|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
legaborgo
Sok sikert, remélem, találsz jó lakkot. Csak mindenképpen előtte olyan helyre fújd, ahol nem látszik, és várj utána 1-2 órát, mert lehet, hogy kell neki idő, amíg felmarja a festéket, és ha ezt csak utólag derül ki, mikor már az egész motort lefújtad, az nagyon sz... lenne. :)
|
Zsoel
Köszönöm a kimerítő válaszod!
A csavart majd beszerzem, azt gondoltam esetleg van neked, ne foglalkozz vele!
A szerszámkészletből hiányzó kulcsot nem kizárt, hogy megtalálom apósom cuccai között. Eddig nem kerestem.
A spray-el kisérletezek egy kicsit, de ha kapnék 2 komponensű fényező lakkot kis kiszerelésben (pl CarColor Impa 1335) akkor azt használnám, az ilyenek kevés oldószert tartalmaznak.
|
legaborgo
Olyan csavarom egészen biztosan nincsen, mivel tavaly novemberben a Rácz Norbi motorjához is kerestem, aztán nem találtam, úgy kellett csinálnom bele. Egy külön dobozban van nálam az összes olyan csavar, amelyet Simsonon, MZ-n használnak, tehát ha abban nincs, akkor biztos nincs, mert amúgy szinte kizárólag imbusz- és hatlapfejű csavart használunk itthon. De ez teljesen szabványos kötőelem: bemész egy csavarboltba, és kérsz M6×60-as hengeresfejű csavart, vagy csinálhatsz hatlapfejűből is. Én is csak abból vagy imbuszfejűből tudnék készíteni neked. Ha kell, csinálhatok.
Az összeget majd megírom, ha postára adtam a cuccot.
Gyertya: ZM14-260, ezt használd.
"A kis könyv szerint a bejáratás miatt 300 km-ig ezzel kell járni." Később már 500 km-t javasoltak, és én is ezt ajánlom, annál is inkább, mert az utángyártott dugattyúk vélhetően nem ütik meg a gyártáskori minőségi szintet, meg az anyagminőségük és a kialakításuk sem pont ugyanolyan, ezért vélhetően nagyobb súrlódási hőt fejlesztenek. Tankold tele kétszer a tartályt 1:25-össel, és az majdnem annyi lesz (600-650 km).
Eredeti felszerelés:
Szerszámkészlet
- 17-19-es villáskulcs
- 10-13-as villáskulcs
- 8-9-es (később 8-10-es) villáskulcs
- gumiabroncs-szerelő vas, 2 db
- körmöskulcs a kipufogóhollanderhez
- 22-es csőkulcs (gyertyakulcs)
- 10×13-as csőkulcs
- csavarhúzó
Gumitömlő-javítódoboz, 0,4 mm-es tapintó idomszerrel (hézagmérővel).
NARVA izzókészlet, dobozban.
Polírozó rongy.
Következésképpen de igen, kéne lennie 13-as villáskulcsnak, és ez nálad hiányzik. Kár, mert amúgy teljesen hiánytalan, eredeti szerszámkészleted lenne, ami nagy eszmei értéket képvisel.
A pumpa dugattyújának a bőrét áztasd be 24 órára szilikonolajba, attól kidagad, és jó lesz.
Festés: nem ismerem sem azt a festéket, amelyikkel festetted, sem a lakkot, amelyiket használni tervezed, ezért nem tudok nyilatkozni, de ha valamitől, attól mindenképpen eltanácsoltalak volna, hogy festékspray-vel fess motort! Járművet csak rendes, fényezőpisztolyból kifújt festékkel lehet fényezni, mert a spray nem arra való. Az többnyire valami bizonytalan összetételű, sovány és silány anyag, amely nem takar rendesen, sérülékeny, és ráadásul még reakcióba is lép más vegyi anyagokkal. Az ilyesminek csak az szokott a végeredménye lenni, hogy az embernek kárba vész egy csomó ideje, pénze és munkája, mert rengeteget dolgozik a festéssel, aztán a végén mégsem lesz jó.
Ezek a spray-ből kifújható lakkok általában elég agresszív oldószereket tartalmaznak, ezért annyit biztosan mondhatok, hogy először olyan helyen és KIS FELÜLETEN fújd fel, ahol nem látszik (pl. az oldallemezek belsején). Előfordulhat ugyanis, hogy felmarja, felhólyagosítja a festett felületet, különösen, ha az még elég friss. Ebben az esetben persze el kell tekintened a felüllakozástól, vagy más megoldást kell keresned. Egyébként benzinállónak elvileg annak kell lennie, mert a motortérben benzin és olaj behatása is érheti.
A gyújtásállításhoz nem kell semmi extra. Én így csinálom, szerintem ez a leggyorsabb. Kicsavarod a gyertyát, leszeded a mágnest, fellazítod annyira az alaplapot, hogy kézzel el tudd forgatni. Visszanyomod a mégnest, csak úgy kézzel, és elforgatásával megkeresed azt a pontot, ahol a megszakítóhézag a legnagyobb, és ezen a ponton egy kis csavarhúzó segítségével hézagmérővel beállítod a hézagot 0,4 mm-re. Ezután felső holtpontra állítod a dugattyút, és az alaplapot oda forgatod, ahol a megszakító éppen eléri a 0,4 mm-es teljes nyitási hézagot. Leveszed a mágnest, és ezen a ponton meghúzod az alaplaprögzítő csavarokat, majd ellenőrzöd a beállítást. Azt fogod látni, hogy ha jól csináltad, a megszakító automatikusan 1,5 mm-re a felső holtpont előtt kezd majd nyitni.
|
Zsoel
Ha van esetleg kérhetek tőled egy jobb oldali külső dekni felfogató csavart (az alsó 6 cm hosszúságúról van szó, a feje nekem teljesen szétment - így kaptam)
Emailben kérek tőled egy összeget (anyag és posta költség) és egy számlaszámot!
Közben számba vettem a gyertyáimat. Van 2 használt Isolator gyertyám (DDR) egy M14-260 és egy speciál ZM14-260 ez utóbbi szinte új. Ezek közül melyik használható?
A gépet feltöltöttem 5 l 1:25-ös keverékkel. A kis könyv szerint a bejáratás miatt 300 km-ig ezzel kell járni.
A szerszámkészletben 2 abroncs feszítő kanál, 17-19, 8-9 villás kulcs, a két csőkulcs (a 10 és valami és a gyertyakulcs), a hollandi feszítő kulcs van. Hiányzik ebből nekem valami? Pl. 13-as villásnak nem kellene lenni?
A pumpát lefestettem most szárad. Belülről olajozni vagy zsírozni kell?
A gépet kívülről akril spay-vel festettem pár hónapja (alapozónak filler spray-thasználtam) Prisma Color . Úgy vettem észre a benzin kissé oldja és elszínezi. Ennek kivédésére Tectane motorvédő lakk spray-t néztem ki. UV, időjárás álló, hőálló stb, csak nem tudom benzin álló-e (akril gyanta és szerves anyag oldószeres) Ezzel az egész gépet le lehetne fújni, a festéken kívül a csavarokat is védené a korróziótól. Neked mi a véleményed?
A gyújtási időpontot te hogyan állítanád be. A kis könyvből tudom, hogy a felső holtpont előtt 1,5 mm-rel legyen és a nyitott megszakító távolság 0,4 mm. A fogásokra lennék kíváncsi! (Van egy tartalák megszakítóm is.)
Előre is köszönöm!
|
legaborgo
Na ja, hát az utángyártott alkatrészek között sajnos akadnak kétes minőségűek, amelyek csak messziről ugatják az eredeti méreteket...
Ha a felfúró cég képes úgy elvégezni a műveletet, hogy nem sérül meg a tömítés, akkor ismételt zsírozás után nyugodtan visszarakhatod. De ha nem, akkor inkább tegyél rá újat, ugyanezen módszer szerint (bár reméljük, nem sűrűn kell majd leszedni a hengert). De mielőtt felszereled a hengert, ne felejtsd el jó alaposan kimosni benzinben, aztán kifúvatni, mert a csatornákban sok fémforgács maradhat.
A porlasztódhoz ma hatalmas bevásárlást rendeztem, kőkemény 300 Ft értékben. :) Végül is úgy döntöttem, hogy nem cserélem ki a tűsfúvókát és a kúpostűt, részint, mivel kalibrált csappal ellenőriztem a furatot, és még tökéletes, valamint a kúpostű is jó, csak ott van egy picit megkopva, ahol a síberből kilép, az meg nem baj, legföljebb kicsit cirpel gázadáskor. Viszont még eredeti 04-es tű. Részint pedig a motorosboltban nem is volt ilyen, csak nem a Starba való, egy keresztfuratos tűsfúvóka, meg szintén nem belevaló, tök másfajta síbertű. Ezekkel több kárt okoznék, mint hasznot, ha meg internetről rendelném meg, többe kerülne a leves, mint a hús, nem beszélve arról, hogy még legalább 2 nap plusz várakozási idő. Úgyhogy csak indító- és üresjárati fúvókát vettem. Holnap átnézem, összeszerelem és beállítom a porlasztót, aztán majd meglátom, mi a helyzet.
|
Zsoel
A henger és a dugattyú leszerelése után a hajtókar üregében jelentős mennyiségű üzemanyagot találtam. Ez valószínű a sok sikertelen indítási kísérletem eredménye. Okoz ez később problémát vagy valahogy távolítsam el?
|
Beagle
Összeomlasztottad az oldalt? :D Mi volt, amit föltettél? Lehet, hogy csak bele kellett volna tenned egy sortörést, és akkor már jó lett volna.
Köszönjük szépen a linket! :)
|
Zsoel
A felfúrt dugattyú hülyeség. A felfúrt hengerre gondoltam.
|
Figyelem! Tettem fel egy új linket,az "alkatrész"menüpontba "Star/Schwalbe alkatrészek" címmel!
Ez a Futár motoros bolt weboldala,ahol egyes alkatrészek olcsóbbak,mint a Mofa-Ker-nél, sőt különleges alkatrészek/kiegészítők is vannak,mint pl. (blokkmarás nélkül szerelhető) 70cm3 hengerszett,szürke/bézs markolatgumi stb.!
Jó vásárlást!
|
Töröltem a porlasztós bejegyzésem,mert szétnyújtotta az oldalt :-)
|
Zsoel
Csak nekem esett szét a fórum oldal szélességében?
Végre most sikerült először beállítani az egyenes láncfutást. Sajnos az újonnan vásárolt hátsó lánckerekemről lemondtam, visszatettem a régit. A csapágy kb 2 mm-rel bentebb ül, így a kissé jobban kiálló záró lácszem mindig beleütütt a védő bakelitbe.
A hengert leszereltem a dugattyúval együtt. A tömítést anno a henger alatt úgy készítettem el, ahogy mondtad - hőálló tömítőgumi a blokkon rajta a tömítés felülről zsírozva, így szépen le is jött.
Amikor a felfúrt dugattyút visszateszem nem kell új tömítést készítenem?
Mire jutottál porlasztó ügyben?
|
Beagle
Nagyon szívesen, remélem, hasznát veszed majd.
Sok motorosbolt csinálja ezt... Kérsz valamit, és akkor te vagy a hülye, hogy hogy mered kérni, pedig tök általános dologról van szó. :)
A porlasztó (meg bármi más is) meg olyan, hogy mindig akkor keresik, amikor nincs, és amikor van, akkor sose kell senkinek. :) Figyeld csak meg.
|
Zsoel
Köszönöm szépen a centírozás leírását!
Teljesen érthető és azt hiszem meg is fogom próbálni,ha rá kerül a sor.
Láttam már olyan lemezkét a fékpofára,valamelyik webáruházban. Kérdeztem is legutóbb,a helyi motoros boltban,de érdekes módon ők még nem is hallottak ilyenről és úgy néztek rám,mit ET.-re. :-) Ezért egyszerűbb és főleg gyorsabb megoldásnak tűnt a ráhegesztés.
|
Beagle
A tajvani pofákat messzire el kell kerülni, mert azok csak egyvalamire jók: földugni annak a v@lagába, aki gyártja őket. Komolyan mondom, egy kopott eredeti fékpofával többre mész, mint a vadiúj távol-keletivel. Jó szórakozást a becsiszolgatáshoz, mert az aztán igazi türelemjáték. :)
Amúgy a fékpofákhoz lehet kapni lemezből hajlított papucsokat. Kis fülek vannak az oldalain, amelyeket rá kell kalapálni a pofára, és akkor szépen rajta marad. Azt is megpróbálhattad volna, de így is jó.
