|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
Minél többet használod majd a gépet, annál jobban rá fogsz érezni, hogyan kell játszani a szívatóval ahhoz, hogy induljon a motor. A gépkönyv (Kezelési útmutató SIMSON-kismotorkerékpárokhoz; VEB FACHBUCHVERLAG LEIPZIG, 1972) szó szerint a következőket írja az indításról:
"2.2.3. Motor beindítása
A járművet leemeljük a billenőállványról.
Kinyitjuk a tüzelőanyagcsapot.
Bekapcsoljuk a gyújtást, és ügyelünk a bekapcsolt üresjárásra. Az indítóporlasztó kézikarját jobbra húzzuk és lefelé tapossuk a berúgóindítót.
Működő motor mellett működtetjük a gáz-forgófogantyút és az indítóporlasztó karját ismét kiinduló helyzetbe hozzuk. Az indítás-segítő működtetése az éghajlati viszonyokra való tekintettel történik. Meleg időben, illetve meleg motornál gyakran lemondhatunk használatáról. Hidegebb külső hőmérséklet esetén hagyjuk valamivel hosszabb ideig bekapcsolva ill. elzárva az indítóporlasztót vagy a fojtószelepet. Ha az indítóporlasztó szükségtelenül hosszú ideig marad bakapcsolva, akkor túl sok tüzelőanyag kerül a motor belsejébe és a motor »megfullad«."
Az itt-ott kissé magyartalan ízű megfogalmazás ellenére, gondolom, a lényeg érthető: teljesen normális, hogy ha hidegebb van, inkább igényli a szívatót, mint amikor az idő melegebb. És mivel a gyártási méretek és anyagminőségek tűrésezése miatt nem létezik két tökéletesen egyforma motor, nem meglepő, hogy az egyik így viselkedik, a másik úgy, és mindegyiket a saját habitusa szerint kell kezelni. Én a magamét teljesen hidegen (tehát ha minimum 5 órát állt a legutolsó üzemmeleg állapot óta) még sosem tudtam életre kelteni szívató nélkül, de például nagybátyám Schwalbéja még a leghidegebb télben sem igényli (igaz, a Schwalbe porlasztójának főfúvókája számottevően nagyobb).
Amiatt pedig ne aggódj, hogy a benzincsőben "kiürül", mert az egy teljesen normális jelenség. Igazából az jobbára nem kiürülés, hanem az úszóházban a tűszelep körül megszorult levegő kúszik fel a csőbe, és alkot ott légbuborékot (tökéletesen záró tűszelep sem létezik). Meg persze egy kis benzin párolog is az úszóházból, ez is erősíti a jelenséget, de ettől nem kell megijedni. Ha nem látsz benzintócsát a jármű körül, illetve a motortömb tetején, a porlasztó alatt, akkor nincs különösebb gond. De a tűszeleped új, a benzinszintet meg feltehetőleg oda állítottad, ahová én a múltkor, úgyhogy nem hiszem.
Kár azokért a légszűrőkért, mert szépek voltak (és relatíve olcsók). Nem csodálom, hogy lecsaptak rá. Ez van... Majd igyekszem én is figyelni, és ha látok valahol kedvező áron, akkor szólok neked.
|
Gabor82
Látom te neked is alakulnak a dolgok.Gratulálok a jo teljesítményhez a barátod ellen.:)Az ilyen események hatalmas önbizalmat tudnak néha adni és rendkívül felvillanyozzák az embert.Egyébként szerintem valami van a starokban ami az 51-es simsonokban nincs.Tudod mi?Spiritusz :) Én nem akartam a multkor villogni de mikor mentem meloba az egyik reggel én is elmentem egy 51-es mellett lazán(pedig nem is huztam neki),de a kolléga ezt nagyon a lelkére vette mert üveghangon követett utánna de hiába.Belemosolyogtam a visszapillantoba és eltávolodtam.És még csak 70-80%-os gázon volt a gépsárkány ugyhogy huzhattam volna még neki,de minek :) :).Pedig nem is direkt volt,és még meg sem erőltettem a gépsárkányt. :) Lehet más az áttételük vagy megbuherált volt,nem tudomde mindenesetre érdekes egybeesés,nem? :)
Zsoel
Nagy örömömre képzeld reggel a 10 fokba második rugásra indult.Igaz igényelte most viszont a szivatot is amit persze meg is tudok valahol érteni.De melegitettem kicsit aztán ment mint a sugallat. :)Rendesen felöltöztem de azért akkor is hűs volt kissé.A kesztyüm otthon maradt gondoltam ezen a távon ugyis kibirom,felelőtlen döntés volt:) Szétfagyott a kezem :)Mindenesetre máskor ilyen biztosan nem lesz.
Lenne egy elméleti kérdésem.Reálís az a tény,hogy mikor mondjuk hazaérek ,leállitom benzincsap elzárt , stb és mikor másnak mennék vele a benzincső majdnem üres(nem teljesen) állandóan?Gondoltam esetleg a karburátorban a tulfolyon keresztül nem tudom el tud-e párologni,vagy hova veszik el állandoan a csőben található nafta?Gondoltam a melegre is,hátha az miatt.Már egy ideje figyelem.Ez normális jelenség?
Tóth László visszairt de sajnos már elvitték mindkét levegőszűröt. :( Nem baj majd összejön,mindnenesetre továbbra is keresni fogom mint ahogy eddig tettem.
2011.04.11 17:50 Gabor82 „
Sziasztok :)
Ma (is) motoral mentem munkába :) egy kolléga elaludt,és ő is azzal ment....Hazafelé együtt jöttünk...Hááát nem fényezem a motorom,de mégis megteszem Az 51 es Simsont úgy ott hagytam mint a rongyot......Mondjuk azért a kollega 90-100 kg én meg 80... viszont a Star 68-as.. az 51es meg87 asszem....Meg nem is egy szakadt simson....Na mindegy..... jól esett otthagyni :)
|
Sziasztok :)
Ma (is) motoral mentem munkába :) egy kolléga elaludt,és ő is azzal ment....Hazafelé együtt jöttünk...Hááát nem fényezem a motorom,de mégis megteszem Az 51 es Simsont úgy ott hagytam mint a rongyot......Mondjuk azért a kollega 90-100 kg én meg 80... viszont a Star 68-as.. az 51es meg87 asszem....Meg nem is egy szakadt simson....Na mindegy..... jól esett otthagyni :)
|
Nem eredeti.
Az eredeti hátsó rugóstagok épp úgy néznek ki, mint az elsők, ránézésre nem lehet megkülönböztetni őket. De csak ránézésre.
Valójában az első és a hátsó rugóstag különbözik egymástól. A hátsóban (az esetleges kettős terhelésre is méretezve, mivel a Star eredetileg kétszemélyes) az elsőhöz képest vastagabb anyagból készült, sűrűbb menetemelkedésű tekercsrugó van beépítve, valamint a csillapításért felelős dugattyú dörzsbetéteit nyomó rugó előfeszítése is nagyobb (logikusan: erősebb rugó->nagyobb mértékű csillapítás szükséges).
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy egy hátsó rugóstagot sokkal nehezebben tudsz kézzel összébb nyomni. (Meg általában a hátsók porvédő burkolata sokkal gyalázatosabb állapotban szokott lenni, tekintve, hogy kevésbé védett helyen vannak. :) )
De ha jó a szemed, akkor nézd meg alaposan a rugóstag vékonyabbik felfogatófejét, amelyikbe a kúposszeg van beleütve. A szeg fölött (vagy alatt, nézőpont kérdése) valamelyik oldalon be van ütve a fejbe egy V (=Vorn; elöl) vagy egy H (=Hinten; hátul) betű.
Természetesen elvileg be lehet építeni más rugóstagot is, amennyiben a hossza, a vastagsága meg a rugó- és lengéscsillapítási jellemzői ezt lehetővé teszik, de... hát kinek-kinek a lelkiismeretére bízom, hogy mit csinál a saját motorjával.
(Csak magánvéleményként közlöm, hogy én biztosan nem gyaláznám meg szeretett Simson Star-omat nem rá való alkatrészekkel).
Mindenesetre ha eredeti rugóstag beszerzése mellett döntesz, a fentiek tükrében alaposan nézd meg, mit vásárolsz! Ha véletlenül első teleszkópot teszel be hátulra, össze fog csuklani alattad a gép, ez biztos.
Ennyit tudtam segíteni, de alkatrészem sajnos nincs hozzá, nemhogy Veszprém, de még Győr-Moson-Sopron megyében sem. :)
|
norok999
Ügyes vagy. Na látod, hogy megy ez! Erről beszéltem, amikor itt voltál: csak először tűnik nehéznek és félelmetesnek javítani a gépet, de aztán minél többet csinálja az ember, minél nagyobb tapasztalatra és rutinosságra tesz szert, annál nagyobb biztonsággal (és persze eredményességgel) nyúl hozzá. Menni fog ez a továbbiakban is, ne aggódj. :)
Remélem, beindult a Starod reggel! Hétvégén a barátnőmnél voltam, ma is ott jöttem keresztül Győrön, még gondoltam is rád, mikor elmentem a Tihanyi utca mellett. :D Szó, mi szó: hideg volt ma reggel, majd lefagytam a motorról, mire hazaértem (90 km azért mégsem sétagalopp), de fagyni azért nem fagyott, úgyhogy röffennie kellett első nógatásra, nemde? :)
Köszönöm kérdésed, alakulok. Összeszereltem az újrakrómozott alkatrészekből a csomagtartót; mivel a gumielemeket is lekezeltem, szenzációsan jó lett. Úgy néz ki, mint egy vadonatúj, de közben meg mégis gyári! Ennek igen örülök, hogy ilyen szép lett. Közben pedig folyamatban van a fényezőpisztoly, valamint a még hiányzó hátsó sárvédő és a hátsó lábtartók beszerzése. Ha ez megvan, akkor elkezdem a fényezést, közben pedig megrendelem Németországból a szükséges alkatrészeket. ;) Szóval igyekszem haladni, amennyire időm és pénztárcám engedi.
|
És Veszprém megyében nem tudtok alkatrészeket hozzá?
|
Akkor nem vagyok egyedül ezzel a dologgal!!!
|
Csimpusz :)
az enyémen is vastag van.... Az nem eredeti :) De az enyém jobb is igy... Meg szerintem jobban is néz ki a vastagal.....Azt ne kérdezd milyen tipusé lehetett... mert azt én sem tudom.... :)
|
Sziasztok!!
Segítsetek nekem hozzám jutott még egy star de ennek vastag telók vannak hátul !!
Elképzelhető hogy ez is eredeti? Vagy olyannak kéne lenni mint az elsőnek?
|
Zsoel
Köszi a tippet és az elérhetőséget,írtam az illetőnek egy érdeklödő e-mailt.Remélem összejön a levegőszürő mert valoban nincs párja egy kreálmánynak.:) Kiváncsian várom az eredményt.
Apám motortját éppen ma probáltam kb 1 hete raktam rendbe és ugyanugy mint az enyém pöcre indult.Gondolhatod milyen büszke voltam magamra.:) Sőt !A nagy lelkesedére apám hozzátette ha már ilyen ügyes vagyok csináljam meg a rotácios kapájukat.És tudud mi lett a poén?Azt is sikerült megcsinálni. :) :).Szétszedtem annak is a karburátoját,kipucoltam,rendbetennem stb és pöcre minden helyreállt ment.Indult erőre kapot kapart,aztán elküldöt hogy mivel sikerült megjavitanom(2 hétig killodott vele)mehetek a kertbe kapálni . :)))).Gondolhatod milyen boldog voltam :)).
A mocimmal kapcsolatban szeretném megemlíteni,hogy képzeld már azzal járok melozni szépen indul incs vele semmi gond.(kopp kopp kopp)Kicsit aggodok mondjuk mert hétfőn reggel fagyotmondanakm,de szerintem akkor is mionden gond nélkül indulni fog.Ha más nem akkor majd kicsit több szivatot adok majd neki.
Te hogy áll az motor építéssel?(másik staroddal)
|
Francba, mi ez?!
Beillesztettem szépen a képet, és mégsem ment el.
Szóval:
Nagyobb méretben pedig itt található:
http://kepfeltoltes.hu/110407/img004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
|
Az üresjárati kapcsoló lényege egy vékon vasrúd, amelyben középtájt egy ív van hajlítva, és két végén szigetelve van rögzítve a motortömbben. Ennek az ívnek a legalsó pontjához ér hozzá üresjáratban a fogaskerék-léptető villa legmagasabb pontján elhelyezett rézből készült érintkezőnyelv, amely ezáltal a váltómű 0. állásában összeköttetésbe hozza a rudacskát a motor többi fémrészével (letesteli). A rúd a kihajtó lánckerék felőli oldalra eső részén menetes, és a (szintén menettel a motorházba rögzített) szigetelőpersely két oldalán egy-egy (ha jól emlékszem, M5-ös) anyával van megfogatva, amelyeket a meneten értelemszerűen arrébb lehet tekerni, és ezáltal a rudat hosszirányban egy bizonyos határon belül állítani lehet (ezenkívül még el is lehet forgatni egy kicsit, valamint az érintkezőnyelv óvatos hajlításával is lehet játszani). Én azonban azt ajánlom neked, hogy csak akkor állj neki, ha már rutinos szerelő vagy, különben könnyen elvesztheted a testelést, lévén, hogy nem lehet látni, mit csinál az ember (és ezen a szigetelőpersely - és vele a rúd - kiszerelhetősége sem sokat javít). Jobb ezt egyszer és mindenkorra akkor beállítani, amikor szét van szerelve a motor... a jobb oldali félbe beépíti az ember a váltóművet, precízen belövi az érintkezést, és utána már nem piszkálja sem a rudat, sem az érintkezőt.
Hamar felskicceltem egy kis vázlatot is, hogy érthetőbb legyen, miről beszélek. Ez az érintkezőnek és felfogatásának a keresztmetszete (nagyobb méretben itt:
http://kepfeltoltes.hu/110407/img004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg )
|
norok999
A Vaterán most éppen van egy, de elég elvetemült árat kért érte a gazdája, úgyhogy szerintem inkább ne licitálj rá (már valaki megtette, nyerésre is áll, úgyhogy szerencséje van az eladónak, hogy akadt ilyen balek). :)
kopilala@gmail.com Írj erre a címre. Tóth László az illető neve, ő kínál eladásra mindenféle Star-alkatrészt, van neki légszűrőháza is, mégpedig kettő is, kép alapján elég szép állapotúak (legalábbis másfél hónapja még volt neki). Aránylag kedvező áron, 2500 Ft-ért kínálta, ami pont a fele a vaterás darab árának... az azért nem mindegy. Próbáld meg, érdeklődj nála, hátha szerencsével jársz. Úgy gondolom, megérné, mert azért a sértetlen ház mégiscsak más ám, mint a javítgatott. Amúgy hozhatsz majd abból az anyagból, köszönöm; sosem lehet tudni, mire lehet még jó.
Apukád motorja azért pörgött fel, mert az állítgatással elszegényítetted a keveréket, azaz kevés volt a benzinmennyiség a levegőhöz képest (ugyanez a jelenség mutatkozik kifogyó benzin vagy hamislevegő-beszívás esetén is). Gyanítom, hogy ott sem tiszta a porlasztóbeállítás (a gyújtást itt nem tartom valószínűnek, a trafós megoldás csak nem típushű, de egyébként elég megbízható). Próbáld meg átnézni még egyszer a fúvókákat, biztosan nem maradt-e eltömődve valamelyik, ellenőrizd a benzinszintet, vizsgáld felül a tömítések környékét, nincs-e elhajolva a felfekvő felület, nem szív-e falsot a motor, valamint nézd meg a légszűrőt is! Ha meg nagyon nem bírsz vele, legföljebb következő alkalommal majd azzal jössz el, aztán azt is átnézzük egy kicsit. :)
Az, hogy a hideg motor jobban füstöl, mint a már üzemmeleg, természetes fizikai jelenség. Indításhoz eleve megszívatod, tehát több olaj jut be a motorba a kelleténél, több is ég el. Valamint, miután a szívatót már elzártad, a könnyű benzin egy része lecsapódik a még hideg felületeken (szívórés, hengerfal), tehát megint csak eltolódik a benzin-olaj arány az olajosság irányába, valamint a kevesebb benzin miatt az égés is kevésbé hatékony, több a salakanyag (füst). Aztán, mikor bemelegszik a gép, helyrebillen az egyensúly. Ettől függetlenül ügyelni kell rá, hogy mindig be legyen tartva az 1:33-as keverési arány! Ha korábban rendszeresen túl sok olajat tettek a benzinbe, nem kizárt, hogy mára eléggé el van kokszosodva a hengerfej, a kipufogónyílás, meg a többi. Ez is rendellenes füstölést okoz.
|
Igen!
2011.04.04 10:52 Zsoel „
Már mire gondolsz, a sebességváltóban lévő érintkezőkapcsolóra?
|
Gabor82
Akkor kívánom járj szerencsével,ha nem sikerül akkor majd megmondjuk :)
Zsoel
Nagyon szépen hasít a paripa,nagyon örülök neki.( lekopogtam),ha meghuzom nem fullad meg,nem rosszalkodik,szép egyenletesen gyorsul.A kezdeti lelkesedés után most már finomabban bánok a gázzal mivel nem ingyen veszem én sem az üzemanyagot,meg hosszutávra terveztem és eszem ágában sincs széthajtani..Az inditás mindig másképp történik még egyenlőre ,mikor hogyan kívánja.Az elmélet a te általad tanácsod verzio,de többnyire nagyon ovatossan kell bánnom a szivatoval.Nagyon hamar meg tudja szivni magát.Levegőszűrő házat valóban nagyon nehéz szerezni.Még halvány hírét sem találtam.Mindenesetre találtam egy időtáló megoldást rá.Speciális habszivacs melyre furtam két 13-as lyukat ,kialakitottam a megfelelő méretet a ház elejére.Ez a fajta habszivacs nagyon kemény és még is puha,egy mlgramm levegöt sem enged át mert annyira tömör,és lehet furni.Gondoltam majd ha megyek látogatoba viszek neked is belőle nagyon hasznos,sokmmindenre használható.
Apám motorjának a karburátorát is sikerült rendberakni,összerakás után pöcre indult :).Csak azt nem értem,hogy a beállítócsavarokat ugyan ugy állítottam mint az enyémnél és inditás után annyira felpörgött mint az állat.Miután majnem teljesen becsavartam az üresjárati levegőcsavart még mindig pörgött,de már nem annyira.A síber állító csavarral utántekertem kifelé (másfél fordulatot)(az alap 2 tekerés volt kifelé)és normalizálodott a helyzet.Egy kis levegőt ezután még kellett neki adnom mert mikor indulni akartam közelitett a fulladás felé,de miután meghuzkodtam a gázt erőre kapott.Tehát valami még szerintem nem gömbölü.Azt hozzátenném hogy gyujtotrafora(ami kivül van) át van alakítva,lehet ezért van?A keveréke sem hiszem,hogy tökéletes mert akkor füstöt nyomott ki,hogy ott fulladoztam 2 percig.Miután mondjuk bemelegedett már lényegesen javult a helyzet(nem füstölt),de mikor meghuzkodtam a gázt üresebe,megint elkezdett kicsit füstölni.Ez a rossz keverék miatt lehet?Mi a véleményed?
|
norok999 :)
Nálam annyira nincs is vész..... mivel mikor kipucoltam a karbit.... akkor láttam hogy nálam is EGY nagy dzsuva volt a baj okozója..... tehát nem is a rozsda..... :) ebből gondoltam azt hogy az a szürőm lehet rossz ami a tankban (csap előtt) van....ezért meg is néztem..... Láss csodát a szürő voltt a hibás,ugyanis ami a csapban van az a fele kicsit szar volt..... mert a kis lukak nem is voltak olyan kicsik.... úgyhogy abbol pár milimétert vágnom kellett.... ez mikor meg lett... akkor én is kimostam a tankot.... és utánna raktam össze.... tehát elméletileg most jónak kell lennie.A másik szürő az amolyan biztonsági okbol lesz bennt....Jaaa és amikor eldugult a fuvoka akkor szivatót ráhúztam és haza hozott... igaz csak 1km kellett vele úgy mennem....Amugy az én motorom úgy indul hogy szivató..... aztán ha nem tolom vissza akkor 10másodperc után leáll....(ezt csak a Zsoel féle beszélgetéshez írtam,de az elöző Staromnak meg nem is kellett szivató) Aztán ha nem lesz a szürő megoldás jó.... akkor majd kesergek nektek pár sort..... és lehet a fejmhez vágni....Ugye mi megmondtuk
|
turilas
Igen, amit Norbi mond, az is egy jó megoldás (mármint az újrasaruzás). Ha jó állapotú, nincs különösebben megsérülve, toldozva-foldozva a vezetékezésed, ezt sokkal olcsóbban és kevesebb munkával megúszod.
|
turilas
Szia!
Hát ez attól függ... Egy autóvillamossági szerelőnek nyilván nem bonyolult, mert neki tudása is, anyaga is van hozzá, viszont aki csak messziről szagolta eddig ezt a munkát annak nehezebben fog menni.
Éppenséggel meg lehet csinálni házilag is, megpróbálkozhatsz vele, de nem egyszerű kivitelezni úgy, hogy elegáns is legyen (nehéz kötegelni a vezetékeket, mivel egyenként kell őket behúzni a védőtömlőbe). Olyan semmiképpen sem lesz, mint a gyári, már csak azért sem, mert a vezetékek színkódjait nem tudod lemásolni. A kereskedelemben ebben a méretben (0,75 mm2) kapsz mondjuk 7-8 féle különböző színű kábelt, a Staron viszont alkalmaznak vagy 15 színkódot, szóval óhatatlanul belekeveredsz, mint mackó a málnásba, ráadásul saját kapcsolási rajzot kell készítened, hogy később is emlékezz rá, mit mivel milyen színű vezetékkel kötöttél össze. Szóval nem könnyű, főleg, ha még sosem csináltál ilyesmit előtte, anyagilag pedig nem kifizetődő, ha azt veszed, mennyibe kerül a vezetékek métere (ha csak 10 centis darabra van is szükséged egyfajta kábelből, akkor is meg kell venned belőle egy egész métert). Amiket idehaza kapsz, azok sem olyanok, mint a gyáriak; általában szintén egyszínű vezetékekből állítják össze, de aki sorozatban gyárt ilyet, az költséghatékonyabban használja fel a megvett vezetékeket. A gyárival megegyező kábelkötegeket egyébként csak Németországból lehet hozatni (én, ha magamról lenne szó, biztosan onnét rendelnék).
De nem akarlak elrémíteni, ha érzel magadban elég kreativitást, hogy megfelelj a kihívásnak, és neked úgy is jó, ha más színűek lesznek a vezetékek a motoron, akkor csak nyugodtan állj neki, mert nem megoldhatatlan feladat.
|
Turilas
Véleményem szerint egyáltalán nem bonyolult szerintem könnyedén meg tudod csinálni,felesleges költened rá.De arra figyelj oda,hogy még véletlenül se keverd össze a vezetékeket,mert képzeld nálam is kiderül,hogy valaki(előttem)suszterolt és például a reflektor visszajelző égöt sorba kötötte a reflektor égővel.Szerencsétlen persze,hogy nem világított.Mindenképpen kiszeretnéd cserélni?Ha újra blankolod a vezetékeket,lecsiszolod az érintkezket,lecseréled a sarukat lehet az is elegendő.Nem tudom mennyibe kerülhet a kábelköteg hozzá,de egy kis időráfordítással könnyedén tudsz rajta sporolni.
üdv:Norbert
2011.04.05 10:26 turilas „
hello.
Azt szeretném megtudni, hogy ha magam szeretném a vezetékelést megcsinálni a star-omon akkor az mennyire bonyolult? Érdemes neki kezdenem vagy inkább vegyem meg a komplett kábelköteget? Köszi a válaszokat előre is.
üdv:turilas
|
Gabor82
Én ugy pucoltam ki a tankomat,hogy leengedtem,kimostam majd raktam bele csapágygolyókat ,ráztam egy fél orát(nem bután hogy a belső bevonatot azért ne verje le,ne sérüljön) majd pedig kimostam higitoval..A benzint teljes feltöltés és leengedés után harisnyával megszürtem(ujraleengedtem,majd ment vissza az egész és gyönyörűen kitisztul a tank,de azért egy kis szűröt beraktam a csap alá biztonság kedvéért.Merem ajánlani.Amit Zsoel javasolt neked az egy hosszabb távu megoldásra .Én is megcsináltam volna de nekem nem volt annyira veszélyes a tankom de idővel meg fogom majd biztosan.
".ha nem sikerül??? akkor ott a másik megoldás....+ egy szürőm is lesz :D "-ezen szerintem azért gondolkodj el mert ha nem sikerül el tudod képzelni mi lesz a karburátorodban?Eldugulnak a fuvókák minden teli megy retyoval aztán egy csomo időd,költség megy majd rá mire ujra renbe fogod tudni tenni.Pláne ha majd valahol lerohadts vele,mert mondjuk a főfúvokád eldugul.Biztosan nagyon kellemetlenül fog érinteni.Szegény faterom is hasonloképpen gondolkodott ,meg is lett az eredménye.12 km-t tolta a motort mire sikerült hazatérnie.Nagyon megbánta.Nemrég szedtem darabokra a karburátorját és totálisan el volt benne minden dugulva,de ugy,hogy kipucolni is alig tudtam nem is beszélve arrol amit cserélni kellett.Szóval szerintem azért jól gondold át,mert a kisszűrő sem fog meg mindent pedig sokan azt hiszik és jön a meglepi. :)
2011.04.04 20:16 Gabor82 „
Üdv :)
döntöttem.... nem festem ki a tankot.... először megprobálom szürővel orvosolni a probélmát......ha nem sikerül??? akkor ott a másik megoldás....+ egy szürőm is lesz :D
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |