|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
hello.
Azt szeretném megtudni, hogy ha magam szeretném a vezetékelést megcsinálni a star-omon akkor az mennyire bonyolult? Érdemes neki kezdenem vagy inkább vegyem meg a komplett kábelköteget? Köszi a válaszokat előre is.
üdv:turilas
|
Üdv :)
döntöttem.... nem festem ki a tankot.... először megprobálom szürővel orvosolni a probélmát......ha nem sikerül??? akkor ott a másik megoldás....+ egy szürőm is lesz :D
|
Zsoel
Valóban ez volt a probléma.Számomra nagyon meglepő még,hogy mint mondtad vannak olyan starok melyek csak szivatoval hajlandoak elindulni mint mások nélküle.Az enyém is azok közé tartozik melyek nélküle szeretik.Összeraktam az egészet persze előtte beállítottam a benzinszintet és pöc-röf hozzáértem a pedálhoz indult.:)Miért is ne most meg elcsinálodott az idő(esik felénk),de erősen gondolkodom rajta elmegyek vele melobe.Gondolom te sem szeretsz esőben motorozni :).
|
Már mire gondolsz, a sebességváltóban lévő érintkezőkapcsolóra?
|
Az üres járati jelzőnek van valami beállítási trükkje?
Üdv: Zsolt
|
Hm, lehet, hogy már akkor lyukas volt az az úszó, amikor itthon szétszedtük a porlasztót. Hiszen meg nem vizsgáltuk, csak elmondtam, hogy hogyan kell. Nem gondoltam lyukasnak, mivel benzin nem volt benne. Pedig lehet, hogy az volt, csak az állítgatásig nem volt annyira föltűnő, amikor pedig hajtottam az úszótesten, akkor jobban "kinyílt" a lyuk, és úgy tudott belefolyni a benzin. Ellenőrizni kellett volna beszerelés előtt; sajnos ez elmaradt, siettem, nem jutott eszembe. Ámbár akkor is vissza kellett volna tennünk, mivel új úszom sajnos nincs itthon, úgyhogy legföljebb a régi javításával kísérletezhettünk volna. Így viszont fény derült rá, hogy miért indult nehezen: a becsordogáló, az úszót apránként alattomosan elnehezítő benzin miatt megnövekedett az úszóházban a tüzelőanyagszint, és lényegében megint csak túl dús keveréket kapott a motor már alapban is (a szívatóval meg még tovább dúsítottad), valamint ugyanez volt az oka az alapjárat "elhalásának" is. Úszócsere után minden rendben lesz, csak ugyanolyan magasságra állíts a szintet, amilyen volt (a felöntés szintjéig, tudod).
Hát sajnos egy letett motor újbóli életre lehelésével sok apró bosszúság van, de megnyugodhatsz, a hibák kiküszöbölése utána a te motorod is ugyanolyan pöccintésre fog indulni, mint az ismeretlen kollégáé. :)
|
A műtét során kiderült ,hogy tényleg igy lett.Kilyukadt az uszom a forrasztásnál ugyan ugy mint az apáménál.Emlékszem mondtad azon a ponton a legnagyobb a riziko,hogy megadja magát,hát sikerült.Annak azért örülön nem valahol a pusztán derült ki,mert akkor nagyon szomoru lettem volna ha hazáig elfogy az összes benzinem meg persze ha tolnom kell.Holnap orvosolom a problémát,az üresjárati beállítot visszaállítottam ahol volt.
|
Értem.Akkor az üresjárati beállítot visszaállítom ahová állítottad.Nem gondoltam volna,hogy kényes lesz ennyire.Nem baj,elöbb utobb biztosan sikerül betörnöm.:) (Na nem szo szerint)Még sz ismerkedésnél tartok. :) De képzeld,reggel megint kihozott a sodromból.Reggel mikor munkába akrtam indulni,levettem a lakatot,benzincsap kinyit,szivató kinyit,gyujtás majd pedig rugás.Az eredmény 0 volt megint.Szivatot egyből visszatoltam nehogy megint megszivassam,3 rugás után is az eredmény 0.Lenéztem és alattam egy szélesedő tocsa. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ.Csap elzár,gyors hibakeresés mielőtt elkésnék munkából.A probélma a karburátorból jött a benzinszint tulfolyón csak ugy pisilt mikor rányitottam a csapot. :( :(.MAjdnem elsirtam magam.Se baj,nem adom fel.Vagy kilyukadt az uszom vagy nemtudom.Nemrég értem haza melobol kajolok egyet aztán nekileselkedek.Nem tudok annélkül nyugodtan aludni,hogy nem tudom mi lehet a gond.Az uszó mondjuk nem éppen egy mai gyerek,ezért is gyanakodom elsősorba rá,szerintem te is láttad(nem volt tul bizatató.Lehet azt is ki kellett volna cserélnem.Ugyhogy sajnos megint nem sikerült motorral mennem meloba,de ami késik nem múlik.Nem adom fel.Az i-re az tette rá a pontot mikor mentem be a portán éppen jött ki egy kolléga(ismeretlen),odasétált a biciklitárolóban parkolo simson Starjahoz,levette a lakatot csap szivató gyujtás és pöcc-röff idult neki.Remélem előbb-utobb én is igy fogok indulni :) .Na megyek meglesem a gépsárkányt,majd mesélek.....
|
Egész biztos hogy túlszívattad, Norbi. Nálunk is hidegen indítottam be, mégis indult, mint a kívánat. De emlékezzél rá, én is játszadoztam a szívatóval, mivel úgy látszik, a te motorod kevésbé igényli a hidegindításhoz. Ez sajnos ilyen: ahány motor, annyiféle tulajdonságok. Én a magamét nem tudom beindítani szívató nélkül, a nagybátyám Schwalbéjához meg gyakorlatilag egyáltalán nem kell. Azt hiszem, a te járgányod is olyan, hogy nem nagyon szereti. Ki kell tapasztalni a tulajdonságait, hogy mit szeret, mit nem. Mindenesetre azt javaslom, hogy indításkor szerintem ne rugdald meg gyújtás nélkül, szívatóval, ahogy szokás, hanem csak: benzincsap kinyit, szívató kinyit, gyújtás bekapcsol, és rögtön rúgd meg. Ha az első rúgás után nem indulna, akkor rögtön nyomd vissza a szívatót, és anélkül rúgd meg másodszorra. Szerintem csak az volt a gond, hogy sokat kapott, amikor próbáltad beindítani, és azért fulladt le alapjáraton. Ahová állítottam, az untig elég alapjárati fordulatszámnak, fölösleges magasabbra állítani, mert az plusz benzinfogyasztást jelent.
|
Zsoel
A gyújtással kapcsolatban apukáméra gondoltam,az enyém szerintem teljesen tökéletes.(Semmi pénzést hozzá nem nyulnék :) )
Az úszon egyébként akkora luk van,hogy simán kiráztam belőle a benzint,ugyhogy valoszinű csere lesz.Igen nagy repedést kell befotozni ezért úgy döntöttem beruházunk egy újra ,ezt pedig megjavítom(nem kis munka lesz)és eltetszem későbbre hátha majd egyszer szükség lesz rá.Amolyan tartaléknak.
Felmerült egy érdekes kérdés.Képzeld most este gondoltam elmegyek vele egyet kerülni(amugy ma mezen kívül nem használtam tegnap óta),mert holnap ezzel szeretnék dolgozni menni és nem birtam elinditani. :( A probélma nagy nehez kiadta magát,igazábol nem nevezném problémának inkább beállításnak.Az üresjárati fordulatot tegnap beállítotttuk melegen, szerintem ez miatt nem birtam elinditani hidegen.Nagy nehezen belökéssel sikerült és mikor elkapta egyböl meg is fojtotta magát(lefulladt).Nem volt alapjárati fordulat.Emlékszel ,még kérdeztem is mikor állítottuk nem-e lesz alacsony. Úgy sikerült beállítani az üresjárati beállíton fordítottam elöszőr egy negyedet de még igy hidegen ez is kevésnek bizonyult,ezért adtam neki még egy negyedet és igy már hasonlóan pörgött,mint tegnap melegen.Szerintem kicsit sikerült megszivatnom is mert füstöt nyomott ki.Még bele kell jönnöm :)
Megmondom őszintén kicsit izgulok holnap reggel el fog-e nekem indulni,de nagyon remélem igen.Az idítást hogyan ajánlanád?Adok neki szivatot és a berugás pillanatában a gázkart ne bántsam,vagy kicsit rásegítsek.Mondjuk attól félek így meg nagyon meg fogja szivni magát.Mit gondolsz?
A csapágyazással kapcsolatban ha szakmai szemmel igy látod ,hallgatok rád és napolom a dolog.Azt hittem ennél veszélyesebb az állapot,de sikerült megnyugtatni.
|
Igazán nincs mit, örülök, hogy sikerült észhez térítenünk a gépet. De ha nem mondod, én aztán sosem tudtam volna meg, hogy megkönnyezted, úgyhogy abszolút nincs miért bocsánatot kérned; de még ha észreveszem is, hát istenem, mi van akkor? Előfordul, hogy az ember úgy örül valaminek, hogy könnyezni kezd tőle, ez csak természetes. Főleg, ha olyan, a szívén viselt dologról van szó, mint egy Star önmagára találása. :D Ja, a szüleim kérdezték ma reggel, hogy sikerült-e rendben hazaérned a géppel, de megnyugtattam őket, hogy ment, mint a puskagolyó. :)
Én azt mondom neked, hogy annyira azért nem veszélyes az a csapágykopás, hogy emiatt szét kelljen szedni a motort. Kompresszió van benne, a főtengelye sem csörög, és pusztán csapágyazás végett szétszedni... hát, szerintem luxus (mert egyetlen csapágyat nem szabad cserélni, a másik oldalra is újat kell beszerelni, és akkor már a maradék négy se maradjon ki... az már vonja maga után a szimeringcserét is, tömítés is kell, friss hajtóműolaj is, valami mosóbenzin is (mert dzsuvásan nem lehet összerakni, már csak a tömítés elpiszkolódásának veszélye miatt sem - és máris simán ráment minimum 5000 forintod. Felőlem megcsinálhatjuk, ha áldozol rá, de megnyugtatlak, hogy ezzel még vígan elmegy egy-kétezer kilométert, főleg, hogy láthatóan ennyi hézag még a nem okoz különösebb zavart a gyújtásban. Viszont ha szét akarod szedni az egész motort, számolj azzal, hogy rámegy egy teljes napod; legkevesebb 10-12 óra, mire kiszeded, szétkapod, lepucolod, szakszerűen összerakod (ezt főleg nem lehet elkapkodni, különösen nem a csapágy- és szimeringbeépítést), beszereled, ellenőrzöd... sok munka van ám azzal.
Bizony, a porlasztó csúnya tud lenni, ha eldugul, de most már mindent tudsz és kened-vágod a dolgokat, úgyhogy nem okoz majd nehézséget, hogy apukádnak már te segíts. :) Az úszó általában ott szokott kilyukadni, ahol mondod: az állandó fel-le hintázás miatt elenged a forrasztás, és beszivárog az üzemanyag. Nem könnyű javítani, mert a szivárgás helyét vékony(!) csigafúróval ki kell fúrni, hogy a bent lévő üzemanyagot eltávolíthasd, majd némi cinnel óvatosan be kell futtatni a lyukat. De csak egészen kis ónmennyiséget szabad felvinni, mert a túl nagy tömegnövekedés befolyásolja az úszó működését (hiszen ugyanazt a hibát reprodukálod vele, mint amelyet javítani próbáltál). Biztos kéz és forrasztási gyakorlat kell hozzá, de neked mint elektroműszerésznek mennie kell. Ha nem sikerül, még mindig vehetsz új úszót.
Szívesen segítek gyújtásbeállításban is, bár szerintem most, hogy be van állítva, egy darabig nem lesz vele gondod. Vagy apukád motorjáéra gondolsz?
|
Zsoel
Enged meg,hogy megköszönjem neked mégegyszer a segítséget(ja és bocs hogy megkönnyeztem mikor legelöszőr felhördült a gépezet),de nagyon megörültem neki.Elgondolkodtam tanácsodon(csapágy kotyogáson)és arra az elhatározásra jutottam hogy sokat nem szeretném váratni a dolgot.Amint nyilik lehetőség szeretném mindenképp megcsinálni,még az is megfordult a fejemben(mester),hogy lehet mégkérlek nem -e cserélhetném előtted.Te mint szakértői szemmel egyből kiszurnád ha valamit nem helyesen csinálok,bár szerintem csak elsőre tűnik ördöngös dolognak.Mint korábban mondtam nem adom fel könnyen,tehát ha már egyszer ilyen jol sikerült beállítani,nem szeretném elhanyagolni a másik részét sem.Mit szólsz ?
Meséltem biztosan emlékeszel rá,hogy apámnak a starjának elhalt a karburátora.Nos ma délelött darabokra szedtem (haszát vettem a friss informácioknak) és egyből fényre derültek a dolgok,problémák.Első körben az üzemanyag szelep amin áramlik át a cucc teljesen teli volt getvával és mikor az uszo elzára ugy is maradt,nem tért vissza alaphelyzetébe.Másodsorban az egyik uszó lyukas volt.Mikor megráztam lötyögött benne az anyag. :) Mint tanácsoltad forró vizben kicsit visszahütve beledugtam az uszót és a tartó forrasztásnál volt a repedés.Alakult a dolog.Szegény apám reménykedő tekintettel figyelte mi lesz belőle.A szűrőház neki még megvan rajta a két 13-as furat de a szűrőpogácsa felett a el van repedve.Mondjuk ez még szerintem menthető.A többi fuvóka a karburátorban ,alkatrész egyben volt de iszonyatosan tele volt kosszal.Le sem tudom irni ide neked mit láttam benne.Szörnyen durva látvány volt.Ja és a légszűrő majdnem tiszta fekete volt.Ugyhogy van vele mit csinálnom,de megigértem neki segítek renbetenni.
A késöbbiekben lehet majd szeretnék segítséget kérni gyujtás kérdésben mert mint tegnap mondtam még kevés hozzá a tapasztalatom,mellesleg nem tűnik veszélyesnek de nem árta rajta a csiszolás.Ugy egyeztem meg apámmal ha majd összeáll a moci lehet szeretném majd kicsit rabolni az idődet arra a pár percre,hogy megnézd.Lehetséges?
Üdv Norbert
|
Zsoel már korábban beírta neked,frissitem :
Főfúvóka: 50
Tűsfúvóka: 215
Alapjárati fúvóka: 35
Indítófúvóka: 60
2011.04.01 23:00 csilli51 „
Sziasztok ! Meg tudná nekem mondani valaki milyen méretű fúvókái vannak a simson starnak.Előre is köszönöm
|
Sziasztok ! Meg tudná nekem mondani valaki milyen méretű fúvókái vannak a simson starnak.Előre is köszönöm
|
Kedves barátom, amíg ki nem fested belülről a tankot, addig csak szívás marad az osztályrészed az állandóan elduguló porlasztóval kapcsolatban - ez olyan biztos, mint ahogy itt ülök. Tudom, mit beszélek, mert végigjártam ugyanezt az utat, mivel az én motorom 14 évet állt. A tank belső felületét gyárilag egy speciális óntartalmú réteggel vonták be, de ez a sok állás folyamán nem bizonyult elégségesnek, és sajnos hamar megindult benne a korrózió. Ha pedig egyszer elkezdődött, már nemigen lehet megállítani, tehát az eredeti bevonatot nem lehet megmenteni: állandóan bomlik tovább, majd alatta a tank csupasz fémlemeze is oxidálódik, és az állandóan újra és újra képződő üledék ismételten eltömi a benzincsapot, a porlasztót, és ha külön mikroszűrőt iktatsz be a benzintömlőbe, úgy természetesen azt is, és mivel tisztítani nem lehet, annak a cserélgetése is csak ismételt pénzkidobás lesz. Tehát érdemesebb rögtön kifesteni a tankot, és amíg szárad, jól kipucolni a benzincsapot, porlasztót, és utána összeszereléskor beiktatni a szűrőt. Én 5 évvel ezelőtt festettem ki a tartályt és tettem a bencsincső útjába szűrőt, azóta egyszer(!!!!) szedtem szét a porlasztót, pontosan két éve; akkor sem azért, mert eldugult, csak amolyan megelőző karbantartási művelet volt, mielőtt néhány hónapra kölcsönadtam volna nagybátyámnak a gépet. De igazándiból akkor sem volt benne különösebb zacc.
|
Hát hogyne.
Főfúvóka: 50
Tűsfúvóka: 215
Alapjárati fúvóka: 35
Indítófúvóka: 60
Ezeket az értékeket századmilliméterben kell érteni, tehát például az 50-es fővúvóka furatának átmérője pontosan fél milliméter. A számjelölések fel vannak tüntetve a fúvókák palást- vagy homlokfelületén.
|
Beagle
Az én Starom 68-as előtte egy öreg bácsié volt... aki azóta elhunyt.... és egy volt kollégám vette meg a mamátol..... ez is sokat állhatott.... mert az eredeti tankjával csinálhattam bármit.... semmi nem használt neki..... ezért tankot cseréltem.... mert volt egy alkatrész starom.... amiből már csak igen sok pénzből lehetett volna motort csinálni..... Tehát tankot cseréltem..... :) mondjuk nem is mentem sokat eddig.... de már 2-3szor csinálta..... mindegy... ma szétszedem.... kipucolom.... és tegnap nézegettem a neten.... veszek majd egy ilyen szűrőt.... amit írtál :)
|
Sziasztok ! Meg tudná nekem mondani valaki milyen méretű fúvókái vannak a simson starnak.Előre is köszönöm
|
Szilágyi Attila
Hogyne: 30 / 407 4825. De nem könnyű engem megcsípni telefonon, mert nem nagyon szeretem magamnál hordani, és ha a zsebemben van, akkor sem mindig veszem észre, hogy csörög, mivel rezgőn szoktam tartani. :D Egyszerűbbnek gondolom, ha itt teszed fel a kérdéseket: ha tudok rájuk válaszolni, akkor itt is tudok. De ha ragaszkodsz a telefonhoz, az is megoldható, csak hívj.
Üdv!
|
Hello!
Én nem rég vettem a mocimat és nekem is voltak ilyen problémáim,bár az enyém sokat állt és rozsásvolt a tank belülről.
Én azt csináltam,hogy a leszerelt,üres tankba tettem apró kavicsos sódert és "rumbatököztem" vele jó 10-15 percig(persze nem egyszerre)és elég jól leszedte a rozsdát. Ezután motoros boltban vettem 250.-Ft ért olyan benzinszűrőt,amit a benzincsőre kell felszerelni,(én úgy raktam,hogy az oldalburkolat eltakarja) nekem azóta nincs vele gondom! Ja,és persze a benzincsap szűrőjét is illik kitisztítani.
Próbáld ki,így jónak kell lennie!
Üdv;Zsolt
2011.03.31 19:06 Gabor82 „
helló :)
Mióta jó lett a motor mentem vele kb 75-80km.....De most eldugult a fuvókám (valószinű) mert már csinált ilyet...... Mit csináljak vele hogy jobban szürje a benzint??Csapnál a tankba van egy szürőm,bár öszinte leszek már nem tudom milyen állapotú...nyilván nem a legjobb....Nem nagy hiba csak bosszantó....Pl most is úgy kapott anyagot hogyha szivatót ráhúztam....Ötlet?????Amugy tök jó..... igaz nem nyirom.... mert úgye "kell holnap" is a gép.....
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |