|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
helló :)
Mióta jó lett a motor mentem vele kb 75-80km.....De most eldugult a fuvókám (valószinű) mert már csinált ilyet...... Mit csináljak vele hogy jobban szürje a benzint??Csapnál a tankba van egy szürőm,bár öszinte leszek már nem tudom milyen állapotú...nyilván nem a legjobb....Nem nagy hiba csak bosszantó....Pl most is úgy kapott anyagot hogyha szivatót ráhúztam....Ötlet?????Amugy tök jó..... igaz nem nyirom.... mert úgye "kell holnap" is a gép.....
|
Zsoel,megtudnád adni a tel..számod?Kérdeznék pár dolgot..köszi..
|
Zsoel
Nem akartam veled mégegyszer leírani,isten ments. :)Elsőre is megkértettem,de kicsit belekeveredtem elsőre de kitisztult.
Tegnap sem tudtam sem irni,sem pedig felhivni téged ne haragudj mert besürüsödött a program,de ma este 7-8 körül mindenképp keresni foglak.A holnap tökéletes ebéd után tudok indulni.Én is kb 45 percnek számoltam az utat.Remélem nem lesz gebasz.Tegnap annyira megörültem a tegnap elötti akcionak,hogy ugy döntöttem azzal megyek meloba.Hát nem is sikerült.Nem akart reggel elindulni,sőt majdnem elkéstem(bizakodo voltam):)Lehet hideg volt meg aztán ami jött mindjárt irom.Este hatkor mikor végeztem hazajöttem elrendeztem a családot :) és nekiláttam a mocinak.Igaz rámsötétedett,de egész nap nem hagyott nyugton mi a fenéért nem indult reggel.Elő a horgászfejlámpát azt neki.Ott kezdödött a dolok,hogy nem szuperált a gyujtás,szakértés után kiderült mesült a gyertya.Mikor adagolni akartam neki a szikrát nem az érintkezőpárnál szikrázott hanem az alatt.Fals szikrát adott.Na király elszállt a gyertya(Brisk).A gyujtással sem voltam megelégedve(szerintem azért is ment el a gyertya),megprobáltam utánállítani a tanultak alapján.Elég vérzéses volt,nem kell mondanom miért.Sötétben fejlámpánál mondjuk sokkal jobban lehetett látni mit történik.Mivel persze potgyetyám nem volt mert ugye annak nem itthon kell lennie,eddig tartott a mutatvány.Ma reggel elmentem aposomhoz elhoztam a két tartalékot,kiprobáltam,szépen adagolta a szikrát.Mikor minden a helyére került nehezen akarta az igazságot de mikor elindult padlotfogtam.Teljesen más hangja lett ,mondhatni nagyon kellemes.Hmmmm.Nem az az erős csattanos hanem szép egyenletes ketyegő.Nem baj holnap ha összejön a halálka szerintem szükség lesz még utánállításra mert mentem vele itt a városba elég sokat,hogy mi történik és hát mikor utam végére értem megnéztem a gyertyát szép felete(szenes)volt :(( de látszott rajta némi halvány aranybarna folt.Tehát jo irányba haladok.:)De viszot uj probléma keletkezet valamiért elkezdett kicsit rángatni.De miért el sem tudom képzelni.Vagy alanyony a benzinszintem,vagy rezgett a sibertű esetleg a nem teljes tökéletes tömítés okozhatta a problámát.Nem tudom.Elméletileg teljesen ki van pucolva a karbi,de valami még mindig nem gut.Egyébként sokkal szebben ment emellett mint ezelött.Ja a légszürő pogácsát megint ki kellett vennem aminek nagyon nem örültem.Holnap szeretném majd ha szétszednénk ezt is viszek magammal klingerintet.(csak még nem tudtam kivágni mert nem volt mindta,addig meg ameddig nem megyek ki már nem akartam feleslegesen megbontani.Jobban örülnék neki ha szakértö szem is megvizsgálná mielött le-visszakerült.Bizom benne nem lesz rosszidő de ha mégis akkor is mennék(remélem van garázsod :) )
Akkor este majd hívlak 7-8 között.
Üdv
2011.03.30 12:25 Zsoel „
norok999
Bocsánat, azt elfelejtettem mondani, hogy szerszámot ne cipelj magaddal fölöslegesen, van itt nálunk minden, mi szem-szájnak ingere. :D
Kivéve persze, ha attól félsz, hogy útközben kényszerülsz valamit szerelgetni az árokparton. :) Ha hosszabb távra megyek, én is mindig pakolok be szerszámokat az ülésbe (majd tervezem egy komplett, csak a "mászkálós" Simsonomhoz való önálló szerszámkészlet összeállítását, valami elegáns bőr szerszámtáska készítettésével együtt, amelyet majd mindig az ülésben tartok, a másikhoz pedig eredeti táskát - megvan a sajátja is, csak szétszakadt szegény - és eredeti szerszámokat szeretnék keríteni), de csak babonából, mert hála Istennek, eddig még sosem volt rá szükség (kopp-kopp-kopp).
Esetleg multiméret hozhatsz, mert a miénk sajnos pár hete kifeküdt (megbolondult a kijelzője), és még nem volt érkezésem cserélni. Az jól jöhet., ha megnézzük a féklámpát.
|
norok999
Bocsánat, azt elfelejtettem mondani, hogy szerszámot ne cipelj magaddal fölöslegesen, van itt nálunk minden, mi szem-szájnak ingere. :D
Kivéve persze, ha attól félsz, hogy útközben kényszerülsz valamit szerelgetni az árokparton. :) Ha hosszabb távra megyek, én is mindig pakolok be szerszámokat az ülésbe (majd tervezem egy komplett, csak a "mászkálós" Simsonomhoz való önálló szerszámkészlet összeállítását, valami elegáns bőr szerszámtáska készítettésével együtt, amelyet majd mindig az ülésben tartok, a másikhoz pedig eredeti táskát - megvan a sajátja is, csak szétszakadt szegény - és eredeti szerszámokat szeretnék keríteni), de csak babonából, mert hála Istennek, eddig még sosem volt rá szükség (kopp-kopp-kopp).
Esetleg multiméret hozhatsz, mert a miénk sajnos pár hete kifeküdt (megbolondult a kijelzője), és még nem volt érkezésem cserélni. Az jól jöhet., ha megnézzük a féklámpát.
|
Könyörgök, ne írasd le velem még egyszer... :)
NEM a féklámpa van a hátsó lámpára, hanem a hátsó lámpa a féklámpára kötve, csak nem közvetlenül. A fényszórót egy saját, önálló 15 W teljesítményű tekercs látja el, minden más, a lendkerékmágnesről származó áram által táplált fogyasztó a másik, vagyis a töltőtekercsről (vagyis igazából féklámpatekercsről) működik. Ennek a végkivezetésen leadott névleges teljesítménye 18 W, ez pont elegendő a szintén 18 W-os féklámpaizzó ellátására, és olyan energiájú áramot kell szolgáltatnia, amelyik megfelel a féklámpa követelményeinek, azaz: amint "letestel" a féklámpakapcsoló, az izzónak hamar reagálnia kell rá, azaz viszonylag gyorsan és nagy fényességgel ki kell gyulladnia. Ezt a tekercs többé-kevésbé biztosítja is. Azonban mivel a féklámpát csak eseti jelleggel használja az ember, a tervezőmérnökök úgy gondolták, hogy az azt ellátó tekercs áramáról a többi fogyasztót is lehet táplálni, csak persze nem közvetlenül. Ugyanis a hátsólámpa és a kilométeróra-megvilágítás apró izzója a 18 W teljesítmény felvételére NEM KÉPES! Körülbelül 5000-es fordulatig bírják, utána mind a kettő ki fog csetteni. (Éppen ezért eszedbe ne jusson közvetlenül összekötni a két hátsó foglalatot - legföljebb IDEIGLENESEN, és csakis akkor, ha mind a hátsó lámpa, mind a kilométeróra-megvilágítás foglalatába 12 V-os izzókat teszel - azok jóval halványabban fognak világítani, mint kéne, de cserébe legalább nem égnek ki.)Ezért a hátsólámpát és az óravilágítást ellátó áramkörbe, a féklámpatekercs és a fogyasztók közé fojtótekercset kell beépíteni. Ez található abban a töltőegységben, amelynek a fotóját Sándor Zsoltnak mutattam. Ez egy szabványos berendezés TGL 8871.1 lajstromszámmal, tehát ezt valahol máshol gyártották, és a Simson már készen építette be járművei. Logikus, hogy ezt nem rakhatták a hátsólámpa-házba... a kormányra van szerelve, és a két szürke vezetékkel (a másik három a töltőáramkörben játszik szerepet) kapcsolódik a hátsó lámpát tápláló körbe. Az a közös kivezetés, amelyikről beszélsz, egy három késes csomópont, ezt is írtam már: ide van rákötve a féklámpatekercs 18 W-os szála, a piros-szürke vezetéke, innét kapja a féklámpa KÖZVETLENÜL a fekete-piros vezetéken át a szuflát, és ide van bekötve a hátsó lámpa fojtótekercse már említett szürke vezetékeinek egyike, melyek közül a másik vissza van vezetve a gyújtáskapcsolóhoz. Tehát ismételten mondom, hogy ha a hátsó lámpa világít, a féklámpa meg nem, akkor vagy érintkezési hiba, vagy vezetékszakadás lehetséges csak. De ha tényleg elmotorozol mifelénk, akkor majd ezt is megnézzük. :)
Segíteni szívesen segítek, ez magától értetődik. Legalább személyesen is összeismerkedünk, és látok egy újabb Start. :) (Jaj, tegnap láttam egyet Óváron /felénk csak így emlegetik Mosonmagyaróvárt/ Külsőre szép állapotú volt, de nagyon gyéren ment szegénykém, csak szenvedett hármasban. Ehhez képest az enyém egy sportmotor. Mondjuk jól meg is volt pakolva, mert valami horgászember utazott rajta, teljes felszereléssel.)
Örülök, hogy megvan a biztosítás. Én is nyugodtabb lettem akkor, amikor megkötöttem, bár a Starral eddig 14 év alatt egyetlen egyszer állítottak meg a jagellók (szerencsére akkor, amikor már jogosítványom és biztosításom is volt :D). Viszont tény, hogy újabban igen kell vigyázni, még a saját lakóhelyemen is: nagybátyámat például már háromszor állították meg itt a faluban, a saját háza előtt, alig másfél év alatt (ő egy KR51/1 Schwalbét hajt, napi munkába járásra, amelyet amúgy szintén az én kezem támasztott fel "roncsaiból").
Mikor jönnél? Nekem péntek egész nap és hétfő egész nap jó. A hétvégék nem annyira, mert akkor általában édesapámmal és öcsémmel dolgozunk, jelenleg elég nagy munkán, és abból nem szeretném kihúzni magam. De az említett napokon akár egész nap is ráérek, bármikor jöhetsz. Damjanich utca 21. szám alatt lakom. Ha Győr felől bejössz a faluba, csak végig kell menni a főutcán, míg elérsz a hídig. Ott jobbra lekanyarodsz, és mész tovább egyenesen, egészen a kereszteződésig. Ennél balra fordulsz, és ekkor jobb kéz felől már meg is látod szerény hajlékunkat. Kétszintes családi ház, rögtön a sarkon, nagy kerttel, gyümölcsfákkal, a házat részben négy nagy fenyőfa takarja el. El sem lehet téveszteni. :) Nekem kb. 1 jó óra, óra tíz perc, míg innét a Fehérvári úti nagy körforgalomig elérek (hacsak nincs erős ellenszél, vagy a városban őrült forgalom), szerintem neked is kb. ennyi lesz. De hívj csak fel nyugodtan, és beszélünk. Egyezünk meg mondjuk abban, hogy pontban este 8-kor hívsz, és akkor garantáltan nem fogom elpasszolni a hívást, mert majd figyelem. Megfelel?
|
Zsoel
Nagy hírek :) Délelött megkötöttem a biztosítást mert már nagyon bennem volt a mehetnék. :) Első "sikeres" utam,most számoltam ki összesen 50 km jött ki.Kezdéstől nem semmi,igaz kicsit vakmerő voltam.De ugy éreztem szükséges volt.A második utam hozzád lenne,mert most aztán kijött minden meglepetés. :((
Szeretnélek megkérni,hogy ha tudnál egy kis délutánt rám szakítani nagyon hálás lennék érte.Nem szeretném most felsoroli mik történtek de a lényeg a gépsárkány redben üzemel leszámítva egy-két dolgot.Szoval kényelmesen eltudnék jutni hozzád,de visszafele ugy szeretnék jönni mint ahogy jó lenne :).
Skatujában:gyujtást kéne állítani,karbit,porlasztot.A km-óra is meghalt :)de azt rendbe tudom hozni.Vinnék mindent(kisebb szerszámostáskát.Tudnál segíteni?Holnap felhívlak és megbeszéljük a részleteket.Nagyon számítok a segitségedre.Megoldható?
üdv Norbert
|
Urak!
A főoldal kicsit átalalkult, bannerek kerültek feltölésre felül, középen és alul.
Főoldal katt ide
|
:D :D
Zsoel
Semmi gond,mint korábban láttad én is követek el hibákat a legtöbbször este irok és akkor már én csak irom ami a gondoltatom nem mindig nézem vissza.
Én is láttam ,hogy a féklámpa világitása a hátsólámpára van rákötve,csak számomra az a nem tiszta,miért vittek oda külön kábelt.Miért nem lehetett átkötni egyszerüen benn a lámpatestben?Szerintem fele annyi killodást lett volna.Mit gondolsz?
Kimértem a feszültségeket a hátsó lámpával nincs semmi gond,gyönyörüen világit de a féklámpa teksesen süket.A probléma visszavezetése során a gyujtáskapcsolohoz jutottam el.Elég nagy gáz mert ezt nem tudom kicserélni.Így is reménykedtem benne,hogy nem lesz vele gond.Anyagilag nagyon durva nekem ez a szintü beruházás.Nagyon drága.De azon spekuláltam,hogy láttam a gyujtáskapcsolo kivezetésén mintha közös kivezetésre lenne kötve a hátsólámpa és a féklámpa.Ma akarok jobban belemélyülni de remélem csak korrozios(eloxidált)és ez okozza a problémát.A vezeték két végt mére teljes szakadást mértem(lekötött állapotban)Ja és az izzó nincs kiégve. :).Lehet átkötöm a lámpatestburába,elméletileg nem lesz semmi gond,igaz?Max egy csett. :D :D
Üdv!
2011.03.29 09:41 Zsoel „
norok999
Bocs, marhaságot írtam az előbb... ez az átka annak, ha valaki siet, tíz körül mennem kell itthonról. Utólag meg sajna nem lehet szerkeszteni a hozzászólást.
Ez a mondat:
Tehát a hátsó lámpa működése esetén szufla van, csak valami okból kifolyólag nem jut el a tekercsig.
helyesen így néz ki
Tehát a hátsó lámpa működése esetén szufla van, csak valami okból kifolyólag nem jut el a FÉKLÁMPAIZZÓIG. A tekercsben a feszültség van. :)
Üdv!
|
norok999
Bocs, marhaságot írtam az előbb... ez az átka annak, ha valaki siet, tíz körül mennem kell itthonról. Utólag meg sajna nem lehet szerkeszteni a hozzászólást.
Ez a mondat:
Tehát a hátsó lámpa működése esetén szufla van, csak valami okból kifolyólag nem jut el a tekercsig.
helyesen így néz ki
Tehát a hátsó lámpa működése esetén szufla van, csak valami okból kifolyólag nem jut el a FÉKLÁMPAIZZÓIG. A tekercsben a feszültség van. :)
Üdv!
|
Beagle
Nem, az akkumulátornak semmi köze a világításhoz, ha bent van, ha nincs, az csak a már említett fogyasztókat látja el. Ellenben ha a fojtótekercs, pontosabban a hátsó lámpa és a töltés fojtótekercsét kombináló, plusz utóbbi áramát egyenirányító töltőberendezés hiányzik, amelynek pontosan így:
http://www.akf-shop.de/shop/product_info.php/info/p10486_Ladeanlage-8871-1-5-Kabel-2-Spulen.html
kell kinéznie, akkor ne csodálkozz, hogy ekkora zűrök vannak nálad a világítás terén. Ha a töltéshez akkumulátor hiányában nincs is bekötve ez a szerkezet, a hátsó lámpához akkor is nélkülözhetetlen. Akármelyik tekercsre kötöd ugyanis a hátsó lámpát, az a fordulatszám növekedésével egyenes arányban fog fényesebben világítani, és ezt sem az, sem az óramegvilágító izzócska nem fogja sokáig bírni. Ugyanis a fojtótekercs műszaki tulajdonságaiból következik, hogy egy bizonyos szintnél magasabbra nem engedi kúszni a töltőtekercs felől érkező feszültséget, ezért akárhogy pörgeted a motort, a közepes fordulatszámtartomány fölött már nem lesz fényesebb a hátsólámpa-izzó világítása. Viszont a fényszórónak meg igencsak kéne a feszültség ahhoz, hogy világítson is valamit, és ehhez a töltőtekercs csapolása (a piros-sárga vezeték) nem nyújt elegendől szuflát (ahogy mondom, még a saját eredeti tekercse sem). Addig nem gond ez, amíg tényleg csak azért kell a lámpa, hogy a rendőr meg ne hágjon - de ha egyszer véletlenül sötétben kell motoroznod, nem sok mindent fogsz látni vele. :) Persze ha így is jónak találod, akkor csak hagyd így nyugodtan, én nem szeretném elvenni a kísérletező kedved. :D
Igen, a gázházat is szívesen eladom, ha kell; az aukció lejárta után akkor megegyezhetünk. És örülök, hogy így gondolod, hogy mindenképpen méltányos árat adnál a kuplunkonzolért és a karért, köszönöm ezt a mentalitást, és biztosan megegyezünk majd. :) De egyébként valaki felüllicitálta az ajánlatodat, úgyhogy jó lenne, ha bebiztosítanád magadnak... nehogy elvigye az illető előled. Sajnos, ha ő nyeri meg az aukciót, akkor muszáj lesz neki adnom, azt meg ezek után nem szeretném (ő is valami felújító lehet, mert majdnem mindegyik cuccomra licitált).
|
Nem biztos ám, hogy valóban teljesen gyári érintetlen az a spirál, mert lehet, hogy magát a hajlékony tengelyt már kicserélték, csak a tok gyári még (amely egyébként eredetileg szürke lenne, csak ez a fajta NDK-s műanyag a napfény és az idő hatására mindig gyorsan megsárgult-megbarnult). Az eredeti hajlékony tengely végén préseléssel rögzített, acélból (nem alumíniumból) készült végdarabok vannak, amelyek alatt egy-egy apró alátét van, és ha az egyik véget benyomod, a másik elég hosszan kilóg a tokjából (számszerű adatra most nem emlékszem, de az utángyártottakhoz képest nagyon feltűnő ez a tulajdonság, mert azok sokkal kisebb tengelyirányú játékkal vannak rögzítve - már amelyik, mert olyan sz@rt is láttam már, amelyik mindenestül kicsúszik a köpenyből, és egyszerűen csak négyzet keresztmetszetűre van préselve a két vége).
De még ha eredeti is, akkor is fennáll az a lehetőség, hogy rossz helyen van elvezetve, vagy a meghajtás nem egészen gömbölyű valamiért, netán a kilométeróra vacakol. A mutatónak ugyanis szép egyenletesen kellene futnia, ez biztos.
|
norok999
Remek, mindenki vállal itt mindent. :D
A "szaktanácsadásért" nincs mit, azért vagyunk és azért van ez a fórum, hogy segítsünk egymásnak, ki miben tud.
Először nézd meg, hogy a hátsó lámpád ég-e. Mert ha az ég, akkor holtbiztos, hogy nem a töltőtekerccsel van a hiba (ahogy a kapcsolási rajzból vagy akár a druszámmal való levelezésből láthatod, mindkét lámpa erről működik). Tehát a hátsó lámpa működése esetén szufla van, csak valami okból kifolyólag nem jut el a tekercsig. Sok hibalehetőség ekkor nincs, mivel a töltőtekercs féklámpakivezetése és a féklámpa piros-fekete vezetéke közvetlenül van összekötve: tehát vagy szakadás van a féklámpvezetékben, vagy oxidáció miatti érintkezési bizonytalanság áll fenn. Ha a hátsólámpa sem ég, akkor már nagyobb a gebasz, és valószínűleg a tekerccsel nem kerek valami (ámbár még akkor is fennálhat az a cifra kombinált eset, hogy a féklámpa az előbb említett hibák miatt nem működik, a helyzetjelző lámpa viszont a fojtótekercs áramkörében lévő esetleges szakadás miatt - de ezt nem tartom túl valószínűnek). Jó nyomozást!
|
Zsoel
Szia!
A világítással kapcsolatban én is azért voltam(vagyok) tanácstalan,mert tudtommal,még ha akkumulátoros is,akkor sem arról megy a világítás,hanem a tekercsről. Egy azonban biztos,hogy az enyémről hiányzik a folytótekercs! Legalább is egy része,mert az egyik tekercs enyhén szólva kibomlott.Ki is szereltem onnan,de én azt hittem,hogy csak akkor lesz egy másikra szükségem,ha akksit veszek hozzá.
Egyébként ma du.-n kísérleteztem vele még egy kicsit és úgy lett jó(jobb),hogy a P/S-töltőszálat kötöttem a fényszóróra és a h.világításra; a P/F-vil.vezetéket pedig a féklámpára. Így egészen jól világít mindegyik.
Húúúú,van gázházad markolattal!!!! Az nekem bizony nagyon elkéne!Biztos megegyezünk,várjuk meg a Vaterás aukciók lezártát és megbeszéljük!Egyébként már tegnap is akartam írni-csak már fáradt voltam-,hogy természetesen ha egy forintért nyerem meg az aukciót,attól még megegyezhetünk egy mindkettőnknek megfelelő árban,hiszen én is tisztában vagyok az alkatrészek "eszmei" értékével!
A Km spirált még nem néztem,pedig kíváncsi vagyok rá,de a világítás most fontosabb volt,mert holnap a Star-ocskámmal megyek a dolgozóba!(ahogy a fiam mondaná)Remélem nem makacsolja meg magát,de ha kibírt 50 km.-ert,akkor ezt is kibírja!
norok 999
Köszi a tippet a tekercskiméréssel kapcsolatban,holnap arra is rámérek!
Üdv nektek,Szép időt!!
Zsolt
|
Zsoel
Engedd meg,hogy mégegyszer is megköszönjem a szaktanácsadást.A műtét sikerült a páciens megmartadt :) .Mindent ugy csináltam mint tanácsoltad és szerencsére nem volt semmi gebasz.Nem is ártott neki a szétszedés mert had ne kelljen elmondanom mi volt benne.Szépen kipucoltam,megcsiszoltam a pofákat,megigazitottam az éritkezőket(műszerrel kimértem) minden rendben zajlott.Mint mindig most is következett egy meglepetés.Valamiért nem kap a féklámpám feszt?Már nem mélyültem el benne miért,de kinyomozom majd.A testet tökéletesen kapcsolja,de volt nincs,Hmm.A fene sem érti.Majd kinyomozom.
Rácz Norbert (én is vállalom a teljes nevem)
|
Gabor82
Valószínünek tartom neked is kikopott.El tudom képzelni mennyire bosszantó lehet,mert apámnak is stárja van(nem maga szereli) és neki is ugy rezeg mint az állat.Engem nagyon bosszantott,neki megfelelő még.Igazándibol én már el sem tudom képzelni valójában melyik fajta is lenne a megfelelő.Ha nálam beválik ez a neues utángyártott majd megirom nektek.Kiváncsi vagyok mennyit fog birni az általam csiszolt megoldás.
2011.03.28 17:13 Gabor82 „
A km óra nekem is nagyon ugrál....... mondjuk 50felett igazán...... pedig nekem világos barna szinű spirál van rajta.....pláne ha van valami kis gödör....na akkor ha megyek 40el...... néha mutat 60at......
|
A km óra nekem is nagyon ugrál....... mondjuk 50felett igazán...... pedig nekem világos barna szinű spirál van rajta.....pláne ha van valami kis gödör....na akkor ha megyek 40el...... néha mutat 60at......
|
Üdv Zsoltik !
Mit ne mondjak csak kamillázok milyen magas röptüen beszélgettek de gondoltam megprobálok betársulni én is.Hozzám is úgy jutott el a moci hogy már nem volt rajta aksi.Az elöző tulaja szerint ellopták.Hát kérdem én akkor minek tesznek bele?Ellopják?Mert mint ti is említettétek azért hogy a helyzetjelző világitson teljesen felesleges.Szerintem nem igazán lehet itt még kihasználni az akkumlátor igazi jelentőséget,
A gyenge lámpa fénye engem is meglepett mikor irtad.Én is jokat bűvöltem a lámpát,mértem a feszültségeket,de nem volt rá példa hogy gyertyafénnyel izzon.Még azt tudom neked tanácsolni,probáld meg a tekercsektől kijövő kábeleken feszültségeket mérni a a legközelebbi kötési pontokon.Kiváncsi lennék mit mérsz rajta.Lehet elszállt az egyik tekercsed.A sorbakötést én sem tanácsolom mert nem tul kifizetödő.Egyébként gondolkodtam a helyzetjelzőn és végül arra jutottam meg lehet oldani ledes megoldással(csak ez nem eredeti) méghozzá ugy hogy egy nagy kondit be kell tenni.A töltőrészre rátenni és egy darabig biztosan el fog világitani leállítás után(mert ugye feltölti a kondit és lednek nagyon minimális a fogyasztása.(Hozzátenném ez olyan sufnimegoldás)Én is elsősorban inkább az eredeti alkatrészekér cuccokért vagyok oda.
A gyertyafény nem azért lehet mert modnajuk a km ora világitásának a feszültségét kapja meg az első lámpád izzója?
A km-óra spirálról én tudnék némi hozzáfűznivalót ejteni.Én amit kaptam (bowdenes)a két oldalán kicsi hasáb alaku kiállások vannak amik a tokozatba mennek.Namost én amit kaptam az életbe sem akart belemenni mert persze ez is kb fél mm-rel nagyobb volt.Tehát mint korábban említettem nem csak az átétellel volt a probléma hanem már a spirállak is ment a küzdelem.De végül sikerült és képzeljétek el amin nagyon meglepődtem a mutató az órán nem rángatózik(legalább is egyenlőre)szép stabilan emelkedik és süllyed.Kiváncsi leszek meddig. :)
Ugy tervezem fizukor kap egy biztosítást és én is (meleg-hidegélelem+ruha)elmegyek egy komolyabb karikára.Azért is irtam Zsoel lehet erre az időre tervezem a látogatást.Hosszabb uton 100% biztos vagyok benne,hogy ki fog jönni ami még elmaradt,vagy instabil.
A kereket tegnap nem tudtam szétszeni mert nem volt rá időm(másképp alakultak a dolgok)ma délután fogok nekileselkedni.Erősen mondják a felmelegedést remélem igy is lesz.Jó lenne ha már motorozhatnánk,nem?? :)
|
Beagle
Neeem, dehogy kell hozzá akkumulátor! Még véletlenül sem mondtam ilyet, csak azt, hogy gyárilag mindegyik Starba szereltek akksit, tehát eleve úgy van tervezve az elektromos rendszere, hogy ezzel számoltak. De anélkül is nyugodtan lehet üzemeltetni. Az enyémben sincs, az első és egyetlen akkumulátora a gyári volt, de az úgy '76 táján kinyekkent, úgyhogy... :)
Ha csak alibiből kell a világítás, akkor untig megfelel neked a gyári kivitelezés, tehát:
- fényszórótekercs 59-es jelölésű kivezetése a gyújtáskapcsoló 59 pontjára
- töltőtekercs 59b jelölésű piros-szürke kivezetése a gyújtáskapcsolón található hárompont-csatlakozó egyik késére jön. A másik kettőre egyrészt a közvetlenül a féklámpa 54 jelölésű pólusához vezető fekete-piros kábelt, másrészt a fojtótekercs (a váz homlokcsövére van felszerelve, a töltőegység részeként) egyik (mindegy, melyik) 59b jelű szürke színű vezetékét kell rákötni. A fojtótekercsről jövő másik 59b szürke vezeték a gyújtáskapcsoló 59b pontjára kötendő be (ez táplálja a hátsó lámpát és a kilométeróra-világítást).
- töltőtekercs 59 a jelölésű kivezetését akár be se kösd sehová, ha akksi nem kell; tekerd körbe a sarut szigetelőszalaggal, és kész. (Egyébként a biztosítéktáblára kellene kötni.)
Nem árt, ha a bekötések előtt jól letisztítod az érintkezőket, valamint megpucolod az izzók foglalatait is. Ezek után szerelj be új izzókat:
- fényszóró: 6V 15/15W bilux
- féklámpa: 6V 18 W
- hátsólámpa: 6V 5 W
- kilométeróra-megvilágítás: 6V 0,6 W
Ennek így működnie kell. Ha továbbra is csak pislákolnak a lámpik, akkor más baj van. Zárlatossá vált valamelyik tekercs, esetleg érintkezési hiba van, kicsi a lendkerékmágnes mágneses mezeje. Ha a hátsó lámpa túl fényesen világít és kiég, akkor pedig leégett a fojtótekercs.
Az S51 N világításának kialakítása egészen más, ott gyárilag nincs bekötve sehová a töltőtekercs 59a kivezetése: rá van dugva egy kábelösszekötő ("csoki") egyik oldalára, a másikon meg nincs semmi, valamint a töltőtekercs fő kivezetése (így a teljes teljesítménye) nem 18, hanem 21 W-os, és kizárólag a féklámpát látja el. A fényszórótekercs 31 W-os, és nemcsak a 25 W-os biluxizzót, de a hátsólámpát és az óra világítását is ez táplálja, tehát itt nincs szükség fojtótekercsre.
A letört és visszahegesztett lábtartó a Starnál típushiba, csak az a ritka eset, ha tisztességesen és szakszerűen van visszahegesztve. Többnyire sufniban történt taknyolások ezek, amelynek a végeredménye valóban gólyafészekszerű lesz (jó a hasonlatod). A tavaly vett "új" Starom is így járt, de szerencsére csak a bal lábtartó volt felgányolva. Én szétvágtam, lecsiszoltam, és újrahegesztettem; viszonylag normálisan sikerült, nem lesz feltűnő, hogy nem gyári munka. Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy teljesen lecsupaszított, ide-oda forgatható-mozgatható vázat azért sokkal könnyebb hegeszteni, és a végeredmény is szebb lesz, mint ha egy menetkész motorkerékpárnál kell megoldani a visszahegesztést, amelyik ráadásul függőlegesen áll, ugye.
Te, hogyha kell, van ám nekem gázházam és markolatom is, gumival, csak azokat nem kínáltam föl, mert úgy láttam, többen is hirdetnek olyat. Ez eredeti, menet nélküli gázház (jól gondolod, Starok gázkarkonzolján bizony nem volt tükörszárnak való menetes furat; a tiéd akkor '75 utáni Schwalbéé volt egykor), és az viszont, amennyire láttam, teljesen sérülésmentes. Ha gondolod, megegyezhetünk ezekről is.
A kilométeróra hossza tuti hogy nem annyi lesz, amennyi kéne hogy legyen, ezt most borítékolom neked, de köszi, hogy fáradsz vele. :)
Jó éjszakát!
|
Zsoel
Szia!
Elektromosság: Azt veszem ki a szavaidból,hogy akksi nélkül nem lesz jó a világítás?!
A fényszóróval nem voltam egyértelmű,mert hiába is cserélném le erősebbre az izzót,mert a 15W-osnak azizzószála is éppen hogy csak beizzik! Fordulaton is csak gyenge sárgás fénye van.
Nem tervezek sötétben motorozni,de ezzel szeretnék munkába járni,részint spórolásból,részint a motorozás szeretete miatt.A munkahelyem Pesten van,napi 25-25Km er,emiatt előbb utóbb bele fogok futni egy rendőrbe és vélhetően nem díjazná a gyertyafényű fényszórómat. Az újabb "N"-es Simsonnak tudtommal gyárilag nem volt akksija,annál vajon hogyan oldották meg?!
Láttam a kormányt,amit a Vaterán vettél,őszintén szólva kicsit irigy is vagyok,mert olcsó volt,legalább is ahhoz képest,hogy minden rajta van és hogy egy-két elvetemült milyen árakon árul dolgokat.Az enyémen sajna egy Pannonia gázcső és gázház van,bár az "eredetit" is rajta hagyták,de az tükörmenetes,így nem hiszem,hogy eredeti.Sajnos a bácsi,akié volt többször is eleshetett vele,mert mindkét oldali lábtartó le volt törve és gondolom egy üveg sörért hegeszthették meg neki,mert akkora gólyafészket raktak rá ívhegesztővel,hogy visszaállíthatatlan az eredeti állapot! Íly módon sajnos vennem kell majd egy vázat és abból kivágom az egész lábtartó rész,hogy igényes legyen!
A Km spirált most már megmérem kíváncsiságból,mert én az odalburkolat alatt és a vázon lévő kábeltartó alatt vezettem a lámpafejbe és el ért az óráig. Az csak a jövő zenéje,hogy meddig fog működni.
Üdv;Zsolt
|
Szia!
Hát ezekkel a nőkkel csak a baj van... :D
Őszintén szólva, bár venni már elég sok mindent vettem Vaterán keresztül, eladni még sosem adtam el semmit. Valahogy úgy vagyok vele, hogy én is mindenfélét gyűjtögetek, és ami egyszer már nálam van, azt nem szívesen adom ki a kezemből, mert ki tudja, mire lehet még jó. De most vettem ezt a komplett kormányt, és mivel voltak rajta olyan alkatrészek, amelyek az én motorjaimhoz biztosan nem jók (hiszen korábbi évjárathoz valók), gondoltam, megpróbálom eladni Vaterán keresztül. Szóval ez az első eladási kísérletem, ezért tettem mindent 1 forintra, kísérletképpen, mert úgy vettem észre, hogy az ilyen aukciókra nagyobb az érdeklődés, és gondoltam, ha így indítom az árverést, akkor majd előbb-utóbb eléri az általam reálisnak gondolt árszintet - de egyelőre sajnos nem tolonganak a jelentkezők. :) Persze, jelenleg ellenérdekeltek vagyunk mint eladó- és vásárlójelölt, hiszen nekem az az érdekem, hogy felsrófolódjanak az árak, neked meg hogy alacsony maradjanak - de nem akarom megszegni a szabályzatot, meg hiteltelenné sem akarom tenni magam, úgyhogy ha nem kínál senki magasabb árakat, természetesen 300-300 Ft-ért a tiéd (vagy hol is áll most az árverés, nem tudom). Ezen nem kapunk hajba, meg különben is, mi Zsoltok tartsunk össze. :)
'69-es motor, az már igen. Az enyéim csókolomot köszönhetnek neki. :) Úgy vettem észre, hogy a 60-as évekből származó gépek aránylag ritkák, szerintem '71-'72-'73 körüliből van a legtöbb. És nagyon helyes, ha ragaszkodsz az eredetiséghez, ebben rokonlelkek vagyunk. Én is sokkal többre becsülöm a gyári (vagy azt megközelítő) állapotú Star-okat, mint a mindenféle átalakításokkal csúffá tett, bár menőnek gondolt rémségeket. Én azt vallom, hogy egy Star úgy jó, ahogy van; ha valaki nem tudja szeretni és elfogadni olyannak, amilyen, az vegyen másik motort (persze rejtett, kisebb módosítások, amelyek a külcsínt nem változtatják meg alapjaiban, azért beleférnek).
Tulajdonképpen a spórolásban is egy cipőben járunk. Nem tudom, olvastad-e az eddigi beírásaimat, de nekem jelenleg két Starom van: egy '72-es, apukámtól megörökölt darab, és egy '74-es, amelyet magam vettem tavaly ősszel. Jelenleg előbbivel még közlekedem, utóbbi darabokban van, és várja a megújulást, ami nem megy simán. Sok alkatrészt ugyanis cserélnem kell rajta sajnos, és még nem mindegyiket tudtam beszerezni, tehát a fő tevékenységem jelenleg nekem is a beszerzés, az eladás csak egy komikus mellékterméke a folyamatnak, miszerint amit egyik héten megvettem, a következőn már árulom. :) (A kormányszarv, a kapcsoló, a fékkar meg az embléma kellett pl. erről a kormányról is, de olyan horror árak vannak az egyes cuccok piacán, hogy így mindenestől megvéve is még jócskán olcsóbbban jöttem ki - hát ha még sikerül eladnom egypár felesleges dolgot is, annak pláne örülni fogok: azt a pénzt akkor vissza tudom forgatni a felújításba.)
50 km már szép táv, ott már belekóstolhat az ember a "stárolás" élményeibe. :) Az én rekordom eddig 90 km egyhuzamban. Hát igen, sajnos 50 köbcenti az 50 köbcenti, nem lehet elvárni szegény kis motortól, hogy sólyomszárnyon repítse az embert emelkedő és szembeszél ellenében. (Az a baj, hogy elég vacak a fokozatkiosztása a motornak: nagyon gyakori, hogy ahol hármasban MÁR nem bír húzni, ott kettesbe visszakapcsolva meg túlságosan is pörgetni kell a motort, és ugyanez az 1.-2. fokozatra is áll. Hiába, ez a 3 fokozat hátránya. Ebből a szempontból biztosan jobb lehet a Habicht motorja.) De nem gondolod, hogy a kúpostű kissé alacsonyra van engedve? Gyárilag a 3. rovátkában kéne állnia (a tűtartó lemez két lapból áll, és mindig az alsó lap számít). Egy motorfelújítás tényleg vissza tudja adni az erejét: csapágy- és szimeringcserék, új tömítések, felfúrt motor, mind növeli az üzem hatékonyságát. Csak akkor újra be kell járatni a motort, de szerintem megéri, főleg, ha már elég kopott a hengered.
Kilométeróra-spirál: biztos vagy te benne, hogy jó spirált kaptál? Mert én nem azt mondom, hogy nem működik a ma kaphatóakkal a kilométeróra... csak nem lehet őket rendesen elvezetni, általában ugrál a mutató velük, és többnyire nem bírják soká a kiképzést.
Mérd meg: ha 695 mm hosszú, akkor nem szóltam semmit, de ha nem annyi, akkor bizony nekem ugyan nem felel meg. Mert én már próbáltam annyifélét 10 év alatt (ezt az apai motorom legutolsó, 1999-es felújítástól számítva értem), hogy csak na. Egyik sem vált be néhány hétnél tovább, ráadásul általában rettenetesen ugrált a mutató is. Aztán két éve véletlenül sikerült szert tennem egy jó állapotú, EREDETI(!!!!) szürke Star-spirálra (az általános hiedelemmel ellentétben NEM egyezik meg a Schwalbééval), és az lett az etalon. Lemásoltam a méreteit (kivéve a vastagságát, ugyanis az eredeti spirál külső köpenye számottevően vastagabb, mint az utángyártottaké), és azóta nincs gondom vele. Ma délután szétszedtem a hajtást, és kiderült, hogy vaklárma volt, félrediagnosztizáltam a problémát, ugyanis a spirálomnak az égvilágon semmi baja (most büszke vagyok magamra :) ). Valami más disznóság volt, amit nem tudom, hogyan, de kiküszöböltem, mert összerakás után megint működni kezdett. Azt a spirált egyelőre nem használtam föl, majd ha ezt a Start (a '72-est is restaurálom, arra szánom majd; addig jó az is, amit én csináltam.
Elektromosság: Starban nincs olyan, hogy akkumulátoros meg nem akkumulátoros, mert gyárilag mindegyikbe szereltek akksit is, az hozzá járt. (Az már más kérdés, hogy nem sok haszna volt, hiszen gyakorlatilag csak a dudát, az üresjárásjelzőt meg a parklámpát működtette, az irányjelző berendezést ugyanis a magyarországi importőr leszerelte a gépekről a forgalomba hozatal előtt.) De a motornak lényegében közömbös, hogy van-e akkumulátor vagy nincs, az említetteken kívül minden működik anélkül is. A Star alaplapján három tekercs van: egy gyújtótekercs (ezt értelemszerűen felismered), egy világítótekercs (ennek teljesítménye 15 W, és kizárólag a fényszóró biluxizzójának ellátására szolgál; az 59-es piros-fehér vezeték van rákötve, amely a gyújtáskapcsoló azonos számú pontjához csatlakozik), valamint egy töltőtekercs. Utóbbi 18 W-os, és arról lehet felismerni, hogy három kivezetése van: az egyik lába a vasmaghoz van forrasztva, van rajta egy csapolás középen (59a piros-sárga vezeték), amelyről levett áram töltőárammá alakul, valamint egy végkivezetés (59b piros-szürke vezeték, amely részint a féklámpát táplálja, részint pedig egy fojtótekercsen átfolyva a hátsó lámpát, illetve a kilométeróra-világítást is élteti. Ez az oka annak, hogy ha lenyomod a fékpedált, kialszik a hátsó lámpa és a kilométeróra-megvilágítás is, hiszen a féklámpaizzó éppen 18 W-os teljesítményfelvételű (nem 21! az csak az S50-S51-eseknél van), tehát a töltőtekercs által termelt teljes "árammennyiséget" feléli. Tehát a világításrendszer ÖSSZTELJESÍTMÉNYE 33 W, nem az egyes tekercseké.
A piros-fehér vezetékes világítótekercs áramát tehát ne oszd el, mert az a tekercs úgy van méretezve, hogy csak egy izzót képes táplálni egyszerre. Azzal pedig főleg ne kísérletezz, hogy a piros-sárga vezetékre kötsz fogyasztókat, hiszen az meg úgy van belőve, hogy közepes, illetve nagyobb fordulaton ad annyi áramot, amennyi az akkumulátor életben tartásához elég - de ez idő alatt a viszonylag nagy teljesítményfelvételű féklámpát is működtetni képes, oda pedig erős áram kell (ezért van az, hogy a kis 5 W-os hátsólámpa-izzót, illetve a 0,6 W-os óramegvilágító lámpát fojtótekercsen át lehet csak üzemeltetni, amely az áramerősséget lekorlátozza, ellenkező esetben azok is rögtön kicsettennének). Ezt az áramerősséget azonban csak a féklámpaizzó bírja ki, a többi nem.
Sajnos a Star másik gyenge pontja a világítás. 15 W-os fényszóró a nullával egyenlő, éjszaka 50-60 km/h-val haladva pedig egyenesen életveszély (nem véletlen, hogy a Sperberre, Habichtra már 25 W-os fényszórót szereltek). Sajnos nagyobb izzót belefaragni nem tudom, hogyan lehetne átalakítás nélkül. Meg lehetne próbálni azt, hogy a 15 W-os fénytekercset 25 W-osra cserélni, és 25 W-os izzót tenni a foncsorba is - de vajon belefér-e az izzó feje a foncsoron lévő lyukba, létezik-e olyan foglalat, amelyik passzol ehhez a foncsorhoz plusz a 25 W-os izzóhoz, és mindezek után a foncsor gyújtópontjába kerül-e a fényszóró izzószála? Megannyi olyan kérdés, amelyre sajnos nem tudom a választ, tehát nem merem azt mondani, hogy lépd meg ezeket a lépéseket, hiszen magam nem próbáltam őket. Én erre a motorra, amelyet most építek össze, módosított foncsort (Németországban kapható, onnét rendeltem) és 42 W-os fénytekercset vettem. Ezzel elvileg működnie kell a 12 V 45/40 W-os nagy fényszóróizzónak, legalábbis szeretném, ha sikerülne a kísérlet. Amint készen lesz a motorom, feltétlenül beszámolok a tapasztalataimról.
Üdv!
|
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]
| |