|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Hogy mutat a tanksapka alatt egy ilyen filc? Gondolom, az a funkciója, hogy ne sérüljön a tank fényezése tankoláskor, vagy feligya a melléfröccsent benzint. Rosszul gondolom?
|
Szervusztok!
Akit érdekel:
Találtam egy helyet, ahol meg lehet rendelni mindenféle vastagságú filcet.
Én rendeltem Tőlük 5 mm vtg fehér filcet a tanksapkához a Staromra és a Babettámra, 20x30 cm-es méretben, házhoz szállítva (posta) 1400 Ft volt.
Elérhetőségük:
http://www.manoposta.hu/webshop
Ezen az oldalon lehet leadni a rendelést e-mailben, és engem innét kezdve felhívtak pontosítani, árat közölni, ... és egyszer csak (kb 5 nap) megjött a filc.
Remélem, tudtam valakiknek segíteni.
További szép napot!
|
Nincs akkor hő a búrában az izzótól, hogy visszaolvassza, elfojassa?
|
Zsolti9014
Ha a kapcsoló fémházára gondolsz a törés-repedés kapcsán, akkor az megoldható. Nekem is több helyen berepedt és szétnyílt. Elektronikai forrasztópákával és forrasztó ónnal belülről, némi folyasztó szer alkalmazása után nagyon szépen kijavítható. Kívülről szinte nem is látszik. (Összenyomva megforrasztod, mivel belülről is krómozott szépen fogja az ón.)
|
köszönöm mindenkinek a válaszokat!
persze nem is várom, hogy ti majd eldöntitek, hogy én mit vegyek, nem is lenne értelme :)
egyébként foncsor most nekem is S51-esé van benne, csak jelenleg elég buhera módon, valamint a világításkapcsolónak se az a baja, hogy matt, hanem hogy törött sajna :)
Eredetileg azt terveztem, hogy Németországból rendelem meg a cuccokat, még tavaly leveleztem is a Zweirad-Schubert üzlettel, de végülis itthon szerzem be a dolgokat hozzá webshopokból.
Ami viszont pozitív, hogy a gép azóta is teszi a dolgát, megy szépen mióta megvétel után kicsit rendbe lett téve. Még a téli állás után is (bár néha beindítottam), tavasszal elővéve nem kellett vele küszködni.
|
Üdv.
Én úgy oldottam meg hogy egy S51-es foncsort tettem a Star-omba.Meg lehet nézni,enyém az első kép a "Simson Star Klub" cím alatt, matt fekete gép :).Jahh és eredeti DDR foncsor.
|
Zsolti9014
A foncsort olcsóbban is meg tudod oldani. Az üvegről szépen eltávolítható, és 3000 Ft-ért újrafoncsorozzák azt hiszem postaköltséggel. Régebben kb. 4-5 hónapja írtam róla a fórumon. Kép is van hozzá, így könnyebben megtalálod.
|
Halitomi52
Köszönjük! Hasonló jókat, jó munkát, és persze sikeres felújítást neked is. :)
|
Zsoel
Köszönöm szépen a választ, megpróbálok így tenni.
Ha egyszer elkészül a szerkezet, akkor természetesen teszek fel róla képeket.
Ennyivel Tartozom Nektek is, a sok segítségért,és magamnak is a sok munkámért.
Sajnos most 2-3 hétig a munkám miatt megint áll a dolog, de ha egy kis időm lesz, mindig csinálgatok majd valamit, előbb-utóbb elkészül. Nem szeretném elkapkodni.
Addig is néha felnézek ide.
Üdvözlök mindenkit, és jó motorozást Nektek!
Csao
|
Zsolti9014
Azt bizony mindenkinek saját magának kell eldönteni, hogy mennyi pénzt és energiát tud áldozni a felújításra, ebben nem tud neked segíteni senki. :) Sajna, az ember lapos pénztárcája sok jó dolognak tud az elrontója lenni...
Annyit tanácsolhatok, hogy úgy műszaki, mint esztétikai szempontból csak azokat az alkatrészeket cseréld ki, amelyek mindenképpen rászorulnak erre (tehát például az 1-2 ezer km-t futott főtengelyt, főleg, ha gyári, és nem kotyog, nem csörög, nyugodtan hagyd a helyén, illetve pl. a kissé homályossá vált krómozású kapcsolóházat is szépen ki lehet fényesíteni, nem kell 4000 Ft-ért új kapcsolót venni). Azonkívül még azt is mondhatom, hogy mindenképpen készíts előzetes költségvetési kalkulációt, hogy mit, hol és mennyiért akarsz beszerezni, és ezeket gyakran vizsgáld fölül, valamint érdemes alaposan körülnézni, és azokból a webáruházakból, ahol egyes szükséges dolgok olcsóbbak, mint máshol, egyszerre megvenni mindent. Nem árt a Vaterát is nézegetni, mert ott gyakran vannak olyan eladók, akik a bolti áraknál olcsóbban kínálnak új vagy újszerű alkatrészeket, és ha több mindent vesz tőlük az ember, ott is lehet egy kicsit faragni a postaköltségen.
Sajnos a szivarvégű kipufogó valóban elég drága mindenhol, de szerintem megéri, mert jobban mutat vele a Star, mint a dorongvégű modernebb kivitellel. Ami a foncsort illeti, olyat pedig nem is lehet már kapni eredetit, sajnos, még Németországban sem. Már csak olyan van, amelyik BA20D foglalatú 25-35W-os izzóhoz jó, és akkor vagy ilyen foglalatú 15/15W-os izzót kell vásárolni, amelyik ugye eltér a gyáritól, vagy venni kell hozzá való adaptergyűrűt, illetve 25W vagy 35W-os fénytekercset tenni az állórészbe.
|
Hát igen, sajnos valóban nagyon kevés időm volt/van. De fotózni mindenképpen fogok, és fel is rakom.
Csak még azt nem tudom, hogy pontosan mire fog kiterjedni a felújítás, mert összeszámolva minden egyes apróságot, az nagyon sokban lenne. És nem az a gond, hogy nem érdemli meg a motor, hanem hogy hát nem csak erre kell költenem. :)
A festés az biztos, mert szegény nagyon randa, illetve új szimmeringeket, tömítéseket kap a blokk, de a legelső tervekkel ellentétben főtengelyt nem (mert minek bántani azt, ami jó), már persze ha szétszedés után nem derül ki valami ezzel ellentétes.
Meg ugye kellene rá egy kipufogó is, de a rendes szivarvégű sajnos éppen duplája az S50/S51 dobjának árban. Aztán ami még húzós, az a foncsor, mert sajnos az is kéne.
Mindenképpen kell fék+kulpungkar is.
Ezen kívül olyan apróságokat szeretnék, mint markolatok, láncvédő gumi+bakelit, ezekből fehér/csontszínűt szeretnék, az jobban tetszik, meg a lámpa körüli műanyagnál is, meg még sorolhatnám a dolgokat szivatókartól a végtelenségig, szóval még most erősen gondolkodom, hogy mi fér bele. :)
|
Zsolti9014
Valóban rég láttunk téged is. :) Hajrá és sok sikert a felújításhoz, és neked is azt mondom, hogy készíts ám képeket majd. :)
|
Üdv mindenkinek! Szép napot, csak gondoltam beköszönök. Rég jártam már erre, sajnos egyáltalán nem volt időm fórumozni sem. Viszont a jövő héten lehet hogy végre hozzá tudok kezdeni a motorom felújításához. :)
Igaz, nem restaurálás lesz, mert nincs annyi pénzem, hogy minden kijöjjön belőle, de a leglényegesebb dolgokat rendbetesszük, meg egy festést is kap a kis Star! :D
|
legaborgo
Nem akarlak rábeszélni, csak gondoltam, ha ilyen gyorsan máris eldugult az a fúvóka, akkor talán érdemes volna a tartálynál kezdeni a probléma megszüntetését.
Én fekete nitrozománccal csináltam a magamét, de a sima alkidbázisú festékek (pl. Trinát magasfényű zománc) is tökéletesek hozzá. Ha akarod, leírom részletesebben, hogy én hogyan csináltam. Nem nagy kunszt elvégezni, és egyáltalán nem oldódik fel (a benzin nem oldja ezeket a festékeket), az eredmény pedig elég tartós.
|
Halitomi52
Szia, rég láttunk már téged is! :)
Örömmel olvasom, hogy halad a munka; ugye, csinálsz fotókat is, és majd közkinccsé teszed őket itt nálunk?
Ami a rendszámodat illeti, hát... Nem tudom, miből van, és hogy tényleg dombornyomással készült-e, de így kép alapján, azzal a rendkívül meggyőző, élethű H felirattal és magyar zászlóval nekem igencsak megtévesztőnek tűnik, simán elhinném róla, hogy a hatóság adta ki, mivel nagyon hasonlít a szabványos magyar rendszámokra. Nem azért mondom, igazán gyönyörű munka, de én azt javaslom, hogy ezt ne tedd föl csak úgy kedvtelésből. Ugyan fogalmam sincs, hogy pontosan hogyan rendelkezik erről a KRESZ meg a törvény, de simán el tudom képzelni, hogy egy mögötted haladó rendőr leint, aztán feljelent, és eljárást indítanak ellened "megtévesztő hatósági jelzéssel való visszaélés" vagy valami hasonló nevű bűncselekmény miatt. Gondolom, ez nem hiányzik neked. Úgyhogy szerintem először írj egy e-mailt a Közlekedési Felügyeletnek, csatolj hozzá képeket, mondd el, hogy eredetetileg rendszámos veterán motorra szeretnél rendszámszerűséget stb., és kérd ki a véleményüket, hogy mit szólnak hozzá. Említsd meg az átlós VETERÁN feliratos javaslatodat is.
Bármilyen szép rendszám is amúgy, szerintem magadtól ne kockáztass.
|
Zsoel
A tank belülről nem tűnik rozsdásnak, és aggódok a belülről festéstől. (Talán a beöntő nyílás karimájáról kopott le némi festék.) Valahol olvastam egy fórumon, hogy nem lett tartós az illetőnek. Persze függhet a használt festéktől. Te mit használtál?
Alkalmazok külső benzinszűrőt, most a 2. -nál tartok. Valószínűleg veszek még, mert már visszafelé öblítettem már és nem tisztult ki teljesen.
|
Szervusztok!
Hosszú idő után ismét jelentkezem. Voltak problémáim, és állt a felújítási program, de most már ismét foglakozom vele. Elkezdtem (otthon) ledukkózni a gépet, már a SAIMAGRÜNEN elkészült, a hétvégén lehet, hogy a piros rész is sorra kerül (az időjárás függvénye).
Láttam a Ti rendszámaitokat, és gondoltam felteszem az enyémet is (rendszámtartó keret is van hozzá, de még nincs beleszerelve, csk akkor kerül fel, ha lefújtam a SIMSON tartót, és összeszereltem a hátsó sárvédővel).
Szerintetek fog-e a HATÓSÁG ezért csesztetni?
Esetleg átlósan halvány, de átlátszó szöveggel írjam rá, hogy "veterán"?
Mire elkészült, túl eredetinek tűnik!
Mi a véleményetek?
Várom a válaszotokat!
Köszönettel:
Halitomi52
|
legaborgo
Örömmel olvasom, hogy sikerült megértetnem a lényeget. :) Pedig az az igazság, hogy már szombaton is borzasztó fáradt voltam, mikor ezt írtam, és legszívesebben lefeküdtem volna aludni, de mivel már előző estére ígértem neked a leírást, nem akartam még egy nappal elodázni... Úgyhogy elnézést az esetleges melléütésekért meg ilyenekért, de azért azt hiszem, így is értelmezhető a dolgok veleje. :) Külön örülök, hogy az iromány segítségével nemcsak hogy átlátod már, mi újság a karburátorban, de még a hiba is rögtön meglett; el sem hiszed, milyen büszkeséggel és jó érzéssel tölti el az embert, ha megtudja, hogy valaki az ő segédletével tudta megjavítani a motorját. :) Úgyhogy igazán nincs mit. Remélem, most már egy darabig nem lesz gond a gépeddel, vagy ha netán mégis, gond nélkül elhárítod a hibát. De még egyszer javaslom neked a tank alapos rozsdátlanítását: rozsdamaró, mosóbenzin, mechanikai tisztítását (sok éles vashulladék, anyacsavar vagy zúzottkő a tankba, aztán 10 percig rázni), kimosását, szárítását, majd kifestését, illetve mindenképpen használj a benzincsap és a porlasztó között szűrőt! (Motorosboltokban lehet kapni direkt ide való kis axiális szűrőket.) Emellett nagyon ügyelj arra, hogy a tankba semmiképpen se kerülhessen víz pl. mosáskor, mert ha a porlasztóba kerül (márpedig gyorsan odakerül), ugyanolyan tüneteket okoz, mint a piszok vagy a rozsda.
|
Zsoel
Nem tudok elég hálás lenni neked ezért a remek porlasztó leírásért. Mindent megértettem, amit írtál, szerintem hiánypótló ez az írás, mert sehol nem találtam hasonlót. (Kinyomtattam és eltettem.) Köszönöm!
Ebből rögtön tudtam, hogy az alapjárati rész van eldugulva. Szétkaptam ma a porlasztót, és valóban az alapjárati fuvóka volt eltömődve, vékony rézszállal és féktisztitó sprayel tudtam kitisztítani, a porlasztó ehhez csatlakozó nyílását is kissé koszosnak találtam.
Összeraktam és most tökéletes a gép. Azért nem semmi, hogy a Starral egy eldugult alapjáratit helyettesíteni tudtam a hidegindítóval, persze így azért sokkal jobb :)
Még egyszer köszönöm neked, hogy már nincs egy sötét pont sem számomra a Staron, így már bátran el merek indulni nagyobb távolságra is!
|
tibcsi65
Hello!
Például itt:
http://href.hu/x/hy0z
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |