|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Beagle
Egyenlőre az alul felül gyűrű (szendvics) tartja magát, és a dobhoz csatlakozásnál hőálló szilikon használtam. Ha gondom lesz kipróbálnám ezt az anyagot. Mennyibe kerül és hogyan alkalmaztad?
|
legaborgo
Hallgass akkor a szakemberre. :) Én ugyan még nem hallottam erről az anyagról, de ha Beagle azt mondja, hogy jó, akkor neki elhiheted.
|
legaborgo
A kipufogó tömítés problémához lenne javaslatom!
Miután én karosszérialakatos vagyok,sok autó kipufogóját javítottam már. Én tömítés céljára a Bosal kipufogó tömítőpasztát használom. Kipróbáltam a Star kipufogójánál is (nekem is csöpögött az olaj és fellazult a hollander) és nekem bevált! Ez egy cement alapú tömítőpaszta,hőre szilárdul és ami esetünkben is fontos,hogy bármikor bontható! Én a Start autónál szoktam venni,igaz,hogy csak 190g-os kiszerelésben árulják,de legalább sokáig elég! (ha csak a motornál használnám,akkor egy életre is) :-)
Amióta letömítettem vele,nem csöpög az olaj és a hollander sem lazul fel!
|
legaborgo
Hát ez cumi. :D Miért nem kérdeztél meg előtte engem?
Ha esetleg nekem nem hinnél, hogy ez az eredeti, akkor itt egy gyári reklámfotó, amelyen gyönyörűen látszik a bilincs és a helyzete is - ez egyben segítséget nyújt abban is, hogy hol és hogyan kell állnia.
Amúgy ez szerintem némileg jobb, mint az S51-eké, mivel szélesebb, és így hosszabb felületen szorítja rá a dob felhasított nyakát a csőre.
Az alufóliával az a gond, hogy nem tudod olyan szorosan rácsavarni a könyökre, hogy rajta is maradjon, ráadásul nagyon sérülékeny is, így a felcsúszó dob éles pereme letolja maga elől, illetve szétszakítja. (Pillanatragasztóval talán rá lehetne rögzíteni úgy, hogy fent maradjon, de az összehasogatás veszélye akkor is fennáll.) Én inkább azt ajánlom, hogy vékony azbesztzsinórból készíts a csővégre nagyon szoros bandázst (jó megoldás, ha előtte pillanatragasztóval húzol a csőre 3-4 hosszirányú, vékony csíkot), vagy pedig amit a múltkor ajánlottam, olyan hőálló piros tömítőpasztával kend be jó vastagon a csövet. Abból biztosan marad rajta, miután összeszerelted (kicsit még ki is dagad), a fölösleget pedig le lehet törölni. Esetleg kombináld a két módszert: zsinórbandázs+tömítőanyag. :)
|
Zsoel
Hoppá! Akkor most sózták rám az S51 bilincsét, tehát nekem eddig az eredeti volt. Pedig hogy megbíztam az öreg szakiban eddig!
Segíts nekem a felrakásában! Melyik felével kell feltenni, hogyan kell állnia és mit kell tenni a tömítés fokozásáért. Gondoltam a könyökre csavarok fel némi alufólia csíkot, vagy van jobb ötleted?
|
legaborgo
"Szerinted túl kopott a megszakító műanyagja?" Annak alapján, amit írsz, elég valószínű. Az az igazság, hogy ha ez még az eredeti megszakítója, 25 ezer kilométer alatt akkor is alaposan megkopott volna a kalapács bütyke, ha állandóan olajban úszik.
Tapasztalatom szerint kipufogótömítés céljára jobb a puhább anyag, mint a kemény, mivel képes felvenni a tömítendő felületek eltérő síkjából, illetve felületi hibáiból adódó egyenetlenségeket. Az a remek anyag, amit a múltkor mondtam, tökéletes erre. Küldtem volna azt is egy darabot a csomagban, ha lenne még belőle, de sajnos én is úgy kaptam a nagybátyámtól, aki szintén úgy szerezte (valamilyen munkához kapták a munkahelyén, és abból mentette haza a maradékot). Neki már egyáltalán nincs, és az enyém is vészesen fogy, úgyhogy azt a kis darabot, ami még van, már nagyon dédelgetem, és még a saját céljaimra is csak alapos megfontolás után használom föl. Ezek alapján én látatlanban úgy gondolom, hogy ha a puhább alumíniumgyűrű nem jó, akkor a keményebb réz még kevésbé lesz az. De csak kísérletezz, hátha mégis szerencsével jársz. :)
Egyébként egyszer, még nagyon régen, én is próbáltam ezt a "szendvicsbe fogom a kipufogóperemet" módszert, igaz, nem réz-, hanem két olyan azbesztbetétes alumíniumgyűrűvel, amelyet a tömítéskészlethez is adnak, de nekem nem vált be, köpte a motor az olajat a sárvédőmre. Többre mentem a felül teflongyűrű, alul azbesztzsinór megoldással. (Akkor még nem volt ilyen tömítőanyagom, amelyről az előbb beszéltem.) Ugyanis ezek, ha meghúzzuk az anyát, kilapulnak, és felveszik az összeszorító felületek formáját. Viszont az anya egy idő után lerázódik, a biztosítólemez ellenére is, és akkor már az istennek sem akar újra tömíteni a gyűrű.
"A dobhoz csatlakozás szorító bilincse mint kiderült nem ehhez a típushoz való volt"
Igen? Nem is vettem észre. Bár ami azt illeti, csak egy szem képet mutattál a motorról, az is átfogó felvétel volt, félprofilból.
Egyébként ilyen kell hozzá:
Gondolom, neked az az S51-hez való volt, amelyik élével hajtott lemezből van, ugye? Utálok még csak ránézni is, ha valakinek olyan van a Starján. Ennél már csak a hátsó bilincs rusnyább, na meg a felfogató. Amilyen filigrán, elegáns, míves kidolgozású a Staré, olyan idomtalan és otromba az S51-é.
"A lánc beállításáról már írtam." Valóban, elnézést, már beugrott. De nem káptalan a fejem, nem emlékezhetek mindig mindenkinek az összes problémájára, amiről már írt. :)
A motor amúgy nehezen hajlik el a Staron, mivel aránylag erős a motorfelfüggesztése. Csak baromkodó, egykerekező, hirtelen kuplungkiengedéssel induló huligánoknál láttam ilyesmit, nem hinném, hogy az apósod így kezelte volna a motorját.
|
Zsoel
A gyújtásnak nagy baja nincs, de magasabb fordulatoknál nem érzem tökéletesnek. Még nem cseréltem ki a megszakítót, de lehet, hogy kell. Mintha nem lehetne jól beállítani. A felső ponttól szerintem lentebb nyit, és már nem tudom tovább fordítani az alaplapot. Szerinted túl kopott a megszakító műanyagja? Nem hiszem, hogy apósom anno sokat olajozta a filcet!
A kipufogó könyökről már írtam, hogy alul felül folyik belőle az illesztéseknél az anyag. De kaptam hozzá jobb tömítő gyűrűket (rézből) - teszek a perem alá és felé is egyet, van aki erre esküszik. A dobhoz csatlakozás szorító bilincse mint kiderült nem ehhez a típushoz való volt, ilyet is kaptam és majd felszerelem. Ha egyszer jó nem szerencsés bontani, de mivel eddig pocsék volt :) Kaptam azbeszt zsinórt is. Ha rászorulok, akkor kérek zsinór ügyben tanácsot.
A lánc beállításáról már írtam. Az utángyártott hátsó lánckerékkel nem lehetett beállítani, maradt a régi, és a blokk felfogatásán is hajlítanom kellett, mert az első lánckerék tengelye nem volt merőleges a lánc vonalára (ugrált a lánc a keréken - pedig minden új).
|
legaborgo
Bocs, nem állt szándékomban, hogy megijesszelek, csak megpróbáltam reálisan átgondolni a dolgokat, mivel járhat az ottani hegesztés.
A gyújtásnak és a kipufogócsonknak mi volt a baja?
"Szerencsére sikerült megúsznom a láncújraállítást, nagyon megszenvedtem az egyenes keréktartás és láncfutás beállítással." Hogyhogy? Pedig az aztán igazán nem egy nehéz feladat.
Nem tudtam, hogy ilyen vékony gyémántlapod van, és ilyen módszerrel csináltad a hornyolást; azt hittem, talán flexszel. Még nem láttam ilyet, de tényleg jobb módszernek látszik, mint a kézi fűrészelés, úgyhogy vedd úgy, hogy nem szóltam semmit.
Nemcsak 8, de már 2-3 km is sokat számít közvetlenül a felfúrás után. De persze azért 500 km-ig csak tankold bele az olajosabb keveréket, jobb a békesség. :)
Ja, és egy baráti tanács: próbáld meg egyenletesen, fokozatosan növelni az igénybevételeket, mivel a lökethossz a tehetetlenség miatt magasabb fordulatszámokon pár tized milliméterrel megnő. Ezért ha nem jól járatod be a motort, túlságosan "kímélve" igyekszel hajtani, akkor a hengerben a közepes fordulatszám mellett a felső holtpont közelében kialakult "váll" miatt magasabb fordulaton (a már említett nyúlás miatt) az irányváltás pillanatában egy picit meg fog szorulni a dugattyú, és ebből kifolyólag a motor ezekben a fordulatszám-tartományokban nem fogja leadni az előírt teljesítményt. Sokan elkövetik ezt a hibát bejáratáskor, hogy "túlkímélik" a gépet, pedig ez éppoly káros, mint mindjárt az első kilométereken túlpörgetni, és maximális teljesítményt várni tőle. A hangsúly mindenképpen a fokozatosságon van!
|
Zsoel
Kicsit rám ijesztettél azért vettem ki. Egyébként én is gondolkodtam a benzin + ívhegesztés képleten. Jobb volt így. Ha meg nem sikerül, akkor a műhelybe is csak a blokkot vittem volna.
Amúgy a gyújtást is és a kipufogó csatlakozást is javítanom kell, ezért nem bántam a kivételt.
Szerencsére sikerült megúsznom a láncújraállítást, nagyon megszenvedtem az egyenes keréktartás és láncfutás beállítással. Egyébként egy álom a menet az előtti állapothoz képest.
Van egy kis kézi univerzáslis barkács fúrom, amivel gravírozni, NYÁK-ot fúrni tudok és van hozzá piciny 0,5 mm vastagságú 3 cm körátmérőjű gyémántvágóm, azzal készítettem a hornyot. Az anyagot egy irányba kifelé hordta, biztosabban, mint a fűrész. Előre sejtettem, hogy le fog törni, az anyag a nyírási igénybevétel miatt a törésnél gyenge volt.
Jó kívánságaidat köszönöm! A megtett 8 km már láthatóan jót tett a henger belsejének, sokkal simább.
|
legaborgo
Képes voltál emiatt kiszedni az egész blokkot? Nem semmi.
A horonybevágás jó ötlet - elméletben, csakhogy az a tapasztalatom, hogy gyárilag elég alaposan meg vannak húzva ezek a tőcsavarok, ezért mondhatni reménytelen ezen a módon kiszedni. Nem is hozakodtam elő vele. Mindenesetre ha már megpróbáltad, a helyedben én inkább vékony vasfűrészlappal vágtam volna hornyot. Ilyen helyeken biztosabb a kézi módszer, mint a gépi. Bár akkor sem valószínű, hogy sikerült volna a mutatvány.
Mindenesetre fő, hogy kivarázsoltad a törött darabot. Én nem találom furcsának, hogy nem a rozsdás csavarok törtek el, hanem a jó állapotú; velem is előfordult már hasonló, bár nem pont a tőcsavaroknál. Azt még szerencsére nem törtem el soha, csak a menetet szakítottam meg rajta. :)
"de ezenkívül semmi kárt nem tettem." Reméljük. :)
Sok sikert holnapra! Bízom benne, hogy ennyi szívás után végre beköszönt az igazi sikerélmény. :)
|
Zsoel
Sikerült kivenni a csavart!
Már 35 perc alatt sikerült munkaasztalra tennem a blokkot., szabaddá tett tőcsavarokkal. Gondolom nem nagy szám neked. A kiálló 3-4 mm-es darabba először gyémánt koronggal bevágtam egy hornyot a csavarhúzónak. Az egyik fél letört a csavarásra.
A produkció hegesztéssel jött össze, második próbálkozásra. (Ugyanabban a blokkfélben a másik tőcsavarra tettem a testet.) 2 db anyát tettem tönkre.:) Semmi gond nem volt, a rongy kissé égni kezdett, de ezenkívül semmi kárt nem tettem.
Persze mind a 4 tőcsavart kicseréltem. Érdekes, hogy nem a rozsdásodott, hanem a legjobb állapotban lévő csavar pattant el.
A teljes összeszerelés még nem történt meg, majd holnap több időm lesz. De már a blokk, porlasztó, légszűrőház lendkerék, lánckerék a helyén, tőcsavarok meghúzva. Mindössze 2 óra alatt. Ügyesen csak a lánckereket vettem le a tengelyről, de láncot nem bontottam, láncvédő a helyén maradt a jobb légterelő fedéllel együtt.
|
legaborgo
Hát, ami józan ésszel végiggondolva hirtelen az eszembe jut:
- Nagyon sok a környéken a gyúlékony anyag, pl. benzintartály(!!!), vezetéktörzs, bovdenek, esetleges takarórongyok, mivel nyilván valamivel körbe kell bástyázni a vonzáskörzetet
- A pattogó szikraeső megsértheti a fényezést vagy egyéb érzékeny területeket, pl. a tömítőfelület, vagy a láncvédő gumi, lábtartó gumi, ami nagyon csúnya - még egy lepukkant motornál hagyján, de egy frissen felújítottnál?!
- Az aluöntvénynek és főleg a benne lévő menetnek egyáltalán nem tesz jót a magas hőterhelés
- Ráadásul az M6-os anyának kicsi a magfurata; ha nem lesz tökéletes a hegesztés, előfordulhat, hogy letörik a kiálló rész is, és akkor aztán tényleg több kárt okoztál, mint hasznot.
Mindennek ellenére persze lehet, hogy minden simán megy, ha megpróbálod, és fölöslegesen vészmadárkodtam itt, de ha valami baj történne a motoroddal, ne mondd, hogy nem szóltam. :)
|
Zsoel
Robbanás veszélyre gondolsz? Vagy, hogy nagyobb kárt okozok.
|
legaborgo
Valóban létezik ilyen megoldás is, ismerem, de én ezt egy ilyen helyzetben biztosan nem alkalmaznám a helyedben. Elég veszélyes.
|
Zsoel
Régebben készített fénykép és a kezemben lévő csavar darab alapján kb. 2-3 menet áll ki a blokkból. Ennek örülök, mert megpróbálkoznék a munkatársam kipróbált ötletével.
Anyát illesztek a kiálló darabra, az anyát (belsejébe hegesztve) rögzítem a csavarra, kihajtom kulcsal. Ez a terv.
|
legaborgo
Hát az pedig elég nagy probléma, ha azok a furatok el vannak zárva, mivel az egyik a dúsított (indító), a másik az üresjárati, a harmadik pedig az átmeneti tartományi (mikor a síber nincs teljesen felhúzva) keverék levegőellátásáért felel. Bocs, hogy ezt nem javasoltam, de meg sem fordult a fejemben ilyen hibalehetőség. Nálam is ugyanilyen tömítés van a szívócsonkon, azt hiszem, 3 mm-es a vastagsága, mégis van vagy 10 mm a hátsó porlasztókarima meg a légszűrőperem közt, úgyhogy el nem tudom képzelni, hogy nálad miért érnek össze. Mindegy, az a fő, hogy meglett a hiba, és még csak a kipufogót sem kellett szétszedni miatta. :) Jól tetted, hogy nem hallgattál rám, és inkább a karburátor környékén néztél körül.
A hengertőcsavar beletörése az egyik legcikibb baleset, ami a motoron előfordulhat, ezért ha szétszedéskor bizonytalan állapotúnak ítéled meg valamelyiket, inkább ki kell cserélni. Talán 100-150 Ft darabja - fillérek, ahhoz képest, mennyi munkát és bosszúságot ad, ha eltörik. Persze ez most már eső után köpönyeg neked, de a másik hármat még most sem lesz késő kicserélned, ha már úgyis vissza kell bontani a "rendszert".
Annyit tudok még tanácsolni, hogy ha neadjisten nem állna ki csonk, hanem teljesen beletört a hengerfelvevő felület alatti síkba, eszedbe ne jusson kifúrni a beletörött darabot, és újrafúrni a menetet, mivel ezt kézzel szinte lehetetlen elvégezni, főleg beszerelt motornál (a blokkfelet satuba fogva némileg sanszosabb a mutatvány). A csavar kemény, körülötte az öntvény puha - garantált, hogy félremegy a fúró, nem tudod központosan fúrni, és 3 mm-re arrébb kerül az új menet, úgy, hogy a régi csavar egy része is benne marad, így aztán nem fog a helyére menni a henger. Helyette inkább szerezz csavarkihajtó készletet, és próbáld meg azzal kihajtani a beletört részt. Kicsit bele kell fúrni a csavarba, és valamilyen alkalmas hajtóvassal beletekerni a kihajtószerszámot, miközben azt erősen nyomod bele a zsákfuratba. Ez nem lesz egyszerű, mivel akármelyik csavar is tört bele, a hajtókar sajnos eléggé útban van. (Mondanom sem kell, hogy a henger levétele után az legyen az első dolgod, hogy TISZTA ruhával gondosan kitömöd a forgattyúházat, nehogy bármilyen fémforgács vagy egyéb szennyeződés hullhasson bele.)
"A porlasztó teljesen rendben, szépen megy a gép. Az alapjárata is tökéletes. Köszönet érte neked!" Igazán nincs mit. Sajnálom, hogy csak ilyen malőr árán sikerült jól felszerelned.
|
Zsoel
Meg lett a hiba!
A henger felszerelésekor nem tulajdonítottam problémának, hogy a porlasztó csatlakozásának vonala nem találkozott a légszűrőházéval. Gondoltam a gumiharang megoldja a kb. 5 mm-es elcsúszást. Az általad adott vastagabb tömítést feltéve a két alkatrész szinte összeér. Szerencsétlen módon a légszűrőház pereme fedte a kis légnyílásokat a porlasztó alján, elzárva őket.
Úgy tudtam megoldani, hogy kilazítottam a hengerfej csavarokat, kicsit elfordítottam a hengert és egy vonalba került.
Visszahúzva a csavarokat viszont az egyik tőfej csavarom elpattant, csak remélni tudom, hogy a blokkból áll ki csonk, amit megfogva ki tudom csavarni. Átkozom magam, hogy képes voltam visszatenni a rozsdamart régi csavarokat új helyett a blokk felújítása során.
De ezt csak holnap tudom meg.
Nem bírtam ki, 3 csavarral is tettem egy óvatos 8 km-es utat. A porlasztó teljesen rendben, szépen megy a gép. Az alapjárata is tökéletes. Köszönet érte neked!
Valószínű, hogy azért egy megszakító beállítással még jobb lesz.
|
legaborgo
Hát ezt nem értem. A motorodnak úgy kéne pörögnie, mint az atom. A porlasztó, mivel nagyon közelre van hangolva a gyári értékekhez, egyszerűen NEM LEHET annyira rosszul beállítva, még a te gépedre "vonatkoztatva" sem, hogy ennyire ne akarjon üzemelni vele a motor. Ha másra nem is, arra mindenképpen reagálnia kellett volna, ha befogod az egyik szívólyukat. Biztos vagyok benne, hogy más, mechanikai jellegű probléma áll a háttérben. Amennyiben a motor összeszerelése során tényleg mindent megfelelően csináltál, akkor kizárólag két hibaeset lehetséges.
Az egyik: a gyújtás. Bár az ellenkezőjét hiszed, de nincs még jól beállítva a gyújtási időpont, és emiatt nem pörög föl a járgány. Mivel a gyertyád új, ezért azt kizárnám, mint bár a biztonság kedvéért egy ténylegesen új, pl. NGK gyertyával is megpróbálhatnád. Ha van tartalék kondenzátorod, tégy egy próbát azzal is, hiába van bent most új kondenzátorod. Nézd meg a lendkerékmágnes bütykét, nincs-e nagyon megkopva. Valamint feltétlenül alaposan vizsgáld meg a megszakítót is! Tudom, hogy új, de hidd el, egy alkatrész új állapota még nem garancia semmire, főleg manapság... Mikor tavaly az új Simsonom első beindításával kísérleteztem, 2 teljes órát küszködtem a gyújtással amiatt, hogy az új(!) megszakító kalapácsa (műanyagból van) keresztben be volt repedve, de olyan sunyin, hogy kívülről teljesen hibátlannak látszott. Mikor beállítottam pontosan a gyújtást, és kézzel körbeforgattam a lendkereket, kifogástalannak látszott minden, a gyújtási időpont, a megszakítóhézag, sőt még szikra is volt. Azonban mikor lábbal rúgtam meg, a mágnes ugye sokkal nagyobb sebességgel és nyomatékkal forgott, ami már elegendő volt ahhoz, hogy a kalapács félig letört bütykét az emeléskor egy pillanatra elhajlítsa, és ezzel majdnem teljesen eltűnjön a megszakítóhézag (de csak majdnem! mert szikra ekkor is volt), és teljesen elmásszon a gyújtási időpont, amitől szerencsétlen motor csak tüsszögött, kínlódott, nagy gyomorúságosan tett pár fordulatot önerejéből, de semmi. És mikor az ember benézett a megszakítóhoz, óvatosan körbeforgatta a lendkereket: ismét látszólag tökéletesen működött minden, mert közben a megszakítókalapács újra visszanyerte az eredeti alakját. Hát nem kívánom senkinek azt a küzdelmet és fejtörést, amíg megtaláltam a hiba okát. Nincs idegesítőbb dolog, mint elkezdeni visszabontani egy már majdnem 100%-osan összerakott gépet, mikor az ember szívrepesve várja az első próbakört.
Majdnem ugyanígy jártam nemrég a másik Staromnál a főtengelycserével is. Ott a lendkerék pontos helyezésért felelős íves retesz csúszott ki a fészkéből, mikor felhelyeztem a lendkereket (mindkét alkatrész új volt, így még nem feszültek egymásba), és bár azt hittem, minden oké, ott is milliméterekkel (vagy ha úgy teteszik, fokokkal) ment arrébb a gyújtási időpont, és noha a motor beindult, kínszenvedés volt hallgatni is azt az erőlködést, ahogy pöfögött szerencsétlen. Itt persze hamarabb rájöttem a hibára, és szerencsére még a kicsúszott retesz is épségben maradt, de itt is meg voltam győződve arról, hogy a gyújtásnak jónak kell lennie - pedig nem volt az.
Mindezekkel természetesen nem riogatni szeretnélek, mert nem ez a cél, csak föl szeretném rá hívni a figyelmedet, hogy gyakran van az úgy a motorszerelésnél, hogy az ember valamiről azt hiszi, minden oké vele, holott nem. Ilyenkor igenis módszeresen ismét át kell vizsgálni mindazt, amiről azt hisszük, hogy jó. (Kivéve persze a porlasztót, mivel arról személyesen győződtem meg a gyakorlatban, hogy valóban működik, tehát azt egyelőre ne bántsd.)
A másik: a kipufogó. tudom, hogy azt írtad, teljesen ki van égetve, de lehet, hogy nem jól. A végdarabban lévő kilépőcső és a betét nagyon el tud kormozódni, főleg, ha gyenge minőségű motorolajjal vagy olajban dús keverékkel üzemeltették a motort (sokan használnak az előírt 1:33-asnál dúsabb keveréket, azt hívén, hogy jót tesznek ezzel a motornak, pedig nem, mert már a gyárilag meghatározott arányban is nem kevés "biztonsági ráhagyás" van a szükséges olajmennyiséget illetően). Úgyszintén kényes pont a kipufogódob: a végén van egy konfúzor (szűkítő kúp), benne egy lyukkal, de még azon belül is van egy úgynevezett blendelemez, középen egy fő lyukkal, körülötte pedig 6 kisebb blendenyílással: ezeket mind 100%-os keresztmetszetre ki kell tisztítani, gázlángos (disznópörzsölős) kiégetéssel, majd utána csavarhúzóval, erősebb drótdarabbal, illetve kocogtatással. A könyökcső is el lehet dugulva, bár a magasabb hőmérséklet miatt itt kevésbé tud lerakódni a korom, főleg az anya közelében, de azért le tud. Valamint a kipufogócsonk belsejét is remélem, alaposan kitakarítottad a motor felújításakor. Ha a motorban csekélynek ítéled a szívóhatást, akkor ez a probléma különösen elképzelhető, mert ha kifújni nem tudja rendesen az anyagot a motor, akkor a beszívás is sokkal gyérebb, mivel a kialakuló torlónyomás ezt akadályozza.
A dob és a könyök közé is nyugodtan lehet tenni a hengerfejhez használt tömítőanyagból, illetve azbesztzsinórból, akkor némileg csökkenni fog a csöpögés (bár egy idő után ismét megjelenik).
|
Zsoel
Befogtam az egyik lyukat semmi nem történt, sőt ha 2-őt egy darabig semmi, de kb 3-4 s múlva lefulladt. Nem tudom mekkora szívó hatást kellene éreznem, de én többet vártam volna.
A problémám a könyökkel, hogy alul felül folyik belőle az anyag, nem esztétikus és koszolja a környezetét. Az alsó bilincs nem zár jól.
|
legaborgo
A légszűrőházat nem szabad teljesen levenni, mert akkor a légtorokban nem alakul ki elég depresszió ahhoz, hogy az amúgy megfelelő benzinszintről felrántsa az anyagot. Én arra gondoltam, hogy csak a fedelét levenni, és kivenni a légszűrőt, aztán úgy megnézni. Esetleg befogni a szűrőpatron mögötti egyik lyukat, és megnézni, hogy reagál.
A tömítésnek a hengercsonk és a perem között kell lennie, másként nem nagyon van értelme. Igaz, a perem alá is lehet tekerni azbesztzsinórt, én szoktam.
Nem azt mondtam, hogy a gyári megoldás nem jó, mivel nem tudom, milyen volt eredetileg. Ha olyan, mint a most kapható tömítés, csak jobb, akkor biztos jó volt. :) Annyi biztos, hogy szerintem a most kapható puhafém gyűrű nem tömít valami tökéletesen. Én egyfajta rugalmas, hőálló tömítőanyagból szoktam gyűrűt vágni oda, alul pedig körbetekerem a csövet azbesztzsinórral.
"A könyök csatlakozása a kipufogóhoz is necces nekem." Miért?
A magasabb fordulaton való kihagyás inkább gyújtásprobléma.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |