Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

2012.04.22. 22:13 Idézet

Zsoel

Elfelejtettem említeni, hogy a könyök egyik felén sem jön ki anyag a kezdetektől kezdve. Megtettem kb. 20 km-t, ha nem lazul meg a hollandi, várhatóan ezután sem fog?


2012.04.22. 22:06 Idézet

Zsoel

Köszönöm a dicsérő szavaid.

Az első tompított fényszóró magasság beállítását te hogy végeznéd? A könyv szerinti leírást nem tartom túl jónak. Segítene az is, ha tudnám, hogy a motortól hány méterre kezdődik a megvilágított terület határa a talajon.Nekem kb. 3-5 m - csak így emlékezetből bocs, de majd lemérem.

Te használsz első sárhányót? A katalógus képén nem láttam, pedig jó lenne, ha nem csapná fel a sarat a blokkra. Hogyan kell egy ilyet rögzíteni? 


2012.04.22. 21:55 Idézet

Beagle

Első és hátsó sárhányót is szeretnék, persze a rendszámtartóval együtt. Az világos, hogy a hátsó a rendszámtartóra van szerelve, de az első miként rögzül, mert nekem ott nincs furat. Nem nagyon szeretném furkálni. Mennyiért tudnád adni ezt a 3 dolgot?

A gumit már megrendeltem egy helyen, már lassan itt lesz nem akarom visszamondani. Azért kösz!

Kösz az elismerő szavakat. A szürke színt egyenlőre nem cserélem le, hiszen teljesen kész a motorom, de ha legközelebb színezésre kerül sor gondolok rá.


2012.04.22. 20:56 Idézet

Beagle

Abban biztos voltam, hogy ott akarsz lenni a festékszínek megállapításánál, de nekem az volt az elképzelésem, hogy viszed a mintadarabokat, ketten együtt összeültök majd a fényezővel, aztán kisüttök valamit. :)

"... mert sok eredetihez hű alkatrész kell még hozzá, nem kevés pénzért..." Ez a legszívatósabb része a motorfelújításnak, főleg, ha valami használt cucc kell... vigyázz, nehogy átvágjanak. Ha esetleg látsz valami jó alkatrészt, de nem vagy biztos benne, hogy eredeti-e, illetve olyan kell-e neked, csak szólj nyugodtan, akár itt, akár ímélben, megpróbálok okosat mondani. :) Nem mintha én tévedhetetlen lennék (emlékezhetsz, tavaly nekem is csak másodjára sikerült használható hátsó sárhányót szereznem, de legalább akkor kétfelé oszlik a felelősség, hogyha netán elcsesznénk a választást. :D


2012.04.22. 20:38 Idézet

Zsoel

"Remélem, most, hogy a Schwalbéd már révbe ért, végre nekifekszel a Star projektjének is. :)"

Igen,valóban ezzel a céllal vettem elő a Star-om,igaz ez lassabban fog menni,mert sok eredetihez hű alkatrész kell még hozzá,nem kevés pénzért,de előbb-utóbb biztosan kész lesz! :-)

A végleges szinárnyalat eldöntését,viszont nem bízom a fényezőre,meg fogom tartani a döntés jogát! :-)


2012.04.22. 19:02 Idézet

Beagle

Igazán nincs mit.

Ja, nem azért mondtam, hogy feltétlenül használd fel, csak érdeklődtem. :) Azt úgyis neked kell megítélned (meg a fényezőnek), hogy melyik felületet találjátok leginkább használhatónak. Remélem, most, hogy a Schwalbéd már révbe ért, végre nekifekszel a Star projektjének is. :)


2012.04.22. 18:36 Idézet

Zsoel

Így már minden világos! :-) Nagyon jó ez az alvázszámos oldal,nem is tudtam,hogy van ilyen! :-)

A töled kapott szinminták,természetesen jók,de azóta sikerült beszereznem eredeti,szinte hibátlan alkatrészeket (oldallemezek,előbb említett vázak) és a te szinmintádat egyfajta önellenörzésnek fogom használni! :-)

Köszönöm a segítséged!


2012.04.22. 17:39 Idézet

Beagle

A sötétbordó színt (németül: Malagarot) csak a gyártási évek elején használták. Az a váz az alvázszám alapján nagyon régi, jóval a te motorod előtti, mert 1966-os gyártású, még őseredeti SR4-II-es.

http://www.schwalbennest.de/simson/wiki/index.php?title=Liste_der_SR_4-2_Star-Fahrgestellnummern

Így nézhetett ki szegény a szebb napjaiban:

1968 körül, az SR4-2/1-es típusfejlesztéskor aztán átnyergeltek a jóval világosabb színú pirosra (Bordeauxrot), és a legtöbb Star (köztük a tiéd is) már ezt a pirosat kapta. Persze, ahogy mondod, ez sem volt fix árnyalatú, mikor milyenre sikerült, ráadásul érdekes módon viselkedett: bizonyos, főleg védettebb helyeken némileg sötétebbé, a nap által gyakran ért részeken meg sokkal fakóbbá vált az évek folyamán (a még eredeti fényezésű Starokon jellegzetes barnás fakulások láthatóak). A Tundragrau színről meg nem is beszélve, annak is sokféle árnyalata van, ráadásul egy időben homokszürke (Sandgrau) fényezéssel készültek a nem piros vázrészek. Ezért is értelmetlen dolog "gyári színkódokról" beszélni, bár bevett szokás, néha nekem is rájár a szám, illetve a kezem. :) De legcélszerűbb az épen maradt felületekről mintát venni (ha van ilyen). Nálad természetesen a világosabb vázról kell kiverni, bár küldtem neked színmintát is, vagy az inkább mégsem tetszik? :)

Bordeauxrot: alulról a harmadik, Tundragrau: alulról az ötödik.

 

 


2012.04.22. 15:27 Idézet

Zsoel

Van egy problémám,amit itt osztanék meg veled!

Ma elővettem a Star-t a "C vágányról" és elkezdtem agyalni a szinein. Zöldes szürkéhez van tökéletes szinmintám,de a bordóval bajban vagyok! Ugyanis van két (tartalék) vázam,az egyiken van adattábla,ez alapján 1975-ös és "meggypiros" (világos bordó) szinű! A másikon nincs ugyan adattábla,de az alvázszám alapján,az én 1969-es motorom előtt gyártották! Ez barnás-sötét bordó szinű! A gyártási évek alapján,talán a sötétebbet kéne kikevernem az enyémhez! (pedig a világosabb jobban tetszik)

Te mit tennél a helyemben???!!!


2012.04.22. 15:02 Idézet

legaborgo

Rendszámtartóról,egyenlőre nem tudok képet küldeni,mert az a tervem,hogy élhajlítón lehajtom,a saját rendszámtartóm alapján! Eddig még nem került rá sor,mert még nem szereltem le a motorról,de ma leveszem és a jövő héten meghajtom. Remélem szépen sikerül,mert elég bonyolult forma,de ha kész lesz,rakok ide fel képet róla és majd ti eldöntitek! :-)

Sárvédő melyik kell? Első,vagy hátsó? Arra következtetek,hogy hátsó kell,abból,hogy rendszámtartót is szeretnél,de nem vagyok benne biztos. Elsőből és hátsóból is van kettő,mind jó állapotú. Bár a vasas cigánytól vettem,megmentendő a méh elöl. :-)

Ma előkerestem a csomagtartóim (3db.) és az egyiken jó állapotúak a gumik,elég rugalmasak is! Kell az is?

A motorod tényleg szép lett (őszintén szólva sokkal rosszabb fényezésre számítottam, lévén, hogy spray-vel fújtad)! Kár,hogy a szín árnyalatok nem stimmelnek,bár a bordó még elmegy (hiszen a KGST járműiparban két egyforma színű motor sem volt teljesen egyforma),de a szürkészöld nekem nagyon hiányzik!  :-) Ezt (ha akarod) lehet pótolni úgy,hogy egy megfelelő színmintával bemész egy festékkeverő üzletbe,ahol kikeverik neked a legjobb árnyalatot,ezt betölteted spray-be és azzal le tudod fújni otthon! Persze ez csak az én véleményem és hangsúlyozni szeretném,hogy nagyon szép a motor!


2012.04.22. 13:03 Idézet

legaborgo

Gratulálok, szép és igényes munka! Egy-két apró eltéréstől és hiányosságtól eltekintve igazán megközelíti a gyári állapotot.


2012.04.22. 10:46 Idézet

Kedves Fórumtársak

A Starom felújítás előtt:

A felújítás után:(Fényezés saját kezüleg - Prisma Color Filler alapozó (bézs), 91 018 világos szürke, 91 028 vörös - utolsó réteg a benzin állóság miatt Prevent szintelen keréktárcsa lakk). Sajnos az eredeti zöldes szürke szín nincs a Prisma színskálában.


2012.04.21. 22:11 Idézet

legaborgo

Remek!


2012.04.21. 21:41 Idézet

Zsoel

Holnap készítek fotót és felteszem, a felújítás előtti állapotról is!


2012.04.21. 21:39 Idézet

Beagle

Érdekelne a sárvédő és a rendszámtartó is. Küldheted emailben is a részleteket (kép, ár).

szollosi.berze@gmail.com


2012.04.21. 21:22 Idézet

Beagle

"Az árát nem tudom,mert kétszer vettem (észre- és el-)."


2012.04.21. 21:21 Idézet

legaborgo

Szívesen. Remélem, tartós lesz az eredmény.

Nem mondom, hogy az utángyártott nem lehet jó, de mivel megszakítót nem 2 hónapra vesz az ember, hiszen normál használat mellett hosszú évekig is el lehet vele motorozni (én például 12,5 után cseréltem megszakítót, az egy hónappal ezelőtti genrálozáskor - az érintkezőknek még semmi bajuk sem volt, csak a rugót ítéltem már egy kicsit gyengének, így inkább a biztonság kedvéért kicseréltem), ezért én azt javaslom, hogy inkább a drágábbra ruházz be. Hosszú távon megtérül a jobb anyagminősége, ebben biztos vagyok.

Az 1,8 mm kb. jó. 2-2,2 mm-ig nem nagyon szokott "reklamálni" neki a motor, annál nagyobb előgyújtásnál viszont már érezhetően nyúlóssá válik a hangja, és erőtlenedni kezd. Az utógyújtásra sokkal érzékenyebb, azt nem szereti, azonnal nekiáll durrogni, ha 1,5 mm-nél kisebb az előgyújtás. A módszered amúgy jó, csak kissé körülményes, ami a fentiek tükrében teljesen szükségtelen. A megszakítós gyújtás amúgy túl primitív szerkezet ahhoz, hogy igazán finoman be lehessen hangolni. De hát mindenki úgy lövi be magának a gyújtást, ahogy neki tetszik. Nem is mondtam, hogy úgy kell csinálni, ahogy én, csak mivel kérdezted, leírtam, mi az én módszerem. Van, aki pl. cigarettapapírt használ a megszakító nyitásának a megállapításához.
Egyébként a dugattyú két szélső helyzetének a megnevezése: holTpont (gondolom, a német Totpunkt tükörfordítása).

A fokozatosság pont azt jelentette volna, hogy úgy 150-200 km-ig ne érjük el a motorral az 50 km/h-s sebességet... úgyhogy most már mindegy. :) Mit tudom én: az első 100 km-t 30-35 km/h-s sebességgel teszed meg, hogy kopjon egy kicsit a henger meg a dugattyú, és eközben 15 és 25 km/h-s sebességnél kapcsolsz 2-es, illetve 3-as fokozatba, amikor pedig érzed, hogy a motor nem húz, azonnal vissza az eggyel alacsonyabb fokozatba. Mindeközben a közepesnél jobban nem húzod be a gázfogantyút. 100 km után aztán elérheted a 40-45 km/h-s sebességet, miközben a váltási tartományt 20, illetve 35 km/h-ra növeled, a gázfogantyút pedig úgy 2/3-ig húzod be. 200 km után megcélzod az 50-55-ös állandó tempót, és ekkor 1-esből 2-esbe 25, 2-esből 3-asba 40 km/h-nál kapcsolsz, és időnként adhatsz neki teljes gázt is. Valami ilyesféle tervszerűségre gondoltam.
A Star kilométerórája amúgy, ha az áttételek gyáriak, és a mutató nem kalimpál, elég pontos (60 km/h-nál +-5%). A végsebessége olyan 60-65 km/h lesz, de szélcsend, illetve hátszél esetén a 70-be is bele lehet vinni (a tankra, illetve a kormányra dőlve még ennél  többe is). Persze ez már nem egy ilyen motornak való tempó, de képes elérni. Tartós utazásnál a 45-55 km/h közti sebességet kedveli.

A lakkozás eredményéről majd tehetnél föl képeket, megnézzük.

"Köszönök mégegyszer mindent, főleg a porlasztót!" Nagyon szívesen. Kívánok gondtalan motorozást és jó utat! :)

 

 

 


2012.04.21. 21:15 Idézet

legaborgo

Majd' elfelejtettem! Ha szükséged van sárvédőre,vagy rendszámtartóra,szólj!


2012.04.21. 21:13 Idézet

legaborgo

Az árát nem tudom,mert kétszer vettem (észre- és el-). Az alkalmazása épp úgy történik,mint a hőálló szilikonnál. Tubusban kapható és fogkrémre hasonlít az állaga. A hollandernél bekentem az új tömítőgyűrűt és úgy tekertem rá a hollandert. A könyöknél és a hangtompító dobnál vékonyan rákentem az egyik felületre és úgy dugtam össze őket. Ezután be kell indítani a motort és alapjáraton járatni amíg jól át nem melegszik az egész kipufogó.Fontos,hogy alapjáraton járasd,mert hőre szilárdul a paszta és fordulaton kifújhatja a réseken! Egyébként nem oly rég tömítettem ezzel a módszerrel a kipufogóm (tavaly vettem új utángyártott kipufogót és eddig nem foglalkoztam vele)és mondanom sem kell,hogy klasszisokkal jobb lett,minden szempontból! Egyrészt ugyebár nem csöpög az olaj,másrészt pedig,ahol az olaj kicsöpög,ott a kipufogógáz is kitalál! Ez a kis köbcentis két ütemű motornál nagyon sarkallatos dolog,mert tömítetlen kipufogóval a teljesítmény is csökken.

Ha esetleg nem válna be a hőálló szilikon,akkor szólj,mert van egy megbontott tubusom,amelyet szívesen átadnék neked,ellenszolgáltatás nélkül,hiszen van utánpótlásom. :-)


2012.04.21. 20:45 Idézet

 

Zsoel

Köszönöm a fotót! Ez alapján feltettem a bilincset, hőálló szilikont kentem a könyökre, a dob bevágásait is kikentem, egyenlőre szépen tömít. Az S51 bilincset pedig visszaviszem, az öregnél lehet. A rézgyűrűk amiket beszereltem szerintem azbeszt betétesek, ezek is tartanak egyenlőre.

A megszakító a 2. lehet a Star életében, a tartalékom pedig az első, csak apósom nem dobta ki. Így vennem kell majd egyet. Te utángyártott olcsóbbat is ajánlod, vagy a 2x annyiba kerülő németet szabad csak megvenni?

Egyébként még használható, sikerült a holtponthoz képesti 2,5 mm-es pontról 1,8 mm-re állítanom. Szerintem ez még elmegy. Én a következőképpen csináltam. A max 0,4 mm hézag beállítása után, eltávolítottam a vezetékeket a megszakító érintkezőjéről. Multiméterrel ohm mérés állásban figyeltem a nyitást, ekkor tolómérő mélységmérőjével megmértem a gyertyanyílásban a dugattyú helyzetét, és a holdpontét is. A különbség a beállítandó érték. Szerintem így pontosabban be lehet állítani.

Minden OK, tettem egy 10 km-es próbautat, egy kicsit bátrabban hajtottam sík úton 50 km/h sebességig is elmentem - legalább is a saját mérője ezt mutatta. Mennyire lehet ez pontos szabványos fogaskerekek mellett? Egyébként szépen húzott. Lehet, hogy ment volna még tovább, de mit értesz fokojzatosságon? Mekkora lesz a végsebesség amit el lehet majd érni?

A végleges lakk (Prevent keréktárcsa lakk, benzinálló, UV álló) réteget is megkapta, nagyon szép lett. A teleszkóp harangok, láncvédő, csavarok is kaptak némi korrózió és UV védelmet, nagyon esztétikus és tisztán tartani is könnyebb lesz. A hosszútávú tapasztalatokat majd megosztom.

Most már csak a gondtalan motorozás vár rám. Vannak még apróságok: Sárvédő, esetleg rendszámtábla tartóval, csomagtartó gumi.

Köszönök mégegyszer mindent, főleg a porlasztót!


[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?