Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4287-4268] [4267-4248] [4247-4228] [4227-4208] [4207-4188] [4187-4168] [4167-4148] [4147-4128] [4127-4108] [4107-4088] [4087-4068] [4067-4048] [4047-4028] [4027-4008] [4007-3988] [3987-3968] [3967-3948] [3947-3928] [3927-3908] [3907-3888] [3887-3868] [3867-3848] [3847-3828] [3827-3808] [3807-3788] [3787-3768] [3767-3748] [3747-3728] [3727-3708] [3707-3688] [3687-3668] [3667-3648] [3647-3628] [3627-3608] [3607-3588] [3587-3568] [3567-3548] [3547-3528] [3527-3508] [3507-3488] [3487-3468] [3467-3448] [3447-3428] [3427-3408] [3407-3388] [3387-3368] [3367-3348] [3347-3328] [Korábbi]

2016.02.12. 15:32 Idézet

Kovati88,

 

A 4. vezeték szerintem az üresjárat kapcsolótól megy fel, a kis zöld lámpához. Az eredeti rajz szerint annak kék-zöld színűnek kellene lennie, de ilyet a Te felsorolásodban ne találtam.


2016.02.12. 08:51 Idézet
Üdvözlök Mindenkit!
 
Kérdésem lenne, a motorblokk bekötésével kapcsolatban. A motorblokkból 4 darab vezeték jön ki, melynek színei, amit úgy gondolok, hogy gyári, a következők:
 
1. piros-sárga
2. szürke-piros
3. piros fehér
4. barna-fehér
 
Ezek a színű vezetékek a gyújtáskapcsoló mely lábára csatlakozik? Az oldalon itt van fent egy rajz, amin végülis érthetően van levezetve a nyomvonal, de ezen rajz alapján csak 3 vezeték jön ki a blokkból. 
 
Válaszotokat előre is köszönöm!
 
 
 
Zsoel
 
Köszönöm szépen a küllőkkel kapcsolatos hozzászólásod. Elnézést, hogy nem tudtam visszaírni időben.

2016.02.02. 20:47 Idézet

Medve

Nahát, kicsi a világ... :) Bár ez a ritkábbik eset; ha valaki a szóbeli vagy tettleges segítségemet kérné, arról általában az szokott kiderülni, hogy minimum 2-300 kilométerre lakik tőlem.

Keress nyugodtan, ha aktuális lesz, és egyeztetünk valamit.


2016.02.02. 19:35 Idézet

Zsoel

Jómagam pedig, Mosonszentmiklóson!

Akkor röpke 20 perc alatt oda tudok menni bármikor!

Majd egyeztetünk!


2016.02.01. 21:34 Idézet

mopedos

Én még nem rendeltem onnét, de beszéltem olyannal, aki már igen. Megbízható üzlet.


2016.02.01. 21:33 Idézet

Medve

Én Halászin lakom. Ha errefelé jársz, és éppen itthon vagyok, állok rendelkezésedre, ha tudok valamiben segíteni.


2016.02.01. 20:21 Idézet

Zsoel

Igen sajnos, csak így sikerült fel tenni a képeket!

Vannak rajta hiányosságok, de alapvetően jó alap, megéri vele foklalkozni!

Esetleg egy személyes találkozón szívesen kérnék tanácsot!!


2016.02.01. 15:06 Idézet

Üdv!

Valaki esetleg szokott rendelni alkatrészt a német AKF.de  -ről??


2016.02.01. 07:58 Idézet

Medve

Köszi! Csak az a baj, hogy olyan apró felbontású, tovább nem nagyítható képeket tettél föl, hogy alig tudok belőlük kivenni egy-két részletet. Amennyit látok, az igazolja mindazt, amiről eddig beszéltünk. Továbbá még meg tudom állapítani azt is, hogy a lámpafejet kifúrták (a kisebbik furat nem gyári, távfényellenőrző lámpa számára készítette valaha valaki), az üresjárásjelző zöld műanyagburája hiányzik, illetve a kormányburkolatról az embléma. A lengéscsillapítóknak szürke-feketéknek kellene lenniük, tehát vagy kicserélték a felső porvédő burkolatokat szürkéről feketére, vagy mind a négy rugóstag kompletten későbbi járműről származik. Többet sajnos nem tudok mondani.


2016.01.31. 18:43 Idézet

Zsoel

Néhány kép a motorról!


2016.01.31. 18:04 Idézet

Zsoel

Próbáltam a kép feltöltést,de még egyenlőre nem sikerült!!


2016.01.30. 17:10 Idézet

Zsoel !

 

Köszönöm részletes válaszodat .Minden világos.

Alkalmazni fogom tanácsaidat .

Üdv !

 


2016.01.29. 09:51 Idézet

Medve

Így van, az említettek 1980 utáni Schwalbéról (KR51/2) származnak. Azokon a járműveken már a kormányburkolat és a kezelőszervek is fekete színűek voltak. Az eredeti 1971-es kézikartartók ilyenek:

A fényszórókeret is bézs színű.

Ennél az alkatrésznél a fekete szín egyébként már 1973/1974-től megjelent, ekkor minden, még gyártott típusnál átálltak a fekete műanyagra, az tehát nem a KR51/2-k sajátossága. (Kár, mert szerintem a fekete sokkal csúnyább, valahogy komorabbá, szigorúbbá teszi a lámpa "nézését".)

Esetleg tegyél fel képet a járművedről, szívesen megnézném.

 

 


2016.01.29. 09:39 Idézet

sarilaci

Ott írtam lent, hogy 2012.04.04. 23:30.


2016.01.28. 20:34 Idézet

Zsoel

Köszönöm szépen a segítséget!!

Egyébként a gázszektorra és a kuplungra  értettem,hogy fekete! Szivatókar is műanyag már!!

Az első lámpa keret is fekete,valószínü szerintem legutólsó kiadású schwalbe alkatrészeket építettek be.

A gyujtás része, már trafósra van átalakítva.

Egyébként aki elkezdte ezt a felújítást,alapos munkát végzett,de valószínű nem az eredeti állapot vissza állítása volt a célja!

Néhány dolgot kiemelnék,a kerekek újra vannak küllőzve,felpolírozva, új gumikkal,a blokk teljesen felújítva, szintén az egész polírozva,lámpa testek újak( DDR-es gyártmány mindegyik) lánc,láncvédő új,krómozások hibátlanok.Egy negatív dolog van rajta, a színe,ugyan is világoskékre festették!!

 


2016.01.28. 09:51 Idézet

Üdv Zsoel ! Keresem ,keresem de nem találom. Hol is van ? Légyszives segits ! Üdv. sarilaci


2016.01.28. 08:37 Idézet

sarilaci

De hát ott van. Kijelölöd a szöveg, kattintás jobb egérgombbal, másolás, beilleszted egy szövegszerkesztőbe, és már nyomtathatod is. Nem jogvédett tartalom. :)


2016.01.28. 08:35 Idézet

Cezar

Szia!

Pont fordítva van: gyári beépítés szerint a tengelykapcsoló felől lévő szimering néz "befelé", tehát a rugós oldal van a főtengely felől, a lendkerék oldalán pedig kifelé, vagyis a rugós tömítőél a csapágy felé fordul, mivel itt a lendkerék felől ugye ott van még egy kis szimering, a főtengelycsapágyhoz odavezetett olaj miatt. Tehát az elősűrítéssel megnövelt nyomású gáztöltést balról a nagy szimering, jobbról a külső kicsi lenne hivatott a forgattyúházban tartani, míg a jobboldali nagy szimering alapvetően azért felel, hogy a forgattyúműbe ne kerülhessen be a hajtóműolaj (hiszen akkor egy idő után kiszívja és elégeti azt). Ez volt a gyári koncepció.

Azonban! Én ugyan mindenben tartom magam a gyári megoldásokhoz, és nem szeretek "okosabb lenni" azoknál a fejlesztőknél, akik ezerkilencszázhatvan-akárhányban mérnökórák ezreit ölték bele ennek a járműnek a megtervezésébe, de ebben az egyben kivételt teszek. Amikor ugyanis ez a motor elkészült, még híre sem volt kétajkú szimeringnek, és a meglévők is jóval kezdetlegesebbek voltak. (Ne feledjük, több mint fél évszázaddal ezelőttről beszélünk.) Az eredeti megoldással pedig a gáztöltés egy része óhatatlanul elvész, ugyanis amikor a dugattyú lefelé halad, és az előző felemelkedés alatt beszívott benzin-levegő keveréket elkezdi összesűríteni, akkor a megnövekedett nyomás egyszerűen megemeli a tömítőélt, és a töltés egy része elillan a forgattyúházból. A külső szimering ezen csak részben segít, hiszen egyáltalán: eleve már a csapágyfészek is káros térnek számít a töltéscsere szempontjából (mivel onnét már a szimering tömítőfunkciója miatt nem kerül vissza az üzemanyag), illetve a csapágyfészekbe két olaj-hozzávezető csatorna torkollik be, amelyeken keresztül végképp eltűnik, a hajtóműszekrénybe, onnét pedig a szellőzőnyíláson át a szabadba szökik a benzin. Ez tehát kivételesen elég szerencsétlen megoldás.

Éppen ezért én a következőt szoktam csinál, és másnak is ezt javaslom, ha jót akar magának. Jó minőségű kétajkú szimeringet kell vásárolni, és mindkettőt rugós felével a főtengely felé nézve kell beépíteni. A rugós tömítőél megakadályozza, hogy elősűrítéskor a dugattyú a már említett úton kinyomja a forgattyúházból a gáztöltés egy részét (hiszen ilyenkor a nyomás maga is rászorítja a tengelyre a tömítőélt, tehát önmaga útjába épít akadályt). Viszont amikor a dugattyú az alsó holtpontról indul felfelé, és az átömlőrések zárása után a forgattyúházban növekedni kezd az üzemanyag beszívásához szükséges depresszió (vagyis vákuum keletkezik), akkor a külső, rugózatlan tömítőajak ráfekszik a tengelyre, és megakadályozza, hogy a motor a hajtóműszekrényből olajat szívjon be. Ha ez nem lenne, akkor amikor a vákuum esetleg megemeli a rugós tömítőélt, a hajtóműolaj minden további nélkül bekerülhetne a forgattyúházba, onnét az üzemaanyaggal az égéstérbe, és elégne, ami hosszú távon a hajtóműolaj "megevéséhez", valamint a motor és a kipufogó fokozott kokszosodásához vezetne.

Javaslom tehát mindenki számára a fenti módszer követését. Már több Star is megfordult a kezem alatt, amelynek motorját felújíttatták, de nem akart úgy menni, ahogy kellene, II., de főleg III. fokozatban csak hörgött, kínlódott. Mindegyik esetben az volt a hiba, hogy a fentiekhez képest az egyik, de általában inkább mindkét szimeringet fordítva szerelték be, így tulajdonképpen "éheztették" a motort, mivel a beszívott üzemanyag jó része "megszökött", így nem volt mi hajtsa a gépet. A szimeringek megfelelő beszerelése után a motorok megtáltosodtak. "Csupán" ennyi a jelentősége annak, amit kérdezel. :)

Egyébként nem értem, hogy ha a végén mégiscsak volt időd nekiállni, hogy szétszedd és megnézd a gépet, és neki is mertél állni (tehát van műszaki rálátásod, kompetenciád), akkor miért nem inkább magad csináltad a generálozást. Hidd el: az a legbiztosabb munka, amit saját magának csinál az ember. Látod, most meg is csináltattad a motort, a pénzed is ráment, de mégis rá kell fordítanod a saját idődet és munkádat is, mert mégsem lett jó.
Továbbá az sem fér a fejembe, hogyhogy neked kell főtengelycsapágyat és -szimeringeket cserélned, egy úgynevezett generálozás után. Akkor mit csinált a szerelő? Nálam a motorgenerálozás a motort teljes szétszerelését, tökéletes megtisztítását (hengercsatornákat, hengerfej égésterét is beleértve), a tömítőfelületek, furatok, menetek ellenőrzését, TELJES csapágy- és szimeringcserét, henger felköszörültetését és új komplett dugattyú beépítését, szükség esetén a forgattyústengely felújíttatását vagy cseréjét, illetve az esetleges hibás, kopott alkatrészek (pl. tengelykapcsoló-tárcsák) cseréjét, valamint gondos, a tömítettségre ügyelő összeszerelést jelent. Másnál ezek szerint nem? Mert akkor vissza kéne kérned a pénzedet.


2016.01.28. 07:48 Idézet

Medve

Nagyon valószínű, hogy 1971 utolsó hónapjaiból származik.

A hátsólámpa-háznak ugyanolyan színűnek kellene lennie, mint a tartálynak vagy a kormány- és oldalburkolatoknak. Fekete színű kormány nem létezik, az gyárilag egyfajta halványszürke festésű, hasonlít az eredeti "Tundragrau" zöldesszürke színhez,  amilyenre az előbb emlegetett alkatrészeket festették, de nem ugyanolyan.
"...gázmarkolat és a kuplung is fekete új tipus" Ha itt a markolatgumikra gondolsz, azok 1971 végén már feketék (a karokon lévő hüvely és maguk a kartartók nem; előbbiek átlátszóak - idővel besárgultak -, utóbbiak szürkék).


2016.01.27. 21:00 Idézet

Üdv ! Zsoel ! Nagyon örültem a motor szerelési leirásodnak. Várom hogy felkerüljön olyan helyre ahol másolni és kinyomtatni tudnám. Köszi elöre is . Szép napot !!! sarilaci


[Későbbi] [4287-4268] [4267-4248] [4247-4228] [4227-4208] [4207-4188] [4187-4168] [4167-4148] [4147-4128] [4127-4108] [4107-4088] [4087-4068] [4067-4048] [4047-4028] [4027-4008] [4007-3988] [3987-3968] [3967-3948] [3947-3928] [3927-3908] [3907-3888] [3887-3868] [3867-3848] [3847-3828] [3827-3808] [3807-3788] [3787-3768] [3767-3748] [3747-3728] [3727-3708] [3707-3688] [3687-3668] [3667-3648] [3647-3628] [3627-3608] [3607-3588] [3587-3568] [3567-3548] [3547-3528] [3527-3508] [3507-3488] [3487-3468] [3467-3448] [3447-3428] [3427-3408] [3407-3388] [3387-3368] [3367-3348] [3347-3328] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal