Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]

2011.03.24. 21:06 Idézet

Zsoel

Mindjárt szétvet a dühh,írtam nekd egy fél órás beszámolot és szétkapcsot a net mikor küldem.ÁÁÁÁ Megprobálom mégegyszer,de ha ez így folytatodik elkérem a számod,felhivalak elmesélem és a netes üzemeltetőnek meg küldök egy olyan virus,hogy nem felejti el.

Szóval, nem lőttél mellé annyira idén leszek 31 éves.5 éve házasodtam tavaly előtt jött a baby. :)Ugy hogy szerintem teljesen ráérsz ,nem szabad elkapkodni mindennek eljön majd a maga ideje.Csak gyözd kivárni,mi? :)

A vaterás érdeklödőd azért nem jelenkezik szerintem mert letiltották az oldalról.A vaterán kivüli megállapodás sérti a szabályzatot és egy hét kitiltással jár(saját tapasztalat.)Persze csak akkor ha ott beszéltétek meg.

A kuplung kérdést sikerült megoldanom, kontraanyás bowden feszitővel ,összeraktam és elég időállonak néz ki.Majd meglátjuk,ugyhogy azért köszönöm a lehetőséget.Hanem képzeld hogy jártam.Délután ebben a gyönyörű időben,gondoltam folytatom a felújitgatást a mocimon,de mikor kitoltam a garázsból a karburátor feletti üzemanyagcső teljesen üres volt.HOPPÁ.Rányitottam vártam vele kicsit és egyszer csak látom,hogy a karbi tömítésénél szivárok kifelé a benzin.Gyönyörü.Ennyit az új tömítésről amit a multkor raktam bele.Bontás(kezdésnek nem is rossz).és elkezdödött a killodás.A karburátor két lefogató csavarjának a lyukja le volt hajolva(körbülve)a kádra és hát így elég nehéz ráhuzni nem is beszélve arról,hogy ugye nem szabad erősen meghuzni.A mutkor mikor összeraktam, érdekes, nem volt semmi gond. Hmm.4 óra és 3 tömítés után jutottem el arra a szintre,hogy két gumirozott papirtomítést raktam egymásra mire abba maradt a szivárgás.Nagy nehezen sikerült visszagörbitenem de nem volt könnyű.A tömítést tömitettem.Nem semmi.Van két teljesen sik felületed,bele teszed közé a tömítést,meghuzod az összefogató csavarokat,de nem tökig csak  hogy jól zárjon,és mikor rányitsz szivárog a cucc.Egyszerüen nem értem.Jobban ráhuzni nem lehet mert akkor meg ugye kidoborodik,vagy meghajlik.HOOOGGYYAANN??Miért nem tudták legalább 3 lefogatócsavarral megoldani ha nem is 4-el.Nem ismersz valami vastagabb gumis jellegű tömitést ami jó lenne,vagy tömítőanyagot.Mondjuk a tömítöanyagot nem találom annyira megbizhatónak mert ha belülre is jut megvan a baj.(és a benzin nem oldja) ??Ezzel a megoldással nem vagyok kibékülve,de legalább most már nem enged.Egyenlőre.


2011.03.23 13:06
Zsoel

„ norok999

Valóban logikus, hogy a jól kipucolt kipufogóval másként "szól" a motor, mint egy olyannal, amelyben már számottevő kokszlerakódás van, hiszen a kokszréteg jelentősen elnyeli a hangot. Csak erre én nem is gondoltam, mert eddig kétszer tisztítottam ki Simson kipufogóját, és egyik művelet után sem változott meg drasztikusan a motorhang, de akkor lehetséges, hogy egyszerűen nem voltam elég alapos. :) Nem, általában az szokott a "durvább" hang oka lenni, hogy önjelölt (általában egészen fiatal korú) sufnituningolók kiszedik vagy kifúrkodják a csillapító betétet, felbővítik a szűkítő furatokat stb., mondván, hogy ettől majd "jobban megy". Hát pedig nem fog jobban menni, sőt erőtlenedik, a fogyasztás pedig megnő, mert a kétütemű motornál a kipufogó egy, a motor vezérlésével precízen összehangolt szerkezet - a jó kipufogó kialakítása révén segíti az elhasznált kipufogógázok mielőbbi eltávolítását és a friss töltet benntartását -, amelyben minden utólagos módosítás csak több kár okoz, mint hasznot. (Mellesleg, ugyanezen okból a kipufogótisztításnál is nagyon kell vigyázni, hogy pl. ne erőltessünk át kemény tisztítószerszámokat a furatokon, ne görbítsünk el semmit stb.) De ha nálad nincs ilyen gond, annál jobb. Akkor csak motorozz vele szorgalmasan, aztán majdcsak elhalkul. :)

Igen, valóban van fönt pár darab alkatrészem a Vaterán (ezek amúgy az első eladási kísérleteim, eddig mindig csak vásároltam). Ugyanis vettem nemrég egy teljesen komplett kormányt, amelyről csak bizonyos dolgokra volt szükségem (a már említett újabbik Staromhoz, amelyen nagyon sok alkatrész volt hiányzó vagy cserére szoruló), de anyagi megfontolásból mégis megérte megvenni az egészet. Ami pedig nem kell nekem, azokat eladom, legalábbis próbálkozom vele. Némi pénz talán összejön belőle. Tehát a Szilágyi Zsolt Imre nevű felhasználó (Halásziról) valóban én vagyok. Ez a teljes polgári nevem, amelyet minden fórumon vállalok, ha kell, éppúgy, mint a lakhelyemet, hiszen nincs titkolni vagy félnivalóm. (Itt is megadtam, csak itt becenevet is kell választani, és az jelenik meg a hozzászólások mellett. A Zsoel még gimiben ragadt rám, a Zsolt egyfajta egyedi becézése nyomán. :) )

Ez a komplett kormány, amelyről beszélek,  valószínűleg egy '68 körüli, még első generációs, tehát SR4-II-es Starról származik. Alumínium burkolólemez volt rajta, rövidebb fajta kuplungkar (a másikat már sajnos cserélték), valamint az a konzol, amelyiken felül még nincs felöntve a gyártási kódszám. Csupa ritka darab, amilyeneket eddig még én is csak képen láttam, szóval néztem egy nagyot, amikor megkaptam. Sajnos (nem tudom, figyelted-e a kiírást is) az én konzolom is törött (igyekeztem úgy fényképezni, hogy a képeken látszódjék). Legnagyobb bosszúságomra akármilyen óvatosan próbáltam is levenni a kormányról, rá volt rohadva, és még a finom feszegetés hatására is a bilincsrésze középen félig berepedt. Azt hittem, ott helyben megüt a guta................... Akárcsak a tiédet, ezt is megette az idő vasfoga. Persze meg lehet javítani, hiszen hegeszthető öntvényről van szó: hegesztés, csiszolás, újrafestés után olyan lenne, mint az új - csakhogy én nem merek hozzányúlni. Valamicskét értek a hegesztéshez, de az alumíniumötvözetek hegesztése nagyon kényes terület, oda valódi szakember kell, és nem is az aljából való. Szóval ezt kalkuláld bele a vételi szándékodba, meg azt is, hogy nem biztos, hogy passzol a te motorodhoz. Mármint éppenséggel fel lehet húzni a kormányszarvra, csak ha mondjuk pl. a te motorod '74-es, akkor elég hülyén nézne ki rajta olyan alkatrész, amelyet akkor már 6 éve nem gyártottak. :) Persze ha te nem vagy ennyire elvadult, akkor csak vedd meg. :) Az ára... nos: ha sértetlenül le tudtam volna szedni, holtbiztos, hogy a ritkasága miatt 3-4000 Ft lett volna a minimum áram. Így viszont hághatom a dolgot. :) Egy érdeklődő már kérdezte, mit kérek a konzolért + a hozzá való kuplungkarért: neki azt mondtam, hogy 1200+800 Ft, amit én barátinak gondolok (amikor régebben én vadásztam ilyesmikre, nekem alsó hangon 2-2500 Ft-okért kínálgatták KÜLÖN a kart meg KÜLÖN a konzolt). Azóta még nem jelentkezett, szóval ha még 3 napig nem ír, és neked is megfelel, eladom ennyiért, nem csinálok s...et a számból. Nekem mindegy, ki veszi meg, ha fizet érte, és örülnék, ha pénzügyileg némiképp jóvá tudnám tenni saját múlt heti ballépésemet (drága pénzen megvettem egy jónak látszó, de utólag ócskavasnak bizonyuló hátsó sárhányót).

Egyébként hadd kérdezzem meg: te mennyi idős vagy? Mert valahogy magamnál (28) fiatalabbnak gondoltalak, de ha már gyereked van, akkor lehet, hogy mellélőttem a becsléssel - vagy csak én vagyok nagyon lemaradva. :D


2011.03.23. 13:06 Idézet

norok999

Valóban logikus, hogy a jól kipucolt kipufogóval másként "szól" a motor, mint egy olyannal, amelyben már számottevő kokszlerakódás van, hiszen a kokszréteg jelentősen elnyeli a hangot. Csak erre én nem is gondoltam, mert eddig kétszer tisztítottam ki Simson kipufogóját, és egyik művelet után sem változott meg drasztikusan a motorhang, de akkor lehetséges, hogy egyszerűen nem voltam elég alapos. :) Nem, általában az szokott a "durvább" hang oka lenni, hogy önjelölt (általában egészen fiatal korú) sufnituningolók kiszedik vagy kifúrkodják a csillapító betétet, felbővítik a szűkítő furatokat stb., mondván, hogy ettől majd "jobban megy". Hát pedig nem fog jobban menni, sőt erőtlenedik, a fogyasztás pedig megnő, mert a kétütemű motornál a kipufogó egy, a motor vezérlésével precízen összehangolt szerkezet - a jó kipufogó kialakítása révén segíti az elhasznált kipufogógázok mielőbbi eltávolítását és a friss töltet benntartását -, amelyben minden utólagos módosítás csak több kár okoz, mint hasznot. (Mellesleg, ugyanezen okból a kipufogótisztításnál is nagyon kell vigyázni, hogy pl. ne erőltessünk át kemény tisztítószerszámokat a furatokon, ne görbítsünk el semmit stb.) De ha nálad nincs ilyen gond, annál jobb. Akkor csak motorozz vele szorgalmasan, aztán majdcsak elhalkul. :)

Igen, valóban van fönt pár darab alkatrészem a Vaterán (ezek amúgy az első eladási kísérleteim, eddig mindig csak vásároltam). Ugyanis vettem nemrég egy teljesen komplett kormányt, amelyről csak bizonyos dolgokra volt szükségem (a már említett újabbik Staromhoz, amelyen nagyon sok alkatrész volt hiányzó vagy cserére szoruló), de anyagi megfontolásból mégis megérte megvenni az egészet. Ami pedig nem kell nekem, azokat eladom, legalábbis próbálkozom vele. Némi pénz talán összejön belőle. Tehát a Szilágyi Zsolt Imre nevű felhasználó (Halásziról) valóban én vagyok. Ez a teljes polgári nevem, amelyet minden fórumon vállalok, ha kell, éppúgy, mint a lakhelyemet, hiszen nincs titkolni vagy félnivalóm. (Itt is megadtam, csak itt becenevet is kell választani, és az jelenik meg a hozzászólások mellett. A Zsoel még gimiben ragadt rám, a Zsolt egyfajta egyedi becézése nyomán. :) )

Ez a komplett kormány, amelyről beszélek,  valószínűleg egy '68 körüli, még első generációs, tehát SR4-II-es Starról származik. Alumínium burkolólemez volt rajta, rövidebb fajta kuplungkar (a másikat már sajnos cserélték), valamint az a konzol, amelyiken felül még nincs felöntve a gyártási kódszám. Csupa ritka darab, amilyeneket eddig még én is csak képen láttam, szóval néztem egy nagyot, amikor megkaptam. Sajnos (nem tudom, figyelted-e a kiírást is) az én konzolom is törött (igyekeztem úgy fényképezni, hogy a képeken látszódjék). Legnagyobb bosszúságomra akármilyen óvatosan próbáltam is levenni a kormányról, rá volt rohadva, és még a finom feszegetés hatására is a bilincsrésze középen félig berepedt. Azt hittem, ott helyben megüt a guta................... Akárcsak a tiédet, ezt is megette az idő vasfoga. Persze meg lehet javítani, hiszen hegeszthető öntvényről van szó: hegesztés, csiszolás, újrafestés után olyan lenne, mint az új - csakhogy én nem merek hozzányúlni. Valamicskét értek a hegesztéshez, de az alumíniumötvözetek hegesztése nagyon kényes terület, oda valódi szakember kell, és nem is az aljából való. Szóval ezt kalkuláld bele a vételi szándékodba, meg azt is, hogy nem biztos, hogy passzol a te motorodhoz. Mármint éppenséggel fel lehet húzni a kormányszarvra, csak ha mondjuk pl. a te motorod '74-es, akkor elég hülyén nézne ki rajta olyan alkatrész, amelyet akkor már 6 éve nem gyártottak. :) Persze ha te nem vagy ennyire elvadult, akkor csak vedd meg. :) Az ára... nos: ha sértetlenül le tudtam volna szedni, holtbiztos, hogy a ritkasága miatt 3-4000 Ft lett volna a minimum áram. Így viszont hághatom a dolgot. :) Egy érdeklődő már kérdezte, mit kérek a konzolért + a hozzá való kuplungkarért: neki azt mondtam, hogy 1200+800 Ft, amit én barátinak gondolok (amikor régebben én vadásztam ilyesmikre, nekem alsó hangon 2-2500 Ft-okért kínálgatták KÜLÖN a kart meg KÜLÖN a konzolt). Azóta még nem jelentkezett, szóval ha még 3 napig nem ír, és neked is megfelel, eladom ennyiért, nem csinálok s...et a számból. Nekem mindegy, ki veszi meg, ha fizet érte, és örülnék, ha pénzügyileg némiképp jóvá tudnám tenni saját múlt heti ballépésemet (drága pénzen megvettem egy jónak látszó, de utólag ócskavasnak bizonyuló hátsó sárhányót).

Egyébként hadd kérdezzem meg: te mennyi idős vagy? Mert valahogy magamnál (28) fiatalabbnak gondoltalak, de ha már gyereked van, akkor lehet, hogy mellélőttem a becsléssel - vagy csak én vagyok nagyon lemaradva. :D


2011.03.23. 11:25 Idézet

Zsoel

Bocs a mondatszakadásért csak a kisfiam leütötte véletlenül az entert :)

Ott tartottam,hogy megprobálok minden tőlem telhetőt megtenni,hogy sikeres legyen az akcio.98-ban volt egy simson s50-sem,de máig sem értem miért eladtam egy ismerősnek.Épp a napokban akadt a kezembe az adásvételni és nagyon szittam magam.De biztos meg volt rá az okom akkaro,mert semmit ilyet nem adok könnyen. :)De már bánom,de utólag okos az ember te is tudod.Ezért most a Starom sokkal jobban megbecsülöm és szeretném ha mindne passzentos lenne.Persze ez idő,energia meg hát sajnos költség.De biztosan megérni.

A kipufogo kérdés megoldodott,elvoltam ismerősnél(boltba)megkérdeztem a folytot ami benne van és elém raktak egy ugyanolyant mint ami benne van.Azt hittem nem csak egy van benne,pedig csak egy van.Hát a lényeg sikerült olyan szinten kitisztittanom,hogy ez lett a helyzet.Idővel,ahogy majd elkezd lerakodni benne az olaj állítolag el fog halkulni ugyhogy ameddig ilyen matt-tiszta ez élvezhetem az erejét Állítolag igen sokat nem fog enni ez végett,de mivel én sem most jöttem le a falvédöről tudom azt ha szabad az áramlás kifelé könnyebb az égés kipufogása és több üzemanyag fog elmenni valamilyen szinten.Szép mi?

Jó láttam,hogy a vaterán van fenn pár alkatrészed?MErt én is nézegetem folyamatosan (reggelve vagyok)és találtam valamit aki cuccokat árul lakhelynek Halászi van beirva.Lebuktál? :)

A kuplung kérdésre is fény derült,lehet veled kell majd bizniszelnem.:)A kuplung ház ami a kormányon van,a tetején ahol a bowdenmegfeszitőt bele kell tekerni eltörött ketté(felső rész)Elbánt vele az idő.Kérdeztem az ujat de 2500-nál olcsobban nincs.Erre mostanában nem lesz keret.Használható bizonyos értelemben de semmi féle képpen nem megbizható.Láttam az alkatrészeid közöztt egy ilyen házat ha jol láttam 1 ft-ről indul.Ha valóban a tied rálicitáljak vagy majd a késöbbiekben meg tudunk egyezni.Nem létkérdés de ÁRTANI nem ártana.Mert ameddig meg nem látogatnálat biztosan elmenne.Mi a véleményed?Vagy rányomjak?

 

Gabor82 igy vigyázz a tisztitással :)

 


2011.03.23. 11:08 Idézet

Zsoel

Nem fogom túlértékelni a képességeidet ne aggódj, elég sokat köszönhetek neked.Csak azt tud tévedni aki folyamatosan probálkozik.Aki elmegy a boltba azt megvesz mindent abbol sosem lesz lesz szerelő. :)Én is fémes családból számazok ugyhogy a szakami tapasztalat nálam is jelen van.Világéletemben szerettem bütykölni,szerelni,meglehetősen aggaszt ha valami nem megfelelően működik ezért sosem szoktam feladni.De azért a ló tuloldalára sem szeretek áttesni,mert sokmindne van a világon.Lényeg az nem birom én sem tétlenséget,én


2011.03.22. 22:00 Idézet

norok999

 

Nagyon szívesen. Nem mondom, jólesnek a dicsérő szavaid, de azért vigyázz, nehogy nagyon túlértékeld a képességeimet. :) Nem vagyok valami tévedhetetlen motorszerelő (fél)isten, egyszerűen csak arról van szó, hogy a Simson Star mint fogalom a gyerekkori emlékek miatt nagyon mélyen "beépült" a személyiségembe, és mivel - ahogy mondtam - amióta csak lábra tudok állni, meghatározó szerepet játszik az életemben, ezért már nagyon régóta mindenféle fellehető irodalmat elolvasok, minden szemem elé kerülő motort (sajnos egyre jobban fogynak) alaposan tanulmányozok, ezért az idők folyamán sok ismeretre tettem szert. Valamint "vasas" családból származom, apukám, nagypapám egyaránt fémekkel foglalkozik, foglalkozott, szóval "hoztam" is magammal némi műszaki érzéket (magam pedig gépészmérnöknek készülök). Ez minden.

A találkozást, mondom, nagyon szívesen megejthetjük, mihelyst erre alkalmas állapotban leszel magad, illetve a motorod. :)

A Simsonok tankja sajnos nagyon hajlamos a rozsdásodásra. Ez főleg olyankor lép fel, ha leteszi az ember a motort egy jó időre. Mindegy, hogy teli a tank vagy üres, a rozsdásodás megindul. Ezzel magam is nagyon sokat dühödtem, amikor elkezdtem használni a motort. Édesapám 1984-ben állította félre; én '83-ban születtem, kétéves koromban készült el a házunk, addig egy kamrában hentergett, utána pedig a ház pincéjébe került le, ahol 1997-ig állt - ekkor hozta nekem össze apukám működőképesre, innentől kezdtem el vele aktívan motorozni, addig csak a nyálamat csorgattam utána. :) Szóval sajnos a tankja az enyémnek is totálisan berozsdásodott (ebben nyilván a pincehelyiség nyirkos mivolta is szerepet játszott). Gyárilag a tartály belső felét nem festették, hanem valamilyen speciális óntartalmú szürke bevonattal látták el. Németországban lehet kapni valami direkt ilyen célra való kencét, de bármilyen más festék is megteszi. Én is, miután meguntam a hadakozást az állandóan elduguló benzincsappal és porlasztóval, közönséges nitrozománccal festettem ki a tankot, és azóta (lekopogom) nem nagyon kell karburátort, szűrőt pucolnom. Ha esetleg mégis azt vennéd észre, hogy egy idő után a plusz szűrő is sűrűn eldugul, akkor ezt neked is melegen tudom ajánlani.

Amiről én tegnap beszéltem, az az üresjárati tüzelőanyag-levegő keveréket állító csavar. Ez van a porlasztón ALUL. Egy hengeresfejű, egyenes hornyú csavar, kúpos véggel, a csavarfej palástja pedig recézve van, hogy kézzel is lehessen állítani. Ha ezt kicsavara a motorod erőre kap, akkor alapjáratban, illetve az alsó, átmeneti fordulatszám-tartományban túl sokat kap. A levegő mennyiségét növelve, közeledik a keverési arány az ideálishoz, ezért válik élénkebbé a motor. Ne felejtsd el azonban, hogy a keverék szegényítésével egyébként helyesen beállított porlasztó esetében is növekszik a fordulatszám, nehogy összekeverd ezzel a jelenséggel a motor erőre kapását.

Ami FELÜL van, az elvileg egy hatlapfejű csavar, szintén egyenes horonnyal, egészen vékonyra esztergált véggel. Ez egyszerűen csak a levegőszabályozó tolattyú végütközőcsavarja, arra való, hogy beállíthasd vele, hogy visszaengedett gázmarkolatnál hol álljon meg a tolattyú (milyen magas legyen az alapjárati fordulatszám). Az óramutató járásával megegyezően csavarva nő, visszafelé forgatva csökken az alapjárat.

Nem mondtad, honnét származik a Starod. Ha mástól kaptad, előfordulhat, sőt hogy nincs benne a kipufogó leszerelhető végdobjában a behelyezhető hangtompító betét, esetleg ki van törve a végéből a furulyacső, sőt az is lehet, hogy magában a kipufogódobban is kiszedtek vagy felfúrtak valamit. Ezt felszerelt állapotban nehéz megállapítani, de annyit azért megtehetsz, hogy a végdarabot leveszed és belenézel. Élek a gyanúperrel, hogy legalábbis nincs benne a csillapítóbetét (ami egyébként a fogyasztásra nézve is káros lenne).


2011.03.22. 21:01 Idézet

Zsoel

Köszönöm szépen a kimerítő választ,teljesen megválaszoltad a kérdésemet.Köszönöm.

A tankot mielött felraktam volna,elég rendesen kirozsdátalanitottam csapágygolyos megoldásal.Ugy vertem ki(rázó technika)(szárazon) a rozsdát,hogy öröm volt nézni mosatás után.Mikor belenéztem majdnemhogy látszott helyenként a gyári festés,persze az is kapott rendesen.A lényeg ugye az volt semmiféle por,kosz,rozsda ne maradjon a tankban.Tehát teljesen tiszta.A benzincsap(régebbi)teljesen be volt rohadva ezért ugy döntöttem nem sajnálom rá a manit és veszek egy teljesen ujjat.Annyira tönkrement,hogy kár lett volna rá az idő.Szó szerint,úgy véstem ki belöle a renyot.:)Mint említettem beletettem plussz egy szürőt,ezzel teljesen kiküszöböltem a retyó bejutását a karburátorba.

Az alapjárati csavarom pont ,ugy van beállítva ahogy leirtad 1,5 (kifelé). Számomra az alatta lévő beállítócsavar helyzete nem volt világos.Tehát ha jól értem az alsó beállítot ha teljesen kitekerem nagyon sok levegőt adok neki,ugye?Csak mert hihetetlen erőre kapott.Ha lesz időm holnap, most már nyugodtan tudok vele majd vele foglalkozni mert nem kelle hozzá sokat sétálnom.(közelben van)

Sajnos a találka elsősorban biztosítás kötése után gondoltam,nem reszkirozok.Sejtettem,hogy nem igazán volt időd,mert láttam forumon is nem voltál annyira aktiv.Egyébként nagyon jó ötletnek találom,hogy meglátogatnálak,persze majd ha áll még az ajánlatod(egyeztetünk),mert nagyra tartom azokat az embereket akik komolyan értenek a Starokhoz. :) (Ne vörösödj,de tied a tisztelet)Ugy érzem amit eddig elkövettem vele rosszat nem tettem,de te más szemmel látnád és rátudnál világitani a komolyabb problémákra (már ha van).Mivel csoro vagyok mindnet én sem tudtam kicserélni,de a karbira nem sajnáltam és a fuvokák,szelepek ki lettek cserélve.Persze ettől még előfordulhat dugulás.

Lenne még egy dolog amit nem értek.Olyan hangja van neki mint egy komolyabb motornak(nem a kipufogora gondolok)(és nem fúj ki sehol)Meloba éppen ma reggel tapasztaltam mikor mentem be a portán éppen fordult ki egy stár(hazafelé indult az ürge),és hát nagyon elgondolkodtam.Olyan hangja volt mint egy vajaskenyér.Puha lágy kenhetö.Ha mellé tettem volna az enyémet,szeritem ugy megijedt volna(csávo motorja),hogy hazáig meg sem állt volna.Az enyémnek erős keméy hangja van,mitha csak az erejét tükrözné,Ha majd látni,hallani fogod biztosan lesz meglepetés.Nem a megszokott hang.Nagyon kemény(erős)hangja,még is minden elvileg jól van beállítba.Nem beteg hang tiszta erőteljes.Érdekes.


2011.03.22. 11:05 Idézet

zsozsi

Csak nem nálad is fékpálcásra gányolt megoldás van? Sajnos a külső hátsó fékkulcsos Starok esetében ez gyakori házi átalakítás, amely általában alkatrészhiányból, de főleg lustaságból fakadt. Pedig a Starokat gyárilag kizárólag bovdennel, és ez nem véletlen: a kipufogó, illetve az azt tartó konzol miatt a fékpálca elhelyezése elég körülményes, és általában valamihez hozzá is ér működés közben, ráadásul az eredeti alkatrészekkel többnyire nem valósítható meg.

Na mármost: Star hátsó fékében kétfajta megoldás létezik, belső fékkulcsos és külső fékkulcsos. Előbbit kb. '73-ig alkalmazták, onnantól áttértek az utóbbira. (Ehhez módosították a hátsó fékfedelet, tehát a két változat fékfedele nem kompatibilis egymással.) A külső fékkulcsos megoldásnak annyi előnye van, hogy mivel a fékkulcsot elmozdító kar kívülre került, így lehetőség volt annak meghosszabbítására, ezért esetében (a nagyobb erőkar révén) ugyanazon fékezőerő eléréséhez némileg kisebb erőhatást szükséges lábunkkal kifejteni a fékpedál végén. (Mivel mindkét megoldással ellátott Starral mentem már, kijelenthetem, hogy nem számottevő a különbség: felszabályozott fékdob, jól karbantartott fékszerkezet esetén a belső fékkulcsos is kitűnően és könnyedén fog, ráadásul elegánsabb is a fékfedél mögött "eltűnő" bovden látványa, azonkívül fékezni úgyis főleg az első fékkel kell - de ez csak az én magánvéleményem.)

Mindenesetre a fentiekből következik, hogy a kétféle kivitel miatt fékbovdenből, abból kifolyólag pedig bovdenellentartó lapból is kétféle létezik. A "belső fékkulcsos" bovden mindkét végén bovdenszem van, az egyik végén pedig egy ellenanyával felszerelt, nagyjából T alakot formázó állítócsavar van (a T fején támaszkodik fel a fékbovden, a szára pedig menetes; azt a támasztólapba kell becsavarni, és az ellenanyával biztosítani, ekként állítható a fékpedál holtjátéka). A "külső fékkulcsos" bovdennek csak az egyik végén van szem, a másikra egy hosszú, mentes orsó van felerősítve: a menetet hátul, a fékkulcs karjánál kell becsavarni a karon felütköző, belül menetes nagy szembe (ez lényegében egy 10-es köracéldarab, amelyben menetes furat van). Mindkét bovden beszerezhető az alkatrészboltokban.

A támasztékul szolgáló lapocska így néz ki (nem illesztem be, mert nagyon összeugrik, nézd meg eredetiben):

http://kepfeltoltes.hu/110322/lap_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez egy menetes, tehát belső fékkulcsos fékbovdenhez való támasztólap, a nagyobbik, hasított furatban M6-os menet van. A külső fékkulcsosé ugyanígy néz ki, csak nincs a nagy furatban menet, ellenben sarkosabban és jobban meg van süllyesztve, hiszen ott nincs köztes állítócsavar, hanem közvetlenül a lapon ütközik fel a bovden külső tokja. Az alsó, kis furatba kell beakasztani a fékpedál visszahúzó csavarrugóját. Ezt az alkatrészt sajnos nem kapod meg boltban, használtan kell felhajtani, de egyébként egy darab 5 mm vastag vasanyagból (pl. 5×20-as laposvasból) minden további nélkül elkészíthető otthon is. Ha kell, csinálok róla műszaki rajzot.

http://kepfeltoltes.hu/110322/t_masz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez az a lemeztámasz, ahová a lapocskát be kell tenni.

http://kepfeltoltes.hu/110322/Fed_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt van az a kifúrt és felhasított felöntés a fékfedélen, ahol a bovden hátul ütközik fel (az S50-esek, S51-esek fedelén is megtalálható ez, de már nincs megmunkálva). A háttérben látható a fékkulcs kiemelőkarja; a bovden menetes orsóját azon kell keresztülvezetni, és hátulról a már említett menetes bovdenszemmel rögzíteni.

http://kepfeltoltes.hu/110322/F_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Végül az egész összeépítve. Ez nem saját képem, de a lényeg látható rajta. Így kell betenni a lapot, az alsó furatba kell beakasztani a pedál visszahúzó rugóját, a bovden pedig felütközik a lapon (a képen még nem, mivel nincs beszerelve a hátsó kerék).

Remélem, segítettem, ha nem mondtam volna valamit, akkor kérdezz rá nyugodtan.


2011.03.22. 07:28 Idézet

Star!

Zsoel, az a fémlap a hátsófékhez nálam hiányzik, tudnál többet mondani róla, esetleg képet feltenni!

Köszi


2011.03.21 23:51
Zsoel

Chyry

Szia!

 

Norok999 leírta, én még kiegészítem azzal, hogy a parklámpa és az üresjárásjelző lámpa 2 W-os, a sebességmérő-világítás 0,6 W, a kormányindex meg, ha van, 18 W-os szofita izzó.

Van egy szívatókarom a Vaterán, licitálhatsz rá. 200 Ft a licitlépcső, még csak egy ajánlat jött rá. Esetleg nézd meg.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/simson_star_schwalbe_szivatokar_1447606126.html

Van egy biluxkapcsolóm is, elég szép állapotú. Ha kéred, esetleg lehet róla szó. Holnap készítek róla fényképet is.

A többi sajnos nincs. Fékpedálból kétféle van, vigyázz, milyet veszel (valószínűleg neked már a szélesebbik taposófelű kell majd).

Pálca alatt nem tudom, mit értesz. Ha fékpálcára gondolsz, akkor arra nem lesz szükséged, mert a Starhoz nem kell ilyesmi. Azon mind a belső, mind a külső fékkulcsos hátsófék-változat bovdennel működik. A kifpufogó-felfüggesztő nyúlványon van egy omega-alakúra hajlított lemezcsíkból való támasz felhegesztve, amelybe egy vaslapocska van bedugva. Belső fékkulcsos változatnál ebben menetes, külső fékkulcsosnál menet nélküli furat van, de mindenképpen ezen támaszkodik meg a bovden, és a hátsófék-kar rugója is ebbe van beakasztva.


2011.03.21. 23:51 Idézet

Chyry

Szia!

 

Norok999 leírta, én még kiegészítem azzal, hogy a parklámpa és az üresjárásjelző lámpa 2 W-os, a sebességmérő-világítás 0,6 W, a kormányindex meg, ha van, 18 W-os szofita izzó.

Van egy szívatókarom a Vaterán, licitálhatsz rá. 200 Ft a licitlépcső, még csak egy ajánlat jött rá. Esetleg nézd meg.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/simson_star_schwalbe_szivatokar_1447606126.html

Van egy biluxkapcsolóm is, elég szép állapotú. Ha kéred, esetleg lehet róla szó. Holnap készítek róla fényképet is.

A többi sajnos nincs. Fékpedálból kétféle van, vigyázz, milyet veszel (valószínűleg neked már a szélesebbik taposófelű kell majd).

Pálca alatt nem tudom, mit értesz. Ha fékpálcára gondolsz, akkor arra nem lesz szükséged, mert a Starhoz nem kell ilyesmi. Azon mind a belső, mind a külső fékkulcsos hátsófék-változat bovdennel működik. A kifpufogó-felfüggesztő nyúlványon van egy omega-alakúra hajlított lemezcsíkból való támasz felhegesztve, amelybe egy vaslapocska van bedugva. Belső fékkulcsos változatnál ebben menetes, külső fékkulcsosnál menet nélküli furat van, de mindenképpen ezen támaszkodik meg a bovden, és a hátsófék-kar rugója is ebbe van beakasztva.


2011.03.21. 23:40 Idézet

Gabor82

Éljen soká! :)

Öntök bele petróleumot és begyújtom. Ha jó sok koksz van benne, ez egy idő után beizzik, és akkor lehet bele nyomatni kompresszorról a levegőt, amitől intenzívebb lesz az égés. Csak ez kicsit barbár módszer, mert a króm könnyen megsínyli, tehát nagyon kell vele vigyázni (bár még mindig kevésbé durva, mint a gázlánggal való égetés). Alkalmas lehet még hosszú keményfa pálca és rázogatás, ütögetés (persze csak valami falaphoz), amivel le lehet szedni a kokszréteget.


2011.03.21. 23:36 Idézet

norok999

 

5-6 kitekerés a levegőcsavaron RENGETEG. :D Annyira elszegényíted az alapjárati keveréket ezzel, hogy nem csoda, ha leáll. Te is nézd majd át a porlasztót, a lentebb leírtak alapján, mert biztos, hogy valami nem kerek a gépeden, ha csak ilyen kevés levegővel hajlandó menni. Kérted, hogy segítselek ki. Nos: az üresjárati tüzelőnyag-levegő keverékállító csavar (ilyen szép neve van hivatalosan) egy kúpos tű, amelynek kúpja az úszóházba belógó üresjárati fúvóka és a tolattyú előtt található üresjárati furaton át áramló üzemanyaghoz külön jutó levegő útjába van beiktatva, és (meglepő módon) azt a célt szolgálja, hogy a motor alapjáratban is működjön. Alapjáratban ugyanis, amikor a gázkar el van engedve, és a levegőszabályozó tolattyú felütközik a beállítócsavarja végén, a motor szívóereje, a tolattyú által lezárt keverőcső, valamint a tűsfúvókába teljesen "belógó" kúpostű nem tenné lehetővé, hogy a motor "naftát" kapjon, tehát leállna. Ezért van szükség az üresjárati rendszerre, amely tulajdonképpen egy különálló kis porlasztócska. A porlasztó hátsó részén lévő egyik furaton keresztül kap levegőt, az üresjárati fúvókán át benzint, és mi a kis csavarral ennek a kettőnek az arányát tudjuk beállítani (de a hatás természetesen csak az egészen kis fordulatszám-tartományokban érezhető, magasabb fordulaton már nyit a kúpostű is, ott már tehát elhanyagolható a befolyása). Ha befelé csavarjuk a csavart, ezzel elzárjuk a hozzávezetett levegő útját, tehát az arányosan kevesebb levegő miatt dúsul az alapjárati keverék; ha pedig kifelé csavarjuk, értelemszerűen több lesz a levegő, és szegényebb a keverék. A helyes beállítási mód elvileg az lenne, hogy üzemmeleggé járatjuk a motort, a tolattyúütköző csavarral megemeljük az alapjárati fordulatszámot, addig tekergetjük a levegőcsavart, amíg a legegyenletesebb motorjárást kapjuk, majd visszatekerjük az ütközőcsavart egy barátságos alapjárati fordulatra... de a gyakorlatban ez az állás a levegőcsavar kb. 1,5 kitekert fordulatánál van (extrém esetben 1-1,5 vagy 1,5-2 is lehet, de annál jobban be- vagy kitekerve nem).

A közérthetőség kedvéért egy kép:

Nagyobb méretben itt:

http://kepfeltoltes.hu/110321/_resj_rat_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Egyébként félreértettél valamit, azt hiszem: nem dolgozni járok Győrbe, hanem a barátnőmhöz megyek Győrön keresztül, aki Kisbértől 20 km-re lakik. Múlt hétvégén voltam, most is voltam (fél hat felé értem haza), de sajnos most oda is, vissza is sietnem kellett, úgyhogy nem értem volna rá, hogy megálljak útközben. De ami késik, nem múlik, ott a Szigethy A. utcán majd találkozunk valahogy, ha legközelebb járok arra (szólni fogok előtte) :) Vagy ha nem találod megerőltetőnek, miattam jöhetsz te is Halászira, legalább megmozgatod egy kicsit a gépsárkányt a téli álom után. :) Örülök, hogy sikerült életet lehelned bele, bár egy szakadt kuplungbovdenes motorozás azért nem lehet semmi.

Neked is ajánlom, hogy az előbb már leírtak alapján nézd át a porlasztót (ha nem vezetnek megoldásra ezek a fogások, akkor még gondolkodunk a dolgokon). Elég valószínű, hogy az vacakol, főleg hosszabb állás után tud összegyűlni a trutymó a "megfelelő" helyeken. Én is tettem szűrőt a csap és a porlasztó közé; hasznos dolog, de néha bökheti az ember, például akkor, ha maga a benzincsap dugul el. :) Az sem ritka dolog ám, a Simsonok tankjai hajlamosak a belső rozsdásodásra. Úgyhogy igenis csak gondolj arra a dugulásra, mert arra adnak gyanút a tünetek. Most ha nem haragszol, akkor nem írok többet, mert mindjárt meghalok az álmosságtól. Majd holnap. Üdv addig! :)


2011.03.21. 23:07 Idézet

Hú, jól föladtátok a leckét, ennyi mindenre válaszolni. :)

De megpróbálok.

Beagle

A tüzelőanyag-olaj keverési aránya jó, 1,5 deci olaj 5 l benzinhez éppen 1:33-as arányt jelent (különben régebben valahol azt olvastam, hogy ezek a régebbi kétütemű motorok a hozzáadott olajmennyiség +/-10%-os eltérését  minden további nélkül elviselik; ez elsősorban amiatt van, hogy ma már sokkal jobb minéségű kenőanyagok állnak rendelkezésre, mint ezelőtt 40-45 évvel). Ezt tehát nem kell piszkálni, keverd csak továbbra is így.

A síbertű, amit 100-ból 99 motoros "súbertűnek" nevez, pedig helytelen, mert a súber - németül Schuber - reteszt, tolózárat jelent, ellenben a síber - Schieber - jelenti a bennünket érintő (levegőszabályozó) tolattyút, szóval a síbertű (magyarul kúpostűnek, vagy a németből tükörfordított részterheléstűnek is szokás mondani) egy két lapból álló tűtartó lemezen függ, ugye, és alaphelyzetben úgy kell állnia, hogy a lemez alsó lapja a felülről számított 3. rovátkában legyen. Természetesen ez a beállítási javaslat csakis új, illetve újszerű porlasztóra érvényes. Ugyanis: a szívóütem, amikor is a dugattyú által beszívott levegő keresztülzúdul a porlasztó keverőcsövén, lengés jellegű folyamat. Konyhanyelven fogalmazva a levegőáram állandóan magával rántja (szívórés nyitása, szívás), majd elengedi (szívórés zárása), folyamatosan nézve pedig ide-oda rángatja a kúpostűt, ami által a tűsfúvóka (amelyben a tű mozog; ennek az alsó részébe van becsavarozva a főfúvóka) furata és a kúpostű maga is erősen kopik. Mindkettő meglehetősen lágy anyagból van, és az állandó rángatás miatt a furat oválisra verődik ki, a kúpostű pedig belapul az eredeti formájához képest. Ezáltal, logikusan végiggondolva, nyilvánvaló, hogy míg egy új porlasztó esetében, ahol mind a furat, mind a tű kör keresztmetszetű, megfelelhet az említett 3. rovátkaállás, de egy olyan karburátornál, ahol a szóban forgó alkatrészek oválisak, illetve ellapulta, már nem, hiszen az eldeformálódott alakok miatt a furat zárása abban az állásban már nem tökéletes, így a kelletténél több benzint tud a légáram ereje kiszívni a tű mellett. (Próbáltam érthetően fogalmazni, remélem, sikerült.) Ideiglenesen segítséget jelenthet a részterheléstű egy vagy akár két rovátkával való lejjebb engedése, de a legcélravezetőbb az, ha kicseréled a kúpostűt és a tűsfúvókát (a főfúvókát nem szükséges, mert az nem kopik!) Mindez, amit leírtam, természetesen csak erősen használt porlasztó esetében érvényes. Vizsgáld meg továbbá, hogy jó-e a kúpostű, amelyik a tolattyúban van. A Schwalbéé és a Staré ugyanis nem egyforma, sőt akár más Simsoné is keveredhetett bele. (Ez főleg olyankor igaz, ha mástól vetted a gépet. Ki tudja, milyen előélete volt, ki piszkált már bele, akár olyan is, aki nem értett hozzá.) Tehát: a Star kúpostűjében olyan jelzésnek kell lennie, hogy "04". Ha nem azt látod benne, akkor baj van, mert az nem bele való (azt ugyan nem tudom, hogy az utángyártott tűkben is van-e ilyen jelzés, de elvileg kell lennie). Mindez azért fontos, mert a különböző jelölésű tűk KÜLÖNBÖZŐ HOSSZÚAK. Azt nem kell részletezni, ugye, hogy ez milyen sokat számít a keverék szabályozásában. Nézd meg továbbá, milyenek a fúvókák: a főfúvóka 50, az alapjárati fúvóka 35 jelölésű kell hogy legyen. A furataik nem lehetnek eldeformálódva, nemkülönben az alapjárati furat a porlasztó keverőcsövében (ez egy egészen apró lyuk a tolattyú és a felfogatótalp között), továbbá a kúpos levegőszabályozó csavar kúpja). Célszerű, ha minden fúvókát és csavart kiszedsz a porlasztóból, és MINDEN furatot alaposan kifúvatsz sűrített levegővel (a furatokba belenyúlni még véletlenül sem szabad, a legkisebb sérülés is következményekkel járhat).

Emellett nem árt ellenőrizni a benzinszintet. Ha ugyanis az magasabb a kelleténél, ugyanaz a légáram, amely X tolattyúállásnál Y mennyiségű benzint "szívna fel" normál szint mellett, akár 1,5 Y-nyi benzint is szívhat fel akkor, ha a szint számottevően magasabb a kelleténél. Ezt hozzávetőleg úgy lődd be, hogy ha leszereled az úszóházat, majd kézzel visszaszorítod a helyére (az úszóháztömítés is legyen a helyén!), és teleengeded, majd a benzincsapot elzárva, óvatosan leveszed, a benzinszint ekkor az úszóház hátsó falán lévő két párhuzamos felöntés felső szintjéig érjen. (Nem írogatok úszóbeállítási értékeket, mert azok egyedi esetekben nem mindig célravezetőek, de az ütközőfülek hajlítgatásával lehet módosítani a benzinszinten. Az mindenesetre általános irányelv, hogy a tűszelep zárásakor az úszó zárónyelve merőleges legyen a tűszelepre, az úszótestek pedig egy magasságban és párhuzamosan álljanak.)

Az üresjárati levegőcsavart ütközéstől számítva 1,5-2 fordulatra csavard, kettőnél kijjebbre semmiképpen sem szabad. Ha ezt igényli, akkor az nem normális jelenség, és ott valami más disznóság van.

Valamint neked is ajánlom még figyelmedbe részint az eltömődött légszűrő lehetőségét (ettől jelentősen túldúsulhat a benzin-levegő keverék, amely optimálisan egyébként 1:16 arányú), részint pedig azt, hogy valamilyen módon a szívatótolattyú záráskor nem tér vissza az eredeti helyére, vagy pedig a benne lévő gumipogácsa nem zár tökéletesen, és emiatt a motor meleg üzemben is kap az indítófúvókából is naftát. Mindkét hibajelenség szó szerint alaposan meg tudja szívatni motort-gazdáját egyaránt.

Mellesleg én is Zsolt vagyok, úgyhogy szervusz! :)


2011.03.21. 20:17 Idézet

Zsoel

Megtörtént a nagy hazaut.HAZAÉRTEM !! :D Történtek érdekes dolgok viszont meg kell hagyni.Mint kiderült a karbim nem éppen a legjobb beállítást kapta,fél gázadás után meg akart fulladni állandoan.Mikor állítottam az alsó beállíton(benzin levegő keverési arányon)kifelé ugy nézett ki mintha mindig erősebb-erősebb lenne.Nem tudnád nekem pontosítani mi lenne az optimális beállítás?Sajnos mire hazaértem akkor kezdem rájönni mi is lenne hasonloképpen ,mert már majdnem kiesett a csavar,de a hatás egyre jobb volt.Fél gázadás után már nem fulladt sőt inkább erőre kapott.Gondoltam fals levegőre nem nem találtam okát(Tömitések meg minden ki van cserélve.Így hát nem értem.Kezdetnek negyed uton elsakadt a kuplungbowdenem igy elég speciálisan tudtam megoldani a kuplungozást hazáig.Napokban szerzek egyet(boltbol)és talán ujra tudom szerezni a tapasztalatokat.A gyujtásom is elég érdekessé vált,attól függetlenül mikor be lett állítva pöpec volt.Menet közben volt,hogy gázadáskor egyszer csak erőre kapott és elkezdett húzni.Dugulásra gyanakodtam de plussz szüröt is tettem a tank alá nehogy az elmaradt rozsa belemenjen.Nem értem.De mikor erőre kapott félelmetesen gyorsul.3-ba már mondhatni száguldottam :))Persze csak mikor eljutottam addig,hogy fel tudjam kapcsolni) Megkérnélek adj tanácsot.


2011.03.21. 20:09 Idézet

Nekem azt javasolták rakjak egy kis mágját :) és tegyem bele.Elég alpári megoldás mondjuk de biztosan hatásos és nem kell hozzá nagy szaktudás.Szerencsére nekem nem volt rá szükségem mert elég tiszta(átlátható)volt,de azt is lehet azért mert kivette az elöző tulaj a fojtást.(nincs benne valami sok. :)


2011.03.21 16:22
Gabor82

„ Tistelt klub társak :)

Elkészült a starom :)))))))))))))))))) Gyujtás és a karbi beállitva... :) Még annyi hogy egyszer ki kell égetni a kipufogót.... :) Én azt pörkölövel szoktam...Ti mivel???? hátha tud valaki más modszert....Annyira jó kedvem van.... tényleg megérte a szerelgetés...... :)


2011.03.21. 20:06 Idézet

Szia !

Engedd meg,hogy belinkeljem neked :

 

Esetleg itt nézd meg az alkatrészeket.Ez nem annyira aranyár:

http://e-motorparts.addel.hu/products.php?prcategory=25557

6 V / 33 Watt  Gyújtás időzítése: 1,5 mm BTDC

Gyújtógyertya: Isolator: MM 14 - 240

Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm

Fényszóró izzó: 6 V 15 / 15 W

Hátsó lámpa: 6 V / 5 W 

Féklámpa: 6 V / 18 W

 

 

 


2011.03.21 18:02
Chyry

„ Sziasztok!

Elkezdtem felújítani a télen bagóért vásárolt, "kissé" lelakott 73-as Star-omat. A motor felújításával már el is készültem. Ilyen alkatrészekre lenne még szükségem: Hátsó fékpedál, pálca, berúgótengely, szívatókar,bilux kapcsoló. Ezek lennének a legszükségesebbek. Természetesen nem tőletek kérek, de ha esetleg tudtok valami helyet, akár postázással is, ahol korrekt áron juthatok hozzá, azt megköszönném. Nálunk /BAZ megye/ aranyárban számolják ezeket a dolgokat. :)

De ha estleg valamelyik Tisztelt fórumtársamnak ilyen dolgok lennének elfekvőben, akkor sztem meg tudnánk egyezni. :) /Bár tudom, h ez nem a keres-kínál rovat. :)/

Még1 szakmai kérdés a végére: Mivel bekábelezve sincs a kicsike, /vagyis volt valamikor gondolom, csak szétrágták az előző tulajnál a patkányok:)/, és izzók sincsennek már meg, milyeneket vásároljak? Azt tom, h 6 volt, de hány watt? Vagy úgy kérjem, hogy strar-hoz?

Válaszaitokat előre is köszönöm: Peti


2011.03.21. 18:02 Idézet

Sziasztok!

Elkezdtem felújítani a télen bagóért vásárolt, "kissé" lelakott 73-as Star-omat. A motor felújításával már el is készültem. Ilyen alkatrészekre lenne még szükségem: Hátsó fékpedál, pálca, berúgótengely, szívatókar,bilux kapcsoló. Ezek lennének a legszükségesebbek. Természetesen nem tőletek kérek, de ha esetleg tudtok valami helyet, akár postázással is, ahol korrekt áron juthatok hozzá, azt megköszönném. Nálunk /BAZ megye/ aranyárban számolják ezeket a dolgokat. :)

De ha estleg valamelyik Tisztelt fórumtársamnak ilyen dolgok lennének elfekvőben, akkor sztem meg tudnánk egyezni. :) /Bár tudom, h ez nem a keres-kínál rovat. :)/

Még1 szakmai kérdés a végére: Mivel bekábelezve sincs a kicsike, /vagyis volt valamikor gondolom, csak szétrágták az előző tulajnál a patkányok:)/, és izzók sincsennek már meg, milyeneket vásároljak? Azt tom, h 6 volt, de hány watt? Vagy úgy kérjem, hogy strar-hoz?

Válaszaitokat előre is köszönöm: Peti


2011.03.21. 16:22 Idézet

Tistelt klub társak :)

Elkészült a starom :)))))))))))))))))) Gyujtás és a karbi beállitva... :) Még annyi hogy egyszer ki kell égetni a kipufogót.... :) Én azt pörkölövel szoktam...Ti mivel???? hátha tud valaki más modszert....Annyira jó kedvem van.... tényleg megérte a szerelgetés...... :)


2011.03.20. 21:40 Idézet

Neemmm !!Pontosítok :

 

 1:33-as keverési arány azt jelenti, hogy egy teli tank (8,5 l) benzinhez erős 2,5 dl kétütemű-motorolajat kell hozzákeverni. (Persze ez csak elmélet, hiszen ha teletöltöd a tankot benzinnel, olaj már nem fér bele, ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni.)


2011.03.20 21:27
Beagle

„ Nem értem,miért nem az igazi a benzin-olaj arány?

Ha 1:33-ba keverem,akkor tudtommal 33L benzinbe kell 1 L olaj.

Tehát 3.3L benzinhez kell 1dl olaj. (ha jól számolom)

Én 5L benzinhez tettem 1.5 dl olajat,szerintem ez nem túl olajos.


2011.03.20 20:21
norok999

„ A benzin,olaj arány nem az igazi 1:33 Én is először ebben véreztem el hasonloképpen mint te majdnem ugyanilyen keveréket csináltam,de füstölt minden baja volt és a megfelelő aránybeállítása után helyretette ezt a kérdést.Gyönyörü hangaja van,no füst.A hangján nem vetted észre a furcsaságot?

 

Én a suber ugy állítottam,hogy teljesen be utánna 1,5(2)fordulatot kifele,az alsó beálliton(keverék töménysége) pedig elég jol ki van tekerve,Állítolag ez mindnekinél más ,nálam betekerés után kb5-6 ki.Erre nem tudom sajnos a pontos meghatározást.Én véletlen szerüen eltaláltam a sok killodás folyamán,mert nagyobb gázadás után állandóan lefulladt ezvégett.Feleket tekertem ki mire nagyábból helyre állt a dolog.Azt mondják melegen kell igazándiból beállítani mert hidegen teljes másképpen reagál.

Zsoel

Mondjuk ezt én sem értem ,segíts ki légyszives engemet is hogyan is van ez.


2011.03.20 17:41
Beagle

„ Zsoel

Hello!

Ismét lenne egy kérdésem! Most a porlasztó beállításával szórakozom,igazából 20 évvel ezelőtt csináltam már az ETZ-men,de úgy veszem észre,hogy az én star-omnál nem jön be!

Szóval,a subertü beállításában nem vagyok biztos.Én középre állítottam,a benzín-levegő csavart teljesen be,majd kettőt kitekerve beindítottam.Nagyon füstölt és fulladt,ezért tekertem még kifelé a b-levegő csavaron elég sokat,(persze fokozatosan) de nem az igazi.Igazából lehetne még szórakozni vele,de nincs már türelmem,ezért kérlek,hogy írd meg a tapasztalataidat,vagy hogy te melyik szintre tetted a subertűt.

A benzínt úgy kevertem,hogy öt literhez 1.5 dl olajat tettem.Szerintem ez jó arány,de neked lehet,hogy más a véleményed?

A kipufogó kiégetésén már túl vagyok.

Előre is köszi;Zsolt


2011.03.20. 21:27 Idézet

Nem értem,miért nem az igazi a benzin-olaj arány?

Ha 1:33-ba keverem,akkor tudtommal 33L benzinbe kell 1 L olaj.

Tehát 3.3L benzinhez kell 1dl olaj. (ha jól számolom)

Én 5L benzinhez tettem 1.5 dl olajat,szerintem ez nem túl olajos.


2011.03.20 20:21
norok999

„ A benzin,olaj arány nem az igazi 1:33 Én is először ebben véreztem el hasonloképpen mint te majdnem ugyanilyen keveréket csináltam,de füstölt minden baja volt és a megfelelő aránybeállítása után helyretette ezt a kérdést.Gyönyörü hangaja van,no füst.A hangján nem vetted észre a furcsaságot?

 

Én a suber ugy állítottam,hogy teljesen be utánna 1,5(2)fordulatot kifele,az alsó beálliton(keverék töménysége) pedig elég jol ki van tekerve,Állítolag ez mindnekinél más ,nálam betekerés után kb5-6 ki.Erre nem tudom sajnos a pontos meghatározást.Én véletlen szerüen eltaláltam a sok killodás folyamán,mert nagyobb gázadás után állandóan lefulladt ezvégett.Feleket tekertem ki mire nagyábból helyre állt a dolog.Azt mondják melegen kell igazándiból beállítani mert hidegen teljes másképpen reagál.

Zsoel

Mondjuk ezt én sem értem ,segíts ki légyszives engemet is hogyan is van ez.


2011.03.20 17:41
Beagle

„ Zsoel

Hello!

Ismét lenne egy kérdésem! Most a porlasztó beállításával szórakozom,igazából 20 évvel ezelőtt csináltam már az ETZ-men,de úgy veszem észre,hogy az én star-omnál nem jön be!

Szóval,a subertü beállításában nem vagyok biztos.Én középre állítottam,a benzín-levegő csavart teljesen be,majd kettőt kitekerve beindítottam.Nagyon füstölt és fulladt,ezért tekertem még kifelé a b-levegő csavaron elég sokat,(persze fokozatosan) de nem az igazi.Igazából lehetne még szórakozni vele,de nincs már türelmem,ezért kérlek,hogy írd meg a tapasztalataidat,vagy hogy te melyik szintre tetted a subertűt.

A benzínt úgy kevertem,hogy öt literhez 1.5 dl olajat tettem.Szerintem ez jó arány,de neked lehet,hogy más a véleményed?

A kipufogó kiégetésén már túl vagyok.

Előre is köszi;Zsolt


2011.03.20. 20:21 Idézet

A benzin,olaj arány nem az igazi 1:33 Én is először ebben véreztem el hasonloképpen mint te majdnem ugyanilyen keveréket csináltam,de füstölt minden baja volt és a megfelelő aránybeállítása után helyretette ezt a kérdést.Gyönyörü hangaja van,no füst.A hangján nem vetted észre a furcsaságot?

 

Én a suber ugy állítottam,hogy teljesen be utánna 1,5(2)fordulatot kifele,az alsó beálliton(keverék töménysége) pedig elég jol ki van tekerve,Állítolag ez mindnekinél más ,nálam betekerés után kb5-6 ki.Erre nem tudom sajnos a pontos meghatározást.Én véletlen szerüen eltaláltam a sok killodás folyamán,mert nagyobb gázadás után állandóan lefulladt ezvégett.Feleket tekertem ki mire nagyábból helyre állt a dolog.Azt mondják melegen kell igazándiból beállítani mert hidegen teljes másképpen reagál.

Zsoel

Mondjuk ezt én sem értem ,segíts ki légyszives engemet is hogyan is van ez.


2011.03.20 17:41
Beagle

„ Zsoel

Hello!

Ismét lenne egy kérdésem! Most a porlasztó beállításával szórakozom,igazából 20 évvel ezelőtt csináltam már az ETZ-men,de úgy veszem észre,hogy az én star-omnál nem jön be!

Szóval,a subertü beállításában nem vagyok biztos.Én középre állítottam,a benzín-levegő csavart teljesen be,majd kettőt kitekerve beindítottam.Nagyon füstölt és fulladt,ezért tekertem még kifelé a b-levegő csavaron elég sokat,(persze fokozatosan) de nem az igazi.Igazából lehetne még szórakozni vele,de nincs már türelmem,ezért kérlek,hogy írd meg a tapasztalataidat,vagy hogy te melyik szintre tetted a subertűt.

A benzínt úgy kevertem,hogy öt literhez 1.5 dl olajat tettem.Szerintem ez jó arány,de neked lehet,hogy más a véleményed?

A kipufogó kiégetésén már túl vagyok.

Előre is köszi;Zsolt


[Későbbi] [1424-1405] [1404-1385] [1384-1365] [1364-1345] [1344-1325] [1324-1305] [1304-1285] [1284-1265] [1264-1245] [1244-1225] [1224-1205] [1204-1185] [1184-1165] [1164-1145] [1144-1125] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!