A kerékfűzésnek az a lényeg, hogy első körben szigorúan kívülről befelé kell befűznöd a küllőket, különben ezt utólag már nem lehet megcsinálni. A kerékagyon minden második furatba kell befűzni egy-egy küllőt, a pánton pedig adja magát a helyzete.
Én úgy szoktam csinálni, hogy miután befűztem mind a 36 küllőt, sorban megfeszítem az anyákat annyira, hogy a küllővégek szintben legyenek a küllőanyák tetején lévő horonnyal. Ha ez megvan, akkor pedig fölteszem egy U alakú, laposvasból készült, satuba fogható állványra, amelynek a tetejébe furatot készítek, és azon átdugom a keréktengelyt, távtartókkal, oly módon, hogy a keréknek ne legyen tengelyirányú játéka. Az U száraira pedig, a kerékpánt alatt, felerősítek valami "mutatót", amelyik a kerékpántnak arra a részére mutat, ahol a gumiabroncs felfekszik. Ezután lassan körbeforgatom a kereket, és megvizsgálom: meg kell keresni a "bázist", vagyis azt a részt, ahol a kerék aránylag legtovább fut ugyanazon a vonalon, és ide kell igazítani a többi, "huplis" részt is. Ez pedig ugyanolyan türelemjáték, mint a fékpofa "becsiszolása". Kell egy küllőkulcs, és azzal szépen lassan el kell indulni, a "szép" részről a "csúnya" felé. Amelyik irányba el kell "húzni" a kerékpántot, az arra eső küllőn feszítesz valamennyit, a vele ellentétes irányú párján pedig ugyanannyit lazítasz. (Ez a párhuzamosság nagyon fontos a beállítási műveletben.) Közben állandóan ellenőrzöd, hogy megfelelően alakul-e oldalirányba, illetve föl-le a kerékpánt. Azt fogod észrevenni, hogy szép lassan egyre szebb lesz a futása, míg végül majdnem teljesen nyolcas- és ütésmentessé válik (persze olyan sosem lesz, mint egy öntött vagy lemezből készült kerék, hiszen ez a pánt úgy van "felcsavarva" és meghegesztve).
|
Zsoel
Ja és az autodatás adatokat este,remélem el tudom küldeni!
Ugyanis a lap top-on van a program és a kedvesem mostanában sűrűn "bitorolja". :-)
|
Zsoel
Ismét köszönöm a segítőkészséged,de ezzel a problémával már én is tisztában voltam és nem kell elnézést kérned,nem veszem úgy,hogy "tudatlannak" nézel! :-)
Mindazonáltal,úgy vélem,hogy mégsem volt hiábavaló,ilyen részletesen vázolnod ezt a fajta problémát,mert biztosan van itt olyan,akinek nagyot segítettél!
Az enyémet már valaki (nem is oly régen) felszabályoztatta (talán nem is egyszer),mert szép a felülete,viszont az új MZA-s pofa nem érte el,teljesen ráállított bowdennel sem. Ezt (jobb híján) úgy "orvosoltam",hogy a fékkulcsra "rápöttyöztem" CO-val két 0.8-as acéllemezt és így (no meg némi vasalgatással) jó lett (bár nem áll fel első kerékre.mint at ETZ,de nem is elvárás :-)). Nem úgy hátul,mert oda taiwani pofákat vettem,na azokat vasalhatnám ítélet napig,csak megégnének. Pár fékezgetés után szétszedtem és csak az egy harmada ér a dobhoz,a többi részén nyoma sincs a fék surlódásnak,na és ezeket a pofákat kívánom becsiszolni. Ha nem sikerül,akkor veszek hátra is MZA-s pofákat,csak hát a dupplájába kerül,ugye.
Az viszont nagyon érdekelne,hogy a kerék küllőzését hogyan végzed! Kipróbáltam egy,szinte használhatatlan keréken. Szétfűztem és újra be is tudtam fűzni (bár rá kellett jönnöm a technikára),de a centítozás nem sikerült. Nem tudom,milyen sorrendben kell húzni a küllőket (szemben lévőt,átlósat stb.) A Staron ugyanis szabályoztatni kell a dobokat és a közepét máshogy nem is tudom szépen letakarítani,csak ha szétfűzöm.(a schwalbén nem zavar,hogy nem szép a közepe)
|
Robi
Nem muszáj, de ha megdöntöd a járművet, úgy könnyebb betölteni az olajat.
|
Helo!
A sebességváltó feltöltését is 30 fokban döntve kell végezni?
|
Beagle
A fékdobokat nézted? Már csak azért kérdezem, mert az eredeti fékbetétekben apró fémszemcsék is voltak, a nagyobb tartósság érdekében, és ha sokat fékeztek ezzel a motorral, akkor esetleg előfordulhat, hogy a kerékagyba öntött fékgyűrűben mély, csíkozott behúzási nyomok, vályúk vannak, és emiatt az keresztben "hullámossá" vált. Ily módon csökken a hasznos súrlódó felület, hiszen a sima, egyenes fékbetét nem tud a teljes felületen kitapadni, hanem csak a "hullámok" tetején, és a legcsökkent felület magától értetődően jóval gyérebb fékhatással jár együtt.
Készítettem gyorsan egy kis keresztmetszetiskiccet, mire gondolok:
Persze, ez erősen túlzó ábrázolás, de jól látható rajta, hogy a normál szélességű felület helyett, amelyet a piros vonal jelez, csak a pontoknál tapad a fékbetét, ami csökkent súrlódási erőt és számottevően gyengébb fékhatást eredményez.
Szóval nézd meg a fékdobokat, és ha úgy ítéled meg, inkább fűzd ki és szabályoztasd fel őket esztergapadon, mert ha nagyon csíkosak, akkor csak időrabló és teljesen haszontalan küszködés elé nézel a fékbetétek csiszolgatásával.
Mivel ezek nem típusspecifikus, hanem általános műszaki tények, ha mindezek számodra teljesen maguktól értetődő dolgok lennének, és a fékdobok szép állapotúak, vagy esetleg már eleve fel vannak szabályozva, akkor elnézést, hogy ilyen tudatlannak néztelek. :) De gondoltam, inkább én szóljak fölöslegesen, mint hogy te dolgozz fölöslegesen. :)
|
norok999
Én is csak azt tudom mondani, amit Zsolti már előttem. Formára szép, szabályos, a huzata is kiváló (legalábbis bal felől), 90%, hogy az üléslemez is eredeti Star-féle. Azonban ismét csatlakozom Beagle-hez, és azt mondom neked én is, hogy mindenképpen kérj egy felnyitott állapotú, közeli képet is. Ha szép, lehet, hogy nem ártana megszerezned az egész vázat, mert vannak rajta oldallemezek, kormány, kormányburkolat, kormánykonzolok karokkal, burkolatokkal, csúszkás gáz stb., szóval csupa értékes dolog, azonkívül úgy nézem, a hátsó sárhányó is elég jó állapotú. (Sajnos a lengéscsillapítók nem rá valók, illetve vacakok, de hát nem lehet minden tökéletes.) A végén, ami marad, kiválogatod a neked használható cuccokat, ami pedig fölösleges, azt "jó pénzért" eladhatod a Vaterán. :P Meg nem gazdagszol rajta, de legalább néhány ezres visszajön. Ami pedig már végképp használhatatlan, azt odaadod a vasas cigányoknak, vagy beviszed magad a MÉH-be.
Elfelejtettem mondani: kitűnő volt a csukád kirántva! Biztosíthatlak, fél év ide vagy oda, még nem romlott el a húsa íze. :D Meg az angolna is finom volt: tényleg rágósabb a húsa, mint a harcsáé, de nem volt rossz. A keszegekből pedig remek halászlé főtt. :) Köszönjük még egyszer!
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |