|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
starex
Rendben, jó utat! Lehetséges, hogy nem leszek itthon, mert be kell ugranom Óvárra 8 körül, pár dolog miatt, de ha esetleg kicsit késnék, nyugodtan várakozz ott előttünk a járdán, igyekszem haza. A nyélgázas 50 kicsit kevéske, de majd megnézzük, mi a téma.
|
Zsoel
Oké, holnap 8 körül elindulok, viszem a porlasztódat és a jeges teát. Legalább járatom kicsit a gépet. Ma is mentem vele egy kis karikát bemelegítésképpen. 45-50 volt az utazó tempóm, de már majdnem nyélgázon.
|
starex
Ugyan már, örülök, hogy segíthettem. De ha már mindenképpen ajándékozni akarsz valami folyadékneműt, akkor az egy jeges tea legyen, ilyenkor, nyáron azt szeretem.
|
Zsoel
Per pillanat jó a hétfő, most úgy néz ki hogy nincs semmi fonots dolgom aznap. Vasárnap megírom a biztosat.
Valamit vinnék a kölcsön porlasztóért köszönetképpen, csak nem akarok haszontalan dolgot adni. Üdítő, ital, mit szeretnél?
|
starex
Hát, ma és holnap semmiképpen nem érek rá. Jövő hétfő jó lenne, ha neked is megfelel. Az időjárás is jónak néz ki aznapra, nem fogsz megázni, meg a szél se tol vissza.
|
Zsoel
Mikor lenne egy kis időd a karburátor visszavételére, illetve egy motornézésre? Felpumpálom a gumikat, aztán mennék is.
|
sanyi4012
Ezt sajnos nem tudom, ilyen tuning jellegű témákkal én nemigen foglalkozom. Egyszer már kérdezett itt valaki ilyen témáról.
|
Zsoel
Gondoltam rá,csak oylan fura formájuk volt,imntha elszakadtak volna :D mindegy,végül meglett mind és visszaraktam. Most új kérdésem van (remélem nem unod:)))
Tehát az mz-re szeretnék venni fehér oldalfalú gumikat,nem tudod véletlenü,hogy hol lehet azt magyarországon kapni?:) Németorságban találtam 24ezerért,de múltkor valahol egy Magyar oldalon találtan fele annyiért,de már nem találom azt az oldalt:/ A gumifestésről csak rosszat láttam,hamar besárdul,töredezik stb.
|
sanyi4012
Nézd már meg, mit írtam a tegnap esti üzenetemben: "..a ferrodolból készült, dugattyúra felfekvő három dörzsszegmensből..." Azok a kis dörzsbetétek nem valamilyen egésznek az összetört részei, hanem gyárilag van belőlük három különálló darab. Így lehetséges, hogy kirugózáskor (vagyis amikor a dugattyú kifelé halad a munkahengerből) el tudnak mozdulni egymástól, és a dugattyú kúpos felületére felfutva, vagyis lényegében a dugattyú és a hengerfal közé szorulva, súrlódásuk révén csillapító hatást fejtenek ki a dugattyú mozgására. Ha ezt a betétet egyben tennék rá a dugattyúra, akkor annak nem lenne semmi értelme, nem gondolod? Ennél egyértelműbben és szájba rágósabban én már igazán nem tudom leírni a működési elvet.
Sajnos rossz hírem, hogy ezeket a betéteket nem lehet pótolni, mert nem kaphatóak. Két dolgot tudsz csinálni: vagy szerzel egy másik lengéscsillapítót, és abból kibányászod ezeket a darabokat, vagy beszélsz egy esztergályossal, és gyártatsz vele egyben ilyen betétet, forgástestként (ehhez tudok adni rajzot, mert én már csináltattam ilyesmit), majd utána 120°-ban óvatosan három darabra fűrészeled.
Viszont örülhetsz, hogy a munkahenger nem tört bele a szembe; ilyen lengéscsillapítóknál már ez is komoly fegyvertény (összeszereléskor majd finoman zsírozd be a henger végén lévő menetet is, ez nagyban megkönnyíti a következő szétszerelést).
|
Zsoel
Na itt egy kép(beilleszteni megint nem sikerült). Tehát a pirossal bekarikázott rész,gondolom az ott a dugattyú ami kúpos,és arra megy rá valami,és az több részre tört,sak kettőt találtam meg belőle :/ Azt hogyan lehetn pótolni?
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/q84/s480x480/10441018_718418751533924_8927187798833410330_n.jpg
|
sanyi4012
Ennyiből sajnos még nem tudom, mit törtél el, illetve az sem világos, milyen tengelyt ütöttél ki. Két lehetőség van.
a) A lengéscsillapító nem gyárilag a motorodra való, ugyanis (éppen mivel a 40+ éves eredeti rugóstagok elöregedett műanyag burkolatai hajlamosak darabokra hullani) szoktak ezekre a járgányokra mindenféle oda nem illő, más márkákról vagy jobb esetben más Simson-típusokról származó, általában méretileg nem megfelelő rugóstagokat felszerelni. Ebben az esetben egyelőre sötétben tapogatózom, mivel a véleményezéshez látnom kéne az alkatrészt.
b) A lengéscsillapítók eredetiek, akkor viszont te szerintem tengely címszó alatt arra a kúposszegre gondolsz, amelyik a könnyűfémöntvényből készült alsó lengéscsillapítószemet a dugattyúszárra rögzíti. Ennél a lépésnél azonban még nincs minek eltörnie, legfeljebb a műanyag burkolat repedhet meg, ha már nagyon "meg van érve". Én a csillapítószerkezet munkahengerére gondoltam; ez egy vékony cső, és amikor az ember megpróbálja lecsavarni róla a többnyire rárohadt másik (menetes) szemet, a menetnél még vékonyabb falú cső rendszerint beletörik a szembe.
Akkor tehát még egyszer: a lengéscsillapító alsó részén lévő szemet le lehet venni, ehhez a burkolatot a rugó ellenében vissza kell húzni, a keresztirányú kúposszeget a vékonyabb vége felől kiütni, egy 9-es villáskulccsal a dugattyúszáron lévő lapolásnál a burkolatot megtámasztani, és a szemet körbeforgatva lehúzni. Ezután a lengéscsillapító szétszerelhető: le kell húzni a fekete (alsó) műanyag burkolatot, majd a nagy csavarrugót, végül a szürke (felső) burkolatot (egyes kiviteleknél a rugó két végén még alátét is van). Ekkor ott marad a lengéscsillapító szerkezet, amely áll: felső rögzítőszemből, munkahengerből, dugattyúból (egy rugós alátéttel megtámasztott acélkúp), a ráerősített dugattyúszárból, a ferrodolból készült, dugattyúra felfekvő három dörzsszegmensből, a munkahenger végébe peremezett műanyag vezetőperselyből, hátsó lengéscsillapítóknál egy 20 mm-es, a munkahenger végében elhelyezett gumituskóból, valamint egy, a száron lévő gumigyűrűből. Olajat ebbe a lengéscsillapító szerkezetbe nem kell és nem is szabad önteni, ez ugyanis nem hidraulikus, hanem súrlódásos elven működik, és mindenféle kenőanyag az ellensége! Ebből következően szimering sincs benne. Ehhez a lengéscsillapítóhoz egyébként semmiféle alkatrészt nem lehet kapni (az öntvényrészek, illetve fekete színű burkolatok kivételével, de azt is csak Németországban) - amit cserélni kell rajta, azt csak csináltatni lehet. Esetleg szerezni egy bontott darabot, de jó eséllyel azon is vacak lesz a szükséges alkatrész, illetve szétszereléskor ugyanúgy eltörik. A nyikorgást a rugó okozza, ahogy a dugattyúhoz súrlódik. Jellemzően inkább az első lengéscsillapító csinálja ezt, mivel annak vékonyabb anyagból készült és ritkább menetű a rugója, ezért hajlamosabb a kihajlásra. Ezen egy módon lehet segíteni: alkalmas kis ecsettel VÉKONYAN(!!!!!) be kell zsírozni kívül-belül az egész rugót, ez általában egy-két évre megoldja a nyikorgás problémáját.
|
Zsoel
Hülye ötlet volt,de nem találtam semmi kissebbet amivel ki tudtam volna ütni,és ugy gondotlam ez még éppen át fog menni:/ Most a Star-al kapcsolatba lenne egy oylan kérdésem,hogy szétszedtem az egyik lengéscsillpítót,mert nagoyn nyikorognak már,viszont egy kis alkatrész eltört ahogy kiütögettem a tengelyt benne. Nem tudom minek mi a neve,és érdekelne,hogy azt az alaktrészt hogyan pótolhatom. Szerintem te tudod miről van szó,mert valahol már leírtad,hogy az az alkatrész midnenképp el fog törni,és másképp nem lehet szétszedni. Illetve ebbe milyen olajat kell önteni? A szimmeringet ajánlott kicserélni ilyenkor? Azt hogy kell kiszedni? És a nyikorgás egyáltalán mitől van?
|
Péter
Szia!
A váz alsó lemezrésze szokott eldeformálódni, illetve még inkább a sztender felfekvő része elkopni, ahogy ezek felcsukódáskor érintkeznek egymással. Valamint az állvány csőtengelyének idővel egyre jobban kiverődő furatai sem javítanak a helyzeten. Új sztendert lehet kapni, nem is veszélyesen drága, a vázat meg ki lehet egyengetni, meg lehet hegeszteni. Én mondjuk a sztendert is meg szoktam javítani, de ez nem mindenhol végezhető el házilag, mert alumíniumot csak egyenáramú hegesztőgéppel lehet hegeszteni, de egyébként simán fel lehet rakni rajta a kopott részeket, és olyan lesz, mint az új.
|
Sziasztok!
A középtámasznak van-e v.milen ütközője, mert az enyém a kipufogónak támaszkodik felcsukva?
Üdv, Péter
|
KisTSavo
Sajnos nincs, de azt tanácsolhatom, hogy a hátsó sárvédőkkel nagyon vigyázz, és ha neten keresztül vásárolsz, alaposan fényképeztesd körbe az eladóval alulról-felülről, mert ezek nagyon hajlamosak a rozsdásodásra, és könnyen beleszaladhatsz egy szétrohadt vagy összevissza foltozott darabba. Nekem is csak harmadik nekifutásra sikerült egy épkézláb darabot szereznem. Legjobb személyesen szerezni, de ha ez nem megy, és a fotózástól az eladó különféle indokokra hivatkozva elzárkózik, inkább hagyd ott a francba, mint hogy kidobj 4-5 ezer forintot valami semmirevaló cuccra.
|
sanyi4012
Hát, azért azt te is beláthatod, hogy kiütni valamit egy lyukból olyasmivel, ami vastagabb, mint maga a lyuk, nem túl nyerő ötlet... Azt hittem, ez alapdolog. Ha már egyszer megindult a tengely, akkor ki is jött volna, kár volt elbaltáznod a dolgot azzal, hogy túl vastag tüskével próbálkozol.
Az eloxidálódott alumínium tisztítására van több módszer is.
A legjobb a szárazjeges szemcseszórás, de ez jelenleg még nagyon drága technológia, és nem is mindenhol elérhető.
Aztán azt is lehet, hogy homokszórással lekezelni a felület, és (annak kiküszöbölésére, amit mondtál) utána üveggyöngyszórásnak kitenni; ez elég jól visszaadja a frissen öntött alumínium eredeti selyemfényét.
Egyszerű, házilag kivitelezhető módszer a trisóoldat készítése. Egységnyi meleg (max. 40-50 °C közötti) vízhez 1/10-1/12 mennyiségű trisót kell keverni, és 3-4 órára beletenni az alumínium alkatrész(eke)t. (Közben nem árt néha meg-megnézni a folyamatot, nehogy az alumíniumot is megkezdje az oldat.) Ennek hatására az(oka)t sötétszürke reve fogja beborítani, amelyet utána mechanikai úton (pl. folyó víz és ecset alkalmazásával) könnyen el lehet távolítani.
Aztán olvastam még olyan módszerekről is, hogy hideg zsíroldóval kell bepermetezni a felületeket, megvárni, míg pezsegni kezd, és akkor bő vízzel leöblíteni, vagy egy vödörbe meleg víz, abba némi mosópor, elkeverni, és egy napig benne áztatni a cuccot, de ezek hatékonyságáról nincs információm.
|
Sziasztok!
Még a télen írtam hogy újítok fel egy Start, de közben félbeszakadt, aztán most tudok vele újra foglalkozni. Szükségem lenne egy hátsó sárvédőre és egy kormányra. Valakinek nincs elfekvőben esetleg?
|
Zsoel
A tengely megindult,viszont már meg amivel ütöttem,az szorult bele utánna.Lehet elviszem valami autó-motor szervízbe,hátha kiszedik nekem egy pillanat alatt. Újabb kérdésem: A hengerfejem vastagon el van oxidálódva, milyen vegyszerrel lehetne ezt eltűntetni? Senkinek nem volt ötlete akit kérdeztem.Homokszórásra gondoltam,de attól érdes lenne a felület és le kéne festeni amit persze nem akarok. Nincs valamilyen oldószer erre?:)
|
Benyó
Ja! Nevezd inkább léptetővilla-tengelynek, az egyértelműbb.
Ennyiből nem tudom, mi lehet a baj, de azt garantálom, hogy a motor ismételt szétszerelése nélkül nem fog megjavulni. A váltókart semmiképpen se erőltesd, mert eltörhet valamelyik kapcsolóalkatrész, vagy ami még rosszabb: az aluöntvényből törik ki valahol egy darab. Szereld szét a motort, fényképezd körbe jobbról-balról, alulról-felülről a váltóművet és a kapcsolószerkezetet, akkor jó eséllyel meg tudom mondani, hol van a gond.
Mellesleg halvány elképzelésem sincsen, mit kell művelni egy ilyen motorral ahhoz, hogy elgörbüljön a léptetővilla és tönkremenjen a tengelye (az egész motor, de különösen ez a rész igen stabil, hibamentes konstrukciónak bizonyult a gyakorlatban), úgyhogy valami nagyon durva "kiképzést" kaphatott a használat során. Esetleg a gyári betöltés óta nem látott kenőolajat.
|
Az a tengely amin a lepteto villa van.
http://simson.boltaneten.hu/image/termekn707-huzoek_tengely_simson_schwalbe.jpg |
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |