|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Sziasztok!
Légyszíves segítsetek! Sajnos a Starromon karburátor cserét kell végre hajtanom.
A műszaki leírásban 16N1-6 karburátor van megadva. Nem találok ilyen karbit , ha tudja valaki , hogy hol lehet kapni kérem válaszoljon. Vagy mivel helyettesíthető?
A válaszotokat előre is köszönöm! :)
|
legaborgo
Elnézést, de úgy alakult, hogy tegnap sem volt érkezésem írni; most pótolom.
Tehát a porlasztó.
Ennek a komplex alkatrésznek az a szerepe, hogy a különböző fordulatszám-tartományokban mindig a lehető legjobb mértékben biztosítsa a motor számára a megfelelő benzinmennyiséget, illete az ennek minél jobb hatásfokú elégetéséhez szükséges mennyiségű levegőt (egy rész benzin elégetéséhez tizenhat rész levegő kell). Ennek az aránynak a biztosítását a 16N1 porlasztóknál a különálló üresjárati rendszer és a tűsfúvókába benyúló kúpostűvel egybekötött levegőszabályozó tolattyú végzi. Alacsonyabb fordulatszámokon csak az üresjárati rendszer, magasabb fordulatokon az üresjárati rendszer plusz a főfúvóka állítja elő a szükséges keveréket. A porlasztó úgy van megtervezve, hogy a két rendszer kiegészítse egymást.
Kezdeném a hidegindító (dúsító-) rendszerrel. Az úszóház egyik "sarkában" van egy elkülönített rész, az úgynevezett indítóakna. Ebben a benzinszint megegyezik az úszóház többi részén lévővel, de mindig csak annyi üzemanyag tud utánafolyni, amennyit az akna aljában ferdén elhelyezett indítófúvóka átenged. Az indítóaknába nyúlik be a dúsító búvárcső, amelyen keresztül az üzemanyag feláramlik. Normál körülmények között, amikor a dúsítókar (szívató) zárva van, a búvárcső száját fönt egy gumivégű kis tolattyú zárja le. Amikor a szívatókart behúzzuk, akkor a tolattyú elmozdul, és szabaddá teszi a csőszájat. Ekkor (de csak abban az esetben, ha a gázfogantyú teljesen vissza van engedve, vagyis a levegőszabályozó tolattyú alaphelyzetben van) a motor szívóerejének hatására az indítóaknából feláramlik a benzin, és a csőszájnál keveredik azzal a levegővel, amely a porlasztótorok felől lévő három lyuk közül a legszélsőn áramlik be. Ez a lyuk egy furat vége, amely furat úgy van kialakítva, hogy a másik vége a búvárcső felső szájának a közelébe nyúlik, és lehetővé teszi, hogy az itt beáramlott levegő elporlassza a dúsítóaknából felszívott benzint. A dúsítás tehát már a szívatótolattyú alatt megtörténik, és a motor a porlasztó oldalában futó, a levegőszabályozó tolattyú elé torkolló dúsítóalagúton keresztül már kész dús keveréket szív be.
Az üresjárati rendszer feladat az, hogy a motor akkor is kapjon tüzelőanyagot, amikor a levegőszabályozó tolattyú alsó helyzetben van, és a kúpostű annyira benyúlik a tűsfúvókába, hogy onnét nem tudna elegendő benzint nyerni a gép. Az üresjárati rendszer lelke az üresjárati fúvóka, amely a tűsfúvókához hasonlóan felülről nyúlik bele az úszóházban lévő benzinbe. A benzint a motor szívóhatása szívja fel, azonban az üresjárati fúvóka fölött van egy üreges tér, ahová az a levegőcsatorna is benyúlik, amelynek a szája a porlasztótoroknál van. Ez a középső furat; innét tehát a levegő az üresjárati fúvókához vezet, azonban közte van még az ürejárati benzin-levegő keverékállító csavar. Ez a kúpos csavar szolgál arra, hogy be lehessen állítani azt a levegőmennyiséget, amelyet az üresjárati fúvókához engedjen, ezáltal biztosítva a megfelelő éghetőségi arányt. Befelé tekerve kevesebb, kifelé tekerve több levegőt enged a fúvóka feletti térhez, ahol az üresjárati keverék képződése végbemegy. A kész keveréket a motor a porlasztócsőben lévő kis átmérőjű furaton keresztül szívja fel.
