|
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
Sziasztok.
Az volna a kérdésem, hogy pl a star lámpa és tank közti gumi csikot, honna lehetne beszerezni? Apósomnak régi álma volt egy simson star. Most sikerült egyre szert tennünk, ami 8 év állás után a karbi takaritás sikere után 3. rúgásra be is indult,. Sajna a blokk teljes felújjitásnak esik alá., hévégén kezdünk neki a festés eltávolitásához., lakatoláshoz, majd szépsorban minden átesik a felújjításon. De ilyen gumi csikot a tank elé nem tutam edigg beszerezni. Ha valakinek volna esetleg infója honan lehetne venni, megköszönném.
Üdv H.Gábor
|
mivel a csapágyat a hajtóműolaj keni ezért belülre a szimeringet és kivűlre a csapágyat utána a hézagoló.
2011.01.28 09:49 turilas „Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy a Főtengelyre milyen sorrendbe kell felrakni a csapágyat és a szimeringet?” |
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy a Főtengelyre milyen sorrendbe kell felrakni a csapágyat és a szimeringet? |
Köszönöm a választ. Most raktam össze a blokkot anyi hogy járt az udvaron vagy 15 percet :) és utána megmértem. |
thomas Mc szia a gyári adat 9.5 ugyhogy nyugottan lehetsz rendben van a kompreszio a motorodban. én is mértem az enyémen kb 150 km után, ha szép lassan nyomtam le a berugokart kézzel akkor volt 8.5 de ha lábbal ojan tempoval mint mikor inditod akkor felugrott 11 re. ha még nagyon friss a motor akkor az még javulni fog . szia. |
Szevasztok menyi a minimum kopresszió a star-on és menyi számít nála jónak?
Én most újítottam fel az enyémet és 9,6 Bar a kompreszió szerintetek az jó?
Előlre is köszi a válaszokat! |
köszi a segitséget! a nyeregzáret azért akarom kivenni,mert valaki eltörte(előző elötti tulaj) és valahogy meg szeretném csinálni.a teleszkópokat fel szeretném újítani, mert az ujj marha drága. teleszkop szereléshez szeretnék még tanácsot kérni!! köszi |
Valószínűleg nincs egyenesbe állítva a hátsó kerék,nem párhuzamos az elsővel.Sztem lazítsd meg a hátsó tengelyt ,állítsd be a láncfeszességet,utána meg nézd meg hogy egy vonalban legyenek a kerekek. pl egy lecet melléraksz.Ez csak akkor működik ha egyforma széles az első-hátsó gumi! Az olajbeöntő deklihez vastagabb tömítést rakj,az utángyártott sajnos elég vékony.A nyeregzárat talán 22-es vagy 24 -es villáskulccsal lehet kiszedni,de gyárilag van egy biztosítólemez az anyacsavar alatt ,ennek le kell hajtani a szélét az anyáról,hogy el lehessen csavarni.Vigyázz a zárra mert ritka dolog,ha nincs kulcsod hozzá,pár száz forintért csinálnak bele,sőt a kormányzár kulcsához is hozzá tudják igazítani. |
üdv segítségeteket szeretném kérni abban ,hogy mijért "rázza" a starom a hátulját? 45 kmh körül erőteljesen jobbra húz, a beöntő nyillásban belül félbe van törve az anyacsavar ami egybe van öntve a deknivel. gond nélkül meg lehet húzni de lehelletnyi olaj szivárog belölle.Tegyek bele +1 tömítést?(én erre gondoltam) válaszaitokat előre is köszi! ja és hogy lehet kiszedni a nyeregzárat? |
Sikerült megoldanom az ülés-zár kérdést. Vettem egy dekni-zárat (amit eredetileg úgy adtak, hogy Simson Roller ülés-zár), és ebből készítettem el az ülés-zárat. Persze kellett hozzá egy kis fabrikálás, meg kézügyesség, de a végeredmény állítom hogy jobb lett mint a gyári (amit már ugye nem nagyon lehet találni). |
A Simsonok a korabeli kismotoroktól megbízhatóbbak voltak,nagyobb futásteljesítményt értek el. Az én Staromban kb 12000 km volt mikor megvettem,de nagyapám Schwalbe-ja több mint 42000 km-t futott,igaz hogy időközben új hengert és dugattyút kapott. |
:XD bocs,természetesen NEM 4 liter olaj kell a Starba, hanem 4-4.5 DECILITER....:) amugy nem dicsekedni akartam az én 16000 km-emmel,és elfelejtettem azt is leirni, ha apám 1986-ban rakatott rá GYÁRI hengert, és dugattyút, azóta egy ládában állt a blokk. 0 km volt a hengerben. én járattam be, talán ezért bírja ilyen jól.
|
Chyry szi ha ne találod az olajszit kontrol csavart akkor ha tok ures volt a gép , levolt véve a dekli ahogy írod. akkor onts bele egy félitert és ennyi pont elég. a csavar a másikoldalon van a lénckerék mellet egy imbuszfeju csavar. |
Köszönöm Viktor a gyors választ! Mindenképpen új berúgót akarok, ez csak ideiglenes megoldásnak tűnt, de vélhetően igazad van. Megvárom az újat. Addig ha nagyon kell, tolok rajta egyet.:)
4 liter olaj? Ehhez a részéhez nem értek, de nem sok az egy kicsit? Az autómba szoktam annyit tölteni.:)
Megfogadom a tanácsodat, és figyelem, h nem e folyik valahol, ha beletöltöttem.
Mégegyszer köszi a választ!
Üdv: Chyry |
 szia Chyry! a Starba 4, 4 és fél liter !hajtómű! olaj kell,ha teljesen száraz a blokk.. Bár érdekes amit irtál, h egy deci volt benne, vajon mitől? az előző tulaj talán azt gondolta ennyi kell,nem tudom... egyébként a szintről: ha keréken van a motor(nem kitámasztón),az olajszintnek kb a betöltő nyilás alsó széléig kell érnie.persze ha nagyjából függölegesen áll...amuyg ha a váltóműben nincs olaj, attól a dugattyú, főtengely nem áll be, mivel azt a benzinben lévő olaj keni:) csak a váltód,kuplungod fog tönkre menni:((( viszont érdemes megnézned ha feltöltöd, hogy nem ömlik e belőle orrán száján, akárhol. ha szép hangja van, megy is rendesen, vszinű a szimeringek jók:)tehát ott nem folyik. esetleg az olaj leeresztőpnél tud még folyni bőven, ha nincs meghúzva rendesen,vagy éppen már párszor túlhúzták... a berugóról még annyit, hogy nagyon megérné ha vennél egy ujat(utángyártottat), mivel a heggesztéssel talán több kárt okozol ,mint hasznot. rideg lesz az anyag, görbülhet a tengely stb. annak is oka van hogy eltört... sok sikert:) az elektronikától sose félj, kapcsrajz után egy óvodás is beköti tökéletesen:) |
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Bár lehet, hogy ki fogtok nevetni, amiért másoknak alapvetőt kérdezek, de itt hozzáértő emberek vannak, és biztos ami tuti!:) Pár hete vásároltam egy elég lelakott star-t. A motorja bivalyerős, simán megy 60-at, úgy hogy szinte minden más rossz rajta. A világítása kakukk, a kábeleket az előző tulajnál szétrágták a patkányok.:) Hátsófék nincs, szívató nincs, kipufogó lötyög, levegőszűrő föl van szixalogozva, bal lábtartó nincs, festése ecsettel(!) f*s zöldre:) Ennek ellenére pöccröffre indul, megy mint állat, és a hangja is meseszép. Így megvettem potom pénzért(15.000Ft). Volt már anno egy simson 51 elektronikom, sokat bütyköltem, gondoltam ezt is fölújítom simán. S higgyétek el, tényleg értek is valamit a/z újabb simsonokhoz/, de most körbe fogtok röhögni, olyat kérdezek!:)
Még nem kezdtem neki a felújításnak, de azért eccerkéccer kivittem terepre még ilyen állapotban is a Sámsont. Egy ilyen út során eltört a berúgókarom. Vagyis inkább a belső tengely. Gondoltam uncsitesómmal megheggesztetem, míg nem szerzek újat. Szétszedtem a blokkot, h hozzáférjek a tengelyhez. És ekkor láttam a csodát!:) A blokk aljából kicsavartam az olajleeresztőt. Egy deka olaj nem folyt ki.:) Levettem a deklit, s kb 1, azaz 1 deci olaj volt a hajtóműben.:) És én így használtam terepen, hóban jégen.:) Igaz nem sokat, de akkor is mákom volt, hogy nem állt be, de én voltam a hülye, h elhittem az extulajnak, h fullra föl van töltve. Tehát ha nem törik el a berúgó, akkor lehet, h tönkreteszem. Kövezzetek meg, én is tudom, h vételnél alap az olajcsere, de olyan meggyőzően mondta a volt tulaj az friss olajat, h gondoltam felújításig még elmegy így is.
És most jön e "kicsi" bevezető után a hülye kérdés: Holnap megheggesztjük a berúgót, és összerakom. Meddig kell töltenem olajjal??? Az Elektronikomon volt egy nívócsavar ami ezt jelezte. Ezen nem látok. Most nevessetek!!!:) Lehet, h én vagyok a hülye!:):):)
Azért megköszönném a válaszokat!
U.i.: Ha a felújítás közben elakadok, akkor még jelentkezem!:)
Üdv: Chyry |
ujra sziasztok. most látom csak h ez az oldal majdnem halott... soha senki nem nézi? legalábbis fél éve...XD. mindegy ,ha esetleg tudok segíteni néhány egyszerű tanáccsal, szivesen teszem! v. |
 sziasztok. egy 1973as Starom van,apámtól örököltem.2010 áprilistól decemberig !!!16000!!! km-t mentem vele...hosszú(egy huzamban 250-300 km)és rövid pesti távokon is... közben pedig futárkodtam,esőben -hóban szintén ezzel a mocival.én magam raktam össze 2 fonott kosárból:))amiben hozzám került... a fater még 1986-ban cserélt benne hengert és dugattyút(akkor még nyilván ddr-es volt minden:),de a blokk még nem volt széthúzva.gyári forgalmi,faterom nevén...sok-sok problémát olvastam itt tőletek, és komolyan mondom hüledezek! hogy lehet h vkinek ilyen és ennyi baja van egy Starral??nem mondom,egyszer,tényleg csak egyszer,megállt...40 fokban meghalt a kondenzátor. és ennyi!! hogy gázbowden,meg dugattyu besülés,meg gyűrűtörés?? áhhh mikor elkezdtem összerakni,kb 20 ezret költöttem rá.most januárban kb. ujra ennyit fogok,és fix. h jó lesz egy évig!ne ijedjetek meg semmitől,meg kell tanulni csukott szemmel is szét szedni,és összerakni. alap szerszám az utazáshoz(mondom.napi 150 et mentem vele kb pesten) plusz a saját hosszú túráim), és NO problem!! a Star elnyűhetetlen,ha nem sajnálsz tőle pl. olyat h 600 ftos megszakitó:)) hajrá Starosok,széles utat!!
2010.06.13 15:06 Dombi Lajos „Áh a kipufogó tiszta! De az egész blokk fel van újitva és már egykis szembeszél is megfogja!És szinte alapjáraton ketyeg!
” |
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni javítással kapcsolatosan. A gyertyához vezető gyújtáskábel szétszakadt, ezt szeretném kicserélni. Le kell szednem a lendkereket, és utána hogyan tovább? A gyújtást utána hogy kell beállítani, kell még valamit cserélnem rajta a gyújtáskábelen kívül, kondit, megszakítót stb.?
Előre is köszönöm. |
sziasztok. csak annyit szeretnék kérdezni,miota osszeraktam a staromat nem mentem vele tobbet mint kb 100 km és elment benne 3 gyertya az elso brisk a másodig champion aztán egy bosch az utolso 15 km birt ki lehet ennek valami gyujtás oka vagy csak egyszeruen rátaláltam a hibás gyertyákra. milyet vegyek már nem tudom . megprobálok egy láncfurészét beletenni csak akkor a pipát is ki kell cserélnem. elore is kosz a segítséget. |
[Későbbi] [1426-1407] [1406-1387] [1386-1367] [1366-1347] [1346-1327] [1326-1307] [1306-1287] [1286-1267] [1266-1247] [1246-1227] [1226-1207] [1206-1187] [1186-1167] [1166-1147] [1146-1127] [1126-1107] [1106-1087] [1086-1067] [1066-1047] [1046-1027] [1026-1007] [1006-987] [986-967] [966-947] [946-927] [926-907] [906-887] [886-867] [866-847] [846-827] [826-807] [806-787] [786-767] [766-747] [746-727] [726-707] [706-687] [686-667] [666-647] [646-627] [626-607] [606-587] [586-567] [566-547] [546-527] [526-507] [506-487] [486-467] [Korábbi]
| |