|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
feketeangyalkx
Én meg Zsolt, örvendek.
Nincs mit, nagyon jó, hogy máris megvan a hiba.
Persze, hogy érdemes. Aki nem sajnálja átfarag(tat)ni a motorját, meg persze a súlyos anyagi ráfordításokat, az akár meg is duplázhatja a motorja teljesítményét. A plusz felömlők készítéséről azt kell tudni, hogy elsősorban a minél alaposabb töltéscserét, az elhasznált (kipufogó) gázok minél jobb távozását, illetve a friss keverék minél maradéktalanabb felhasználását hivatottak elősegíteni. Viszont minél több a felömlőcsatorna, az elősűrítéskor nyomás alá kerülő friss gáz annál nagyobb keresztmetszeten kell hogy feláramoljon, következésképpen a töltéscsere sebessége némileg csökken. Emiatt pl. egy négy felömlős motor alacsonyabb fordulatszámokon jóval halványabban teljesít, mint egy két felömlős (például a két felömlős MZ TS 250/1 ötödik sebességfokozatban 35-40 km/h-ról is képes már gyorsulni, míg egy lényegében ugyanolyan motorú, viszont négy felömlős ETZ 250 még 60-nál is szenved). A több felömlő előnyei inkább a magasabb fordulatszám-tartományban érvényesülnek. A membrán pedig lényegében egy visszacsapószelep, amely megakadályozza, hogy elősűrítéskor a felső holtpontról az alsó felé induló dugattyú addig, amíg az alsó éle teljesen le nem zárta a szívórést, a kialakulni kezdő nyomás miatt visszanyomjon a szívócsatornába valamennyi benzin-levegő keveréket. Ezáltal javul a feltöltés hatásfoka, illetve a szívócsatornában megszűnnek a gázlengésből eredő zavaró áramlási fennakadások. A memrán beépítésével általában más, modernebb karburátort is be szoktak építeni, illetve az átalakított vezérléshez alkalmazkodó, úgynevezett rezonátor kipufogót is, mert így jobban ki lehet használni az átalakításokban rejlő lehetőségeket.
Viszont ennél többet én sajnos nem tudok segíteni neked ebben a témában, egyrészt mert nem is értek hozzá, másrészt pedig nem nagyon izgat a tuningolás: én a régi járműveket jobban szeretem a maguk eredeti, gyárival megegyező állapotában tudni. (Egyetlen kivétel a 2-es számú Starom, amelyen szintén 4 felömlős, 63 ccm-es henger és 12 V-os elektromos rendszer van, viszont szigorúan ügyeltem rá, hogy mindebből kívülről semmi se látsszon.)
Mit szólsz mondjuk ehhez?
"
MZ,és Etz Tuning henger készítés!
Etz,Ts 125,150: -5 felömlős henger készítés 17-25Le
membránnal(30.000Ft)
Az árban a fúrás,sport dugattyú,és membrán ára is benne van.
-4 felömlős henger készítés
16-18Le (15,000Ft)
Etz,Ts,Es 250,300,350: -szívómembrán vezérlésű
5,6,felömlős,vagy sima réses
4,5,6felömlős sport henger készítés
28-40Le(35000Ft)
Az árban
a fúrás,dugattyú,és membrán ára is benne van.
-350ccm 82mm dugattyú, osztott kipufogó, osztott szívónyílás.
28-30Lóerő (új hüvely, dugattyú készítéssel 35.000Ft)
-Főtengely felújítás: új hajtókarral,csappal,
tűgörgővel, jó minőségben (8-10000Ft)
A Lóerő adatok tervezett rezonátorral tovább
növelhetőek!!!
Érd: 06-70-5305174"
|
hali zsoel!
Közbe még kérdeznék ha nem gáz. ismét etz vel kapcsolatba.Azért téged kérdezlek mert látom nagyon vágod a témát,érdemes több felömlösre esetleg még membránosra meg csináltatni?igazábol jobb lenne nagyobb de csak a1 es josim van.....érdekelne ilyesmikkel kapcsolatba a véleményed. A starom 61cm3 4 felömlös érezhetöben jobbban lép pedig 16 os fogaskerék van rajt.Amugy Attila vagyok.
|
űdv zsoel!
most már igy látom hiányos a történet valahogy a biztosito gyürü (4) meg az alátét (3)lehulhatot és igy az a fogaskerék kijebb csuszik és el akad a csigarészébe.inét már tudok vele mit kezdeni. köszönöm a segitséged!!!!
|
feketeangyalkx
Ördögöd van, tényleg nem értem, mi a kínod. :)
Van egyszer ugye a dupla lánckerék, kúposan a főtengelyre erősítve. Az alsó részén fogazás van kialakítva a fordulatszámmérő-hajtás részére.
Mellette van az (1) csapszeg, a blokköntvénybe sajtolva, ezen fut a csigával egybemunkált hajtott fogaskerék (2), amelyet egy alátét (3) és egy biztosítógyűrű (4) tart a helyén.
A csiga hajtja a csigakereket, amely a fordulatszámmérő hajlékony tengelyét meghajtó tengelyre (9) van erősítve; a tengely a blokköntvénybe munkált furatokban van elhelyezve, két-két hézagoló alátét (7) és biztosítógyűrű (8) rögzíti, felülről pedig az (5) menetes műanyag dugó zárja, benne tömítő funkciójú O-gyűrűvel (6), ezt pedig egy biztosítólemezzel (10) ellátott csavar (11) tartja a helyén.
Szóval akkor pontosan mi a gond?
|
hali zsoel!
fordulat szám mérö.fötengelyen rajta van a dupla lánckerék meg alata egy fogaskerék ami hajtja a másik fogaskereket ami a csigát de a csigán hajt egy karikát és meg akad. igazábol nehéz elmagyarázni de a fogaskeré nek van ijen kis tengelye amin kibe csuszkál nem tudom szabadna e neki mert ha bejebb lenne akor nem akadna meg a csiga rész .hát ezt j zavarosan irtam le de nem tudom hogy mondhanám máshogy.nem tudom igy ez alapján menyire lehetsz képbe?ha ugy van holnap még rá lesek és meg probálom érthetöben le irni.
|
Elképzelhető, hogy tudok; attól függ, miben. Mi a gond vele?
|
Beagle
"vettem egy AKA ELECTRIC által gyártott Isolátor gyertyát" Létezik ilyen is? Én még nem is hallottam róla. Bár annyi biztos, hogy már az AKA Electric sem olyan, mint az NDK időkben...
"Meg kell,hogy cáfoljalak,mert a "Der Lange" címmel ellátott színes rajz jobb alsó sarkában ott van a trafós változat is. " Valóban. Érdekes az ember csőlátása: ha nem arra koncentrál, észre sem veszi, hogy van rajta valami más is azon kívül, ami őt érdekli. Többször láttam már ezt a rajzot, de még sosem tűnt fel, hogy az alsó sarkában van valami más is. Pedig amúgy elég feltűnő. Valószínűleg az van, hogy mivel meg sem fordul a fejemben, hogy Star kapcsolási rajzán gyújtótrafót keressek, egyszerűen nem reagál rá az agyam, még ha amúgy ki is böki a szemem... :)
Mindenesetre azt továbbra is fenntartom, hogy gyárilag gyújtótrafós Star nincs, tehát ezt a mellékelt nézetet az SR4-3 és SR4-4, illetve a KR51/1 S és KR51/1 K modellek részére tették oda.
|
űdv zsoel! Tudom ez nem igazán ide tartozik, de tudnál tippet adni segiteni etz 150 es el kapcsolatba is?
|
Zsoel
"Ügyes vagy! :)" Köszönöm,igyekszik az ember! :-)
Köszönöm a segítséget,így valóban egyszerű volt bekötni. Miután említetted,hogy a gyújtógyertya is képes hasonló tüneteket produkálni,bementem a helyi motoros boltba és vettem egy AKA ELECTRIC által gyártott Isolátor gyertyát (volt a Beru cég által gyártott is,de ez szimpatikusabb volt),gondoltam kipróbálom ezt is. Tudom,hogy senki (többek között te sem) nem ajánlja a mostani Isolátorokat,de nekem az NGK sem tetszik,főleg azért,mert a Franciák gyártják,már nem a Japók.
"Egyébként az itteni oldalon a kapcsolási rajzok között nincs trafós. Tudom, mert én töltöttem föl őket. :)"
Meg kell,hogy cáfoljalak,mert a "Der Lange" címmel ellátott színes rajz jobb alsó sarkában ott van a trafós változat is. Nekem ez van kinyomtatva,számomra ez átláthatóbb,mint a többi.
|
Kurilla Béla
Szia!
"A motorja még gyári állapotban van", "kb 20 évet állt" -> "Lehet hogy a főtengely szimeringek elöregedtek" Nem lehet, hanem biztos. Ha nem használják a motort, a szimering nemhogy 20, de még 10 év alatt is teljesen tönkremegy. Arról nem is beszélve, hogy ha még a gyáriak vannak bent, azok mostanra rendszeres használat miatt is teljesen kifeküdtek volna. Azt nem merem mondani, hogy a szimeringeken kívül más baja nincs (elég valószínű, hogy van, mivel pusztán az elégtelenül tömített forgattyúsház miatt még azért be kéne indulnia), de ilyen körülmények között egyszerűen nincs értelme a hibakeresésnek addig, amíg a motort szét nem szeded, ki nem takarítod (a forgattyúsházat is alaposan!), és új szimeringekkel és tömítésekkel össze nem szereled.
A motorok (főleg a kétüteműek) halála, ha hosszabb időn át használatlanul állnak. Mivel keverékolajozásúak, a keverék mindenhová lecsapódik, a forgattyústengelytől kezdve a hengeren, dugattyún át a porlasztóig. Ez még nem is lenne baj, csakhogy a benzin elpárolog, az olaj azonban nem. Ott marad, és az idő haladtával a levegőben szálldosó porral együtt undorító, büdös, kemény, makacsul eltávolíthatatlan zöldes-barnás réteget képez a fent említett alkatrészek mindegyikén. Legrosszabb tulajdonsága, hogy a fúvókák belső, a kalibrált átmérő pontosságára nagyon érzékeny furatába is berakódik, ahonnan aztán szinte lehetetlen eltávolítani. A sűrített levegő nem viszi ki, puha kefeszőrrel vagy hasonlóval nem lehet kitakarítani, kemény anyagot benyomva pedig nagy az esélye annak, hogy megsértjük a fúvóka furatát, amitől megváltozik az átmérő, és oda a pontos keverékképzés. Nagyon valószínű, hogy a nem pucoltad ki rendesen a fúvókákat, és emiatt nem kap elég benzint a gép. Úgy gondolom, a szimeringcsere után célszerű lesz majd új fő-, indító- és alapjárati fúvókát is venni. Valamint ha esetleg elfeledkeztél volna róla, a légszűrőházat és a légszűrőt is nagyon alaposan ki kell takarítani. Ha mindezek megvannak, akkor majd visszatérünk a kérdésre.
|
Sziasztok!
Van egy '75ös évjáratú Starunk amint az elmult hónapokban szerkezetileg felújítottunk. A motorja még gyári állapotban van mivel kb 3000 km van benne. A probléma az hogy kb 20 évet állt a felújítás előtt mozdulatlanul. Most a beüzemelés során sehogy sem akar életre kelni, hosszas rugdosás után csak szivatóval indul be pár másodpercre. Tank, karburátor a gyári beállításokon "áll", minden ki lett takarítva, szikra tökéletes. Van valami ötlet, tipp hogy mi lehet a baja? Lehet hogy a főtengely szimeringek elöregedtek, és nincs elősűrítés, vagy csak kicsi és alkalmanként?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel egy lelkes Simson Star rajongó ! :)
|
Kedves klubtársak!
Ezt a levelet kaptam az alulírott hölgytől, amelyet most közzéteszek. Kérem, hogy aki a környékén lakik közületek, és lenne kedve részt venni az eseményen, az jelentkezzen a jelzett e-mail-címen.
"Üdvözlöm!
Szaszák Brigitta vagyok. Egy Tokaj melletti településen Bodrogkeresztúrban
lakom és a Magyar Motorok Múzeuma mellett dolgozom. Nemrégiben pár baráttal
és ismerőssel sokat beszélgetve arra a döntésre jutottunk, hogy
megszervezzük az I Kismotoros találkozót a Múzeum udvarán. Levelemet azért
írom mert szeretném a segítségét kérni abban, hogy fel tudjam venni minél
több megyebeli motorossal a kapcsolatot és a programokat úgy szervezzük ,
hogy mindenki ízlésének hellyel közel megfeleljen.
Segítségét előre is köszönöm,
További szép napot : Brigitta
Visszajelzését az alábbi email címre küldheti : sz.brigus@freemail.hu"
|
Beagle
Ügyes vagy! :)
Én úgy tudom, a trafóval szerelt Schwalbéknél (már a KR51/1-esek némely kivitelénél is volt ilyen, nemcsak az S51-blokkal szerelt KR51/2-eseken) a kettős vázcső bal oldalára szerelték a trafót, fent, az akkumulátortartó rekesz alatt a csőhöz bilincselve, fejjel lefelé.
|
Zsoel!
Sikerült bekötnöm a trafót,végül is maradtam a töltőtekercs beszerelésénél. Végre-valahára megszünt a gyújtáskimaradás! :-) Hurrá!! Végül is a piros/sárga vezetéket is kivezettem a blokkból,ki tudja,mire lesz még jó!
Már csak azt nem tudom,hogy hová helyezzem el a trafót!? Te tudod hol van gyárilag,az 51-es blokkoson? A Vaterán,már néztem gyári trafótartó bilincset,de nem veszem meg,inkább csinálok egyet.
Hét végén még szét kell kapnom,kicsit,mert ebből a szintén más keze által felújított blokkból két helyen folyik az olaj,az orrán és a száján. Persze pasztát ennél sem használtak,én a hengert már pasztával tettem fel,de a kupplung deklinél és a gyujtás oldali szimmering házaknál igen erősen ereszti az olajat. Szóval ezeket még orvoslom és remélem most már csak az élvezet marad hátra! :-)
|
Beagle
Na, hát végül is ez egy jó húzás, mert te semmiképpen nem járhatsz vele rosszul: vagy egy saját elképzelés szerint átalakított, patika állapotú Schwalbéd lesz (marad), vagy T5-ös Pannoniád, vagy 150.000 Ft-od. :D :D
Hát, ha úgy újították föl a főtengelyedet, akkor bizony előfordulhat, hogy nem lett teljesen egytengelyű. Sajnos nagyon sok kontár gépműhely van, akik lazán rábólintanak a gyáritól eltérő egytengelyűségi adatokra: áh, ez csak egy Simson, jó lesz ez így is. Hát sajnos egyáltalán nem lesz jó. Gyárilag nagyon szigorú, pár százados eltérés volt megengedve a főtengelycsapok egytengelyűségtől való eltérésére. Simán el tudom képzelni, amit mondasz, már ti. hogy a rosszul összeszerelt főtengely miatt van ez az egész, mert az ilyen hibajelenség szerintem már egészen rövid távon is előjöhet.
A Starban nincsen primer tekercs. Abban egy normál gyújtótekercs van, amely lényegében szintén egy kis transzformátor, csak közvetlenül az alaplapra szerelve. Vasmag, arra rá van forrasztva a primer tekercs és szekunder tekercs egyik lába. A vasmagra szigetelőanyagot csévélnek, erre kerül először a primer tekercselés (kis menetszámmal, nagy átmérőjű huzalból), amelynek másik lábát a megszakítóhoz kell csatolni (ez az a kis "madzag", végén egy szemmel, amely "kilóg" belőle), majd a primer tekercselésre kerül, szintén elszigetelve, a szekunder tekercselés (nagy menetszámmal, kis átmérőjű hajszálhuzalból), ahol minden egyes tekercssort még külön is elszigetelnek egymástól, nehogy tekercsen belül "húzzon át" a nagyfeszültség. A szekunder tekercs másik lábához kapcsolódik a gyújtóvezeték, itt alakul ki a 20000...25000 V-os gyújtófeszültség. A lendkerékmágnes körbeforgásakor a váltakozva beépített pólusú mágnesek kisfeszültséget hoznak létre a primer tekercselésben, amely elektromágneses teret létesít a szekunder tekercselés körül. A primer áramkör a megszakító érintkezőin keresztül folyik, amely a megszakítás pillanatában megszakad: ez egy áramlöketet indukál a szekunder tekercselésben, amely nagyfeszültség formájában a gyújtóvezeték végén, illetve a gyertyakörmök között jelentkezik.
Trafós gyújtásnál ugyanez a helyzet, csak ott a Star (Schwalbe) gyújtótekercséhez hasonló berendezés egy kör alakú házban van elhelyezve, és a működéséhez szükséges kisfeszültséget akkumulátor, azaz az áramfejlesztő (dinamós, generátoros motoroknál, illetve a régebbi személygépkocsiknál), vagy jelen esetben a lendkerékmágnesre, a normál gyújtótekercs helyére szerelt primer tekercs szolgáltatja. A tekercs, amelyikre te gondolsz (piros-fehér vezetékkel) a fényszóróizzó áramellátásáért felelős tekercs, azt tehát ne bántsd. :) Vagy a már említett módon, egy különálló töltőtekercset szerelj a gyújtótekercs helyére, és azzal oldd meg, ahogy tegnap írtam, vagy pedig vegyél a boltban egy rendes primer tekercset, 6 V-os trafóhoz. Gondolom legalábbis, hogy 6 voltosat szereztél, mivel a későbbi S51-eknél már létezett 12 V-os is. Mondjuk az sem sokkal jobb: apukám S51-én az van, és az is ugyanúgy kihagy, illetve megáll néha, mondtam már. Sajnos ez a mágneses-tekercses technika ilyen, vannak gyermekbetegségei. Nem véletlen, hogy túlhaladottá vált, és ma már szinte minden járműnek elektronikus gyújtása van. Igaz, azokat sokkal nehezebb és sokkal drágább javítani, ha egyszer kifekszenek, míg a Starok, Schwalbék gyújtásproblémája fillérekből orvosolható. Hiába, na: valamit valamiért. :)
Ha netán valami még nem lenne világos, akkor írj nyugodtan, igyekszem segíteni, de előre szólok, hogy ma déltől holnap estig nem leszek netközelben, úgyhogy legkorábban majd csak holnap este tudok reagálni.
|
Zsoel
Igen,jól látod,feltettem a veterán apróra,de nem fűzök hozzá sok reményt és igazából nem ia akarom eladni,de ha valaki megadja érte a vételárat....... :-)
Szóval,Valóban három tekercsel ,két lendkerékkel és egy komplett alaplappal is kipróbáltam és a hiba nem hárult el! Már két B8HS és egy B9HS gyertyával is próbálkoztam. Átraktam a másik blokkot (amit felújítottként vettem) és azzal is ugyan az a gond.Már vagy ötször áttanulmányoztam a "mesebelivándor" gyújtás problémákról szóló cikkét is. Egyszerűen nincs ötletem,gondoltam megpróbálom a külső trafós megoldást,annál is inkább,mert az öreg motorszerelő is ezt javasolta. Egyébként voltam nála,még a blokk átszerelés előtt és az ő diagnózisa volt a gyújtótekercs hiba. Az ő keze által felújított blokkot illetően a te diagnózisod is teljes mértékben helytálló,miszerint főtengely lógás a problémája. Sajnos úgy fest,hogy nem sikerült a gépműhelynek a főtengely helyes illesztése/centírozása,mert már a kezdetekkor is rázta a motort (most,hogy beraktam a másik blokkot,már van összehasonlítási alapom) és vélhetően szétrázta az új csapágyat. Ma átraktam a 60-as hengert is,mert a meggyűrűzött dugattyú csörgött mint az állat. :-) Ez a része megoldódott,csak a gyújtás kimaradozás nem. Ma vettem a neten egy gyári DDR. Simson trafót,csütörtökön megjön és próba cseresznye. :-) Ja,most nézem,hogy te a primer tekercset ajánlanád inkább. Az a piros/fehér vezetékes tekercs? Bocs,hogy ilyen bugyuta kérdéseket teszek fel,de a simsonnak ezzel a részével végképp hadilábon állok. :-)
|
Beagle
Te... itt nagyban írom neked a választ, egyszer csak felbukkan oldalt a Veteránapró hirdetősávjában a motorod... Először nem hittem a szememnek, mikor nagyon ismerős volt a gép, de aztán rákattintottam a hirdetésre, és meggyőződtem róla, hogy tényleg a tiéd. Most akkor hogy is van ez? Használni is akarod, átalakítani is a gyújtását, közben meg árulod is? Mi történt, hirtelen meggondoltad magad, és ennyi volt a Schwalbe-mánia?
|
Beagle
Hát nem azt mondtad, hogy kipróbáltad egy másik gyújtótekerccsel is, és azzal sem volt jó? Ezt nem értem... hacsak nem volt eleve hibás a másik tekercs is, illetve nem volt MÉG valami disznóság, és azért nem találtad meg a hibát, mert egyszerre csak egyvalamit hárítottál el. :)
Szerintem fölösleges macerát vállalsz a trafósra alakítással. Kicsivel jobb lesz az indítási készsége, illetve "kövérebb" a szikra, főleg alapjáraton, de annyival nem javul a kép, hogy megérné. Ha minden alkatrész rendben van a lendkerékmágnesben, azzal sem szokott probléma lenni. Én 1999 nyara óta használom ugyanazt a (fekete műanyag házas) gyújtótekercset, és soha semmi gondom nem volt vele, pedig én is használtam, ha nem is havi 1000 km-t. A gyújtásproblémáim (esetenkénti nehezen indulás, alapjárati leállás stb.) 95%-a a ma kapható sz@r gyertyák miatt állt elő, ugyanis zömükben egyszerűen alkalmatlanok a Starhoz. Ezen pedig sajnos nem fog változtatni az sem, ha trafósra alakítod a gyújtást. Az apukám S51-e is az, azzal is előfordulnak időnként ugyanolyan zűrök, mint a Starral (sőt!), és mindig az ócska gyertya miatt.
Mindenesetre, ha már lebeszélni nem tudlak róla, annyit még mondhatok, hogy teljesen jó a gyári primer tekercs is a trafóhoz. De ha már mindenáron töltőtekercset akarsz beszerelni, én a töltőtekercsnek inkább a szürke-piros ágát, vagyis a 18 W-os lábat kötném össze a trafó 1-es kapcsával, a piros-sárga vezeték lábát meg leszigetelném (vagyis nem kötném be sehová). A szürke-piros vezeték kapcsa, az 59b kapocs ugyanis nagyobb teljesítményű, egyúttal "stabilabb" áramot állít elő, mint a tekercs "megcsapolása", az 59a kapocs. Utóbbi alapvetően töltésre szolgáló áram, ezzel előfordulhatna, hogy alapjáraton nem szolgáltatna elég feszültséget, és szikra hiányában egyszerűen megállna a motor.
Bekötni különben rém egyszerű. A kondenzátort, a megszakítókalapácsot, a "tápot", vagyis a primértekercs, illetve jelen esetben a töltőtekercs megfelelő lábát közösíted, erre rákötsz még egy vezetéket, és felviszed a gyújtáskapcsoló 2-es kapcsához, amelyre ugyanakkor rákötsz egy újabb vezetéket is, és azt elviszed a trafó 1-es kapcsához, a 15-öst meg letesteled, és kész. Gyújtóvezetéket a trafóba, és jöhet az isteni szikra. :)
Egyébként az itteni oldalon a kapcsolási rajzok között nincs trafós. Tudom, mert én töltöttem föl őket. :) A Starok mind ilyen kettős tekercselésű gyújtótekerccsel voltak szerelve. Trafós gyújtása csak a Sperbernek, a Habichtnak, meg egyes Schwalbe-modelleknek volt.
|
Zsoel
Ismét a segítségedet kérném,tisztelettel! :-)
Meg van a motorom hibája,ami elég összetett volt (ezért zavart meg),részletesen megírom majd. Röviden csak annyit,hogy (többek között) gyujtótekercset kell cserélnem. A dolog ott okoz gondot,hogy a kereskedelemben napjainkban kapható gyújtótekercsek,a kelleténél rövidebb élettartamúak. Ezért (és többek tanácsára) átalakítanám külső trafósra a Schwalbét. (már csak azért is,mert munkába járáshoz,havi 1000km.-t megyek vele) Nekem azt ajánlották,hogy a gyári gyújtótekercs helyére tegyek be egy töltő tekercset és azt kössem be a trafóhoz. Na nekem ezzel a bekötéssel vannak problémáim. Hogyan kössem be? A piros/sárgát a trafóra,a szürke/pirosat hová???? Ebben tudsz nekem segíteni???
Igazából a Star bekötési rajzán van egy melléklet a trafós változatra is,de nem igazodom ki rajta.
|
Zsoel
Köszönöm válaszod!
Közben ma reggel meg is vettem a helyi csapágy szaküzletben a csapágyakat és a szimeringeket. Tömítést azt nem kaptam egyelőre.
Csak azért láttam jobbnak itt érdeklődni először, mert az ember sok mindent hall/olvas, de ezek többsége általában nem igaz. Itt meg legalább van tapasztalat.
Csapágyak terén azért többnyire tudni szoktam, hogy mik a jó minőségű alkatrészek, de szimeringben nem tudtam, hát a csapágyboltos szakembertől kértem jó minőségűt.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |