|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
Star!
Igazad van, megpróbálom, van üvegem, üvegvágóm, stb.
Köszi
2011.03.05 00:58 Zsoel „
, amelyet '74-ig keret fogott körbe, onnantól a keretet elhagyták. De minden esetben meg kell egyeznie a mellette szegecseléssel felerősített adattáblán szereplő, szintén beütéssel feltüntetett számmal (Fahrgestell-Nr.) Ha nem egyezik a kettő, akkor már régen rossz...
keresel egy darab 2-es síküveget, készítesz egy kb. 46 mm-es (2 mm-nyi ráhagyás legalább kell, hogy utána beférjen az üveg) kör alakú sablont mondjuk kemény kartonpapírból vagy hasonlóból, egy vékony filctollal körberajzolod az üvegen, utána kivágod az üveglapból a mintát, oly módon, hogy négy derékszögű érintőt veszel a kör mentén. Így kapsz egy 46 mm oldalhosszúságú négyzetet, beleírt körrel. Ezek után odalépsz egy szalagcsiszolóhoz, KESZTYŰT és VÉDŐSZEMÜVEGET HÚZOL, és FÜGGŐLEGES helyzetben tartva az üveglapot, szépen kör alakúra csiszolod az üveget. Nem egyszerű feladat, de meg lehet oldani, ha az embernek van szalagcsiszolója (ráadásul olcsó és nem kell hozzá utánjárás). Ha nincs, akkor
- veszel egy másik kilométerórát, akár működésképtelent is
például: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/karosszeria_kulso_elemek/egyeb/simson_star_schwalbe_km_ora_nem_mukodik_1445229012.html
csak az a lényeg, hogy az üvege jó legyen, szépen körbefeszegeted a peremezést, és kiműtöd belőle az üveget, aztán átrakod a tiédbe (amelyen viszont nagyon óvatosan kell felbontani a krómozott gyűrűt, hogy aztán vissza is lehessen tenni), vagy
- szépen megkérsz engem, hogy jó pénzért küldjek neked egyet. :-) Azt hiszem, hentereg valahol egy vagy két darab ilyenem, de nem mernék rá megesküdni.
De szerintem akkor jársz legjobban, ha veszel egy használt másikat, amelyik nincs megbontva.
jjzoli: Amivel gyertyahézagot mért, az hézagmérő, a fúvókák mérésére való eszköz pedig kalibrált huzal (valójában a gyertyahézagot is huzallal és nem lemezzel kéne mérni, de azért a sima hézagmérő is használható). Minden valamirevaló szerszám- vagy méréstechnikai szaküzletben kaphatsz ilyesmiket, ámbár túl sok értelme nincsen beruházni rá. A gyertya elektródahézagát untig elég szemre belőni (egy idő után már tapasztalatból megy az ilyesmi), a fúvókákat méregetni meg pláne fölösleges: ha nem nyúlsz hozzájuk, nem piszkálod kemény dróttal, csavarhúzóval, tűvel stb., hanem mindig csak és kizárólag sűrített levegővel fúvatod ki őket, akkor a büdös életben nem fog megváltozni a méretük (amely egyébként mindegyikbe bele van ütve, tehát könnyen ki lehet deríteni).
|
aluminium alju régi star hátsó telót keresek.......köszi.bandee.+36204731105.
|
, amelyet '74-ig keret fogott körbe, onnantól a keretet elhagyták. De minden esetben meg kell egyeznie a mellette szegecseléssel felerősített adattáblán szereplő, szintén beütéssel feltüntetett számmal (Fahrgestell-Nr.) Ha nem egyezik a kettő, akkor már régen rossz...
keresel egy darab 2-es síküveget, készítesz egy kb. 46 mm-es (2 mm-nyi ráhagyás legalább kell, hogy utána beférjen az üveg) kör alakú sablont mondjuk kemény kartonpapírból vagy hasonlóból, egy vékony filctollal körberajzolod az üvegen, utána kivágod az üveglapból a mintát, oly módon, hogy négy derékszögű érintőt veszel a kör mentén. Így kapsz egy 46 mm oldalhosszúságú négyzetet, beleírt körrel. Ezek után odalépsz egy szalagcsiszolóhoz, KESZTYŰT és VÉDŐSZEMÜVEGET HÚZOL, és FÜGGŐLEGES helyzetben tartva az üveglapot, szépen kör alakúra csiszolod az üveget. Nem egyszerű feladat, de meg lehet oldani, ha az embernek van szalagcsiszolója (ráadásul olcsó és nem kell hozzá utánjárás). Ha nincs, akkor
- veszel egy másik kilométerórát, akár működésképtelent is
például: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/karosszeria_kulso_elemek/egyeb/simson_star_schwalbe_km_ora_nem_mukodik_1445229012.html
csak az a lényeg, hogy az üvege jó legyen, szépen körbefeszegeted a peremezést, és kiműtöd belőle az üveget, aztán átrakod a tiédbe (amelyen viszont nagyon óvatosan kell felbontani a krómozott gyűrűt, hogy aztán vissza is lehessen tenni), vagy
- szépen megkérsz engem, hogy jó pénzért küldjek neked egyet. :-) Azt hiszem, hentereg valahol egy vagy két darab ilyenem, de nem mernék rá megesküdni.
De szerintem akkor jársz legjobban, ha veszel egy használt másikat, amelyik nincs megbontva.
jjzoli: Amivel gyertyahézagot mért, az hézagmérő, a fúvókák mérésére való eszköz pedig kalibrált huzal (valójában a gyertyahézagot is huzallal és nem lemezzel kéne mérni, de azért a sima hézagmérő is használható). Minden valamirevaló szerszám- vagy méréstechnikai szaküzletben kaphatsz ilyesmiket, ámbár túl sok értelme nincsen beruházni rá. A gyertya elektródahézagát untig elég szemre belőni (egy idő után már tapasztalatból megy az ilyesmi), a fúvókákat méregetni meg pláne fölösleges: ha nem nyúlsz hozzájuk, nem piszkálod kemény dróttal, csavarhúzóval, tűvel stb., hanem mindig csak és kizárólag sűrített levegővel fúvatod ki őket, akkor a büdös életben nem fog megváltozni a méretük (amely egyébként mindegyikbe bele van ütve, tehát könnyen ki lehet deríteni).
|
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni:
Szerelőnél láttam két féle "szerszámot" (vagy inkább eszközt). Az egyikkel a gyertyák hézagját mérte, a másikkkal a porlasztó fúvókáinak a belsejét. Azt hiszem mindkettő valami kulcstartó-szerű karikán volt. Különböző méretek voltak felfűzve minkét eszköznél.
Nem tudja valaki véletlen, hogy mi ennek a "gyergyahézagmérő" és "fúvókalyukmérő" eszköznek a pontos neve és hogy hol lehetne ilyeneket beszerezni? (ha egyáltalán lehet.)
Üdv.: jjzoli
|
Star!
A kmórában eltörött az üveg, felénk egy üveges sem tud 45 mm átmérőjű kört vágni 2 mm vastag üveglapból!
Tudtok valami megoldást?
Köszi,
|
helló!
nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy a hátsó sárvédő feletti szám (ami be van üttve a vázba) az megegyezik a üllés alatti táblán az alvázszámmal?
előre is köszi
|
helló nekem is ugyan ez a problémám,nem vettem még olyan gumi tömítést a szvítóba de szerintem 100% hogy az a baja.
kérdésem lenne hogy neked sikerült e megcsinálni?
és ha igen akkor az a kis gumi volt a hibás vagy más?
válaszod előre is megköszönöm.
honda2000@citromail.hu
2010.04.15 21:18 Kopelosboy „ Hello mindenki. Azt szeretném megkérdezni, hogy a motoromnak van 1 kis baja (nekem nagy probléma) a szivatónak állandóan rajta kell lennie , ha menni akarok vele. Ha meg visszatolom a szivatót akkor meg 30 mp és leáll ez mért van? Lehet hogy azért mert a szivató végében lévő gumi akadályozza? Ezt csak azért írom mert előtte jó ideig gumi nélkül futott. Előre is köszi a segítségeteket. Üdvözletem mindenkinek.” |
gülü
Próbálkozni persze hogy lehet, sőt kell is. :)
Hát, ha tudod kivitelezni a 12 V-os rendszert, akkor csak csináld, a töltőegységnek nem valószínű, hogy ártasz vele.
|
Csak kisérletezés szemponjából akarok 12 voltos töltést mivel építettem egy nagyon egyszerű riasztót :) Mivel sajnos nincs bekötve az üresjáratvisszajelzőm azt nem is használnám és a parklámpa helyett meg biciklivillogót szereltem fel :D az akkumulátort meg haveromtól szereztem és belefér egy pipcit kilóg oldalt de nem ér bele az oldalemezbe/burkolatba.(aprilliában volt) .
Majd nyáron nekiállok és felujjítom hogy egy gyönyörű és teljesen jól működő motor legyen (vagyis szeretném ) . És akkor teljesen 12 voltos rendszerrel és elktronikus gyujtássalszeretném ellátni. És fullos elektronikával.
Legalábbis próbálkozni lehet nem ? :)
2011.02.26 23:34 Zsoel „
gülü 22:37
Szia!
Bírni bírja. 12 V-os töltőberendezés töltőtekercset még nem javítottam ugyan (Starét igen), de a hátsólámpa fojtótekercsét ugyanabból a huzalból tekercseltem újra 6 V-os Star-ra (2 éve) és 12 V-os S51-re (fél éve). Mindkét izzó azóta is kifogástalanul világít, sem azok nem égnek ki, sem a fojtótekercs le. Szóval a töltőtekercsben sem lehet nagy különbség, csak annyi, hogy az újabb töltőberendezéseken már csak 4 vezeték van 5 helyett, tehát nem lehet változatni a töltőáram erősségét; nincs megcsapolva a töltőáram-fojtótekercs a felénél, hanem csak a teljes hosszát lehet kihasználni. Ezért 12 V-os akksinál a Star töltőegységét is úgy kell bekötni, hogy a teljes tekercshosszon végigfolyjon az áram, magyarán ne a zöld-piros vezetéket kösd vissza a biztosítéktáblára (gyárilag ezt kötik be, de ezt most te szigeteld), hanem a sima zöldet, amelyik gyárilag van szigetelve. Így elvileg működnie kell. Persze felelősséget nem vállalok érte, mert előfordulhat, hogy már eleve a leégés küszöbén áll a töltőegységed. Ne felejtsük el, hogy ezek 35-45 év körüliek már; ez elektromos dolgok esetében elég hosszú idő. De ha leég, akkor legalább újra lehet tekerni, és akkor jó lesz.
Viszont ennél sokkal izgalmasabb az a kérdés, hogy honnét kerítesz akkora 12 V-os akksit, amelyik befér a Star fikarcnyi kis akkumulátortartó rekeszébe? A gyári akku (6V 4,5 Ah) mérete 125×48×105; ekkora 12 V-os a világon nincsen. Ha lekalapálod azt a kis támasztónyelvet, akkor körülbelül (de tényleg csak körülbelül) egy 130×70×110-es tartóhelyet kapsz. Ide kell keresned egy ekkora méretbe beleférő, legfeljebb 4 amperórás akkumulátort. Ha nincs ilyen, akkor kénytelen leszel leverni onnét a gyári tartót, és odatenni valami mást, annyit meg nem biztos, hogy ér a töltőrendszer 12 V-osítása. A parklámpát úgysem használja senki (ki az a marha, aki éjjel közterületen merné hagyni szeretett Star-ját, pláne így felhívva rá a figyelmet?), az üresjárásjelzőnek sincs sok értelme (3 sebesség között nem nehéz megtalálni az ürest), a dudának sem (autós úgysem hallja meg, biciklis, gyalogos meg hallja a motorhangodat is). Egyedül az index ér valamit, de hátulról az sem nagyon látszik a motoros karjaitól, főleg nappal nem (biztonságosabb inkább karral jelezni).
|
gülü 22:37
Szia!
Bírni bírja. 12 V-os töltőberendezés töltőtekercset még nem javítottam ugyan (Starét igen), de a hátsólámpa fojtótekercsét ugyanabból a huzalból tekercseltem újra 6 V-os Star-ra (2 éve) és 12 V-os S51-re (fél éve). Mindkét izzó azóta is kifogástalanul világít, sem azok nem égnek ki, sem a fojtótekercs le. Szóval a töltőtekercsben sem lehet nagy különbség, csak annyi, hogy az újabb töltőberendezéseken már csak 4 vezeték van 5 helyett, tehát nem lehet változatni a töltőáram erősségét; nincs megcsapolva a töltőáram-fojtótekercs a felénél, hanem csak a teljes hosszát lehet kihasználni. Ezért 12 V-os akksinál a Star töltőegységét is úgy kell bekötni, hogy a teljes tekercshosszon végigfolyjon az áram, magyarán ne a zöld-piros vezetéket kösd vissza a biztosítéktáblára (gyárilag ezt kötik be, de ezt most te szigeteld), hanem a sima zöldet, amelyik gyárilag van szigetelve. Így elvileg működnie kell. Persze felelősséget nem vállalok érte, mert előfordulhat, hogy már eleve a leégés küszöbén áll a töltőegységed. Ne felejtsük el, hogy ezek 35-45 év körüliek már; ez elektromos dolgok esetében elég hosszú idő. De ha leég, akkor legalább újra lehet tekerni, és akkor jó lesz.
Viszont ennél sokkal izgalmasabb az a kérdés, hogy honnét kerítesz akkora 12 V-os akksit, amelyik befér a Star fikarcnyi kis akkumulátortartó rekeszébe? A gyári akku (6V 4,5 Ah) mérete 125×48×105; ekkora 12 V-os a világon nincsen. Ha lekalapálod azt a kis támasztónyelvet, akkor körülbelül (de tényleg csak körülbelül) egy 130×70×110-es tartóhelyet kapsz. Ide kell keresned egy ekkora méretbe beleférő, legfeljebb 4 amperórás akkumulátort. Ha nincs ilyen, akkor kénytelen leszel leverni onnét a gyári tartót, és odatenni valami mást, annyit meg nem biztos, hogy ér a töltőrendszer 12 V-osítása. A parklámpát úgysem használja senki (ki az a marha, aki éjjel közterületen merné hagyni szeretett Star-ját, pláne így felhívva rá a figyelmet?), az üresjárásjelzőnek sincs sok értelme (3 sebesség között nem nehéz megtalálni az ürest), a dudának sem (autós úgysem hallja meg, biciklis, gyalogos meg hallja a motorhangodat is). Egyedül az index ér valamit, de hátulról az sem nagyon látszik a motoros karjaitól, főleg nappal nem (biztonságosabb inkább karral jelezni).
|
Üdv!
Abban kérnék segtséget hogy hogy alakítsam át a töltésemet 12 voltosra ? van egy 12 voltos töltőtekercs csak hogy bírja e ez a töltésberendezés a 12 voltot ? Ha van 12 voltos starja valakinek az hogy kötötte be ?
|
Szia jjzoli!
Köszönöm a gyors segítséget.
Hozzászólásodból arra következtetek, hogy a 18w-os,világítótekercs teljesítménye kevés a féklámpa és hátsóvílágítás együttes használatakor.
Üdv.: Sz.Gábor
2011.02.19 18:00 jjzoli „Szia!
Először én is bekötési hibának véltem (ugyanis az 51-esnél égve marad a világítás, ha a féklámpa is ég), de aztán nálam hozzá értőbb azt mondta, hogy míg az 51-esnél külön tekercsről működik a világítás és a féklámpa, addig a Star-nál ezek 1 tekercsről működnek. Ezért nem ég a kettő egyszerre.
Üdv.: jjzoli
2011.02.18 19:09 szimo75 „Sziasztok.
A bekapcsolt hátsólámpavilágítás a féklámpanehézkes felgyulladásánál elalszik ez elkötési hiba vagy gyáriállapotnak megfelelő müködés.
Üdv: Sz.Gábor” |
Szia!
Először én is bekötési hibának véltem (ugyanis az 51-esnél égve marad a világítás, ha a féklámpa is ég), de aztán nálam hozzá értőbb azt mondta, hogy míg az 51-esnél külön tekercsről működik a világítás és a féklámpa, addig a Star-nál ezek 1 tekercsről működnek. Ezért nem ég a kettő egyszerre.
Üdv.: jjzoli
2011.02.18 19:09 szimo75 „Sziasztok.
A bekapcsolt hátsólámpavilágítás a féklámpanehézkes felgyulladásánál elalszik ez elkötési hiba vagy gyáriállapotnak megfelelő müködés.
Üdv: Sz.Gábor” |
Sziasztok.
A bekapcsolt hátsólámpavilágítás a féklámpanehézkes felgyulladásánál elalszik ez elkötési hiba vagy gyáriállapotnak megfelelő müködés.
Üdv: Sz.Gábor |
Hello! Az lenne a kérdés,hogy star első fék huzalnak milyen hosszúnak kell lenni,vagyois a szabad kiállásnka? Előre is köszönöm |
Star!
Itt is megnézheted:
http://e-motorparts.addel.hu/products.php?prcategory=25558&count=1
Üdv
2011.02.08 22:05 roadhog „Sziasztok.
Az volna a kérdésem, hogy pl a star lámpa és tank közti gumi csikot, honna lehetne beszerezni? Apósomnak régi álma volt egy simson star. Most sikerült egyre szert tennünk, ami 8 év állás után a karbi takaritás sikere után 3. rúgásra be is indult,. Sajna a blokk teljes felújjitásnak esik alá., hévégén kezdünk neki a festés eltávolitásához., lakatoláshoz, majd szépsorban minden átesik a felújjításon. De ilyen gumi csikot a tank elé nem tutam edigg beszerezni. Ha valakinek volna esetleg infója honan lehetne venni, megköszönném.
Üdv H.Gábor
” |
Hello!
Én innen vettem amikor újítottam, a gumicsíkot és a matricát is:
http://motorszaki.hu/
Üdv: Zsolt
2011.02.08 22:05 roadhog „Sziasztok.
Az volna a kérdésem, hogy pl a star lámpa és tank közti gumi csikot, honna lehetne beszerezni? Apósomnak régi álma volt egy simson star. Most sikerült egyre szert tennünk, ami 8 év állás után a karbi takaritás sikere után 3. rúgásra be is indult,. Sajna a blokk teljes felújjitásnak esik alá., hévégén kezdünk neki a festés eltávolitásához., lakatoláshoz, majd szépsorban minden átesik a felújjításon. De ilyen gumi csikot a tank elé nem tutam edigg beszerezni. Ha valakinek volna esetleg infója honan lehetne venni, megköszönném.
Üdv H.Gábor
” |
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
| |