A harmadik, ovális kialakítású furat egyenesen a tűsfúvóka felett lévő perselyhez vezet, és áramlástani szerepe van: azt a célt szolgálja, hogy a fő- és tűsfúvókán keresztül felszívott benzin jobban keveredjék a levegővel. Ezért van a tűsfúvóka felső részén a két keresztfurat is. A levegőszabályozó tolattyú leszűkíti a porlasztócső keresztmetszetét: itt felgyorsul az átáramló levegő, ezáltal a nyomása hirtelen leesik, és így a légnyomás "felnyomja" ide az üzemanyagot. A feláramló üzemanyag mennyiségét hivatott szabályozni a kúpostű, a jobb keveredést pedig a már említett segédfuratok segítik elő. Ezekkel a beállításokkal természetesen lehet játszadozni: főfúvóka cserével és a kúpostű fel-le engedésével, noha a Starnál általában megfelelőnek bizonyul a gyári 50-es főfúvóka, illetve a 3-as tűpozíció.
Eszedbe ne jusson bármelyik hátsó furatot is betömni. A gyárilag bedugózott középső furatú porlasztókhoz egy keresztfurattal rendelkező tűsfúvóka és nagyobb főfúvóka kell, és az a Starhoz nem jó.
A fúvókák kiszerelésének nincs külön trükkje, mivel minden világos és átlátható, adja magát. Ami fontos: csaki épés megfelelő méretű (kellően széles pofájú) csavarhúzóval lehet kiszerelni őket, természetesen csak óvatosan, mert a barbár erőszakoskodásoknál meg a kelleténél keskenyebb, illetve vastagabb pofájú csavarhúzókkal vaó barbárkodásnál szokott megnyomorodni a fúvókák hornya. A tisztítást lehetőleg minimum 4-5 bar-os nyomású sűrített levegővel végezzük, ez a legjobb, vagy ha ez nincs, akkor kézipumpával, végszükség esetén pedig puha keféből kihúzott sörteszállal vagy megfelelő méretű puha vörösréz dróttal. Acéldrótot, drótkefeszálat, fúrót, tűreszelőt vagy bármilyen egyéb ehhez hasonló kemény anyagot a fúvókába dugni SZIGORÚAN TILOS!
Egyelőre ennyi; ezt olvasd át, és próbáld értelmezni. Ha netán még valami nem világos, akkor csak szólj nyugodtan.
Egyébként megpróbáltad leszedett légszűrőgumival beindítani a motort?
A simson.hu idézett cikkeit pedig felejtsd el, főleg a másodikat. Többnyire tudálékos okostóbiások írják őket, akik otthon maguk buherálják a motorjukat, és azért, mert kétszer belenéztek a porlasztóba, már azt hiszik, hogy mindent tudnak róla, és osztják a nem létező észt. Közben meg hemzseg a fércmunkájuk a tárgyi tévedésektől, szakszerűtlen megfogalmazásoktól (főfúvókának nevezik a tűsfúvókát, súbernek a síbert), helyesírási hibáktól, meg nekem igazából a "Simó, karbi" stb. stílus sem jön be. Én sem tudok mindent, sőt, de én legalább nem írok mások okítását célzó cikkeket, csak annak válaszolok, aki kérdez. :)
Amúgy a képek jók (az például tökéletesen látszik, hogyan tönkre lehet tenni a fúvókákat a nem megfelelő csavarhúzó használatával).
|
Zsoel
A következő cikket áttanulmányoztam : simsonklub
Amit nagyjából értek. Amit talán ebből nem egészen, hogy a hidegindító részben hogy alakul ki a keverék, honnan kap levegőt. Tehát elsősorban a levegős részekre lennék kiváncsi. Illetve a fuvókák tisztítási módjaira, szétszedésükre.
Azért adtam meg a cikket, hogy ne kelljen kis regényt írnod. Ha persze a Star porlasztójánál másképpen van azt is említsd meg.
Találtam egy másik érdekes cikket is: nagysúberes simson karbi
Ebből a légnyílás oldalról látható két képen az egyiken az egyik nyílást eltömték (újabb változaton), ez gondolom házilagosan nem kivitelezhető.
|
feketeangyalkx
Vagy a kapcsolószerkezet van rosszul beállítva (pl. túlságosan betekert felső lábkapcsolókar-ütközőcsavar), illetve valahol sérült vagy görbült, vagy pedig a kapcsolóvilla tengelyén a rögzítés nem oké (sérült, vagy túl kicsi golyó van benne, elgyöngült a rugó stb.) Az is lehet, hogy a III. fokozat hajtó fogaskereke rossz (kiesztergált) oldalával befelé van feltéve a tengelyre, de még az is, hogy egyszerűen csak nem kapcsol szét rendesen a kuplung, így nem tud a helyére csúszni a III. fokozat. Na meg még az is, hogy nem húzod fel eléggé a lábkapcsolókart, ámbár ezt kevésbé hinném. :)
|
legaborgo
Ma nem értem rá, hogy írjak, majd holnap estefelé igyekszem válaszolni a leveledre, jó? Leírom, amennyire így neten keresztül lehet, a porlasztó működését.
Addig is próbáld meg azt, hogy a légszűrőház és a porlasztótorok közül kiveszed az összekötő gumicsövet. Ha ekkor jelentősen javul a helyzet, akkor valóban levegő-ellátási gondjai lesznek.
|
űdv!
érdeklödnék star kidobálja elég sürüen a 3-mast mit lehetne vele csinálni?
|
Beagle
Köszi! Már többen megcsodálták az ismerőseim közül is. De ez nem jöhetett volna létre, ha nem készítesz nekem hozzá tartót :)
Viszont roppant idegesítő porlasztó gondom van - gondolom olvastad, amit Zsoelnek írtam.
Mindenki!
Ha hasonló problémátok volt porlasztó ügyben és tudjátok a megoldást segítsetek!
|
Zsoel
Szétkaptam a porlasztót és a hengert is. Tisztítottam amit tudtam, tömítettem ahol értem. Nem változott semmit.
Viszont rájöttem, hogy nem szív fals levegőt, és az alapjárati és gáz is megy bőven, nincs eldugulva.
Egyszerűen nem kap levegőt! Már említettem neked, hogy az alapjárati levegő csavar hatástalan. Ott mi tud eldugulni, és hogyan lehet kitisztítani? A légszűrővel nincs baj, mert a nyílásain keresztül szív rendesen.
A gép megy, mint a golyó, ha a hidegindítón keresztül kap levegőt. De csak olyan gondolatnyira megnyitva a gumi elzárót, mint amit a levegő állító csavar biztosítana. Ha több, erőtlen, füstöl (nem ég el az üzemanyag), ha kevesebb lefullad. Ez a működési tartomány meleg motornál, annyira csekély, hogy nagyon nehéz beállítani és eltalálni. Itt viszont beállítható az alapjárat a csavarjával, és az égés is tökéletes. Annyira kritikus a helyzet, hogy a japán gyertyával nem is tudom eltalálni a működési tartományt.
A legfőbb baj, hogy nem értem a porlasztó működését, legfőképpen a levegő ellátásért felelős részét, külön választva az alapjárati és nagy gáz esetét. Gondolom a levegő szívás elkülönül alapjárat és nagy gáz esetén. De ennek ellentmond, hogy ha a hidegindító nem abban a tartományban van, akkor alapjáratban és nagy sebességnél is lefullad.
Ha tudsz segítsd megérteni!
|
Beagle
"A hamislevegő vizsgálatában nem értek egyet veled." Ehhez jogod van. :) Mivel én még nem csináltam ilyesmit (ugyanis eddig még minden általam tapasztalt hamislevegő-szívási esetnél fel tudtam állítani a diagnózist pusztán a tünetek alapján is), csak elméletben futtattam le, hogy SZERINTEM mi történne. Megmondom őszintén, már nem is emlékeztem rá, hogy te írtad volna ezt a féktisztítós próbát, de ha te azt mondod, hogy működik a gyakorlatban, akkor biztos úgy van. Legaborgo esetében azért nem hajlok igazán a fals levegő gyanújára, mivel a porlasztó és a henger közti közdarabot saját kezűleg csiszoltam síkba a porlasztókarimával, illetve én is szereltem össze, és meghagytam neki, hogy mindig a közdarabot bontsa le a hengernél, ne pedig a porlasztót húzza le a közdarabról. Továbbá mellékeltem neki egy jó minőségű, vastag, hőálló tömítést henger és közdarab közé, és elmagyaráztam, hogy szerelje föl vele a karburátort. Ezek után, hacsak tényleg nem a hengerfejnél van szivárgás, talán nem rovod fel nekem, hogy könnyedén, mondhatni félvállról vettem a fals levegő lehetőségét, így az azt célzó vizsgálatokat is. :)
Jól eltűntél, éppen tegnap nézegettem, hogy már két hete egy betűt sem írtál a fórumba. De ha nagy léptékű kőművelési munkálatok folynak nálad, akkor persze minden világos, olyankor tényleg nehéz lábat lógatni, ezt tapasztalatból tudom. :))
Várom a levelet, ámbár egyelőre nálam még nincsenek nagy fejlemények, amelyekről beszámolhatnék neked, mivel az MZ-m krómozásra elküldött alkatrészeiről még mindig semmi hír, tehát nem tudok továbblépni, csak várok, a Golf meg ugyan már összeállt nagyjából, de annál meg elromlott a műszeregység... Egyszerűen megbolondultak a jelzőlámpák, úgyhogy el kellett küldenem javításra egy olyan srácnak, aki ért az ilyesmihez (mert jómagam sajnos síkhülye vagyok az elektronikához), azonban csak jövő hétre ígérte, hogy tud vele foglalkozni. Tehát most a kocsival sem tudok továbblépni, vagyis várok. :) Egyszóval nincs új a magasan járó nap alatt.
|
legaborgo
Nagyon szép és igényes lett a rendszámod!! :-)
Elnézést mindenkitől,hogy csak most jelentkezem,de "nagy házalakításba" fogtam,ami minden szabadidőmet felemészti. :-)
Zsoel!
A hamislevegő vizsgálatában nem értek egyet veled. :-) Szerintem a szivárgásvizsgáló spray erre nem jó,hiszen az a kifelé áramló gázokra "buborékoz",a hamislevegő,pedig befelé szív. Én ajánlottam a féktisztító sptay-t (autós tapasztalat),mert járó motornál a beszívott féktisztítóval felpörög a motor. Persze csínján kell vele bánni,mert nagy mennyiségben annyira túlpöröghet,hogy leállítani sem birod és ezáltal károsodhat a motor. Ilyen még nem fordult elő velem,(hiszen általában igen kicsi lyukon szív falsot)de mindenképp fontosnak tartom az erre való figyelmeztetést! Nekem a Starnál is működött ez a megoldás,tavaly így jöttem rá a hamislevegő problémámra.
Egyébként legaborgó motorjánál én is valószínűbbnek tartom a dugulást!
Hamarosan a privát levélre is sort kerítek.... :-)
|
Zsolt85
Az alsó nagy tartó krómozva van, a felső két fül meg horganyzott.
|
Helló!
Zsoel megtudnád mondani,hogy a hátsó csomagtartónak az alsó két kis tartó fülecskéje és a nagy tartó hídja krómozott-e?A két fülecske talán nem az.A tartó hídat azt úgy nézem krómozott,mert még elég jól megvan rajta.Köszi.Üdv.
|
legaborgo
Mindene. :) De az alapjárati fúvóka és a tűszelep a legvalószínűbb. Ha az üresjárati fúvóka dugul el, akkor érthető módon az alacsony és közepes fordulatszám-tartományokban benzinben szegény a keverék, vagyis ilyenkor fuldoklik, illetve felpörög (teljesen kinyitott gázfogantyúnál viszont jól megy a motor, mivel akkor a főfúvókán át elegendő benzint kap a helyes keverési arány meglétéhez). Ha a tűszelep dugul el, esetleg valamiért nem tud teljesen kinyílni, akkor a benzin utánfolyása van korlátozva: alacsonyabb a benzinszint a kelleténél, és ez az egész karburátor működését negatívan befolyásolja, mert ilyenkor semmi sem úgy dolgozik, ahogy kéne. Aztán az is elképzelhető, hogy a főfúvóka ÉS az üresjárati fúvóka is egyszerre tömődött el. Gazdag a lehetőségek tárháza. :) Szereld szét a porlasztót, és nézd meg (vigyázz, hogy a hengernél, az összekötődarabbal együtt szedd le, ahogy mondtam, illetve ügyelj, hogy az úszót ne görbítsd el, és minden alátétet, tömítést tegyél vissza a helyére). Ha nagyon dzsuvás lenne, akkor le kell ereszteni a benzint, leszerelni a tartályt, és többszöri alapos mosás, szárítás után eszközölni egy belső festést, benzincsappucolással és új szűrő felhelyezésével egyetemben.
A vázolt falslevegő-vizsgálat elvben működhetne, csakhogy ahhoz, hogy ez a kis motor azt a vizsgálóanyagot beszívja, már akkora résneknak kéne lennie a porlasztófelfogatásnál, hogy kis túlzással az ujjad is beférne rajta, és akkor ez a motor régen nem így viselkedne, hanem amint beindítanád, max. fordulaton pörögne mindaddig, amíg ki nem fogy az úszóházból a benzin. Különben is, a hajtógáz elpárologna, mire a motor beszívhatná, tehát nem volna mi "felpörgesse" az égést. Én a közdarabot és a karburátort rendesen "összekapcsoltam". Ott nem szívhat falsot, és ha föltetted azt a tömítést, amit adtam, azon a módon, ahogy javasoltam, akkor ott sem. Ha a porlasztó MÖGÖTT van falslevegő-szívás, arra pedig már másként reagál a motor: olyankor nem pörög fel, hanem egyszerűen csak hörög, mikor kövérebb gázt húzol, mert a hamis levegő miatt a kelleténél kisebb "depresszió" alakul ki a porlasztó keverőcsövében, ami kevesebb benzint "ránt fel". Ha nem a hengerfejnél és nem a főtengelynél van fals (utóbbit elvileg megint csak kizárhatjuk, hiszen nemrég csináltad meg a motort), akkor legvalószínűbb az egyszerű fúvókadugulás esete.
|
Zsoel
Köszön a részletes válaszod. Gondoltam én dugulásra is.
Szerinted milye dugulhat el ha jelenség a következő: erőtlen és hörög a motor ha nem húzom rá a hidegindítót, ilyenkor alapjáraton felpörög és le is áll. Menet közben a hidegindítóval csak kb 1-2 mm-t húzhatok rá, ha ennél többet, akkor megszűnik az erő és kevésbé húz a motor. Ezen a ponton viszont pattogós egészséges hangja van, és a gázra jól reagál.
Ezen a fórumon ajánlott valaki spray-vel diagnosztikát. Csak nem emlékszem ki és mit. Gondolom a működési elv az lenne, hogy olyan gyúlékony égést segítő gáz szív be, ami felpörgeti a motort, mint a hidegindító sprayt a hengerbe juttatva.
|
legaborgo
Hát, ha az anyák alá nem tettél rugós alátétet, és ráadásul (ámbár érthető módon) óvakodtál rendesen meghúzni őket, akkor bizony lelazulhattak annyira, hogy "kifújjon" a hengerfej alatt a nyomás, és ha ez egyszer megtörtént, akkor már vége: le kell szedni a hengerfejet, megtisztítani, szintúgy a hengert is, és újra bekenni tömítőanyaggal. A tömítést felejtsd el, mert megváltoztatja a sűrítési arányt, és emiatt csökken a teljesítmény. Pasztával is jónak kell lennie, én mindig azzal szerelem a Simsonok hengerfejeit, és sosincs velük gond. Hengerfejtömítést csak oda szabad tenni, ahol gyárilag is alkalmaztak. A Starhoz, még egyszer mondom, nincsen és nem is létezett soha hengerfejtömítés. A pasztában pont az a jó, hogy tömít, ahol kell, de mégsem növeli meg az égésteret.
A falslevegő-szívást nehéz megtalálni, mivel ugye nem kifúj, hanem éppen hogy beszív... Sajnos csak gyanakodni lehet rá, és próbálkozni a hiba kiküszöbölésével. Féktisztító spray egészen biztosan semmi esetre sem jó hozzá. Akkor már inkább ez:
http://www.kbx-webaruhaz.hu/termekek/reszletes/1/065000_Rothenberger_ROTEST_szivargas_kereso_spray.html
Gázszerelők által használt szivárgáskereső spray. Ha kifújod, hab keletkezik belőle, amely a szivárgás helyén buborékozni kezd. De hogy vákuumnál mit csinál, azt ne kérdezd. :) Mondd csak: nem lehet, hogy egy egyszerű dugulásod van, mert pl. víz vagy a szűrő ellenére is szennyeződés került az úszóházba? :)
Attól, hogy én a karburátort a múltkor beállítottam neked, az még nem vált karbantartásmentessé. :) Csak a miheztartás végett: amikor 1997-ben elkezdtem használni a ~14 éve álló Start, hiába mostuk ki apukámmal 5-ször is a benzintartályt, olyan rozsdás volt, hogy előfordult, hogy motorozni akartam, de csak fulákolt a gép. Kipucoltam a porlasztót, indultam volna ki a kb. 150 m hosszú utcánkon át a faluszéli mezőre (jogosítványom akkor még persze nem volt), és még az utca végéig sem jutottam el, mert megint eldugult a porlasztó. :D Nem kell neki sok: egy kis rozsdaszemcse megakad a főfúvókában, és már csak hörög. Vagy a főfúvóka aknájában, az úszóház alján megül a víz, és nem engedi rendesen beáramolni a benzint.
|
Zsoel
Tettem pasztát a szétszedés után. De nem mertem nagyon meghúzni a csavarokat - akinek már egyszer bent szakadt :( . Sajnos nyomatékkulcsom nincs, próbálom az eredeti csőkulcsot a kis rúddal használni, azzal talán nem szakítom meg.
Jobban örülnék, ha lenne hozzá tömítés! A levegő szívás helyének megtalálási módjára nincs ötleted?
|
Selfdestroyer
Egyébként a Star mindig is csinált (új korában is) ilyen dolgokat, hogy fogta magát, és minden ésszerű ok nélkül megállt. Apukám mesélte, hogy gyakran eljátszotta a következőt: Apuci berakott egy új gyertyát (240-es Isolator), és ment vele x kilométert gond nélkül. Egyszer csak a motor megállt, és se tőled, se hozzád, kampec. Az ülésből elő az új tartalékgyertyát, gyertyacsere, a motor elsőre beindul. Azért Apa visszatette a "rossz" gyertyát is az ülésbe. Elmotorozott az új gyertyával is valahány kilométert, a legkisebb probléma nélkül, majd egyszer csak megint nem akart beindulni a gép. Előszedte a már korábban kifeküdt gyertyát, betette, és ugyanannyi kilométert elment vele baj nélkül, mint előzőleg. És ezt számtalanszor eljátszotta a Star, pedig ez még a hetvenes évek második felében volt, a "valódi", békebeli NDK-s Isolator gyertyák idejében.
Aztán csinált a Starja (Starom) olyat is, hogy alapjáraton megállt, és az ülésen ülve, bal lábbal rugdalva egyszerűen az istennek sem indult be. Végül leszállt, és normál indítási pozícióban, jobb lábbal rúgva meg azonnal beröffent... Ez is gyakran előfordult. Szóval vannak megmagyarázhatatlan, eredetá kisded játékai ennek a gépnek, amelyekkel meg tud szívatni minket, Star-kedvelőket, de hát ez is hozzátartozik a jelleméhez, ettől (is) szeretjük, nem igaz? :)
|
Selfdestroyer
"Kérdés: lehetséges az, hogy a kevés olaj miatt csinálta ezt? Illetve okozhat e problémát, hogy ha több olaj van a váltóban? Ja és most voltak kicserélve a kuplung lamellák."
Ha kevesebb a hajtóműolaj, jobban kopnak az alkatrészek, mint a rendes elhasználódás mértéke. Ha több, és/vagy hibásak a szimeringek, akkor bekerülhet a motorba, és elkormozza a gyertyát (illetve "elfogy" a hajtóműtérből, ami a sebváltónak nem tesz jót, lásd fent), vagy pedig a külső szimeringen át a lendkerékmágnesre csapódik, és elolajozza a megszakítót, ami miatt elmegy a szikra. A kuplungna viszont végképp semmi köze az egészhez.
Szerintem az a valószínű, hogy pillanatnyi rövidzárlatod volt a gyújtásban, vagy csak megsértődött a motorod, hogy kishölgynek tekinted. :D A Vogelserie (madársorozat) tagjai ugyanis hímneműek: ezek kialakításuknál fogva elsősorban férfiaknak szánt modellek voltak. DER Spatz (SR4-1), DER Star (SR4-2), DER Sperber (SR4-3), DER Habicht (SR4-4). Egyedül a Schwalbe lóg ki közülük, úgy típusjelével (KR51), mint formatervével, mert az, mint robogó, valóban női motor, és a szó (DIE Schwalbe) is nőnemű. :)
|
legaborgo
Nincs kizárva a hamislevegő-szívás. Gyárilag a henger és a hengerfej közé nem tettek tömítést, mivel a célgépeken frissen megmunkált felületek, illetve a hengertőcsavarok anyáján a garantáltan egyforma meghúzási nyomaték ezt nem tette szükségessé. A gyári szerelési állapot azonban az első szétbontáskor megszűnik, és onnantól kezdve már semmi nem lesz olyan, mint azelőtt volt. Ezért én mindig azt ajánlom, és ezt az összeszerelési útmutatóban is leírtam: a hengerfej tömítőfelületére minden felszereléskor tömítőpasztát kell tenni (ha szükséges, a korábbi maradványok eltávolítása, illetve egyengetőlapon és csiszolóvásznon való síkolás után). Tettél tömítőpasztát a hengerfej alá, amikor kicserélted a tőcsavarokat? Mert ha nem, akkor simán elképzelhető, hogy ott sűrítéskor megszökik a kompresszió egy része, illetve terjeszkedéskor fals levegőt szív be.
|
Hello!
Sajnos megint akadt egy kis problémám. Valamelyik nap reggel mentem ki horgászni. Szépen ment is a kishölgy, de az utolsó 500 méternél elkezdett lassulni majd lehurrogni. Újra indítottam, indult is szépen, majd mikor egyesbe raktam újra lehurrogott. Eltoltam a vízhez és riasztottam édes apám, hogy hozzon motor olajat (mert folyamatosan csöpögött a bal oldali dekniből), hátha ez segít. Plussz megkértem havert is, hogy ugorjon ki egy új gyertyával, bár indulni indult de hátha ez a baj. Olaj be, gyertya be. Még mindig nem jó. Akkor toljuk. Hazafelé még próbálgattam hátha és egyszer csak életre kapott és szépen haza vitt. És azóta is megy (koppkopp)
Kérdés: lehetséges az, hogy a kevés olaj miatt csinálta ezt? Illetve okozhat e problémát, hogy ha több olaj van a váltóban? Ja és most voltak kicserélve a kuplung lamellák.
Üdv.: Norbert
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |