeállt nem szívesen tenném.Mit tanácsolsz?Voltál már hasonlo helyzetbe?
|
Csimpusz
Köszönöm szépen. :)
|
Star!
Ha már kilométeróra! Hogyan lehet a számlapot kicserélni, vagyis inkább a mutatót levenni és visszarakni, hogy a számlapot kicserélhessem, mert már odáig szét tudom szedni?
Köszi
|
Zsoel,norok999
Köszi a segítséget ,azt elfelejtettem leirni.hogy iszonyatos erejü hátszélben mentem amikor a km óra 55 körüli értéket mutatott . Az óra meghajtása az biztos jó , mert mióta uj van benne azóta nem mentem vele 300km-et se de a bovden az nagyon rossz állapotban van.Az olaj már régebb óta szivárog.Az olajbetöltő nyillás is mindig olajos, mert valaki a motor előző gazdáji közül az egyik csavar helyére betekert egy nagyobbat es belül ketté tört az öntvény de érdekes mód ettöl függetlenül ovatosan meg lehet huzni.A másik bajom a teleszkópok .Brutálisan ki vannak kopva.25 éven kersztül nagyrészt földuton jártak a motorral feltehetően ezért olyan puhák ,hogy egy ovis összenyomhatná. Nem tudom mit csináljak vele.Az ujj marha drága ezért venni nemhiszem hogy mostanában veszek, de valahogy mégis fel kéne ujitanom.
|
Szerintem nagyon jó lett!!! Ahhoz képest hogy ez már megjárta a hadak útját nagyon szép lett a csomagtartó!!!!
|
Örülök, hogy épülsz-szépülsz te is, csak így tovább. :)
A csomagtartómat én csinálgattam meg apránként a krómozás kivételével. Szétbontottam, a gumikat, műanyagokat lepucoltam, majd matt fekete festékkel kezeltem le. A két első kis tartó horganyspray-vel és ezüsttel van bevonva, amitől nagyjából az eredeti horganyzásra hasonlít. Az ESKA csavarok ugyanígy jártak. :) A gumit, lapot, horgot egyben lehet kapni, azok újak. A többi alkatrészt pedig alapos drótkorongos tisztítás után nagybátyámnak adtam át, aki egy olyan üzemben karbantartó, ahol galvanizálást is végeznek. A többit ő intézte el nekem. ;) Bent először homokkal fújták le, hogy a régi krómot is eltávolítsák, majd berakták a többi krómozandó cuccal együtt a galvánfürdőbe. Persze mindez apránként történt. Még valamikor március elején adtam neki oda ezeket a dolgokat, és akkor kaptam vissza, amikor te itt voltál. Mindezek tükrében természetesen árat nem tudok mondani, de az a kevés cucc, ami Staron krómozva van, nem kerülhet olyan őrülten sokba hivatalosan sem. Győrben bizonyára van több galvanizálást vállaló üzem is, érdeklődj körbe. Szerintem megérte megcsináltatni. Na persze nem lett olyan szép, mint az új, annál is kevésbé, mivel elég csúnya rozsdanyomok voltak már rajta előzőleg - viszont eredeti. :) Én úgy gondolom, azért vállalható a külseje. ;)
Egyébként ilyen lett, megnézheted:
http://kepfeltoltes.hu/110414/SDC10083_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110414/SDC10084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110414/SDC10085_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A harmadik képen még a Simson gyári jelzése is látszik.
|
mat96
Szia!
Először nézd meg a hajtó lánckereket. Ha 14 fognál kevesebbet számolsz rajta, akkor ott van a kutya elásva. Megváltozik az áttétel, a hátsó kerék nagyobb nyomatékkal, de kisebb fordulatszámon forog -> a jármű jobban gyorsít, de kisebb lesz az elérhető végsebesség. Viszont mivel a kilométeróra meghajtása a kihajtó tengelyről történik, az akkor is 60 km/h-s sebességet fog mutatni, ha valójában te (a nagyobb áttétel miatt) csak 53 km/h-val mész. Ez az egyik.
A másik: ezek az órák sajnos újan is meglehetősen pontatlanok voltak, mivel van egy bizonyos tűrés, amellyel gyártották őket, és ez megenged kb. +- 5%-os eltérést (értsd: pontosan tényleges 60 km/h mellett az egyik óra mondjuk 63-at mér, a másik csak 57-et).
Mivel a legtöbb óra mutatója kalimpál, de legalábbis hevesen rezeg, nem könnyű pontos értéket lecsalni a számlapról, ez is félrevezethet. Az ugrálás többnyire a kopott meghajtás vagy a nem megfelelő (rosszul vezetett) hajlékony tengely miatt van, nem az óra hibája.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a kilométeróra egy mechanikusan működő műszer, és mint ilyen, az alkatrészei kopnak. Ha sokat mért már "életében", esetleg ki van nyúlva a rugója, kisebb az ellenállása, és emiatt többet mutat a kelleténél.
Az is lehet, hogy már hozzányúlt valaki. Szereld ki, és nézd meg az óraüveget a helyén tartó krómozott gyűrűt alulról. Ha még gyári a peremezése, az meglátszik: a vékony anyag mindenhol egyenletesen, hullámok nélkül fekszik fel az óraház karimájára, a króm sértetlen. Ha viszont már hullámos a felület, repedések, törések, karcok, egyszóval feszegetés nyomai látszanak rajta, akkor azt valaki már szétszedte (legalább) egyszer, és jó eséllyel megváltoztatta a működését, akár véletlenül is, mert annál azért finomabb konstrukció, hogy ész nélkül neki lehessen esni. Elég, ha viccból ütközésig kitéríti a mutatót, mert már ettől annyira kilágyulhat a mutató hártyavékony spirálrugója, hogy utána töbet fog mérni a kelleténél.
Mert azt mondanom sem kell, hogy Simson Starral kettesben ténylegesen közel 60-nal menni - irreális. Nem bír olyan fordulatszámon forogni a motor, hogy a 2. fokozat áttételénél ez kivitelezhető legyen. Egy kifogástalan műszaki állapotban lévő eredeti Starral sík úton el lehet érni a 45, könnyű vezetővel, a kormány mögé lesunyva legföljebb az 50 km/h-t, de annál többet nem; egyszerűen ki van zárva. 45-nél is már úgy üvölt a motor, hogy az embernek megszakad a szíve tovább kínozni. 57 km/h már harmadikban is szép teljesítmény, sok olyan Star van, amelyik csak álmodozhat erről a sebességről (igaz, azok olyanok is).
A berúgókar tengelyével pedig nem tudsz mit csinálni. Ellenőrizd, hogy a sebességváltó csőtengelyének felülete sértetlen-e, és jó-e a fedélben lévő szimering tömítőajka, valamint hogy nem töltöttél-e a hajtóműbe a kelleténél kisebb viszkozitású (hígabb) és/vagy nagyobb mennyiségű olajat. Több lehetőséged nincsen. Az S51-esek berúgótengelyét már úgy tervezték, hogy O-gyűrűnek való horony van benne, ami nagyjából(!) megakadályozza az olaj kiszivárgását - de azért csak szivárog ám annál is, mert az olaj egy igencsak aljas anyag. A Starnal azonban még nem gondoltak erre, úgyhogy bakfitty. Mondhatnám, hogy szereld ki a tengelyt, és esztergályossal szúrass bele utólag egy gyűrűhornyot a ricnizés mögé - de nem mondom, mert túl vékony hozzá a tengely, és rövidesen legyúrná az ember a végét, úgyhogy ne próbáld meg. Ezt a motort így kell elfogadni. Tartsd szem előtt a fentebb leírtakat, és gyakran törölgesd a szivárgó olajat.
|
Mat96
Engedj meg egy kérdést.3.-ba ha kihuzod mennyit mutat az ora?Nálam az óra 65-ig mér de sikerült majdnem kiakasztanom és nem mentem üveghangon.Multkor tettem egy probát(már korábban leirtam)Győrujfalun van egy mérősenzor.Egyenesbe meghuztam(nem tökig)beálltam 55 km/h-ra és tartottam.A sensor 61-et mutatott.Ez a sensor talán +-5% téved szerintem mert,mikor arra járok kocsival szoktam tesztelni és legtöbbször 1-2 km/h -a az eltérés.Szoval szerintem elképzelhető amit mértél,de biztosan valamennyit téved az óra is.Azt ajánlom keress te is egy mérősensort és probáld ki.Kiváncsi lennék mennyit fog mutatni a sensor.Ha elmennél megkérlek ird majd meg.Érdekelne. :)
A kihuzatás óta jelentkezett az olaj amit irtál,vagy már előtte is csöppent?Én arra gyanakodom hogy a váltod valamelyik tömítése kiöregedett(kirepedezett) és nem zár rendesen,vagy tul sok olajat öntöttél bele.Mikor feltöltötted a váltot figyelted a szintet vagy csak ugy találomra töltötted?Még esetleg arra gondolok, vannak finomabb és sűrűbb olajak.Esetleg tul finom(higabb)olajat tettél bele és azért lehetséges.A váltoolajnak teljesen más vizkozitása van mint bármely más olajnak.Cseréltél benne olajat?Ha igen milyet tettél bele?
Remélem esetleg sikerült valami tanácsot adnom vagy rávilágítanom a problémára.
2011.04.13 20:09 mat96 „
Sziasztok visszaolvastam egy kicsit és láttam az s 51 lehagyásról szóló sztorikat ezért gondoltam megosztom veletek azt ,hogy egyik nap elég jó minőségü földutat találtam és 2.ban megeresztettem a Start .Ugy isten igazábol és a km óra 55 - 57 kmh körüli értéket mutatott . ettöl meglepödtem lehet ez valós adat? vagy nagyon pontatlan a km óra. ja és egyszer énis elöztem s51 endurot földuton 62 kmh val.
|
Köszönöm az ajánlatod,ha küldessz róla képet azt nagyon megköszönném.Ha nem nagyon veszélyes a javítása szerintem biztosan érdekelni fog(az enyém nagyon gáz :( .Ha megkérlek a hibárol is tudnál küldeni külön képet?A norok999@gmail.com címemre küldheted.Köszönöm,várom a képeket,kiértékelem és már dobom is a választ.Ezer köszönet addig is.Aztán ha minden stimm az árral megegyezünk,esetleg a fénykép mellé odabiggyeszthetenéd milyen elképzelésed lenne.Azt én is megirom az elképzelésem.Biztosan közös nevezőre tudunk majd jutni szerintem."Starosok tartsunk össze! " :)
2011.04.13 20:22 Beagle „
norok999
Hali! Most olvasom,hogy légszűrőházat keresel?! Nekem van egy felesleges,de nem hibátlan! Könnyedén javítható,de én inkább vettem egy hibátlant (nem túl olcsón),mert nem akartam javítottat rakni a motoromra! Ha esetleg ez téged nem zavar,akkor egy jelképes összegért átruháznám rád! :) Ha kell,küldök képet !
Üdv;Zsolt
|
Gabor82
Nálam is ugyanez egyébként a történet induláskor,csak lehet kimaradt a mondandombol a mulkor.Szivató nélkül inditom,ha igényli ráhuzom,de mikor beröffen azonnal vissza kell tolnom,mert megáll.Ugyan ugy mint nektek.Egyébként ma reggel mikor jöttem haza melobol 5 fokban,nekem is másodikra indult.:) Láttátok volna azt a boldogságot az arcomon. :).Nagyon jol esett,bár a kesztyümet meg otthonfelejtettem és mire hazaértem kissé elhaltak az ujjaim,alig birta levenni a gázról. :)
Zsoel
Nagy huszasok a boltosok.Ma elvoltam érdeklődni,mert kezd az első lámpám műanyag lámpataro szétmenni(megette az idő),hiába pácoltam,csináltam vele bármit,és mivel fehér volt fehérret kértem.Kaptam a választ van feketében is 690 Ft-ért(utángyártott).Ragaszkodtam a fehérre erre azt a választ kaptam:"Fehérben csak eredetit tudok adni".Hmmm.Kérdem mennyi az ára,1290 Ft-jött a válasz.ÁÁÁ !!Nem semmi.Utángyártottat fehérben miért nem tudnak gyártani?!Nem baj,ennél többet is megérdemel a gépsárkányom ugyhogy megvettem,be is építettem.Nagyon tetszetős lett. :)Kapott a bal fogantyuhoz is uj gumit(mivel ott még a régi volt,lehet láttad) és azt is megette az idő.Igy már kezd egyre pofásabban kinézni,mondjuk eddig sem lehet rá nagyon panaszkodni.A matt fekete nagyon viszi nálam a pálmát. :)Már több pozitiv jelzést kaptam rá és nagyon jol esett.:)Megfordult a fejemben a kromoztatás is de mint említetem neked a multkor elsősorban köznapi használatra használom és hát egy csili-vili motor nem éppen arra valo szerintem.Bár igy is vigyázok azért a tisztaságára.Nem is beszélve,hogy nincs ismerősőm akivel meg tudnám csináltatni.Engedd meg,hogy megkérdezzem neked a csomagtartot mennyiért csinálták meg ilyen elit-re? :)
|
norok999
Hali! Most olvasom,hogy légszűrőházat keresel?! Nekem van egy felesleges,de nem hibátlan! Könnyedén javítható,de én inkább vettem egy hibátlant (nem túl olcsón),mert nem akartam javítottat rakni a motoromra! Ha esetleg ez téged nem zavar,akkor egy jelképes összegért átruháznám rád! :) Ha kell,küldök képet !
Üdv;Zsolt
|
A berugotengelynél a berugokar alja és a váltókar alja mindig olajos . van amikor el is csöppen az olaj. Mit csináljak? Létszi segitsetek!!
|
Sziasztok visszaolvastam egy kicsit és láttam az s 51 lehagyásról szóló sztorikat ezért gondoltam megosztom veletek azt ,hogy egyik nap elég jó minőségü földutat találtam és 2.ban megeresztettem a Start .Ugy isten igazábol és a km óra 55 - 57 kmh körüli értéket mutatott . ettöl meglepödtem lehet ez valós adat? vagy nagyon pontatlan a km óra. ja és egyszer énis elöztem s51 endurot földuton 62 kmh val.
|
Az enyém is csak indulásnál kell és ha ketyeg már tolom is vissza!!! A leg nagyobb hidegben is második rugásra indult!!! Viszont akkor tovább kellett rajt hagynom a szivatót!!
|
norok999
Nem tudom mi van a Starnak.... számunkra vonz ereje.....Pedig mikor volt egy 50-es Simsonom akkor aztán nem az én világom volt a Star....Elcseréltem (pedig szerettem) aztán az akkori barátnőm öccse mutatott egy Start...Kiprobáltam,és meglepődtem Jól ment és bele is szerettem......Aztán 5-6 évet mentem vele... megláttam a mostani Staromat..... Szép volt.... csak nem ment..... kicsit piszkáltam és hamar életre kelt......Felajánlották a cserét.... hamar igent mondtam.... Bár nagyon Sajnáltam a másik Start is..... de az már "mokulva" került hozzám...... ez meg szinte gyári állapotú volt...... na mindegy... megvolt a csere.... az asszony nézett hogy elmentem a "sárgával" haza TOLTAM egy "szart"..... költöttem erre kb 1000 ft és mostmár ez is tökéletes...... és ahogy olvaslak..... még ezt a motort én sem igazán ismerem.... de azért már rájöttem arra hogy nem igényel sok szivatót..... Probáld meg ha elindul..... hagyd "ketyegni" az enyém megáll ha rajta marad a szivató..... és elég hamar megáll...... Tehát igy jöttem rá ha elindul egy pici gázt húzok és már tolom is vissza a szivatót.....
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |