|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Beagle
Jó lesz a május 18. Rákosban leszállok a vonatról 8:55 körül, gyalogosan felkeresem a műhelyed és vonattal megyek tovább a Keletibe. Kicsit necces lesz, mert 10 körül be kell érnem a képzésre.
A Star-os rendszámtábládról nem tájékoztattál. Szeretnék én is valamit, és ötleteket gyűjtök. Az lenne jó, ha nem csak pocsvédőtartó funkciója lenne.:)
|
Zsoel
Valóban kezd üzembiztossá válni a motorom.
A GPS azt oldja meg, amit stopperrel próbáltál leírni, csak kissé pontosabban. Fantasztikus találmány szerintem, és itt a helymeghatározó pontatlansága sem számít. Abszolút földrajzi helyváltozások különbségét osztja el a megtett idővel (atom óra a műholdon stb.), kb 1 másodpercenként. Amennyivel kevesebbet mérne az egyik időszakaszban, annyival kellene többet mutatnia a rá következőben, de nem jellemző a digitekben ugrálás. A magassági eltérés sem számít 1-2 fokos emelkedő - lejtő esetén (a cos 2 fok=0,9994, ami fél ezrelék hiba).
Sokkal pontosabb, mint bármely sebességmérő a motoron, vagy autóban. Ezeknek az adatai nagyban függnek a kerekek kopásától.
|
legaborgo
Rendben,18-án is dolgozom 08h-16h-ig. A pontos cím: Théta Autójavító 1106 Bp Maglódi út 67.
Telefonon pontosíthatunk! Számom: 06 30/ 636 77 18 Sándor Zsolt
|
norok999
Hali! Rég láttunk! :) Kösz az infót a veteránbörzéről; sajnos én péntek óta házon kívül vagyok, így nem tudtam rá elmenni, de remélem, azért voltak, akik számára hasznos volt a tájékoztatásod.
Örülök, hogy alakulnak a dolgaid, vagyis francokat örülök, inkább csak tudomásul veszem, hogy ez van, és a körülményekhez képest mennek viszonylag "jól" a dolgok. De hát sajnos ezzel nem tudok mit csinálni. :(
Nem tudom, mi lesz még júniusban, de ha megérjük, és lesz annyi szabadidőm, természetesen szívesen látlak, csuka nélkül is. :)) De ha addig fognál, és hoznál belőle, azzal együtt sem rúglak ki. :) Szerintem biztos lesz olyan nap, amelyikbe belefér, hogy elgyere, csak szólj előtte 1-2 nappal, hogy megbeszélhessük. Aztán akkor majd megtárgyaljuk a vázak rendbetételének a kérdését is. Most, hogy rendeződni látszanak a dolgaid, nyilván könnyebben állsz már majd neki. Csak jelentkezz itt vagy telefonon, és megbeszéljük.
|
legaborgo
Akkor ezek szerint lassan most már végre kezd teljesen oké lenni a motorod üzeme? :)
A kilométeróra pontosságához nem nagyon tudok érdemben, mérésekkel támogatva hozzászólni, mivel nekem nincs GPS-em, így nem tudom ellenőrizni az értékeket. Annyit mindenesetre magam is elég valószínűnek tartok, hogy a kisebb fordulatszámon pörgő óra (vagyis a lassabban haladó motorkerékpár esetében) pontosabban mér, mint a gyorsan forgó, vagyis alkalmasint a 30 km/h-t pontosabban mutatja, mint a 60 km/h-t, bár az általad említett eltéréseket kicsit soknak tartom. Nem tudom, mennyire pontos a GPS. Mivel azonban, ahogy mondtam, nekem még GPS-em sincs, csak az utak mentén felállított sebességmérők adataira tudok támaszkodni. Nálam ezek alapján 2-4 km/h eltérések szoktak adódni, tehát pl. 45-tel haladva 48-at mutat a kijelző, vagy 50 helyett 54 km/h áll rajta. Azt azonban már én is megfigyeltem, hogy "lefelé" sosem csal az óra, tehát nincs olyan, hogy én kilométeróra szerint 40-nel megyek, a sebességmérők meg csak 35-öt mutatnának.
Persze az volna az igazi, ha egy hosszú betonozott részen jó szélcsendes időben felgyorsulnánk mondjuk óra szerinti állandó 50-re, úgy, hogy a gázfogantyút fix állásban tudjuk rögzíteni, majd az egy ismert hosszúságú szakaszon való haladás alatt eltelt időt stopperrel lemérve pontosan kiszámolnánk, mekkora volt a sebességünk. Ha valakinek lehetősége van ezt kivitelezni, akkor hajrá! :)
|
Sziasztok Urak !
Látom azért még itt rendesen zajlik az élet és ennek nagyon örülök.Újbóli üdvözlet minden régi barátomnak.Vasárnap Győrben az Eto pályán veterán börze lesz,gondoltam szólok.Lehet kicsit későn,de én is most tudtam meg,esetleg ha valakit érdekel
Zsoel
Ne haragudj a késői levélért,már többször akartam irni csak állandoan vitába torkolodtak itthon a dolgok és egyszerüen képtelen voltam írni.Folyamatban van minden.Képzeld ,sikerült eladni a lakást.Szinte hihetetlen,ugyhogy most már lassan keményen motorozásra,felújításra tudom szánni az időm(Persze a gyerköc után).A válás tart,az uj melo két hét múlva(durván)kezdödik a lakás meg elkelt.Van ám itt élet Győrben.Kár hogy ilyen,de azt mondták nem szabad csüggedni mindig lesz valahogyan.
Majd hamarosan megint felkerekedem a témára és lehet ha neked is akad időd szeretnék majd átugrani látogatoba .Abdától nincs messze.:)Nem mostanában,olyan juniusban valamikor ha tudsz pár percet szánni rám a szabadidődből.
Örülök,hogy a csuka izlett,ha megint lesz nem felejtelek el. :)
|
Zsoel
Átvizsgáltam a gyújtás vezetékeit. Minden rendben, csak a bilincs füle nem volt a helyén, amit orvosoltam.
Eddig 200 km-t mentem a fúrt hengerrel és gondoltam pontosítom a sebességmérő és a valós sebességet, mielőtt még elrontanám a bejáratást. Felgumiztam a GPS-em a tanksapkára és tettem egy fordulót.
A mérőm 40 Km/h-ig a valós helyzetet méri. Amikor 45 -öt mutatl már ténylegesen 50-nel megy, 50 előtt kicsivel 55-tel és 50 után kicsivel már 60 Km/h a tényleges sebessége. Mindezt lejtőn lefelé néztem, hogy ne vágjam haza a bejáratós gépem. Érdekes módon nem produkál kilengéseket a mutatóm csak piciket és azt is ritkán. Végül is nem baj, az a lényeg, hogy tudjam mikor mennyivel megyek.
|
Beagle
"mindkét vezetéke (tekercs és kábel) meg volt blankolva és vélhetően egy kötöző csokiból kivett,két csavaros csatlakozóval volt összekötve. Szigetelés nélkül!" Na hát ez az, amit nem (lenne) szabad. Nem véletlenül van 3 mm-es szigetelés a gyújtótekercs vezetékén és a gyújtókábelen, lazán összekötni őket egy szorítócsavarral, hát... merész dolog. Lehet, hogy beválik, de én a magam részéről biztosan nem kockáztatnám a dolgot.
"A leírásodból én úgy értelmezem,hogy a tekercs vezetékét úgy kell csatlakoztatni a gyujtó kábelhez,mint a gyertyapipát (tehát bele kell dugni a gyertyakábel közepébe)!?" Ez bizony így van. Úgy kell őket összedugni, hogy sem a gyújtótekercs huzalja, sem a gyújtókábel sodronya ne maradhasson szigetelés nélkül. Tehát: a gyújtókábel végét levágjuk, a kilógó, oxidálódott vezetékrészeket eltávolítjuk, keresünk valami hegyes, kemény, a gyújtótekercs kivezető huzaljáéval megegyező vastagságú drótdarabot vagy szöget, és olyan 10 mm mélységig belenyomjuk a gyújtóvezeték rézsodronyának a közepébe. Így lesz ott egy lyuk, amelybe a gyújtótekercs végén szabadon lévő huzalvég "ütközésig" belemegy. Ily módon tehát nem fog fennállni az a veszély, hogy valahol áthúz a szikra, hiszem a maghuzal kétszeresen szigetelve lesz: egyrészt a gyertyakábel szigetelése, másrészt az átvezető bakelit által.
"A rendszámtartót egy 2010-es transit oldalfal lemezéből vágtam ki,mert zárt teherautóból,üvegesre alakítottuk" Ja, bocsesz. :) Azt hittem, valami régebbi kocsin kellett cserélni egy fő karosszériaelemet, és abból mentetted el. :))
|
Zsoel
Így már érthetőbb, majd ha szétkapom megint, áttekintem a helyzetet.
|
Beagle
Én legközelebb május 18-án leszek Pesten. A Keletibe érkezem Miskolc felől. A X. a XIV. mellett van, lehet, hogy el tudok érte ugrani. Egy pontosabb címet kérhetek? Ha gondolod emailben is írhatod (szollosi.berze@gmail.com)!
A 69-es Starodra milyen rendszámot készítettél? Tennél fel róla képet? Lehet, hogy szemétség, de ha tetszik ... Majd meglátom :)
|
Zsoel
Mit mondjak,nekem közel sem így volt összerakva,egyik sem! Amit kiszedtem,annak mindkét vezetéke (tekercs és kábel) meg volt blankolva és vélhetően egy kötöző "csokiból" kivett,két csavaros csatlakozóval volt összekötve. Szigetelés nélkül! Amit beletettem,annak meg volt minden-általad is említett-része,de az össze van forrasztva (szintén megblankolva mindkettő) és az sincs leszigetelve. Gyakorlatlanságomat és lustaságomat bizonyítja,hogy én sem szigetelőszallagoztam le! :-) Őszintén szólva,eddig működött hibátlanul (2000 km),ezért meg sem fordult a fejemben,hogy így nem jó!
A leírásodból én úgy értelmezem,hogy a tekercs vezetékét úgy kell csatlakoztatni a gyujtó kábelhez,mint a gyertyapipát (tehát bele kell dugni a gyertyakábel közepébe)!?
A rendszámtartót egy 2010-es transit oldalfal lemezéből vágtam ki,mert zárt teherautóból,üvegesre alakítottuk,így abból készült,amit az üveg helyéről kivágtam! Íly módon hibátlan lemez! :-)
|
legaborgo
Tartozik a rendszámtartóhoz még ehy "Z" alakú lemez fül is,ezt ma még megcsinálom.
Én 1500.-Ft-ra gondoltam,tekintve,hogy a rozsdás darabokat szokták 1000-ért adni,ez pedig ugyebár új! (ráadásul a két kezem munkája)
Átvenni,személyesen is lehet,én Budapesten a X. kerületben dolgozom (Maglódi út) és Gyömrőn lakom. A Pesti úton szoktam közlekedni,nap mint nap (kocsival,vagy motorral),ha esetleg neked is útba esik,akkor megoldhatjuk. Ha nem,akkor marad a posta,levélként fel tudom adni!
|
legaborgo
Én azt hittem, már beszerelted azt az AKA Electric kondit, és az bizonyult rossznak. Bocsi! Akkor viszont ne habozz, és cseréld ki.
Megpróbáltam olyan értelmesen leírni a gyújtókábel rögzítését, de akkor ezek szerint nem sikerült. :) Lehet, hogy annyira érthető akartam lenni, hogy végül túlmagyaráztam. Megpróbálom még egyszer.
Tehát: a lendkerékmágnes le van szerelve. Ekkor a gyútókábelre, amelynek a túlsó végén ugye ott a gyertyapipa, felhúzzuk a menetes zárókupakot, a lemezsapkát, a gumigyűrűt, majd (menetes felével előre) az átvezető darabot. Ezeket annyira húzzuk rá a gyújtóvezetékre, hogy egy kb. ötcentis darab szabadon maradjon belőle az innenső végén. Ebbe olyan 8-10 mm hosszan belenyomunk egy kb 1,5 mm-es rugóacéldarabot vagy hegyes fúrót, és a lyukba benyomjuk a gyújtótekercs vastag vezetékének végéből kiálló huzaldarabot. Így ütközésig be tudjuk nyomni a huzalt, és a gyújtótekercs vezetékének, illetve a gyújtóvezetéknek a szigetelése teljesen össze fog érni. Ekkor rátesszük a lemezbilincset a két vezetékre, úgy, hogy az egyik körömpár még a gyújtótekercs vezetékén, a másik körömpár már a gyújtóvezetéken legyen, és a lemezfül a gyújtótekercs felé essen. A körmöket jó szorosan belenyomjuk a szigetelésbe, hogy tartsanak! Ezután az átvezető darabot ráhúzzuk a bilincsre úgy, hogy a lemezfülön lévő kis lyukba belemenjen a műanyag peremen lévő kis tüske (ezt majd látni fogod, miről beszélek: a kettőnek egymásba kell illeszkednie). Ebben a helyzetben (a bilincset kézzel tartsd meg a helyén, hogy ne mozdulhasson el) húzd a helyére a gumigyűrűt és a lemezsapkát, és jó szorosan csavard rá a zárókupakot az átvezető darabra. Ha jól csináltad, a gyújtóvezeték szilárdan fog ülni a helyén, és nem lesz meg annak az esélye, hogy áthúzhasson valahol a szikra.
Egy gyors, vázlatos rajz:
|
Beagle
Jól van, majd akkor holnap minden kiderül. Bízom benne, hogy tényleg itt lesz a hiba gyökere, és a probléma kiküszöbölése után csupa sikerélménnyel nézel majd a gondtalan motorozás elébe. :)) Magamról tudom, milyen kiábrándító tud lenni, amikor az ember már úgy érzi, megtalálta a hibát, megcsinálja... és akkor kiderül, hogy mégsem oké még a dolog.
Az az igazság, hogy mivel ez a rögzítés elég biztonságos, viszont gyújtóvezeték- vagy gyújtótekercscsere esetén kicsit macerás a szétszedése, meg vagyok győződve róla, hogy a legtöbb szakbarbár szerelő ahelyett, hogy szépen visszaalakította volna a bilincses felfogatást úgy, ahogy volt, egyszerűen összeforrasztotta a két vezetéket, jobb esetben jól betekerte szigszalaggal, és kész. Így találhatsz te is ilyen gányolásokra. :)
Szerintem legaborgo már könnyen megoldja azt a kis problémát, hogy kicsit ki kell pofozni a rendszámtáblatartó felületét, meg a festést is simán lerendezi, hiszem a motort is spray-vel csinálta. :) Én különben nem is látom olyan csúnyának, persze kérdés, hogy nézett ki a kocsi előtte, mielőtt tartó lett volna belőle. A jó öreg Ford Transit bizonyára nem gondolta volna, hogy egy másik járművön még tovább fog élni egy darabja. :)
|
Zsoel
Köszönöm a csomagtartó gumi befűzést!
|
Beagle
Köszönöm, hogy fáradtál a rendszámtartóval! Ne foglalkozz a festékkel!
Hogyan tudud eljuttatni hozzám, és mivel tartozom?
|
Zsoel
Nem adtál rossz tanácsot. Nekem még az a kondi volt benne, amit örököltem. Szerintem megérett a cserére.
Amit Beagle-nek magyaráztál a bakelitről és bilincsről nem teljesen értem, de egy helyes kép róla segítene, lehet, hogy engem is érint. De lehet, hogy majd készítek az enyémről és eldöntöd jó e így.
|
Zsoel
Az elfelejtettem,hogy számomra az a furcsa még,hogy mindkét gyujtótekercsre közel ugyan úgy van ráforrasztva a gyujtókábel(nem úgy ahogy te írtad),sőt annak a bakelit átvezetésnek is hasonlóan rossz állapotú a gumi része. Vélhetően ezért produkálta mindkettő a hibát.
|
Zsoel
Igen,ilyen dugó van ott és van olyan lemez is,de a lemez kilátszik a dugóból és úgy láttam,hogy a vezetékek össze vannak forrasztva (legalábbis cin van rajta)! Mára,ugyanis meguntam a szerelgetést,nem szedtem szét ismét,ezt holnapra tartogatom. :-) Úgy láttam,hogy ennél a lemeznél üt át a szikta,de ez nem biztos,mert elég szűk helyen lehet belátni. Igazából azt furcsálom,ahogy a hiba jelentkezett: (meghajtott üzem után)
A rendszámtartót illetően,köszönöm az elismerést,igazán jól esik! :-) Élőben is ugy néz ki,mint képen,csak (ahogy említettem) nem olyan hibátlan a lemez felülete,mintha élhajlítóval hajlítottam volna. Minimális kitt fog kelleni rá,legalább is,ha nem tesz rá "rendszámot",legaborgo. (rendszám alatt olyasmit értek,mint amit én "kreáltam" a '69-es Staromra)
|
Beagle
Elismerésem a munkádat illetően! Gyönyörűen megcsináltad azt a rendszámtáblatartót: így kép alapján simán elhinném róla, hogy gyári. Hiába, aki szakember, az szakember.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |