Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3335-3316] [3315-3296] [3295-3276] [3275-3256] [3255-3236] [3235-3216] [3215-3196] [3195-3176] [3175-3156] [3155-3136] [3135-3116] [3115-3096] [3095-3076] [3075-3056] [3055-3036] [3035-3016] [3015-2996] [2995-2976] [2975-2956] [2955-2936] [2935-2916] [2915-2896] [2895-2876] [2875-2856] [2855-2836] [2835-2816] [2815-2796] [2795-2776] [2775-2756] [2755-2736] [2735-2716] [2715-2696] [2695-2676] [2675-2656] [2655-2636] [2635-2616] [2615-2596] [2595-2576] [2575-2556] [2555-2536] [2535-2516] [2515-2496] [2495-2476] [2475-2456] [2455-2436] [2435-2416] [2415-2396] [2395-2376] [Korábbi]

2014.06.11. 11:18 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Na itt egy kép(beilleszteni megint nem sikerült). Tehát a pirossal bekarikázott rész,gondolom az ott a dugattyú ami kúpos,és arra megy rá valami,és az több részre tört,sak kettőt találtam meg belőle :/ Azt hogyan lehetn pótolni?

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/q84/s480x480/10441018_718418751533924_8927187798833410330_n.jpg


2014.06.10. 19:27 Idézet

sanyi4012

Ennyiből sajnos még nem tudom, mit törtél el, illetve az sem világos, milyen tengelyt ütöttél ki. Két lehetőség van.

a) A lengéscsillapító nem gyárilag a motorodra való, ugyanis (éppen mivel a 40+ éves eredeti rugóstagok elöregedett műanyag burkolatai hajlamosak darabokra hullani) szoktak ezekre a járgányokra mindenféle oda nem illő, más márkákról vagy jobb esetben más Simson-típusokról származó, általában méretileg nem megfelelő rugóstagokat felszerelni. Ebben az esetben egyelőre sötétben tapogatózom, mivel a véleményezéshez látnom kéne az alkatrészt.

b) A lengéscsillapítók eredetiek, akkor viszont te szerintem tengely címszó alatt arra a kúposszegre gondolsz, amelyik a könnyűfémöntvényből készült alsó lengéscsillapítószemet a dugattyúszárra rögzíti. Ennél a lépésnél azonban még nincs minek eltörnie, legfeljebb a műanyag burkolat repedhet meg, ha már nagyon "meg van érve". Én a csillapítószerkezet munkahengerére gondoltam; ez egy vékony cső, és amikor az ember megpróbálja lecsavarni róla a többnyire rárohadt másik (menetes) szemet, a menetnél még vékonyabb falú cső rendszerint beletörik a szembe.
Akkor tehát még egyszer: a lengéscsillapító alsó részén lévő szemet le lehet venni, ehhez a burkolatot a rugó ellenében vissza kell húzni, a keresztirányú kúposszeget a vékonyabb vége felől kiütni, egy 9-es villáskulccsal a dugattyúszáron lévő lapolásnál a burkolatot megtámasztani, és a szemet körbeforgatva lehúzni. Ezután a lengéscsillapító szétszerelhető: le kell húzni a fekete (alsó) műanyag burkolatot, majd a nagy csavarrugót, végül a szürke (felső) burkolatot (egyes kiviteleknél a rugó két végén még alátét is van). Ekkor ott marad a lengéscsillapító szerkezet, amely áll: felső rögzítőszemből, munkahengerből, dugattyúból (egy rugós alátéttel megtámasztott acélkúp), a ráerősített dugattyúszárból, a ferrodolból készült, dugattyúra felfekvő három dörzsszegmensből, a munkahenger végébe peremezett műanyag vezetőperselyből, hátsó lengéscsillapítóknál egy 20 mm-es, a munkahenger végében elhelyezett gumituskóból, valamint egy, a száron lévő gumigyűrűből. Olajat ebbe a lengéscsillapító szerkezetbe nem kell és nem is szabad önteni, ez ugyanis nem hidraulikus, hanem súrlódásos elven működik, és mindenféle kenőanyag az ellensége! Ebből következően szimering sincs benne. Ehhez a lengéscsillapítóhoz egyébként semmiféle alkatrészt nem lehet kapni (az öntvényrészek, illetve fekete színű burkolatok kivételével, de azt is csak Németországban) - amit cserélni kell rajta, azt csak csináltatni lehet. Esetleg szerezni egy bontott darabot, de jó eséllyel azon is vacak lesz a szükséges alkatrész, illetve szétszereléskor ugyanúgy eltörik. A nyikorgást a rugó okozza, ahogy a dugattyúhoz súrlódik. Jellemzően inkább az első lengéscsillapító csinálja ezt, mivel annak vékonyabb anyagból készült és ritkább menetű a rugója, ezért hajlamosabb a kihajlásra. Ezen egy módon lehet segíteni: alkalmas kis ecsettel VÉKONYAN(!!!!!) be kell zsírozni kívül-belül az egész rugót, ez általában egy-két évre megoldja a nyikorgás problémáját.


2014.06.10. 16:39 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Hülye ötlet volt,de nem találtam semmi kissebbet amivel ki tudtam volna ütni,és ugy gondotlam ez még éppen át fog menni:/ Most a Star-al kapcsolatba lenne egy oylan kérdésem,hogy szétszedtem az egyik lengéscsillpítót,mert nagoyn nyikorognak már,viszont egy kis alkatrész eltört ahogy kiütögettem a tengelyt benne. Nem tudom minek mi a neve,és érdekelne,hogy azt az alaktrészt hogyan pótolhatom. Szerintem te tudod miről van szó,mert valahol már leírtad,hogy az az alkatrész midnenképp el fog törni,és másképp nem lehet szétszedni. Illetve ebbe milyen olajat kell önteni? A szimmeringet ajánlott kicserélni ilyenkor? Azt hogy kell kiszedni? És a nyikorgás egyáltalán mitől van?


2014.06.06. 12:55 Idézet

Péter

Szia!

A váz alsó lemezrésze szokott eldeformálódni, illetve még inkább a sztender felfekvő része elkopni, ahogy ezek felcsukódáskor érintkeznek egymással. Valamint az állvány csőtengelyének idővel egyre jobban kiverődő furatai sem javítanak a helyzeten. Új sztendert lehet kapni, nem is veszélyesen drága, a vázat meg ki lehet egyengetni, meg lehet hegeszteni. Én mondjuk a sztendert is meg szoktam javítani, de ez nem mindenhol végezhető el házilag, mert alumíniumot csak egyenáramú hegesztőgéppel lehet hegeszteni, de egyébként simán fel lehet rakni rajta a kopott részeket, és olyan lesz, mint az új.


2014.06.06. 08:43 Idézet

Sziasztok!

A középtámasznak van-e v.milen ütközője, mert az enyém a kipufogónak támaszkodik felcsukva?

Üdv, Péter


2014.06.06. 08:28 Idézet

KisTSavo

Sajnos nincs, de azt tanácsolhatom, hogy a hátsó sárvédőkkel nagyon vigyázz, és ha neten keresztül vásárolsz, alaposan fényképeztesd körbe az eladóval alulról-felülről, mert ezek nagyon hajlamosak a rozsdásodásra, és könnyen beleszaladhatsz egy szétrohadt vagy összevissza foltozott darabba. Nekem is csak harmadik nekifutásra sikerült egy épkézláb darabot szereznem. Legjobb személyesen szerezni, de ha ez nem megy, és a fotózástól az eladó különféle indokokra hivatkozva elzárkózik, inkább hagyd ott a francba, mint hogy kidobj 4-5 ezer forintot valami semmirevaló cuccra.


2014.06.06. 08:25 Idézet

sanyi4012

Hát, azért azt te is beláthatod, hogy kiütni valamit egy lyukból olyasmivel, ami vastagabb, mint maga a lyuk, nem túl nyerő ötlet... Azt hittem, ez alapdolog. Ha már egyszer megindult a tengely, akkor ki is jött volna, kár volt elbaltáznod a dolgot azzal, hogy túl vastag tüskével próbálkozol.

Az eloxidálódott alumínium tisztítására van több módszer is.

A legjobb a szárazjeges szemcseszórás, de ez jelenleg még nagyon drága technológia, és nem is mindenhol elérhető.
Aztán azt is lehet, hogy homokszórással lekezelni a felület, és (annak kiküszöbölésére, amit mondtál) utána üveggyöngyszórásnak kitenni; ez elég jól visszaadja a frissen öntött alumínium eredeti selyemfényét.
Egyszerű, házilag kivitelezhető módszer a trisóoldat készítése. Egységnyi meleg (max. 40-50 °C közötti) vízhez 1/10-1/12 mennyiségű trisót kell keverni, és 3-4 órára beletenni az alumínium alkatrész(eke)t. (Közben nem árt néha meg-megnézni a folyamatot, nehogy az alumíniumot is megkezdje az oldat.) Ennek hatására az(oka)t sötétszürke reve fogja beborítani, amelyet utána mechanikai úton (pl. folyó víz és ecset alkalmazásával) könnyen el lehet távolítani.
Aztán olvastam még olyan módszerekről is, hogy hideg zsíroldóval kell bepermetezni a felületeket, megvárni, míg pezsegni kezd, és akkor bő vízzel leöblíteni, vagy egy vödörbe meleg víz, abba némi mosópor, elkeverni, és egy napig benne áztatni a cuccot, de ezek hatékonyságáról nincs információm.


2014.06.05. 22:21 Idézet
KisTSavo

Sziasztok!

Még a télen írtam hogy újítok fel egy Start, de közben félbeszakadt, aztán most tudok vele újra foglalkozni. Szükségem lenne egy hátsó sárvédőre és egy kormányra. Valakinek nincs elfekvőben esetleg?

 


2014.06.05. 18:34 Idézet
sanyi4012

Zsoel
A tengely megindult,viszont már meg amivel ütöttem,az szorult bele utánna.Lehet elviszem valami autó-motor szervízbe,hátha kiszedik nekem egy pillanat alatt. Újabb kérdésem: A hengerfejem vastagon el van oxidálódva, milyen vegyszerrel lehetne ezt eltűntetni? Senkinek nem volt ötlete akit kérdeztem.Homokszórásra gondoltam,de attól érdes lenne a felület és le kéne festeni amit persze nem akarok. Nincs valamilyen oldószer erre?:)

 


2014.05.29. 19:20 Idézet

Benyó

Ja! Nevezd inkább léptetővilla-tengelynek, az egyértelműbb.

Ennyiből nem tudom, mi lehet a baj, de azt garantálom, hogy a motor ismételt szétszerelése nélkül nem fog megjavulni. A váltókart semmiképpen se erőltesd, mert eltörhet valamelyik kapcsolóalkatrész, vagy ami még rosszabb: az aluöntvényből törik ki valahol egy darab. Szereld szét a motort, fényképezd körbe jobbról-balról, alulról-felülről a váltóművet és a kapcsolószerkezetet, akkor jó eséllyel meg tudom mondani, hol van a gond.

Mellesleg halvány elképzelésem sincsen, mit kell művelni egy ilyen motorral ahhoz, hogy elgörbüljön a léptetővilla és tönkremenjen a tengelye (az egész motor, de különösen ez a rész igen stabil, hibamentes konstrukciónak bizonyult a gyakorlatban), úgyhogy valami nagyon durva "kiképzést" kaphatott a használat során. Esetleg a gyári betöltés óta nem látott kenőolajat.


2014.05.29. 09:27 Idézet
Benyó
Az a tengely amin a lepteto villa van. http://simson.boltaneten.hu/image/termekn707-huzoek_tengely_simson_schwalbe.jpg

2014.05.27. 20:29 Idézet

Benyó

"Van egy starom amin cserélni kellett a húzóéktengelyt."

Az meg micsoda?


2014.05.27. 20:25 Idézet

Jakab Brigitta

A lendkeréken mi tud elromlani?

Egy motor három ok miatt nem indul:

- mechanikai hiányosság (például törött dugattyúgyűrűk, kifújó tömítés, eltömődött csatornák, tömítetlen forgattyúház)
- nincs szikra, vagy van, de nem kellő időben
- nincs üzemanyag

A három tényező közül legalább egy, de akár több is fönnállhat.

Milyen tanácsot adtak a motorosok, és mit néztél meg eddig?


2014.05.27. 17:07 Idézet
Benyó
Helló Van egy starom amin cserélni kellett a húzóéktengelyt. Össze raktuk elvileg jól. De nem hajlandó venni a sebességeket. 3.ba be ragadt és úgy maradt. A léptető villa kicsit megvolt görbülve de vissza lett egyengetve. Lehet azt is cserélni kéne? Rácsuszott rendesen nem feszült... Mi lehet a gond?

2014.05.27. 15:21 Idézet

Beagle

Szia

Már kiderült hogy miért nem volt szikra. A lendkerék / remélem jól irom/ volt a hibás amiatt nem adott szikrát. Most már van szikra de igy se indul a motor. Ha tudnál adni valami tanácsot azt megköszöném. Motoros ismerösök adtak tanácsot de sehogy se indult a motor

Üdv

Brigi


2014.05.26. 22:13 Idézet

starex

Oké, szólok, és ha addig - érzésed szerint - nem javulna a géped, akkor majd ránézünk.


2014.05.26. 21:48 Idézet

Zsoel

Köszi a választ! Valószínű csak túlreagálom az egészet. Örülök hogy megy a gép, közben persze figyelem minden rezdülését. Adni kell néha neki egy kis gázfröccsöt állóhelyzetben ha nem akarom hogy leálljon, ennyi a következménye. Ez jót tesz a dugattyúnak úgy is a bejáratás alatt. A kúpostűre azért ránézek. A melegről meg annyit, sajna itt sem ritka már a 40 fok körüli meleg nyáron...

A porlasztódat természetesen nem felejtettem el, hamarosan viszem vissza. Gondolom most neked is vizsgaidőszak van, majd szólj ha végeztél és lesz egy kis időd. Tudom ilyenkor abból van a legkevesebb.


2014.05.26. 19:35 Idézet

starex

Nem tudom, de 99 %, hogy valami mechanikai hiba, pl. valóban rövidebb a csavar, vagy kicsúszott a kúpostű a tolattyúból. Pusztán a meleg biztosan nem okoz ilyesmit, legalábbis nem a mi éghajlatunkon; a szaharai 50 fokos hőségben előfordulhat.


2014.05.26. 19:32 Idézet

sanyi4012

Nézd... Túlságosan nem merek belemászni ebbe a témába, mivel tizedannyira sem ismerem a Trophykat, mint a TS-eket (a Starról már nem is beszélve). Nem akarok neked hülyeséget mondani, hogy emiatt esetleg valami jóvátehetetlent művelj a géppel.
De ha ennyire be van szorulva, annyit mindenképpen javasolhatok, hogy (lehetőleg segítőtárssal) döntsd oldalra az egész járművet, és próbáld meg a lengővillát feltámasztani a talajon, valami keményre - persze ne közvetlenül a földre, hanem pl. fahasáb(ok)ra, vagy az is jó, ha van olyan vastagabb falú csődarabod, amelyiknek a belső átmérője olyan, hogy a tengely átfér rajta, viszont a lengővillán lévő szem föl tud rá feküdni. Ugyanis ha csak úgy oldalról püfölöd, akkor az ütések erejének a nagy része elvész a semmibe, mivel a gyepált résznek nincs "húzása", az első villa maga is elmozdul a kalapácsütéstől. Javaslom még a csavarlazító (rozsdaoldó) bőséges használatát; amerről csak tudod, fújd bőven körbe a tengelyt. Ezek után támasszátok föl a gépet, ahogy mondtam, és a puha tüske közbeiktatásával mérj rövid, kemény ütéseket a tengelyre. Fejszét ilyesmire sose használj, mert ha fémet ütsz vele, eltörhet. Javaslom inkább egy jó kétkilós kalapács alkalmazását.
Ha ez sem segít, akkor sajnos csak a melegítés marad, arra vonatkozólag pedig már végképp nem szeretnék tanácsot adni, mert a részletek ismerete nélkül nem biztos, hogy célravezetően írnám le.


2014.05.26. 19:24 Idézet

Sziasztok! 

Mostanában azt vettem észre a Staromon, hogy nagyon lecsökkent az alapjárata. Az alapjáratot állító csavar már teljesen be van tekerve, de még kevés neki. Ezt egyébként kicserélte valaki előttem a boltokban kapható újra, szerintem rövidebb mint a gyári. Mitől lehet hogy lecsökkent az alapjárat? A bejáratás kb 200-250 km-nél tart. Vagy csak a hőmérséklet emelkedése az ok? Valaki találkozott már ilyennel?


[Későbbi] [3335-3316] [3315-3296] [3295-3276] [3275-3256] [3255-3236] [3235-3216] [3215-3196] [3195-3176] [3175-3156] [3155-3136] [3135-3116] [3115-3096] [3095-3076] [3075-3056] [3055-3036] [3035-3016] [3015-2996] [2995-2976] [2975-2956] [2955-2936] [2935-2916] [2915-2896] [2895-2876] [2875-2856] [2855-2836] [2835-2816] [2815-2796] [2795-2776] [2775-2756] [2755-2736] [2735-2716] [2715-2696] [2695-2676] [2675-2656] [2655-2636] [2635-2616] [2615-2596] [2595-2576] [2575-2556] [2555-2536] [2535-2516] [2515-2496] [2495-2476] [2475-2456] [2455-2436] [2435-2416] [2415-2396] [2395-2376] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!