|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
feketeangyalkx
A benzinben áztatás jó ötlet, de utána az egészet, és főleg a fúvókákat mindenképpen nagynyomású sűrített levegővel kell kifúvatni, sőt a főfúvókánál esetleg érdemes lehet vékony vörösrézdróttal (nem keményebb anyaggal, mert az megváltoztatja a keresztmetszetet!) kipucolni a furatot. Esetleg valamilyen motortisztító sprayt is ki lehet próbálni, az a fontos, hogy az olajat oldja. A fúvókákba ugyanis nem a benzin, hanem a benne lévő olaj szárad bele, a porral együtt, miután a benzin elpárolgott.
|
Halitomi52
Az üresjárati visszajelző kábel csak egy darab barna-fekete csíkozású madzag, egyik végén egy 4 mm-es szemmel, másikon tűzősaruval. Arra vigyázz, hogy a blokköntvényen való átvezetésnél (nem a fő kábelköteg mellett, mert ott úgyis gumituskó van, hanem alatta, az érintkezőcsavar mellett) húzzál rá valami vastagabb műanyag hüvelyt, mert különben kidörzsölődik a szigetelés, és a lámpa állandóan testet kap.
A Star vezetékkötegének elkészítéséhez szükséges színkódú vezetékek nem mindegyikét lehet már beszerezni. Németországi motorosboltokban még sanszos, hogy össze tudsz rakni színhű vezetékezést, itthon már nem nagyon. Én tavaly még tudtam szerezni EREDETI fő kábelköteget, meg utángyártott mellékkötegeket, illetve vettem még méterre kapható különböző színösszeállítású vezetékeket, és abból hoztam össze; de például barna-fekete csíkos vezetéket már ott sem tudtam keríteni.
Nem a három érintkező az 59-es, hanem pont hogy a fönt egyedül lévő. A három kés, az csak egy egyszerű csomópont, amelyre egyrészt a lendkerékmágnes 18 W-os féklámpatekercséről jövő 59b jelű szürke-piros vezetéket, másrészt a féklámpához menő 54 jelű fekete-piros vezetéket, harmadrészt pedig a töltőberendezés hátsó lámpához szolgáló részéhez, a kétvezetékes fojtótekercshez menő egyik szürke-fekete, 59b jelű vezetéket kell csatlakoztatni. A fojtótekercs másik szürke-fekete vezetékét a gyújtáskapcsoló felső sorában lévő 59 b pontra kell kötni, így biztosítva van, hogy a 18 W-os féklámpaizzó a féklámpatekercs teljes erősségű áramát, míg az 5 W-os hátsólámpa-izzó megfelelő mértékben korlátozott áramot kapjon. Az 59-es késre (amely tehát a felső sorban, egymagában álló kapocs) a 15 W-os világítástekercsről jövő, 59-es piros-fehér vezetéket kell kötni: ez látja el a biluxizzót a fényszóróban.
"a MOFAKER-nél vásárolt 6V 11A Simson Starba kért és kapott akkumulátorom nem fért be a helyére" Azt nem is csodálom, mivel ez az akkumulátor S50/S51-be és az MZ TS típusokba való. Teljesen mások a méretei, mint a Star akkumulátorának, szélesebb is, hosszabb is, magasabb is. Bolti eladókra sose hallgass, mert annyit értenek az egyes motortípusok alkatrészspecifikus megkülönböztetéséhez, mint tyúk az ábécéhez. Miért nem inkább engem kérdeztél meg előtte? Most vettél potyára egy akkumulátort.
Starba ez, és csakis ez az akkumulátor való (6 V, 4,5 Ah; 125×48×105 mm)
http://www.simsonbolt.hu/product.cgi?prod=590
Próbáld meg náluk, hátha tudnak szerezni neked. Más akksival ne is kísérletezz, mert a Star akkumulátortartó rekesze olyan kicsit, hogy elég szűk az oda beférő akkumulátorok palettája.
4 A-s és 1 A-s biztosítókat villamossági boltokban tudsz vásárolni. Ezek általában üvegből vannak, végükön fémkupakkal, belül pedig egy fémszállal, amely túláramkor elolvad. (A feszültség mellékes, csak az áramerősség fontos.) 10-15 Ft darabja, úgyhogy érdemes belőle venni legalább 10-10 darabot.
A normális ülés nem lesz egyszerű, de jól nézd meg, mit veszel. Lehet még találni aránylag jó állapotú Star-üléslemezt, csak nem könnyű. Schwalbéra való, szögletes, tompa végű ülést/üléslemezt, azt tanácsolom, NE vegyél, mert szörnyű otrombán mutat egy Staron (sokkal hosszabb is a kelleténél).
Jó munkát, és majd várjuk a fényképeket, ha elkészültél. :)
|
űdv
mivel érdemes akkor kimosni azt a karbit esetleg beáztatni kifujatás elött?egy napig ázot az egész darabokba beninbe utána kifujatuk az egészet öszes fuvoka csatorna.(2 évet ált jol bele döglöt a benzin)
|
A Star indítótengelyén még nincs O-gyűrű a berúgókaron, és utólag sem lehet beszúrni hozzá hornyot, mert elgyengül a tengely, tehát ezzel még véletlenül se kísérletezz. Ami szerintem lehetséges hiba:
- a berúgótengely kör keresztmetszete eldeformálódott (ez mondjuk nem túl valószínű)
- a sebességváltó-kapcsolótengely (lényegében egy esztergált csődarab) belső furatának vagy külső palástfelületének kör keresztmetszete megsérült (azaz megnyomorodott a tengely "cső alakja"), vagy esetleg nagyon megkopott a szimering felfekvő felülete
- a baloldali dekni a szimeringfészeknél meg van repedve
- ferdén vagy rossz irányban szerelted be szimeringet (a szimeringet úgy kell besajtolni a fészekbe, hogy a feliratos oldala kerüljön belülre - azaz a rugós fele az olajtér felé nézzen -, és a felület teljesen felfeküdjön a fészek fenekére
- túl híg hajtóműolajat alkalmazol (közepes sűrűségű olaj kell, pl. Hykomol K 80W-90 tökéletesen megfelel)
|
Bocsi!A biztosítékokat
Még egy kérdés: hol lehet kapni 1A és 4A biztosítékot?
Köszi!
|
Szervusztok!
Ma egy kicsit hidegebb volt az idő, hát megint dolgoztam egy kicsit a Staron, a család pedig el volt a lakásban. Nekiláttam vezetékelni. Tulajdonképpen meg is lenne, de például a kábalkötegben nem volt benne az üresjáreti visszajelző kábele,meg egy-két apróság.
Azért, hogy ne legyen felhőtlen az életem, akadt egy 8illetve kettő) kis problémám:
Az internetről leszedett és kinyomtatott színes kábelezési rajz, illetve a Star fekete-fehér rajza és a Kamioldmotornál vásárolt kábelköteg színekben teljesen eltér, ezért egyesével beazuonosítottam és felcimkéztem a vezetékeket.
Nem értem, hogy ha valaki úgymond sorozatban készít kábelköteget, miért nem szerez be eredeti színekkel vezetékeket hozzá.
Igen ám, de amikor eljutottam a gyújtáskapcsolónál az 59-es (3 érintkezős) pontra, nekem 4 vezetéket kellett volna rádugnom, viszont a felette lévő, számozatlan érintkező üres maradt. A másik problémám, hogy a MOFAKER-nél vásárolt 6V 11A Simson Starba kért és kapott akkumulátorom nem fért be a helyére, így csak " hosszabbítóval " tudtam áramot varázsolni a gépbe, hogy 1-2 dolgot kipróbáljak.
Kérdésem: kerül-e valami az 59-es fölé, és ha igen, akkor mi az?
Már tulajdonképpen csak egy normális ülés kell, meg ezek az apró hiányosságok, olaj és üzemanyag a motorba, és meg lehetne kísérelnem a beindítást is.
Ha megleszek vele (egyszer csak), akkor természetesen teszek fel képet a gépről!
Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
|
Sziasztok Simsonos Motorostársak!
Van egy Simson Starom, és a berúgókarnál engedi az olajat!! Kicseréltem a szimmeringet egy vadi újra, le is cseréltem és még most jobban engedi az olajat!! Mit rontottam el? Nem rongáltam meg, nem sértettem meg a szimeringet, és mégis engedi az olajat. Meg azt is mondták, hogy van valami gumi tömítés a berúgókarnál ami lehet, hogy szar! (Szerintem nincs is ilyen tömítés a simson star esetében csak az s 51 esnél van, de starnál nincs, ha jól tudom!! ) Kinek mi lenne az ötlete? Valakinek biztos van hasonló tapasztalata!!??
Köszönöm mindenkinek a segítséget előre is. Sziasztok.
|
legaborgo
"Régen írtam a fórumra, igazából az az oka, hogy nincs semmi baj a Starral." Helyes. :) Ez a normális. Ide csak akkor kell írni, ha valami gond van. Persze anélkül is szabad, ha valakinek kedve van hozzá. :)
A benzin szűrése mindenképpen okos dolog részedről, főleg, ha rozsdás a kanna. Jó dolog a szűrő a porlasztóbeömlés előtt, de hát azért nem lehet mindent ráhagyni... Sok bosszúságot takaríthatsz így meg magadnak, hiszen lassabban koszolódnak el a szűrőid.
Valószínű, hogy az órával nincs valami rendben, de nem érdemes szétszedni, mert csak szétbarmolja az ember, és megjavítani úgysem lehet. Egy nagyon érzékeny kis spirálrugó van benne: ha az megsérül, akkor eldobhatod az egészet. Legföljebb talán annyit tudnál tenni, hogy kicsit kifúvatod és valamilyen vékony kenőanyagspray-vel befújod. De ezt is csak akkor lehet megtenni, ha először körben felfeszegeted a ráperemezett krómozott zárógyűrűt, az pedig sajnos a kor miatt be fog repedezni, és nagyon csúnya lesz utána, nem tudod már úgy visszahajtani, ahogy volt.
|
Nem gondolnám. Szerintem alacsony a benzinszint az úszóházban, vagy pedig keveset enged be a tűszelep, és mivel alapjáraton, szívatóval elég ez a benzinmennyiség, teljes gázon viszont már nem, lefullad a motor. Az sincs kizárva, hogy mégsem volt elég alaposa a tisztítás, és valamelyik fúvóka vagy csatorna nem teljes keresztmetszetében szabad.
|
Zsoel
Régen írtam a fórumra, igazából az az oka, hogy nincs semmi baj a Starral. Jobban figyelek a keverék tárolására, szűrésére. A benzines kannám jobban rozsdásodik, mint a tankom belülről, így az áttöltésnél megszűröm.
A minap ütközésig húztam a gázkart egy lejtőn, túl vagyok már a 300 km-en így gondoltam nem árthat a gépnek. A sebesség mérőm kilendült az 50-es állásból és szépen 65-70 -ig felkúszott. 40-nél és 50-nél van ilyen akadása. Többször is megismételtem és ugyanígy viselkedett.
Szerintem nem a spiráltól van, az órában lehet valami. Szét lehet szedni az órát valahogy, te hogyan végeznél rajta karbantartást.?
|
hali Zsoel!
okés akkor teljesen fölös igazadvan.Bocs a hűlye kérdésért.
viszont ha nem baj akor lenne mégegy egész més témába.
Van egy aprilia csopper siberlapos karbija van ha levan nyomva a szivato ketyereg amig benzin engedi vagy le nem álitom....viszont amint gázkart ráhuzom és föl ugrik a szivatoja felpörög és leál mi lehett a bajj farsot szivhat?(2 éve ált kapot egy nagy karbi pucolás meg benzinszüröt.)
|
feketeangyalkx
Ugyan mi forrna föl? Az MZ ETZ-k léghűtésesek, nincs bennük hűtőfolyadék, amely felforrhatna. Legföljebb túlmelegni tudnak, de azt is csak akkor, ha valamilyen ámokfutó direkt túlhajtja őket. Ez csak egy ostoba és teljesen haszontalan optikai tuning, hogy Simsonra, MZ-re vízhőfokmérőket tesznek. Valaki kitalálta, a többiek meg elkezdték másolni...
Kezdjük ott, hogy míg a hűtővíz érzékelője teljes terjedelmével belóg a hűtővíztérbe, tehát a folyadék teljesen körüláramolhatja, addig a bordázott, léghűtéses hengernél ezt nem lehet megoldani. Az érzékelő egy nagy része mindenképpen szabadon marad, nem érintkezik mindenhol a hengeröntvénnyel, és így a menetszél hűteni tudja, tehát eleve pontatlan értékeket közvetít az órának. Aztán: a vízhőfokmérő óra lényege az, hogy célirányosan egy bizonyos gépjárműhöz van tervezve és kalibrálva. Mindig van a skáláján egy vonás, vagy tartomány, és te mint használó csak azt tudod, hogy a mutatónak ezen a ponton vagy ebben a tartományban kell állnia; amíg ott van, addig minden rendben, addig annak a gépjárműnek a motorja jól üzemel, és zavartalanok a termikus viszonyai. Ha viszont a mutató ezt nem éri el, vagy éppen túllép rajta, akkor valami gond van a hűtőrendszerben, tehát előbbi esetben a közeljövőben, utóbbiban pedig (az utazást megszakítva) mielőbb szervizbe kell vinni a járművet, sőt, ha a hűtővíz felforrni készül, azonnal meg kell állni, és addig nem szabad továbbmenni, amíg kellően vissza nem hűlt. Minden motornak van egy egészséges működési hőtartománya: ha ezt nem éri el, akkor az üzem nem elég gördülékeny, a motor nem adja le az előírt teljesítményt, az üzemanyag-felhasználás túlzott, és kenési problémák is előfordulhatnak. Másik esetben előfordulhatnak megszorulások, károsodhat a dugattyú, a henger, vetemedhetnek az alkatrészek, súlyosabb esetben tönkremehetnek a csapágyazások is, vagy besülhet, eltörhet a dugattyú, megsérülhet a hengerpersely stb.
Viszont egy menetszélhűtésre tervezett motornál az óra egyszerűen nincs mit mutasson, pontosabban valamit mutatni fog nyilván, neked viszont fogalmad sem lesz róla, hogy azzal az értékkel mit kezdj. Ezt csak úgy tudnád nagyjából belőni, hogy ha miután fölszerelted az órát, elkezdenél száguldozni a motorral, állandóan magas fordulatokon pörgetnéd, és a kuplungkarra tett két ujjal figyelnéd, hogy mikor kezd el megszorulni a dugattyú (csörgő, fémesen zizegő hang jelzi; ilyenkor azonnal be kell húzni a kuplungot, de a gázt nem szabad hirtelen visszaengedni, mivel az a kenőanyag-beáramlás csökkenését is magával hozza). Az azt jelenti, hogy valahol ennél a mutatóállásnál melegszik túl a motor (viszont ez is csalóka lenne, mert nagyban függene a környezet, tehát a hűtőlevegő hőmérsékletétől). Csakhogy ezzel a procedúrával egyrészt fölöslegesen kínoznád a motort és kockáztatnád, hogy esetleg tönkreteszed, másrészt pedig biztosíthatlak arról, hogy ezek az MZ-k gyárilag elég jó minőségű hengerpersellyel és dugattyúval rendelkeznek. Jó hővezetésű anyagokból készültek, ahogy a nagy hűőbordákkal ellátott henger és hengerfej is, és ha a gép megfelelően lett bejáratva, illetve megfelelő tüzelőanyag-kenőanyag keveréket kap, valamint a gépkönyvben jelölt fordulatszámot és sebességeket nem lépik túl vele huzamosabb időn át, akkor egyáltalán nem hajlamosak túlmelegedésre, dugattyúmegragadásra.
|
üdv Zsoel.
Remélem énis hogy nem lesz más most már szinte mindent átnéztem ellenöriztem javitotam amit tudtam.most lesegetem a hőméröket rá ezeket a digitálisakat jelado hengere kijelzö azt nem tudom hová... de azért nem lenne rossz látni mikor van igazán fölforva. vélemény?ötletek?
|
feketeangyalkx
Örülök, hogy segíthettem, remélem, most egy jó ideig nem lesz gond a géppel. A kis ETZ-k közt sok a leharcolt, szétbarmolt darab... Jó motorozást!
|
zsoel.
kicseréltem a rugot hát nagyon gáz volt szerintem 2-3 inditást birt volna... látszot az egészen mikor egymás melé raktam az ujjat meg a régit hogy elvan gyöngülve már egyelö a 0-val.igy legalább meg lestem a kuplungot is ez sem volt korekt menesztönél az anya laza volt söt nem volt normálisan ráhajtva sem a biztosito alátét...(nem rég vetem mivel most lett meg a jogsim 2 hete de még nincs kész ki se tudtam probálni) szerencsére legalább most normálisan ösze van rakva a három csavar közül volt amelyik nem volt elégé meghuzva gyanus is volt a kuplung mivel a spanolot teljesen ki kelet tekernem de ugy se volt jo most jo lett spanolot visza álitotam középálásra kb és igy okés.KÖszi még egyszer a segitséged!!
|
űdv Zsoel.
Igazad van nem jácadozok hétfön meg lesz hozzá a rugo és kicserélem az a biztos nem kell agondni mikor törik el stb...Köszi a segitséget!
|
feketeangyalkx
Nem a szívósságával van baj, hanem azzal, hogy nem kör, hanem téglalap keresztmetszetű anyagról van szó. Így pl. a rugóacéldróttal ellentétben mások az alakulási tulajdonságai. Nagyon valószínű, hogy ha lapjával 90°-ban meghajlítod, akkor az élében eltörik. Rossz esetben azonnal, jobb (?) esetben "csak" egy hajszálrepedés lesz kezdésnek, ahol megroppant a kristályszerkezet, de a végeredmény ugyanaz. Gyanítom, hogy most is az van, hogy külsőleg épnek néz ki a hajlítás, de rövid időn belül eltörne. Ámbár lehet, hogy nem, hiszen kivételek mindig vannak, de én biztos, hogy nem merném azt beszerelni, amit saját magam hajtottam meg. :) Mert lehet, hogy évekig jó lenne, de valószínűbb, hogy pár rúgás után eltörik megint, és akkor szedhetem szét újból.
A kuplung szétszereléséhez nem kell semmilyen lehúzószerszám. Olyan rögzítőszerszám jó lenne, amelyik a belső kuplungkosarat blokkolja, hogy le lehessen lazítani az anyát, de ezt anélkül is meg lehet oldani, csak kevésbé szakszerűen. Viszont ha az anya meg van lazítva, akkor egyszerűen le lehet húzni a menesztőt is meg a külső kosarat is. Az nehéz egy kicsit, hogy mikor már a belső kosár le van véve, akkor valahogy ki kell játszani a tengelyen lévő perselyt, mert amíg az rajta van, addig nem tudod levenni a kosarat. Egy vékony csavarhúzóval vagy csipesszel azonban kipiszkálható.
|
űdv zsoel.
És ha hidegen van meg hajtva ?én meg hajtotam hidegen ugy éreztem nem gyöngitetem el nagyon erös az a rugo..én is erre tippeltem hogy a kuplungot le kell szedni maga a kuplung kosárhoz nem kell lehuzato??igaz meg hajtotam a rugot de hétfön meg jön hozzá az ujj és akkor kicserélem ugyse jött még meg a jogsim párhetet várhatok még rá szerintem adigra meg csinálom....köszi a segitséget!!
|
feketeangyalkx
Szerintem az MZ Club Hungary fórumán érdeklődj tuningügyben, ott lehet, hogy lesz olyan, aki már csináltatott tuningot a szóban forgó illetőnél. Amúgy ott is fent vagyok (Zsolti_1983 névvel; franc tudja, miért, de a Zsoel már foglalt volt), csak oda ritkábban szoktam írni.
A berúgótengely spirálrugójával ne kísérletezz, hogy megjavítsd. Rugóacél hevítéséhez nagy szaktudás, anyagismeret és tapasztalat kell. Nem mindegy, hogyan és meddig hevíted, mert könnyen rideggé válik vagy kilágyul stb., nemcsak a javítani kívánt rész, hanem az odébb eső szakaszok is, és akkor végül úgyis eldobhatod az egészet. Inkább cseréld ki. Macerás, de az a biztosabb. Az új rugó olyan 2000 Ft körül van. Beszereléséhez le kell venni a külső kuplungkosarat, mégpedig úgy, hogy szétszereled a szerkezetet (rugók, nyomólap, lamellák, anya), aztán kiemeled a belső kosarat (menesztőt), kiveszed a perselyt a tengely és a kosár közül, aztán a kosarat leemeled a kuplunglánccal együtt. Ekkor lehúzhatod a berúgótengelyt, és ki lehet cserélni a rugót.
|
űdv zsoel.
látam énis ezt a hirdetést késöbiekben még meglátom meg jo lenne után érdeklödni esetleg ha valaki már csináltatot náluk jo lette meg minden.mondjuk simsonon is észreveni nagyon alacsony fordulaton gyönge magason indul meg.... eyenlöre szerintem marad a gyári.Viszont elöjött még egy probléma amiben segitséged kérném,etz 125 berugo visszahuzó rugo eltöröt szeretném cserélni hogy lehetséges?? most le kellene szedni miata a kuplungot vagy hogy??naturba fölcsavarni rá nem lehet szerintem mert kemény acélos a rugo.ma töröt el a vége ugye be van hajtva ami a blokkba akad be az töröt le esetleg azt meg hajtani és vissza akasztani de gondolom ahoz fell kelene heviteni.... Meg azért jobb lenne bele az ujj sztem ez már elvan fáradva.150 es ét csináltuk már egyszer de már régen fogalmam sincs hogy az hogy lett meg csinálva.(fateromnak van egy 150 es etz nekem meg egy 125 ös etz)
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |